Książka ta jest praktycznym narzędziem dla nauczycieli współorganizujących proces kształcenia, pracujących z uczniami posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub orzeczenie o niepełnosprawności. Publikacja zawiera:opis zadań i obowiązków nauczyciela wspomagającegowskazówki do pracy z uczniemprzykłady obowiązującej dokumentacji szkolnej: plan pracy nauczyciela wspomagającego, Indywidualny Program Rewalidacji, Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny, Wielospecjalistyczną Ocenę Poziomu Funkcjonowania Uczniakarty pracy o zróżnicowanej tematyce do wykorzystania podczas zajęć rewalidacyjnych wraz z odpowiedziami.Całość stanowi niezbędne kompendium użytecznych porad dla każdego nauczyciela wspomagającego, który z takim Pomocnikiem łatwo zorganizuje pracę zarówno z materiałami rewalidacyjnymi, jak i szkolną dokumentacją.
Prezentowany poradnik powstał z myślą o uczniach szkół przysposabiających do pracy. Celem publikacji jest przygotowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz ze sprzężeniami do uczestnictwa w praktykach wspomaganych, a także przybliżenie różnych aspektów życia zawodowego.Książka składa się z trzech rozdziałów:Szkoła przysposabiająca do pracy. Rodzaje zajęć i ćwiczone umiejętnościPraktyki wspomagane. Przygotowanie i zasady obowiązujące w zakładzie pracyAktywność zawodowa osób z niepełnosprawnością intelektualną.Materiał został przedstawiony w przejrzysty, komunikatywny i przyjazny sposób. Prezentowane treści dodatkowo zilustrowano symbolami MÓWik, które są wykorzystywane w komunikacji alternatywnej i wspomagającej.
Zestawy ćwiczeń proponowane w niniejszej publikacji mają służyć rozwijaniu u najmłodszych uczniów sprawności rachunkowej jako jednego z podstawowych celów elementarnej edukacji w zakresie umiejętności matematycznych. Poszczególne ćwiczenia mogą być wykorzystywane przez nauczycieli (terapeutów pedagogicznych, rodziców) w formie kart pracy.
W każdym z zadań po prawidłowym wykonaniu działań można odczytać hasło, co z jednej strony uatrakcyjnia ćwiczenie, z drugiej zaś pozwala na szybką ocenę prawidłowości obliczeń. Proponowane zadania doskonalą również percepcję wzrokową.
Dodatkowym rodzajem ćwiczenia może być objaśnienie słów (wyrażeń, związków między wyrazami) stanowiących rozwiązanie zadania. Materiał ćwiczeniowy jest bardzo różnorodny i obejmuje zadania typu: domina, ciągi, piramidki, zakreślanki i krzyżówki. Pod każdym zadaniem znajduje się instrukcja jego wykonania. Wskazane jest, aby przeczytał ją i objaśnił dziecku nauczyciel (lub inny dorosły).
Publikacja stanowi bogaty zbiór pomysłów na oryginalne, nowoczesne i prawdziwie twórcze działania plastyczne wspierające wszechstronny rozwój dzieci. Zawiera inspirujące propozycje adresowane głównie do nauczycieli przedszkola, edukacji wczesnoszkolnej, świetlic szkolnych i plastyki oraz pedagogów specjalnych, terapeutów pedagogicznych, arteterapeutów, wychowawców, instruktorów zajęć plastycznych i rodziców. Znajdą oni w książce:pomysły na zabawy plastyczne dla dzieci od lat 2propozycje prac plastycznych z podziałem na cztery pory rokuaktywności uwalniające naturalną ekspresję twórczą i prowadzące do poznania różnych form wyrazu artystycznegoprzykłady tradycyjnych, nowoczesnych, eksperymentalnych i mieszanych technik plastycznychprojekty, które można zrealizować przy pomocy ogólnodostępnych, zwyczajnych i niedrogich lub pozyskanych z recyklingu plastycznego materiałów i przyborówzadania dostosowane do rzeczywistych możliwości i naturalnych faz rozwoju plastycznego dzieci.Zawarte w książce treści zgodne są z podstawą programową nauczania plastyki w przedszkolu i w szkole podstawowej, również dla uczniów z niepełnosprawnościami.
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja - bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały różnego rodzaju zadania kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. W bloku znajduje się ponad 60 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o młodszych przedszkolakach: trzy- i czterolatkach.Wykonując zadania, maluch będzie poprawiał swoją koncentrację, a zarazem dobrze się bawił. Forma publikacji - karty pracy - jest bardzo wygodna: dorosły może wybrać jedno ćwiczenie, wyrwać kartę z bloku i dać ją dziecku. Dzięki temu elementy zadania z sąsiedniej strony nie będą rozpraszać przedszkolaka.
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja - bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały różnego rodzaju zadania kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. W bloku znajduje się ponad 60 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o starszych przedszkolakach: pięcio- i sześciolatkach. Wykonując zadania, dziecko będzie poprawiało swoją koncentrację, a zarazem dobrze się bawiło. Forma publikacji - karty pracy - jest bardzo wygodna: dorosły może wybrać jedno ćwiczenie, wyrwać kartę z bloku i dać ją dziecku. Dzięki temu elementy zadania z sąsiedniej strony nie będą rozpraszać przedszkolaka.
Jak dbać o porządek w domu? Czego potrzebują zwierzęta domowe, aby były zdrowe i szczęśliwe? Jak złożyć zamówienie w kawiarni? To tylko niektóre z pytań, na jakie muszą odpowiedzieć Maja i Adam sympatyczni bohaterowie prezentowanych kart pracy. Seria Poradzę sobie sam powstała z myślą o młodzieży oraz osobach dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną. Jej celem jest pomoc uczniom w odnalezieniu się w codziennych, nie zawsze łatwych sytuacjach, a w konsekwencji w usamodzielnieniu się. Ćwiczenia w części trzeciej zostały podzielone na 4 obszary tematyczne: W domu Kawa czy herbata Zwierzęta Pory roku. Wewnątrz publikacji znajdziemy różne typy zadań, m. in.: czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem obliczenia pieniężne krzyżówki szukanie różnic puzzle kodowanki ćwiczenia typu prawdafałsz. Ponadto po każdym rozdziale umieszczono podsumowanie, które pozwoli uczniowi samodzielnie określić poziom swojej wiedzy i umiejętności oraz wskazać te obszary, nad którymi chciałby jeszcze popracować. Oliwia Szulc oligofrenopedagog, logopeda, nauczyciel z dwudziestoletnim doświadczeniem. Od wielu lat pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z zaburzeniami mowy. Szczególny nacisk kładzie na komunikację jako punkt wyjścia do nawiązywania relacji interpersonalnych, co przekłada się na prawidłowy przebieg rozwoju dziecka. Stosuje alternatywne metody komunikacyjne wspierające lub kształtujące umiejętności komunikacyjne osób z niepełnosprawnością intelektualną. Monika Rajca pedagog opiekuńczo-wychowawczy, oligofrenopedagog, logopeda. Od ponad dwudziestu lat pracuje z dziećmi i dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną, a od kilku lat jako logopeda także z osobami po udarach i wylewach. Swoim doświadczeniem i umiejętnościami dzieliła się na zajęciach ze studentami logopedii i neurologopedii Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej oraz Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Prywatnie i zawodowo pasjonuje się komunikacją z drugim człowiekiem bez względu na bariery, które trzeba pokonać, aby uzyskać porozumienie.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne prowadzone są głównie z dziećmi, które mają problemy z nauką wynikające z nieharmonijnego lub opóźnionego rozwoju. Pomoc tym uczniom polega na:korygowaniu zaburzonych funkcji,zastępowaniu zaburzonej funkcji inną,usprawnianiu funkcji będących w normie.Niniejsze ćwiczenia zostały przygotowane dla uczniów klas 1 3 i podzielone na działy skupiające się na poszczególnych umiejętnościach, z którymi dzieci w tym wieku najczęściej mają problemy. Są to:sprawność manualna,grafomotoryka,percepcja wzrokowa,percepcja słuchowa,pisanie,czytanie.Wszystkie zadania przedstawione w tej publikacji mogą być wykorzystane nie tylko w trakcie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (grupowych lub indywidualnych), ale także jako ćwiczenia dodatkowe na lekcjach, w świetlicy lub w domu.
W niniejszej publikacji autor przedstawia integratywną teorię i model interwencji terapeutycznej oparty na bieżącym ocenianiu potrzeb pacjenta (moment-to-moment assessment) oraz budowaniu świadomej relacji pacjent – terapeuta, czyli przymierza terapeutycznego. Relacja ta ma pomóc pacjentowi w dotarciu do istoty jego problemu, zrozumieniu przyczyn i objawów, a następnie w uwolnieniu się od mechanizmów obronnych, które podtrzymują cierpienie. Proces ten opiera się przede wszystkim na zgłębianiu uczuć pacjenta, na ich nazywaniu i definiowaniu, a także na skutecznym normowaniu lęku. Dzięki stopniowo budowanemu, świadomemu przymierzu terapeutycznemu pacjent może wkroczyć na drogę autokreacji, aby dokonać wewnętrznej przemiany.
Publikacja została przygotowana z myślą o tych, którzy poszukują materiałów do ćwiczenia się w sztuce kaligrafii artystycznej. Dzięki zawartym w niej przykładom użycia pisma w stylu retro czytelnik ma szansę nie tylko przyjrzeć się kształtowi ozdobnych liter, ale także samodzielnie poćwiczyć ich wykonanie. Ułatwia to układ książki - prezentacji każdej litery alfabetu (małej i wielkiej) towarzyszy liniatura, w której można doskonalić umiejętność prowadzenia ręki, a przykłady znanych formuł i imion napisanych w stylistyce retro umożliwią stworzenie własnych, niepowtarzalnych zaproszeń, życzeń świątecznych i innych kartek okolicznościowych.
Dziennik uczuć jest metodą polegającą na obserwacji własnych emocji i uczuć oraz rozpoznawaniu sytuacji, które je wywołały. Może to służyć samopoznaniu, rozwijaniu samoakceptacji i nabywaniu umiejętności nazywania przeżyć za pomocą słów. Wspólne lub częściowo wspólne wypełnianie dziennika z dzieckiem może być doskonałym wstępem do rozmowy o emocjach i uczeniu najmłodszych akceptacjidla nich oraz służyć pogłębianiu relacji między rodzicem i maluchem.Książeczka ta jest przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz ich rodziców, a także psychologów, psychoterapeutów, pedagogów pracujących z najmłodszymi i wspierających ich rozwój emocjonalny.
Komiks społeczny 3 to zestaw historyjek, które tym razem skupiają się na tym, jak należy zachować się w różnych miejscach, takich jak:teatr,restauracja,muzeum,poczta,biblioteka.Na końcu każdej historyjki znajdują się ciekawe ćwiczenia mające na celu rozszerzenie omawianego tematu oraz sprowokowanie do dyskusji. Komiks społeczny 3 to książka skierowana do dzieci i młodzieży w wieku 713 lat, ich terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Forma publikacji sprawdzi się podczas indywidualnej pracy z dzieckiem, a także w trakcie zajęć grupowych czy lekcji profilaktyczno-wychowawczych.
Publikacja składa się z dwóch części. Pierwsza z nich obejmuje czterdzieści czytanek, których tematyka dotyczy świąt i uroczystości obchodzonych w Polsce oraz zagadnień i problemów omawianych na lekcjach. Dzięki tym tekstom dziecko może utrwalać znajomość liter, ćwiczyć czytanie, poznawać nowe wyrazy i poszerzać swoją wiedzę. W drugiej części książki znajdują się ćwiczenia dotyczące czytanek. Dziecko musi między innymi uzupełniać zdania, wybierać prawidłowe sformułowania, wskazywać błędy, łączyć w pary. Niektóre ćwiczenia zawierają obrazki, które uczeń może pokolorować. „Czytanki ze zrozumieniem” zostały przygotowane jako kontynuacja książki „Czytanki. Materiały do nauki czytania metodą sylabową”. Można je także wykorzystywać samodzielnie jako pomoc w doskonaleniu umiejętności czytania ze zrozumieniem. Publikacja będzie przydatna na lekcjach, zajęciach dodatkowych, jak również w domu.
Jest to jedna z części serii Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Serię tworzą 3 teczki:Jest już jesieńNadeszła zimaPrzyszła wiosna, idzie lato.Karty pracy umożliwiają realizację treści nauczania wskazanych w podstawie programowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zawierają ćwiczenia dotyczące trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności w zakresie edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, technicznej i plastycznej.Publikacja jest adresowana do:uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanymnauczycieli specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczychrodziców tych uczniów.
"Dojrzewanie" to materiały opracowane z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną, ze sprzężeniami, autyzmem oraz innymi zaburzeniami rozwojowymi. Mogą być wykorzystane w szkołach specjalnych podstawowych i przysposabiających do pracy, w klasach integracyjnych, a także w ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych. Będą również nieocenioną pomocą dla rodziców i opiekunów, którzy w warunkach domowych chcą przygotować swoje dzieci do przejścia przez trudny okres dojrzewania. Publikacja zawiera materiał koedukacyjny oraz podzielony według płci. Karty mają bardzo przejrzysty układ, a zamieszczone zdjęcia oraz grafiki są duże i czytelne.Uczniowie, pracując z kartami, zdobywają oraz utrwalają wiedzę o sobie, swoim ciele oraz procesach w nim zachodzących podczas okresu dojrzewania. Duża część materiału została poświęcona treściom dotyczącym higieny ogólnej oraz intymnej. Związane z procesem dojrzewania zmiany hormonalne powodują niejasne lub nawet niepokojące dla nastolatków wahania nastroju, które wpływają na ich zachowanie. Dlatego też część kart została poświęcona emocjom - ich rozpoznawaniu, nazywaniu oraz radzeniu sobie z nimi w trudnych sytuacjach.
Książka stanowi zbiór praktycznych, prostych i precyzyjnych porad, których potrzebuje rodzic dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autorka krok po kroku podpowiada:
jak bez zbędnych nacisków nauczyć dziecko korzystania z toalety
jak sprawić, żeby dziecko przesypiało całą noc w swoim łóżku
co zrobić, kiedy dziecko ma napad złości i zaczyna bić i gryźć
jak – bez kłótni – wprowadzić do jadłospisu dziecka nowe pokarmy.
Czerpiąc z wieloletniego doświadczenia, Kate Wilde omawia codzienne problemy i przedstawia sprawdzone rozwiązania, które pozwolą sprostać domowym wyzwaniom i uzyskać harmonię.
Kate Wilde całe życie zawodowe poświęciła pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W ramach trwającej ponad 20 lat współpracy z Autism Treatment Center of America była terapeutką ponad tysiąca dzieci z różnych stron świata. Obecnie jest dyrektorem Programu Son-Rise. Mieszka w Stanach Zjednoczonych, w Massachusetts.
Prezentowana publikacja jest przeznaczona dla logopedów i terapeutów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz ich rodziców. Podane w niej ćwiczenia są na tyle łatwe, że będą w stanie wykonać je nawet dzieci od trzeciego roku życia. Publikacja zawiera zestaw ćwiczeń przygotowujących aparat artykulacyjny: wargi, język, podniebienie miękkie i drogi oddechowe do wymowy poszczególnych głosek.Zaproponowane zadania doskonalą koordynację wzrokowo-ruchową oraz koncentrację, pamięć i spostrzeganie, usprawniają motorykę małą poprzez wycinanie i przyklejanie etykietek, rysowanie od lewej do prawej, z góry na dół, kolorowanie. Materiał może także posłużyć do ćwiczenia globalnego czytania wyrazów.
Opracowane ćwiczenia mają na celu usprawnienie zdolności komunikacyjnych i językowych człowieka z uszkodzeniem mózgu, któremu przebieg choroby uniemożliwia spontaniczne sformułowanie wypowiedzi w tematach mu najbliższych, codziennych. Chory nie tylko odblokowuje się komunikacyjnie, ale wzmacnia się jego poczucie własnej wartości, kiedy jest w stanie porozumieć się (nawet jeśli tworzone komunikaty nadal są schematyczne) z najbliższym otoczeniem, co przełamuje poczucie bezradności i izolacji. Książka została opracowana z myślą o terapeutach i rodzinach osób, które z powodu trudności językowych odcinają się od otoczenia, nie podejmują prób komunikowania swoich potrzeb, zniechęcają się początkowymi lub wieloletnimi porażkami. W takiej sytuacji każde ćwiczenie ukończone sukcesem jest na wagę złota. Stąd bardzo wąski, ale i przemyślany zakres zadań w publikacji.
Prezentowane ćwiczenia usprawniają przede wszystkim pamięć bezpośrednią i rozpoznawczą, a także koncentrację uwagi uczniów. Zadania przeznaczone są dla dzieci mających w tym zakresie trudności. Wielu uczniów nie potrafi przywołać z pamięci posiadanej wiedzy i połączyć jej z nowymi treściami, co w konsekwencji prowadzi do miernych wyników w nauce. Ćwiczenia będą przydatnym materiałem na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, a także w rewalidacji dziecka o obniżonej percepcji wzrokowej. Uczniowie mogą również pracować sami lub pod okiem rodzica.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?