KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo CeDeWu

Opakowanie Kapitał społeczny

55,00 zł 38,81 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,81 zł

Ostatnie lata przyniosły duże zainteresowanie tematyką kapitału ludzkiego i społecznego. Jest to ze wszech miar pozytywna tendencja, która na powrót zmienia optykę ekonomii, przesuwając jej główny ciężar z finansów i innych nieożywionych zasobów na kluczowy element gospodarki, jakim są ludzie. Współczesna debata nad kapitałem społecznym jest konsekwencją renesansu idei społeczeństwa obywatelskiego w dużym stopniu zapoczątkowanego pojawieniem się wielkich ruchów społecznych w krajach byłego Bloku Wschodniego i Ameryki Łacińskiej. Trudno nie docenić kapitału społecznego właśnie choćby z perspektywy inicjatyw wolnościowych i solidarnościowych, które w ciągu kilkudziesięciu lat zmieniły oblicze Europy, jeszcze w XX wieku przecież trapionej wojnami, totalitaryzmem i podzielonej ?żelazną kurtyną?. W tym kontekście Unia Europejska to ogromny sukces działań integracyjnych i dążeń wspólnotowych rozwiniętych społeczeństw. Zainteresowanie nauk społecznych oraz ekonomicznych kapitałem społecznym wynika z roli, jaka jest mu przypisywana w kreowaniu wartości dodanej różnego typu organizacji. Prezentowana książka jest wynikiem rozważań nad jego znaczeniem w różnych obszarach działalności człowieka. Treść koncepcji kapitału społecznego zakłada możliwość wieloaspektowej i wielodziedzinowej analizy tego zjawiska w różnych sferach działalności człowieka. Zaprezentowane zagadnienia mają przede wszystkim na celu pokazanie możliwości interpretacyjnych oraz operacjonalizacyjnych kapitału społecznego oraz jego komponentów w najważniejszych obszarach funkcjonowania jednostki oraz społeczeństwa zarówno na poziomie krajowym, lokalnym, jak i regionalnym. Oddawana w ręce Czytelników publikacja składa się z dwóch powiązanych ze sobą części. Pierwsza przedstawia zbiór rozważań teoretycznych dotyczących koncepcyjnych założeń kapitału społecznego i ich możliwości w zakresie jego operacjonalizacji. Druga część zawiera propozycje rozwiązań dla tworzenia kapitału społecznego przez instytucje na poziomie krajowym i lokalnym. I choć książka nie wyczerpuje z zasady podejmowanego tematu, autorzy mają nadzieję, że stanie się interesującym przyczynkiem do dyskusji na temat kapitału obywatelskiego i jego rosnącej roli w kształtowaniu rozwiniętych społeczeństw.
Okładka książki Skandynawskie uwarunkowania kulturowe w procesach zarządzania

53,00 zł 37,39 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,39 zł

W książce przedstawiono, w przystępny sposób, jak zarządzanie i kultura przenikają się nawzajem, jakie występują między nimi zależności i jak można je wykorzystać z pożytkiem dla siebie. Choć przedstawione zjawiska i prawidłowości zostały umieszczone w kontekście biznesowym, odnoszą się w równym stopniu do relacji pozazawodowych oraz aktywności na gruncie towarzyskim, rodzinnym i społecznym.
Okładka książki Ustawa o diagnostyce laboratoryjnej komentarz

69,00 zł 46,13 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,13 zł

Komentarz do ustawy o diagnostyce laboratoryjnej jest pierwszą na polskim rynku wydawniczym publikacją wyjaśniającą przepisy ustawy regulującej tak istotny element systemu opieki zdrowotnej. Diagnostyka laboratoryjna odgrywa coraz większą rolę we współczesnej medycynie i nie ma wątpliwości, że jej znaczenie będzie nadal wzrastać. Diagności laboratoryjni znacznie częściej i w coraz większym stopniu bezpośrednio uczestniczą w procesie leczenia. Ponadto, ich osobisty kontakt z pacjentem nabiera charakteru podobnego do relacji, jakie łączą pacjenta z lekarzem czy pielęgniarką. Tym bardziej uzasadnione jest przygotowanie publikacji tak szeroko omawiającej prawne i organizacyjne aspekty działania diagnostów laboratoryjnych i medycznych laboratoriów diagnostycznych w polskim systemie prawa. Komentarz do ustawy rządzi się swoistymi zasadami redakcji, niemniej jednak autorzy starali się napisać go tak, by stanowił on również praktyczny poradnik, pomocny na co dzień kierownikom medycznych laboratoriów diagnostycznych, diagnostom laboratoryjnym oraz innym osobom wykonującym czynności diagnostyki laboratoryjnej w wyjaśnianiu bieżących wątpliwości prawnych.
Okładka książki Planowanie finansowe w zakładach opieki zdrowotnej

46,00 zł 32,98 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,98 zł

W książce "Planowanie finansowe w zakładach opieki zdrowotnej" przedstawiono zagadnienia dotyczące planowania finansowego, które są niezwykle przydatne w zarządzaniu współczesnym zakładem opieki zdrowotnej. Publikacja zawiera najważniejsze aspekty dotyczące planowania finansowego, m.in.: - budowa strategii, - strategiczna karta wyników, - system informacyjny, - budżetowanie, - rachunek kosztów. Zaprezentowany system planowania finansowego pozwala na zwiększenie efektywności działań w każdym obszarze zakładu opieki zdrowotnej, na ciągłe doskonalenie procesów oraz szybką reakcję na zmiany otoczenia. Monografia ta w pierwszej kolejności jest adresowana do kadry zarządzającej szpitalami publicznymi i niepublicznymi, a także do ordynatorów poszczególnych oddziałów, lekarzy i pielęgniarek zainteresowanych tematyką zarządzania i finansów. Może stanowić również cenne źródło wiedzy dla słuchaczy różnych form kształcenia zawodowego: słuchaczy studiów podyplomowych z zarządzania placówkami opieki zdrowotnej, studentów studiów ekonomicznych oraz zdrowia publicznego, a także przez biegłych rewidentów badających księgi rachunkowe zakładów opieki zdrowotnej.
Okładka książki Psychologia rynku dla doradców finansowych

89,00 zł 63,80 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,80 zł

Książka "Psychologia rynku dla doradców finansowych" przedstawia m.in.: - Jak rozpoznać profil ryzyka danego klienta? - Jak wybrać optymalną alokację aktywów dostosowaną do profilu ryzyka danego klienta? - Które produkty inwestycyjne są optymalne z punktu widzenia podstaw psychologicznych klienta? - W jakiej sytuacji lepszą decyzją jest przebudowa portfela w trakcie procesu inwestycyjnego, a kiedy należałoby wyjść z rynku lub podjąć większe ryzyko? - Jakie są powszechnie stosowane zasady w zakresie obsługi klientów i w jakich sytuacjach nie należy ich stosować? - Jak dopasować alokację aktywów do konkretnego etapu życia klienta? "Psychologia rynku dla doradców finansowych", poprzez zaprezentowanie wielu praktycznych przykładów umożliwia doradcom poprawę jakości oferowanych przez nich usług, na każdym etapie procesu zarządzania bogactwem klientów.
Okładka książki Przedsiębiorczość w turystyce Zasady i praktyka

48,00 zł 42,73 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,73 zł

Podręcznik Przedsiębiorczość w turystyce wraz z praktycznymi przykładami jest przewodnikiem dla nowoczesnych menedżerów rynku turystycznego. Pozwala na: - zrozumienie znaczenia przedsiębiorczości w zarządzaniu; - obniżanie ryzyka planowania przedsięwzięć; - formułowanie i wdrażanie przedsięwzięć przedsiębiorczych; - poznanie przedsiębiorczości międzynarodowej na przykładzie rynku Ukrainy i Federacji Rosyjskiej. Dlaczego warto studiować podręcznik? Robert Korzeniowski w pierwszym rozdziale książki dowodzi, że sukces jest bezpośrednio związany z profesjonalizacją i działaniami przedsiębiorczymi. Publikacja została przygotowana przez Zespół i Partnerów Katedry Zarządzania w Turystyce Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Podręcznik jest adresowany do studentów, aktualnych i potencjalnych przedsiębiorców oraz pracowników instytucji publicznych, a także społecznych, wspomagających profesjonalizm i przedsiębiorczość w zarządzaniu turystyką.
Okładka książki Venture Capital sposoby dezinwestycji

59,00 zł 42,47 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,47 zł

Venture capital - sposoby dezinwestycji jest pierwszą na polskim rynku publikacją analizującą możliwości dezinwestycji przeprowadzanych przez fundusze venture capital oraz private equity zarówno na rynkach światowych, jak i na rynku polskim. Problem ten był dotychczas, w dostępnych na polskim rynku pracach, traktowany z reguły marginalnie. Niniejsza publikacja zmierza do wypełnienia tej luki w prezentacji inwestycji kapitału wysokiego ryzyka. Książka oparta jest na bardzo aktualnym i bogatym materiale źródłowym, rzadko spotykanym w podobnych opracowaniach. Publikacja pokazuje również efektywność funkcjonowania wymienionych funduszy oraz sposoby wyceny przedsiębiorstw udziałowych. Ogromną zaletą książki są badania empiryczne przeprowadzone na wielu płaszczyznach funkcjonowania funduszy venture capital, a w szczególności transakcji dezinwestycji przeprowadzanych na polskim rynku.
Opakowanie Ubezpieczenia non-life

79,00 zł 56,64 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,64 zł

W książce Ubezpieczenia non-life szczegółowo przedstawiono klasyczne oraz nowoczesne ubezpieczenia majątkowe począwszy od komunikacyjnych przez ogniowe, ubezpieczenia utraty zysku, po ubezpieczenia finansowe, w tym ubezpieczenia kredytu kupieckiego. Wyjaśniono istotę i rodzaje ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej oraz zagadnienia dotyczące odpowiedzialności cywilnej sprawcy szkody, z podaniem licznych przykładów z praktyki gospodarczej. Wskazano znaczenie wymienionych ubezpieczeń w zarządzaniu ryzykiem przedsiębiorstwa. W publikacji wyjaśniono kwestie gospodarki finansowej zakładu ubezpieczeń majątkowych, z uwzględnieniem wymogów Solvency II oraz Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości, metody zintegrowanego zarządzania ryzykiem ubezpieczyciela, znaczenie audytu, a także teoretyczne i praktyczne problemy reasekuracji. Scharakteryzowano rynek ubezpieczeń majątkowych oraz jego zmiany spowodowane kryzysem. Książka jest przeznaczona dla: pracowników przedsiębiorstw odpowiedzialnych za ubezpieczenia, specjalistów zarządzania ryzykiem, brokerów ubezpieczeniowych, doradców finansowych, pracowników zakładów ubezpieczeniowych podnoszących swoje kwalifikacje. Stanowi także przydatne źródło wiedzy, które może być wykorzystywane przez studentów studiów ekonomicznych, jak również na szkoleniach i studiach podyplomowych dotyczących problematyki ubezpieczeń majątkowych.
Okładka książki Private Banking marketing jakość sprzedaż

59,00 zł 42,30 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,30 zł

Private banking - bankowość dedykowana zamożnym klientom indywidualnym jest jednym z najmłodszych i najintensywniej rozwijających się obszarów działań banków w Polsce. Wyznacznikiem sukcesu w działalności banków w tym perspektywicznym segmencie jest m.in. umiejętność takiego prowadzenia działań marketingowych i obsługi klienta, które pozwalają na zbudowanie jego lojalności, co w efekcie przekłada się na wzrost rentowności. Pierwszym krokiem w tworzeniu lojalności jest zapewnienie przez bank wysokiej jakości usług, która z kolei przyczynia się do odczuwania przez klienta satysfakcji. W związku z tym powstają pytania: Co dla klienta private banking oznacza wysoka jakość? Które elementy procesu usługowego w znaczący sposób wpływają na odczuwanie zadowolenia ze świadczonych usług? W jaki sposób banki świadczące usługi private banking powinny zarządzać jakością swoich usług? Czy jakość usług private banking świadczonych obecnie na polskim rynku jest zgodna z oczekiwaniami klientów? Czy osobiści doradcy klientów, mający z nimi najbliższy kontakt, trafnie oceniają stopień zaspokojenia ich potrzeb? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi udziela niniejsza książka.
Okładka książki Rachunek kosztów w zarządzaniu organizacjami

49,00 zł 35,14 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,14 zł

Jeśli myśleli Państwo, że rachunek kosztów to dziedzina zarezerwowana tylko dla specjalistów, trudna lub nieciekawa, to mamy dla Was niespodziankę - oto najnowsza pasjonująca książka, która pomoże optymalizować koszty w zarządzanych spółkach lub jednostkach każdemu menedżerowi. Oddajemy do Państwa dyspozycji prawdziwą perełkę wśród akademickich podręczników, która usatysfakcjonuje nawet zupełnych laików w tej dziedzinie i na użytecznych przykładach z życia pokaże w sposób przystępny, jak za pomocą rachunku kosztów skutecznie podnosić wartość firmy i umiejętnie planować niezbędne wydatki w celu maksymalizacji zysków. W obliczu coraz większej konkurencji prawidłowy rachunek kosztów to dziedzina, bez której trudno w dzisiejszych czasach prowadzić działalność gospodarczą i osiągać sukcesy na rynku. Ich poziom kształtowany jest przez decyzje podejmowane na różnych szczeblach zarządzania podmiotami gospodarczymi. Dlatego problem poprawnej ich kalkulacji, a także oceny skutków różnorakich decyzji nabiera szczególnego znaczenia. Opanowanie bowiem tej sztuki znacznie ułatwia zarządzanie i zwiększa efektywność podejmowanych decyzji menedżerskich. W książce zaprezentowano dwa podejścia rachunku kosztów: księgowe i ekonomiczne, jednocześnie ukazując podobieństwa i różnice obu tych aspektów. Każdy z rozdziałów poświęcony poszczególnym zagadnieniom rachunku kosztów uzupełniono przykładami praktycznymi. Na końcu każdego z nich do dyspozycji Czytelników jako bonus zamieszczono zadania do samodzielnego rozwiązania. Pozycja przeznaczona jest dla studentów kierunków zarządzania oraz finansów i rachunkowości. Może być również wykorzystywana przez słuchaczy studiów podyplomowych i MBA. Przede wszystkim będzie jednak użyteczna dla praktyków gospodarczych, a w szczególności dla menedżerów, analityków finansowo-księgowych i specjalistów od rachunkowości zarządczej i controllingu.
Okładka książki Biznesplan w praktyce

44,90 zł 33,24 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,24 zł

Solidny plan jest najlepszą bazą genialnej improwizacji, a osiągnięcie sukcesu w przyszłości jest uwarunkowane dobrym opracowaniem teraźniejszości. Dlatego ważne, by koncepcję dotyczącą prowadzonej działalności przełożyć na język konkretnych i realnych planów techniczno-ekonomicznych, które przybiorą postać dojrzałego projektu - biznesplanu. Biznesplan stanowi podstawowy instrument wyznaczania celów gospodarczych i finansowych na okres planowany, a także jest sposobem kontroli i weryfikacji realizacji planowanych przedsięwzięć. Przygotowanie dobrego biznesplanu ma ogromne znaczenie w wielu sytuacjach, a szczególnie przy ubieganiu się o kredyt czy dofinansowanie ze środków unijnych. Głównym celem publikacji jest przedstawienie w ujęciu praktycznym standardów sporządzania biznesplanów. Publikacja ta może być wykorzystana jako materiał szkoleniowy dla wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie w sposób prawidłowy opracować biznesplan, tj. studentów szkół wyższych wszystkich typów kierunków oraz słuchaczy i uczestników kursów w zakresie pozyskiwania dotacji w ramach funduszy strukturalnych na działalność rozwojową bądź rozpoczęcie działalności gospodarczej. Pokazano w niej, na praktycznych przykładach, jak stosować metody planowania biznesowego w różnych sytuacjach i dla różnych celów.
Opakowanie Zarządzanie współczesnymi przedsiębiorstwami t.7

59,00 zł 44,60 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,60 zł

Siódmy tom zawiera opisy wybranych problemów funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw. Opisy te koncentrują się w trzech obszarach: - zagadnienia strategiczne w przedsiębiorstwach; - innowacyjność w funkcjonowaniu przedsiębiorstw; - kultura we współczesnych organiazacjach.
Okładka książki Polityka zdrowotna a zdrowie publiczne

46,00 zł 34,77 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,77 zł

Książka zawiera opis zachodzących na świecie, w tym w Polsce, zmian w ochronie zdrowia oraz opis miejsca, jakie w tych przekształceniach, zajmuje medycyna naprawcza i zdrowie publiczne. Dobro publiczne czy towar? To dylemat stojący zarówno przed lekarzami, jak i politykami decydującymi o zdrowiu. Co z bezpieczeństwem zdrowotnym ogółu ludności? Przystępny sposób przekazania treści, logika wywodów i bogata zawartość kartograficzna czyni pracę atrakcyjną i przydatną dla szerokiego kręgu odbiorców. Książka nie tylko dla lekarzy.
Okładka książki Małe i średnie przedsiębiorstwa wobec wyzwań rozwoju technologii XXI wieku

53,00 zł 38,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,00 zł

Książka "Małe i średnie przedsiębiorstwa wobec wyzwań rozwoju technologii XXI wieku" traktuje o najistotniejszych kwestiach dotyczących kierunków rozwoju sektora MSP w Polsce w aspekcie rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych XXI wieku. W książce przedstawiono ponadto genezę Internetu oraz jego funkcje. Zwrócono uwagę na miejsce nowoczesnych technologii w procesie funkcjonowania podmiotów gospodarczych. Wskazano na pozytywne aspekty posiadania Internetu w przedsiębiorstwie oraz na bariery jego wdrażania. Zagadnienia poruszane w książce dotyczą: - wybranych teorii dotyczących przedsiębiorstwa, w tym sektora MSP, - ewolucji rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw zarówno w krajach unijnych, jak i w Polsce, - zasobów determinujących rozwój współczesnych podmiotów gospodarczych, - Internetu i możliwości jego procesów ewolucyjnych w aspekcie rozwoju sektora MSP.
Okładka książki Teoria i praktyka zarządzania finansami przedsiębiorstw

88,00 zł 65,16 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 65,16 zł

Książka adresowana jest głównie do studentów kierunków ekonomicznych i pokrewnych, jako podręcznik z przedmiotów związanych z problematyką zarządzania finansami przedsiębiorstw. Może też być cennym przewodnikiem dla praktyków gospodarczych - przede wszystkim dla dyrektorów finansowych, księgowych, specjalistów ds.. Analiz, controllingu, inwestycji. Można w niej znaleźć zarówno teoretyczne podstawy omawianych zagadnień, jak i praktyczne rozwiązania konkretnych problemów dotyczących pomiaru i kształtowania przepływów finansowych w przedsiębiorstwie.
Opakowanie Zarządzanie kosztami podmiotów gospodarczych w okresie dekoniunktury

71,00 zł 53,67 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,67 zł

Postępujący proces globalizacji przyczynia się do rosnącej współzależności gospodarek narodowych. Stąd też załamanie gospodarcze, jakie nastąpiło w gospodarce światowej w 2008 r., odnosi się zarówno do szczebla globalnego, regionalnego, jak i pojedynczego przedsiębiorstwa. Spowolnienie wzrostu gospodarczego ma miejsce również w Polsce. Dało się ono odczuć w trojaki sposób, poprzez: - osłabienie kursu złotego, - wyraźny spadek dynamiki produkcji oraz - ograniczenie dostępności akcji kredytowych zarówno wobec kredytobiorców indywidualnych, jak i instytucjonalnych. Wskazane wyżej zjawiska, osłabiając kondycje ekonomiczno-finansową wielu przedsiębiorstw, wymusiły konieczność podejmowania działań ukierunkowanych na poszukiwanie szans na przetrwanie. Konsekwencją tego jest nie tylko redefinicja celów, lecz również poszukiwanie nowych koncepcji, metod i instrumentów zarządzania, szczególnie w obszarze kosztów. Problemom tym poświęcono niniejsze opracowanie, które z uwagi na szerokie spektrum zagadnień koncentruje się na: * zachowaniu i zmianie wartości przedsiębiorstw w okresie dekoniunktury, * koncepcjach, metodach i instrumentach zarządzania kosztami, * wpływie dekoniunktury na poziom i strukturę kosztów pracy, * koncepcjach budowania kapitału klienta * instrumentach zarządzania ryzykiem w okresie dekoniunktury.
Okładka książki Audyt strategiczny jako szansa na poprawę pozycji

47,00 zł 33,16 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,16 zł

"Jeśli nie wiesz, gdzie byłeś, to trudno jest powiedzieć, gdzie jesteś... Jeśli nie wiesz, gdzie jesteś, jak możesz decydować o tym, gdzie chcesz być... Jeśli nie wiesz, gdzie dążysz, żadna droga Cię tam nie zawiedzie... Zawsze jest bowiem dobry czas, by zrobić przerwę i oszacować, jak daleko już doszliśmy i na czym powinniśmy skupić nasza uwagę w przyszłości". Zatem, czym jest owa droga dla firmy? Kiedy przedsiębiorstwo powinno się zatrzymać, by oszacować swoja pozycję? W jaki sposób najlepiej zweryfikować zajmowane miejsce na rynku? Co należy zrobić, by je polepszyć? Odpowiedzi na te pytania oraz wiele innych dostarcza niniejsza książka. Stanowi ona bowiem swoisty przewodnik po audycie strategicznym, będący kompleksowa weryfikacją systemu zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie. To badanie obejmuje diagnozę strategiczną, jak również jest uzupełnione poprzez metadiagnozę systemu podejmowania decyzji strategicznych, począwszy od elementarnych kwestii dotyczących racjonalności oceny pozycji konkurencyjnej, a skończywszy na kadrze kierowniczej, której decyzje znajdują swoje przełożenie w specyficznej i unikalnej ścieżce rozwoju obranej przez podmiot.
Okładka książki Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego

59,00 zł 42,30 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,30 zł

Od kilku lat obserwujemy w Polsce znaczne nasilenie akcji marketingowych firm farmaceutycznych, co odpowiada ciągłemu wzrostowi sprzedawanych medykamentów na naszym rynku. Wiele dyskusji wzbudzają zwłaszcza akcje promocyjne skierowane do lekarzy. Współpraca medyków z producentami leków rodzi pytania, czy decyzje podejmowane przez lekarzy, jaki preparat przepisać pacjentowi, są zupełnie niezależne. W książce zaprezentowano metody, jakich używają firmy farmaceutyczne by skutecznie wpłynąć na to, jakie leki są przepisywane przez lekarzy. Opisane zostały oficjalne standardy marketingu farmaceutycznego, zanalizowane na podstawie uregulowań prawnych oraz obowiązujących kodeksów etycznych. Zestawione one zostały ze standardami rzeczywiście funkcjonującymi, które udało się zidentyfikować dzięki dwóm badaniom empirycznym. Pierwsze z nich to wywiady swobodne z przedstawicielami medycznymi, drugie to ankieta skierowana do lekarzy. Wyniki badań jednoznacznie dowodzą, że deklarowane standardy istotnie odbiegają od tych praktykowanych. Polskie prawo jest surowe i dlatego jest często łamane. Naruszenia te dotyczą m.in. ilości próbek rozdawanych lekarzom, wartości wręczanych prezentów, zawierania transakcji "coś za coś". W Polsce dotąd nie przeprowadzano badań naukowych dotyczących relacji medyków i przedstawicieli firm farmaceutycznych, dlatego informacje zawarte w tej publikacji wydają się niezwykle cenne. Książka powinna zainteresować lekarzy, studentów medycyny, którzy chcą wiedzieć, jakich metod wywierania wpływu używają firmy farmaceutyczne oraz jak są "widziani oczami" przedstawicieli medycznych. Stanowi też źródło wiedzy dla pracowników przemysłu farmaceutycznego - pokazując, jak pracujący "w terenie" reprezentanci postrzegają swe zajęcie oraz, jaki stosunek mają do nich lekarze. Ze względu na swoją tematykę, publikacja jest także godna polecenia wszystkim osobom, które interesują się nagłaśnianymi w ostatnich latach przez media śledztwami dziennikarskimi dotyczącymi relacji lekarzy i firm farmaceutycznych.
Okładka książki Partnerstwo publiczno-prywatne w Europie

52,00 zł 36,69 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,69 zł

W pierwszej części Autorka zaprezentowała zagadnienia dotyczące specyfiki inwestycji publicznych i ryzyka z nimi związanego zwracając szczególną uwagę na aspekty zarządzania ryzykiem. Druga część została poświęcona ocenie tendencji rozwoju partnerstwa w Europie pod kątem otoczenia instytucjonalnego i aktywności inwestycyjnej PPP.
Okładka książki Zarządzanie finansami wobec wyzwań XXI wieku t.5

53,00 zł 37,39 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,39 zł

Koniec pierwszej dekady XXI w. mija pod znakiem głębokiego i niespodziewanego kryzysu finansowego oraz poważnego spowolnienia światowej gospodarki. Wydarzenia te dowiodły, że współczesna gospodarka posiada swoje niedoskonałości, a nowoczesne metody gospodarowania finansami nie tylko, że nie chronią jej przed gwałtownymi zawirowaniami, ale mogą być, jak twierdzą niektórzy komentatorzy, ich bezpośrednią przyczyną. Tom piąty Prac Naukowych Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku poświęcony został problematyce zarządzania finansami wobec wyzwań XXI wieku. Treści książki obejmują swym zakresem cztery podstawowe dziedziny: - innowacyjnych źródeł finansowania działalności gospodarczej, - organizacji i funkcjonowania systemów informacji finansowej w nowoczesnym przedsiębiorstwie, - uwarunkowań i metod zarządzania finansami w makro i mikro skali, - zastosowania metod ilościowych w gospodarowaniu finansami. Zamieszczone w Pracach treści są wynikiem prowadzonych przez Autorów badań naukowych, a także efektem przemyśleń opartych na ich bogatym doświadczeniu praktycznym. Mamy nadzieję, że ich lektura stanie się nie tylko inspiracją do dalszych pogłębionych rozważań nad poruszaną problematyką, ale także przyczyni się do wdrażania i kreowania nowych rozwiązań w praktyce zarządzania współczesnymi finansami.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,14 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

6. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

33,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Okładka książki Siła czy moc w.4

32,69 zł
54,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,69 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,92 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj