Za pomocą tej książki dzieci uczą się czytać metodą sylabową. Wszystkie wyrazy i teksty są więc zapisane dwoma kolorami czcionki, zgodnie z podziałem na sylaby. Na każdej rozkładówce wprowadzona jest jedna litera, dwuznak lub trójznak, zapisany zarówno za pomocą pisma drukowanego, jak i kaligraficznego. Poniżej znajdują się sylaby, wyrazy, zdania i teksty, zbudowane z liter, które zostały już wprowadzone (ze szczególnym naciskiem na literę, której poświęcona jest dana rozkładówka). Na początkowych stronach wyrazy i zdania są dość proste; na kolejnych stają się bardziej rozbudowane i zawierają trudniejsze słowa. W drugiej części książki znajdują się teksty zawierające wszystkie litery polskiego alfabetu. Tematyka tych czytanek dotyczy świąt i uroczystości obchodzonych w Polsce oraz problemów omawianych na lekcjach. Dzięki tym tekstom dziecko może utrwalać poznane litery, ćwiczyć czytanie i poznawać nowe wyrazy.
Pomoc edukacyjno-terapeutyczna „Supermoce” powstała z myślą o dzieciach i młodzieży, aby ułatwić i uatrakcyjnić rozmowy terapeutyczne dotyczące celów, potrzeb, emocji oraz umiejętności społecznych. Rozległa tematyka kart obejmuje zarówno codzienne wyzwania, jak i trudne zagadnienia, takie jak choroba, śmierć czy żałoba. Karty zaprojektowano tak, aby można było z nich korzystać zarówno podczas pracy indywidualnej, jak i grupowej, w gabinecie terapeutycznym, na zajęciach TUS, w placówce edukacyjnej, ale również w domu, urozmaicając rozmowy rodzica z dzieckiem.
Emocjonalne potyczki. Gra terapeutyczna rozwijająca kompetencje emocjonalno-społeczne. Emocjonalne potyczki to gra planszowa opracowana przede wszystkim dla uczniów z trudnościami w rozpoznawaniu, nazywaniu i wyrażaniu emocji. Doskonale sprawdzi się w pracy specjalistów prowadzących zajęcia z dziećmi w wieku szkolnym: psychologów, nauczycieli i trenerów TUS. Może być także świetną pomocą dla rodziców szukających wartościowych sposobów spędzania wolnego czasu z dziećmi. W czasie gry uczestnicy:ćwiczą rozpoznawanie różnych stanów emocjonalnych u siebie i innychuczą się, jak wyrażać emocje w sposób jasny i zdecydowany, ale zawsze z szacunkiemdla innychzastanawiają się, skąd się biorą emocje i w jakich sytuacjach zdarza się im przeżywaćrozmaite z nichuczą się empatii, przyjmowania perspektywy innych i akceptacji tego, że jesteśmy różni. Gra przeznaczona jest dla 25 osób. W skład zestawu wchodzą:plansza do gry w formacie A3112 kart z pytaniamizestaw pionków-żetonów do wyboruklepsydrazeszyt z opisem gry i omówieniem merytorycznym.
Publikacja to uniwersalna pomoc edukacyjna, której głównym celem jest nauka rozróżniania, nazywania oraz opisywania części ludzkiego ciała. Zawiera zeszyt dla nauczycieli, terapeutów i rodziców z krótkim omówieniem tematu oraz propozycjami zabaw, a także 20 kart ze zdjęciami przedstawiającymi różne części ciała. Zestaw może zostać wykorzystany do pracy z osobami w różnymi wieku i z rozmaitymi potrzebami. Sprawdzi się m.in.:podczas rewalidacji w szkole i przedszkoluw gabinecie logopedycznym, podczas terapii mowyw pracy z osobami dorosłymi cierpiącymi na zaburzenia funkcji poznawczychpodczas zajęć z języków obcychw domu, podczas codziennej zabawy z dzieckiem.Fotokarty zostały wykonane z grubszego papieru i mają zaokrąglone rogi, dzięki czemu są wytrzymałe i bezpieczne w użyciu. Dzięki poręcznemu formatowi (10 cm 10 cm) można korzystać z nich nie tylko w trakcie zajęć, ale także w podróży czy podczas aktywności na świeżym powietrzu.
Publikacja to uniwersalna pomoc edukacyjna, której głównym celem jest nauka rozróżniania, nazywania oraz opisywania wybranych zawodów. Zawiera zeszyt dla nauczycieli, terapeutów i rodziców z krótkim omówieniem tematu oraz propozycjami zabaw, a także 20 kart ze zdjęciami przedstawiającymi wykonawców różnych profesji. Zestaw może zostać wykorzystany do pracy z osobami w różnymi wieku i z rozmaitymi potrzebami. Sprawdzi się m.in.:podczas rewalidacji w szkole i przedszkoluw gabinecie logopedycznym, podczas terapii mowyw pracy z osobami dorosłymi cierpiącymi na zaburzenia funkcji poznawczychpodczas zajęć z języków obcychw domu, podczas codziennej zabawy z dzieckiem.Fotokarty zostały wykonane z grubszego papieru i mają zaokrąglone rogi, dzięki czemu są wytrzymałe i bezpieczne w użyciu. Dzięki poręcznemu formatowi (10 cm 10 cm) można korzystać z nich nie tylko w trakcie zajęć, ale także w podróży czy podczas aktywności na świeżym powietrzu.
"Przez pory roku" to propozycja pomocy dydaktycznej dla pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną oraz autyzmem. Prezentowane treści zostały wzbogacone symbolami MÓWik, co zwiększa grupę odbiorców kart o uczniów z zaburzeniami w komunikowaniu się. Publikacja może mieć zastosowanie jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także w domu jako materiał wspomagający dla rodziców. Przeznaczona jest do pracy na wszystkich etapach edukacji w klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych, podczas zajęć rewalidacyjnych oraz zajęć rozwijających komunikację.Układ materiałów i treści ćwiczeń odpowiadają zagadnieniom wymienionym w podstawie programowej. Uczeń podczas pracy z kartami doskonali przede wszystkim umiejętności związane z rozwojem słownika biernego i czynnego, w tym z komunikacją wspomagającą i alternatywną (AAC). Wzmacnia również swoje funkcje percepcyjno-motoryczne i poznawcze, a dzięki możliwości kontaktowania się z otoczeniem rozwija procesy emocjonalno-motywacyjne.Zakres ćwiczeniowy kart obejmuje przede wszystkim rozumienie mowy oraz nazywanie osób, przedmiotów, czynności i zjawisk przy pomocy komunikacji alternatywnej. Materiały zawierają symbole MÓWik, ilustracje, fotografie, wyrazy i krótkie zdania. Proponowane ćwiczenia, polegające na łączeniu obrazka z etykietą, ułatwiają proces nauki czytania, czyli kształtują umiejętność czytania globalnego.
"Przez pory roku" to propozycja pomocy dydaktycznej dla pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną oraz autyzmem. Prezentowane treści zostały wzbogacone symbolami MÓWik, co zwiększa grupę odbiorców kart o uczniów z zaburzeniami w komunikowaniu się. Publikacja może mieć zastosowanie jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także w domu jako materiał wspomagający dla rodziców. Przeznaczona jest do pracy na wszystkich etapach edukacji w klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych, podczas zajęć rewalidacyjnych oraz zajęć rozwijających komunikację.Układ materiałów i treści ćwiczeń odpowiadają zagadnieniom wymienionym w podstawie programowej. Uczeń podczas pracy z kartami doskonali przede wszystkim umiejętności związane z rozwojem słownika biernego i czynnego, w tym z komunikacją wspomagającą i alternatywną (AAC). Wzmacnia również swoje funkcje percepcyjno-motoryczne i poznawcze, a dzięki możliwości kontaktowania się z otoczeniem rozwija procesy emocjonalno-motywacyjne.Zakres ćwiczeniowy kart obejmuje przede wszystkim rozumienie mowy oraz nazywanie osób, przedmiotów, czynności i zjawisk przy pomocy komunikacji alternatywnej. Materiały zawierają symbole MÓWik, ilustracje, fotografie, wyrazy i krótkie zdania. Proponowane ćwiczenia, polegające na łączeniu obrazka z etykietą, ułatwiają proces nauki czytania, czyli kształtują umiejętność czytania globalnego.
"Przez pory roku" to propozycja pomocy dydaktycznej dla pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną oraz autyzmem. Prezentowane treści zostały wzbogacone symbolami MÓWik, co zwiększa grupę odbiorców kart o uczniów z zaburzeniami w komunikowaniu się. Publikacja może mieć zastosowanie jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także w domu jako materiał wspomagający dla rodziców. Przeznaczona jest do pracy na wszystkich etapach edukacji w klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych, podczas zajęć rewalidacyjnych oraz zajęć rozwijających komunikację.Układ materiałów i treści ćwiczeń odpowiadają zagadnieniom wymienionym w podstawie programowej. Uczeń podczas pracy z kartami doskonali przede wszystkim umiejętności związane z rozwojem słownika biernego i czynnego, w tym z komunikacją wspomagającą i alternatywną (AAC). Wzmacnia również swoje funkcje percepcyjno-motoryczne i poznawcze, a dzięki możliwości kontaktowania się z otoczeniem rozwija procesy emocjonalno-motywacyjne.Zakres ćwiczeniowy kart obejmuje przede wszystkim rozumienie mowy oraz nazywanie osób, przedmiotów, czynności i zjawisk przy pomocy komunikacji alternatywnej. Materiały zawierają symbole MÓWik, ilustracje, fotografie, wyrazy i krótkie zdania. Proponowane ćwiczenia, polegające na łączeniu obrazka z etykietą, ułatwiają proces nauki czytania, czyli kształtują umiejętność czytania globalnego.
W trakcie całego roku w kalendarzu można znaleźć wiele ważnych dni i wyjątkowych świąt, takich jak Boże Narodzenie, Dzień Matki czy walentynki. Ta publikacja ma przybliżyć czytelnikom mniej znane święta, które zostały wprowadzone stosunkowo niedawno i dopiero zyskują popularność. Opisano je krótko i w przystępny sposób, a także uatrakcyjniono prostymi zadaniami z zakresu treści polonistycznych, matematycznych oraz artystycznych.Opisane w tym tomie święta:Międzynarodowy Dzień KropkiŚwiatowy Dzień TurystykiMiędzynarodowy Dzień ArtystówMiędzynarodowy Dzień TolerancjiŚwiatowy Dzień Pluszowego MisiaMiędzynarodowy Dzień WolontariuszaŚwiatowy Dzień PokojuMiędzynarodowy Dzień PizzyŚwiatowy Dzień OlimpijczykaDzień ZiemiDzień EuropyDzień Przyjaciela.
"Moc relacji" to gra planszowa opracowana przede wszystkim dla uczniów z trudnościami w nabywaniu kompetencji społeczno-emocjonalnych. Doskonale sprawdzi się w pracy specjalistów prowadzących zajęcia z dziećmi w wieku szkolnym: trenerów TUS, wychowawców, pedagogów i psychologów szkolnych. Może być także świetną pomocą dla rodziców szukających wartościowych sposobów spędzania wolnego czasu z dziećmi.Gracze kolejno rzucają kostką i poruszają się pionkami po planszy podzielonej na 4 obszary symbolizujące różne przestrzenie społeczne: dom, szkołę, sklep i inne miejsca publiczne. Po drodze trafiają na określone pola specjalne i wykonują różne akcje, np. losują karty z określonej kategorii, a następnie odpowiadają na pytania o odczuwane emocje czy sposoby zachowania w różnych sytuacjach. W ten sposób przy okazji dobrej zabawy gracze trenują różne kompetencje społeczne. Uczą się między innymi:inicjowania rozmowyzadawania pytańproszenia o pomocrozwiązywania konfliktów w sposób akceptowalny społecznieodczytywania intencji i przyjmowania perspektywy innych osóbrozpoznawania i nazywania emocji, a także swoich mocnych i słabszych stronwyrażania własnego zdania i szanowania przy tym granic innych osób.Gra przeznaczona jest dla 2-5 osób.W skład zestawu wchodzą:duża plansza do gry podzielona na 4 obszary: W DOMU, W SZKOLE, W SKLEPIE, RÓŻNE160 kart z pytaniami i poleceniami (40 z każdej kategorii)5 pionkówkostka do gryzeszyt z opisem gry i omówieniem trudności, z jakimi mierzą się uczniowie w różnych relacjach społecznych.
Przyjmuję wyzwanie! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 6 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych uczniów, którzy mają problemy z nauką. Można to robić przez trening percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, pamięci, logicznego myślenia, a także czytania, pisania i liczenia. Wymienione zdolności można rozwijać, wykonując ćwiczenia zamieszczone w tym zeszycie. Wiele z nich zostało skonstruowanych tak, aby uczeń mógł dodatkowo zdobywać lub utrwalać wiedzę z zakresu języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, biologii, geografii, plastyki, muzyki, informatyki i techniki.
Przyjmuję wyzwanie! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 4 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych uczniów, którzy mają problemy z nauką. Można to robić przez trening percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, pamięci, logicznego myślenia, a także czytania, pisania i liczenia. Wymienione zdolności można rozwijać, wykonując ćwiczenia zamieszczone w tym zeszycie. Wiele z nich zostało skonstruowanych tak, aby uczeń mógł dodatkowo zdobywać lub utrwalać wiedzę z zakresu języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, przyrody, plastyki, muzyki, informatyki, techniki i wychowania fizycznego.
Przyjmuję wyzwanie! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 5 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych uczniów, którzy mają problemy z nauką. Można to robić przez trening percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, pamięci, logicznego myślenia, a także czytania, pisania i liczenia.Wymienione zdolności można rozwijać, wykonując ćwiczenia zamieszczone w tym zeszycie. Wiele z nich zostało skonstruowanych tak, aby uczeń mógł dodatkowo zdobywać lub utrwalać wiedzę z zakresu języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, przyrody, plastyki, muzyki, informatyki, techniki i wychowania fizycznego.
Przyjmuję wyzwanie! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 8 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych uczniów, którzy mają problemy z nauką. Można to robić przez trening percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, pamięci, logicznego myślenia, a także czytania, pisania i liczenia. Wymienione zdolności można rozwijać, wykonując ćwiczenia zamieszczone w tym zeszycie. Wiele z nich zostało skonstruowanych tak, aby uczeń mógł dodatkowo zdobywać lub utrwalać wiedzę z zakresu języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, biologii, geografii, fizyki, chemii, WOS-u, edukacji dla bezpieczeństwa i informatyki.
Przyjmuję wyzwanie! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 7 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych uczniów, którzy mają problemy z nauką. Można to robić przez trening percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, pamięci, logicznego myślenia, a także czytania, pisania i liczenia. Wymienione zdolności można rozwijać, wykonując ćwiczenia zamieszczone w tym zeszycie. Wiele z nich zostało skonstruowanych tak, aby uczeń mógł dodatkowo zdobywać lub utrwalać wiedzę z zakresu języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, biologii, geografii, fizyki, chemii, plastyki, muzyki i informatyki.
To kompleksowa publikacja do terapii opóźnionego rozwoju mowy zawierająca materiał werbalny, ilustracyjny i słuchowy. Składa się ona z dwóch części: Materiałów do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów oraz Zabaw do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów. Część pierwsza to teczka, w której znajduje się książka, kolorowe załączniki oraz płyta CD. Część drugą stanowią ćwiczenia utrwalające.
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka.Prezentowana książeczka zawiera bajki terapeutyczne, które pomogą dziecku pokonać strach związany z wizytą u lekarza, pobytem w szpitalu i leczeniem zębów w gabinecie dentystycznym, a także pomogą przetrwać niełatwy czas zmagania się z chorobą w domu i oswoją z koniecznością przyjmowania lekarstw.
Jest to jedna z części serii Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.Serię tworzą 4 teczki:Jest już jesień;Nadeszła zima;Przyszła wiosna;Nareszcie lato.Publikacja zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Książka Mam zespół Aspergera powstała z myślą o dzieciach i nastolatkach, którzy mają problemy z zaakceptowaniem swojej diagnozy, oraz tych, którzy zaczynają pytać rodziców lub terapeutów, "co im właściwie jest". Atrakcyjna grafika i niebanalny sposób przekazania ważnych treści sprawiają, że nie jest to kolejny poradnik poświęcony doświadczeniu życia w spektrum, lecz propozycja konkretnych ćwiczeń przeznaczonychdla dzieci i młodzieży z autyzmem wzbogacona o kompendiumwiedzy o realiach funkcjonowania z zespołem Aspergera.Kolejne części tego nietuzinkowego przewodnika zawierają między innymi:podstawowe informacje o zespole Aspergeraopis supermocy, jakie posiadają osoby ze spektrumprzedstawienie trudności, z którymi mogą się one borykaćwskazówki, jak osoby ze spektrum autyzmu mogą radzić sobie w codziennym funkcjonowaniurady, jak się zachowywać i postępować w stosunku do tych osób, aby czuły się one zrozumiane i akceptowaneliczne ćwiczenia pomagające zrozumieć korzyści oraz trudności, jakie wiążą się z doświadczaniem życia w spektrum.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?