[...] Monografia jest udaną próbą przedstawienia wpływu współczesnej informacji i mass mediów na kreowanie rzeczywistości i jej wpływu na zarządzanie w sytuacjach kryzysowych. Autor szczegółowo i precyzyjnie opisuje wpływ i siłę oddziaływania mediów masowych na kształtowanie świadomości o zagrożeniach ze szczególnym uwzględnieniem działań terrorystycznych, wykazując ścisłe i logiczne związki między zachodzącymi zmianami a wykorzystaniem mass mediów. [...] Publikacja stanowi bardzo wartościową pozycję, wypełniającą istniejącą dotychczas lukę w całościowym ujęciu znaczenia informacji w sytuacjach kryzysowych.
profesor AMW wiceadm. w st. sp. dr. hab. Stanisław Zarychta
Zapraszam Cię, drogi Czytelniku, do świata moich słuchowisk, do świata nostalgii i refleksji, do świata ludzkich krajobrazów, dążeń i tęsknot, do świata, który nawet gdy jest zły, to może być lepszy, do świata mojej wyobraźni.
Marcin Troński
Książka Aleksandry Kobylańskiej jest praktyczna i każda pani domu powinna się w nią zaopatrzyć. Przepisy są łatwe, a jedzenie kolorowe i pyszne.Warto również podkreślić, że każdy przepis zawiera informację o produktach znajdujących w nim bądź praktyczne porady. Autorka łączy pospolitość z nowoczesnością. Jej potrawy są niebanalne, a przede wszystkim zadowalające nawet najbardziej wybredne podniebinia.
Z jednej strony słyszymy hasła - "demokracja w odwrocie", "upadek demokracji liberalnej", "wzrasta liczba populistycznych autorytaryzmów", z drugiej - " Chiny rządzą światem", "Państwo Środka nowym supermocarstwem". A gdyby tak połączyć te zjawiska? Wówczas Hongkong staje się ciekawym obiektem rozważań. Niniejsza praca adresowana jest głównie do adeptów nauk o polityce.
Seria wydawnicza Biblioteka Azji i Pacyfiku to niepowtarzalne przedsięwzięcie, które propaguje najważniejsze prace polskich i zagranicznych naukowców poświęcone studiom azjatyckim. Doskonale wpisuje się w strategię Wydawnictwa Adam Marszałek , które stało się w ostatnich latach czołowym promotorem współpracy europejsko-azjatyckiej w Polsce. O sukcesie serii świadczy liczba książek, które co roku ukazują się pod charakterystycznym szyldem Biblioteki Azji i Pacyfiku. Kolekcja przyciąga doświadczonych i cenionych autorów, lecz również młodych naukowców, dla których jest ona formą upowszechnienia wyników swoich badań. To unikalny zbiór książek, które pozwalają Czytelnikom poznać i zrozumieć Azję, odkrywać jej historię i kulturę oraz uczyć się, w jaki sposób tworzyć nowe projekty z azjatyckimi partnerami.
Zmiany we współczesnym świecie powodują wzrost oczekiwań społeczeństwa wobec szkoły i systemu edukacji. Ostatnie lata to okres burzliwego rozwoju nauki, w którym skumulowały się doświadczenia wielu pokoleń pedagogów. Jednak obecny stan systemu edukacji nie zadowala wielu osób zaniepokojonych o jej kształt. Dziś istnieje potrzeba dialogu o edukacji, ale w sposób holistyczny – pokazujący ją nie tylko jako przedmiot troski kolejnych reformatorów czy polityczną kartę przetargową. Wobec wyzwań przyszłości konieczne staje się myślenie o tym, jaki kształt może ona przybrać i co zrobić, by zmiany te nie były pozorne, lecz podążały we właściwym kierunku. Wyrażamy nadzieję, że problematyka współczesnego wymiaru edukacji w przestrzeni szkolnej i akademickiej stanie się przyczynkiem do dalszych, pogłębionych analiz teoretycznych i badawczych. Głosy w dyskusji nad kondycją i rozwojem edukacji zgromadzone w tej monografii skłaniają do refleksji i namysłu, wdrażają do krytycznego osądu zastanego stanu oświaty, prowokując jednocześnie do spojrzenia prospektywicznego.
Redaktorzy naukowi
Na pytanie, czy obecny stan edukacji wskazuje na relacje i zależności między czynnościami dydaktycznymi i wychowawczymi, jesteśmy w stanie odpowiedzieć, monitorując losy edukacyjne w czasie, dynamikę pożądanych zmian wśród uczniów. Stąd propozycja monitorowania, śledzenia procesów edukacyjnych w postaci studiów poprzecznych i podłużnych w badaniach panelowych. Panelowy charakter badań pozwoli na monitorowanie dynamiki zachodzących procesów. Badania przekrojowe stanowią w istocie fotografię, są zatrzymane w czasie. Badania panelowe natomiast są w stanie rejestrować prawidłowości kształtowania się postaw związanych np. z orientacją społeczną uczniów. Mogą być użyteczne przy konstruowaniu strategii systemowych w obszarze edukacji. Pozwalają na zbadanie (w kontekście realizowanej podstawy programowej) oddziaływania szkoły na rozwój kompetencji społecznych uczniów. Ponadto umożliwiają lepsze zrozumienie ścieżek edukacyjnych. Reasumując, ukazują dynamikę przemian.
Fragment Wstępu
Lidzbarska fara odegrała też ważną rolę w ukształtowaniu moich zainteresowań zawodowych. Była obok pobliskiego zamku najważniejszym świadectwem historii, które mogłem poznać od najmłodszych lat. Moją uwagę przykuwały epitafia z czasów I Rzeczypospolitej, w tym brata biskupa Maurycego Ferbera i matki biskupa Jana Dantyszka, ołtarz główny i ołtarze boczne, figury patronów świątyni i ewangelistów. [...] Wśród lidzbarskich proboszczów można wskazać wielu ludzi wybitnych, zarówno w czasach dawniejszych, jak i nam współczesnych. [...] Jestem wdzięczny Zbigniewowi Grochowskiemu za napisaną książkę o kolegiacie pw. św. św. Apostołów Piotra i Pawła w Lidzbarku Warmińskim i jej dedykację ks. proboszczowi Romanowi Chudzikowi, wspaniałemu kapłanowi. Czytelnikom życzę pasjonującej lektury i satysfakcji z rozwiązywania zadań związanych z tak bliską mi świątynią, znaną także z relikwiarzy św. Idy i św. Jana Pawła II. Fragment słowa wstępnego prof. dr. hab. Krzysztofa Mikulskiego, Honorowego Obywatela Lidzbarka Warmińskiego, prezesa Polskiego Towarzystwa, Historycznego, prezesa Towarzystwa Miłośników Torunia
Jest to pierwsze wydanie tej książki w języku polskim. Publikacja została wsparta finansowo przez Fundację „Centrum Rosyjsko-Polskiego Dialogu i Porozumienia” (www.rospolcentr.ru). Wydanie wzbogacono unikatowymi zdjęciami i dokumentami z osobistych archiwów, a także fragmentami listów Anny German do przyjaciół.
Książka ta bardzo dobrze wpisuje się w ciągle aktualny we współczesnej humanistyce nurt badań imagologicznych, sytuuje się w obszarze dociekań imagologii historycznej oraz blisko kulturoznawczej ksenologii, rozumianej zwykle jako teoria różnic kulturowych.
W żmudnym procesie przedstawiania rosyjskiej rzeczywistości widzianej oczami Francuzów autorka uruchamia szereg asocjacji kulturowych, historycznych, socjologicznych, politycznych.
Jest to książka inspirująca do dyskusji, wartościowa, będąca dowodem wieloletniego zainteresowania a sferą kultury i życia społeczno-politycznego.
Z recenzji prof. dr hab. Beaty Waligórskiej-Olejniczak
Praca podejmuje zagadnienia współczesnej pedagogiki specjalnej, które wcześniej marginalizowano lub z których z różnych względów rezygnowano. Trudna problematyka wykorzystywania seksualnego dziewcząt z niepełnosprawnością intelektualną przez lata stanowiła nie tylko tabu w sensie społecznym, lecz także nie znajdowała odpowiedniego odzwierciedlenia w badaniach empirycznych. Wraz z rozwojem badań nad seksualnością osób z niepełnosprawnością intelektualną w latach dwutysięcznych, uspołecznieniem teoretycznych kategorii niepełnosprawności i zwiększeniem wrażliwości społecznej na krzywdę osób z niepełnosprawnością pojawiły się sygnały z praktyki pedagogicznej o licznych przykładach wykorzystywania seksualnego dziewcząt z niepełnosprawnością intelektualną. Książka Moniki Dąbkowskiej jest ważną odpowiedzią świata nauki na te sygnały. Precyzyjnie przeprowadzona narracja i przejrzysta metodologia badań dają nam nie tylko obraz tego wstrząsającego zjawiska, ale też stanowią punkt wyjścia do reakcji na nie. Jest to zatem książka zarówno dla badaczy, jak i dla wszystkich, dla których dobro dziecka jest wartością podstawową.
Z recenzji prof. dr. hab. Amadeusza Krause
Do rąk czytelników oddajemy najnowsza książkę dwóch znanych autorów: ks. prof. zw. Dra hab. Czesława Cekiery i ks. dra Kazimierza Pierzchały. Obaj autorzy od wielu lat zajmują się psychologią oraz pedagogiką resocjalizacyjną i to zarówno w sensie teoretycznym jak i praktycznym, prowadząc badania empiryczne wśród patologicznej młodzieży i osób pozbawionych wolności, Książka zasadniczo składa się z dwóch części. W pierwszej, ks. Kazimierz Pierzchała opisuje pochodzenie człowieka oraz podkreśla wielką rolę rodziny w wychowaniu dziecka. Z kolei drugi Autor, ks. prof. Czesław Cekiera prezentuje aż 13 obszarów patologii społecznych, wskazując na źródło ich powstania, wymienia ich rodzaje oraz precyzyjnie przedstawia formy ich zwalczania.
Fragment Przedmowy
Wizerunek polityków i jego tworzenie zajmuje coraz ważniejsze miejsce w życiu politycznym. W krajach zachodnich procesy związane z kształtowaniem wizerunku są zaawansowane, ale w Polsce jest to tematyka jeszcze stosunkowo nowa. Taki stan rzeczy nie dziwi, biorąc pod uwagę przemiany polityczne ostatnich kilkunastu lat polskiej demokracji - pewne procesy dotyczące życia politycznego dopiero zaczynają w pełni się rozwijać, co w dużej mierze odnosi się do budowania politycznego wizerunku.
W badaniach Michała Pszczółkowskiego specjalne miejsce zajmują studia nad architekturą toruńską, recenzowana książka będzie kolejną publikacją z tego zakresu. Tym razem autor przedstawił niezbyt docenianą architekturę ubiegłego stulecia, zresztą przesuwając nieco cezurę końcową – dla kilku obiektów realizowanych już w ostatniej dekadzie. Struktura książki jest klarowna, co powinno ułatwiać rozeznanie w problematyce architektonicznej omawianej epoki, zwłaszcza czytelnikowi bez specjalistycznego przygotowania. Zasługuje na podkreślenie, że przy popularyzatorskiej formie nie ucierpiała zawartość treściowa publikacji. W sposób rzetelny, a zarazem przystępny dla laika, autor zarysował najważniejsze w omawianej epoce tendencje estetyczne. Wyjątkowe znaczenie ma tu przybliżenie inwestycji budowlanych z okresu drugiej wojny światowej oraz socrealizmu przełomu lat 40. i 50. XX wieku, w odniesieniu do architektury toruńskiej funkcjonujących praktycznie poza świadomością społeczną.
Z recenzji wydawniczej
dr. hab. Andrzeja Majdowskiego, prof. UMK
„(...) W ciągu ostatnich trzydziestu lat system edukacyjny w Polsce przeszedł znaczące zmiany, można jednak zauważyć, że żadna reforma czy restrukturyzacja systemu nie została zakończona, ponieważ proces ewolucji cały czas nieustannie trwa. W przestrzeni publicznej trwają ciągłe dyskusje na temat szeroko pojętej edukacji i jej kontekstów społecznych, politycznych czy gospodarczych. Aby zrozumieć imperatywy prowadzące do zmian w obszarze edukacji, należy odnieść się do koncepcji globalizacji, która określa niektóre z głębokich zmian społecznych, widocznych na całym świecie. (...) Dyskusje o globalizacji charakteryzują się często hiperboliczną retoryką, są niespójne, jednak pomimo dostrzegalnych wad i zalet tego procesu należy stwierdzić, że odgrywa on znaczącą – pozytywną lub negatywną rolę w funkcjonowaniu każdego ze społeczeństw na świecie”.
Z wprowadzenia do książki
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?