Polska i jej mieszkańcy przeżyli po 1989r. kilka rewolucyjnych zmian w krótkim czasie. Dotyczyły one kwestii politycznych, społecznych, własnościowych, prawnych i ekonomicznych. Do tego dołożyła się światowa rewolucja informatyczna. Jest rzeczą normalną i całkowicie zrozumiałą, iż podobne procesy dotyczyły rodzimych mediów, które były i są pochodną możliwości danego społeczeństwa. Trudno porównywać wygląd pism sprzed 1989 roku i obecnych. To samo można powiedzieć o radiu i telewizji. Internetu nie można porównywać, bo sieci wtedy nie było.
Wejście w życie brytyjskiej ustawy o prawach człowieka z 1998r. (Kuman Rights Act - HRA) stanowi istotny krok w rozwoju prawa konstytucyjnego oraz ochrony praw człowieka w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej. Ustawa wprowadziła bezpośrednio do brytyjskiego porządku prawnego najistotniejsze normy prawne Europejskiej Konwencji Praw Człowieka, obowiązek przestrzegania wskazanych w HRA praw człowieka przez instytucje władzy publicznej (z prawem dochodzenia odszkodowania przez ofiary naruszenia prawa) oraz nowe instrumenty prawne dla zagwarantowania praw człowieka.
Autor przedstawia w pracy status prawny Kościoła Anglii w aspekcie prawa państwowego i kościelnego oraz określa przy zastosowaniu metod dogmatycznoprawnej i historycznoprawnej, jakie skutki ma i może mieć dla Kościoła Anglii poddanie jego prawa oraz działalności sankcjom wynikającym z Human Rights Act 1998.
Prezentowana monografia stanowi ważny głos w dyskursie dotyczącym cywilizacji azjatyckich. Jej największą zaletą wydaje się być służące wieloaspektowej analizie multidyscyplinarne podejście autorów. Artykuły odnoszą się przede wszystkim do takich dziedzin, jak nauki o polityce, stosunki międzynarodowe, historia, filozofia, socjologia czy antropologia kulturowa. Wizerunek cywilizacji współczesnej Azji, który ukazuje się po zapoznaniu z wynikami opisanych badań, pozwala lepiej zrozumieć chiński, japoński, hinduistyczny czy islamski krąg kulturowy.
Joanna Marszałek - Kawa
Joanna Piechowiak - Lamparska
Akcja powieści rozgrywa się w połowie XXI wieku. Społeczeństwo dzieli się na trzy grupy: patrycjuszy, popularów i klony. Klony są idealnymi kopiami dzieci bogaczy. Powstały z tych samych gamet oraz gamet anonimowych dawców. Żyją w tajnych ośrodkach dorastania, służąc jako bank organów zastępczych w razie choroby lub śmierci najbogatszej warstwy społeczeństwa, czyli patrycjuszy.
Patrycjusze kontrolują świat: media, banki i przemysł, tworzą prawo. Mieszkają w enklawach chronionych przez Gwardię Pokoju, utworzoną z przeznaczonych do likwidacji klonów. Eutanazja jest legalna, a po osiągnięciu maksimum wieku ustalonego przez prawo każdy udaje się do Domu Pożegnania.
Natalia, piękna pani doktor genetyki, stworzona przez swego ojca, profesora instytutu in vitro, zakochuje się w przystojnym doktorze historii Oskarze. Czy łączy ich coś więcej niż uczucie?
Od Autora
Ważnym osiągnięciem poznawczym jest identyfikacja oraz charakterystyka współczesnych zagrożeń bezpieczeństwa w kontekście międzynarodowym i narodowym. Na tym tle trafnie zidentyfikowano i scharakteryzowano istotę ryzyka w zarządzaniu kryzysowym.
- Dosyć! Mój autorytet jest wyczerpany! Nikt już nic nie daje na cerkiew... Podchodzę do furtki - psa spuszczają, - wygłosił cerkiewny diaczek Szuryk, wyciągnął z szafy wyblakłą radziecką flagę, oderwał od niej kawałek i głośno się wysmarkał...
Fragment
Publikacja Szkoły Salezjańskie w Toruniu. Historia, edukacja i formacja religijna jest szczegółową refleksją nad działalnością edukacyjną placówek, które od ponad 15 lat wpisują się w misję oświatową środowiska toruńskiego. Są one wezwane do pracy wychowawczej opartej na założeniach sytemu zapobiegawczego św. Jana Bosko. System ten charakteryzuje wszystkie szkoły salezjańskie na świecie, a wszelkie oddziaływania wychowawcze w nim zawarte, opierają się na modelu wypływającym z ewangelicznej wizji człowieka i na personalizmie chrześcijańskim. (...)
Tematyka publikacji ma swoje źródło w historii placówki, która na początku swojego istnienia przeżywała różne trudności. Z biegiem lat dzięki wielu kompetentnym osobom, szkoły toruńskie zmieniły się i dziś należą do najlepszych placówek salezjańskich, zajmując jednocześnie wysokie notowania w oficjalnych rankingach miasta Torunia i województwa kujawsko-pomorskiego.
Książka jest zbiorem doświadczeń autora, który sześć lat pracował szkołach salezjańskich w Toruniu w charakterze wicedyrektora szkół i nauczyciela religii. Dlatego treści znajdujące się w publikacji mają również wymiar osobistych przemyśleń i studiów popartych dokumentami szkolnymi i literaturą przedmiotu.
Fragment Wstępu
Biorąc pod uwagę tematyczne bogactwo i różnorodność tekstów pomieszczonych w przedstawionym tomie, trzeba stwierdzić, że Bogdan Rok z niezwykłą swobodą i erudycyjną swadą zaprezentował ciekawy i cenny materiał zarówno o charakterze źródłowym, jak i w postaci własnych ustaleń badawczych.
Autor wskazał nowe tory badań nad tekstami będącymi już w obiegu naukowym oraz takimi, które do tej pory nie zostały jeszcze opracowane.
Z recenzji prof. dr hab. Kazimierza Maliszewskiego
Autorka dzieli się [...] z czytelnikiem własnym rozumieniem treści pojęcia przykład, wzór, autorytet, mistrz, [...] w szczegółowy sposób ukazuje, czym jest wychowanie osobowe [...] i jaką w nim rolę pełnią przykłady, wzory i autorytety oraz co znaczy być mistrzem. [...] Akcent położony na standardy moralne stanowi tu wyraźną odpowiedź Autorki na pytanie o przyczyny współczesnego kryzysu autorytetów i coraz bardziej dotkliwego w nauce i wychowaniu braku mistrzów.
fragment recenzji prof. dr. hab. Franciszka Adamskiego
Książka prof. Katarzyny Olbrycht [...] zachęca do dialogu, do zasmakowania w powolnej analizie pozwalającej delektować się tematem i sposobem wykładu. [...] Po przeczytaniu książki rozumie się, że dobrze wychowywać będzie tylko taka szkoła, w której będą uczyć nauczyciele przekonani o swojej misji, ludzie prawi, mądrzy, dobrze wyedukowani, ale także uprawiający doskonalenie siebie, wymagający od siebie, otwarci na spotkanie z osobą, jaką jest dziecko, uczeń.
fragment recenzji prof. dr. hab. Olgi Czerniawskiej
Książka Roberta Wiszniowskiego i Agnieszki Kasińskiej-Metryki (red.) jest istotną pozycją w badaniach nie tylko nad marketingiem politycznym, lecz także nad komunikowaniem politycznym. Ambitnym założeniem autorów jest zmierzanie do ukazania szerszego niż marketing polityczny pola badań, a mianowicie do zapoczątkowania poszerzenia dotychczasowego pola badań o studia nad komunikowaniem politycznym. Zawarte w książce teorie i analizy marketingu politycznego i mediów stanowią podstawę do jego analizy przez pryzmat komunikowania politycznego. Pozycja ta stanowi cenne wzbogacenie nielicznej literatury w Polsce, poświęconej zagadnieniu marketingu politycznego i komunikowania masowego.
Autorzy artykułów niniejszego tomu pokazują dwie strony działalności mediów – analizując ich aktywność, tak w płaszczyźnie teoretycznej, jak i praktycznej. Czytelnik znajdzie tu więc teksty omawiające prawne aspekty działalności mediów, ze szczególnym uwzględnieniem prawa autorskiego, czy też zagadnień z dziedziny praw człowieka.
Fragment Wstępu
Niniejsza książka stanowi głos w dyskursie na temat jakości pracy nowoczesnych organizacji, w tym również szkoły, w którym dominującym aspektem rozwoju i gwarancji efektywności procesów jest komunikacja interpersonalna.
Ze Wstępu
Prezentowana publikacja włącza się w nieustanny dyskurs nad istotnymi kwestiami szeroko pojmowanej edukacji, postrzeganymi z perspektywy komunikowania społecznego. Redaktorzy mają nadzieję, że zawarte w niej teksty przyczynią się do zwrócenia uwagi Czytelników na nowe, niepodejmowane dotąd obszary – również interdyscyplinarnych – studiów, analiz, polemik oraz badań. Istnieją bowiem różnorodne, a wciąż niedostatecznie rozpoznane relacje pomiędzy takimi na przykład kategoriami, jak: edukacja (pojmowana najszerzej, według koncepcji tzw. dziesięciościanu Zbigniewa Kwiecińskiego), komunikowanie, perswazja, kultura organizacyjna, zarządzanie wiedzą, stereotyp kulturowy, opinia publiczna, relacje interpersonalne, kompetencje społeczne, kreatywność, myślenie krytyczne, planowanie rozwoju osobistego – by ograniczyć się do najważniejszych. Fragment Wprowadzenia
Rosnące stale w XXI wieku zapotrzebowanie na kompletny i szybko dostępny zestaw informacji jest powodem wzrostu zapotrzebowania na wysokiej klasy systemy informatyczne zarządzania kadrami. To właśnie one, zintegrowane z innymi aplikacjami stosowanymi przez przedsiębiorstwo, mają być narzędziem w działaniach mających na celu podniesienie efektywności funkcjonowania organizacji lub przedsiębiorstwa.
Rola nowoczesnych metod wspomagających decyzje menedżerskie, zaimplementowanych zazwyczaj w postaci aplikacji software'owych, stale wzrasta i nie sposób obecnie wyobrazić sobie odnoszącego sukces przedsiębiorstwa ignorującego ten fakt. Funkcjonujący system informacyjny można określić jako mającą wiele poziomów strukturę, pozwalającą użytkownikowi na przekształcanie – oczywiście za pomocą procedur i modeli – informacji wejściowych w wyjściowe.
(...) kolejny tom w ramach inicjatywy środowiska cieszyńskich pedagogów, jaką jest seria wydawnicza Pedagogika Społeczna, poświęcony został osobom starszym – ich aktywizacji, edukacji oraz integracji społecznej. (...) wszelkie głosy w dyskursie na temat poprawy jakości starości są cenne, zwłaszcza jeśli są istotną teoretyczną narracją na temat ważności i wartości starości czy też ukazaniem praktycznych możliwości poprawy jej jakości. Przedstawiany tom jest przykładem takiego właśnie głosu, dzieła wartościowego i ważnego w przedmiotowym interdyscyplinarnym dyskursie o starości we współczesności, o jej kondycji i jej potrzebach. Jednocześnie trzeba podkreślić, że problemy starości są w nim ukazywane i rozpatrywane w typowy dla pedagogiki społecznej sposób – od strony środowiska. (...) książka jest też znakomitym przykładem owocnej współpracy badaczy i praktyków z różnych rzeczywistości, różnych państw i ich konstruktywnego wspólnego „pochylenia się” nad problemem. (...) zgodnie ze swym założeniem jest mocno osadzona w profilu dyscypliny, która patronuje serii, w ramach której tom jest publikowany.
Z recenzji wydawniczej dr hab. Ewy Jarosz
Książka inicjuje serię wydawniczą Pedagogika Społeczna, redagowaną przez cieszyńskie środowisko pedagogów społecznych i międzykulturowych. (...) monografia jest efektem zbiorowego wysiłku 26 autorów reprezentujących różne ośrodki naukowe w kraju i za granicą. Znajdują się tu teksty (...) uznanych autorów czy wręcz nestorów pedagogiki społecznej, a także młodych autorów i badaczy zjawisk i problemów społeczno-wychowawczych.
(...) książka wzbogaca przedmiotowy dyskurs nad działaniami rozwijającymi lokalne społeczności w kierunku demokracji i poszanowania inności oraz aktywizacji społecznej i integracji. (...) jej dużym atutem jest ukazanie właśnie praktyki działań lokalnych na rzecz aktywizacji i integracji.
Z recenzji wydawniczej dr hab. Ewy Jarosz
„Kubek z obitym uszkiem” to kolejna, dziesiąta już, powieść tej autorki. Jest to równocześnie kontynuacja książki „Z tabulatury św. Jakuba” (Dom Wydawniczy DUET, Toruń 2013), opowiadającej o losach Hanki – już po zakończeniu II wojny światowej i po repatriacji do Polski, gdzie zamieszkała w Szczecinie.
Problematyka aspiracji jest stosunkowo często przedmiotem analiz przedstawicieli nauk społecznych, w tym także pedagogów. Elementem oryginalnym i nowym w recenzowanej książce jest powiązanie aspiracji z dokonująca się zmianą ustrojową w Polsce po 1990 r. oraz je konsekwencjami dla wielu obszarów życia społecznego. W książce znakomicie zaprezentowane zostały problemy regionu związane głównie z tradycjami i historią regionu, składem etnicznym mieszkańców województwa opolskiego i podwójnym obywatelstwem. Dużym atutem treści zawartych w książce jest objęcie diagnozą dwu pokoleń.
Z recenzji dr. hab. Wiesława Sikorskiego, prof. UO
Redaktorce udało się bowiem znaleźć wspólną płaszczyznę intelektualną i myślową łączącą całość tej pracy. Jest nią nie tylko socjologiczne rozumienie internetu, ale także - co widoczne jest w wielu tekstach - głębokie filozoficzne i antropologiczne jego widzenie. Recenzowany tom imponuje wszechstronnością ujęcia, kompetencją całego zespołu autorskiego. Wszystkie artykuły reprezentują wysoki lub bardzo wysoki poziom merytoryczny. Zainteresuje on z pewnością nie tylko socjologów i medioznawców, ale i przedstawicieli innych dyscyplin naukowych. Co więcej, tom charakteryzuje się nie tylko walorami poznawczymi, ale i dydaktycznymi. Wiele artykułów może stać się z powodzeniem przedmiotem refleksji w dydaktyce uniwersyteckiej. Będzie on zatem miał również wartość praktyczną.
Z recenzji prof. nadzw. dr hab. Katarzyny Skowronek
Komunikacja jest specyficznym procesem społecznym, bowiem przebiega zawsze w środowisku społecznym, zachodzi w określonym kontekście społecznym oraz ma charakter dynamiczny i symboliczny. Komunikowanie się jest kontaktem społecznym w sensie przekazywania i przyjmowania informacji. Proces komunikacji jest interakcyjny, ponieważ tworzy stosunki partnerskie (symetryczne) lub podporządkowania (niesymetryczne lub komplementarne). Komunikacja daje nam szansę na wymianę myśli i współdziałanie, umożliwia wyrażanie uczuć i zaspokajanie potrzeb społecznych, stanowiąc mechanizm wyrażania satysfakcji czy frustracji. Czy potrafimy się skutecznie komunikować? Wiele nieporozumień w relacjach interpersonalnych jest wynikiem złej komunikacji. Niewłaściwe odczytanie intencji z jednej strony, zawoalowane oczekiwania z drugiej – oto trudności, których doświadcza niemal każdy z nas w codziennych rozmowach. [...] Teksty zawarte w niniejszym zbiorze zawierają treści dotyczące różnorodnych aspektów komunikacji interpersonalnej w rodzinie, komunikacji medialnej, komunikacji w grupie oraz prezentują nowe środki komunikacji w edukacji. Ze Wstępu
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?