Tom poświęcony jest wybranym zagadnieniom z obszaru nauk społecznych i humanistycznych: myśli politycznej, filozofii, historii, tożsamości narodowej, opozycji politycznej, bezpieczeństwa i problematyki wojskowej, kapitału społecznego i praktyki społecznej. Artykuły zawarte w książce są oparte na bogatej bazie źródłowej i bibliograficznej i stanowią znaczący wkład w rozwój nauki.
Seria Literatura Chińska XXI Wieku ma na celu wypromowanie współczesnej literatury chińskiej w języku angielskim, francuskim i innych językach dla czytelników na całym świecie.
Przy opracowaniu wykazu mszałów rękopiśmiennych wykorzystano wcześniejsze katalogi tych ksiąg, jak też dostępne katalogi bibliotek i wystaw oraz publikacje uwzględniające mszały pod względem paleografii, zdobnictwa artystycznego, notacji muzycznych itd. Mszały rękopiśmienne bowiem stanowią nie tylko ważne źródło liturgiczne i teologiczne, ale są również cennymi zabytkami piśmiennictwa europejskiego, dziełami sztuki malarskiej i zapisami dawnej muzyki sakralnej. Z tych racji są one przedmiotem zainteresowań badaczy różnych dziedzin kultury.
Sumaryczny wykaz mszałów rękopiśmiennych do Soboru Trydenckiego zawie¬ra 5079 jednostek łącznie z fragmentami mszałów najdawniejszych do XIII wieku. W poszczególnych jednostkach uwzględniono miejsce przechowania i sygnaturę kodeksu, jego opis zewnętrzny z podaniem liczby kart i wymiarów, następnie czas i miejsce powstania lub przeznaczenia oraz odnośną bibliografię, która daje pełniejszy wgląd w ten rękopis.
Fragment Przedsłowia
Każdy, kto przestrzega zasad protokołu dyplomatycznego i etykiety, jest zawsze postrzegany jako godny uwagi i zaufania. Dobre maniery bardzo często decydują o sukcesie zawodowym i prywatnym, a ich znajmość pozwala zachować niezależność oraz swobodę w każdych okolicznościach i sytuacjach.Ze Wstępu
W ostatnim czasie w wyniku współpracy wydawniczej Time Marszałek Group z chińskim wydawnictwem Foreign Language Teaching and Research Press ukazały się cztery tomy encyklopedycznego opracowania pt. „Kluczowe pojęcia w chińskiej myśli i kulturze”. Publikacja ta jest efektem pracy wybitnych sinologów oraz grona chińskich profesorów. Najważniejsze pojęcia w poszczególnych tomach zostały przybliżone czytelnikowi w formie encyklopedycznych haseł, które dodatkowo wsparto cytatami z dzieł chińskiej literatury (w języku polskim i chińskim).
W ostatnim czasie w wyniku współpracy wydawniczej Time Marszałek Group z chińskim wydawnictwem Foreign Language Teaching and Research Press ukazały się cztery tomy encyklopedycznego opracowania pt. „Kluczowe pojęcia w chińskiej myśli i kulturze”. Publikacja ta jest efektem pracy wybitnych sinologów oraz grona chińskich profesorów. Najważniejsze pojęcia w poszczególnych tomach zostały przybliżone czytelnikowi w formie encyklopedycznych haseł, które dodatkowo wsparto cytatami z dzieł chińskiej literatury (w języku polskim i chińskim).
W ostatnim czasie w wyniku współpracy wydawniczej Time Marszałek Group z chińskim wydawnictwem Foreign Language Teaching and Research Press ukazały się cztery tomy encyklopedycznego opracowania pt. „Kluczowe pojęcia w chińskiej myśli i kulturze”. Publikacja ta jest efektem pracy wybitnych sinologów oraz grona chińskich profesorów. Najważniejsze pojęcia w poszczególnych tomach zostały przybliżone czytelnikowi w formie encyklopedycznych haseł, które dodatkowo wsparto cytatami z dzieł chińskiej literatury (w języku polskim i chińskim).
W ostatnim czasie w wyniku współpracy wydawniczej Time Marszałek Group z chińskim wydawnictwem Foreign Language Teaching and Research Press ukazały się cztery tomy encyklopedycznego opracowania pt. „Kluczowe pojęcia w chińskiej myśli i kulturze”. Publikacja ta jest efektem pracy wybitnych sinologów oraz grona chińskich profesorów. Najważniejsze pojęcia w poszczególnych tomach zostały przybliżone czytelnikowi w formie encyklopedycznych haseł, które dodatkowo wsparto cytatami z dzieł chińskiej literatury (w języku polskim i chińskim).
Bogumił Drogorób (ur. w Bydgoszczy), absolwent filologii polskiej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Po studiach mieszka i pracuje w Toruniu, w dzienniku „Nowości”, następnie tygodniku „Kujawy”, a od 1991 roku „Gazecie Pomorskiej”. Pod koniec 1997 roku wyjeżdża do Brodnicy, gdzie tworzy prężny oddział „Gazety Pomorskiej” i penetruje tamte przepiękne okolice, pełne jezior i lasów oraz ciekawych ludzi. Autor trzech zbiorów opowiadań: Biuro pisania podań, Czysty zapis, Idąc. Dwukrotny laureat ogólnopolskiego konkursu literackiego im. Edwarda Stachury.
Wprawdzie tematykę (poczucia) jakości życia polskich studentów podejmowali niektórzy autorzy, niemniej o oryginalności badań Autorki zadecydowało ich usytuowanie w specyficznej perspektywie teoretycznej, której konsekwencjami były: dobór badanej zbiorowości, cel badań oraz zastosowane procedury badawcze. (...)
Praca dr Jolanty Suchodolskiej stanowi udaną próbę analizy poczucia jakości życia polskich studentów: medycyny, prawa, ekonomii i pedagogiki w okresie historycznych przemian społeczno-politycznych i kulturowych w Polsce i na świecie. Została zwieńczona skonstruowaniem autorskiego modelu poczucia jakości życia ww. kategorii studentów. Na podkreślenie zasługuje trafność doboru przez Autorkę metod roboczych i poprawność ich zastosowania w badaniach. W pracy umiejętnie wykorzystano bogatą literaturę przedmiotu. Logiczny tok wywodów i komunikatywność narracji stanowią dodatkowy walor recenzowanego dzieła.
Z recenzji prof. zw. dr. hab. Wiktora Rabczuka
Istotny w rozważaniach zamieszczonych w tej pracy jest wątek kształtowania (się) tożsamości. Wyraźne są wpływy wcześniejszych doświadczeń naukowych Autorki, która od lat pozostaje w środowisku badaczy m.in. właśnie złożoności i przemian tożsamości, spostrzegania tożsamości własnej i innych osób, oddziaływań edukacyjnych związanych z tymi sprawami. Przejście z fazy młodości do dorosłości – na co zwraca uwagę – nie pozostaje bez wpływu na rozumienie i przejawy tożsamości. (...)
Książka autorstwa dr Jolanty Suchodolskiej dostarcza sporo ważnych informacji o współcześnie studiującej młodzieży – młodych dorosłych, z których wywodzić się będzie elita odgrywająca znaczącą rolę w ważnych sferach życia społecznego: ochronie zdrowia, ekonomii, prawie i edukacji. Jak starałem się to zaakcentować w niniejszym wstępie, jest to książka o dużych walorach naukowych i godnych uwagi przesłaniach społeczno-edukacyjnych.
Z Przedmowy prof. zw. dr. hab. Tadeusza Lewowickiego
Sylwia Burnicka-Kalischewska jest doświadczoną śpiewaczką operową, absolwentką klasy śpiewu solowego prof. Urszuli Trawińskiej-Moroz w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (dyplom z wyróżnieniem). Ma na swoim koncie liczne koncerty i role operowe. Artystka występowała na scenach polskich, niemieckich teatrów operowych, a także w Austrii, Szwajcarii, we Włoszech, Danii, Francji i USA. Obok intensywnej działalności artystycznej od lat dzieli się swoim doświadczeniem z młodzieżą uzdolnioną wokalnie. Posiada stopień doktora nauk humanistycznych (Uniwersytet Warszawski) oraz doktora habilitowanego sztuk muzycznych w dyscyplinie artystycznej wokalistyka (Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi). Profesor nadzwyczajna Akademii Sztuki w Szczecinie, gdzie prowadzi klasę śpiewu solowego. Od wielu lat jest także pedagogiem śpiewu w Szkole Muzycznej Kreismusikschule Uecker-Randow w Ueckermünde. Jej podopieczni studiują lub już ukończyli studia na kierunku śpiew solowy w akademiach muzycznych w Berlinie, Rostoku, Szczecinie, Hamburgu, Saarbrücken i Londynie oraz są laureatami ogólnoniemieckich, ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów wokalnych. Powołała do życia Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Giulio Perottiego w Ueckermünde, którego pozostaje dyrektorem artystycznym, oraz Stowarzyszenie Muzyczne BEL CANTO Ueckermünde, za co otrzymała nagrodę miasta Ueckermünde. Autorka była kilkakrotnie nagradzana przez landrata okręgu Vorpommern-Greifswald oraz burmistrza miasta Ueckermünde za wybitną działalność artystyczną i pedagogiczną. Jest autorką wielu artykułów naukowych z zakresu wokalistyki i językoznawstwa oraz pierwszej na świecie monografii o zapomnianym śpiewaku Giulio Perottim Von Ueckermünde nach New York. Giulio Perotti – Startenor des 19. Jahrhunderts.
[…] mamy do czynienia z pozycją wielowątkową, ujmującą poszczególne problemy składowe w sposób pogłębiony, a zarazem refleksyjny, przy tym o strukturze w pełni spójnej i czytelnej. […] Autorkę opracowania interesuje cały kompleks zagadnień prowadzących do zbadania codzienności zawodowej nauczycieli przez sposoby przeżywania świata, bowiem to Oni są nie tylko uczestnikami rzeczywistości edukacyjnej, ale przede wszystkim ją tworzą. […] Dokonana przez Autorkę analiza wyników badań autobiograficznych upoważnia do stwierdzenia, że na czele aksjologicznych preferencji nauczycieli znalazło się dążenie do osobowego samookreślenia, do ugruntowania swojej zawodowej tożsamości, czyli nauczyciela jako człowieka o osobowości zintegrowanej wokół preferowanych wartości, o wysokim stopniu dojrzałości osobowej i moralnej. […] Charakterystyczne cechy badanych nauczycieli to: dążenie do samodzielności i autonomii, poszukiwanie sensu podejmowanych działań, odpowiedzialność, wrażliwość moralna, dążenie do wiarygodności, samodzielności. […] podkreślam, że Autorka w zderzeniu z rzeczywistością przedstawia udany obraz subiektywnego odczuwania i postrzegania sfragmentaryzowanej rzeczywistości edukacyjnej. Stąd zaprezentowany sposób badania idiograficznego oparty na hermeneutycznych regułach interpretacji treści stanowi udaną próbę, jedną z propozycji doskonalenia sposobów poznania nauczyciela w warunkach jego codziennego życia.
Z recenzji prof. zw. dr. hab. Ryszarda Parzęckiego
Badacze zajmujący się problemami pedeutologicznymi mają w swoim dorobku szereg badań związanych z różnymi aspektami wykonywania zawodu nauczycielskiego. Pomysł rozpoznania codzienności zawodowej nauczycieli wpisuje się dobrze w ten dorobek. Autorka w swojej książce postanowiła ukazać codzienność tej grupy zawodowej postrzeganą i przeżywaną przez samych nauczycieli. Wielokrotnie ich profesji przypisywana jest triada pasja – misja – powołanie. W opiniowanej książce zarówno moc, jak i słabości poszczególnych składników tej triady, wyrażone w nauczycielskich autorefleksjach związanych z doświadczaniem pracy pedagogicznej w codziennych sytuacjach, miały możliwość ujawnienia się w różnych odcieniach. […] Podjęte problemy, pomimo że nie nowe, są wciąż aktualne i ważne, a ich przedstawienie w opiniowanej książce uważam za oryginalne. […] Książkę polecam przede wszystkim nauczycielom, bowiem wyrażone w niej zostały ważne informacje rzucające światło na funkcjonowanie zawodowe nauczyciela uwikłanego w kolejne dni swojej pracy i życia biegnącego poza nią, ale jak się okazuje – nierozerwalnie z nią związanego. Publikacja ta stanowi więc o nauczycielach i może być cennym źródłem ich refleksji nad własną pracą i życiem. Sądzę też, że warto, aby zapoznali się z nią przedstawiciele władz oświatowych, którzy dzięki niej będą mieli możliwość rozpoznania złożoności funkcjonowania zawodowego współczesnych nauczycieli, co może się przełożyć na doskonalenie warunków ich pracy z uwzględnieniem ich podmiotowości w działaniu zawodowym.
Z recenzji prof. dr. hab. Zdzisława Wołka
Analizując szerokie spektrum oddziaływań prowadzonych przez kuratorów sądowych, które wykracza zdecydowanie poza ramy definicyjne programów resocjalizacyjnych, trudno mi było znaleźć adekwatną propozycję ich ujęcia. Zatem stoję konsekwentnie na stanowisku, że działania kuratorów, które nazwałem wybranymi programami resocjalizacyjnymi, obejmują nie tylko aspekty readaptacji społecznej i resocjalizacji, ale także oddziaływania korekcyjno-edukacyjne, profilaktyczno-wychowawcze oraz terapeutyczno-diagnostyczne i wspierające.
Na całą książkę składa się wiele wartościowych programów, które stanowią zaledwie część propozycji profilowanych działań realizowanych przez Kuratorską Służbę Sądową w Polsce.
Książka została podzielona na 12 rozdziałów dotyczących różnych sposobów oddziaływania na jednostkę i grupę, poprzedzonych kanwą teoretyczną osadzoną na przesłankach skutecznej praktyki resocjalizacyjnej i analizie dotychczasowych doświadczeń empirycznych. Są to propozycje oddziaływań, które zostały stworzone przez praktyków i dla praktyków, ale także wszystkich zainteresowanych skutecznym pomaganiem oraz przeciwdziałaniem wykluczeniu społecznemu w warunkach środowiska otwartego. Dzięki przedkładanej Czytelnikowi publikacji możemy dowiedzieć się, jak wiele innowacyjnych działań podejmują kuratorzy sądowi w pracy z podopiecznymi, a także wdrożyć ich propozycje we własną metodykę pracy dzięki czytelnym i praktycznym wskazówkom autorów poszczególnych rozdziałów. Warto dodać, że kuratorzy sądowi, a także inni przedstawiciele służb społecznych znajdą w książce interesującą propozycję refleksji nad własną tożsamością zawodową poprzez program rozwoju poczucia kompetencji.
Na rynku wydawniczym wciąż jest mało propozycji konkretnych rozwiązań metodycznych z punktu widzenia praktyki resocjalizacyjnej. Mam nadzieję, że prezentowana książka pozwoli na szersze wdrożenie interdyscyplinarnej metodyki pracy kuratora sądowego.
Od redaktora
Spoglądając na długą drogę przez pięć tysięcy lat, jaką przeszedł sport w Chinach, widzimy, że przypomina on trudne, niebezpieczne wspinanie się na niedostępną górę. Jednak obecnie, stojąc już na tym szczycie, rozumiemy, że to wchodzenie było podobne do ciekawej przygody, przepełnione ważnymi wydarzeniami i niezapomnianymi chwilami.
Niezależnie od tego, na ile materiał prezentowany w naszej książce pretenduje do pełnego opisu wydarzeń historycznych, mamy nadzieję, że każdy czytelnik znalazł w nim dla siebie coś interesującego.
Autorzy wierzą, że dalszy rozwój chińskiej społeczności sportowej posłuży jako źródło wspaniałych rekordów, o których pamięć będzie przekazywana z pokolenia na pokolenie.
Nauka Konfucjusza stanowi treść tradycyjnej chińskiej kultury, jej praktycznego ducha dla aktywnego włączenia się w świat. Głęboki sens historyczny, etyczność i zrównoważenie systemu wartości stały się głównym kierunkiem ideologii chińskiego społeczeństwa w historii światowej.
Chińska sztuka akrobacji to ważna część tradycyjnej chińskiej kultury. To również owoc mądrości i siły chińskiego narodu. Historia akrobatyki to część historii całych Chin. Ukazuje ona upadki i wzloty historyczne, świadcząc o przewrotności czasów [...].
Apolinary Szeluto – zapomniany geniusz czy tylko zagubiony pasjonat? Kim był, co tworzył i jakie poglądy głosił „ostatni” z Młodej Polski? Dlaczego został zmarginalizowany mimo tak licznej spuścizny kompozytorskiej i znaczenia z punktu widzenia historii muzyki polskiej? Nowatorski twórca czy nic niewnoszący do świata muzyki narodowiec-tradycjonalista?
Na te i inne pytania, analizując repertuar pieśniowy Szeluty, spróbuje odpowiedzieć autorka niniejszej książki.
Książka powstawała przez ponad pięć lat. Była inspirującą wędrówką autora po seminariach duchownych i innych miejscach, gdzie przechowywane są media o religii. Dotyczyło to znacznej części wyznań zarejestrowanych bądź tylko funkcjonujących w Polsce. W powstaniu pracy nie pomogła finansowo żadna instytucja, chociaż autor skierował wiele takich próśb. Stąd też brak wizyt we wszystkich placówkach, których materiały mogłyby wzbogacić tę publikację. Autor dotarł jednak do źródeł niedostępnych w tak zacnych instytucjach, jak: Biblioteka Narodowa, Konferencja Episkopatu Polski czy Ogólnopolskie Stowarzyszenie Prasy Parafialnej, że o centrach diecezjalnych i seminaryjnych nie wspomnimy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?