Książka skierowana jest do rodziców, nauczycieli, wychowawców, terapeutów, a więc do wszystkich, którzy chcą pomóc dzieciom dowiedzieć się, czym są emocje.Zawiera ona propozycje 40 zabaw dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Są to zabawy plastyczne, muzyczne, ruchowe oraz wykorzystujące elementy dramy. Bazują przede wszystkim na czterech podstawowych emocjach: radości, złości, strachu oraz smutku. Przewidziane są do pracy w grupie, ale większość z nich z łatwością można zmodyfikować i przeprowadzić indywidualnie. Rozpiętość propozycji sprawia, że możemy dopasowywać aktywności do preferencji dzieci.
Jeżeli lubisz rozwiązywać zagadki i jesteś miłośnikiem przygód, to dobrze trafiłeś! Zapraszam do Tajemniczego Zakątka, gdzie poznasz Antka Ułamka, dzielnego chłopca, który zakłada biuro detektywistyczne, aby pomóc mieszkańcom miasteczka. Do biura zgłaszają się osoby, które potrzebują pomocy w rozwikłaniu tajemniczych spraw. W książce znajdziesz ciekawe zagadki matematyczne, łamigłówki, zadania, które pozwolą rozwinąć logiczne myślenie i nabyć nowe kompetencje matematyczne. Ważne jest również bycie detektywem, zdobywanie gwiazdek, poznawanie nowych bohaterów i przeżywanie przygód. Ponadto detektyw, który pomoże w rozwiązaniu akt sprawy, stanie się przyjacielem Antka oraz bohaterem mieszkańców Tajemniczego Zakątka! Publikacja jest interesującym sposobem na pokazanie, jak ważna, ale ciekawa i cenna jest matematyka, która w pełni zasługuje na bycie królową nauk.
Zamieszczone w tym zeszycie ćwiczenia kaligraficzne opracowano z myślą o uczniach, którzy mają trudności z płynnym i estetycznym łączeniem liter. Dziecko na kolejnych stronach rozwija tę umiejętność najpierw po śladzie, potem samodzielnie.Ćwiczenia zamieszczone w zeszycie służą także doskonaleniu prawidłowego kierunku kreślenia liter przy zachowaniu właściwych kształtów i proporcji, wyrabiają płynność ruchu i tempo pisania, kształcą koordynację wzrokowo-ruchową.
Logopedia dla Praktyków, czyli jakość, efektywność i terapia oparta na dowodach Afazja stanowi poważny problem logopedyczny, psychologiczny i społeczny. Ze względu na starzenie się społeczeństw i wzrost występowania chorób cywilizacyjnych stale zwiększa się zapotrzebowanie na rehabilitację i terapię neurologopedyczną, której podjęcie daje nadzieję na przełamanie trudności językowych i usprawnienie komunikacji osób z afazją. Niniejsza publikacja wychodzi naprzeciw tym potrzebom. Autorki proponują formy oddziaływania logopedycznego do praktycznego zastosowania w terapii zarówno objawów afazji – zaburzeń artykulacji, anomii, agramatyzmu czy zaburzeń rozumienia – jak i współwystępujących dysfunkcji poznawczych. Liczne przykłady ćwiczeń zainspirują logopedów, neurologopedów, studentów, a także wszystkie osoby wspierające pacjentów z afazją do tworzenia programów terapii uwzględniających indywidualne potrzeby podopiecznych. Afazja – zaburzenie rozpowszechnione wśród osób dorosłych i starszych oraz jeden z głównych przejawów ich niepełnosprawności – urasta do rangi wielkich problemów logopedycznych. Wartość wydawniczą pracy upatruję głównie w autorskim wyborze ćwiczeń jako form oddziaływań terapeutycznych w przywracaniu zdolności komunikacyjnych osób, którym różne zdarzenia neurologiczne odebrały możliwości mówienia i rozumienia mowy. Z tych względów książka stanowi interesujące praktyczne kompendium działań terapeutycznych z niezbędnym komentarzem. […] Jest to publikacja zawsze aktualna i potrzebna – stanowi cenną pomoc w działalności logopedycznej na rzecz osób dotkniętych afazją. Z recenzji prof. dra hab., lek. med. Waldemara Tłokińskiego
Książka powstała z myślą o wszystkich, którzy pracują z dziećmi i młodzieżą. To zbiór gotowych kart pracy, z których mogą korzystać psychologowie, pedagodzy, terapeuci, rodzice i sami uczniowie. Zawarte w publikacji ćwiczenia dotyczą sfery emocjonalnej, związanej z wystąpieniami publicznymi, tremą, stresem i lękiem przed byciem ocenianym. Obejmują następujące tematy: moje emocje moje zasoby przygotowanie do występu publicznego dobre myśli. Ćwiczenia mają na celu wzbudzenie motywacji do głębszych przemyśleń i wglądu w siebie.
Historyjki emocjonalno-społeczne 3 to cykl krótkich opowiadań wprowadzających w zróżnicowany świat emocji i cech charakteru: irytacji, żalu, poczucia winy, czułości, euforii, bezduszności, nieśmiałości, życzliwości.Opracowana w formie kart pracy publikacja to gotowe propozycje zajęć rewalidacyjnych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz prowadzonych w ramach treningu umiejętności społecznych. Zostały stworzone specjalnie z myślą o nauczycielach, terapeutach, psychologach, pedagogach pracujących z dziećmi i młodzieżą w wieku 9-15 lat. AGNIESZKA KOLANKO nauczycielka pracująca z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej w Wietrznie. Na co dzień także mama dwóch synów z zespołem Aspergera. Sama również zmaga się z tym zaburzeniem. Jej misją jest praca, która ma na celu jak najlepiej przygotować uczniów do funkcjonowania w życiu społecznym, pokonywania wszelkich trudności oraz budowania poczucia własnej wartości.
Historyjki emocjonalno-społeczne 2 to cykl krótkich opowiadań wprowadzających w zróżnicowany świat emocji i cech charakteru: lęku i strachu, tęsknoty, dumy, miłości, zazdrości, mściwości czy ambicji. Opracowana w formie kart pracy publikacja to gotowe propozycje zajęć rewalidacyjnych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz prowadzonych w ramach treningu umiejętności społecznych. Zostały stworzone specjalnie z myślą o nauczycielach, terapeutach, psychologach, pedagogach pracujących z dziećmi i młodzieżą w wieku 915 lat. AGNIESZKA KOLANKO nauczycielka pracująca z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej w Wietrznie. Na co dzień także mama dwóch synów z zespołem Aspergera. Sama również zmaga się z tym zaburzeniem. Jej misją jest praca, która ma na celu jak najlepiej przygotować uczniów do funkcjonowania w życiu społecznym, pokonywania wszelkich trudności oraz budowania poczucia własnej wartości.
Niniejsze opracowanie to rozszerzona wersja poprzedniego wydania poradnika Ćwiczenia usprawniające kręgosłup, który przez wiele lat cieszył się ogromną popularnością. Nowe wydanie powstało jako odpowiedź na zmiany w stylu życia współczesnego człowieka – dodano wyjątkowo skuteczny zestaw ćwiczeń biurowych. Mają one służyć likwidacji przeciążeń pleców i kręgosłupa spowodowanych długim siedzeniem oraz – profilaktycznie – niedopuszczeniu do powstawania takich przeciążeń. Innowacją w książce są również ćwiczenia zalecane na początek dnia, których wykonanie zajmuje tylko chwilę, a ma bardzo istotny wpływ na kręgosłup.
Dla wygody czytelników ćwiczenia zaprezentowano w dwóch formach: ilustracji i krótkiego opisu. Wyraźne rysunki oraz instrukcje zapisane większą czcionką mają ułatwić ćwiczenie z wykorzystaniem książki.
Na końcu poradnika zamieszczono kieszonkowe zestawienia ćwiczeń – niezastąpione „ściągawki”, które warto mieć zawsze na biurku lub zabrać ze sobą zamiast książki w przypadku wyjazdu.
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 916 lat, dedykowane są tematyce asertywności. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy mają trudności z wyrażaniem swojego zdania oraz odmawianiem. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak: postawa asertywna, uległa i agresywna komunikat ja / komunikat ty kompromisowe rozwiązania sytuacji konfliktowych sposoby na odmawianie przykłady i skutki zachowań agresywnych. Dodatkowo publikacja zawiera: historyki społeczne dzięki opowieściom o codziennych, znanych uczniom doświadczeniach, łatwiejsze staje się zrozumienie przyczyn i konsekwencji przyjmowania postaw: asertywnej, uległej i agresywnej ponad 60 naklejek do wypełnienia kart. Książka należy do kolekcji i pakietu Z RELACJAMI ZA PAN BRAT. AGNIESZKA KOLANKO nauczycielka pracująca z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej w Wietrznie. Na co dzień także mama dwóch synów z zespołem Aspergera. Sama również zmaga się z tym zaburzeniem. Jej misją jest praca, która ma na celu jak najlepiej przygotować uczniów do funkcjonowania w życiu społecznym, pokonywania wszelkich trudności oraz budowania poczucia własnej wartości.
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 8–15 lat, przygotowują do zmierzenia się z trudnym doświadczeniem przegranej. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy nie potrafią poradzić sobie z zaakceptowaniem porażki. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak: korzyści płynące z doświadczenia przegranej skutki pozytywnego i negatywnego myślenia analiza porażki sposoby radzenia sobie z niepowodzeniem kodeks fair play. Dodatkowo publikacja zawiera: zadanie „Twoja droga od porażki do sukcesu” – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu radzenia sobie z niepowodzeniami ponad 500 naklejek do wypełnienia kart. Książka należy do kolekcji i pakietu Z RELACJAMI ZA PAN BRAT.
Książka ta może służyć terapeutom, nauczycielom i rodzicom do pracy z dziećmi, które dopiero uczą się lub mają trudności ze zrozumieniem, jak zachować się w różnych codziennych sytuacjach społecznych. Jest to zbiór krótkich opowiadań oraz opracowanych do nich pytań i zadań, które rozwijają nie tylko umiejętności komunikacyjne i społeczne młodych czytelników, ale także wspierają ich rozwój poznawczy i językowy. Dziecięcy bohaterowie opowiadań każdego dnia popełniają różne gafy: w domu, w szkole, w czasie zabawy z rówieśnikami czy podczas spotkań rodzinnych. Nie rozumieją zasad funkcjonowania w grupie, źle odbierają intencje innych, myślą przede wszystkim o własnych potrzebach. Co w takich sytuacjach im towarzyszy? Najczęściej same kłopoty. Przykre nieporozumienia, niepotrzebne wybuchy złości, chwile wstydu, słowa, które nie powinny zostać wypowiedziane. Jednak każda z historii ma pozytywne zakończenie, a mali (i jednocześnie wielcy) bohaterowie nie poddają się, dzielnie ucząc się, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach. Akceptują siebie i swoją niedoskonałość. Wcale nie chcą walczyć ze swoimi trudnościami. Bardziej szukają wsparcia, zaufania, zrozumienia czyli tego, co najlepsze na wszystkie kłopoty.
Rerki to kolejna książka z serii „Szkoła poprawnej wymowy”. Przeznaczona jest dla dzieci w wieku od 3 lat, które mają trudności z wymową głosek r, l. Zawiera wiele ćwiczeń wymagających od dziecka samodzielnego działania: rysunki, wycinanki, zaznaczanie ilości powtórzeń. Zadania te są dla malucha zabawą, a jednocześnie pomagają w nauce poprawnej artykulacji i zwiększają motywację do dalszej pracy.
Zadania ułożone są według zasad terapii logopedycznej: ćwiczenie wywołanej głoski następuje w sylabach, grupach spółgłoskowych, wyrazach i zdaniach, na końcu zaś w mowie spontanicznej dziecka. Ilustracje są kolorowe, zabawne i czasem zaskakujące, dzięki czemu umilają dziecku terapię.
Z książki mogą korzystać rodzice, logopedzi i nauczyciele przedszkolni oraz nauczania początkowego.
Efektywna komunikacja z osobami ze spektrum autyzmu to zbiór praktycznych porad dla specjalistów, przede wszystkim terapeutów i lekarzy. Autor, Paddy-Joe Moran, dzieli się własnymi doświadczeniami oraz odczuciami – opisuje, co sprawiało mu trudność podczas terapii, wskazuje, jakie sformułowania mogą być źle odbierane przez osoby z ASD, a także podpowiada rozwiązania, dzięki którym komunikacja może stać się skuteczniejsza i pełna szacunku.
Sensorycznie wszystko gra! to publikacja, która powstała dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zabawy, które w szczególny sposób angażują zmysły, są korzystne dla wszystkich dzieci, nie tylko tych, których rozwój wymaga szczególnego wsparcia. Zabawy takie są również źródłem ważnych informacji o dzieciach. Dorośli, którzy mają możliwość obserwowania podopiecznych podczas aktywności angażujących układ przedsionkowy, zmysł wzroku czy dotyku, dowiadują się o ich rozwoju znacznie więcej niż w codziennych sytuacjach. W książce oprócz propozycji zabaw znajdują się teksty piosenek oraz zapisy nutowe. Zabawy i piosenki zostały podzielone na grupy odnoszące się do sposobu odbierania bodźców z otoczenia. Tytuły działów to: Propriocepcja, Układ przedsionkowy, Dotyk, Słuch, Wzrok, Węch i smak. Ostatni dział nosi tytuł Odpoczynek i zawiera piosenki wspomagające relaks. Nagrania piosenek są dostępne w darmowej aplikacji i na portalu YouTube na kanale Wydawnictwa Harmonia.
Książka Co oni mówią? Co oni myślą? powstała z myślą o osobach, głównie dzieciach, które mają problemy z rozpoznawaniem myśli i emocji innych. Pomaga ona odczytywać to, co niewypowiedziane, to, co widać dzięki mimice twarzy oraz ruchom i postawie ciała. W publikacji opracowano 54 fotografie. Na stronach parzystych znajdują się zdjęcia dla dziecka. Na stronach nieparzystych umieszczono pytania, które czyta dorosły pracujący z uczniem. Dodatkowo uczeń musi określić, co mówi lub myśli oraz czuje każda z osób przedstawionych na zdjęciu.
Czy kiedykolwiek szukałeś najskuteczniejszych strategii, jak postępować z dzieckiem z ADHD w szkole? W tej książce znajdziesz instrukcje „uszyte na miarę” i gotowe do wykorzystania. Dzięki nim skutecznie poradzisz sobie z 15 rodzajami trudności typowych dla ADHD. Przydzielaj krótkie zadania. Dzięki temu dziecku łatwiej będzie sprostać wyzwaniom i przyswoić nowe umiejętności Graj zespołowo. Do wychowania dziecka potrzebna jest cała wioska! Współpraca z innymi nauczycielami i pracownikami szkoły usprawni proces edukacyjny Nie karć. Stosuj skuteczne metody, które nie zniechęcą dziecka. Zawsze pamiętaj, że dziecko z ADHD może wykazywać zachowania problemowe, ale NIE JEST dzieckiem problemowym.
Potrzebujesz skutecznych strategii, jak postępować z dzieckiem z AUTYZMEM w szkole? W tej książce znajdziesz praktyczne porady i sugestie, przedstawione na przykładzie 15 sytuacji wynikających z typowych trudności towarzyszących zaburzeniom ze spektrum autyzmu. Zadbaj o przejrzyste polecenia. Dowiedz się, jak przekazywać informacje, żeby dziecko nie miało trudności z ich zrozumieniem Graj zespołowo. Do wychowania dziecka potrzebna jest cała wioska! Współpraca z innymi nauczycielami i pracownikami szkoły usprawni proces edukacyjny Nie zmuszaj. Uwzględnij indywidualne potrzeby dziecka i jego trudności sensoryczne, a praca w klasie będzie skuteczniejsza i przyjemniejsza. Zawsze pamiętaj, że dziecko z autyzmem może wykazywać zachowania problemowe, ale NIE JEST dzieckiem problemowym.
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim.
Publikacja powstała również z myślą o uczniach:
posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego
posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej
z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia
ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia)
ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD
słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem
przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe)
w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia).
Wydanie zaktualizowane, zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji z dnia 28 czerwca 2024 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2024 r. poz. 996).
Teczka dla dziecka zawiera 47 kart z literami małymi i wielkimi (których dotyczą scenariusze zajęć umieszczone w podręczniku), 48 kart ćwiczeń oraz obrazki z literami (symbole nawiązujące do treści piosenek). Dodatkowo znajduje się w niej broszura, w której opisano zestaw. Karty z literami służą do analizowania budowy liter (kształtu elementów tworzących literę, ich liczby, położenia na płaszczyźnie, ułożenia elementów względem siebie) oraz do prezentacji sposobu pisania (kierunek i kolejność ruchów). Każda karta ćwiczeń dotyczy jednej litery pisanej małej lub wielkiej. Karty te opracowano tak, aby kolejne zadania sprzyjały rozwojowi określonej funkcji. I tak po kolei ćwiczenia: usprawniają percepcję wzrokową i grafomotorykę na materiale nieliterowym, umożliwiają doskonalenie percepcji wzrokowej na materiale literowym, utrwalają umiejętność pisania litery i na końcu kształtują pisanie litery w powiększonej liniaturze. Obrazki można wykorzystać jako nagrody dla dzieci wręczane im na zakończenie zajęć. Dzieci mogą je kolorować, wklejać do zeszytu lub wykorzystywać w inny sposób. Każde dziecko biorące udział w zajęciach Metody Dobrego Startu powinno mieć własną teczkę z pomocami.
Publikacja powstała z myślą o osobach, przede wszystkim dzieciach, które mają trudności z rozpoznawaniem i nazywaniem emocji swoich i innych lub dopiero się tego uczą. W książce znajduje się 57 fotografii przedstawiających ludzi, którzy coś przeżywają w różnych sytuacjach. Do każdego zdjęcia opracowano pytania o różnym stopniu trudności, które mają dorosłemu ułatwić rozmowę z dzieckiem na jego temat. Dziecko, pracując z tą publikacją, nie tylko poznaje lub utrwala nazwy emocji, uczuć i relacji, ale także rozwija spostrzegawczość i myślenie przyczynowo-skutkowe, doskonali umiejętność postrzegania tych samych sytuacji z perspektywy różnych osób, uczy się lepiej rozumieć siebie, innych oraz określone zachowania społeczne. Dowiaduje się także, że wszystkie nasze emocje są ważne i potrzebne, chociaż niektóre z nich są trudne i sprawiają kłopot.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?