Opis z tyłu okładki (przetłumaczony z wyd. oryginalnego):Ta pomysłowa książka z kolorowymi ilustracjami to pomoc stworzona specjalnie dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dzięki wykorzystaniu metafory pociągu publikacja pozwala w łatwy sposób nauczyć dziecko podstawowych zagadnień związanych z prowadzeniem rozmowy.Lokomotywy są jak powitania, które napędzają całą rozmowę. Wagony są jak wypowiedzi poszczególnych osób dobrze, jeśli jest ich co najmniej kilka w każdej rozmowie. Zwrotnica to uprzejma zmiana tematu rozmowy. Kiedy jeden z rozmówców w niekontrolowany sposób zbacza z tematu, to tak, jakby pociąg miał się wykoleić.Publikacja zawiera nie tylko atrakcyjne barwne zdjęcia pociągów, lecz także zajmujące karty pracy do wypełnienia oraz strony do pokolorowania, co wspiera generalizację zdobytych umiejętności. Wykorzystanie podejścia wizualnego sprawia, że książka stanowi doskonałą pomoc dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku od 5 do 13 lat.Uwaga: książka jest częścią tej samej serii, co ""Rozmowy w zielonej strefie""
Opis z tyłu okładki (przetłumaczony z wyd. oryginalnego):Dzieci ze spektrum autyzmu często nie umieją wybrać tematu rozmowy, który zaciekawi drugą osobę. Wiele z nich interesuje się ściśle określoną dziedziną i odczuwa potrzebę nawiązywania do swoich ulubionych zagadnień w każdej konwersacji.Publikacja stanowi prostą pomoc wizualną, która ułatwi dzieciom wyszukanie wspólnych tematów do rozmowy. Zielona strefa to symboliczne przedstawienie zagadnień ciekawych dla obu osób stanowi część wspólną zainteresowań pierwszego rozmówcy (kolor niebieski) i drugiego (kolor żółty). Zawarte w książce ilustracje przedstawiające różnorodne zainteresowania w łatwy sposób objaśniają, czym jest zielona strefa i jak ją odnaleźć, a liczne karty pracy umożliwiają przećwiczenie nowych umiejętności. To doskonała pomoc dla dzieci w wieku szkolnym, a także nastolatków ze spektrum autyzmu.Uwaga: książka jest częścią tej samej serii, co ""Rozmowa jest jak pociąg""Nota o autorze:Joel Shaul posiada licencję klinicznego pracownika społecznego i specjalizuje się w pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W ramach działalności Autism Teaching Strategies prowadzi warsztaty poświęcone kształtowaniu umiejętności społecznych oraz zdrowiu psychicznemu. Jest również współtwórcą narzędzi Ryuu, wspierających rozwój umiejętności społecznych, a także autorem książki Rozmowa jest jak pociąg. Wizualne podejście do rozmowy dla dzieci ze spektrum autyzmu. Pracuje jako terapeuta i konsultant w Watson Institute of Sewickley (Pensylwania, USA).
Paski wyrazowo-obrazkowe to doskonała pomoc do nauki czytania zarówno dla dzieci rozwijających się prawidłowo, jak i dla tych z trudnościami. W skład zestawu wchodzą paski z wyrazami trzy- i czteroliterowymi oraz kolorowymi obrazkami, a także dwa pudełka do samodzielnego złożenia. Mechanizm ćwiczenia jest bardzo prosty. Dorosły, rodzic lub terapeuta, wkłada wybrane paski do pudełeczka tak, by obrazki były niewidoczne. Dziecko odczytuje wyraz, a następnie wyciąga resztę paska z pudełka, żeby sprawdzić, czy poprawnie wykonało zadanie.
Przewodnik stanowi część serii Poznaję i rozumiem świat. Jest przeznaczony dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężeniami w przedszkolach specjalnych i integracyjnych oraz zespołach rewalidacyjno-wychowawczych. Materiał może być także wykorzystywany w pracy z dziećmi wymagającymi wczesnego wspomagania rozwoju. Przewodnik zawiera tematy zajęć, cele oraz sposoby opracowania danej karty. Do książki dołączono dwie płyty. Pierwsza zawiera dźwięki dotyczące treści konkretnych kart. Druga płyta zawiera popularne piosenki i wyliczanki, które sprawdzą się między innymi podczas zabaw ruchowych.
Jeśli chcesz pomóc dziecku z autyzmem komunikować się werbalnie, to książka dla Ciebie!Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie! nowy poradnik Kate Wilde, autorki Logistyki autyzmu zawiera proste wskazówki, jak pobudzić rozwój języka, stawiając na współpracę z dzieckiem i opierając się na jego wrodzonej inteligencji. W książce opisano też techniki, które sprawdzą się w pracy z dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu.Przewodnik powstał z myślą o rodzicach, krewnych, terapeutach, nauczycielach i opiekunach dzieci lub osób dorosłych, które nie porozumiewają się werbalnie albo robią to w niewielkim stopniu za pomocą artykułowanych dźwięków, pojedynczych słów lub krótkich fraz. Autorka podpowiada, jak skutecznie reagować na przejawy echolalii i powtarzalne pytania, aby wesprzeć dziecko, zbudować z nim więź, dostarczyć mu wiele radości, a wreszcie pomóc rozwinąć drzemiące w nim zdolności językowe.Kate Wilde całe życie zawodowe poświęciła pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W ramach trwającej ponad 25 lat współpracy z Autism Treatment of America była terapeutką ponad 1500 dzieci z różnych stron świata. Obecnie jest dyrektorem Programu Son-Rise. Mieszka w Suffolku w Wielkiej Brytanii.
Osoba z zespołem Aspergera napotyka w życiu wiele wyzwań, a sytuacje jasne i jednoznaczne dla jej neurotypowych rówieśników bywają dla niej skomplikowaną zagadką. Przez to może mieć trudności z rozwiązywaniem codziennych problemów i zapewnieniem sobie bezpieczeństwa zarówno fizycznego, jak i emocjonalnego.Liane Holliday Willey opisuje pułapki, które czyhają na kobiety i dziewczyny z zespołem Aspergera, i przedstawia praktyczne sposoby, jak w nie nie wpaść. Autorka koncentruje się na szeroko rozumianym zapewnieniu sobie bezpieczeństwa pisze o podróżowaniu, zachowaniu ostrożności w sytuacjach społecznych i innych umiejętnościach życiowych. Przywołuje też własne doświadczenia jako osoby z zespołem Aspergera, nie unikając trudnych tematów, takich jak przemoc, depresja czy zaburzenia odżywiania.To lektura obowiązkowa dla wszystkich kobiet i dziewczyn z zespołem Aspergera, ich bliskich oraz każdego specjalisty, który w pracy spotyka osoby ze spektrum autyzmu.
Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna to dwutomowa monografia wieloautorska, której współtwórcami są pracownicy naukowi z różnych dziedzin wiedzy, zajmujący się przy tym problematyką logopedyczną, reprezentujący wszystkie znaczące ośrodki akademickie w Polsce. Wśród autorów są także czynni logopedzi. Poszczególne części monografii pod różnym kątem prezentują najważniejsze zagadnienia z zakresu logopedii związanej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Problematyka ta ukazana jest w szerokim ujęciu, co sprawia, że czytelnik znajdzie w książce bogaty i różnorodny zasób wiadomości teoretycznych i praktycznych z zakresu profilaktyki, diagnozy i terapii logopedycznej.Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego
W książce znajdują się zadania nie tylko stanowiące doskonałą zabawę, ale także rozwijające spostrzegawczość, pamięć wzrokową, poszerzające zasób słownictwa czy utrwalające poprawną pisownię. Materiał podzielony jest na 20 rozdziałów. Każdy z nich dotyczy innego zagadnienia. Całość dopełniają kolorowe zdjęcia.Zatem bierzmy się do pracy. Ponad 120 zadań tylko czeka, aby ktoś je rozwiązał!
Zeszyt ćwiczeń przeznaczony jest dla osób cierpiących na zaburzenia funkcji poznawczych spowodowane: afazją, zespołami otępiennymi, chorobą Alzheimera oraz dla osób po incydentach neurologicznych i wypadkach komunikacyjnych. Publikacja będzie również pomocna dla osób starszych chcących ćwiczyć swój umysł, by zachować jego sprawność na dłużej.
Ćwiczenia zawarte w tej książce przeznaczone są dla osób starszych, u których można zaobserwować niewielkie obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych chorób. Rozwiązywanie proponowanych łamigłówek i zadań spowolni rozwój problemów z pamięcią, myśleniem, rozumieniem, orientacją w czasie i przestrzeni, liczeniem, pisaniem, czytaniem i planowaniem. Niektóre pytania dotyczą życia osobistego, a przez to zmuszają do wspominania dawnych czasów (np. dzieciństwa, lat szkolnych) lub wydarzeń mających miejsce niedawno (np. uroczystości rodzinnych) oraz utrwalania w pamięci ważnych informacji takich jak adres czy numer telefonu.
Publikacja obejmuje ćwiczenia dotyczące odmiany czasownika przez osoby, liczbę, czas oraz rodzaj. Materiał podzielony został na trzy grupy. Są to: karty z obrazkami ilustrującymi odmianę przez czas oraz rodzaj, karty z obrazkami ilustrującymi odmianę przez osobę i liczbę oraz karty z obrazkami do opowiadania lub odpowiadania na pytania.Zestaw przeznaczony jest do pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, afazją, ze spektrum autyzmu. Można go także wykorzystać jako pomoc w nauczaniu języka polskiego dla obcokrajowców. Z publikacji mogą korzystać zarówno logopedzi, terapeuci, jak i rodzice.
Prezentowany zestaw to pomoc terapeutyczna, która z powodzeniem może być wykorzystywana zarówno podczas treningów umiejętności społecznych z dziećmi w wieku 714 lat, jak i w domu, podczas zabawy. Jego głównym celem jest pomoc dziecku w rozróżnieniu zachowań społecznie pożądanych i nieakceptowalnych oraz uświadomienie mu, w jaki sposób nasze zachowanie może wpływać na relacje z innymi.Zestaw składa się z:- 30 kolorowych kart z ilustracjami przedstawiającymi różne zachowania społeczne;- 9 kolorowych żetonów z opisami różnych codziennych sytuacji;- 12 kart z opisami zadań i pytaniami;- 3 planszy z określeniami częstotliwości: ""zawsze"", ""często"", ""nigdy"";- instrukcji z opisami zabaw.
Książka jest kontynuacją poprzednich publikacji pod wspólnym tytułem ""Znów mówię"", czyli kompleksowym zestawem ćwiczeń logopedycznych i poznawczych dla osób z zaburzeniami afatycznymi.Materiał został podzielony na dwie części w pierwszej znajdują się ćwiczenia łatwiejsze, oparte na wyrazach i zwrotach o dużej frekwencji i ustalonej łączliwości. Znaleźć w niej można również zadania na rozumienie. Druga część to więcej ćwiczeń stymulujących funkcje językowe oraz procesy poznawcze materiał jest skierowany głównie do osób dotkniętych trudnościami aktualizacyjnymi.
Publikacja jest adresowana przede wszystkim do rodziców małych dzieci, niepokojących się o ich rozwój, oraz osób, które już znają diagnozę i chciałyby w związku z tym dowiedzieć się więcej o autyzmie. Jej lektura może okazać się przydatna także osobom, które z racji swoich studiów czy pracy zawodowej interesują się autyzmem.Wydanie zaktualizowane zostało znacznie zmienione w stosunku do pierwszej wersji książki, opublikowanej w 2010 roku. W nauce, zwłaszcza w odniesieniu do tak intensywnie eksplorowanych zagadnień jak autyzm, dekada to ogrom czasu. Rozwinęły się nowe kierunki badań, opublikowano dziesiątki artykułów, powstały nowe koncepcje.
Publikacja Układam po kolei powstała z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Dzięki niej uczniowie mogą poznawać różnego rodzaju zjawiska oraz inne elementy dnia codziennego, które występują w ustalonej kolejności lub utrwalać zdobytą już wiedzę.Materiały znajdujące się w teczce można podzielić na kilka bloków tematycznych: pory roku, miesiące, dni tygodnia, określenia dni, pory doby, posiłki, zegary, litery oraz cyfry, etapy życia człowieka, etapy rozwoju roślin i zwierząt.
Cykada z Cedyni to kolejny zeszyt logopedyczny z serii Mównica Logopedyczna przeznaczony dla dzieci, rodziców, logopedów i nauczycieli. Publikacja została opracowana z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, u których wywołano lub skorygowano głoskę [c], oraz o tych, którzy wymagają utrwalania tejże głoski.Cykada z Cedyni to zeszyt zawierający karty pracy z szerokim wachlarzem ćwiczeń i zabaw, który może być wykorzystany zarówno w gabinecie logopedycznym, jak i w pracy domowej rodzica z dzieckiem. Dla najmłodszych zostały opracowane karty ćwiczeń z materiałem obrazkowym lub obrazkowo-wyrazowym, natomiast dla starszych karty ćwiczeń wymagające umiejętności czytania i pisania. Materiał został zaprezentowany w formie czarno-białych obrazków, które dziecko może pokolorować. Dzięki temu nie tylko doskonali prawidłową artykulację, ale także usprawnia motorykę małą oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
,,To, co mnie wspiera"" to zestaw kart pracy przeznaczonych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prezentowana publikacja obejmuje treści z zakresu edukacji polonistycznej dotyczące utrwalenia znajomości liter podstawowych i nauki polskich znaków. Zadania zawarte w kartach pracy pomogą uczniom osiągnąć między innymi takie umiejętności jak: rozpoznawanie oraz nazywanie podstawowych liter drukowanych i pisanych; rozpoznawanie oraz nazywanie drukowanych i pisanych liter z polskimi znakami, dwuznaków i trójznaku; pisanie liter samodzielnie i po śladzie; rozpoznawanie liter ukrytych na obrazkach; czytanie sylab otwartych i zamkniętych; czytanie i tworzenie podpisów pod zdjęciami; czytanie wyrazów z poznanymi literami metodą sylabową i całościowo. Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
Jeżeli lubisz rozwiązywać zagadki i jesteś miłośnikiem przygód, to jesteś właściwą osobą na właściwym miejscu! Zapraszam do Tajemniczego Zakątka, gdzie poznasz Antka Ułamka, dzielnego chłopca, który zakłada biuro detektywistyczne, aby pomóc mieszkańcom miasteczka.
Do biura zgłaszają się osoby, które potrzebują pomocy w rozwikłaniu tajemniczych spraw. W książce znajdziesz ciekawe zagadki matematyczne, łamigłówki, zadania, które pozwolą rozwinąć logiczne myślenie i nabyć nowe kompetencje matematyczne. Ważne jest również bycie detektywem, zdobywanie gwiazdek, poznawanie nowych bohaterów i przeżywanie przygód. Ponadto detektyw, który pomoże w rozwiązaniu akt sprawy, stanie się przyjacielem Antka oraz bohaterem mieszkańców Tajemniczego Zakątka!
Publikacja jest interesującym sposobem na pokazanie, jak ważna, ale ciekawa i cenna jest matematyka, która w pełni zasługuje na bycie królową nauk.
Dziecięcy mózg może się zmieniać w naprawdę zadziwiający sposób! W książce Pokonać dziecięce ograniczenia Anat Baniel przedstawia, jak można poprawić funkcjonowanie młodego mózgu. Autorka oraz wyszkoleni przez nią terapeuci pracują z dziećmi z różnorodnymi deficytami: z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, porażeniem mózgowym, zaburzeniami genetycznymi, ADD (zespołem deficytu uwagi), ADHD, zaburzeniami odżywiania, urazami splotu ramiennego, kręczem szyi i niezdiagnozowanymi zaburzeniami rozwojowymi. Do każdego dziecka podchodzą holistycznie, traktując je jako odczuwającą i myślącą istotę ludzką.Pracę Anat Baniel aprobują lekarze i naukowcy z całego świata. Ta przystępna, wnikliwa, praktyczna książka dla rodziców chłopców i dziewczynek ze specjalnymi potrzebami zdecydowanie pogłębi ich umiejętność pomagania własnym dzieciom. Baniel podąża śladami niezwykłego naukowca Moshego Feldenkraisa największego XX-wiecznego teoretyka usprawniania ruchu.Autorka pokazuje, że nasze dominujące podejście do dzieci z trudnościami często okazuje się niewłaściwe, czasem wręcz niszczące, ponieważ szkoli dzieci w małpowaniu kamieni milowych rozwoju, których młodzi ludzie nie są jeszcze gotowi osiągnąć. Tymczasem przedstawione tu podejście jest o wiele mądrzejsze, subtelniejsze, prawdziwie holistyczne, daleko bardziej pomysłowe i zgodne z przebiegiem rozwoju mózgu. Pokazuje, jak zyskać dostęp do plastyczności własnej mózgu dziecka i przynosi lepsze efekty, tak że dzieci mogą spontanicznie rozwijać się od wewnątrz. dr Norman Doidge, autor książki Mózg zmienia się sam Wydział Psychiatrii Uniwersytetu w Toronto,Katedra Badań na Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu Columbia, Ośrodek Szkolenia i Badań Psychoanalitycznych
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?