Niniejsza książka stanowi pomoc w procesie kształtowania inteligencji emocjonalnej. Zawarte w niej opowiadania ułatwią dzieciom rozpoznawanie, zrozumienie i nazywanie emocji własnych, jak również innych osób. Wyzwolą chęć swobodnego wypowiadania swoich myśli oraz prawidłowego nawiązywania i podtrzymywania kontaktów międzyludzkich. Ponadto wyjaśnią, w jaki sposób można radzić sobie w sytuacjach trudnych oraz jak reagować w momentach słabości.
Dziennik uczuć dla młodzieży Wiem, co czuję stanowi przestrzeń dla młodego człowieka, w której może samodzielnie spotkać się ze swoimi emocjami, myślami, przeżyciami, doświadczeniami. Może dostrzec je, spróbować zrozumieć, poddać refleksji, wyciągnąć wnioski. Książka ma formę dziennika, w którym można zanotować, co ważnego wydarzyło się w życiu, a podążając za zamieszczonymi na każdej stronie pytaniami poddać własne przeżycia analizie. Dzięki takim rozważaniom nastolatek rozwija samoświadomość, uczy się rozpoznawać myśli i emocje oraz rozumieć swoje motywacje, zamierzenia, wybory i działania. Uczy się również wyznaczania realnych celów, oceny podejmowanych działań i modyfikacji zachowania. Młody człowiek może spróbować zobaczyć wydarzenia i sytuacje w innym świetle, wprowadzić alternatywne wzorce myślenia i zachowania, chętniej stawiać czoła problemom. Dzięki poszukiwaniu źródeł przyjemniejszych emocji, zrównoważonych, pełnych nadziei myśli, zyskuje poczucie sprawczości i kontroli nad życiem.
Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii przeznaczone do pracy z dziećmi w wieku od 5 do 12 lat. Ćwiczenia zawarte w książce pomagają dzieciom poznać siebie lepiej. Wspierają je w budowaniu samoakceptacji, samooceny, poczucia wartości, wiary w siebie. Naprowadzają je na rozwiązania, które pomagają im radzić sobie z różnymi trudnymi sytuacjami oraz szukać wsparcia społecznego. Dodatkowo publikacja zawiera instrukcję, a pod każdym ćwiczeniem znajdują się propozycje pytań otwartych, które również mogą okazać się przydatnym narzędziem podczas podsumowania i rozmowy z dzieckiem. Zadania zamieszczone w książce mogą też poprawić samopoczucie dzieci, pomóc im się zrelaksować i wprowadzić je w dobry nastrój. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców i tych wszystkich, dla których ważny jest świat dzieci oraz dbanie o ich harmonijny rozwój.
W książce znajduje się zbiór ćwiczeń doskonalących koncentrację uwagi dla uczniów klas IV-VI. Zadania polegają na przykład na wyszukiwaniu różnic, dobieraniu par, zabawach wyrazowych, przerysowywaniu figur. Dziecko wykonując ćwiczenia, oprócz doskonalenia koncentracji uwagi, rozwija także wiele innych funkcji: kształci percepcję wzrokową i orientację przestrzenną, trenuje pamięć i logiczne myślenie, usprawnia motorykę małą i koordynację wzrokowo-ruchową. Zadania pomyślane są tak, aby uczeń nie nudził się, ale w przyjemny i pożyteczny sposób spędzał wolny czas.
Publikacja umożliwia opanowanie tabliczki mnożenia dzięki metodzie paluszkowej. Książka skierowana jest do osób mających trudności w uczeniu się matematyki, a szczególnie w zapamiętaniu tabliczki mnożenia, do uczniów ze zdiagnozowaną dyskalkulią lub będących w grupie ryzyka dyskalkulii oraz do wszystkich tych, którzy mają problemy z opanowaniem tabliczki mnożenia z różnych innych nieokreślonych przyczyn.
Czasami do nauki nie wystarcza tylko dobra pamięć. Trzeba zobaczyć, dotknąć, narysować, aby zapamiętać. Przedstawione w książce sposoby nauki tabliczki mnożenia nie tylko uatrakcyjnią tradycyjny sposób jej nauczania, ale przede wszystkim znacznie ułatwią jej zapamiętanie osobom, które do tej pory miały z tym poważne problemy.
W zestawie znajdują się 2 talie kart logopedycznych, które zostały opracowane na takich samych zasadach jak tradycyjne karty. Funkcję kolorów spełniają tutaj głoski syczące: c, dz, s, z. Zamiast figur karcianych występują ponumerowane obrazki, w których nazwach jest jedna z wymienionych głosek. Karty są oczywiście 52 po 13 dla każdej głoski.
Dzięki podobieństwu kart logopedycznych do tradycyjnej talii kart można nimi grać we wszystkie gry karciane (czasem na uproszczonych zasadach ze względu na wiek graczy), a przy okazji ćwiczyć wymowę głosek syczących.
W dołączonej do kart instrukcji zostały opisane takie gry, jak: Piotruś, 1 2 3, Makao, Remik, Wojna, Pasjans, Memo.
Prezentowany zestaw ćwiczeń usprawniających percepcję słuchową przeznaczony jest dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej oraz uczniów szkół ponadpodstawowych. Z książki mogą korzystać terapeuci na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych lub rodzice w czasie pracy z dzieckiem w domu.Zebrane ćwiczenia to m. in.:uzupełnianie brakujących liter w wyrazachwyszukiwanie niepotrzebnych sylab lub liter w wyrazachukładanie wyrazów z wymieszanych sylab lub literwymienianie głosek w pseudosłowach tak, żeby powstały prawidłowe słowaukładanie wyrazów w kolejności alfabetycznejwyszukiwanie w wyrazach takich samych cząstekukładanie zdań z ciągów wyrazowych.Każde zadanie zostało tak ułożone, by można było do niego wrócić i na innym materiale słownym powtórzyć daną umiejętność. Ćwiczenia mają zróżnicowany poziom trudności, dzięki czemu sprawdzą się na różnych etapach pracy z uczniem.
Publikacja zawiera zadania pomocne w usprawnianiu zdolności komunikacyjnych osób z afazją. Ćwiczenia powstały na potrzeby terapii logopedycznej dla:pacjentów po incydentach mózgowych, takich jak udar czy urazosób dotkniętych chorobami stopniowo upośledzającymi zdolności komunikacyjne, jak na przykład zespoły otępienneosób zdrowych, jako trening uwagi, pamięci, myślenia, a przede wszystkim funkcji językowych.W książce znajdziemy ćwiczenia:aktualizowania nazw i gotowości słowarozwijające wypowiedzi zdanioweprzygotowujące do dyskursu i swobodnej wypowiedzi w mowie spontanicznej.Zakres tematyczny zadań stanowi słownictwo dotyczące sytuacji codziennych, towarzyskich i zawodowych, co pozwala pacjentom włączyć się w nurt życia w różnych jego aspektach.
100 ćwiczeń rozwijających umiejętności społeczneDruga część książki Trening Umiejętności Społecznych dzieci i młodzieży jest uzupełnieniem podręcznika dla terapeutów i wyposaża czytelnika w dodatkowe 100 ćwiczeń, które można wykorzystać podczas zajęć prowadzonych metodą Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) lub innego rodzaju interwencji terapeutycznych skupionych na rozwijaniu umiejętności społeczno-emocjonalnych.Ćwiczenia, opracowane z myślą o pracy grupowej z uczniami szkoły podstawowej, zostały podzielone na 8 obszarów umiejętności społecznych:emocjenormy społecznekomunikacjateoria umysłusamowiedza i samoświadomośćasertywnośćradzenie sobie w sytuacjach trudnychwspółpraca.
Prezentowane karty pracy służą doskonaleniu umiejętności czytania i pisania przez uczniów zarówno podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, jak i w trakcie regularnych zajęć lekcyjnych. Zawierają liczne zadania językowe, w tym ortograficzne i gramatyczne. Szereg kart ma na celu kształtowanie u uczniów umiejętności czytania ze zrozumieniem.Dobór zadań wynika z założenia, że techniki, które kładą nacisk na skrupulatne nauczanie treści szkolnych, oraz podejścia związane z przetwarzaniem informacji są na ogół skuteczniejsze niż metody pośrednie, w których próbuje się ćwiczyć zaburzone procesy utrudniające dzieciom uczenie się. Celem tych ćwiczeń jest zatem to, aby doskonalenie motoryki małej, percepcji wzrokowej i słuchowej dokonywało się w trakcie realizacji treści wynikających z podstawy programowej.Materiały są realizacją podstawy programowej z języka polskiego dla klas IV-VI, ze szczególnym uwzględnieniem treści najczęściej realizowanych przez nauczycieli w klasach IV. Zawierają również ćwiczenia związane z historią, przyrodą i informatyką.
Książka zawiera zestaw ćwiczeń wspomagających uczniów klas I-III z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w doskonaleniu kompetencji społeczno-emocjonalnych i poznawczych ze szczególnym uwzględnieniem następujących obszarów: trening umiejętności społecznych, teoria umysłu, centralna koherencja oraz emocje. Może zostać wykorzystana również w przypadku pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, afazją, zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) czy niedostosowanych społecznie.Obok zadań stymulujących rozwój dziecka nauczyciel znajdzie w niej propozycje tematów zajęć rewalidacyjnych oraz cenne wskazówki przydatne w codziennej praktyce dydaktycznej.
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
Kłopoty Tymona to publikacja skierowana zarówno do rodziców, jak i nauczycieli oraz terapeutów pracujących z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Może być również wykorzystana na zajęciach z dziećmi prawidłowo rozwijającymi się (np. na lekcji o prawidłowym zachowaniu). Ma pomóc w dostrzeganiu błędów i wzbudzić refleksję, jak powinno się zachowywać, by ich uniknąć. Historyjki można podzielić na trzy kategorie dom, szkołę i miasto. W każdej części znajduje się siedem opowiadań, w których tytułowy Tymon popełnił błąd mający swoje konsekwencje w reakcji otoczenia. Zadaniem osoby zapoznającej się z tekstem jest odpowiedzenie na dwa rodzaje pytań:1) sprawdzających zrozumienie tekstu i 2) sprawdzających zrozumienie sytuacji. Pytania z pierwszej grupy mają na celu sprawdzenie, czy uczeń zapoznał się z treścią historii. Następnie dzieci odpowiadają na pytanie, jak Tymon mógł postąpić, by uniknąć kłopotów. Na koniec zapoznają się z przykładowym rozwiązaniem i porównują je ze swoją odpowiedzią.
Zeszyt 1 stanowi uzupełnienie książki zatytułowanejMetoda integracji sensorycznejwe wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego. Zawiera krótką charakterystykę bazowych systemów zmysłowych oraz ćwiczenia i strategie terapeutyczne do ich usprawniania.
Adresowany jest m.in. do terapeutów SI w celu ułatwienia opracowywania programów terapeutycznych. Wiele wskazówek i praktycznych rozwiązań znajdą w nim także inni specjaliści pracujący z dziećmi ze sprzężonymi zaburzeniami. Materiał został opracowany tak, aby umożliwić stymulację systemów zmysłowych w warunkach tzw. gabinetowych.
Zeszyt powstał również z myślą o rodzicach, którzy mając zalecenia do pracy z dzieckiem w domu, często nie wiedzą, jakie wybrać pomoce i jak z nich korzystać.
"Działania z pomysłem. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20" to ćwiczenia adresowane do uczniów klas młodszych mających trudności w uczeniu się matematyki oraz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym. Zbiór zadań może być wykorzystany do pracy na zajęciach wyrównawczych, korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych, a także do ćwiczeń w domu. W zestawie ćwiczeń zastosowano różne kolory: grafów, drzewek, tabel, co w dużej mierze ułatwia dziecku naukę liczenia. Publikacja – bogato ilustrowana, zawierająca wycinanki z kolorowymi obrazkami i gry edukacyjne – wzbudzi zainteresowanie i zachęci dziecko do dalszej zabawy z matematyką.
Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania. Zrób jak ja to pierwsza część zestawu Terapia ręki od A do Z. Składa się z krótkiego wstępu teoretycznego z opisem budowy ręki, analizatora kinestetyczno-ruchowego, analizy prawidłowej postawy podczas pisania oraz chwytu pisarskiego, autorskiego arkusza do terapii ręki i kart, na których przedstawiono 65 pozycji ćwiczeniowych.
Publikacja adresowana jest do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczona jest do stosowania jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także podczas pracy w domu jako materiał pomocniczy dla rodziców. Może być wykorzystywana na wszystkich etapach edukacji: w przedszkolach (masowych i specjalnych), klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
Pomóż maluchowi rozwinąć funkcje wykonawcze dzięki ćwiczeniom dla dzieci w wieku od 6 do 9 latDzięki funkcjom wykonawczym jesteśmy w stanie utrzymywać uwagę, robić różne rzeczy w życiu codziennym oraz pamiętać o ważnych sprawach. To duży wysiłek, szczególnie dla dziecka. Ta książka pomoże maluchom wyćwiczyć mózg oraz poprawić pamięć, elastyczność i samokontrolę, dzięki czemu będą czuły, że są lepiej zorganizowane i przygotowane na wszystko.Dzieci znajdą tu 40 ćwiczeń, które pozwolą im zdobyć nowe umiejętności przydatne w domu, w szkole i w innych sytuacjach.Po prostu dla dzieci. Ta książka została napisana specjalnie z myślą o maluchach. Zebrane w niej ćwiczenia pozwolą im na samodzielną pracę i obserwowanie, jak rozwijają się ich umiejętności.Ciekawa i angażująca. Dzieci poznają ćwiczenia, które zainspirują je do ciężkiej pracy. Dzięki temu maluchy będą umiały określić swoje mocne strony i talenty.Narzędzia dla rodziców. Dorośli również mogą się zaangażować w rozwój maluchów dzięki wskazówkom i ćwiczeniom dla rodziców zawartym w tej publikacji. Znajdą tu wyjaśnienie, jak uczą się dzieci oraz jak dorośli mogą im pomóc odnieść sukces.
Pokaż zmartwieniom, kto tu rządzi!Jeśli często się martwisz albo masz poczucie, że musisz powtarzać jakąś czynność, pamiętaj, że nie jesteś sam(a) - nawet jeśli czasem tak się czujesz. Ta książka zawiera 40 przyjemnych ćwiczeń, które pomogą ci poradzić sobie z przykrymi myślami, zamartwianiem się i uporczywym wykonywaniem czynności, a dzięki temu wrócić do swoich ulubionych zajęć!Rysuj, wpisuj odpowiedzi i rozwiązuj łamigłówki, a pokażesz swoim zmartwieniom, kto tu jest szefem (oczywiście, że ty!). Jeśli chcesz zapanować nad tymi trudnymi myślami i uczuciami, pamiętaj, że praktyka czyni mistrza. Dasz radę!Publikacja zawiera:Historie innych dzieci. Przeczytaj, jakie doświadczenia mają inne dzieci. Zobaczysz, że wielu chłopców i wiele dziewczynek ma podobne trudności jak ty.Mnóstwo informacji. Dowiedz się, na czym polegają twoje trudności - co to jest OCD, czym się przejawia i skąd się bierze.Gotowe narzędzia do wykorzystania. Mechanik potrzebuje konkretnych narzędzi, żeby naprawić samochód, a tobie przydadzą się narzędzia, żeby lepiej się poczuć. Poproś o pomoc osobę dorosłą, weź długopis i opisz swoje uczucia, ćwicz nabyte umiejętności!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?