W tej sferze znajdziecie Państwo szeroki wachlarz publikacji na temat technik psychologii i psychoterapii. Przedstawione w naszych podręcznikach sprawdzone techniki i sposoby na lepsze życie, potraktuj jako narzędzia pracy nad sobą i własnym umysłem. Bardzo wielu ludziom pomogły stanąć na nogi, poradzić sobie z krytycznymi nieraz sytuacjami, toksycznymi relacjami czy destrukcyjnymi emocjami. Dorota Mrówka poleca książki o medytacji, które oczyszczają umysł i rozjaśniają myśli. Z kolei Maciej Wielobób zaleca terapię jogą, od Ciebie zależy, którą metodę wybierzesz, wybór jest naprawdę ogromny.
Każdy z nas codziennie podejmuje wiele różnych zachowań. Niektóre z nich pomagają nam budować relacje, osiągać ważne dla nas cele oraz chronić się przed niebezpieczeństwem, z kolei inne mogą sprowadzać na nas kłopoty, ranić naszych bliskich, a nawet nas samych. Dotyczy to również dzieci. Jak rozpoznać, które zachowania nam służą, a które nie? Czy możliwe jest wyeliminowanie ze swojego życia wszystkich podejrzanych zachowań? I czy można oceniać kogoś tylko na podstawie jego zachowania? Na te i inne pytania odpowiada książka Na tropie podejrzanych zachowań. Została ona napisana z myślą o dzieciach w wieku 9–13 lat. W tym wieku coraz częściej pojawiają się zachowania, które mogą niepokoić rodziców i opiekunów. Dzieci w naturalny sposób zaczynają śmielej eksplorować otaczający je świat, podejmując również zachowania bardziej ryzykowne. Ćwiczenia zawarte w książce, oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii dialektyczno-behawioralnej, pomogą dziecku ograniczyć zachowania, które mu nie służą, i budować obraz siebie w sposób życzliwy, bez krzywdzących ocen na swój temat. Bohaterowie książki mają do rozwiązania sześć zagadek związanych z podejrzanymi zachowaniami. Zachowania te stanęły na drodze dzieci, sprowadzając na nie wiele kłopotów. Przyłączając się do biura detektywistycznego Maksa i Toli, twoje dziecko:
•nauczy się rozpoznawać zachowania ryzykowne;
•ograniczy zachowania agresywne i autoagresywne;
•zrozumie, jakie postawy mogą prowadzić do problemów związanych z uzależnieniem;
•przestanie powielać niekonstruktywne wzorce zachowań;
•zrozumie, które zachowania ułatwiają osiąganie własnych celów bez ranienia innych ludzi;
•nauczy się konstruktywnie radzić sobie z problemami.
Część piąta serii Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć zawiera propozycje programów socjoterapeutycznych adresowanych dla różnych grup odbiorców, doświadczających zaburzeń zachowania, trudności adaptacyjnych czy zaburzeń w zakresie funkcjonowania emocjonalnego. Programy socjoterapeutyczne poruszają następujące zagadnienia: - zaniżone poczucie własnej wartości skutkujące wycofaniem z relacji rówieśniczych u dzieci z klas VII-VIII; - nieśmiałość oraz trudności we współpracy w grupie u dzieci w młodszym wieku szkolnym; - profilaktykę zachowań dyskryminacyjynych wśród dzieci w wieku 12-14 lat.
Techniki DBT w regulowaniu emocji Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) została opracowana, by pomóc osobom cierpiącym na zaburzenia osobowości z pogranicza. Udowodniono jednak, że znajduje także zastosowanie w leczeniu innych zaburzeń charakteryzujących się występowaniem silnych emocji: depresji, stanów lękowych czy PTSD. Podręcznik ten stanowi kompendium wiedzy na temat wykorzystania narzędzi DBT w praktyce. W nowym, uzupełnionym i zaktualizowanym, wydaniu autorzy wyjaśniają, jak wypracować skuteczne strategie radzenia sobie z trudnymi emocjami, odpowiednio reagować na stresujące zdarzenia i odzyskać kontrolę nad swoim życiem. Praktyczne ćwiczenia pomogą zwiększyć tolerancję na dyskomfort psychiczny, rozwinąć umiejętności interpersonalne czy regulować napięcie. Znalazły się tu również wskazówki, jak wykorzystać uważność w radzeniu sobie ze skrajnymi emocjami, uczyć się samowspółczucia oraz unikać angażowania się w destrukcyjne zachowania. Na szczególną uwagę zasługuje rozdział opisujący, jak przeprowadzać próby poznawcze z użyciem ekspozycji. Technika ta umożliwia wykorzystanie nowych umiejętności w stanie aktywacji emocjonalnej. Niezależnie od tego, czy sam szukasz równowagi emocjonalnej, czy jesteś profesjonalistą w dziedzinie zdrowia psychicznego, w Terapii dialektyczno-behawioralnej znajdziesz efektywne metody pracy pozwalające na wdrożenie trwałych zmian. „Nie rodzimy się z wiedzą na temat skutecznego regulowania emocji. Ten podręcznik zawiera dokładne instrukcje dotyczące tego, jak poprawić swój dobrostan. Nowe techniki skupiają się na zwiększaniu współczucia wobec siebie i innych oraz radzeniu sobie z intensywnymi emocjami. Polecam tę książkę każdemu, kto chce wzmocnić swoją inteligencję emocjonalną”. Thomas R. Lynch, PhD, autor książki Radykalnie otwarta terapia dialektyczno-behawioralna (WUJ, 2023) Matthew McKay, PhD, wykładowca w Wright Institute w Berkeley w stanie Kalifornia, współautor The Relaxation and Stress Reduction Workbook, Thoughts and Feelings, Self-Esteem oraz innych publikacji. Jeffrey C. Wood, PsyD, specjalista w leczeniu depresji, lęku i traumy, autor The Cognitive Behavioral Therapy Workbook for Personality Disorders oraz Getting Help. Jeffrey Brantley, MD, konsultant w Katedrze Psychiatrii Duke University, twórca i kierownik programu „Redukcja stresu oparta na uważności” w Duke Integrative Medicine[JM1] , autor Calming Your Anxious Mind.
Trening umiejętności RO DBT Samokontrola to społecznie ceniona umiejętność kontrolowania emocji, impulsów i zachowań w celu osiągnięcia określonych celów lub wartości, jednak jej zbyt wysoki poziom powoduje cierpienie. Zaburzenia związane z nadmierną kontrolą, takie jak przewlekła depresja, anoreksja czy obsesyjno-kompulsywne zaburzenia osobowości, wymagają odpowiednich narzędzi. Radykalnie otwarta terapia dialektyczno-behawioralna (RO DBT) została opracowana z myślą o osobach zmagających się z takimi problemami. Thomas R. Lynch w swojej przełomowej, transdiagnostycznej teorii łączy różne podejścia, by przełamać sztywność poznawczą, niechęć do podejmowania ryzyka, kompulsywną potrzebę planowania czy hiperperfekcjonizm, charakterystyczne dla osób z nadmierną kontrolą. Kładąc nacisk na elastyczność, radykalną otwartość oraz więzi społeczne, RO DBT uczy, jak odpuścić kontrolę, przezwyciężać trudności w kontaktach społecznych i prawidłowo odczytywać sygnalizację społeczną. Zawarty w niniejszym tomie przegląd teorii i opis konkretnych interwencji pozwalają zrozumieć główne założenia tego narzędzia, a praktyczne informacje dotyczące nauczania, arkusze ćwiczeń i szczegółowe konspekty pomogą wdrożyć konkretne rozwiązania w terapii. Zaprezentowane wskazówki kliniczne pokażą, jak sobie radzić z zachowaniami nieprzystosowawczymi i usprawnić terapię. Autor wyjaśnia, w jaki sposób założenia RO DBT przełożyć na praktykę terapeutyczną. To nieoceniona pomoc dla psychologów i psychiatrów pracujących z osobami z zaburzeniami nadmiernej kontroli. Ważnym elementem RO DBT stworzonej przez Thomasa R. Lyncha jest zestaw umiejętności, które powinny opanować osoby z nadmierną kontrolą. Niniejszy podręcznik krok po kroku opisuje istotność danej umiejętności RO DBT i jej przydatność w życiu oraz daje szczegółowe wskazówki dla prowadzących. Stanowi zbiór konkretnych scenariuszy zajęć z możliwością modyfikacji dla potrzeb poszczególnych grup. Sam w sobie sanowi przykład otwartego i dialektycznego podejścia do realizacji zadań treningowych. Z jednej strony jest bardzo konkretnym narzędziem pozwalającym osiągać założone cele, z drugiej – swobodną instrukcją służącą do nauki nowych umiejętności. Beata Cugowska, RO DBT Polska Thomas R. Lynch, PhD,profesor emeritus w szkole psychologii na Uniwersytecie w Southampton. Pełnił funkcję dyrektora Programu Badań i Leczenia Poznawczo-Behawioralnego na Uniwersytecie Duke’a. Od 2007 roku związany z Exeter University. Główne zainteresowania badawcze Lyncha obejmują nowe metody leczenia zaburzeń nastroju i osobowości przy zastosowaniu translacyjnej linii badawczej, łączącej nauki neurobiologiczne z najnowszymi osiągnięciami technologicznymi w zakresie badań nad terapiami. Jest twórcą radykalnie otwartej terapii dialektyczno-behawioralnej (RO DBT) i laureatem licznych nagród oraz wyróżnień w dziedzinie psychologii klinicznej.
Kompleksowy, rekomendowany przez Stephena C. Hayesa, przewodnik, pokazujący, krok po kroku, jak zastosować terapię akceptacji i zaangażowania (ACT) w leczeniu zaburzeń lękowych Terapia akceptacji i zaangażowania (ACT) jest częścią trzeciej fali terapii poznawczo-behawioralnych - łączy elementy tradycyjnej terapii behawioralnej, terapii poznawczo-behawioralnej (CBT) oraz nowe podejście wypracowane na podstawie długoletnich badań Stevena C. Hayesa, kładące nacisk na trenowanie psychologicznej uważności, akceptację i wartości. George H. Eifert i John P. Forsyth opracowali pierwszy kompleksowy podręcznik dla terapeutów, w którym dostosowali założenia teoretyczne i praktyki terapeutyczne ACT do terapii zaburzeń lękowych. Autorzy tłumaczą krok po kroku, sesja po sesji - w sposób systematyczny i niezwykle merytoryczny - na czym w praktyce polega rezygnacja z prób kontrolowania stanów wewnętrznych oraz skupienie się na kierunkach wyznaczanych przez wartości oraz celach życiowych, a następnie - przywołując dziesiątki konkretnych przykładów z praktyki klinicznej oraz powołując się na najnowsze publikacje naukowe i badania kliniczne - wyjaśniają, jak założenia ACT można wykorzystać w pracy z pacjentami zmagającymi się ze stanami lękowymi. Ta książka to doskonała pomoc i źródło praktycznej wiedzy dla psychologów, terapeutów, wykładowców i studentów zajmujących się zaburzeniami lękowymi - zarówno dla teoretyków, jak i praktyków; zarówno dla osób z długoletnim doświadczeniem, jak i początkujących. Choć książka Eiferta i Forsytha skupia się głównie na problemach zaburzeń lękowych, to jednak omówione w niej podstawy teoretyczne ACT z powodzeniem można dostosować także do innych problemów klinicznych, z którymi borykają się pacjenci. George H. Eifert jest profesorem i dyrektorem Wydziału Psychologii na Chapman Univesity w Orange (Kalifornia), członkiem Behavior Therapy and Research Society i autorem ponad 100 publikacji na temat genezy i metod leczenia zaburzeń lękowych oraz innych zaburzeń emocjonalnych. Należy do wielu międzynarodowych stowarzyszeń psychologicznych, jest członkiem kilku rad naukowych wiodących czasopism z zakresu psychologii klinicznej. John P. Forsyth jest profesorem na wydziale psychologii University at Albany (State University of New York), dyrektorem Programu Badań nad Zaburzeniami Lękowymi i zastępcą redaktora naczelnego "Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry". Od prawie 20 lat zajmuje się terapią akceptacji i zaangażowania (ACT). Zasiada w radach naukowych kilku wiodących czasopism z zakresu psychologii klinicznej.
Książka Anety Domagały pt. Trudności w pisaniu. Poziom graficzny pisma to ważna publikacja skierowana do środowiska edukacyjno-diagnostyczno-terapeutycznego. Przedstawiona w niej systematyczna charakterystyka zjawisk oraz nowo opracowane narzędzie Karta oceny poziomu graficznego pisma z rejestrem symptomów trudności grafomotorycznych zapewne okażą się przydatne dla specjalistów (logopedów, pedagogów, psychologów), w szczególności zaś dla nauczycieli (przede wszystkim nauczania początkowego oraz polonistów), pomagających uczniom szkół podstawowych w opanowaniu umiejętności pisania. Książka zainteresuje także studentów logopedii, psychologii, pedagogiki oraz pracowników nauki, których przedmiotem badań są sprawności grafomotoryczne i zaburzenia w ich rozwoju.Autorka ukazała w logopedycznej perspektywie badawczej istotne problemy w opanowaniu umiejętności pisania obserwowane w sferze grafomotoryki, wnikliwie analizując niepożądane zjawiska, udokumentowane licznymi przykładami zgromadzonymi w toku badań uczniów szkół podstawowych, a także wskazując sposoby postępowania z wykorzystaniem różnych procedur diagnostycznych.Z recenzji dr hab. Urszuli Mireckiej, em. prof. UMCS
Za każdym razem w psychoterapii pracujemy z konkretną, niepowtarzalną w swoim indywidualizmie osobą metodami pochodzącymi z wiedzy ogólnej. I, co niezwykle doniosłe, praca ta niejednokrotnie okazuje się skuteczna. W jaki sposób jest to możliwe? W pracy psychoterapeutycznej wszystkie drogi prowadzące do wyjaśnienia tego fenomenu sprowadzają się do jednego pojęcia konceptualizacji. Stąd podjęcie wysiłku jej zrozumienia, a następnie szczegółowego opisania, uznaliśmy za jak najbardziej zasadne. Poszukując doprecyzowania czym jest konceptualizacja w swojej istocie, dotarliśmy do fundamentalnego znaczenia przenikania się w jej konstrukcji i zawartości kontekstów: odkrycia i uzasadniania oraz nomotetycznego i idiograficznego. Stąd prezentowane przez nas ujęcie nazwaliśmy kontekstowym podejściem do budowania konceptualizacji poznawczo-behawioralnej.Ze Wstępu(...) książka jest ważną pozycją na polskim rynku. Dzięki niej psychologowie i psychoterapeuci, a także dydaktycy zajmujący się psychoterapią poznawczo-behawioralną dostaną do ręki kompleksową i aktualną publikację, która w sposób niezwykle staranny i całościowy ukazuje czytelnikowi drogę, jaką należy przebyć, aby poprawnie sformułować model problemu prezentowanego przez pacjenta. To bardzo ważny krok w kierunku doskonalenia jakości kształcenia psychoterapeutów oraz pracy terapeutycznej w naszym kraju.Z recenzji dr. hab. prof. USWPS Jarosława MichałowskiegoPowszechnie uznaje się, że budowanie konceptualizacji jest procedurą poprzedzającą i niezbędną zarazem do przeprowadzenia każdego procesu terapeutycznego w modelu pracy poznawczo behawioralnej. Określenia konceptualizacji spotykane w literaturze przedmiotu, takie jak "pierwsza zasada" (Beck i in. 1979), "serce praktyki opartej na dowodach" (Bieling i Kuyken, 2003), "most pomiędzy zrozumieniem a interwencją" (Meyer, 2003), "tłumacz teorii na terapię" (Tarrier, 2006) czy "kamień węgielny psychoterapii" (Chadwick, Williams i Mackenzie, 2003) podkreślają kluczowe znaczenie konceptualizacji i umacniają, jak się wydaje, przekonanie o jej niezbędności. Powszechność, a nawet siła przekonania, czego sami terapeuci poznawczo behawioralni doświadczają niemal na każdej sesji, pracując z przekonaniami, nie zawsze idzie w parze ze zrozumieniem treści w nich zawartych oraz jednoznacznością uzasadnienia. Podobnie rzecz ma się z konceptualizacją, która mimo swojej niekwestionowanej popularności nie jest bynajmniej konstruktem ani w oczywisty sposób zrozumiałym, ani tym bardziej prostym.Z tekstuW książce Wojciecha Stefaniaka i Małgorzaty Łysiak w sposób kompleksowy został omówiony proces tworzenia konceptualizacji problemów pacjenta w terapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy rozpoczynają swoje rozważania od wyjaśnienia czym jest konceptualizacja i jak wygląda proces jej tworzenia w różnych nurtach psychoterapeutycznych. Następnie przedstawiają szeroki wachlarz modeli konceptualizacyjnych w terapii poznawczo-behawioralnej, by w końcu przejść do tematów związanych z praktyką terapeutyczną. Na podstawie swojego wieloletniego doświadczenia Autorzy prowadzą Czytelnika przez kolejne etapy procesu tworzenia konceptualizacji. Podejmują tematy związane z poznaniem pacjenta, rozumieniem i wyjaśnieniem jego problemu oraz tworzeniem planu terapii. Książka bogata jest w przykłady pochodzące z pracy terapeutycznej. Tak jak sama konceptualizacja jest punktem wyjścia i punktem odniesienia całego procesu terapeutycznego, tak książka Konceptualizacja w terapii poznawczo-behawioralnej może być punktem wyjścia dla osób szkolących się lub punktem odniesienia dla terapeutów pracujących w nurcie poznawczo-behawioralnym.
Jeśli jesteś pedagogiem/ nauczycielem/ terapeutą:
Możesz wykorzystać ten Niecodziennik w całości – od A do Z – podczas indywidualnej pracy z dzieckiem czy jako stały punkt zajęć. Jeśli chcesz, możesz do swojej pracy wykorzystać poszczególne moduły lub karty, które akurat będą pomocne dla ucznia, z którym pracujesz. Może to być też jedynie baza pomysłów, które przekształcisz i nieco dostosujesz do swojego podopiecznego. Wiem, jak trudno znaleźć karty pracy mające na celu wzmacnianie samooceny wśród dzieci, a tym samym, jak ważny jest to temat. Mam nadzieję, że ten produkt pomoże Ci w Twojej codziennej pracy i przyniesie korzyści niejednemu dziecku!
Jeśli jesteś rodzicem:
I sięgasz po ten e-book, może to oznaczać, że bardzo dbasz o swoje dziecko, martwisz się o jego obniżoną samoocenę lub widzisz sfery, w której dobrze by było ją wzmocnić. E-book, który oglądasz, możesz wykorzystać do podniesienia poczucia wartości i skuteczności swojego dziecka. Wykonując ćwiczenia wspólnie z dzieckiem, będziesz miał szansę lepiej je poznać, zbliżyć się do niego, poprawić relacje. Dzieciom jest łatwiej mówić o sobie, kiedy przybiera to formę zabawy i przebiega w miłej atmosferze.
Publikacja przeznaczona dla dzieci w wieku 7-12 lat.
Z uwagi na duże zainteresowanie tematyka i ogromne zapotrzebowanie na narzędzia służące wzmacnianiu samooceny, postanowiłam stworzyć wersję tego materiału dla młodzieży. Ponadto opracowałam "Karty Samooceny i Samopoznania", które stanowią odrębne narzędzie, ale mogą też być uzupełnieniem "Niecodziennika Samooceny".
Obudźcie tygrysa proponuje nową i pełną nadziei wizję traumy. Postrzega człowiecze zwierzę jako unikalną istotę, wyposażoną zarówno w instynktowną zdolność do uzdrawiania siebie, jak i intelektualnego ducha, który potrafi ten wewnętrzny potencjał wykorzystać. Zadaje intrygujące pytanie: dlaczego zwierzęta żyjące w naturze, na wolności, chociaż wciąż doświadczają rozmaitych zagrożeń, nie cierpią na skutki traumy? I na nie odpowiada. Zrozumienie dynamiki, która sprawia, iż dzikie zwierzęta nie mają praktycznie objawów traumy prowadzi do odsłonięcia tajemnicy, dlaczego podlega im człowiek.Obudźcie tygrysa objaśnia objawy traumy i kroki niezbędne do ich wyleczenia. Po urazie ludzie często cierpią na symptomy nerwicowe z powodu pozornie zwyczajnych wydarzeń. Czytelnikowi tej książki ofiarowuje się wycieczkę z przewodnikiem po subtelnych, acz potężnych impulsach, które władają naszymi reakcjami na przygniatające życiowe sytuacje. Aby tego dokonać, trzeba zrobić serię ćwiczeń, które pomogą skupić się na odczuciach z ciała. Traumę można uzdrowić poprzez zwiększoną świadomość tych wrażeń.Peter A. Levine - amerykański psycholog i psychoterapeuta. Zdobył stopień doktora z biofizyki medycznej na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley, a także z psychologii na Uniwersytecie Międzynarodowym. Pracuje w dziedzinie stresu i traumy od ponad 40 lat i jest twórcą teorii Doświadczenia Somatycznego. Dr Levine był konsultantem ds. stresu w NASA, współpracował z psychologami i politykami. Jest autorem wielu publikacji na temat leczenia traumy, a jego najpopularniejsza książka Obudźcie tygrysa. Leczenie traumy została wydana w 20 językach.
Mindfulness dla dzieci. Poczuj radość, spokój i kontrolę Doskonale wiemy, że najmłodsi potrzebują regularnego treningu fizycznego, nawet jeśli nie planują kariery sportowej. Jednak nie tylko mięśnie wymagają ćwiczeń! Równie ważna jest praca nad mózgiem, żeby wzmacniać i rozwijać te jego części, które odpowiadają za podejmowanie decyzji, oraz doskonalić umiejętności zapamiętywania i przypominania sobie informacji. Wartościowym efektem takiego treningu jest także nauka kontroli reakcji "uciekaj lub walcz". Przede wszystkim należy nauczyć się uważności. To trudne słowo oznacza bycie świadomym, co jest tu i teraz: co właśnie widzimy, słyszymy, odczuwamy i jakich doświadczamy emocji. Uważność pomaga przejąć kontrolę nad sytuacją i podjąć najlepszą decyzję w danej chwili. Ta książka jest przeznaczona dla najmłodszych czytelników. Przywołuje historie dzieci, które znalazły się w trudnej sytuacji i musiały dokonać wyboru - a poradziły sobie z tym dzięki wielu różnym technikom. Te zostały opisane głosami samych dzieci, które dzielą się również własnymi ćwiczeniami na uważność, do zastosowania w różnych okolicznościach życiowych. Ponadto znalazły się tu propozycje świetnych ćwiczeń kształcących umiejętność skupiania się na własnych emocjach i rozpoznawania ich. To rzecz, którą młodzi odbiorcy mogą przeczytać wspólnie z rodzicami albo samemu po cichu - a potem wypróbować zaprezentowane techniki, a te, które polubią najbardziej, stosować jak najczęściej w codziennym życiu. W tej książce znajdziesz ćwiczenia: na uważność w domu na uważność w szkole na uważność w relacjach z innymi dziećmi Poznaj uważność. Ćwicz uważność. Włącz uważność.
Słowo "narcyzm" jest jednym z częściej używanych - powtarzane w mediach i wpisywane w internetowe wyszukiwarki. Ale co tak naprawdę znaczy?Zrozumieć jedno z większych wyzwań psychologicznych naszych czasów.W swojej książce dr W. Keith Campbell uchyla rąbka tajemnicy, przedstawiając najnowsze psychologiczne, osobowościowe i społeczne badania tego zjawiska. Opisuje spektrum narcyzmu aż po narcystyczne zaburzenie osobowości, ale też uświadamia, że niemal każdy prezentuje narcystyczne cechy w codziennym funkcjonowaniu. Narcystyczna osobowość naszych czasów oferuje rady i sugestie, jak łagodzić tego rodzaju toksyczne zachowania własne oraz innych. Wskazując najnowsze trendy, które je nasilają, jak uzależnienie od portali społecznościowych i hermetyczne subkultury, tłumaczy, jak się przed nimi chronić.
Publikacja stanowi podsumowanie prowadzonych przez autorkę badań i przedstawia rezultaty terapii muzyką w pracy z dziećmi wykazującymi zaburzenia w rozwoju. Autorka wskazała zarówno na różnorodność możliwości oddziaływań muzykoterapeutycznych, jak i wynikających z jej stosowania ograniczeń, prezentując osiągnięcia w obszarze rozwoju społecznego dziecka poprzez podejście pragmatyczne. (...) Zadaniem przygotowanej publikacji było przedstawienie walorów muzykoterapii w pracy z dziećmi z zaburzeniami w rozwoju. Autorka dobrze wywiązała się z tego zlecenia. Podjęła również trud zachęcenia zainteresowanych do realizacji i poszerzania zakresu badawczego nad tą dziedziną arteterapii oraz zaakcentowała potrzebę upowszechniania wśród pedagogów terapeutów i opiekunów dzieci uzyskanych rezultatów, wskazując korzyści współpracy z muzykoterapeutami. (...) Dzieląc się osiągniętymi rezultatami, autorka pracy przyczynia się do upowszechniania muzykoterapii i zachęca do wdrażania jej w większej liczbie placówek terapeutycznych, edukacyjnych i zdrowotnych. Fragment recenzji dr. hab., prof. UŚ Mirosława Kisiela
Poczuj moc oddechu i zmień swoje życie na lepsze Poszukujemy dróg samorozwoju, praktykując jogę, mindfulness czy też medytując. Tymczasem?jedno z najbardziej skutecznych narzędzi, które możemy wykorzystać do?poprawy jakości naszego życia mamy zawsze ze sobą, w dodatku za darmo.?Jest to nasz oddech. Oddech?to naturalny proces, który pomaga zintegrować 4 sfery – ciało, uczucia, umysł i ducha. I to właśnie dzięki właściwemu oddechowi możesz: ·zniwelować stres ·zwiększyć koncentrację i kreatywność ·poprawić zdrowie, kondycję i nastrój ·zwiększyć poziom zadowolenia z życia seksualnego ·znacząco poprawić relacje z innymi ludźmi ·odzyskać równowagę i wewnętrzny spokój Dzięki praktycznym poradom i ćwiczeniom zawartym w książce nauczysz się w prosty sposób wykorzystywać oddech do poprawienia jakości swojego życia. Poznasz wartościowe narzędzia i przyswoisz cenne umiejętności. I co najważniejsze – szybko zaczniesz widzieć i czuć efekty w codziennym życiu. Nowe, zaktualizowane wydanie popularnego poradnika. *** Grzegorz Pawłowski Z wykształcenia fizyk, coach ICC, life coach, trener oddechu. Związany z formą rozwoju poprzez powrót do naturalnego oddechu jako głównego życiowego paliwa i niezwykle użytecznego narzędzia coachingowego. Twórca środowiska pracy z oddechem w Polsce i założyciel Szkoły CUUD Coachingu Oddechem. Wykładowca w WSB i w Collegium Civitas. Autor książek, m.in.Oddech w związkach(Wydawnictwo Zwierciadło).
Jak uzdrowić swoje relacje z innymi i z samym sobą? Relacje, w których jesteśmy i to, jak się w nich czujemy w ogromnym stopniu wpływają na nasze poczucie szczęścia i życiowej satysfakcji. Czym różnią się zdrowe relacje od niezdrowych? Jak wychodzić z tych toksycznych np. z przemocowym partnerem, miejscem pracy czy z jednostronnej przyjaźni, gdy tkwimy w nich w szkodliwym bezruchu, bo wolimy „znane piekło” od „nieznanego raju”? Jak odważać się na prawdziwą bliskość, gdy się jej boimy? Psychoterapeuta i lekarz Marcin Matych, znany jako dr Nerwica i autor bestsellerowego poradnika „Jak żyć z lękiem”, w którym zapraszał do „gry o trochę lepsze życie” w tej książce stworzył „grę o trochę lepsze relacje”. To gra, w którą może zagrać każda i każdy, kto chce zawalczyć o to, by wyjść ztoksycznych relacji opartych na lęku i zbudować satysfakcjonujące relacje partnerskie – to jest możliwe! Autor, używając bardzo przystępnego języka i prostych ćwiczeń, krok po kroku przeprowadzi Cię przez wszystkie etapy gry, podczas których rozprawisz się z wewnętrznym Lękowym Trio: Nadzorcą, Krytykiem i Czarnowidzem oraz poznasz mechanizmy rządzące trudnościami w relacjach i dowiesz się, jak je przezwyciężać. A co najważniejsze – poznasz sposoby na budowanie dobrej i zdrowej relacji z najważniejszą osobą na świecie, czyli ze sobą samym/samą. Tekstowi towarzyszą charakterystyczne ilustracje stworzone przez autora.
Głębokie stany medytacji (jhny) są niezwykle rzadko opisywane i nauczane, w związku z czym ta książka doskonale uzupełnia wszystkie pozostałe informacje, jakie można znaleźć w publikacjach poświęconych medytacjom. Oferuje jednocześnie coś, czego nie zaproponował nikt przed nią. Autor pisze o różnych stanach psychicznych i wizualizacjach z precyzją i wnikliwością, czerpiąc z własnych bogatych doświadczeń. Jest systematyczny i krok po kroku obala mity związane z medytacją oraz wyjaśnia, co tak naprawdę podczas niej zachodzi. Przekonasz się również, jak przydatne są jego spostrzeżenia dotyczące problemów, z jakimi spotykają się medytujący i co należy zrobić, aby je rozwiązać. Czas na skuteczną medytację!
Życie, jakiego pragniesz, jest w twoim zasięgu, jeśli tylko zdołasz opanować sztukę koncentracjiLęk, stres, niepokój i strach to psychiczne plagi, które dręczą nie tylko nasz umysł, ale także ciało, przyczyniając się do powstawania takich dolegliwości jak choroby serca i otyłość.Dzięki opanowaniu jednej umiejętności - koncentracji - możemy raz na zawsze pokonać tych psychicznych dręczycieli.Dandapani spędził dziesięć lat w klasztorze klauzurowym, zdobywając bezcenną wiedzę na temat korzyści płynących z życia w skupieniu. W swoim praktycznym przewodniku przedstawia istotę mądrości, którą zdobył jako mnich. Prowadzi czytelnika krok po kroku, pomagając mu zrozumieć i okiełznać swój umysł. Dzięki jasnym definicjom i prostym ćwiczeniom (takim jak poranne słanie łóżka) uczy nas wykorzystywać siłę woli, kierować uwagą w obrębie umysłu i stopniowo włączać praktykę koncentracji w swoje codzienne życie, aby w rezultacie doprowadzić do jego trwałej zmiany.W świecie zdominowanym przez dekoncentrację ta książka pojawia się w samą porę, aby przypomnieć nam o wartości skupionej uwagi.ADAM GRANT, autor Leniwego umysłu, bestsellera z pierwszego miejsca listy "New York Timesa", i gospodarz podcastu TED WorkLifeDandapani jest hinduskim kapłanem (byłym mnichem), znanym na całym świecie mówcą i światowym ekspertem w dziedzinie wykorzystania umysłu do budowania życia pełnego celu i radości.
New Techniques of Grief Therapy: Bereavement and Beyond expands on the mission of the previous two Techniques books, featuring innovative approaches to address the needs of those whose lives have been shadowed by loss—whether through bereavement, serious illness, the rupture of a relationship, or other complex or intangible losses, such as of an identity-defining career.
The book starts with several framing chapters by prominent theorists that provide a big- picture orientation to grief work and follows with a generous toolkit of creative therapeutic techniques described in concrete detail and anchored in illustrative case studies to convey their use in actual practice. New Techniques of Grief Therapy is an indispensable resource for professionals working in hospice, hospital, palliative care, and elder care settings; clinicians in broader health-care and mental health-care practices; executive coaches; and students in the field of grief therapy.
Since its original publication in 1996, The Practice of Emotionally Focused Couple Therapy has been the definitive guide for couple therapists, supervisors, and students wishing to practice emotionally focused therapy.
This cutting-edge third edition addresses recent changes in the field of couple therapy, including updated research results relating to clinical interventions, expanded understandings of emotion regulation, adult attachment and neuroscience, and dynamic EFT applications for a range of issues such as depression, anxiety, sexual disorders, and PTSD. Chapters introduce micro-interventions for use in EFT couple sessions, as well as a systematic presentation of a macro set of interventions called the EFT Tango. Clinical examples are included throughout, bringing the in-session process of change alive, and two case chapters offer in-depth commentaries of Stage 1 and Stage 2 EFT sessions.
Written by the leading authority on emotionally focused therapy, this third edition is an essential reference on all aspects of EFT and its uses for mental health professionals in the field of couple and marital therapy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?