Przesłaniem książki jest określenie stereotypów kulturowych utrudniających przystosowanie do warunków epoki cywilizacji informacyjnej zarówno w życiu społecznym, jak i w organizacji. Główną wadą tych stereotypów jest pobudzanie agresji w stosunkach społecznych, której rozmaite przejawy deformują funkcjonowanie demokracji liberalnej i organizacji sieciowych. Przeciwdziałanie tym negatywnym zjawiskom polega na upowszechnianiu wzorów kultury liberalnej. W książce przedstawiono argumenty przemawiające za wypieraniem kultur restrykcyjnych przez kultury liberalne.
Książka jest monografią napisaną przez autorów zajmujących się problematyką zarządzania z punktu widzenia zarówno teorii, jak i praktyki. Celem jej jest przedstawienie w sposób skondensowany rekomendowanych problemów projektowania i zastosowania Decyzyjnych Systemów Zarządzania (DSZ). Dobór prezentowanego materiału podporządkowano kryterium praktycznej użyteczności dla jak najszerszego obszaru zastosowań. W publikacji omówiono kluczowe zagadnienia w projektowaniu DSZ z punktu widzenia istniejących doświadczeń jak i przewidywanych kierunków rozwoju zastosowań współczesnych metod i narzędzi wspierających procesy podejmowania decyzji. Ta interdyscyplinarna książka składa się z sześciu następujących części: pojęcia, projektowanie i procesy decyzyjne, informacyjne wspomaganie DSZ, narzędzia tego wspomagania, otoczenie DSZ i wreszcie ocenę i doskonalenie DSZ.
W publikacji została omówiona skomplikowana problematyka innowacji i innowacyjności organizacji wobec wyzwań strategii inteligentnego i zrównoważonego rozwoju. Proces globalizacji sprzyja rozszerzaniu się międzynarodowych powiązań ekonomicznych i kooperacji międzynarodowej. Rozwijają się również wspólne przedsięwzięcia techniczne i badania naukowe. Wszystko to wymaga znajomości występujących prawidłowości, mechanizmów i tendencji innowacyjno-rozwojowych, przewartościowania kryteriów ocen, zasad działania stymulatorów oraz rozpoznania barier innowacji.
W książce przedstawiono zagadnienia determinant innowacyjności w sektorach usługowym i przemysłowym w przekrojach ogólnopolskim oraz regionalnym na tle wyzwań przyszłości. Dobór wymienionej problematyki merytorycznej podyktowany został potrzebą ciągłego identyfikowania i charakteryzowania prawidłowości występujących w zakresie działalności innowacyjnej w tych sektorach również na tle niektórych państw Unii Europejskiej.
Dojrzewanie to taki czas w rozwoju człowieka, w którym ujawnić się może wiele zaburzeń psychicznych i/lub zachowań ryzykownych, a zatem takich, które szkodzą prawidłowemu fizycznemu i psychospołecznemu rozwojowi młodych ludzi. Dane epidemiologiczne wskazują, że wzrasta liczba młodzieży ujawniającej zachowania dysfunkcjonalne, a zatem niosące niebezpieczeństwo negatywnych konsekwencji zarówno dla ich fizycznego i psychicznego dobrostanu, jak i dla funkcjonowania jej otoczenia społecznego. Na szczęście, podobnie jak z pomocą odpowiednich działań można przygotowywać dzieci na wejście w okres dojrzewania, tak też można zapobiegać zaburzeniom, dla których ekspresji dojrzewanie jest okresem sensytywnym. Nieocenioną rolę odgrywają w tym procesie nauczyciele, wychowawcy, trenerzy, pedagodzy czy psychologowie szkolni. Bywa, że to oni właśnie, wcześniej niż rodzice, dostrzegają niepokojące zmiany w zachowaniu dzieci i młodzieży. Zdarza się nawet, że są pierwszymi osobami, którym młodzi powierzają swoje troski. Adresatem niniejszej książki są właśnie nauczyciele, wychowawcy i inne osoby pracujące w placówkach oświatowych i pozostające w stałym kontakcie z dziećmi i młodzieżą. Głównym celem książki jest ? z jednej strony ? wyposażenie pracowników szkół w niezbędną wiedzę konieczną dla uruchomienia wśród młodzieży działań profilaktycznych przeciwdziałających zaburzeniom łaknienia oraz nieprawidłowościom w sferze spostrzegania własnego ciała, z drugiej ? przedstawienie konkretnych narzędzi służących do celów prewencyjnych w postaci gotowych scenariuszy zajęć.
W centrum rozważań opracowania postawiono ucznia o inteligencji niższej niż przeciętna. Jest to uczeń mieszczący się w granicach szeroko rozumianej normy intelektualnej, którego jednak możliwości i umiejętności w widoczny sposób odbiegają od możliwości i umiejętności prezentowanych przez większość uczniów, będących w tym samym wieku, o rozwoju intelektualnym kształtującym się na poziomie inteligencji przeciętnej (i wyższej). Adresatami publikacji są wychowawcy, nauczyciele, rodzice i opiekunowie uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna. Publikacja ma za zadanie wyjaśnić, na jakie problemy w funkcjonowaniu w szkole i grupie rówieśniczej może natrafić uczeń o takiej inteligencji. Ukazuje różnice w funkcjonowaniu uczniów z normą intelektualną i uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna. W książce nauczyciele znajdą szereg wskazówek, w jaki sposób można dostosowywać wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna. Publikacja może okazać się pomocna przy konstruowaniu Planów Działań Wspierających dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Celem podręcznika jest przybliżenie Czytelnikowi współczesnych problemów w zarządzaniu zasobami ludzkimi, występujących zarówno w przedsiębiorstwach, jak i instytucjach sektora publicznego. W poszczególnych sześciu rozdziałach przedstawiono strategiczne podejście do zarządzania zasobami ludzkimi, które staje się koniecznością współczesnych organizacji, tak biznesowych, jak i sektora publicznego, gwarantującą ich efektywne funkcjonowanie i dynamiczny rozwój. Podręcznik został napisany z myślą o studentach uczelni ekonomicznych, szczególnie może być polecany na kierunku zarządzanie. Stanowi także kompendium wiedzy skierowane do praktyków zarządzających przedsiębiorstwami oraz instytucjami administracji publicznej.
Publikacja jako jedna z pierwszych łączy trzy wątki kluczowe dla rozwoju współczesnych małych i średnich przedsiębiorstw i regionu ich funkcjonowania: specyfikę funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw, współpracę międzyorganizacyjną i regionalną płaszczyznę działania.
Praca zawiera zarówno solidną podbudowę teoretyczną, jak i odniesienia do praktyki regionalnej, a także szczegółowe wyniki dedykowanych pracy badań empirycznych.
Przeprowadzone czynności badawcze i sformułowane na ich podstawie wnioski i rekomendacje poszerzają wiedzę czytelnika zarówno o możliwościach kształtowania konkurencyjności regionów, jak i rozwijających się na ich obszarze małych i średnich przedsiębiorstw. Istotne jest także, iż zwracają uwagę na kluczową rolę nawiązywania więzi współpracy międzyorganizacyjnej, a nawet publiczno-prawnej.
Bezpieczeństwo człowieka zawsze było przedmiotem jego troski, a z chwilą ukształtowania się naukowych metod poznania i zmieniania rzeczywistości ? dominuje także w badaniach naukowych. Edukacja dla bezpieczeństwa jest także jednym z celów w edukacji na poziomie podstawowym i średnim, a od kilku lat także w ofercie 70 ośrodków akademickich w Polsce, również w programach edukacji przez całe życie. Podręcznik jest przeznaczony właśnie dla tych uczniów, nauczycieli, dla badaczy i praktyków zarządzania bezpieczeństwem - menedżerów, psychologów, socjologów, specjalistów zarządzania kryzysowego, detektywów i licencjonowanych pracowników ochrony, pełnomocników ds. ochrony informacji niejawnych, pełnomocników ds. bezpieczeństwa imprez, policjantów, strażaków, żołnierzy zawodowych, szpiegów, funkcjonariuszy kontrwywiadu. Książka jest podstawowym podręcznikiem dla studentów specjalności bezpieczeństwo narodowe i bezpieczeństwo wewnętrzne, bezpieczeństwo obywatelskie, zarządzanie bezpieczeństwem, zarządzanie w sytuacji kryzysowej, inżynieria bezpieczeństwa.
W książce autorzy opisują zintegrowany model konkurencyjności przedsiębiorstwa, wykorzystywany w ich pracy naukowej i doradczej. Czytelnik może dowiedzieć się, jakie czynniki wpływają na konkurencyjność przedsiębiorstwa, poznać ponad 350 przykładów z praktyki biznesowej odnoszących się do tych czynników oraz wykorzystać metody diagnozy konkurencyjności przedsiębiorstwa. Książka została napisana w sposób poradnikowy z elementami teorii w oparciu o literaturę w zakresie nauk o zarządzaniu.
W publikacji przedstawiono kompleksowo całokształt zagadnień dotyczących systemu zarządzania kryzysowego, ujmując poszczególne obszary jako elementy modelu dobrych praktyk. Na uwagę zasługuje uwzględnienie takich zagadnień jak standardowe procedury operacyjne, świadomość czy kwantyfikacja pojęć stosowanych w zarządzaniu kryzysowym, które do tej pory nie były w szerszym zakresie ujmowane w polskich wydawnictwach. Przedstawione rozwiązania są uniwersalne i mogą być stosowane i wykorzystywane, bez względu na zmiany prawne czy organizacyjne, gdyż podstawowe zasady są niezmienne. Mimo zastosowań w niektórych rozważaniach wzorów matematycznych, treść jest zrozumiała i czytelna, a ewentualne "opuszczenie" przez czytelnika rozważań matematycznych nie utrudni zrozumienia materiału.
Migracja jest zjawiskiem, którym psychologia kliniczna zaczęła interesować się niedawno. W książce zostały przedstawione ważniejsze zagadnienia związane ze zmianą kraju. Jej treść może okazać się pożyteczna dla psychologów i psychoterapeutów oraz dla samych migrantów, łącznie z turystami zarobkowymi, pracownikami firm międzynarodowych i dyplomatami. Migracja jest przedsięwzięciem niosącym w sobie element nadziei i zarazem ryzyka. Jedną z zalet migracji jest możliwość uwolnienia się od ?niechcianego? życia, a niebezpieczeństwem samotność i stracenie samego siebie. Powiedzenie ?poznając siebie, poznajesz świat? zawiera wiele mądrości życiowej. Migrant mógłby także powiedzieć: ?poznając świat, poznajesz siebie?.
Książka poświęcona jest problematyce małżeństwa i rodziny. Jest to obszar nauki, który w ostatnich latach wzbudza coraz większe zainteresowanie specjalistów różnych dziedzin (psychologów, socjologów, pedagogów, lekarzy) i rozwija się bardzo dynamicznie. W obszarze psychologii małżeństwa i rodziny wyłaniają się nowe koncepcje i modele, a wyniki badań dostarczają podstaw do formułowania nowych hipotez badawczych i wytyczają nowe kierunki badań. Współczesne przemiany społeczno-ekonomiczne powodują, że wżyciu małżeństw i rodzin pojawiają się nowe problemy, nowe wyzwania i nowe możliwości rozwoju. Zjawiska, takie jak: wzrost liczby rozwodów, nowe formy związków, opóźnianie prokreacji i inne, są przykładami znaczących zmian w życiu rodziny, które można rozpatrywać w szerszym kontekście ekologicznym. Teksty zebrane w publikacji podejmują ważne problemy z życia rodziny i małżeństwa. Wśród autorów znajdują się uznani polscy familiolodzy oraz młodzi naukowcy, którzy na łamach książki dzielą się z Czytelnikiem własnym, świeżym spojrzeniem na zjawiska zachodzące w wybranych obszarach życia rodzinnego.
Kluczem do bycia dojrzałym menedżerem jest bycie dojrzałym człowiekiem ? potencjał osobowościowy ujawniający się w obrazie siebie jest predyktorem sukcesu menedżera. Bez pracy nad osobistymi uwarunkowaniami trudno jest być skutecznym, nawet posługując się adekwatnymi narzędziami menedżerskimi. (?) Bez prawidłowo funkcjonującej, dojrzałej osobowości, nawet przy dużym potencjale intelektualnym, nie można osiągać twórczych celów i rozwijać ludzi wokół siebie. Osiągnięcie dojrzałej osobowości jest procesem wymagającym od człowieka ciągłej pracy i wysiłku w kształtowaniu zarówno odpowiedniego, adekwatnego obrazu siebie, jak i obrazu otoczenia (?). Dobrze jest podjąć ten wysiłek, gdyż jest to proces, który owocuje dobrym kontaktem z samym sobą, a także z innymi ludźmi. Dodatkowo, dojrzewając, menedżer wzmacnia te cechy i zachowania, które przejawiane każdego dnia, wpływają na rozwój ludzi mu powierzonych. Warto więc w teatrze życia zatrzymać się na chwilę i zastanowić nad tym, kim się jest i co w danym momencie jest naprawdę ważne, czyli zwyczajnie znaleźć czas na uporządkowanie siebie?
Czytelnik otrzymuje monografię psychologiczną, zawierającą aktualną wiedzę wzbogaconą badaniami i doświadczeniem terapeutycznym autora na temat uzależnień opisanych od strony diagnozy, rozpowszechnienia i terapii. Książka adresowana jest nie tylko do specjalistów terapii uzależnień, ale także studentów kierunków medycznych i psychologicznych oraz osób borykających się z problemem własnego uzależnienia.
Autorki przekazują do rąk Czytelników publikację stanowiącą kompendium wiedzy z zakresu zachowań organizacyjnych. Podręcznik uwzględnia wymagania oraz standardy kształcenia obowiązujące dla przedmiotu zachowania organizacyjne, skierowany jest głównie do studentów różnych kierunków i typów studiów. Jego odbiorcami mogą być również menedżerowie i pracownicy różnorodnych organizacji, którzy, dążąc do doskonalenia własnych umiejętności, poszukują wyjaśnienia i zrozumienia mechanizmów rządzących zachowaniami jednostek w określonych sytuacjach.
W założeniu Autorów nadrzędnym celem doradcy zawodowego jest uzyskanie przez osobę, której się doradza, trwałego i satysfakcjonującego miejsca pracy. Ewolucja systemów zarządzania przedsiębiorstwami. Gwałtowne i głębokie zmiany w ich otoczeniu, wymagają nowego podejścia do praktyki doradztwa zawodowego. Autorzy publikacji, będącymi pracownikami bądź współpracownikami Katedry Rozwoju Kapitału Ludzkiego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, opracowali niedostępne do tej pory na polskim rynku kompendium wiedzy związanej z doradztwem zawodowym. Publikacja ma za zadanie wskazać te narzędzia zarządzania kapitałem ludzkim stosowane z powodzeniem w przedsiębiorstwach, które mogą być wykorzystane także w praktyce doradczej. Publikacja adresowana jest do szerokiego grona odbiorców. Znajdują się w nim szczególnie osoby już wykonujące pracę doradcy zawodowego, które dzięki lekturze będą miały możliwość uporządkowania i rozszerzenia wiedzy na temat wszystkich aspektów swojej pracy. Logiczne uporządkowana wiedza uzupełniona jest opisem przykładów zaczerpniętych z doświadczeń w opracowywaniu i wdrażaniu poszczególnych rozwiązań. Opracowanie skierowane jest również do osób planujących zająć się doradztwem zawodowym, które przyswajając wiedzę zawartą w niniejszej publikacji, zyskają solidny fundament umożliwiający rozpoczęcie pracy w roli doradcy. Jasny i czytelny układ opracowania oraz opisy rozwiązań możliwych do aplikacji powodują, że opracowanie nie jest jednorazową lekturą, ale pozycją, która powinna znaleźć się w podręcznej biblioteczce każdego doradcy zawodowego.
Celem książki jest zachęcenie Czytelnika do refleksji nad sprawami związanymi z zarządzaniem ludźmi, zarządzaniem zespołami, szeroko pojętym biznesem. W książce znajdą się 52 ?refleksje coacha?, na każdy tydzień roku, a także przypowieści i pytania, które skłaniać będą do samorozwoju.
Wielkie tempo i wielopłaszczyznowość zmian dokonujących się we współczesnym otoczeniu społeczno-gospodarczym organizacji rodzi wiele bieżących problemów oraz stwarza ogromne zagrożenia dla ich dalszego funkcjonowania. Książka prezentuje wybrane problemy, którymi żyją dziś przedsiębiorstwa, a rozwiązanie których będzie decydowało o ich pozycji rynkowej i przyszłości.
Problemy poruszane przez autorów opracowania dotyczą różnych aspektów zarządzania kapitałem ludzkim współczesnych organizacji oraz metod podnoszenia ich konkurencyjności. Skoncentrowano się na tak ważnych problemach, jak m.in.: doskonalenie systemu doboru menedżerów w sytuacjach kryzysowych, prognozowanie zawodów przyszłości, utrzymanie kluczowych pracowników w przedsiębiorstwie, motywowanie kadry menedżerskiej, kształtowanie nowej rzeczywistości organizacyjnej w szpitalach, czy zastosowanie outsourcingu w praktyce gospodarczej małych i średnich przedsiębiorstw.
Książka jest skierowana nie tylko do środowisk naukowych i studentów kierunków ekonomicznych, ale także do kadry zarządzającej różnego typu organizacji, którzy mogą znaleźć w niej cenne wskazówki oznaczeniu praktycznym. Należy wyrazić przekonanie, że publikacja będzie stanowić źródło wiedzy i praktycznych inspiracji przy rozwiązywaniu dylematów przedsiębiorstw.
Rozważania przedstawione w opracowaniu ukazują wielowymiarowość poradnictwa zawodowego, z jakim mamy do czynienia w ciągu życia. Ważnym ujęciem pracy jest przedstawienie wpływu owych wymiarów poradniczych na kształtowanie się życia człowieka i jego realiów. Poradnictwo jako ?działanie? wieloaspektowe występuje we wszystkich sferach życia personalno-społecznego. Współcześnie poradnictwo zmierza do pojmowania go jako procesu trwającego i towarzyszącego człowiekowi przez całe życie. Podejmowane decyzje mają szczególne znaczenie. Dotyczy to m.in. planowania przyszłej kariery edukacyjno-zawodowej. Dziś mobilność, zarówno edukacyjna, jak i zawodowa znacznie wzrosła. Wybrany zawód, zdobyte wykształcenie i praktyka wytyczają kierunek przyszłych zmian kwalifikacji. Na całym świecie dąży się do tego, aby stworzyć sprawnie funkcjonujący system poradnictwa zawodowego ? co stanowi niezbędny warunek rozwoju społeczno-gospodarczego każdego kraju. Publikacja prezentuje różnorodne punkty spostrzegania poradnictwa w życiu człowieka, a tym samym wpisuje się w proces lizboński oraz w działalność Europejskiego Centrum Rozwoju Szkolenia Zawodowego, którego celem jest doskonalenie polityki i systemów poradnictwa przez całe życie oraz stosowanie wspólnych europejskich narzędzi referencyjnych. Zważywszy na fakt, że człowiek oczekuje pomocy i wsparcia nie tylko na etapie wyboru zawodu czy pierwszej pracy, ale również w dochodzeniu do mistrzostwa zawodowego oraz wartościowego wypełnienia czasu w wieku senioralnym, sędziwym, pojawia się tu koncepcja doradztwa całożyciowego. Należy uwypuklić fakt, iż całe nasze życie to nieustanne radzenie się innych. Wynika to zazwyczaj z niemożności rozwiązania codziennych problemów, a czasami z potrzeby uniknięcia odpowiedzialności za skutki naszych czynów. Wszelkie przeobrażenia, z jakimi obecnie mamy do czynienia, kształtują współcześnie nowy model życia człowieka, w którym każda jednostka jest swego rodzaju ?indywiduum?? a mianowicie człowieka potrzebującego permanentnego doradztwa, w każdej sferze swojego życia.
Przedstawione w publikacji problemy stanowią aktualne zagadnienia, z jakimi zmierzają się menedżerowie nie tylko przedsiębiorstw, ale także organizacji publicznych. Zostały one zgrupowane w dwie części zawierające rozdziały tematyczne. Zespół autorski stanowią pracownicy naukowi krajowych i zagranicznych uczelni, a także praktycy zarządzania.
Książka składająca się z 11 opracowań została podzielona na dwie części. Pierwsza część została poświęcona problematyce wizerunku, wiedzy, ryzyka i jakości w zarządzaniu współczesnymi organizacjami. Są to elementy, które organizacje, nie tylko gospodarcze, ale także jednostki publiczne starają się doskonalić w swojej działalności, w obliczu wysoko konkurencyjnych warunków gospodarowania.
Druga część monografii zawiera rozdziały związane z czynnikami podnoszenia innowacyjności i konkurencyjności organizacji.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?