Czy można wybaczyć Bogu nieszczęście, które nas spotkało? Z punktu widzenia teologii w takim stawianiu sprawy kryje się błąd. Od Boga, będącego wyłącznie dobrem, nie może pochodzić nic złego. Nie możemy więc Bogu przebaczyć, bo wybaczyć można tylko winowajcy. Pytanie to zawiera jednak istotną prawdę psychologiczną. Jeśli ufamy Bogu jak Ojcu, a nas lub naszych bliskich spotyka nieszczęście, czujemy się przez Niego opuszczeni, prawie zdradzeni, trudno nam ponownie Mu zawierzyć. Uciekamy od Boga, rozpoczynamy samotny bieg. Wydaje nam się, że to Bóg był sprawcą naszej tragedii. Doświadczenie takie stało się udziałem autora niniejszej książki, pastora Piotra Gąsiorowskiego. W wypadku zginęła jego ukochana żona. Po tym tragicznym zdarzeniu musiał przebyć drogę do pojednania i ponownego zawierzenia Bogu. Piotr Gąsiorowski dzieli się swoimi doświadczeniami, tym, jak w jego przypadku przebiegał proces „przebaczenia Bogu”. To droga od poczucia krzywdy, żalu i wyrzutów kierowanych do Boga ku pokojowi serca i pojednaniu. U końca tej drogi zawsze musi pojawić się świadomość, że tak naprawdę nie Bogu musimy przebaczyć, ale raczej sobie i bliźnim. Bogu musimy ponownie zaufać, otworzyć się na Niego, by przyjąć Jego miłość i łaskę. Najtrudniejsze słowa Modlitwy Pańskiej: bądź wola Twoja! Niezwykle osobisty tekst o dramacie płynącym z niepojętych wyroków Opatrzności. Głębokie psychologiczne świadectwo zmagania uczuć i przekonań. Polecam tę lekturę każdemu, kto sam zmaga się z własnym stosunkiem do Boga. Sam odczułem świadectwo zawarte w tej książce jako niezwykle szczery głos o intymnym dramacie. Krzysztof Zanussi
o jedna z najważniejszych książek XX! wieku. Nie sposób nie mieć jej w swoich zbiorach. Cóż ma w sobie tak niezwykłego? To kod i klucz do nieśmiertelności.
Dziennik pokładowy - opis produktu:Każdego dnia, tydzień po tygodniu, borykamy się z natłokiem spraw. Skąd wziąć pieniądze na wszystko, co chciałbym w życiu robić?Czy to jest właśnie ta jedyna miłość? Dlaczego nie mogę poradzić sobie z ,,nawykami?, które coraz bardziej przypominają uzależnienie? Czy chodzę do dobrego kościoła? Jaki wpływ ma Bóg na moje życie?Przez cały dzień, od rana do wieczora, dokonujemy wyborów. Skąd wiemy, jak to robić? Mamy dwa wyjścia. Możemy trudzić się samodzielnie i ze wszystkich sił starać się samemu szukać jak najlepszego rozwiązania. A możemy tez zwrócić się do Boga. Zacząć uczyć się słuchać Jego głosu. Naprawdę. On do nas mówi i podsuwa nam wskazówki. Dzień po dniu. To wprost niewiarygodne. Aby zaakceptować to, co ma nam do zaoferowania,trzeba wyruszyć do świata przyrody - pełnego ryzyka i radości , przemian i przełomów. Wtedy wszystko staje jaśniejsze , niż moglibyśmy to sobie wyobrazić.Wraz z Dziennikiem pokładowym wyruszyliśmy w podroż , w której Bóg staje się częścią każdej chwili każdego dnia . John i Craig uzupełnili tamten tekst omówieniami, pytaniami i miejscem na prowadzenie osobistego dziennika.W ten sposób wskazują nam drogę do głębszego zjednoczenia z Bogiem.Niechaj przygoda się zacznie !
ohn Eldredge jest założycielem i dyrektorem Ransomed Heart Ministries w Colorado Springs, stowarzyszenia pomagającego ludziom w odzyskaniu serc i życiu ich pełnią.Jest autorem i współautorem licznych książek: Dzikie serce, Pełnia serca, Święty romans, Podróż pragnień, Piękny banita, Urzekająca.Wraz z żoną i trzema synami mieszka w Kolorado. Uwielbia wyprawy w Góry Skaliste, gdzie oddaje się swoim pasjom wędkarstwu, wspinaczce i spływom dzikimi rzekami Zachodu.Bez względu na to, kim jesteś rzeźnikiem, piekarzem, wytwórcą świec to twoją najgłębszą i najbardziej palącą potrzebą jest nauczyć się chodzić z Bogiem. Słuchać Jego głosu. Podążać za Nim w bliskości rozmowy. Jest to najbardziej zasadniczy bieg zdarzeń w życiu człowieka, ponieważ sprowadza nas z powrotem do źródła życia. Z tego zjednoczenia może później zrodzić się wszystko, czego pragniemy. Każdego dnia, tydzień po tygodniu, borykamy się z natłokiem spraw. Skąd wziąć pieniądze na wszystko, co chciałbym w życiu robić Czy to jest właśnie ta jedyna miłość Dlaczego nie mogę poradzić sobie z ""nawykami, które coraz bardziej przypominają uzależnienie Czy chodzę do dobrego kościoła Jaki wpływ ma Bóg na moje życie Przez cały dzień, od rana do wieczora, dokonujemy wyborów. Skąd wiemy, jak to robić Mamy dwa wyjścia. Możemy trudzić się samodzielnie i ze wszystkich sił starać się samemu szukać jak najlepszego rozwiązania. A możemy tez zwrócić się do Boga. Zacząć uczyć się słuchać Jego głosu. Naprawdę. On do nas mówi i podsuwa nam wskazówki. Dzień po dniu. To wprost niewiarygodne. Aby zaakceptować to, co ma nam do zaoferowania,trzeba wyruszyć do świata przyrody pełnego ryzyka i radości, przemian i przełomów. Wtedy wszystko staje jaśniejsze, niż moglibyśmy to sobie wyobrazić.Wraz z Dziennikiem pokładowym wyruszyliśmy w podroż, w której Bóg staje się częścią każdej chwili każdego dnia. John i Craig uzupełnili tamten tekst omówieniami, pytaniami i miejscem na prowadzenie osobistego dziennika. W ten sposób wskazują nam drogę do głębszego zjednoczenia z Bogiem. Niechaj przygoda się zacznie!
Najnowsza książka ks. bp Grzegorza Rysia która wyrosła ze spotkań ze studentami z duszpasterstwa akademickiego ,,U brata"" przy krakowskiej Parafii św. Brata Alberta. Biskup Ryś błyskotliwie i głęboko odpowiada na bardzo aktualne pytania młodych ludzi o Kościół, miłość, życie.
Karma i reinkarnacja Pytania - odpowiedzi Prawidłowa znajomość mechanizmu karmicznego pomoże lepiej zrozumieć wydarzenia życia oraz ich pozorną absurdalność. Pomoże też odnaleźć drogę wewnętrznego rozwoju. Od ignorancji do wiedzy Dlaczego człowiek myli się co do rzeczywistej przyczyny zjawisk, które obserwuje dookoła siebie? Zdarzenia, których rzeczywistej przyczyny, rzeczywistego mechanizmu człowiek nie potrafi wyjaśnić, uważane są przez niego jako „skutek przypadku" albo też jako decyzja Boga. W gruncie rzeczy przypadek oraz wola boska są jedynie błędnym usprawiedliwianiem się, pretekstem. Niedostateczny rozwój człowieka, jego brak mądrości powoduje, że wierzy on w to, iż tylko przypadek albo Bóg są czynnikami odpowiedzialnymi za zdarzenia, których nie rozumie. Przypisując przypadkowi lub Bogu przyczynę zachodzących zdarzeń, człowiek udaremnia sobie zbliżenie się do wyższej prawdy oraz powstrzymuje wszelkie poszukiwania fundamentalnej wiedzy. Według siebie wie on wszystko, nie potrzebuje nikogo, żeby się czegokolwiek uczyć: jest jedynym, który ma rację! Takie zachowanie, takie zaślepienie jest następstwem jego pychy oraz próżności. Wyobraża on sobie, że posiada całkowitą wiedzę i uważa się za uosobienie Boga. Takie wrażenie, takie złudzenie w postrzeganiu świata jest bezpośrednio związane z egoizmem, ze skrajnym indywidualizmem.
Drugi tom kazań jednego z największych i najbardziej kontrowersyjnych mistyków średniowiecza.
Bądzcie pewni, Bóg nie omieszka dać nam wszystkiego i gdyby nawet przysiągł coś innego, nie mógłby się powstrzymać od dawania nam.
Bóg jest we wszystkich rzeczach. A im bardziej jest w nich, tym bardziej poza nimi; im bardziej wewnątrz, tym bardziej na zewnątrz, a im bardziej na zewnątrz, tym bardziej wewnątrz.
Historia dzieł Mistrza Eckharta sama w sobie jest fascynująca, od jego wielkiego ucznia – XV-wiecznego mistyka Mikołaja z Kuzy począwszy, a na współczesnej kontynuacji edycji rozpoczętej przez Josefa Quinta (jego następcy to G. Steer i W. Klimank) skończywszy. Wydawnictwo W drodze nadając niniejszej edycji tytuł Dzieła wszystkie, odnosi tę formułę do dzieł wszystkich Mistrza Eckharta (dotąd odnalezionych i wydanych w Niemczech), które powstały w języku niemieckim (Spätmittelhochdeutsch). Oprócz tego istnieje cały zbiór dzieł łacińskich (Die latteinischen Werke, wyd. A. Zimmermann, L. Sturlese, t. 1-5).
Książka Gisberta Greshake jest obszernym i bardzo wnikliwym studium o kapłaństwie. Analizując współczesną sytuację kapłaństwa kreśli zarazem historyczny rozwój tej posługi w Kościele, przedstawia problemy, z którymi musi się zmierzyć współczesny kapłan: przeciążenie pracą, wypalenie, frustrację i rezygnację – krótko mówiąc: omawia kryzys tożsamości kapłana w dzisiejszym świecie. Porusza temat relacji kapłaństwa urzędowego do powszechnego kapłaństwa wszystkich ochrzczonych. Prezentuje stanowiska krytycznych wobec kapłaństwa teologów, m.in. H. Künga, L. Boffa, E. Schillebeckxa i podejmuje z nimi dyskusję. Porusza sprawę święcenia kobiet.
Pisząc o istocie, tożsamości, duchowości i zadaniach kapłana dzisiaj, Greshake jest w swoich analizach i wnioskach odważny, dociekliwy i uczciwy. Książka ta z pewnością może być wielką pomocą w refleksji, zrozumieniu i określeniu na nowo, odpowiednio do naszych czasów, miejsca i roli kapłana w Kościele.
Tom III/1 zawiera przegląd mityczno-filozoficzno-poetyckich doświadczeń i przedstawień "chwały" i zawartych w spuściźnie przedchrześcijańskiego i chrześcijańskiego Zachodu. Punktów stycznych z teologią jest bardzo wiele, gdyż biblijne objawienie zakorzeniło się w konkretnej historycznej przestrzeni ludzkiego myślenia, odczuwania i obrazowania. Z drugiej strony według tego samego biblijnego objawienia od praczasów istnieje nadprzyrodzony stosunek stworzonego świata i ludzkiego ducha do Boga, łaska Boża (która w Chrystusie jest z góry przeznaczona dla całego świata) ukryta w całej przestrzeni dziejów. Stąd mity, filozofie i poezje mogą kryć w sobie przeczucie chwały Boga.
Druga część tomu III/1 (Chwała. Estetyka Teologiczna / Metafizyka) poświęcona czasom nowożytnym.
Jacques Gauthier jest autorem wcześniejszej pozycji wydanej nakładem wydawnictwa W drodze – "Kryzys wieku średniego". Tym razem prezentujemy książkę o kryzysie wieku emerytalnego – sześćdziesiątce, andropauzie i menopauzie. To poradnik dla osób starzejących się, w którym autor ujął wiedzę o biologii starzejącego się organizmu i psychologii. Gauthier jest poetą, a to sprawia, że książka Po pięćdziesiątce nie jest popularnym poradnikiem psychoanalizy czy medycyny.
"Po pięćdziesiątce nie stoimy już przed wyborem zawodowym, ale przed wyborem życiowym. Nie staramy się o awans społeczny, ale staramy się być sobą. To nie jest już
time is money ludzi interesu, ale time is free poetów. Nasz czas jest bogaty dzięki swej darmowości. Jest wielka pokusa, by rzucić się w wir licznych aktywności, zamiast zatrzymać się, aby wsłuchać się w puls czasu, który nadaje tempo. Mamy się teraz nauczyć nic nie robić, dając sobie chwile wolności, otaczać się kojącymi barwami, powrócić do wartości duchowych."
Niezwykła rozmowa dotycząca tego, jak widzieć i rozumieć sprzeczności, w których jest pogrążony nastolatek, jak je uszanować, nie uporządkowując ich za niego i jak ważna jest zdolność do tolerowania odmienności dziecka w okresie dojrzewania.
PHILIPPE GUTTON jest profesorem uniwersyteckim, psychoanalitykiem i psychiatrą. Pracuje także jako redaktor naczelny kwartalnika „Adolescence”, założonego w 1983 roku, poświęconego problemom nastolatków. W swoich licznych książkach koncentruje się na kryzysie okresu dojrzewania. VINCENT VILLEMINOT jest dziennikarzem.
Wzorce kultury konsumpcyjnej odnajdujemy dziś nie tylko w miejskiej przestrzeni, na reklamowych billboardach czy w centrach handlowych. Są obecne nie tylko w wypełnionym kartami kredytowymi porfelu, nie tylko w feerii towarów na sklepowych półkach czy w szaleństwie sezonowych wyprzedaży. Dotarły już do tych rejonów kultury, których o związek z konsumeryzmem nigdy byśmy nie podejrzewali. Można wręcz powiedzieć, że "supermarketyzuje się" cała kultura. Konsumenckie schematy postępowania i myślenia widać choćby w wychowywaniu dzieci, w edukacji, w życiu seksualnym, a nawet w Kościele, ponieważ "supermarketyzacji" ulega także sfera przeżyć religijnych. Książka poświęcona jest mechanizmom i efektom owej "supermarketyzacji" na polu religii i seksualności. A przyglądamy się tym mechanizmom przez pryzmat zachowań ludzi młodych, ponieważ są one, zdaniem socjologów, świetnym prognostykiem tego, co się jeszcze w kulturze zachodniej wydarzy.
Kiedy zaczyna się mówić o duchowości nie tylko w Kościele, ale także wśród ludzi świeckich, od razu kojarzy się ją z moralnością. Dlatego w Kościele tematem zasadniczym w odniesieniu do biznesu jest „etyka biznesu”. Lidera widzi się od razu w kategoriach tego, co on powinien, a czego nie powinien robić, kiedy jego działanie jest dobre moralnie, a kiedy jest złe, itd. Natomiast prawie w ogóle nie spotkałem tematu: „duchowość lidera”. Owszem jest on zasygnalizowany, ale w ujęciu świeckim i sprowadzony do psychologii. Duchowość rozumiana jest tam jako sfera przeżywania i tego, co się dzieje w psychice lidera. Oczywiście w tym kontekście w duchowości będzie chodziło o uzyskanie pewnego komfortu życia.
Natomiast zarówno ujęcie duchowości jako życia moralnego z elementami pobożności, jak i rozumianej jako psychiczne przeżycia człowieka jest zbyt płytkim rozumieniem duchowości, co bardziej zaciemnia całą sprawę niż pomaga ją właściwie podjąć. Spytajmy zatem: Co to jest duchowość? Jest to niewątpliwie zasadnicze pytanie, które ustawia naszą dalszą refleksję.
"Uwolnieni od Złego" to zapis bolesnych przeżyć, rozterek, upadków i długiej, pełnej bólu drogi do wolności w Jezusie Chrystusie. To także przestroga przed szukaniem szczęścia i spełnienia pragnień w sojuszu ze złem, a jednocześnie dowód wielkiej miłości Boga do człowieka. Kolejna książka z serii Biblioteki Miesięcznika Egzorcysta zawiera świadectwa osób, które w różnym stopniu doświadczyły stanu zniewolenia demonicznego. Część z tych świadectw nie była wcześniej publikowana. Większość została opatrzona komentarzem egzorcysty.?
nota wydawcy W związku z obchodami Roku Piotra Skargi jednym z najczęściej stawianych pytań - zarówno w dyskusjach stricte naukowych jak i w publicystyce - było pytanie dotyczące tego, czy współczesny człowiek, żyjący hic et nunc, może odnaleźć w działalności i w przesłaniu królewskiego kaznodziei jakieś aktualne dla siebie idee i wskazówki? Czy rzeczywiście myśl wielkiego jezuity z czasów kontrreformacji jeszcze dziś w początku XXI wieku może być inspirująca - pomimo odmiennej sytuacji społeczno-politycznej, kulturowej, mentalnej? Czy też, jak chcą niektórzy: owszem, Piotr Skarga przez wieki był istotnym fragmentem polskiego dziedzictwa kulturowego, do którego odwoływały się kolejne pokolenia Polaków, ale dziś jest już anachroniczny i pozbawiony waloru inspirującego? Niniejsza publikacja podejmująca temat życia i działalności Piotra Skargi wpisuje się w tę dyskusję - akcentując żywotność i aktualność idei Skargowskich także i w czasach współczesnych. Autorzy i redaktorzy monografii postawili sobie za zadanie z jednej strony przypomnienie dokonań Piotra Skargi, zaś z drugiej pokazanie rozmaitych oblicz i różnorodnych mechanizmów Skargowskich inspiracji kulturowych.
„Nie ma większej radości niż ta, by coraz bardziej i bardziej zagłębiać się w tajemnice Boga w naszym życiu, niż móc Go coraz bardziej poznawać i kochać. Nie ma większej łaski. Dlatego zostałem świeckim misjonarzem Kościoła katolickiego. (…) Zapraszam cię, więc drogi czytelniku do żeglowania wraz ze mną po tych nadprzyrodzonych wodach mojego świadectwa”.
Ta książka to zaproszenie do pójścia ścieżkami Bożego Miłosierdzia. Opowieść o ludzkim życiu uwikłanym w najpoważniejsze błędy i niebezpieczeństwa wypływające z duchowej nieświadomości, zatopionym przez ślepą ambicję i skupionym na ziemskich celach. To także świadectwo nawrócenia i doświadczenia Boga, bogate w zdarzenia, w etapy, w poziomy, niemające kresu.
Wielu ludzi, nawet uważających się za chrześcijan, traktuje postać szatana jako przeżytek jakichś przestarzałych tradycji. Jednak Kościół, wspierany świadectwem egzorcystów, mistyków i świętych, mówi jasno: Nasz Przeciwnik istnieje i bez przerwy ,,jak lew ryczący krąży, szukając, kogo pożreć"" (1 P 5,8). Dlatego musimy być czujni i gotowi do walki z nim w każdej chwili. Aby walka ta była skuteczna, powinniśmy nauczyć się sztuki jej prowadzenia i zwyciężania w duchowych bitwach. W nauce każdej sztuki ważną rzeczą jest dobry podręcznik, napisany przez znającego się na rzeczy autora. Takim właśnie podręcznikiem, jeśli chodzi o walkę duchową, jest niewątpliwie książka o. Descouvemont. Swój intensywny kurs sztuki walki z mocami ciemności rozpoczyna on od szczegółowego zdemaskowania oszukańczej taktyki, którą stosuje diabeł. Następnie w sposób jasny i rzeczowy tłumaczy, jak możemy i powinniśmy mu odpowiadać, aby z tych zmagań wyjść zwycięsko, jaką duchową bronią dysponujemy i do jakich sojuszników możemy się odwoływać. Przygotowuje nas też do ostatniej walki, którą stoczymy u kresu naszej ziemskiej pielgrzymki, by potem oczekiwać na udział w definitywnym zwycięstwie, jakie Chrystus odniósł raz na zawsze nad grzechem i śmiercią. Ojciec Pierre Descouvemont jest znanym rekolekcjonistą, doktorem teologii. Prowadzi szkołę modlitwy. Był doradcą wspólnot Équipes Notre-Dame (1991-1998). Opublikował wiele książek, z których w Polsce ukazały się m.in. Nie upadaj na duchu! List do córki marnotrawnej oraz Ręce Jezusa.
Dzięki przedstawionym w tej książce świadectwom poznamy istotę działalności egzorcysty we współczesnym świecie i Kościele oraz łatwiej zrozumiemy problemy wielu ludzi dotkniętych działaniem złego. Poznamy znaki po których egzorcysta rozpoznaje działanie złych mocy. Lekarz duszy ma codziennie do czynienia z cierpieniem fizycznym lub moralnym: egzorcysta przyjmuje zwierzenia umęczonych serc, strapionych dusz. Po każdym świadectwie pyta samego siebie, stawiając sobie podstawowe pytanie – czy mamy tu do czynienia z diabłem lub którymś z jego sojuszników, a następnie decyduje o podjęciu odpowiednich działań.
Konferencja Biskupów Toskanii (Włochy) wydała w 1994 r. Notę duszpasterską na temat magii i demonologii. Biskupi przedstawili w Nocie „na nowo" tradycję doktrynalną Kościoła na temat magii i demonologii, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji społeczno-kulturowej ich regionu. Kierowali się przy tym sytuacją społeczeństwa, w którym obserwuje się powrót do magicznych praktyk. Biskupi toskańscy stwierdzają, że „zjawisko to ma tendencję do narzucania się w życiu wspólnym i osobistym tysięcy osób, w tym także samych wiernych. Według najnowszych danych «użytkownicy magii» we Włoszech to 12 milionów osób. Zjawisko to niepokoi nas zarówno jako wskaźnik bolesnej sytuacji egzystencjalnego pobłądzenia, jak też z powodu podstaw intelektualnych i praktycznych zachowań, które owo zjawisko zakłada".
Biskupi toskańscy przytaczają doktrynalne orzeczenia Kościoła i przekazują kapłanom i ich wspólnotom wnioski duszpasterskie, których zastosowanie ma utrwalić i pogłębić nową ewangelizację. W prezentowanej książce Nota znajduje się w części drugiej. W części pierwszej natomiast o. Aleksander Posacki zamieszcza wprowadzenie do Noty. Omawia w nim problemy okultyzmu, magii, czarów, demonologii, opętania, spirytyzmu, wróżbiarstwa i medycyny okultystycznej. Autor przeprowadza swe analizy na płaszczyźnie psychologii i nauk pokrewnych. Uzupełnia je wnioskami teologicznymi i przedkłada naukę Kościoła w zakresie omawianych zagadnień.
Trzeba stwierdzić, że w Polsce nie obserwuje się takiego nasilenia zjawisk magii jak we Włoszech. Przenikają jednak do naszego kraju z Zachodu różne ruchy pseudoreligijne, mieszczące w sobie „wschodnią religijność", a więc elementy pochodzenia hinduistycznego, buddyjskiego i taoistycznego. Do tego dochodzą elementy gnozy, neognozy, ezoteryzmu, astrologii, magii, okultyzmu, spirytyzmu, teozofii i antropozo-fii. Łączą się z tym zachodnie psychotechniki i praktyki okultystyczne.
Główny nurt „nowej religijności" stanowi ruch „Nowa Era" (New Agę). Jest on niejednolity w swych założeniach i praktykach, ale mieni się obecnie najbardziej znaczącym wyznacznikiem ruchów pseudoreligijnych. Do New Agę odwołują się na Zachodzie - w różnej mierze - rozmaite ruchy i grupy. W Polsce natomiast działają niektóre z nich: Zachodni Zakon Sufi, Subud, Stowarzyszenie Chrześcijańskiej Nauki i Szkoła Złotego Różokrzyża. Działają też młodzieżowe grupy satanistyczne, chociaż nie są one zorganizowane w stowarzyszenie czy ruch. Astrologia, magia, horoskopy są prezentowane w różnych czasopismach i w telewizji. Jest więc pewna część społeczeństwa, zwłaszcza wśród ludzi młodych, narażona na wpływ ruchów pseudoreligijnych i sekt destrukcyjnych (Kościół Zjednoczeniowy Moona, Kościół Scjentologiczny, Hare Kryszna, satanizm). Książka wydana przez krakowskie Wydawnictwo M jest przeto pożyteczna dla tych zagrożonych kręgów społecznych, może być również źródłem informacji dla tych, którzy pragną się uodpornić na wpływy, zwłaszcza magii i demonologii.
Wpisuje się ona w krąg pozycji, które podejmują opis nowej sytuacji zagrożeń ze strony ruchów pseudoreligijnych i zjawisk wróżbiarstwa, magii, okultyzmu i satanizmu, stanowiących „znak sprzeciwu" wobec Chrystusa i Kościoła, przekazującego Bożą prawdę.
Z Przedmowy
Bp Zygmunt Pawlowicz
od 1990 r. z ramienia Episkopatu
odpowiedzialny za problem sekt w Polsce
Gdańsk, 23 kwietnia 1996 r.
Książka jest podstawowym wprowadzeniem w tematykę okultyzmu, magii i demonologii. Składa się z dwóch części: pierwsza jest opracowaniem chrześcijańskiej nauki wobec tego typu zjawisk dokonanym przez o. Aleksandra Posackiego, druga to Nota duszpasterska - oficjalny dokument biskupów włoskich poświęcony tej tematyce.
br/> O. Aleksander Posacki - jezuita, teolog katolicki, filozof, wykładowca akademicki, publicysta, rekolekcjonista, duszpasterz, znawca demonologii, historii mistyki, nowych ruchów religijnych i sekt Jest konsultantem egzorcystów katolickich oraz uznanym ekspertem w dziedzinie okultyzmu i ezoteryki.
Okultyzm Magia Demonologia
Spis Treści
Przedmowa
O. ALEKSANDER POSACKI SJ OKULTYZM, MAGIA, DEMONOLOGIA
Przesądy
Okultyzm
Okultyzm - próba klasyfikacji
Magia jako niewierność fundamentalna
Krótka historia magii
Czary
Problem maleficium
Magia i demonologia
Opętanie i egzorcyzm
Konieczność rozeznania duchowego
Spirytyzm
Wróżbiarstwo (poznawanie przyszłości)
Medycyna okultystyczna (uzdrowienia)
Podsumowanie
Okultyzm jako niewierność fundamentalna
Niebezpieczeństwo okultyzmu (także medycyny okultystycznej)
KONFERENCJA BISKUPÓW TOSKANII
NOTA DUSZPASTERSKA NA TEMAT MAGII I DEMONOLOGII
Wstęp
Kryteria poprawnej lektury Noty
1. „Obrzydliwy jest dla Pana każdy, kto to czyni"
2. Współczesne szerzenie się magii
3. Przyczyny zjawiska
4. Powaga zjawiska
5. Nota na temat magii i niektórych problemów demonologii
Część pierwsza MAGIA I JEJ FORMY
6. Obiektywne rozróżnienia między religią a magią
7. Możliwość wpływu magicznego myślenia na postawę religijną
8. Magia „biała" i magia „czarna"
9. Przepowiadanie przyszłości i spirytyzm
Część druga
DOKTRYNALNE ORZECZENIE KOŚCIOŁA
10. „Ja jestem Pan, Bóg wasz"
11. Sprzeczność między magią a wiarą
12. Magia jako czyn moralnie niegodziwy
Część trzecia
MALEFICIUM, OPĘTANIE DIABELSKIE
A INTERWENCJA KOŚCIOŁA
13. Maleficium jako fakt nie do zaakceptowania
14. Działanie szatana i opętanie
15. Wolność chrześcijanina i zwycięstwo Chrystusa
16. Rozeznanie i poziomy interwencji Kościoła
17. Egzorcyzmy
18. Błogosławieństwa
Wnioski
KONIECZNOŚĆ NOWEJ EWANGELIZACJI
19. Magia a nowa ewangelizacja
20. Nowa ewangelizacja a demonologia
21. Zaangażowani w działalność duszpasterską a nowa ewan-gelizacja
22. Absolutne i niezastąpione panowanie Chrystusa
Historia tu opowiedziana stanowi świadectwo przeżycia wielkiego załamania, a także nadziei i zaufania Bogu w obliczu życiowej tragedii. Cierpienia, jakich doświadcza główny bohater, są poruszającą lekcją życia.
Szczęśliwy mąż i ojciec trójki dzieci w wypadku samochodowym doznaje częściowego uszkodzenia rdzenia kręgowego. W swoim cierpieniu Max dostrzega jednak coś więcej niż ból, a wypadek, jakiemu uległ, jest dla niego zwycięstwem wiary i inspiracją do życia tu i teraz.
Ta przejmująca historia jest niepodważalnym świadectwem działania Opatrzności Bożej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?