Złoty standard w terapii traumy i żałoby u dzieci i młodzieży Traumatyczne przeżycia mogą uwięzić dziecko w lęku i bezsilności na wiele lat. Terapia poznawczo-behawioralna skoncentrowana na traumie (TF-CBT) to sprawdzona metoda, która pozwala wspierać młodych pacjentów – ofiary przemocy, wypadków czy straty – w drodze od bólu ku odporności, przywracając im poczucie sprawczości i bezpieczeństwa. Autorzy prowadzą terapeutę przez cały proces: diagnozę zgodną z DSM-5, stabilizację i rozwój kluczowych umiejętności, tworzenie narracji, poznawcze przetwarzanie traumy oraz opracowanie planu bezpieczeństwa na przyszłość. W książce przedstawiono szczegółowy, oparty na dowodach klinicznych protokół. Dziewięć modułów dotyczących traumy oraz cztery poświęcone żałobie można łączyć i dostosowywać do zróżnicowanych potrzeb rodzin. Nowe wydanie zawiera obszerne sekcje poświęcone terapii grupowej oraz strategiom pracy z dziećmi o nasilonych trudnościach w zakresie regulacji emocji i zachowania. Liczne przykłady, gotowe skrypty sesji i materiały online ułatwią płynne wdrożenie modelu w praktyce terapeutycznej. Terapia traumy i traumatycznej żałoby u dzieci i młodzieży to ceniony podręcznik łączący skuteczność potwierdzoną w badaniach klinicznych z wrażliwością na emocje dziecka. Wspaniały podręcznik wraca w nowej odsłonie. TF-CBT to rekomendowana, krótkoterminowa metoda leczenia dzieci i młodzieży po doświadczeniach traumatycznych i stratach. Publikacja jest konkretnym, praktycznym przewodnikiem z opisami przypadków i ćwiczeniami: obejmuje ekspozycję i pracę poznawczą, trening regulacji emocji i napięcia oraz moduły umiejętności wychowawczych dla rodziców. Niezbędne narzędzie dla klinicystów wspierających młodych pacjentów. Magdalena Skotnicka-Chaberek, wiceprzewodnicząca zarządu Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej Terapia traumy i traumatycznej żałoby u dzieci i młodzieży to wyjątkowy przewodnik, który nie tylko uwrażliwia na wpływ traumy na psychikę dziecka, lecz także oferuje konkretne wskazówki, jak wspierać dzieci, młodzież i ich rodziny w wychodzeniu z dezadaptacyjnych mechanizmów potraumatycznych. Choć opiera się na paradygmacie poznawczo-behawioralnym, autorzy przedstawiają swój program w sposób otwarty i integracyjny – tak, by mógł inspirować terapeutów różnych orientacji teoretycznych w pracy z dziećmi i rodzinami dotkniętymi doświadczeniem traumy. lek. Bartłomiej Taurogiński, psychiatra dzieci i młodzieży, psychoterapeuta, Pracownia Psychologii i Psychoterapii Systemowej UJ CM Judith A. Cohen, MD – profesorka psychiatrii w Drexel University College of Medicine oraz dyrektorka medyczna Center for Traumatic Stress in Children and Adolescents. Od ponad trzech dekad prowadzi badania nad diagnozą i leczeniem następstw traumy u dzieci. Jest współtwórczynią TF-CBT i główną autorką wytycznych AACAP i ISTSS dotyczących leczenia PTSD u dzieci. Anthony P. Mannarino, PhD– psycholog kliniczny, dyrektor Center for Traumatic Stress in Children and Adolescents oraz profesor psychiatrii w Drexel University College of Medicine. Od lat osiemdziesiątych XX wieku bada PTSD u dzieci i ich rodzin, jest współtwórcą TF-CBT. Kierował sekcją Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego zajmującego się problemem przemocy wobec dzieci. Esther Deblinger, PhD– profesorka psychiatrii na Rowan-Virtua School of Osteopathic Medicine i współdyrektorka CARES Institute. Bada skutki przemocy wobec dzieci i interwencje terapeutyczne. Jest współtwórczynią oraz popularyzatorką TF-CBT, autorką licznych publikacji naukowych i materiałów edukacyjnych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?