Klient nagle odwołuje sesję terapeutyczną lub po prostu nie przychodzi. Warunki pracy, które ci zaoferowano, uniemożliwiają etyczne prowadzenie psychoterapii. W toku pracy terapeutycznej dowiadujesz się o popełnionym przez klienta przestępstwie. Otrzymujesz od klienta propozycję przeniesienia znajomości na grunt prywatny. Klient bardzo dużo mówi, porusza wiele wątków, robi dygresje, a praca nie posuwa się do przodu. Klient milczy lub zdawkowo odpowiada na pytania. Dowiadujesz się o chorobie, która na najbliższe miesiące wyłączy cię z pracy terapeutycznej. Padasz ofiarą stalkingu ze strony klienta. Każdy psychoterapeuta zna trudne sytuacje w terapii i poradnictwie.
Autorzy tej praktycznej książki omawiają 34 typowe problemy, z jakimi borykają się psycholodzy i terapeuci, oraz proponują rozwiązania. Wszystkie rozdziały mają jednolitą strukturę: trudne sytuacje analizowane są na podstawie studium przypadku, każdy rozdział kończą rekomendacje dotyczące dalszego postępowania. Książka zawiera także wzory pism, które psychoterapeuta i psycholog mogą skierować do klienta w wybranych trudnych sytuacjach. Pod pojęciem „trudne sytuacje” rozumiemy problematyczne zachowanie i doświadczenia osób leczących i leczonych w ramach kontaktów zawodowych. Opisujemy tu rozmaite rodzaje trudności w przebiegu psychoterapii i poradnictwa, aby specjalistom dysponującym różnym poziomem wiedzy przedstawić możliwości reagowania w sytuacjach krytycznych. Niektóre z przedstawionych przypadków są charakterystyczne dla danego settingu, inne odnoszą się do typowych sposobów zachowania i przeżywania osób podczas terapii (np. skłonność do milczenia podczas rozmowy); z kolei jeszcze inne mają coś wspólnego z nami samymi (np. silna irytacja w kontakcie z osobami, które wykazują konkretne cechy). Z tekstu
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?