W tej sferze znajdziecie Państwo szeroki wachlarz publikacji na temat technik psychologii i psychoterapii. Przedstawione w naszych podręcznikach sprawdzone techniki i sposoby na lepsze życie, potraktuj jako narzędzia pracy nad sobą i własnym umysłem. Bardzo wielu ludziom pomogły stanąć na nogi, poradzić sobie z krytycznymi nieraz sytuacjami, toksycznymi relacjami czy destrukcyjnymi emocjami. Dorota Mrówka poleca książki o medytacji, które oczyszczają umysł i rozjaśniają myśli. Z kolei Maciej Wielobób zaleca terapię jogą, od Ciebie zależy, którą metodę wybierzesz, wybór jest naprawdę ogromny.
Jeżeli masz ADHD, to prawdopodobnie kłopot sprawiają ci organizacja i nauka, a także zarządzanie czasem i ustalanie priorytetów. Być może zmagasz się z problemami ze słuchaniem i z koncentracją oraz z impulsywnością i regulacją emocji. Bardzo możliwe, że odczuwasz niepokój i różne obawy, a poczucie inności znacząco wpływa na twoją samoocenę. ADHD może wydawać się przytłaczające – ale wcale nie musi takie być. Ta książka pomoże ci oswoić największe trudności i znaleźć rozwiązanie problemów, które najbardziej ci dokuczają. Poznasz konkretne, przydatne na co dzień techniki i strategie, dzięki którym zapanujesz nad chaosem w swojej głowie i wyciszysz negatywne myśli. Pamiętaj jednak, że ADHD to nie tylko uciążliwe trudności i przeszkody, z którymi się zmagasz. Ta książka pomoże ci odkryć oraz wykorzystać twoje ukryte talenty, z których nawet nie zdajesz sobie sprawy. Dzięki niej: ·poznasz różne typy ADHD; ·dowiesz się, jak zapanować nad impulsami; ·nauczysz się planować, organizować i ustalać priorytety; ·wyciszysz lęk i odnajdziesz równowagę; ·rozpoznasz swoje ukryte talenty.
„Dekalog leczenia depresji. Kompendium” to obecnie najbardziej szczegółowe na polskim rynku wydawniczym opracowanie tematyki związanej z depresją. Pozycja ta jest tak wyczerpująca i wieloaspektowa, że inne mogłyby nie istnieć. Książka rzuca na kolana systematycznością, szczegółowością, spójnością koncepcyjną i złożonością połączoną z lekkością języka i prostotą przekazu. Autor stawia na dwa aspekty kliniczne przyczyniające się do sukcesu lekarza i pacjenta:: prawidłową diagnozę danej postaci depresji i dobór odpowiedniego leczenia. W dodatkach do Dekalogu leczenia depresji. Kompendium otwiera się równie ogromny obszar wiedzy, jak w części głównej książki (...)- wskazówki dotyczące diagnostyki i leczenia depresji przygotowane szczególnie z myślą o lekarzach zajmujących się zaburzeniami somatycznymi (...).
Leczenie depresji jest trudną sztuką, wymagającą ciągłej praktyki i doskonalenia, a niniejsza publikacja jest podręcznikiem do nauki tej sztuki. W moim przekonaniu - dziełem sztuki.
z recenzji
prof. dr. hab. n. med. i n. o zdr. Marka Krzystanka
kierownika Katedry i Kliniki Rehabilitacji Psychiatrycznej Wydziału Nauk Medycznych Ślgskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach
W książce podjęto problem źródeł wiedzy o sobie, znaczenia diagnozy oraz oddziaływań terapeutycznych z perspektywy osób w spektrum autyzmu. O tych ważnych kwestiach związanych z tożsamością człowieka autorzy piszą używając słów wypowiedzianych przez osoby neuroatypowe, a także prezentują ich przemyślenia oraz wskazówki dotyczące różnych form wsparcia. Pierwsza i druga część książki zostały ukierunkowane na ukazanie szerokiej perspektywy dotyczącej spektrum autyzmu oraz na ustalenia terminologiczne dotyczące samowiedzy, jej źródeł, a także etapów rozwoju wiedzy o sobie. W części metodologicznej uzasadniono wybór paradygmatu interpretatywnego, a także opisano przyjętą fenomenograficzną perspektywę opracowania materiału badawczego. Kolejne części książki odpowiadają na problemy badawcze oraz ukazują źródła samowiedzy, znaczenie diagnozy spektrum autyzmu, a także rolę oddziaływań psychoedukacyjnych dla wiedzy o sobie dorosłych osób neuroatypowych. Pracę kończy syntetyczne ujęcie uzyskanych wyników badań w kontekście dotychczasowych ustaleń na temat samowiedzy osób ze spektrum autyzmu, a także rekomendacje dla praktyki. Książka polecana jest pedagogom, psychologom, socjologom,a także osobom w spektrum autyzmu i ich rodzicom.
"Jakie emocje Tobą kierują? Negatywne emocje takie jak nienawiść, złość, zawiść, bezradność, przygnębienie, brak akceptacji czy niska samoocena mają ogromny wpływ na Twoje zdrowie. Naukowcy są zdania, że nawet 90% problemów ze zdrowiem ma podłoże emocjonalne. Powodują obniżenie odporności, przewlekłe choroby, a nawet raka. Ty decydujesz o swoim zdrowiu Autorka, specjalistka medycyny osteopatycznej, opisuje techniki, dzięki którym rozluźnisz chronicznie naprężone mięśnie. Całkowicie pozbędziesz się stresu i napięcia z twarzy oraz ramion. Ta nowa forma nieinwazyjnej terapii pozwoli usunąć emocjonalne traumy ze struktury powięzi, mięśni i stawów. Zgłębisz również technikę hipnozy i regresji, które odsłonią i usuną dawne traumy."
Dzięki praktyce uważności możesz pokonać lęk, ataki paniki i przewlekły stres. W tej książce znajdziesz skuteczny program oparty na medytacjach i ćwiczeniach oddechowych, który pomoże ci odzyskać wewnętrzny spokój. Z jego pomocą przekształcisz codzienne lęki i obawy w źródło siły. Autor, dzieląc się swoją walką i zwycięstwem nad lękiem, udowadnia, że przyjęcie strachu z miłością otwiera drogę do uzdrowienia. W tym przewodniku zamieszcza praktyczne narzędzia do budowania pewności siebie, rozwoju i uzdrowienia, włączając w to terapie, medytację, ćwiczenia oddechowe oraz podejście do radzenia sobie z depresją czy niepokojem. Zapewnia również metody na osiągnięcie spokojnego umysłu, skuteczne radzenie sobie ze stanami lękowymi oraz wprowadzenie do praktyki mindfulness. Odzyskaj kontrolę nad swoimi emocjami i przekonaj się jak skutecznie poradzić sobie z lękiem i stresem.
Niewłaściwe pytania to niewłaściwe odpowiedzi.
Doktor Annie Zimmerman na co dzień pomaga osobom, które zmagają się ze swoim życiem. Pragną coś zmienić, ale nie wiedzą, od czego zacząć. Pytają: Dlaczego wciąż wikłam się w nieszczęśliwe związki? Dlaczego ciągle tracę nerwy? Co jest ze mną nie tak? Odpowiedź jest prosta: wszystko z nimi w porządku. Tylko że zadają niewłaściwe pytania.
W Twoim kieszonkowym terapeucie Zimmerman pokazuje nam, że kiedy zrozumiemy, jak w okresie dorastania kształtują się wzorce zachowań, które powielamy jako dorośli, nauczymy się odnajdywać przeszkody, jakie sami sobie stawiamy – i zaczniemy je pokonywać. ? Nie radzisz sobie z konfliktami w związkach?
Nie potrafisz przestawić się na pozytywne myślenie o sobie?
Borykasz się ze stanami lękowymi, depresją i innymi problemami emocjonalnymi?
Twój kieszonkowy terapeuta ma dla was ważne przesłanie: nie jesteście w swoich zmaganiach sami. Proste ćwiczenia zawarte w tej książce pozwolą wam zgłębić własną przeszłość, rozpoznać szkodliwe schematy zachowań, które nieświadomie rozwinęliście, i odkryć wskazówki, jak to wszystko naprawić. A po drodze odnaleźć poczucie celu, siłę psychiczną i radość – każdego dnia! Pelen trafnych i błyskotliwych porad zestaw narzędzi, dzięki którym wasze życie zmieni się na lepsze.
Doktor Annie Zimmerman jest psychoterapeutką, pisarką i akademiczką. W 2021 roku jako @your_pocket_therapist zaczęła publikować na TikToku i Instagramie spostrzeżenia i porady zaczerpnięte z własnej praktyki terapeutycznej i od tego czasu zgromadziła miliony obserwujących, którzy wracają na jej profile w poszukiwaniu porad w najróżniejszych kwestiach: od teorii przywiązania, przez pracę ze swoim wewnętrznym dzieckiem, aż po drogi akceptacji własnego ciała.
Wzmocnij samoocenę i umiejętność komunikacji nastolatka, wykorzystując 150 prostych i skutecznych gier terapeutycznychZaplanowanie przemyślanych i skutecznych działań terapeutycznych nie musi być skomplikowanym wyzwaniem wymagającym wielu specjalistycznych pomocy. Książka Gry terapeutyczne dla nastolatków, zawierająca 150 ćwiczeń wykorzystujących terapię rekreacyjną, ułatwi dotarcie do młodzieży i pomoże nastolatkom radzić sobie ze stresem, przemocą rówieśniczą, żałobą, lękiem, depresją i innymi trudnościami.Ćwiczenia opisane w tej książce są przyjemne i nikogo nie wykluczają. Zostały opracowane specjalnie dla młodzieży. W instrukcjach krok po kroku zaprezentowano, jak prowadzić nastolatków, gdy pracują nad nazywaniem własnych emocji albo wymyślają twórcze sposoby na rozładowanie frustracji, wykorzystując techniki oparte na uważności i autorefleksję. Daj nastolatkom odpowiednie narzędzia, by odnaleźli się w zetknięciu z różnymi trudnościami życiowymi i stali się świadomymi, pewnymi siebie dorosłymi.POZWÓL NASTOLATKOM DECYDOWAĆ. Ćwiczenia zaprojektowane do pracy z pojedynczymi osobami lub z grupą wykorzystują samopoznanie i twórczą ekspresję, co pomaga nastolatkom się otworzyć i zdobyć cenne umiejętności zaradcze.PYTANIA DO DYSKUSJI. Każde ćwiczenie zawiera wskazówki, punkty do omówienia oraz pytania otwarte. Dzięki temu nastolatkom łatwiej będzie zmienić punkt widzenia i odnieść to, czego się nauczyli, do swojego życia.PRAKTYCZNE I PRZYSTĘPNE. Do wykonania ćwiczeń potrzebne są potrzebne są proste materiały, takie jak ołówki i kredki, kartki papieru, tablice suchościeralne czy taśma klejąca. Nie są potrzebne drogie specjalistyczne narzędzia.
60 ĆWICZEŃ DLA DZIECI W WIEKU 3-12 LATDzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (czyli zaburzeniami integracji sensorycznej) mogą gorzej radzić sobie w interakcjach z nauczycielami, rówieśnikami, a nawet rodzicami.Przetwarzanie sensoryczne to normalny proces, który występuje u każdego człowieka. Wszystkim nam zdarzają się lepsze i gorsze dni, ale dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej czasami odbierają bodźce zmysłowe tak intensywnie, że utrudnia im to codzienne funkcjonowanie. W ich oczach drobne trudności mogą urastać do rangi poważnych problemów. Dzieci te mają kłopot z samoregulacją, którą na szczęście można usprawnić!Właśnie w tym pomaga książka dr Stephanie M. Foster, terapeutki zajęciowej z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem. Składa się ona z dwóch części.Z części pierwszej dowiesz się, czym jest przetwarzanie sensoryczne i jak zachowują się dzieci, u których jest ono zaburzone. Autorka przybliża tu także pojęcie samoregulacji i wyjaśnia, na czym polega praktyka uważności.W części drugiej znajdziesz 60 przyjemnych i ciekawych ćwiczeń do pracy z dzieckiem z zaburzoną integracją sensoryczną. Zaspokoją one potrzeby sensoryczne twojego dziecka, a także pomogą mu poprawić samoregulację i nauczyć się uważności. W rezultacie ono:zacznie odczuwać radość i spokój;pogłębi współczucie;rozwinie wyobraźnię i kreatywność;poprawi umiejętność koncentracji;zwiększy pewność siebie.
Publikacja zawiera zadania pomocne w usprawnianiu zdolności komunikacyjnych osób z afazją. Ćwiczenia powstały na potrzeby terapii logopedycznej dla:pacjentów po incydentach mózgowych, takich jak udar czy urazosób dotkniętych chorobami stopniowo upośledzającymi zdolności komunikacyjne, jak na przykład zespoły otępienneosób zdrowych, jako trening uwagi, pamięci, myślenia, a przede wszystkim funkcji językowych.W książce znajdziemy ćwiczenia:aktualizowania nazw i gotowości słowarozwijające wypowiedzi zdanioweprzygotowujące do dyskursu i swobodnej wypowiedzi w mowie spontanicznej.Zakres tematyczny zadań stanowi słownictwo dotyczące sytuacji codziennych, towarzyskich i zawodowych, co pozwala pacjentom włączyć się w nurt życia w różnych jego aspektach.
Czy niepokoi cię rozwój twojego dziecka i zastanawiasz się, jak i gdzie sprawdzić, czy nie ma autyzmu? A może już postawiono diagnozę i chcesz się dowiedzieć, jak mu pomóc? Bez względu na to, na jakim etapie jesteś, informacje, porady i wskazówki zawarte w tej książce pomogą ci zrozumieć skomplikowany świat dziecka ze spektrum autyzmu.Dowiesz się z niej:czym jest spektrum autyzmu i jak się go diagnozuje,jak zrozumieć swoje dziecko, oswoić i zaakceptować autyzm,jaki nurt terapeutyczny i jaką placówkę edukacyjną wybrać,jak rozwinąć komunikację i/lub mowę dziecka z autyzmem,jakie są sposoby stymulowania rozwoju dziecka,jak poradzić sobie z trudnymi zachowaniami podopiecznego.A także:jak uzyskać orzeczenie o niepełnosprawności i zapisać dziecko na darmowe zajęcia terapeutyczne,przed jakimi wyzwaniami stoi cała wasza rodzina,jak zadbać o siebie w trudnych chwilach.Poradnik uzupełniają głosy ekspertów, którzy przybliżają sytuację oraz dostępne wsparcie dla dzieci w spektrum autyzmu i ich opiekunów, a także wierszyki logopedyczne pomagające stymulować mowę podopiecznego.Joanna Stalka terapeuta i nauczyciel wspomagający osób z autyzmem, oligofrenopedagog, trener metody wideotreningu komunikacji (VIT), terapeutka SI, familiolog, autorka wielu pomocy dydaktycznych i terapeutycznych dla dzieci i młodzieży z autyzmem oraz ich nauczycieli.
Uważność to niezawodny środek pozwalający osiągnąć spokój i jasność umysłu w dzisiejszym skomplikowanym świecie.Jeśli chcesz być bardziej świadomym każdej chwili, dążysz do poczucia dobrostanu, lepszego zdrowia i samopoczucia oraz większej aktywności, wypróbuj uważność. Autorzy tej książki przekonują, że łatwo się jej nauczyć i łatwo ją stosować na co dzień. Objaśniają, czym dokładnie jest mindfulness, opisują podstawy tej praktyki, a przede wszystkim analizują przykłady jej zastosowania w trzech obszarach życia: zdrowia, rozwoju osobistego i duchowego. Relacje ludzi, którym prosta praktyka uważności pozwoliła zmienić życie, świadczą, że to naprawdę działa!Uważność. Trening mindfulness na co dzień to napisany przez ekspertów kompletny przewodnik po tym, jak żyć bardziej świadomie.Dzięki tej książce:wytrenujesz się w uważności,poznasz konkretne korzyści płynące z jej praktykowania,przekonasz się, że wystarczy kilka minut medytacji dziennie, by zyskać lepsze, bogatsze życie.dr Stephen McKenzie doświadczony badacz i nauczyciel akademicki, pracuje w Katedrze Psychologii Uniwersytetu Deakin, gdzie zajmuje się zagadnieniem uważności jako narzędzia terapeutycznego.dr Craig Hassed międzynarodowej sławy ekspert w zakresie uważności, jest założycielem i prezesem Australijskiego Towarzystwa Nauczycieli Medytacji.
Ta książka jest dla ciebie. Każde z nas ma zdrowie psychiczne: w lepszej lub gorszej kondycji, czasami w kompletnym kryzysie. Nie ma ludzi, którzy byliby wiecznie na haju szczęśliwości. Nasza droga bywa wyboista towarzyszą nam stres, smutek, lęk, bezsilność. Temat kondycji psychicznej dotyczy ciebie, twoich bliskich, a także osób, które mijasz na ulicy. Żyjemy w ciekawych czasach, poddających naszą wytrzymałość ciągłej próbie. Potrzebujemy zdrowia psychicznego, by rano wstać z łóżka, by myśleć w szkole czy w pracy, tworzyć z ludźmi dobre relacje, utrzymać zdrowie fizyczne oraz realizować swój życiowy potencjał. Zdrowie psychiczne. Instrukcja obsługi to książka napisana przez lekarkę psychiatrkę na podstawie jej doświadczenia i wiedzy klinicznej. Jest zrozumiała dla osób bez wykształcenia medycznego, odpowiada na najczęstsze pytania i rozwiewa wątpliwości w empatyczny sposób. To poradnik dla wszystkich zainteresowanych swoją kondycją psychiczną, dla osób wspierających bliskich w kryzysie oraz dla szukających odpowiedzi na poniższe pytania: Jak to wszystko działa i o co w ogóle chodzi z psychiką? Skąd mam wiedzieć, że z moim zdrowiem dzieje się coś niepokojącego? Gdzie szukać pomocy w razie problemów i jak odzyskać Zdrowie psychiczne? Jak pomóc osobie, która mierzy się z kryzysem? Jak poprawić swoje aktualne zdrowie psychiczne i jego wydolność? Co mogę zrobić dla siebie już dzisiaj, żeby zadbać Dobre samopoczucie? „Książka Aleksandry Pięty to bardzo ciekawa propozycja dla wszystkich zainteresowanych zdrowiem psychicznym – prosta, zrozumiała dla każdego, pokazująca podstawowe problemy, z jakimi możemy się mierzyć w zakresie naszej psychiki oraz to, jak sobie z nimi radzić. Autorka prowadzi nas przez kręte ścieżki tematów związanych ze zdrowiem psychicznym w taki sposób, że wydają się one prostsze. Odpowiada również na nurtujące wielu pytania – np. jak wygląda wizyta u psychiatry czy jakie są różnice między pracą psychiatry, psychologa i psychoterapeuty. Szczerze polecam tę książkę każdemu, bo warto zapoznać się z taką instrukcją obsługi zdrowia psychicznego i stosować ją w praktyce.” Prof. Dr Hab. Agata Szulc. Kierowniczka Kliniki Psychiatrycznej Wydziału Nauk o Zdrowiu WUM, prezeska elektka Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego „Wcale nie jest oczywiste, że fachową książkę na temat psychiatrii da się napisać językiem na tyle potocznym, by była zrozumiała dla niespecjalistów. Doktor Aleksandra Pięta, sprawnie jak mało kto, zmierzyła się z tym wyzwaniem – korzystając z wiarygodnych źródeł, do których odsyła poszukujących rzetelnych danych, zagubionych w bezmiarze niespójnych informacji. Dzielenie się swoją wiedzą (przy użyciu każdego medium, w tym tradycyjnego, jak książka) jest obowiązkiem osób ją posiadających. Polecam tę publikację zarówno pacjentom, jak ich bliskim – jako wstęp do pogłębionych rozmów z lekarzami prowadzącymi.” Dr Hab. N. Med. Andrzej Silczuk. Psychiatra, wykładowca uniwersytecki, dyrektor medyczny Wellbee, podcaster
Książka Pawła Karpowicza przychodzi z nieocenioną pomocą – dostarcza wiedzy, która wyprowadza z pułapki redukcjonizmu w odniesieniu do medytacji, ale także wobec psychoterapii. Ukazuje obie dziedziny z szerokiej perspektywy. Uwzględnia wiedzę naukową, kontekst historyczno‑kulturowy i filozoficzny każdej z nich, a także własne doświadczenia Autora. Znajdziemy w niej wiele porządkujących informacji z dziedziny socjologii, psychologii, psychoterapii, religioznawstwa i innych, a równocześnie liczne ilustracje omawianych zagadnień zaczerpnięte z historii osobistej i praktyki medytacyjnej Autora.
* * *
Ludzie naszej epoki są pochłonięci sprawami świata zewnętrznego, lecz gubią się w sprawach życia psychicznego wymagających odporności i specjalnego treningu wewnętrznego. Doświadczając zagubienia, dezorientacji bądź alienacji od samego siebie, szukają coraz częściej wsparcia i ratunku w psychoterapii.
Autor książki Psychoterapia i medytacja omawia modele i narzędzia psychoterapii, które pomagają uporządkować psychiczne wnętrze, a jednocześnie zwraca uwagę na duchowo‑religijny wymiar życia psychicznego, podkreślając praktyczne znaczenie medytacji jako metody wewnętrznego rozwoju.
Każdy z nas codziennie podejmuje wiele różnych zachowań. Niektóre z nich pomagają nam budować relacje, osiągać ważne dla nas cele oraz chronić się przed niebezpieczeństwem, z kolei inne mogą sprowadzać na nas kłopoty, ranić naszych bliskich, a nawet nas samych. Dotyczy to również dzieci. Jak rozpoznać, które zachowania nam służą, a które nie? Czy możliwe jest wyeliminowanie ze swojego życia wszystkich podejrzanych zachowań? I czy można oceniać kogoś tylko na podstawie jego zachowania? Na te i inne pytania odpowiada książka Na tropie podejrzanych zachowań. Została ona napisana z myślą o dzieciach w wieku 9–13 lat. W tym wieku coraz częściej pojawiają się zachowania, które mogą niepokoić rodziców i opiekunów. Dzieci w naturalny sposób zaczynają śmielej eksplorować otaczający je świat, podejmując również zachowania bardziej ryzykowne. Ćwiczenia zawarte w książce, oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii dialektyczno-behawioralnej, pomogą dziecku ograniczyć zachowania, które mu nie służą, i budować obraz siebie w sposób życzliwy, bez krzywdzących ocen na swój temat. Bohaterowie książki mają do rozwiązania sześć zagadek związanych z podejrzanymi zachowaniami. Zachowania te stanęły na drodze dzieci, sprowadzając na nie wiele kłopotów. Przyłączając się do biura detektywistycznego Maksa i Toli, twoje dziecko:
•nauczy się rozpoznawać zachowania ryzykowne;
•ograniczy zachowania agresywne i autoagresywne;
•zrozumie, jakie postawy mogą prowadzić do problemów związanych z uzależnieniem;
•przestanie powielać niekonstruktywne wzorce zachowań;
•zrozumie, które zachowania ułatwiają osiąganie własnych celów bez ranienia innych ludzi;
•nauczy się konstruktywnie radzić sobie z problemami.
Część piąta serii Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć zawiera propozycje programów socjoterapeutycznych adresowanych dla różnych grup odbiorców, doświadczających zaburzeń zachowania, trudności adaptacyjnych czy zaburzeń w zakresie funkcjonowania emocjonalnego. Programy socjoterapeutyczne poruszają następujące zagadnienia: - zaniżone poczucie własnej wartości skutkujące wycofaniem z relacji rówieśniczych u dzieci z klas VII-VIII; - nieśmiałość oraz trudności we współpracy w grupie u dzieci w młodszym wieku szkolnym; - profilaktykę zachowań dyskryminacyjynych wśród dzieci w wieku 12-14 lat.
Techniki DBT w regulowaniu emocji Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) została opracowana, by pomóc osobom cierpiącym na zaburzenia osobowości z pogranicza. Udowodniono jednak, że znajduje także zastosowanie w leczeniu innych zaburzeń charakteryzujących się występowaniem silnych emocji: depresji, stanów lękowych czy PTSD. Podręcznik ten stanowi kompendium wiedzy na temat wykorzystania narzędzi DBT w praktyce. W nowym, uzupełnionym i zaktualizowanym, wydaniu autorzy wyjaśniają, jak wypracować skuteczne strategie radzenia sobie z trudnymi emocjami, odpowiednio reagować na stresujące zdarzenia i odzyskać kontrolę nad swoim życiem. Praktyczne ćwiczenia pomogą zwiększyć tolerancję na dyskomfort psychiczny, rozwinąć umiejętności interpersonalne czy regulować napięcie. Znalazły się tu również wskazówki, jak wykorzystać uważność w radzeniu sobie ze skrajnymi emocjami, uczyć się samowspółczucia oraz unikać angażowania się w destrukcyjne zachowania. Na szczególną uwagę zasługuje rozdział opisujący, jak przeprowadzać próby poznawcze z użyciem ekspozycji. Technika ta umożliwia wykorzystanie nowych umiejętności w stanie aktywacji emocjonalnej. Niezależnie od tego, czy sam szukasz równowagi emocjonalnej, czy jesteś profesjonalistą w dziedzinie zdrowia psychicznego, w Terapii dialektyczno-behawioralnej znajdziesz efektywne metody pracy pozwalające na wdrożenie trwałych zmian. „Nie rodzimy się z wiedzą na temat skutecznego regulowania emocji. Ten podręcznik zawiera dokładne instrukcje dotyczące tego, jak poprawić swój dobrostan. Nowe techniki skupiają się na zwiększaniu współczucia wobec siebie i innych oraz radzeniu sobie z intensywnymi emocjami. Polecam tę książkę każdemu, kto chce wzmocnić swoją inteligencję emocjonalną”. Thomas R. Lynch, PhD, autor książki Radykalnie otwarta terapia dialektyczno-behawioralna (WUJ, 2023) Matthew McKay, PhD, wykładowca w Wright Institute w Berkeley w stanie Kalifornia, współautor The Relaxation and Stress Reduction Workbook, Thoughts and Feelings, Self-Esteem oraz innych publikacji. Jeffrey C. Wood, PsyD, specjalista w leczeniu depresji, lęku i traumy, autor The Cognitive Behavioral Therapy Workbook for Personality Disorders oraz Getting Help. Jeffrey Brantley, MD, konsultant w Katedrze Psychiatrii Duke University, twórca i kierownik programu „Redukcja stresu oparta na uważności” w Duke Integrative Medicine[JM1] , autor Calming Your Anxious Mind.
Trening umiejętności RO DBT Samokontrola to społecznie ceniona umiejętność kontrolowania emocji, impulsów i zachowań w celu osiągnięcia określonych celów lub wartości, jednak jej zbyt wysoki poziom powoduje cierpienie. Zaburzenia związane z nadmierną kontrolą, takie jak przewlekła depresja, anoreksja czy obsesyjno-kompulsywne zaburzenia osobowości, wymagają odpowiednich narzędzi. Radykalnie otwarta terapia dialektyczno-behawioralna (RO DBT) została opracowana z myślą o osobach zmagających się z takimi problemami. Thomas R. Lynch w swojej przełomowej, transdiagnostycznej teorii łączy różne podejścia, by przełamać sztywność poznawczą, niechęć do podejmowania ryzyka, kompulsywną potrzebę planowania czy hiperperfekcjonizm, charakterystyczne dla osób z nadmierną kontrolą. Kładąc nacisk na elastyczność, radykalną otwartość oraz więzi społeczne, RO DBT uczy, jak odpuścić kontrolę, przezwyciężać trudności w kontaktach społecznych i prawidłowo odczytywać sygnalizację społeczną. Zawarty w niniejszym tomie przegląd teorii i opis konkretnych interwencji pozwalają zrozumieć główne założenia tego narzędzia, a praktyczne informacje dotyczące nauczania, arkusze ćwiczeń i szczegółowe konspekty pomogą wdrożyć konkretne rozwiązania w terapii. Zaprezentowane wskazówki kliniczne pokażą, jak sobie radzić z zachowaniami nieprzystosowawczymi i usprawnić terapię. Autor wyjaśnia, w jaki sposób założenia RO DBT przełożyć na praktykę terapeutyczną. To nieoceniona pomoc dla psychologów i psychiatrów pracujących z osobami z zaburzeniami nadmiernej kontroli. Ważnym elementem RO DBT stworzonej przez Thomasa R. Lyncha jest zestaw umiejętności, które powinny opanować osoby z nadmierną kontrolą. Niniejszy podręcznik krok po kroku opisuje istotność danej umiejętności RO DBT i jej przydatność w życiu oraz daje szczegółowe wskazówki dla prowadzących. Stanowi zbiór konkretnych scenariuszy zajęć z możliwością modyfikacji dla potrzeb poszczególnych grup. Sam w sobie sanowi przykład otwartego i dialektycznego podejścia do realizacji zadań treningowych. Z jednej strony jest bardzo konkretnym narzędziem pozwalającym osiągać założone cele, z drugiej – swobodną instrukcją służącą do nauki nowych umiejętności. Beata Cugowska, RO DBT Polska Thomas R. Lynch, PhD,profesor emeritus w szkole psychologii na Uniwersytecie w Southampton. Pełnił funkcję dyrektora Programu Badań i Leczenia Poznawczo-Behawioralnego na Uniwersytecie Duke’a. Od 2007 roku związany z Exeter University. Główne zainteresowania badawcze Lyncha obejmują nowe metody leczenia zaburzeń nastroju i osobowości przy zastosowaniu translacyjnej linii badawczej, łączącej nauki neurobiologiczne z najnowszymi osiągnięciami technologicznymi w zakresie badań nad terapiami. Jest twórcą radykalnie otwartej terapii dialektyczno-behawioralnej (RO DBT) i laureatem licznych nagród oraz wyróżnień w dziedzinie psychologii klinicznej.
Kompleksowy, rekomendowany przez Stephena C. Hayesa, przewodnik, pokazujący, krok po kroku, jak zastosować terapię akceptacji i zaangażowania (ACT) w leczeniu zaburzeń lękowych Terapia akceptacji i zaangażowania (ACT) jest częścią trzeciej fali terapii poznawczo-behawioralnych - łączy elementy tradycyjnej terapii behawioralnej, terapii poznawczo-behawioralnej (CBT) oraz nowe podejście wypracowane na podstawie długoletnich badań Stevena C. Hayesa, kładące nacisk na trenowanie psychologicznej uważności, akceptację i wartości. George H. Eifert i John P. Forsyth opracowali pierwszy kompleksowy podręcznik dla terapeutów, w którym dostosowali założenia teoretyczne i praktyki terapeutyczne ACT do terapii zaburzeń lękowych. Autorzy tłumaczą krok po kroku, sesja po sesji - w sposób systematyczny i niezwykle merytoryczny - na czym w praktyce polega rezygnacja z prób kontrolowania stanów wewnętrznych oraz skupienie się na kierunkach wyznaczanych przez wartości oraz celach życiowych, a następnie - przywołując dziesiątki konkretnych przykładów z praktyki klinicznej oraz powołując się na najnowsze publikacje naukowe i badania kliniczne - wyjaśniają, jak założenia ACT można wykorzystać w pracy z pacjentami zmagającymi się ze stanami lękowymi. Ta książka to doskonała pomoc i źródło praktycznej wiedzy dla psychologów, terapeutów, wykładowców i studentów zajmujących się zaburzeniami lękowymi - zarówno dla teoretyków, jak i praktyków; zarówno dla osób z długoletnim doświadczeniem, jak i początkujących. Choć książka Eiferta i Forsytha skupia się głównie na problemach zaburzeń lękowych, to jednak omówione w niej podstawy teoretyczne ACT z powodzeniem można dostosować także do innych problemów klinicznych, z którymi borykają się pacjenci. George H. Eifert jest profesorem i dyrektorem Wydziału Psychologii na Chapman Univesity w Orange (Kalifornia), członkiem Behavior Therapy and Research Society i autorem ponad 100 publikacji na temat genezy i metod leczenia zaburzeń lękowych oraz innych zaburzeń emocjonalnych. Należy do wielu międzynarodowych stowarzyszeń psychologicznych, jest członkiem kilku rad naukowych wiodących czasopism z zakresu psychologii klinicznej. John P. Forsyth jest profesorem na wydziale psychologii University at Albany (State University of New York), dyrektorem Programu Badań nad Zaburzeniami Lękowymi i zastępcą redaktora naczelnego "Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry". Od prawie 20 lat zajmuje się terapią akceptacji i zaangażowania (ACT). Zasiada w radach naukowych kilku wiodących czasopism z zakresu psychologii klinicznej.
Książka Anety Domagały pt. Trudności w pisaniu. Poziom graficzny pisma to ważna publikacja skierowana do środowiska edukacyjno-diagnostyczno-terapeutycznego. Przedstawiona w niej systematyczna charakterystyka zjawisk oraz nowo opracowane narzędzie Karta oceny poziomu graficznego pisma z rejestrem symptomów trudności grafomotorycznych zapewne okażą się przydatne dla specjalistów (logopedów, pedagogów, psychologów), w szczególności zaś dla nauczycieli (przede wszystkim nauczania początkowego oraz polonistów), pomagających uczniom szkół podstawowych w opanowaniu umiejętności pisania. Książka zainteresuje także studentów logopedii, psychologii, pedagogiki oraz pracowników nauki, których przedmiotem badań są sprawności grafomotoryczne i zaburzenia w ich rozwoju.Autorka ukazała w logopedycznej perspektywie badawczej istotne problemy w opanowaniu umiejętności pisania obserwowane w sferze grafomotoryki, wnikliwie analizując niepożądane zjawiska, udokumentowane licznymi przykładami zgromadzonymi w toku badań uczniów szkół podstawowych, a także wskazując sposoby postępowania z wykorzystaniem różnych procedur diagnostycznych.Z recenzji dr hab. Urszuli Mireckiej, em. prof. UMCS
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?