Monografia mieści się w nurcie dociekań dydaktycznych nad miejscem i rolą metody wykładu w procesie kształcenia na odległość. Ze względu na poruszanie w pracy wielu wątków mających charakter interdyscyplinarny jest ona ważna zarówno dla teorii, jak i praktyki pedagogicznej. Autorka z różnych punktów widzenia analizuje wykład, ukazuje jego rolę i miejsce wśród innych metod kształcenia. Książka napisana jest ze znawstwem, starannie dobrane zagadnienia tworzą spójną całość. Z recenzji wydawniczej prof. zw. dr. hab. Bronisława Siemienieckiego
Na zamieszczone w niniejszym tomie opracowania składają się syntezy studiów i szkiców powstałych w przeważającej mierze w ostatnim dwudziestoleciu, które w swej pierwotnej wersji miały postać autorskich rozważań teoretycznych, komunikatów z badań. Łączy je pokrewieństwo przedmiotowe, jakim są zagadnienia edukacji międzykulturowej, lecz różnią aspekty, w jakim poruszane w nich problemy i zagadnienia zostały zidentyfikowane, opisane i zinterpretowane, a także nierzadko poddane krytycznemu osądowi. [...] Niniejsza praca adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców. Mamy nadzieję, że jej lektura okaże się użyteczna dla pracowników nauki, nauczycieli i studentów, samorządowców zainteresowanych problematyką wielokulturowości i pedagogiki międzykulturowej oraz ich edukacyjnymi odniesieniami.
Publikacja jest niezwykle interesującą pozycją badawczą, znacząco poszerzającą zakres poszukiwań badawczych pedagogiki społecznej, inspirującą także tych badaczy, których uwaga koncentruje się na dążeniu do lepszego rozumienia procesów składających się na formację podmiotum, jako zakorzenienie kulturowe oraz społeczne uczestnictwo.
Fragment z recenzji wydawniczej dr. hab. Jacka Piekarskiego, prof. UŁ
Książka podejmująca problem katolickiej nauki społecznej jako propozycji dla polityki nie wyklucza z grona potencjalnych czytelników tych, którzy wyznają inne wartości niż chrześcijańskie. Możliwa jest "kultura spotkania w wielokształtnej harmonii" (adhort. apost. Evangelii gaudium, 220), której ideał papież Franciszek zaproponował jako pewną naturalną konieczność. Wierzący i niewierzący, katolicy i niekatolicy mogą spotkać się w owocnym dialogu. Jego najgłębszym motywem będzie dobro wspólne, troska o jego realizację. Dobro zasadniczo łączy ludzi, wskazując na wspólne wartości wpisane w naturę człowieka, w jego sumienie, które jest wewnętrznym głosem Stwórcy.
Oby każdy, kto weźmie tę książkę do ręki, dał się przekonać, że tylko wolność podporządkowana prawdzie prowadzi do autentycznego dobra wspólnego! Jego znakami rozpoznawczymi są pokój, sprawiedliwość i braterstwo - wartości, o które z zasady powinna zabiegać polityka. Dla każdego, kto pragnie uprawiać "sztukę rządzenia państwem" po chrześcijańsku, pierwszoplanowym znakiem dobra wspólnego jest wiara, odczytywana w sercu jako dar Boży. Trudno zatem się dziwić, że politycy, którzy wierzą w Chrystusa, odczuwają potrzebę dzielenia się tym darem. Pragnienie to jest również jednym z duchowych celów niniejszej książki.
Zmiany zachodzące we współczesnym świecie oraz zagrożenia, których doświadczają dzisiejsze rodziny, znacznie wpływają na postrzeganie i realizowanie przez rodziców ich powinności rodzicielskich, wymagają uczenia nowych funkcji i zadań, generują powstawanie dylematów towarzyszących rodzicom w wychowaniu dziecka. Asumptem do do powstania monografii była potrzeba spojrzenia na dzieciństwo i rodzicielstwo z perspektywy aktualnych przeobrażeń, potrzeb, ale też sytuacji trudnych, które w okolicznościach niesprzyjających stają się źródłem zakłóceń w ich doświadczeniu. Książka jest skierowana do szerokiego grona Czytelników. Mam olbrzymią nadzieję, że dzięki uniwersalnemu charakterowi okaże się pomocna rodzicom poszukującym wzmocnienia w swoich poczynaniach opiekuńczych i wychowawczych, jak też praktykom służącym im wsparciem w wielu trudnych sytuacjach życiowych
Z Wprowadzenia
Zagrożenia współczesnej rodziny w społeczeństwie ryzyka
Educational Function of a Family in the Risk Society
Konsekwencje świadczenia płatnych usług seksualnych i ich wpływ na decyzje o założeniu rodziny - aspekt medyczny, psychiczny oraz społeczny
Pierwsza praca i rodzina. Rzecz o koteryjnym kapitale społecznym
Wolność, równość, bezpieczeństwo rodziny w polskiej Konstytucji
Sceny z życia rodzinnego w wierszach "Solistek"
Zmiany definicji małżeństwa i rodziny w społeczeństwie ponowoczesnym na przykładzie opinii dzieci i młodzieży
Rodzina w systemie wartości Polaków: pomiędzy teorią a praxis
Psychologiczna analiza związków formalnych i nieformalnych
Jakość życia rodziny - problem prawny i ekonomiczny
Preferencje młodzieży klas maturalnych w zakresie wartości, jaką jest rodzina
Młodzi mężczyźni i ich wyobrażenia o związku małżeńskim
Surowy wychowawca czy troskliwy opiekun? Problematyka relacji ojciec-dziecko we współczesnej rodzinie
Rodzina jako wartość w oczach dziecka wychowującego się w placówce opiekuńczo-wychowawczej
Uwięziona matka. Sytuacja rodzinna kobiet przebywających w izolacji więziennej
Jurgi bez słowa wyjął rulon pergaminu i podał go jednemu urzędnikowi. Ten rozwinięty arkusz podał Jagielle. Król, widząc długą listę nazwisk, pokręcił głową.
- Widzę, młody człowieku, że chcesz uwolnić spory oddział ludzi. Żeby nie nazwisko szlachetnie urodzonego Niemca na przedzie listy, pomyślałbym, że chcesz ruszyć na Krzyżaków. Jurgi pochylił głowę na znak, że chce mówić. Władca skinął głową, wyrażając zgodę.
- Królu, lista powinna posiadać dziewięćdziesiąt jeden nazwisk. Niestety piętnastu w tej wojnie zginęło. Zginęli nie za swoją sprawę, bo spór Polaków z Krzyżakami ich nie interesował. Obecny świat tak się uporządkował, że przeznaczenie człowieka w dużej mierze zależy od miejsca i czasu urodzenia. Jeżeli chodzi o brata Hansa, to on też powinien być w przyszłości moim poddanym. Jego matka pochodziła z Jaćwieży i była wierna przekonaniom tego narodu. On o tym wie i nie kryje tego.
- Umiesz jasno wyrażać swoje myśli. Pomimo swego wieku, chłopcze, jak najbardziej zasługujesz na miano księcia.
Fragment książki
Niewątpliwym walorem poznawczym wielowątkowych analiz i rozważań jest aktualność uwzględnianych kwestii oraz ich praktyczna uchwytność w codziennym doświadczeniu przebywania w przestrzeni miejskiej. Owa przestrzeń jest tu rozpoznawana z punktu widzenia różnorodnych perspektyw, dyscyplin oraz teorii nauk społecznych i humanistyki (kulturoznawstwo, socjologia, polityka społeczna, antropologia, religioznawstwo, semiotyka, językoznawstwo, demografia, marketing terytorialny), jednakże można je określić jako ujęcia korespondujące mniej lub bardziej z dwiema podstawowymi orientacjami: koncepcją komunikacyjnego (językowego, artystycznego, obyczajowego) sposobu pojmowania świata społecznego bądź/i z paradygmatem krytyczno - emancypacyjnym.
Z recenzji wydawniczej prof. Barbary Pogonowskiej
Proponowana Czytelnikowi powieść Kamala Abdulli jest tłumaczeniem „z drugiej ręki”. Oryginał bowiem (Jarymczyg eljazma) powstał w języku azerbejdżańskim. Po pewnym czasie opublikowane zostały jego przekłady na język turecki, francuski i rosyjski. Ten ostatni wreszcie posłużył za podstawę tłumaczenia na język polski.
Fragment Od tłumacza
Książka stanowi nowatorski zbiór prac o charakterze interdyscyplinarnym, ważnych dla dyskusji na temat kierunków polityki zdrowotnej […]. Poruszane zagadnienia dotyczą szerokiego spektrum kwestii profilaktycznych, diagnostycznych, terapeutycznych widzianych z perspektywy teoretycznej i empirycznej zdrowia publicznego.
prof. zw. dr hab. Maria Pąchalska
Redaktor nie narzucił z góry jedynej słusznej opcji, starał się o to, żeby Czytelnik mógł spojrzeć na temat zdrowia i choroby z wielu punktów widzenia. Przyjął perspektywę człowieka jako istoty społecznej, ale jednocześnie obywatela, któremu ramy polityczne państwa udzielać winny świadomego, legislacyjnie usankcjonowanego wsparcia.
prof. dr hab. Bożena Grochmal-Bach
Książka stanowi bardzo ważną i ciekawą diagnozę społeczno-kulturowych uwarunkowań aktywności zawodowej kobiet. Ukazuje rzeczywistość niejednokrotnie szerzej niewidoczną, więcej nawet wstydliwą i ukrywaną, a jakże istotną tak w życiu osobistym i zawodowym kobiet, jak i w życiu społecznym kraju. Autorka przedstawia sytuację zawodową kobiet na rozległym tle nierówności i opresji dotykających kobiet.
Fragment z recenzji prof. dr. hab. Wiesława Theissa
Najważniejszymi walorami książki są: bogaty materiał źródłowy, bibliograficzny, ilustracyjny, pogłębione wnioski i przybliżenie czytelnikowi tematu dotąd słabo znanego (kto by się spodziewał, że polska poezja cybernetyczna rozwija się na tak szeroką skalę?). Autorzy omawianej pracy kompetentnie przedstawiają liczne niuanse i trudności metodologiczne związane z poszukiwaniem narzędzi opisu zjawisk sytuujących się na pograniczu literatury i nowych mediów. Książka ta świadczy o rosnącym zainteresowaniu badaczy literatury przemianami społeczno - kulturowymi w świecie nowych mediów i technologii. [...] Praca jest odpowiedzią na konieczność prowadzenia stałej refleksji na ten temat. Trzeba mieć nadzieję, że za myślą teoretyczną zacznie nadążać edukacyjna rzeczywistość.
Fragment recenzji krytycznej Lilianny Dorak - Wojakowski
Autorka zabiera czytelników w podróż po praktycznych sposobach obrazowania przemocy w filmie, które kino wykształciło w odpowiedzi na zmiany cywilizacyjne, polityczne, społeczne i obyczajowe oraz rozwój techniki i mediów. Wyjaśnia przy tym techniki estetyzacji przemocy, sięgając po przykłady z największych światowych hitów kinowych. Próbuje również rozstrzygnąć odwieczny spór między badaczami ludzkiej natury o to, czy filmowa przemoc zachęca do czynienia zła.
Kiedy w połowie lat 80. nad zatoką San Francisco powstawał WALL (Whole Earth Lectronie Link), nikt nie przypuszczał, że tak szybko na świecie nastąpi rozwój sieci komputerowych. Stworzyły one cyberprzestrzeń o nieograniczonych możliwościach komunikacyjnych. Rozwój ten w istotny sposób wpłynął na stworzenie środowiska społecznego wywierającego coraz większy wpływ na edukację. Wyrósł wokół człowieka i rozszerzył się nieznany dotąd świat kultury, nauki, zabawy, komunikacji i społecznych relacji. Zjawiska te powodują istotne zmiany zarówno w procesie edukacji, jak też w postawach jej uczestników. Zwiększają się zatem również oczekiwania wobec szkoły w zakresie edukacji medialnej. Umiejętność funkcjonowania w przestrzeni rzeczywistej i wirtualnej staje się niezbędna na każdym etapie życia człowieka. Rośnie w związku z tym również potrzeba działań państwa, samorządów i społeczności lokalnych w celu stworzenia takiego systemu edukacyjnego, który sprosta współczesnym wyzwaniom. Poszerzają się także obszary badawcze znacznie wychodzące poza obszar tradycyjnej edukacji medialnej. Dlatego w kolejnym tomie "Multimedialnej Biblioteki Pedagogicznej" zdecydowaliśmy się na zaprezentowanie problemów związanych z edukacją medialną i cyberprzestrzenią.
Zjawiska i procesy społeczne, polityczne, gospodarcze, kulturowe i religijne w epoce globalizacji nabrały niespotykanej dotychczas dynamiki i złożoności. Ma rację Ulrich Beck, który twierdzi że w wyniku ogromnego wzrostu sił wytwórczych jaki nastąpił w procesie modernizacji, i trzeba dodać globalizacji, w nieznanym dotychczas natężeniu zostały uwolnione ryzyka i potencjał zagrożeń, które wiążą się z tymi zjawiskami i procesami. Inaczej ujmując, wiele zjawisk i procesów we współczesnym świecie ulega procesowi sekurytyzacji, co oznacza że towarzyszą im owe ryzyka i zagrożenia.
Wyrażam przekonanie, że do niniejszej publikacji udało mi się zaprosić wybitnych Autorów z renomowanych ośrodków naukowych, dla których problematyka bezpieczeństwa stanowi od dawna przedmiot zainteresowania - co warto podkreślić - nie tylko z naukowego, ale także z praktycznego punktu widzenia. Mam nadzieję, że książka spotka się z życzliwym zainteresowaniem naukowców i praktyków. Ideą przewodnią niniejszego opracowania zbiorowego nie jest rozstrzyganie zasadniczych kwestii, ale przede wszystkim rozpoczęcie szerszego dyskursu naukowego, który będzie służył budowaniu tożsamości nauk o bezpieczeństwie.
Stanisław Sulowski
Polska i jej mieszkańcy przeżyli po 1989r. kilka rewolucyjnych zmian w krótkim czasie. Dotyczyły one kwestii politycznych, społecznych, własnościowych, prawnych i ekonomicznych. Do tego dołożyła się światowa rewolucja informatyczna. Jest rzeczą normalną i całkowicie zrozumiałą, iż podobne procesy dotyczyły rodzimych mediów, które były i są pochodną możliwości danego społeczeństwa. Trudno porównywać wygląd pism sprzed 1989 roku i obecnych. To samo można powiedzieć o radiu i telewizji. Internetu nie można porównywać, bo sieci wtedy nie było.
Wejście w życie brytyjskiej ustawy o prawach człowieka z 1998r. (Kuman Rights Act - HRA) stanowi istotny krok w rozwoju prawa konstytucyjnego oraz ochrony praw człowieka w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej. Ustawa wprowadziła bezpośrednio do brytyjskiego porządku prawnego najistotniejsze normy prawne Europejskiej Konwencji Praw Człowieka, obowiązek przestrzegania wskazanych w HRA praw człowieka przez instytucje władzy publicznej (z prawem dochodzenia odszkodowania przez ofiary naruszenia prawa) oraz nowe instrumenty prawne dla zagwarantowania praw człowieka.
Autor przedstawia w pracy status prawny Kościoła Anglii w aspekcie prawa państwowego i kościelnego oraz określa przy zastosowaniu metod dogmatycznoprawnej i historycznoprawnej, jakie skutki ma i może mieć dla Kościoła Anglii poddanie jego prawa oraz działalności sankcjom wynikającym z Human Rights Act 1998.
Prezentowana monografia stanowi ważny głos w dyskursie dotyczącym cywilizacji azjatyckich. Jej największą zaletą wydaje się być służące wieloaspektowej analizie multidyscyplinarne podejście autorów. Artykuły odnoszą się przede wszystkim do takich dziedzin, jak nauki o polityce, stosunki międzynarodowe, historia, filozofia, socjologia czy antropologia kulturowa. Wizerunek cywilizacji współczesnej Azji, który ukazuje się po zapoznaniu z wynikami opisanych badań, pozwala lepiej zrozumieć chiński, japoński, hinduistyczny czy islamski krąg kulturowy.
Joanna Marszałek - Kawa
Joanna Piechowiak - Lamparska
Akcja powieści rozgrywa się w połowie XXI wieku. Społeczeństwo dzieli się na trzy grupy: patrycjuszy, popularów i klony. Klony są idealnymi kopiami dzieci bogaczy. Powstały z tych samych gamet oraz gamet anonimowych dawców. Żyją w tajnych ośrodkach dorastania, służąc jako bank organów zastępczych w razie choroby lub śmierci najbogatszej warstwy społeczeństwa, czyli patrycjuszy.
Patrycjusze kontrolują świat: media, banki i przemysł, tworzą prawo. Mieszkają w enklawach chronionych przez Gwardię Pokoju, utworzoną z przeznaczonych do likwidacji klonów. Eutanazja jest legalna, a po osiągnięciu maksimum wieku ustalonego przez prawo każdy udaje się do Domu Pożegnania.
Natalia, piękna pani doktor genetyki, stworzona przez swego ojca, profesora instytutu in vitro, zakochuje się w przystojnym doktorze historii Oskarze. Czy łączy ich coś więcej niż uczucie?
Od Autora
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?