Polityczność mediów
- ISBN: 9788380192027
- EAN: 9788380192027
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Adam Marszałek
- Format: 16.0x22.5cm
- Język: polski
- Liczba stron: 322
- Rok wydania: 2015
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
36,10złCena detaliczna: 42,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,10 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Czwarty tom serii Audiowizualne Aspekty Kultury w Ponowoczesności podejmuje zagadnienie polityczności mediów. Pojęcie polityczności rozumiane jest przez autorów jako rodzaj wpływu sfery publicznej, społecznej czy kulturowej na komunikację międzyludzką toczącą się za pośrednictwem mediów. Te ostatnie ujmowane są nie tyle przez pryzmat technologii, ale także jako mechanizm komunikacji społecznej. Autorzy, analizując poszczególne media: muzykę, radio, telewizję oraz media cyfrowe, podejmują refleksję nad wpływem tychże mediów na budowanie powszechnych znaczeń poprzez zawłaszczanie wyobraźni i utrwalanie pewnych kalek kulturowych. Jednocześnie zwracają uwagę, jak mechanizm uwodzenia, czy wręcz zniewalania odbiorcy przez te media jest przez nie sankcjonowany i traktowany jako narzędzie kontroli społecznej.