Aby dzieci mogły w pełni wykorzystać swój potencjał, należy odpowiednio stymulować ich układ sensoryczny, czyli pięć podstawowych zmysłów (wzrok, słuch, smak, dotyk i węch), a także zmysł przedsionkowy (odpowiedzialny za ruch i równowagę), propriocepcję (związaną ze świadomością własnego ciała) oraz interocepcję (dzięki której odbieramy doznania z naszych narządów wewnętrznych). Dlatego dziecko zdrowo się rozwija, kiedy może poznawać otoczenie: dotykać nowych faktur, w tym także jedzenia, biegać, skakać, wspinać się i rozchlapywać wodę.Allie Ticktin, teraputka specjalizująca się w integracji sensorycznej, zauważyła, że coraz więcej dzieci ma trudności z codziennymi zachowaniami: nie mogą usiedzieć w miejscu podczas zajęć w przedszkolu lub szkole, później uczą się chodzić lub mówić, niełatwo jest im bawić się z rówieśnikami albo nawet w pojedynkę. Dawniej dzieci spędzały dużo czasu na dworze, a podczas zabawy w naturalny sposób rozwijały swój układ sensoryczny i zdobywały umiejętności potrzebne do dalszego rozwoju. Obecnie jednak zarówno dzieci, jak i rodzice mają mniej wolnych chwil. Najmłodsi coraz więcej czasu spędzają przed ekranami różnych urządzeń, a coraz mniej - poznając otaczającą ich przestrzeń.Na szczęście wsparcie rozwoju sensorycznego dziecka nie musi być trudne! Nie wymaga wielkich nakładów ani szczególnych umiejętności. Autorka książki Rozwój przez zabawę omawia działanie każdego z ośmiu zmysłów i proponuje proste, ale zabawne ćwiczenia, dzięki którym twojemu dziecku będzie łatwiej:radzić sobie z emocjami,nawiązywać przyjaźnie,mówić o swoich potrzebach,zdobywać nowe umiejętności w przedszkolu i szkole.To właśnie potęga zabawy sensorycznej!"Aby odzwyczaić dzieci od spoglądania w ekran i zaangażować je w trójwymiarową, bezpośrednią zabawę przeżywaną całym ciałem, potrzebujesz takich właśnie kreatywnych pomysłów sensomotorycznych. Działania te pomogą twoim dzieciom rozwinąć poczucie własnego ja, poczuć się wygodnie we własnym ciele i wyrosnąć na pewne siebie, kompetentne, zsynchronizowane dzieci".CAROL STOCK KRANOWITZautorka książki Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw
Prezentowana publikacja powstała, aby pomóc w codziennej terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w komunikacji. Materiał prezentowany na kartach pracy jest spójny i nie obejmuje zbędnych, zakłócających percepcję treści. W każdym dziale wprowadzono najważniejsze słowa i pojęcia, a w ostatnim ważne dni i święta. Miniaturki obrazków znajdujące się na każdej karcie nie pozwalają zapomnieć o wcześniej omawianym materiale. Wszystkie działy są zakończone sprawdzianami wiadomości, które pozwolą rodzicowi bądź terapeucie ocenić, czy przedstawione treści zostało przez dziecko zapamiętane i zrozumiane.
Dasz radę! to karty pracy do zajęć rewalidacyjnych stworzone przez nauczycielkę dla uczniów. Autorka, Małgorzata Leduchowska, pracuje z młodzieżą z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w szkole ponadpodstawowej. Zauważyła, że uczniowie na tym poziomie kształcenia często mają problemy z czytaniem ze zrozumieniem i analizą prostych tabel czy wykresów.
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów szkół ponadpodstawowych z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Składa się z trzech głównych części:
Praca z tekstem
Praca z danymi liczbowymi
Praca nad sobą.
Dzięki pracy z publikacją uczniowie zyskają umiejętności potrzebne nie tylko w szkole, ale również w codziennym życiu. Zadania związane z wyzwaniami każdego dnia, od analizowania przepisów kulinarnych przez odczytywanie danych z ogłoszeń po rozpoznawanie własnych emocji, to cenna pomoc dla młodych ludzi.
„Od września 2019 roku, kiedy to trafiłam do szkoły jako bardzo zmotywowany do pracy, ale również przerażony nauczyciel, prowadzę zajęcia rewalidacyjne w szkole ponadpodstawowej. Zauważyłam, że wielu uczniów ma trudności z odczytywaniem danych z wykresów bądź tabel oraz z czytaniem ze zrozumieniem. Dlatego postanowiłam skupić się na rozwijaniu tych umiejętności i zaczęłam tworzyć swoje własne karty pracy. Książka składa się z trzech działów: Praca z tekstem, Praca z danymi liczbowymi oraz Praca nad sobą. Materiały, które w niej znajdziesz, pomogą Ci rozwinąć umiejętności czytania ze zrozumieniem, odczytywania danych z wykresu oraz ułatwią ci lepsze poznanie siebie”.
Ze Słowa od Autorki
Co się za chwilę może stać? to książka, która uczy dostrzegać i analizować zależności przyczynowo-skutkowe. Patrząc na zdjęcia i odpowiadając na pytania, dziecko musi przewidzieć, co się stanie w danych sytuacjach. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.
Książka, którą trzymacie w ręku, pomoże wam ustalić, czy wasze dziecko ma problemy z przetwarzaniem sensorycznym, i podpowie, jakie działania można od razu podjąć tym zakresie. Znajdziecie tu mnóstwo praktycznych informacji na temat tego, jak radzić sobie z nadpobudliwością czy niską wytrzymałością, jak poprawić koncentrację, uwagę i zachowanie dziecka. Zamieszczono tu również bardzo przydatne porady i techniki radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami, takimi jak mycie, czesanie i obcinanie włosów, ubieranie się, robienie zakupów w supermarkecie, grymaszenie w czasie posiłków, spokojne przesypianie nocy. Dowiecie się, jak postępować w sytuacjach społecznych w szkole i na przyjęciu, u dentysty, w momencie, gdy słychać głośny hałas, a także w wielu innych. Nareszcie rodzice, którzy chcą pomóc swoim dzieciom poradzić sobie z problemami integracji sensorycznej i je przezwyciężyć, będą mogli zdobyć wiedzę i odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Ze wstępu Temple Grandin
Uczenie się przez zmysły to książka adresowana zarówno do terapeutów, jak i rodziców. W przystępny sposób opisuje wpływ układów zmysłów na funkcjonowanie układu nerwowego. Wzajemne powiązania tych systemów determinują wzrost i rozwój, zdolność uczenia się nie tylko przedmiotów szkolnych, ale i codziennych umiejętności, a także relacje społeczne oraz równowagę między ciałem i umysłem.Książka zawiera następujące treści:omówienie teorii integracji sensorycznej (SI), czyli zwięzłe i przystępne opisy sposobu, w jaki mózg, układ nerwowy i układy zmysłów współpracują ze sobą,analizy przypadków dzieci z różnego typu problemami, wraz z opisem wpływu deficytów na umiejętność budowania relacji społecznych, wyniki w nauce, sprawność fizyczną i zdolności manualne, w tym pisanie,wskazówki dla rodziców, pracowników szkoły i służby zdrowia oraz odpowiedzi na często zadawane pytania,praktyczne porady na temat diagnozowania dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz terapii integracji sensorycznej u dzieci z porażeniem mózgowym, autyzmem, zespołem Downa, niepełnosprawnych intelektualnie i nadpobudliwych psychoruchowo.
Bardzo proste czytanki to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub starszych dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem, a także dla osób starszych, u których nastąpiło znaczne obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych zaburzeń, na przykład afazji. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania ze zrozumieniem prostych zdań oraz zdobywanie i utrwalanie wiadomości na temat rozmaitych miejsc, zwyczajów i relacji z innymi osobami. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące wsi: budynki gospodarskie, uprawiane rośliny oraz wiejskie zwierzęta i korzyści płynące z ich hodowli.
Karty pracy powstały z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Materiał można wykorzystywać jako pomoc edukacyjną w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych. Karty będą przydatne również rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Treść kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i jest zgodna z podstawą programową.W teczce znajdują się dwa bloki z kartami pracy: część 3 i część 4.CZĘŚĆ 3 zawiera ćwiczenia tematyczne dotyczące:cech charakterystycznych wiosnyważnych świąt przypadających na okres wiosnywiosennych ptakówzwierząt hodowlanych i domowychprac ogrodowych w czasie wiosnyzdrowego żywienia i stylu życiawiedzy o środowiskuekologiiPolski i jej sąsiadów.CZĘŚĆ 4 zawiera ćwiczenia tematyczne dotyczące:cech charakterystycznych latadomu, pomieszczeń i obowiązków domowychważnych świąt przypadających na okres latabudowy ciała człowieka, zmysłów i emocjibezpieczeństwa i telefonów alarmowychwakacji i podróżowania.
Książka powstała z myślą o osobach z uszkodzeniami mózgu, w wyniku których w różnym stopniu utraciły one swe dotychczasowe funkcje językowe. Zaburzenia odbiorcze i nadawcze mowy w różnych aspektach wykluczają człowieka z relacji międzyludzkich. Terapia mowy jest w takiej sytuacji niezbędna. W tym celu opracowany został prezentowany zestaw ćwiczeń, które w znacznym stopniu ułatwiać mają terapeucie oraz rodzinie chorego pracę nad odzyskaniem utraconych poprzez afazję umiejętności językowych i komunikacyjnych.
W książce zamieszczono ćwiczenia, których celem jest spowolnienie wystąpienia i rozwoju u osób starszych zaburzeń funkcji poznawczych, takich jak pamięć, myślenie, rozumienie. Są tu różnego rodzaju krzyżówki, testy i łamigłówki, których rozwiązanie wymaga między innymi: liczenia, porównywania, odróżniania, wyodrębniania, uzupełniania, przekształcania, odnajdywania, łączenia, wybierania, grupowania. Zadania oparte są na materiale graficznym, obrazkowym, cyfrowym, literowym oraz wyrazowym.
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony.
Niezbędnik pedagoga specjalnego to zestaw materiałów dla nauczyciela współorganizującego kształcenie specjalne, pracującego z dziećmi w wieku szkolnym w szkole ogólnodostępnej lub z oddziałami integracyjnymi.Książka zawiera porady, wskazówki oraz wzory dokumentów do wykorzystania w bezpośredniej pracy z podopiecznymi i podczas konsultacji dla rodziców.Publikacja nie tylko pomoże pedagogom specjalnym sprostać wyzwaniom, jakie napotkają w szkole, ale także przypomni im, jak wspaniała, ważna i potrzebna jest ich praca.W skład książki wchodzą m.in.:wzór zgody na zajęcia rewalidacyjnewzór tablicy motywacyjnejdzienniczek korespondencji i informacjidzienniczek obserwacjipakiet szkolnych przywilejów dla uczniaankieta dla rodziców dotycząca współpracy z pedagogiem specjalnymarkusz obserwacji zachowań niepożądanych u uczniakarty do indywidualnej pracy z uczniem.
Trening szkolny. Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 8 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych dzieci. Odbywa się to poprzez ćwiczenia: percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, koordynacji wzrokowo-słuchowej, grafomotoryki, koncentracji, orientacji przestrzennej, wyobraźni, pamięci, logicznego myślenia, sprawności manualnej, czytania i pisania, liczenia. Dodatkowo część zadań zawartych w tym zeszycie dotyczy wiadomości, które dziecko zdobywa w klasie 8 na lekcjach języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, biologii, geografii, chemii, fizyki, wiedzy o społeczeństwie i edukacji dla bezpieczeństwa.
Co robić, a czego się wystrzegać, by zdobyć przyjaciół i ich nie stracić? Jak odszyfrować wskazówki związane z mową ciała? Jak najlepiej podtrzymać rozmowę? Podobnie jak tabliczka mnożenia umiejętności społeczne nie są wrodzone każde dziecko musi się ich nauczyć. Na szczęście 50 ćwiczeń zawartych w tej książce sprawi, że zdobywanie umiejętności społecznych stanie się łatwe i przyjemne! Książka Umiejętności społeczne. Trening dla dzieci pomoże chłopcom i dziewczynkom w wieku od 6 do 10 lat nabrać pewności siebie i odnaleźć się w sytuacjach społecznych w domu, szkole oraz innych miejscach. Dzięki ciekawym i zabawnym ćwiczeniom dzieci zdobędą nowe supermoce między innymi nauczą się zręcznie utrzymywać piłkę konwersacyjną w grze, osiągać kompromis, a także przestrzegać zasad dobrego zachowania przy stole.
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi, a także dla dzieci rozpoczynających naukę języka angielskiego. Może być stosowana jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także podczas pracy w domu jako materiał pomocniczy dla rodziców. Będzie przydatna na wszystkich etapach edukacji: w przedszkolach (masowych i specjalnych), w klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.Część 2 zawiera słownictwo z działów:szkolne akcesoriaciałorodzinadomprzyimkiprzymiotnikirokcodziennośćBoże NarodzenieWielkanoc.
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi, a także dla dzieci rozpoczynających naukę języka angielskiego. Może być stosowana jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także podczas pracy w domu jako materiał pomocniczy dla rodziców. Będzie przydatna na wszystkich etapach edukacji: w przedszkolach (masowych i specjalnych), w klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.Część 1 zawiera słownictwo z działów:koloryliczbykształtyzabawkiowocewarzywazwierzęta hodowlanezwierzęta egzotyczne.
Książka powstała, aby wspomóc dzieci, którym nauka czytania sprawia spore trudności. Jest przeznaczona dla uczniów, którzy przeszli już etap czytania wyrazów oraz zdań i są w trakcie doskonalenia umiejętności czytania ze zrozumieniem.Zaproponowane teksty przybierają postać bardzo krótkich czytanek opisujących proste i konkretne sytuacje życiowe. W części 1 teksty zapisano wielkimi literami bez ozdobników, w części 2 zastosowano styl elementarzowy. Taki podział umożliwia indywidualne dostosowanie materiału do poziomu umiejętności ucznia oraz stopniowanie trudności.
Uczniowie szkół ponadpodstawowych powoli wchodzą w dorosłe życie i mają coraz więcej różnych doświadczeń. Warto przygotować młodzież na wyzwania stawiane przez otoczenie oraz na przyszłe zmiany. Pytania zamieszczone na kartach Porozmawiaj ze mną! dają możliwość poprowadzenia rozmowy w taki sposób, aby wspólnie z całą grupą zastanowić się, co można zrobić w sytuacjach zagrożenia lub jak ich uniknąć. Dodatkowo proponowane tematy dają możliwość poznania poglądów młodego człowieka, tego, jak postrzega świat i jak widzi siebie.Porozmawiaj ze mną! to materiał do wykorzystania na zajęciach z wychowawcą, rewalidacji oraz treningu umiejętności społecznych. Karty pomagają zaktywizować uczniów do podjęcia dyskusji na ważne dla nich tematy. Pozwalają ćwiczyć sztukę argumentowania, wyrażania swojego zdania oraz poszanowania odmienności perspektywy innych osób. Zajęcia z wykorzystaniem proponowanych tematów ułatwią naukę podejmowania odpowiedzialności za własne decyzje i zachęcą młodzież do rozwoju osobistego.Publikacja będzie inspiracją dla nauczycieli i terapeutów do prowadzenia otwartych dyskusji na ważne tematy i poszukiwania wraz z uczniami rozwiązań w sytuacjach problemowych, które mogą przydarzyć się każdemu.Spis tematów:1. Z życia wzięte2. Media społecznościowe3. Słowa w sieci4. Fabryka plotek i ploteczek5. Wirtualne uczucia6. Pierwsze wrażenie7. Przyjaźń, miłość czy zauroczenie?8. Portale randkowe9. Kulisy sławy10. Stereotypy11. Czy oceny w szkole mają sens?12. Być czy mieć?13. Konsumpcjonizm i minimalizm14. Reklama15. Sekrety sukcesu16. Zmiana siebie17. Mobbing18. Stres i depresja
Zabawa to najlepsza forma nauki. Prezentowany zbiór 100 bardzo różnorodnych zadań z pewnością uprzyjemni czas dzieciom w wieku wczesnoszkolnym. Ćwiczenia te rozwijają spostrzegawczość, kreatywność oraz logiczne myślenie. Publikacja może być pomocna nauczycielom wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, opiekunom dzieci, a także rodzicom. Zawiera takie typy zadań, jak:ćwiczenia ortograficznezadania z tekstemuzupełnianie i układanie zdańzadania z elementami kodowanialabiryntykolorowankikrzyżówkizagadki.
Seria Pracuję z kartami przez cały rok przeznaczona jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka. Podręcznik oraz karty pracy są zgodne z podstawą programową MEN.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?