Zbiór przygód króliczka Barta i sówki Kui wprowadza nas w bajkowy świat, pozwalając na przeżywanie razem z bohaterami przygód czekających na nich każdego dnia. Oprócz tego daje czytelnikom wspaniałe świadectwo przyjaźni, miłości i radości z bycia razem. Bogato ilustrowany zbiór piętnastu bajek sensorycznych powstał z myślą o:stymulacji dziecięcych zmysłów (węchu, dotyku, smaku i słuchu)rozwoju mowy dziecikształceniu umiejętności planowania motorycznegoćwiczeniu uwagi słuchowejnauce rozumienia emocji.Z książki mogą korzystać pedagodzy specjalni, terapeuci integracji sensorycznej, nauczyciele edukacji przedszkolnej oraz rodzice zarówno dzieci z niepełnosprawnościami, jak i tych rozwijających się harmonijnie.W trakcie proponowanych zabaw z bajkami wykorzystywane są łatwo dostępne dla nauczycieli i rodziców środki - instrumenty muzyczne, naczynia, warzywa, owoce, nasiona, zioła. Wspólną lekturę uatrakcyjnią też kolorowe postacie króliczka Barta i sówki Kui, które można wyciąć z wewnętrznych skrzydełek okładki książki, zalaminować i przykleić do patyczka.
Kolejna część zeszytu ćwiczeń logopedycznych pt. Zdania obrazkowo-wyrazowe obejmuje swoim zakresem terapię samogłosek a, e, o, u, i, y, ą, ę. Samogłoski w artykulacji pojawiają się jako jedne z pierwszych i to one, w dużym stopniu, odpowiadają za wyrazistość mowy. Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami mowy zwykle zaczyna się właśnie od samogłosek.Materiał przeznaczony jest do terapii logopedycznej dzieci w każdym wieku z nieprawidłową wymową samogłosek, z opóźnionym rozwojem mowy, z niedosłuchem, z niepełnosprawnością intelektualną oraz objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju.
W okresie dorastania rozwój społeczny i status dziecka w grupie rówieśniczej mają kluczowe znaczenie. Nastolatkom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) interakcje społeczne nie przychodzą naturalnie, więc młodzi ludzie często potrzebują wsparcia, by nauczyć się, jak postępować. Książka Menu umiejętności społecznych i życiowych prezentuje przystępne strategie, które pomogą nastolatkom z ASD nawiązać kontakt i zbudować więź z innymi osobami w domu, w szkole, w pracy, a także podczas spotkań ze znajomymi oraz w trakcie codziennych interakcji z sąsiadami. Wykorzystanie schematu menu pozwala łatwiej rozpoznać trzy etapy każdej interakcji: jej rozpoczęcie ("przystawkę"), rozwinięcie ("danie główne") i zakończenie ("deser"). Liczne kwestionariusze, szablony i przykładowe scenariusze społeczne zachęcą uczniów do przemyślenia odpowiedzi oraz do rozważenia, jak druga osoba mogłaby zareagować na ich słowa. Przećwiczenie prostych strategii i rozwiązanie zestawu codziennych zadań społecznych korzystnie wpłynie na ocenę własnych możliwości, zwiększy pewność siebie i rozwinie umiejętności życiowe osób z ASD. Książka będzie przydatnym narzędziem dla wszystkich nastolatków i młodych dorosłych z trudnościami w inicjowaniu i podtrzymywaniu interakcji społecznych, a także dla ich rodziców, nauczycieli oraz terapeutów.
W książce Ślepota umysłu Simon Baron-Cohen opisuje model ewolucji i rozwoju umiejętności czytania umysłu. Według autora wykorzystujemy tę zdolność niemal bez przerwy, bez wysiłku, automatycznie i zazwyczaj nieświadomie. W ten naturalny sposób interpretujemy zachowania społeczne i komunikację, przewidujemy je i w nich uczestniczymy. Spotykanym ludziom przypisujemy stany umysłu, takie jak myśli, pragnienia, wiedza czy intencje. Z wieloletnich badań Baron-Cohen wyciąga wniosek, że dzieci z autyzmem przejawiają "ślepotę umysłu", która jest wynikiem wybiórczych deficytów w czytaniu umysłu. Dla osób z ASD fragment rzeczywistości dotyczący stanów i zamiarów innych ludzi jest w dużym stopniu niedostrzegalny. Baron-Cohen prezentuje teorię opartą na danych z psychologii porównawczej, psychologii rozwojowej oraz neuropsychologii. Dowodzi, że specyficzne mechanizmy neuropoznawcze wykształcone w toku ewolucji pozwalają nam czytać umysły innych osób, wyciągać wnioski z ich zachowania, interpretować znaczenie spojrzeń i dekodować informacje zawarte w "języku oczu".
o, co mnie wspiera. Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi to zestaw kart pracy przeznaczonych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Prezentowana publikacja obejmuje treści z zakresu edukacji matematycznej dotyczące nauki liczb do 20 i trudniejszych działań. Zadania zawarte w kartach pracy pomogą uczniom osiągnąć między innymi takie umiejętności jak:
rozumienie pojęcia liczby i jej graficznego zapisu za pomocą cyfry;
rozumienie pojęcia liczby w różnych aspektach (kardynalnym, porządkowym i algebraicznym);
pisanie liczb po śladzie i samodzielnie;
rozpoznawanie liczb ukrytych na obrazkach;
dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.
Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
Ćwiczenia percepcji i pamięci dla osób w podeszłym wieku.Ćwiczenia zawarte w tej książce przeznaczone są dla osób starszych, u których nastąpiło znaczne obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych chorób. Rozwiązywanie proponowanych łamigłówek i zadań spowolni rozwój problemów z pamięcią, myśleniem, rozumieniem, orientacją w czasie i przestrzeni, liczeniem, pisaniem, czytaniem i planowaniem. Niektóre pytania dotyczą życia osobistego, zmuszając do wspominania dawnych czasów (np. dzieciństwa, lat szkolnych) lub wydarzeń mających miejsce niedawno (np. uroczystości rodzinnych), a także utrwalania w pamięci ważnych informacji takich jak adres czy numer telefonu.
Ćwiczenia angażujące zmysły, twórcze działania i dobra zabawa - oto nasz sposób na to, by nauka geometrii była przyjemna, atrakcyjna, a przede wszystkim - skuteczna. "Geometria sensoryczna" to ponad 80 kolorowych kart pracy, dzięki którym maluch poszerzy i utrwali swoją wiedzę z zakresu geometrii. Publikacja powstała z myślą przede wszystkim o dzieciach w wieku przedszkolnym (od 3 do 6 lat), ale doskonale sprawdzi się także jak element uatrakcyjniający lekcję w pierwszych klasach szkoły podstawowej. To również propozycja dla tych maluchów, które chcą w ciekawy i twórczy sposób spędzić czas wolny.Ćwiczenia zostały zaprojektowane tak, aby nie tylko rozwijały umiejętności matematyczne dzieci, ale również trenowały u nich abstrakcyjne i logiczne myślenie, wzbogacały słownictwo, ćwiczyły pamięć i koncentrację, doskonaliły motorykę małą, pobudzały wyobraźnię oraz uczyły współpracy. Dlatego wewnątrz znajdziemy m.in. zadania polegające na:tworzeniu ilustracji za pomocą kredek, farb oraz mniej standardowych pomocy, np. tasiemek, przypraw czy liściwycinaniu i przyklejaniu dołączonych szablonówłączeniu w pary pasujących do siebie elementówrysowaniu po śladziekolorowaniu zgodnie z instrukcjąopowiadaniu samodzielnie wymyślonych historii.Publikacja zawiera zarówno ćwiczenia aktywizujące, jak i wyciszające. Zadania mają charakter otwarty i są dostosowane do możliwości rozwojowych dzieci.Kolejność oraz tematyka kart pracy jest związana z aktywnościami zaproponowanymi w książce dla nauczyciela pt. "Geometria sensoryczna. Kreatywne działania rozwijające zdolności matematyczne dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym", która stanowi uzupełnienie prezentowanej publikacji. Treści zawarte w tym zestawie są zgodne z podstawą programową do wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
Ćwiczenia angażujące zmysły, twórcze działania i dobra zabawa - oto nasz sposób na to, by nauka geometrii była przyjemna, atrakcyjna, a przede wszystkim - skuteczna. Prezentowana publikacja to ponad 40 pomysłów na zajęcia, które pomogą dzieciom poszerzyć i utrwalić swoją wiedzę z zakresu geometrii. Proponowane działania sprawdzą się zarówno w sali przedszkolnej, jak i w klasie, jako element uatrakcyjniający lekcję.Sensoryczne zabawy - angażujące zmysł smaku, wzroku, słuchu, dotyku i węchu - nie tylko pozwolą dziecku posiąść podstawową wiedzę z zakresu geometrii, ale również pomogą mu:trenować pamięć i koncentracjęćwiczyć logiczne, niekoniecznie schematyczne myślenierozwijać słownictwo i wyobraźnięzdobywać wiedzę o świecie.Polecamy również karty pracy "Geometria sensoryczna. Kreatywne karty pracy rozwijające zdolności matematyczne dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym", stanowiące ciekawe uzupełnienie działań opisanych w książce. Treści zawarte w obu publikacjach są zgodne z podstawą programową do wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
Trening szkolny. Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych dzieci. Odbywa się to poprzez ćwiczenia: percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, koordynacji wzrokowo-słuchowej, grafomotoryki, koncentracji, orientacji przestrzennej, wyobraźni, pamięci, logicznego myślenia, sprawności manualnej, czytania i pisania, liczenia.
Dodatkowo część zadań zawartych w tym zeszycie dotyczy wiadomości, które dziecko zdobywa w klasie 1.
Uczę się czytać, pisać i liczyć to karty pracy adresowane do: uczniów ze specjalnymi potrzebami; uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych; sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo; nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych; rodziców uczniów. W publikacji zawarte są treści z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej i technicznej.
Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
Artykuły naukowe zebrane w niniejszym tomie podejmują niezwykle istotny w logopedii dyskurs o wczesnej interwencji, który pozwala na szersze odczytywanie tego problemu w zakresie terminologicznym, ale przede wszystkim teoretycznym i praktycznym. Publikacja składa się z trzech części: w pierwszej zostały zgrupowane artykuły dotyczące założeń teoretycznych wczesnej interwencji logopedycznej; w drugiej części skupiono się na problemach wczesnej interwencji logopedycznej w okresie wczesnego dzieciństwa; trzecią część poświęcono wczesnej interwencji logopedycznej w okresie kryzysowym.
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja - bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały różnego rodzaju zadania kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności.W bloku znajduje się 80 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o pięciolatkach.Wewnątrz znajdziemy m. in.:labiryntyćwiczenia grafomotoryczneuzupełniankipuzzleplątaninkikolorowankizadania polegające na wyszukiwaniu różnicćwiczenia polegające na przyporządkowywaniu obrazków do kategoriizadania polegające na łączeniu pasujących elementówi wiele, wiele innych!Wykonując ćwiczenia, maluch będzie poprawiał swoją koncentrację, a zarazem dobrze się bawił. Forma publikacji - karty pracy - jest bardzo wygodna: dorosły może wybrać jedno ćwiczenie, wyrwać kartę z bloku i dać ją dziecku. Dzięki temu elementy zadań z sąsiedniej strony nie będą rozpraszać przedszkolaka.
Kodowanki na cztery pory roku to zestaw zadań dla dzieci stanowiący doskonałe urozmaicenie zajęć terapeutycznych. Wśród jego walorów można wyróżnić pozytywny wpływ na percepcję wzrokową, koncentrację, motorykę małą i logiczne myślenie. Ponadto kodowanki w ciekawy i niebanalny sposób przygotowują dzieci do nabywania wiedzy i umiejętności z zakresu matematyki oraz informatyki. Tematyka wzorów związana z czterema porami roku doskonale wplata się w całoroczny program zajęć i stanowi punkt wyjścia do rozmowy oraz poszerzania wiedzy o otaczającym świecie. Dziecko, poza samym kodowaniem, ma możliwość odkrycia związku wzoru z wiosną, latem, jesienią czy zimą oraz stworzenia własnych skojarzeń na dany temat.
Logopedia dla Praktyków, czyli jakość, efektywność i terapia oparta na dowodachDzieci ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi wymagają konkretnego wsparcia, dzięki któremu będą mogły poznawać świat i przekazywać wiedzę o sobie i o świecie innym uczestnikom życia społecznego. Przedstawiona książka, skierowana do logopedów praktyków, została poświęcona problematyce wykorzystania komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) w pracy z osobami z deficytami uniemożliwiającymi lub znacznie utrudniającymi mówienie. Autorzy, dzieląc się ekspercką wiedzą, omawiają podstawy teoretyczne proponowanych oddziaływań logopedycznych oraz prezentują rozwiązania praktyczne - procedury, strategie i techniki, dzięki którym dziecko z problemami komunikacyjnymi może otrzymać niezbędne narzędzia - system znaków i reguł o charakterze gramatycznym - za sprawą których będzie posługiwało się mową.Przez wiele lat głębokie trudności komunikacyjne były domeną logopedii. Dziś powinny być zadaniem dla nowej przestrzeni wiedzy i umiejętności, której horyzonty są zakreślane i przez logopedię, i przez obszar wiedzy oraz praktyki terapeutycznej określany mianem AAC.Walory edukacyjne książki są bezsporne, przedstawiona w niej metodyka stosowania komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC - augmentative and alternative communication) zainteresuje zarówno logopedów, jak i innych specjalistów zajmujących się terapią pacjentów ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi, a także studentów logopedii, psychologii, pedagogiki.Z recenzji dr hab. Urszuli Mireckiej, prof. UMCS
Karty pracy przeznaczone są dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka. Karty są skonstruowane tak, aby nauczyciel mógł zastosować je na wiele sposobów, w zależności od umiejętności i potrzeb uczniów.
Karty pracy przeznaczone są dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka. Karty są skonstruowane tak, aby nauczyciel mógł zastosować je na wiele sposobów, w zależności od umiejętności i potrzeb uczniów.
Trzecia część Matematycznych kart pracy, podobnie jak pierwsza i druga, przeznaczona jest dla uczniów mających problemy z osiągnięciem elementarnych celów edukacyjnych w zakresie umiejętności matematycznych, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i dla niektórych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Karty mogą być wykorzystywane zarówno w trakcie pracy w systemie lekcyjnym, jak i podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych czy rewalidacyjnych. Część trzecia zawiera zadania dotyczące:dodawania i odejmowania liczb dwucyfrowych;mnożenia i dzielenia w zakresie tabliczki mnożenia;zapisywania i odczytywania liczb trzycyfrowych. Niektóre zadania, podobnie jak w części pierwszej i drugiej, dotyczą obliczeń pieniężnych i jednostek miar:mierzenie długości;mierzenie masy;mierzenie temperatury;mierzenie czasu.
Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania. Połącz punkty to czwarta część zestawu Terapia ręki… Składa się z 14 kart z ćwiczeniami. Zadaniem dziecka jest łączenie punktów w kolejności, zaczynając od tego oznaczonego cyfrą 1. Dziecko na początku może tylko wskazywać palcem poszczególne cyfry i liczby, a następnie przy użyciu mazaka, pisaka, ołówka, kredki może połączyć wszystkie kropki ze sobą. Połączone punkty utworzą obrazek, który maluch może pokolorować. Celem ćwiczenia jest kształtowanie prawidłowej postawy, polepszenie chwytu u dziecka, poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, dostosowanie siły chwytu do narzędzia pisarskiego, poprawa rotacji w przedramieniu oraz usprawnienie wyizolowanych ruchów palców, a także doskonalenie liczenia, kształtowanie wyobraźni oraz poszerzanie słownictwa.
To pomoc dydaktyczna przeznaczona dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, ze sprzężeniami oraz mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane do pracy w przedszkolach i szkołach specjalnych, klasach integracyjnych oraz w przedszkolach i szkołach masowych – w nauczaniu początkowym. Układ kart dostosowano do rozkładu materiału nauczania, tematyka jest związana z porami roku, świętami, ważnymi wydarzeniami, począwszy od rozpoczęcia roku szkolnego aż do wakacji. Publikacja została opracowana tak, aby nauczyciel mógł z niej korzystać ze wszystkimi uczniami w grupie, niezależnie od zróżnicowanego poziomu ich umiejętności. Zamieszczony materiał można dowolnie modyfikować i wszechstronnie wykorzystywać.
Uczę się czytać, pisać i liczyć to karty pracy adresowane do: uczniów ze specjalnymi potrzebami; uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych; sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo; nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych; rodziców uczniów. W publikacji zawarte są treści z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej i technicznej.
Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie podstawy programowej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?