Solidny plan jest najlepszą bazą genialnej improwizacji, a osiągnięcie sukcesu w przyszłości jest uwarunkowane dobrym opracowaniem teraźniejszości. Dlatego ważne, by koncepcję dotyczącą prowadzonej działalności przełożyć na język konkretnych i realnych planów techniczno-ekonomicznych, które przybiorą postać dojrzałego projektu - biznesplanu. Biznesplan stanowi podstawowy instrument wyznaczania celów gospodarczych i finansowych na okres planowany, a także jest sposobem kontroli i weryfikacji realizacji planowanych przedsięwzięć. Przygotowanie dobrego biznesplanu ma ogromne znaczenie w wielu sytuacjach, a szczególnie przy ubieganiu się o kredyt czy dofinansowanie ze środków unijnych.
Głównym celem publikacji jest przedstawienie w ujęciu praktycznym standardów sporządzania biznesplanów.
Publikacja ta może być wykorzystana jako materiał szkoleniowy dla wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie w sposób prawidłowy opracować biznesplan, tj. studentów szkół wyższych wszystkich typów kierunków oraz słuchaczy i uczestników kursów w zakresie pozyskiwania dotacji w ramach funduszy strukturalnych na działalność rozwojową bądź rozpoczęcie działalności gospodarczej. Pokazano w niej, na praktycznych przykładach, jak stosować metody planowania biznesowego w różnych sytuacjach i dla różnych celów.
Siódmy tom zawiera opisy wybranych problemów funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw. Opisy te koncentrują się w trzech obszarach:
- zagadnienia strategiczne w przedsiębiorstwach;
- innowacyjność w funkcjonowaniu przedsiębiorstw;
- kultura we współczesnych organiazacjach.
Książka zawiera opis zachodzących na świecie, w tym w Polsce, zmian w ochronie zdrowia oraz opis miejsca, jakie w tych przekształceniach, zajmuje medycyna naprawcza i zdrowie publiczne. Dobro publiczne czy towar? To dylemat stojący zarówno przed lekarzami, jak i politykami decydującymi o zdrowiu. Co z bezpieczeństwem zdrowotnym ogółu ludności? Przystępny sposób przekazania treści, logika wywodów i bogata zawartość kartograficzna czyni pracę atrakcyjną i przydatną dla szerokiego kręgu odbiorców. Książka nie tylko dla lekarzy.
Książka "Małe i średnie przedsiębiorstwa wobec wyzwań rozwoju technologii XXI wieku" traktuje o najistotniejszych kwestiach dotyczących kierunków rozwoju sektora MSP w Polsce w aspekcie rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych XXI wieku. W książce przedstawiono ponadto genezę Internetu oraz jego funkcje. Zwrócono uwagę na miejsce nowoczesnych technologii w procesie funkcjonowania podmiotów gospodarczych. Wskazano na pozytywne aspekty posiadania Internetu w przedsiębiorstwie oraz na bariery jego wdrażania.
Zagadnienia poruszane w książce dotyczą:
- wybranych teorii dotyczących przedsiębiorstwa, w tym sektora MSP,
- ewolucji rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw zarówno w krajach unijnych, jak i w Polsce,
- zasobów determinujących rozwój współczesnych podmiotów gospodarczych,
- Internetu i możliwości jego procesów ewolucyjnych w aspekcie rozwoju sektora MSP.
Książka adresowana jest głównie do studentów kierunków ekonomicznych i pokrewnych, jako podręcznik z przedmiotów związanych z problematyką zarządzania finansami przedsiębiorstw. Może też być cennym przewodnikiem dla praktyków gospodarczych - przede wszystkim dla dyrektorów finansowych, księgowych, specjalistów ds.. Analiz, controllingu, inwestycji. Można w niej znaleźć zarówno teoretyczne podstawy omawianych zagadnień, jak i praktyczne rozwiązania konkretnych problemów dotyczących pomiaru i kształtowania przepływów finansowych w przedsiębiorstwie.
Postępujący proces globalizacji przyczynia się do rosnącej współzależności gospodarek narodowych. Stąd też załamanie gospodarcze, jakie nastąpiło w gospodarce światowej w 2008 r., odnosi się zarówno do szczebla globalnego, regionalnego, jak i pojedynczego przedsiębiorstwa.
Spowolnienie wzrostu gospodarczego ma miejsce również w Polsce. Dało się ono odczuć w trojaki sposób, poprzez:
- osłabienie kursu złotego,
- wyraźny spadek dynamiki produkcji oraz
- ograniczenie dostępności akcji kredytowych zarówno wobec kredytobiorców indywidualnych, jak i instytucjonalnych.
Wskazane wyżej zjawiska, osłabiając kondycje ekonomiczno-finansową wielu przedsiębiorstw, wymusiły konieczność podejmowania działań ukierunkowanych na poszukiwanie szans na przetrwanie. Konsekwencją tego jest nie tylko redefinicja celów, lecz również poszukiwanie nowych koncepcji, metod i instrumentów zarządzania, szczególnie w obszarze kosztów.
Problemom tym poświęcono niniejsze opracowanie, które z uwagi na szerokie spektrum zagadnień koncentruje się na:
* zachowaniu i zmianie wartości przedsiębiorstw w okresie dekoniunktury,
* koncepcjach, metodach i instrumentach zarządzania kosztami,
* wpływie dekoniunktury na poziom i strukturę kosztów pracy,
* koncepcjach budowania kapitału klienta
* instrumentach zarządzania ryzykiem w okresie dekoniunktury.
"Jeśli nie wiesz, gdzie byłeś, to trudno jest powiedzieć, gdzie jesteś... Jeśli nie wiesz, gdzie jesteś, jak możesz decydować o tym, gdzie chcesz być... Jeśli nie wiesz, gdzie dążysz, żadna droga Cię tam nie zawiedzie... Zawsze jest bowiem dobry czas, by zrobić przerwę i oszacować, jak daleko już doszliśmy i na czym powinniśmy skupić nasza uwagę w przyszłości".
Zatem, czym jest owa droga dla firmy? Kiedy przedsiębiorstwo powinno się zatrzymać, by oszacować swoja pozycję? W jaki sposób najlepiej zweryfikować zajmowane miejsce na rynku? Co należy zrobić, by je polepszyć?
Odpowiedzi na te pytania oraz wiele innych dostarcza niniejsza książka. Stanowi ona bowiem swoisty przewodnik po audycie strategicznym, będący kompleksowa weryfikacją systemu zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie. To badanie obejmuje diagnozę strategiczną, jak również jest uzupełnione poprzez metadiagnozę systemu podejmowania decyzji strategicznych, począwszy od elementarnych kwestii dotyczących racjonalności oceny pozycji konkurencyjnej, a skończywszy na kadrze kierowniczej, której decyzje znajdują swoje przełożenie w specyficznej i unikalnej ścieżce rozwoju obranej przez podmiot.
Od kilku lat obserwujemy w Polsce znaczne nasilenie akcji marketingowych firm farmaceutycznych, co odpowiada ciągłemu wzrostowi sprzedawanych medykamentów na naszym rynku. Wiele dyskusji wzbudzają zwłaszcza akcje promocyjne skierowane do lekarzy. Współpraca medyków z producentami leków rodzi pytania, czy decyzje podejmowane przez lekarzy, jaki preparat przepisać pacjentowi, są zupełnie niezależne.
W książce zaprezentowano metody, jakich używają firmy farmaceutyczne by skutecznie wpłynąć na to, jakie leki są przepisywane przez lekarzy. Opisane zostały oficjalne standardy marketingu farmaceutycznego, zanalizowane na podstawie uregulowań prawnych oraz obowiązujących kodeksów etycznych. Zestawione one zostały ze standardami rzeczywiście funkcjonującymi, które udało się zidentyfikować dzięki dwóm badaniom empirycznym. Pierwsze z nich to wywiady swobodne z przedstawicielami medycznymi, drugie to ankieta skierowana do lekarzy.
Wyniki badań jednoznacznie dowodzą, że deklarowane standardy istotnie odbiegają od tych praktykowanych. Polskie prawo jest surowe i dlatego jest często łamane. Naruszenia te dotyczą m.in. ilości próbek rozdawanych lekarzom, wartości wręczanych prezentów, zawierania transakcji "coś za coś". W Polsce dotąd nie przeprowadzano badań naukowych dotyczących relacji medyków i przedstawicieli firm farmaceutycznych, dlatego informacje zawarte w tej publikacji wydają się niezwykle cenne.
Książka powinna zainteresować lekarzy, studentów medycyny, którzy chcą wiedzieć, jakich metod wywierania wpływu używają firmy farmaceutyczne oraz jak są "widziani oczami" przedstawicieli medycznych. Stanowi też źródło wiedzy dla pracowników przemysłu farmaceutycznego - pokazując, jak pracujący "w terenie" reprezentanci postrzegają swe zajęcie oraz, jaki stosunek mają do nich lekarze. Ze względu na swoją tematykę, publikacja jest także godna polecenia wszystkim osobom, które interesują się nagłaśnianymi w ostatnich latach przez media śledztwami dziennikarskimi dotyczącymi relacji lekarzy i firm farmaceutycznych.
W pierwszej części Autorka zaprezentowała zagadnienia dotyczące specyfiki inwestycji publicznych i ryzyka z nimi związanego zwracając szczególną uwagę na aspekty zarządzania ryzykiem. Druga część została poświęcona ocenie tendencji rozwoju partnerstwa w Europie pod kątem otoczenia instytucjonalnego i aktywności inwestycyjnej PPP.
Koniec pierwszej dekady XXI w. mija pod znakiem głębokiego i niespodziewanego kryzysu finansowego oraz poważnego spowolnienia światowej gospodarki. Wydarzenia te dowiodły, że współczesna gospodarka posiada swoje niedoskonałości, a nowoczesne metody gospodarowania finansami nie tylko, że nie chronią jej przed gwałtownymi zawirowaniami, ale mogą być, jak twierdzą niektórzy komentatorzy, ich bezpośrednią przyczyną.
Tom piąty Prac Naukowych Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku poświęcony został problematyce zarządzania finansami wobec wyzwań XXI wieku. Treści książki obejmują swym zakresem cztery podstawowe dziedziny:
- innowacyjnych źródeł finansowania działalności gospodarczej,
- organizacji i funkcjonowania systemów informacji finansowej w nowoczesnym przedsiębiorstwie,
- uwarunkowań i metod zarządzania finansami w makro i mikro skali,
- zastosowania metod ilościowych w gospodarowaniu finansami.
Zamieszczone w Pracach treści są wynikiem prowadzonych przez Autorów badań naukowych, a także efektem przemyśleń opartych na ich bogatym doświadczeniu praktycznym. Mamy nadzieję, że ich lektura stanie się nie tylko inspiracją do dalszych pogłębionych rozważań nad poruszaną problematyką, ale także przyczyni się do wdrażania i kreowania nowych rozwiązań w praktyce zarządzania współczesnymi finansami.
Książka ukazuje przy pomocy jakich metod marketingowych placówki zdrowotne mogą rozpoznawać pozamedyczne oczekiwania pacjentów, a następnie ich pozyskiwać i utrzymywać jako nabywców usług w długim okresie (rozdziały I i II). Przedstawia źródła finansowania działalności wewnętrzne i zewnętrzne (rozdział IV i V) oraz powiązania między strategiami marketingowymi a strategią finansowania (rozdział III).
Walorem omawianej pracy jest komunikatywny sposób prezentacji i sekwencyjne ujęcie problematyki, zapewniające logicznie spójną konstrukcję. Liczne przykłady, rysunki i tabele pozwalają lepiej zrozumieć prezentowane treści. (?)
Książka jest adresowana do szerokiego grona Czytelników. Opracowanie może stanowić zarówno podręcznik akademicki dla studentów studiów medycznych (kierunku lekarskiego i zdrowie publiczne) i podyplomowych (z zakresu zarządzania ochroną zdrowia), jak i źródło inspiracji dla menedżerów placówek zdrowotnych.
Z recenzji dr hab. Igi Rudawskiej prof. Uniwersytetu Szczecińskiego
Wśród najpoważniejszych wyzwań stojących przed człowiekiem w XXI wieku znajduje się m.in. ograniczanie wymiaru zjawiska ubóstwa, które będąc kategorią uniwersalną i nieznającą granic, dotyka ponad 3 mld mieszkańców Ziemi. Walka z przyczynami i konsekwencjami biedy prowadzona jest na wielu płaszczyznach, wśród których istotne znaczenie odgrywa przeciwdziałanie wykluczeniu finansowemu. Jednym z instrumentów zwiększających dostępność usług finansowych dla ubogich, a zarazem dających szansę na zmianę ich statusu społeczno-ekonomicznego są mikrofinanse, których dynamiczny rozwój obserwowany jest od lat 70. XX wieku.
Idea i narzędzia mikrofinansowania nie są obce żadnej kulturze, a kształt operacyjny podmiotów mikrofinansowych i ich produktów dostosowuje się nie tylko do uwarunkowań, jakie stawia przed nimi cel aktywności mikrofinansowej, ale i do środowiska, w którym jest on realizowany. Przykładem szczególnego oddziaływania uwarunkowań kulturowych na kształt aktywności mikrofinansowej są islamskie podmioty mikrofinansowe, których funkcjonowanie w pełni podporządkowuje religijnemu i kulturowemu kodowi Islamu.
W książce ukazano uwarunkowania i specyfikę działania podmiotów mikrofinansowych w świetle wyzwań, jakie przed ideą i operacyjną charakterystyką aktywnooeci mikrofinansowej stawia religia Islamu. Przedstawiono:
- charakterystykę zjawiska wykluczenia finansowego oraz roli, jaką w jego ograniczaniu może odegrać praktyczna implementacja idei mikrofinansów,
- istotę Islamu rozpatrywaną zarówno z punktu widzenia doktryny religijnej, jego ekonomicznego oblicza oraz uwarunkowań, jakie definiuje on wobec podmiotów finansowych,
- przesłanek działania, specyfiki operacyjnej oraz wyzwań formułowanych wobec islamskich podmiotów mikrofinansowych,
- praktycznej prezentacji islamskich podmiotów mikrofinansowych funkcjonujących w regionach świata o zróżnicowanej charakterystyce społecznej, ekonomicznej i politycznej.
W książce pokazano praktyczne możliwości wdrożenia w pełnej skali nowoczesnego systemu controllingu finansowego w przedsiębiorstwie PKP PLK S.A. Wykazano również, że implementacja controllingu prowadzić będzie do wzrostu efektywności oraz znacznego usprawnienia funkcjonowania tej organizacji. Opracowany w książce model operacyjnego controllingu finansowego jest narzędziem uniwersalnym, uwzględniającym konieczność nieustannego dostosowywania się przedsiębiorstwa do dynamicznie zmieniających się wymagań rozwijającego się rynku transportowego w Polsce. Z przeprowadzonej wstępnej oceny funkcjonowania tego modelu wynika, że zaproponowany system controllingu wykorzystujący najnowocześniejsze metody budżetowania i zarządzania kosztami działań okazuje się niezwykle trafnym rozwiązaniem dla tak dużej, prowadzącej specyficzną działalność firmy. Dowodzi tego szczegółowa analiza poparta przykładami obliczeniowymi w ostatnim rozdziale.
This book is the first one in the world which contains anatomy of the whole tourism phenomen - a basic as well as managerial. It contains cultivating touring, organization touring, rendering services and creating material base for tourism, as well as four functionally different managerial phenomena.
This dissertation shows which elements of tourism reality decide about existence of all above mentioned tourism phenomena. In this book tourism reality's phenomena are seen from many sides: as processes, as defined elements of the tourism reality, as showing the essence of culture or artistry of tourism management, as well as the world of definitions showing the essence of the results in every element of tourism phenomena.
The main subject of dr. Tadeusz Chudoba educational activity has been anatomy of tourism phenomena, tourism marketing and tourism management. Currently he works in College of Tourism and Foreign Languages, but also in Tourism and Recreation Institute within Warsaw Marie Curie University.
Living in Sweden he was lecturer in tourism marketing. He had guest lectures in four universities in the USA; Las Vegas, Niagara Falls, East Lansing and Logan as well as in Lillehammer in Norway and in Breda in the Netherlands.
The Author of this book has been working as a lecturer or researcher in Tourism Institute and in several other schools of higher education since 1967.
Informacja jest podstawą racjonalnego działania, wypracowywania pozytywnych rezultatów finansowych oraz skutecznej gry rynkowej. W zmieniającej się rzeczywistości cenną metodą zarządzania i to zwłaszcza finansami jest budżetowanie.
Celem, jaki przyświecał zespołowi autorskiemu, było stworzenie kompendium wiedzy na temat budżetowania i jego wykorzystania w zarządzaniu finansami. Ponadto, wykroczenie poza do tej pory przyjmowane ramy i pokazanie nowych trendów oraz możliwości zastosowania budżetowania w praktyce zwłaszcza mikro i małych przedsiębiorstw. Nie są tu obce problemy i dylematy finansowe, rachunkowe i zarządcze, prowadzone są dyskusje teoretyczne, ale również przedstawione są rozwiązania praktyczne oraz przykłady doświadczeń zagranicznych, które z powodzeniem mogą być adaptowane na grunt polskiej praktyki finansowej i księgowej.
W książce szczegółowo omawiane są:
? system budżetowania w przedsiębiorstwie,
? budżetowanie a funkcje zarządcze w przedsiębiorstwie,
? procedura i metody budżetowania w przedsiębiorstwie,
? budżetowanie przychodów i wpływów,
? budżetownie kosztów i wydatków,
? procedury budżetowania w mikro- i małych przedsiębiorstwach,
? wpływ budżetowana na proces zarządzania finansami.
Książka ta stanowi przewodnik po outsourcingu.
To weryfikacja outsourcingu i jego uwarunkowań. Pokazuje, że dziś - w dobie rozwoju nowoczesnych technologii - jest on instrumentem strategicznym dla wielu przedsiębiorstw.
Nauka o organizacji i zarządzaniu w obecnym czasie skupia swoja uwagę przede wszystkim na opracowaniu nowatorskich rozwiązań, dzięki którym współczesne przedsiębiorstwo będzie mogło konkurować na różnych rynkach. Specyfika polskiej gospodarki zmusza do poszukiwań, które pozwolą jej na szybkie dostosowanie się do zdarzeń, jakie niosq z sobą procesy globalizacji i integracji. Wymaga to od ośrodków akademickich czynnego włączenia się w nurt tych poszukiwań. Wyrazem tych działań jest niniejsza publikacja, w której można znaleźć treści związane m.in. z:
-zarządzaniem przedsiębiorstwem w kryzysie,
-odpowiedzialnością kadry kierowniczej,
-oddziaływaniem instytucji publicznych na rozwój gospodarki,
-przesłankami do tworzenia organizacji sieciowych,
-teorią motywacji i postaw.
Autorzy prac mają nadzieję, że ich lektura zainspiruje czytelników nie tylko do wdrażania teoretycznych aspektów badań w zakładach pracy, ale również do śledzenia prac nad celami i uwarunkowaniami funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw jakie prowadzą pracownicy i współpracowników Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku.
Zasobowe czynniki sukcesu w konkurencyjnym otoczeniu.
Książka, którą oddajemy do rak Czytelników, łączy rozważania z ich praktyczną egzemplifikacją.
Wskazuje kierunki oraz konkretne rozwiązania skłaniające do refleksji nad sposobami doboru zasobów, ich kreowaniem i umiejętnym wykorzystaniem przez przedsiębiorstwo.
Sprzedaż osobista jest instrumentem systemu komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem oraz wspierania sprzedaży, związanym z bezpośrednimi kontaktami sprzedawcy z nabywcą.
Zakres sprzedaży osobistej w marketingu jest bardzo szeroki, dotyczy bowiem wszystkich form bezpośrednich, interpersonalnych kontaktów na wszystkich szczeblach dystrybucji. Zainteresowanie tą formą promocji stale rośnie, o czym świadczą ciągle powiększające się działy handlowe przedsiębiorstw. Firmy potrzebują bowiem pracowników, którzy pomogą im zwiększać dochody. Z tego powodu zawód sprzedawcy (handlowca, akwizytora, przedstawiciela czy reprezentanta handlowego) stał się jednym z najpopularniejszych i najbardziej poszukiwanych współcześnie zawodów i jak podają analitycy, tendencja ta będzie utrzymywać się w przyszłości.
W większości książek dotyczących marketingu w dalszym ciągu trudno znaleźć informacje dotyczące technik sprzedaży osobistej. Rynek księgarski dysponuje jednak różnorodnością publikacji dotyczących obsługi klienta i sprzedaży. Najczęściej jest to przetłumaczona na język polski zagraniczna literatura typu poradnikowego. Intencją tej książki jest połączenie dorobku różnych dziedzin, a tym samym szerokie spojrzenie na wykorzystywanie w praktyce technik sprzedaży osobistej. Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców: studentów na kierunkach marketingu, zarządzania, handlu, osób odpowiedzialnych za zarządzanie sprzedażą osobistą w przedsiębiorstwach, różnego typu sprzedawców oraz trenerów zajmujących się szkoleniami z zakresu technik sprzedaży i obsługi klienta...
Problematyka stanowiąca przedmiot rozważań zawartych w książce jest niezwykle aktualna i bardzo trudna, a jej znaczenie będzie systematycznie rosło w warunkach gospodarki rynkowej i stale wzrastającej konkurencji. Autorzy zajęli się w pracy modelowaniem prognozowania upadłości polskich przedsiębiorstw na przestrzeni ostatnich 10 lat, koncentrując swoją uwagę na doborze metod, ich modyfikacji, doborze odpowiedniej próby uczącej i testującej, identyfikacji kluczowych wskaźników oraz testowaniu skuteczności proponowanych metod z uwzględnieniem różnych wersji modeli...
... W książce można wskazać trzy nurty rozważań: teoretyczny, oparty na najnowszej literaturze z zakresu omawianego problemu; metodyczny, prezentowany w postaci modelu dyskryminacyjnego i sztucznych sieci neuronowych oraz aplikacyjny, wyrażający się próbą wdrożenia tego modelu w warunkach polskich. Ważnym walorem książki jest jej interdyscyplinarność, która wyraża się umiejętnym łączeniem wiedzy Autorów z zakresu przedmiotów ilościowych, takich jak : informatyka, statystyka i ekonometria z wiedzą z zakresu prawa i analizy finansowej ... Odbiorców książki należy upatrywać przede wszystkim w pracownikach naukowo-badawczych uczelni (m.in. asystentach, doktorantach) i instytucjach zajmujących się gromadzeniem danych oraz udostępnianiem informacji o kondycji finansowej polskich przedsiębiorstw na potrzeby wszelkiego rodzaju analiz dla banków, instytucji finansowych, agend przedsiębiorstw oraz studenci piszący prace rygorowe z kierunków finanse i bankowość, ekonomia czy informatyka i ekonometria.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?