"Pogwarki z czasem" to książka utrzymana w stylu groteski. Wiele w niej przerysowań, kpiny, absurdu, szpilek wbijanych w ludzkie słabostki i humorystycznych powiedzeń.
Bohater książki jest osobą samotną. Samotną z wyboru.. Mógłby zamieszkać u córki, lecz tego nie chce. Uważa, że jego fascynacja miastem szybko by wygasła. Miejskie tempo życia zaczęłoby go męczyć i denerwować. To mogłoby popsuć jego relacje z rodziną. A tego nie chce.Woli pozostać na swoim, na ojcowiźnie - z dziedzictwem regionalnych tajemnic, rodzinnych wspomnień oraz grobami najbliższych nieopodal.
Nie kryje, że samotność mu doskwiera. Ale szybko ją oswoił i nauczył się z nią sobie radzić. Robi to w sposób niezwykły - zajmująco, ciekawie. A jakże urzekającą optyką patrzy na życie i przemijanie..." Pogwarki z czasem" mogą być więc interesującą osnową do snucia refleksji wiążących się ze światem doświadczeń i doznań indywidualnych.
Warto podkreślić i to, że książka wzbudza emocje - miejscami śmieszy, bawi i rozwesela. Może kogoś z mniejszym poczuciem humoru nawet lekko dotknie, ale - miejmy nadzieję - że tylko na chwilę.
Książka wprowadza Czytelnika w problemy i możliwości wsparcia edukacji matematycznej uczniów z dysfunkcją wzroku dzięki zastosowaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK). Autorzy omawiają rozwiązania informatyczne mogące ułatwić pracę zarówno nauczyciela, jak i uczniów na lekcji, w domu i zdalnie przez Internet. Prezentują doświadczenia i stosowane wspomagające narzędzia TIK w Holandii, Irlandii i w Polsce oraz omawiają zakres dostępności narzędzi dla uczniów niewidomych. Opisane ponaddwudziestoletnie holenderskie doświadczenia skutecznego nauczania matematyki bez stosowania brajlowskiej notacji matematycznej mogą być przykładem rozwiązań usprawniających pracę nauczyciela i ucznia. Autorzy i wydawcy elektronicznych podręczników i testów z matematyki oraz nauczyciele tworzący karty pracy ucznia i inne materiały edukacyjne znajdą w niniejszym opracowaniu wiele informacji zachęcających do tworzenia matematycznych multimedialnych zasobów edukacyjnych atrakcyjnych dla wszystkich uczniów, a jednocześnie dostępnych dla uczniów z dysfunkcją wzroku. Publikacja stanowi wartościową lekturę uzupełniającą dla studentów uczelni kształcących nauczycieli przedmiotów ścisłych, pedagogów, tyflopedagogów i nauczycieli wspomagających, wprowadzającą w świat informatycznych technologii pomocnych w nauczaniu matematyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.
" Kultura muzyczna w Szczecinie 1884-2014" to pozycja wielowątkowa, solidna i ciekawa oraz rzetelna od strony warsztatowej i merytorycznej. Pokazuje kulturową różnorodność tego regionu, nie pomijając, co już powinno być naturalne, historii zjawisk innych niż polskie. Odnosi się do tradycji jako takiej i na tej podstawie snuje opowieść o dniu dzisiejszym, w tym także o wielu szansach jakie stwarza ta wciąż trudna historia. (...)
prof. zw.dr.hab. Włodzimierz Zalewski
The plot of Zuzanna Kawa's latest novel revolves around the gamer environment. Annie Wood attempts to solve a mystery behind the disappearance of Max Kolano, one of the most remarkable gamers.
Trudno o bardziej doskwierające niedomogi ludzkich doznań niż te, które wiążą się z okazywaniem swej nieobojętności, z podejmowaniem ryzyka, z panowaniem nad sobą. Ubytki podmiotowości w powyższych zakresach są podstawowym argumentem na rzecz konieczności wprawiania w ruch rozumu, a nie zdobywania się tylko na stawianie znaków swej wolności, a przeto kreowania ""przepowiastek"", sygnujących przypadkowość raczej zaistnienia danego zachowania. Taki argument to siła samego życia, wyraz zaistniałego w nim artyzmu, a przeto jakaś niewielka, ale jednak szansa niedzielenia ludzi od siebie. Warunek pozostawania w zgodzie z realiami w odkrywaniu się tych szans jest nieuleganie aspiracjom (wychodzącym z elit) rozwiązania jakichś kwestii raz na zawsze. Ku takiej oto wykładni artyzmu życia dr Szczepan Kutrowski pokierował się w ślad za mistrzami panowania nad tym, co natura sama wnosi do życia: Lwem Tołstojem, Fiodorem Dostojewskim i innymi poszukiwaczami tego, co stricte ludzkie: Cyprianem Norwidem, Karolem Irzykowskim, Henri Bremondem, Guy de Maupassantem, Rainerem Marią Rilkem, Stanisławem Ignacym Witkiewiczem.
Dr Szczepan Kutrowski (ur. 1941 r.) podąża za szansami na odkrywanie racji tkwiącej w tym, co się zdarza między ludźmi. Mimo że intencje, z jakimi pojawiamy się na tym świecie, bywają rozbieżne, nie zawsze odczuwamy, że dzieli nas od siebie przepaść. Czy jesteśmy w stanie odkrywać mądrość, która kryje się w tej zdarzeniowości? Czy potrafimy odnosić się przemyślnie, czyli z dobrą wolą, do tych naszych odkryć? Czy to, co się zdarza, może być większym potwierdzeniem naszych szans od namiarów teoretycznych na nie? Czy patrząc rzeczywistości prosto w twarz, zyskujemy coś, czy tracimy? Czy zyskujemy wtedy powagę w odnoszeniu się do zdarzających się wszelako kaprysów woli? Czy zdarzające się uznanie Drugiego za równego sobie uzyskuje w naszych ekspresjach, np. w języku plastycznym czy mowie wierszowanej, odniesienia do stanu faktycznego? Nasze odczucia w tym względzie niewątpliwie są zdyskontowaniem danych nam przez naturę umiejętności pozostawania na kilku planach życia jednocześnie.
Książka Janusza Łastowieckiego to istotne osiągnięcie w badaniach nad gatunkiem medialnym, jakim jest słuchowisko radiowe. Autor dokonał syntezy problemów zarówno poetyki, jak i odbioru, a także przedstawił ewolucję tej formy radiowej i dźwiękowej. Publikacja proponuje nowy, oryginalny opis genologiczny, wykraczający poza istniejące ustalenia badawcze. Książka Janusza Łastowieckiego przedstawia materiał w wielkim stopniu nieznany lub niebadany. Proponuje całościowe, precyzyjne metodologiczne spojrzenie na zagadnienie słuchowiska.Z recenzji wydawniczej prof.dr.hab.Andrzeja Zawady
Książka Pawła Piotrowskiego jest niezwykle cennym opracowaniem naukowym z pogranicza pedagogiki ogólnej (metapedagogiki) i filozofii wychowania. Można je również uznać za opracowanie dotyczące podstaw nauk pedagogicznych i - w ogólności - nauk o wychowaniu. Bo istotnie tych podstaw dotyczy, podobnie jak w nie mniejszym stopniu dotyczy ono podstaw samego wychowania, dla ścisłości dodajmy - ontologicznych podstaw.Z recenzji dr.hab.J.Dębowskiego, prof UWM
Prezentowana książka świadczy o dużej samodzielności badawczej, erudycji i kompetencjach naukowych autorki, a w warstwie metodologiczno-merytorycznej stanowi poważne osiągnięcie historiograficzne, dokonane w oparciu o najlepsze wzorce pisania prac biograficznych.ks. prof. dr hab. Anastazy Nadolny (fragment recenzji)Ogromna dawka informacji na temat życia, działalności i myśli Janusza Stanisława Pasierba, które udało się Autorce zgromadzić, znacznie wzbogaca naszą wiedzę o tej postaci. (...) Pragnę podkreślić niezwykle obszerny zestaw źródeł historycznych i literatury przedmiotu. Trzeba też bardzo wysoko ocenić kwerendę przeprowadzoną przez Autorkę, zarówno w kraju, jak i za granicą, w archiwach kościelnych, państwowych i uczelni wyższych, zbiorach specjalnych bibliotek czy wreszcie zasobach archiwów medialnych.dr hab. Adam Kucharski (fragment recenzji)
W publikacji Tatarskie dziedzictwo kulturowe. Historia, Literatura. Sztuka prezentujemy oryginalne naukowe opracowania, tematycznie związane z wielowiekowym dziedzictwem kulturowym Tatarów Polski, Litwy, Białorusi (dawnego Wielkiego Księstwa Litewskiego), Krymu i Tatarstanu.
Rozważania dotyczące zarówno katalogu kar dyscyplinarnych, w których zmiany od wielu lat w zasadzie mają charakter kosmetyczny, jak i posługiwania się nimi w rzeczywistości więziennej są na gruncie polskiej doktryny niezmiernie cenne. Nie dając gotowych rozwiązań, ale wskazując możliwe, Autorka skłania do refleksji nad sytuacją więziennictwa w ogóle, nad koniecznością zachowania równowagi wobec założonego celu kary wobec więźnia i koniecznością zapewnienia porządku i bezpieczeństwa w samym zakładzie karnym. Cele te bywają niestety przeciwstawne. A zarazem z żadnego z nich nie można po prostu zrezygnować.
Fragment recenzji wydawniczej dr. hab Teresy Gardockiej, prof Uniwersytetu SWPS
Oddaję w ręce czytelnika książkę, która jest próbą syntezy moich wieloletnich zainteresowań i działalności badawczej (w tym seminaryjnej, konferencyjnej, publikacyjnej i wdrożeniowej) dotyczącej wzajemnej korelacji i koegzystencji trzech obszarów: społeczeństwa, bezpieczeństwa i edukacji oraz problemów funkcjonujących w ich ramach (każdego obszaru z osobna i na pograniczach pomiędzy nimi). Na rynku wydawniczym w przeciągu zwłaszcza ostatnich dwóch dekad pojawiło się sporo publikacji traktujących o bezpieczeństwie, edukacji na rzecz bezpieczeństwa, różnych formach i typologiach bezpieczeństwa z uwzględnieniem różnych perspektyw psychologicznych, filozoficznych, pedagogicznych, a także wątków społecznych, politologicznych, prawnych czy z zakresu nauk o bezpieczeństwie. Każda z tych publikacji jest na swój sposób interesująca, przedstawia określoną perspektywę jej autora lub zespołu autorów na dany, szerszy lub węższy zakresowo temat.Niniejsza książka jest kolejną z podejmowanych prób czynionych w tym względzie, a w związku z tym kolejną perspektywą. Poruszana w niej problematyka odnosi się bowiem do niezwykle inspirującego, a jednocześnie bardzo złożonego i wielowymiarowego obszaru i skorelowanego z nim zbioru terminów, definicji i kategorii posiadających różne proweniencje i osadzenie w ramach różnych dyscyplin naukowych, a także przypisanych im warsztatów metodologicznych, teoriopoznawczych, czy semantycznych.
[...] Monografia jest udaną próbą przedstawienia wpływu współczesnej informacji i mass mediów na kreowanie rzeczywistości i jej wpływu na zarządzanie w sytuacjach kryzysowych. Autor szczegółowo i precyzyjnie opisuje wpływ i siłę oddziaływania mediów masowych na kształtowanie świadomości o zagrożeniach ze szczególnym uwzględnieniem działań terrorystycznych, wykazując ścisłe i logiczne związki między zachodzącymi zmianami a wykorzystaniem mass mediów. [...] Publikacja stanowi bardzo wartościową pozycję, wypełniającą istniejącą dotychczas lukę w całościowym ujęciu znaczenia informacji w sytuacjach kryzysowych.
profesor AMW wiceadm. w st. sp. dr. hab. Stanisław Zarychta
Zapraszam Cię, drogi Czytelniku, do świata moich słuchowisk, do świata nostalgii i refleksji, do świata ludzkich krajobrazów, dążeń i tęsknot, do świata, który nawet gdy jest zły, to może być lepszy, do świata mojej wyobraźni.
Marcin Troński
Książka Aleksandry Kobylańskiej jest praktyczna i każda pani domu powinna się w nią zaopatrzyć. Przepisy są łatwe, a jedzenie kolorowe i pyszne.Warto również podkreślić, że każdy przepis zawiera informację o produktach znajdujących w nim bądź praktyczne porady. Autorka łączy pospolitość z nowoczesnością. Jej potrawy są niebanalne, a przede wszystkim zadowalające nawet najbardziej wybredne podniebinia.
Z jednej strony słyszymy hasła - "demokracja w odwrocie", "upadek demokracji liberalnej", "wzrasta liczba populistycznych autorytaryzmów", z drugiej - " Chiny rządzą światem", "Państwo Środka nowym supermocarstwem". A gdyby tak połączyć te zjawiska? Wówczas Hongkong staje się ciekawym obiektem rozważań. Niniejsza praca adresowana jest głównie do adeptów nauk o polityce.
Seria wydawnicza Biblioteka Azji i Pacyfiku to niepowtarzalne przedsięwzięcie, które propaguje najważniejsze prace polskich i zagranicznych naukowców poświęcone studiom azjatyckim. Doskonale wpisuje się w strategię Wydawnictwa Adam Marszałek , które stało się w ostatnich latach czołowym promotorem współpracy europejsko-azjatyckiej w Polsce. O sukcesie serii świadczy liczba książek, które co roku ukazują się pod charakterystycznym szyldem Biblioteki Azji i Pacyfiku. Kolekcja przyciąga doświadczonych i cenionych autorów, lecz również młodych naukowców, dla których jest ona formą upowszechnienia wyników swoich badań. To unikalny zbiór książek, które pozwalają Czytelnikom poznać i zrozumieć Azję, odkrywać jej historię i kulturę oraz uczyć się, w jaki sposób tworzyć nowe projekty z azjatyckimi partnerami.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?