Niniejsza publikacja zwraca przede wszystkim uwagę na wciąż aktualną dyskusję o inkluzji edukacyjnej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Jest próbą odpowiedzi na wszystkie pojawiające się w ostatnim czasie pytania dotyczące opisywanej kwestii, a także przedstawia wyniki najnowszych badań naukowych z zakresu neurobiologii, zaburzeń behawioralnych, prawa społecznego oraz organizacji uczenia się w szkołach integracyjnych.
Wspólna edukacja dzieci i młodzieży niepełnosprawnej i pełnosprawnej już od kilkudziesięciu lat stanowi przedmiot dyskusji. Koncepcje wprowadzane przez pedagogów specjalnych nie zawsze sprawdzały się w praktyce. Obecnie nową nadzieję budzi inkluzja. Jednak, jak stwierdza Otto Speck, postępy widoczne są raczej w teorii niż w praktyce. Abstrahując od ideologicznych przerysowań, autor próbuje przybliżyć zasadę wspólnej edukacji na podstawie praktycznych rozwiązań uwzględniających potrzeby dzieci niepełnosprawnych. Speckowi zależy na większym obiektywizmie w dyskusji prowadzonej przez specjalistów oraz na jasnej koncepcji w odniesieniu do praktyki. Publikacja składa się z czterech następujących rozdziałów:I. Długa droga do wspólnej edukacjiII. Integracja - pierwsze zmiany strukturalne w systemie edukacjiIII. Inkluzja - metafora wspólnej edukacjiIV. Edukacja wczesnorozwojowa dla wszystkich
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?