Ważnym osiągnięciem poznawczym jest identyfikacja oraz charakterystyka współczesnych zagrożeń bezpieczeństwa w kontekście międzynarodowym i narodowym. Na tym tle trafnie zidentyfikowano i scharakteryzowano istotę ryzyka w zarządzaniu kryzysowym.
- Dosyć! Mój autorytet jest wyczerpany! Nikt już nic nie daje na cerkiew... Podchodzę do furtki - psa spuszczają, - wygłosił cerkiewny diaczek Szuryk, wyciągnął z szafy wyblakłą radziecką flagę, oderwał od niej kawałek i głośno się wysmarkał...
Fragment
Publikacja Szkoły Salezjańskie w Toruniu. Historia, edukacja i formacja religijna jest szczegółową refleksją nad działalnością edukacyjną placówek, które od ponad 15 lat wpisują się w misję oświatową środowiska toruńskiego. Są one wezwane do pracy wychowawczej opartej na założeniach sytemu zapobiegawczego św. Jana Bosko. System ten charakteryzuje wszystkie szkoły salezjańskie na świecie, a wszelkie oddziaływania wychowawcze w nim zawarte, opierają się na modelu wypływającym z ewangelicznej wizji człowieka i na personalizmie chrześcijańskim. (...)
Tematyka publikacji ma swoje źródło w historii placówki, która na początku swojego istnienia przeżywała różne trudności. Z biegiem lat dzięki wielu kompetentnym osobom, szkoły toruńskie zmieniły się i dziś należą do najlepszych placówek salezjańskich, zajmując jednocześnie wysokie notowania w oficjalnych rankingach miasta Torunia i województwa kujawsko-pomorskiego.
Książka jest zbiorem doświadczeń autora, który sześć lat pracował szkołach salezjańskich w Toruniu w charakterze wicedyrektora szkół i nauczyciela religii. Dlatego treści znajdujące się w publikacji mają również wymiar osobistych przemyśleń i studiów popartych dokumentami szkolnymi i literaturą przedmiotu.
Fragment Wstępu
Biorąc pod uwagę tematyczne bogactwo i różnorodność tekstów pomieszczonych w przedstawionym tomie, trzeba stwierdzić, że Bogdan Rok z niezwykłą swobodą i erudycyjną swadą zaprezentował ciekawy i cenny materiał zarówno o charakterze źródłowym, jak i w postaci własnych ustaleń badawczych.
Autor wskazał nowe tory badań nad tekstami będącymi już w obiegu naukowym oraz takimi, które do tej pory nie zostały jeszcze opracowane.
Z recenzji prof. dr hab. Kazimierza Maliszewskiego
Autorka dzieli się [...] z czytelnikiem własnym rozumieniem treści pojęcia przykład, wzór, autorytet, mistrz, [...] w szczegółowy sposób ukazuje, czym jest wychowanie osobowe [...] i jaką w nim rolę pełnią przykłady, wzory i autorytety oraz co znaczy być mistrzem. [...] Akcent położony na standardy moralne stanowi tu wyraźną odpowiedź Autorki na pytanie o przyczyny współczesnego kryzysu autorytetów i coraz bardziej dotkliwego w nauce i wychowaniu braku mistrzów.
fragment recenzji prof. dr. hab. Franciszka Adamskiego
Książka prof. Katarzyny Olbrycht [...] zachęca do dialogu, do zasmakowania w powolnej analizie pozwalającej delektować się tematem i sposobem wykładu. [...] Po przeczytaniu książki rozumie się, że dobrze wychowywać będzie tylko taka szkoła, w której będą uczyć nauczyciele przekonani o swojej misji, ludzie prawi, mądrzy, dobrze wyedukowani, ale także uprawiający doskonalenie siebie, wymagający od siebie, otwarci na spotkanie z osobą, jaką jest dziecko, uczeń.
fragment recenzji prof. dr. hab. Olgi Czerniawskiej
Książka Roberta Wiszniowskiego i Agnieszki Kasińskiej-Metryki (red.) jest istotną pozycją w badaniach nie tylko nad marketingiem politycznym, lecz także nad komunikowaniem politycznym. Ambitnym założeniem autorów jest zmierzanie do ukazania szerszego niż marketing polityczny pola badań, a mianowicie do zapoczątkowania poszerzenia dotychczasowego pola badań o studia nad komunikowaniem politycznym. Zawarte w książce teorie i analizy marketingu politycznego i mediów stanowią podstawę do jego analizy przez pryzmat komunikowania politycznego. Pozycja ta stanowi cenne wzbogacenie nielicznej literatury w Polsce, poświęconej zagadnieniu marketingu politycznego i komunikowania masowego.
Autorzy artykułów niniejszego tomu pokazują dwie strony działalności mediów – analizując ich aktywność, tak w płaszczyźnie teoretycznej, jak i praktycznej. Czytelnik znajdzie tu więc teksty omawiające prawne aspekty działalności mediów, ze szczególnym uwzględnieniem prawa autorskiego, czy też zagadnień z dziedziny praw człowieka.
Fragment Wstępu
Niniejsza książka stanowi głos w dyskursie na temat jakości pracy nowoczesnych organizacji, w tym również szkoły, w którym dominującym aspektem rozwoju i gwarancji efektywności procesów jest komunikacja interpersonalna.
Ze Wstępu
Prezentowana publikacja włącza się w nieustanny dyskurs nad istotnymi kwestiami szeroko pojmowanej edukacji, postrzeganymi z perspektywy komunikowania społecznego. Redaktorzy mają nadzieję, że zawarte w niej teksty przyczynią się do zwrócenia uwagi Czytelników na nowe, niepodejmowane dotąd obszary – również interdyscyplinarnych – studiów, analiz, polemik oraz badań. Istnieją bowiem różnorodne, a wciąż niedostatecznie rozpoznane relacje pomiędzy takimi na przykład kategoriami, jak: edukacja (pojmowana najszerzej, według koncepcji tzw. dziesięciościanu Zbigniewa Kwiecińskiego), komunikowanie, perswazja, kultura organizacyjna, zarządzanie wiedzą, stereotyp kulturowy, opinia publiczna, relacje interpersonalne, kompetencje społeczne, kreatywność, myślenie krytyczne, planowanie rozwoju osobistego – by ograniczyć się do najważniejszych. Fragment Wprowadzenia
Rosnące stale w XXI wieku zapotrzebowanie na kompletny i szybko dostępny zestaw informacji jest powodem wzrostu zapotrzebowania na wysokiej klasy systemy informatyczne zarządzania kadrami. To właśnie one, zintegrowane z innymi aplikacjami stosowanymi przez przedsiębiorstwo, mają być narzędziem w działaniach mających na celu podniesienie efektywności funkcjonowania organizacji lub przedsiębiorstwa.
Rola nowoczesnych metod wspomagających decyzje menedżerskie, zaimplementowanych zazwyczaj w postaci aplikacji software'owych, stale wzrasta i nie sposób obecnie wyobrazić sobie odnoszącego sukces przedsiębiorstwa ignorującego ten fakt. Funkcjonujący system informacyjny można określić jako mającą wiele poziomów strukturę, pozwalającą użytkownikowi na przekształcanie – oczywiście za pomocą procedur i modeli – informacji wejściowych w wyjściowe.
(...) kolejny tom w ramach inicjatywy środowiska cieszyńskich pedagogów, jaką jest seria wydawnicza Pedagogika Społeczna, poświęcony został osobom starszym – ich aktywizacji, edukacji oraz integracji społecznej. (...) wszelkie głosy w dyskursie na temat poprawy jakości starości są cenne, zwłaszcza jeśli są istotną teoretyczną narracją na temat ważności i wartości starości czy też ukazaniem praktycznych możliwości poprawy jej jakości. Przedstawiany tom jest przykładem takiego właśnie głosu, dzieła wartościowego i ważnego w przedmiotowym interdyscyplinarnym dyskursie o starości we współczesności, o jej kondycji i jej potrzebach. Jednocześnie trzeba podkreślić, że problemy starości są w nim ukazywane i rozpatrywane w typowy dla pedagogiki społecznej sposób – od strony środowiska. (...) książka jest też znakomitym przykładem owocnej współpracy badaczy i praktyków z różnych rzeczywistości, różnych państw i ich konstruktywnego wspólnego „pochylenia się” nad problemem. (...) zgodnie ze swym założeniem jest mocno osadzona w profilu dyscypliny, która patronuje serii, w ramach której tom jest publikowany.
Z recenzji wydawniczej dr hab. Ewy Jarosz
Książka inicjuje serię wydawniczą Pedagogika Społeczna, redagowaną przez cieszyńskie środowisko pedagogów społecznych i międzykulturowych. (...) monografia jest efektem zbiorowego wysiłku 26 autorów reprezentujących różne ośrodki naukowe w kraju i za granicą. Znajdują się tu teksty (...) uznanych autorów czy wręcz nestorów pedagogiki społecznej, a także młodych autorów i badaczy zjawisk i problemów społeczno-wychowawczych.
(...) książka wzbogaca przedmiotowy dyskurs nad działaniami rozwijającymi lokalne społeczności w kierunku demokracji i poszanowania inności oraz aktywizacji społecznej i integracji. (...) jej dużym atutem jest ukazanie właśnie praktyki działań lokalnych na rzecz aktywizacji i integracji.
Z recenzji wydawniczej dr hab. Ewy Jarosz
„Kubek z obitym uszkiem” to kolejna, dziesiąta już, powieść tej autorki. Jest to równocześnie kontynuacja książki „Z tabulatury św. Jakuba” (Dom Wydawniczy DUET, Toruń 2013), opowiadającej o losach Hanki – już po zakończeniu II wojny światowej i po repatriacji do Polski, gdzie zamieszkała w Szczecinie.
Problematyka aspiracji jest stosunkowo często przedmiotem analiz przedstawicieli nauk społecznych, w tym także pedagogów. Elementem oryginalnym i nowym w recenzowanej książce jest powiązanie aspiracji z dokonująca się zmianą ustrojową w Polsce po 1990 r. oraz je konsekwencjami dla wielu obszarów życia społecznego. W książce znakomicie zaprezentowane zostały problemy regionu związane głównie z tradycjami i historią regionu, składem etnicznym mieszkańców województwa opolskiego i podwójnym obywatelstwem. Dużym atutem treści zawartych w książce jest objęcie diagnozą dwu pokoleń.
Z recenzji dr. hab. Wiesława Sikorskiego, prof. UO
Redaktorce udało się bowiem znaleźć wspólną płaszczyznę intelektualną i myślową łączącą całość tej pracy. Jest nią nie tylko socjologiczne rozumienie internetu, ale także - co widoczne jest w wielu tekstach - głębokie filozoficzne i antropologiczne jego widzenie. Recenzowany tom imponuje wszechstronnością ujęcia, kompetencją całego zespołu autorskiego. Wszystkie artykuły reprezentują wysoki lub bardzo wysoki poziom merytoryczny. Zainteresuje on z pewnością nie tylko socjologów i medioznawców, ale i przedstawicieli innych dyscyplin naukowych. Co więcej, tom charakteryzuje się nie tylko walorami poznawczymi, ale i dydaktycznymi. Wiele artykułów może stać się z powodzeniem przedmiotem refleksji w dydaktyce uniwersyteckiej. Będzie on zatem miał również wartość praktyczną.
Z recenzji prof. nadzw. dr hab. Katarzyny Skowronek
Komunikacja jest specyficznym procesem społecznym, bowiem przebiega zawsze w środowisku społecznym, zachodzi w określonym kontekście społecznym oraz ma charakter dynamiczny i symboliczny. Komunikowanie się jest kontaktem społecznym w sensie przekazywania i przyjmowania informacji. Proces komunikacji jest interakcyjny, ponieważ tworzy stosunki partnerskie (symetryczne) lub podporządkowania (niesymetryczne lub komplementarne). Komunikacja daje nam szansę na wymianę myśli i współdziałanie, umożliwia wyrażanie uczuć i zaspokajanie potrzeb społecznych, stanowiąc mechanizm wyrażania satysfakcji czy frustracji. Czy potrafimy się skutecznie komunikować? Wiele nieporozumień w relacjach interpersonalnych jest wynikiem złej komunikacji. Niewłaściwe odczytanie intencji z jednej strony, zawoalowane oczekiwania z drugiej – oto trudności, których doświadcza niemal każdy z nas w codziennych rozmowach. [...] Teksty zawarte w niniejszym zbiorze zawierają treści dotyczące różnorodnych aspektów komunikacji interpersonalnej w rodzinie, komunikacji medialnej, komunikacji w grupie oraz prezentują nowe środki komunikacji w edukacji. Ze Wstępu
Książka zatytułowana Yoyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce dotyczy aktualnego i ważnego problemu, jakim jest zjawisko podglądania występujące we współczesnych mediach. Zjawisko to w istotny sposób „organizuje” sposób postrzegania rzeczywistości przez media; determinuje jakość materiałów dziennikarskich.
Niniejsza publikacja dokonuje analizy interdyscyplinarnej zjawiska voyeuryzmu medialnego, w aspekcie prawno-etycznym, kulturowym, socjologicznym, historycznym itp. Autorka książki poszczególne przypadki omawia na wybranych przykładach.
Pozycja Yoyeuryzm medialny w kontekście współczesnej prasy w Polsce może okazać się przydatna przede wszystkim medioznawcom i kulturoznawcom, ale też socjologom, czy psychologom, także z uwagi na wartość dokumentacyjną. Liczne przykłady potwierdzone przypisami, jak też załączonymi fotografiami, zeskanowanymi kolumnami prasowymi stanowią swoistą wizualizację problemu voyeuryzmu prasowego, a jednocześnie stają się cennym źródłem dla medioznawczych poszukiwań komparatystycznych.
Podejmowane w książce problemy, odnoszące się do rozmaitych aspektów wolności wypowiedzi, mają nie tylko teoretyczne, ale i praktyczne znaczenie. Na książkę składają się artykuły opracowane przez pracowników naukowych na co dzień zajmujących się problematyką mediów oraz dziennikarzy, którzy te media tworzą. Pozwala to na ujęcie postawionego problemu badawczego w możliwie szerokim kontekście. Dzięki temu zawarte w artykułach przemyślenia ich autorów i nierzadko wyjątkowo trafne propozycje zmian nie tylko poszerzają naszą wiedzę, ale nade wszystko chronią nas od jednostronności myślenia w mówieniu i myśleniu o wolności wypowiedzi urzeczywistnianej przez wolne media. [...] Mamy nadzieję, że będzie także doskonałą inspiracją do pogłębionej refleksji naukowej nad istotą wolności wypowiedzi oraz poszukiwań praktycznych rozwiązań związanych z nią problemów.
Wojciech Lis
Zbigniew Husak
Książka poświęcona jest zagadnieniom, które także żywo dyskutowane są w Polsce w kontekście naszej ustawy medialnej i pozycji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz – odpowiednio – rad nadzorczych radia i telewizji publicznej. Brakuje natomiast wiedzy medioznawczej, jak zagadnienia medialne są traktowane w innych krajach, szczególnie w tych, które mają i silnie rozbudowaną sferę publiczną, i tradycje pomocy państwowej w dziedzinie kultury. Problematykę polityki medialnej autor umieszcza w kontekście dylematów współczesnej regulacji rynku audiowizalnego. Od zagadnień związanych z politologicznym kontekstem w zakresie mediów przechodzi do analizy kwestii dotyczących współczesnej telewizji, ukazuje związki między tym medium, polityką i widzem (przez pryzmat praktyk w krajach skandynawskich), przedstawia sposoby regulacji i oceny telewizji oraz strategie działania.
Jest to praca interdyscyplinarna, zredagowana przejrzyście, konsekwentna w analizie, uporządkowana tematycznie, logicznie i merytorycznie powiązana. Ze względu na klarowny język, obrazowy charakter opisywanych problemów oraz wykorzystaną literaturę przedmiotu jest to publikacja ze wszech miar warta rekomendacji. Adresowana jest do środowiska zarówno medioznawców, politologów, jak i mediów; może także stanowić źródło inspiracji dla praktyków medialnych i polityków.
Z recenzji wydawniczej
prof. dr. hab. Tomasza Gobana-Klasa
Niniejszą pracę cechuje różnorodny dobór tematów, oscylujących wokół kwestii funkcjonowania mediów i kreowania ich zawartości, zaczerpniętych z subdyscyplin, tj.: ekonomika mediów i zarządzanie w mediach, komunikowanie polityczne, polityka medialna, prawo mediów.
Ze Wstępu
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?