W tej sferze znajdziecie Państwo szeroki wachlarz publikacji na temat technik psychologii i psychoterapii. Przedstawione w naszych podręcznikach sprawdzone techniki i sposoby na lepsze życie, potraktuj jako narzędzia pracy nad sobą i własnym umysłem. Bardzo wielu ludziom pomogły stanąć na nogi, poradzić sobie z krytycznymi nieraz sytuacjami, toksycznymi relacjami czy destrukcyjnymi emocjami. Dorota Mrówka poleca książki o medytacji, które oczyszczają umysł i rozjaśniają myśli. Z kolei Maciej Wielobób zaleca terapię jogą, od Ciebie zależy, którą metodę wybierzesz, wybór jest naprawdę ogromny.
Gestalt therapy offers a present-focused, relational approach, central to which is the fundamental belief that the client knows the best way of adjusting to their situation. This new edition of Gestalt Therapy: 100 Key Points and Techniques provides a concise, accessible guide to this flexible and far-reaching approach. Substantially updated throughout, topics discussed include:
The theoretical assumptions underpinning gestalt therapy.
Gestalt assessment and process diagnosis.
Field theory, phenomenology and dialogue.
Ethics and values.
Evaluation and research.
As such this book will be essential reading for gestalt trainees, as well as all counsellors and psychotherapists wanting to learn more about the gestalt approach.
Tego właśnie brakowało na polskim rynku! Wśród rosnącej liczby neuroróżnorodnych klientów konieczne jest dostosowywanie swojej pracy do aktualnych wyzwań. Autorka prowadzi czytelnika za rękę, krok po kroku, od pierwszego kontaktu z pacjentem, przez konceptualizację, aż po opisy i dostosowania terapii poznawczo-behawioralnej oraz jej technik do pracy z konkretnym, autystycznym pacjentem. Pomaga odnaleźć przyczyny problemów w terapii i wypracować skuteczne rozwiązania. To pozycja obowiązkowa w skrzynce narzędziowej każdego terapeuty.
Marta Cieśla, psycholożka, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna, 1/2 Akademii Różnorodności
Kto myśli, że ludzkie życie musi kroczyć od sukcesu do sukcesu, jest jak głupiec, który stoi na placu budowy kręcąc głową, bo jest zdziwiony, że kopią w głębinach, gdy ma powstać katedra. Każdy człowiek potrzebuje sensu życia, który nada mu kierunek i perspektywę oraz pozwoli wieść zdrowe – pod względem psychicznym – życie. Bez odpowiedzi na pytanie „po co?”, cierpimy. Ta paraliżująca pustka jest chorobą naszych czasów. W ubiegłym wieku Viktor E. Frankl opracował koncepcję terapeutyczną zwaną logoterapią, czyli leczeniem poprzez odnajdywanie sensu, dzięki której można skutecznie radzić sobie z tą egzystencjalną próżnią. Książka Gdy życie zdaje się nie mieć sensu. Psychoterapia na dziś daje wgląd w tę koncepcję i dzięki wielu przykładom ilustruje, w jaki sposób można uporać się z cierpieniem wynikającym z pustki egzystencjalnej. Książka jest zapisem wykładów wygłoszonych przez Victora E. Frankla w Warszawie na zaproszenie Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, na Uniwersytecie w Zurychu na zaproszenie Fundacji Limmat oraz w Monachium na zaproszenie Fundacji Carla Friedricha von Siemensa.
Thorana S. Nelson, PhD, jest emerytowaną profesor terapii rodzin na Uniwersytecie Stanowym Utah. Jest współautorką i redaktorką licznych artykułów oraz książek na temat Krótkoterminowej Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, a także zajmuje się nauczaniem tego nurtu; w jej dorobku znajdują się takie tytuły jak „Handbook of Solution-Focused Brief Therapy” (współtworzona z Frankiem N. Thomasem) oraz „Doing Something Different: Solution-Focused Brief Therapy Practices”.
„Krótkoterminowa Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach w pracy z rodzinami” przedstawia TSR w ujęciu systemowym i dostarcza studentom, pedagogom, trenerom oraz praktykom jasnych i szczegółowych przykładów wykorzystania tej metody w systemowej terapii rodzin. Terapeuci rodzinni będą mogli zrozumieć, jak działa TSR w pracy z rodzinami, natomiast terapeuci skoncentrowani na rozwiązaniach będą mogli się nauczyć, jak systemowe rozumienie klientów oraz kontekstów, w jakich funkcjonują, może usprawnić ich pracę. Każda z tych grup dowie się, jak wykorzystać swoje umiejętności w pracy z klientami.
Książka rozpoczyna się od zbadania podstaw teorii systemów, cybernetyki i komunikacji, takich jak całościowość, rekurencja, homeostaza i zmiana. Następnie autorka prezentuje pięć podstawowych metod terapii rodzin oraz omawia Krótkoterminową Terapię Skoncentrowaną na Rozwiązaniach (TSR). Dalej rozpatruje TSR w kontekście paradygmatu systemowego oraz przedstawia zastosowanie tej terapii w pracy z rodzinami i parami. Każdy etap jest objaśniany za pomocą pomysłów pochodzących zarówno z TSR, jak i z teorii systemów. Ostatni rozdział obrazuje, w jaki sposób TSR może być zastosowany w przypadku różnych metod terapii rodzin.
Tekst jest napisany w przystępny sposób, wzbogacony o opisy, studia przypadków, dialogi i komentarze – zarówno systemowe, jak i skoncentrowane na rozwiązaniach. Czytelnicy na nowo docenią światopogląd TSR, jego zasady oraz sposób, w jaki są one stosowane w pracy systemowej.
Dlaczego niektórzy przybierają zbyt dużo na wadze? Dlaczego tak trudno jest schudnąć? W jaki sposób możemy wprowadzić w życie zdrowe podejście do jedzenia?
W Psychologii diety przedstawiono obszerne i zrównoważone spojrzenie na przyczyny przyrostu masy ciała oraz wyzwania związane z dietą. Poprzez prezentację poznawczych, emocjonalnych i społecznych czynników sprawiających, że ludzie podejmują złe decyzje dotyczące jedzenia, autorka książki objaśnia, co to znaczy dobrze się odżywiać. Dzięki zrozumieniu ludzkiej psychiki pokazuje, jak możemy zmienić nasze niezdrowe przyzwyczajenia i potencjalnie schudnąć.
W czasach, kiedy wiele osób ma problemy z nadwagą i otyłością, Psychologia diety pomaga odkryć, że nie istnieje dieta-cud, ale to nasze umysły kontrolują wybory żywieniowe, jakich dokonujemy.
Jane Ogden jest profesorem psychologii zdrowia na Uniwersytecie w Surrey w Wielkiej Brytanii. Od prawie trzydziestu lat zajmuje się badaniami oraz pisaniem artykułów na temat zachowań żywieniowych i kontroli wagi. Często współpracuje w obrębie tych zagadnień z takimi mediami jak czasopisma, radio i telewizja.
Odporność psychiczna to zdolność do przetrwania i powrotu do równowagi po doświadczeniu przeciwności losu. Wszyscy w swoim życiu stajemy przed wyzwaniami. Większość z nas w pewnym momencie doświadczy poważnej traumy, jak nagła śmierć bliskiej osoby, wyniszczająca choroba lub klęska żywiołowa. Tym, co nas różni, są nasze reakcje. W tej ważnej książce trzech ekspertów w dziedzinie traumy i odporności psychicznej odpowiada na kluczowe pytania. Co pomaga ludziom przystosować się do najtrudniejszych sytuacji życiowych? Jak budować własną odporność psychiczną? Jaki jest stan wiedzy naukowej o odporności psychicznej? W tej książce połączono nowatorskie badania naukowe z osobistymi doświadczeniami osób, które przeżyły najbardziej traumatyczne wydarzenia, jakie można sobie wyobrazić. Publikacja jest praktycznym źródłem informacji, z którego można nieprzerwanie korzystać. Eksperci, na podstawie doświadczeń i osobistych refleksji osób, które wykazały się ogromną odpornością psychiczną, opisują w niej dziesięć podstawowych czynników odporności, w tym skonfrontowanie się z własnym strachem, optymizm i poleganie na wzorach do naśladowania. Każdy czynnik umożliwia przystosowanie się do stresujących wydarzeń życiowych i wyciągnięcie z tych bolesnych lekcji cennej nauki, a także daje nadzieję i inspiruje do przezwyciężania przeciwności losu.
Publikacja "Cyberuzależnienia. Zjawisko, profilaktyka, elementy terapii" zgłębia problematykę uzależnień od technologii cyfrowych. Opracowana przez dr hab. Mariusza Jędrzejko, prof. AP, mgr Agnieszkę E. Taper oraz dr Izabelę Kiełtyk-Zaborowską, oferuje dogłębną analizę oraz praktyczne podejście do walki z cyberuzależnieniami. Publikacja została przygotowana w taki sposób, aby zawierała jak najwięcej narzędzi i wiedzy praktycznej przydatnych przy rozpoznaniu problemu, jego diagnozowaniu oraz budowaniu skutecznych rozwiązań profilaktycznych. Książka kierowana jest do pediatrów, lekarzy rodzinnych, psychiatrów, psychologów, pedagogów szkolnych, terapeutów uzależnień oraz studentów kierunków medycznych, nauk o zdrowiu i nauk społecznych.
Niniejszy podręcznik skierowany jest do szerokiej grupy odbiorców.
Zawarta w nim wiedza może swobodnie znaleźć zastosowanie poza gabinetem terapeutycznym. W książce omawiane są przykłady z takich dziedzin: coaching, doradztwo, rozwój organizacji.
Autorki książki oferują w ramach Norweskiego Instytutu Gestalt University College (NGI), w którym nauczają, program studiów we wszystkich wymienionych wyżej dziedzinach.
Jednym z celów kształcenia NGI jest zasada uczenia się przez działanie.
„Metoda ta umożliwia proces uczenia się oparty na doświadczeniu, który można opisać w trzech fazach. Pierwsza z nich rozpoczyna się od moderowanych ćwiczeń praktycznych. Po nich następuje omówienie, a dopiero w trzecim kroku przedstawione są i przedyskutowane podstawy teoretyczne. Zaletą tej formy nauczania jest to, że student ma możliwość dogłębnego przyswojenia wiedzy. Pojęcia zostają zintegrowane z ciałem, emocjami i myślami”.
(ze wstępu).
Dzieci, ze swoją wrażliwością, momentami rozwojowymi oraz potencjałem twórczego radzenia sobie z życiowymi trudnościami zasługują na to, aby otoczyć je szczególną opieką. Okna do naszych dzieci to książka, która w pełni odpowiada na tę potrzebę, oferując zrozumienie problematyki dziecka, a także dostarczając narzędzi wspierających proces terapeutyczny. Dr Violet Oaklander stworzyła indywidualne podejście do pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą, czerpiąc zarówno z koncepcji psychoanalitycznych (Melanie Klein, Anna Freud, Otto Rank), psychologii humanistycznej (Carl Rogers, Virginia Axline) oraz z Gestaltu (Fritz Perls, Laura Perls). Odrzucając Kleinowskie interpretowanie emocji i fantazji dziecka w celu uzyskania przez nie wglądu, skupiła się na budowaniu z dzieckiem relacji emocjonalnej oraz przymierza terapeutycznego jako bazy do poznania jego wewnętrznego świata.
O swojej relacji z dziećmi mówi: „To jaka byłam, to autentyczna.To jaka byłam, to w pełnym kontakcie z nimi”.
Okna do naszych dzieci to także skarbnica technik i narzędzi służących terapeutycznej pracy z dziećmi i młodzieżą. Wystarczy spojrzeć na sam spis treści, aby przekonać się o ich bogactwie i różnorodności. Autorka hojnie dzieli się z nami swoją praktyką, opisując ją wraz z przykładami inspirującymi do ich użycia. Prezentuje m.in. technikę posługiwania się wyobraźnią jako narzędziem służącym do wizualizacji i przywoływania symbolicznych treści, które potem terapeutycznie „pracują”. Mamy pracę z rysunkiem, gliną, drewnem itp. Przeczytamy o terapeutycznym zastosowaniu piaskownicy. Znajdziemy pomysły na użycie testów projekcyjnych. Wreszcie kreatywne ujęcie tworzenia poezji, opowiadań, inscenizacji teatralnych, słuchowisk radiowych… Wszystko po to, aby twórczo, ciekawie, przez zabawę wydobywać na powierzchnię ważne treści, tworzyć z nich figurę oraz pracować nad integracją w ramach dziecięcego self. Okna do naszych dzieci to nie tylko książka o tym jak pracować z dzieckiem w podejściu Gestalt. Jest to także książka, która przede wszystkim uwrażliwia na to, jak być z dzieckiem. Pokazuje, że najważniejsze jest spotkanie i kontakt, zobaczenie dziecka w tym, w czym jest, z tym, z czym przychodzi w danym momencie swojego życia.
Dla kogo:
Być może niniejsza pozycja będzie stanowić wsparcie i inspirację dla pedagogów, psychologów, nauczycieli, terapeutów,, a także i być może przede wszystkim rodziców.
Mamy nadzieję, że tak jak pragnęła tego Violet, doda odwagi i skłoni do poszukiwania własnego potencjału w tej dziedzinie. Może okazać się pomocna w lepszym zrozumieniu świata dziecka, otworzyć rodzicom tytułowe okna, przez które będą mogli inaczej spojrzeć na swoje dzieci z ich problemami i specyfiką rozwojową. Może wreszcie dostarczyć rodzicom wskazówek i inspiracji do kreatywnego spędzania czasu z dzieckiem (np. wizualizacje, glina, przedstawienia kukiełkowe), a także dać narzędzia służące twórczemu rozwiązywaniu dziecięcych problemów i wyrażania trudnych emocji (np. technika pustego krzesła).
„Dekalog leczenia depresji. Kompendium” to obecnie najbardziej szczegółowe na polskim rynku wydawniczym opracowanie tematyki związanej z depresją. Pozycja ta jest tak wyczerpująca i wieloaspektowa, że inne mogłyby nie istnieć. Książka rzuca na kolana systematycznością, szczegółowością, spójnością koncepcyjną i złożonością połączoną z lekkością języka i prostotą przekazu. Autor stawia na dwa aspekty kliniczne przyczyniające się do sukcesu lekarza i pacjenta:: prawidłową diagnozę danej postaci depresji i dobór odpowiedniego leczenia. W dodatkach do Dekalogu leczenia depresji. Kompendium otwiera się równie ogromny obszar wiedzy, jak w części głównej książki (...)- wskazówki dotyczące diagnostyki i leczenia depresji przygotowane szczególnie z myślą o lekarzach zajmujących się zaburzeniami somatycznymi (...).
Leczenie depresji jest trudną sztuką, wymagającą ciągłej praktyki i doskonalenia, a niniejsza publikacja jest podręcznikiem do nauki tej sztuki. W moim przekonaniu - dziełem sztuki.
z recenzji
prof. dr. hab. n. med. i n. o zdr. Marka Krzystanka
kierownika Katedry i Kliniki Rehabilitacji Psychiatrycznej Wydziału Nauk Medycznych Ślgskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach
W książce podjęto problem źródeł wiedzy o sobie, znaczenia diagnozy oraz oddziaływań terapeutycznych z perspektywy osób w spektrum autyzmu. O tych ważnych kwestiach związanych z tożsamością człowieka autorzy piszą używając słów wypowiedzianych przez osoby neuroatypowe, a także prezentują ich przemyślenia oraz wskazówki dotyczące różnych form wsparcia. Pierwsza i druga część książki zostały ukierunkowane na ukazanie szerokiej perspektywy dotyczącej spektrum autyzmu oraz na ustalenia terminologiczne dotyczące samowiedzy, jej źródeł, a także etapów rozwoju wiedzy o sobie. W części metodologicznej uzasadniono wybór paradygmatu interpretatywnego, a także opisano przyjętą fenomenograficzną perspektywę opracowania materiału badawczego. Kolejne części książki odpowiadają na problemy badawcze oraz ukazują źródła samowiedzy, znaczenie diagnozy spektrum autyzmu, a także rolę oddziaływań psychoedukacyjnych dla wiedzy o sobie dorosłych osób neuroatypowych. Pracę kończy syntetyczne ujęcie uzyskanych wyników badań w kontekście dotychczasowych ustaleń na temat samowiedzy osób ze spektrum autyzmu, a także rekomendacje dla praktyki. Książka polecana jest pedagogom, psychologom, socjologom,a także osobom w spektrum autyzmu i ich rodzicom.
Are you struggling to still your mind? Discover the power of meditation and gently focus your mind for a happier and healthier life. You may already know that meditation and mindfulness can increase focus, reduce stress, quiet the mind and improve your health. However, focus and tranquillity can become difficult as we face numerous challenges, especially in a world where technological advances have consumed our daily lives.
As a result, we spend less time looking inward. Take a mindful adventure of self-discovery with Find Your Power: Meditations; a journey towards health, happiness and wholeness. Towards strength, peace and freedom.
Towards becoming fully and fearlessly who you are. Explore meditations that will guide you to a sacred space, that sacred space within you. When you transform your inner world, you will transform your outer world.
More importantly, you will discover the unshakable happiness you have been looking for.
Teza neurobiologiczna: byt ludzki jest mózgiem, a mózg jest maszyną do przetwarzania informacji. Lokując wszelką przyczynowość w mózgu, teza ta redukuje istotę mówiącą do ciszy jednego organu. Ta już dziś hegemoniczna teza ma wyraźne zakusy, by stać się bezwzględnie obowiązującą dla wszelkiej koncepcji człowieka i społeczeństwa, tudzież dla psychoanalizy i wszystkich tych, którzy się nią kierują, legitymizuje obejmowanie praktyki mówienia nadzorem administracyjnym, żąda owego wszystko jest neuro. W obliczu tej ideologii nasza praca ma na celu stoczenie walki epistemologicznej, koncept przeciw konceptowi. Psychoanaliza kładzie bowiem nacisk na wypowiedzenie podmiotu: on wypowiada to, co jest przyczyną jego cierpienia, realne swojego symptomu, który niesie ze sobą pragnienie, miłość i jouissance.
HERVÉ CASTANET Profesor uniwersytecki, członek École de la Cause freudienne (ECF) i Association Mondiale de Psychanalyse (AMP), psychoanalityk praktykujący w Marsylii, autor około trzydziestu książek, w tym Homoanalysants i Quand le corps se défait (Navarin/Le Champ freudien,
2013 i 2017)
Ta książka jest dla ciebie. Każde z nas ma zdrowie psychiczne: w lepszej lub gorszej kondycji, czasami w kompletnym kryzysie. Nie ma ludzi, którzy byliby wiecznie na haju szczęśliwości. Nasza droga bywa wyboista towarzyszą nam stres, smutek, lęk, bezsilność. Temat kondycji psychicznej dotyczy ciebie, twoich bliskich, a także osób, które mijasz na ulicy. Żyjemy w ciekawych czasach, poddających naszą wytrzymałość ciągłej próbie. Potrzebujemy zdrowia psychicznego, by rano wstać z łóżka, by myśleć w szkole czy w pracy, tworzyć z ludźmi dobre relacje, utrzymać zdrowie fizyczne oraz realizować swój życiowy potencjał. Zdrowie psychiczne. Instrukcja obsługi to książka napisana przez lekarkę psychiatrkę na podstawie jej doświadczenia i wiedzy klinicznej. Jest zrozumiała dla osób bez wykształcenia medycznego, odpowiada na najczęstsze pytania i rozwiewa wątpliwości w empatyczny sposób. To poradnik dla wszystkich zainteresowanych swoją kondycją psychiczną, dla osób wspierających bliskich w kryzysie oraz dla szukających odpowiedzi na poniższe pytania: Jak to wszystko działa i o co w ogóle chodzi z psychiką? Skąd mam wiedzieć, że z moim zdrowiem dzieje się coś niepokojącego? Gdzie szukać pomocy w razie problemów i jak odzyskać Zdrowie psychiczne? Jak pomóc osobie, która mierzy się z kryzysem? Jak poprawić swoje aktualne zdrowie psychiczne i jego wydolność? Co mogę zrobić dla siebie już dzisiaj, żeby zadbać Dobre samopoczucie? „Książka Aleksandry Pięty to bardzo ciekawa propozycja dla wszystkich zainteresowanych zdrowiem psychicznym – prosta, zrozumiała dla każdego, pokazująca podstawowe problemy, z jakimi możemy się mierzyć w zakresie naszej psychiki oraz to, jak sobie z nimi radzić. Autorka prowadzi nas przez kręte ścieżki tematów związanych ze zdrowiem psychicznym w taki sposób, że wydają się one prostsze. Odpowiada również na nurtujące wielu pytania – np. jak wygląda wizyta u psychiatry czy jakie są różnice między pracą psychiatry, psychologa i psychoterapeuty. Szczerze polecam tę książkę każdemu, bo warto zapoznać się z taką instrukcją obsługi zdrowia psychicznego i stosować ją w praktyce.” Prof. Dr Hab. Agata Szulc. Kierowniczka Kliniki Psychiatrycznej Wydziału Nauk o Zdrowiu WUM, prezeska elektka Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego „Wcale nie jest oczywiste, że fachową książkę na temat psychiatrii da się napisać językiem na tyle potocznym, by była zrozumiała dla niespecjalistów. Doktor Aleksandra Pięta, sprawnie jak mało kto, zmierzyła się z tym wyzwaniem – korzystając z wiarygodnych źródeł, do których odsyła poszukujących rzetelnych danych, zagubionych w bezmiarze niespójnych informacji. Dzielenie się swoją wiedzą (przy użyciu każdego medium, w tym tradycyjnego, jak książka) jest obowiązkiem osób ją posiadających. Polecam tę publikację zarówno pacjentom, jak ich bliskim – jako wstęp do pogłębionych rozmów z lekarzami prowadzącymi.” Dr Hab. N. Med. Andrzej Silczuk. Psychiatra, wykładowca uniwersytecki, dyrektor medyczny Wellbee, podcaster
Za każdym razem w psychoterapii pracujemy z konkretną, niepowtarzalną w swoim indywidualizmie osobą metodami pochodzącymi z wiedzy ogólnej. I, co niezwykle doniosłe, praca ta niejednokrotnie okazuje się skuteczna. W jaki sposób jest to możliwe? W pracy psychoterapeutycznej wszystkie drogi prowadzące do wyjaśnienia tego fenomenu sprowadzają się do jednego pojęcia konceptualizacji. Stąd podjęcie wysiłku jej zrozumienia, a następnie szczegółowego opisania, uznaliśmy za jak najbardziej zasadne. Poszukując doprecyzowania czym jest konceptualizacja w swojej istocie, dotarliśmy do fundamentalnego znaczenia przenikania się w jej konstrukcji i zawartości kontekstów: odkrycia i uzasadniania oraz nomotetycznego i idiograficznego. Stąd prezentowane przez nas ujęcie nazwaliśmy kontekstowym podejściem do budowania konceptualizacji poznawczo-behawioralnej.Ze Wstępu(...) książka jest ważną pozycją na polskim rynku. Dzięki niej psychologowie i psychoterapeuci, a także dydaktycy zajmujący się psychoterapią poznawczo-behawioralną dostaną do ręki kompleksową i aktualną publikację, która w sposób niezwykle staranny i całościowy ukazuje czytelnikowi drogę, jaką należy przebyć, aby poprawnie sformułować model problemu prezentowanego przez pacjenta. To bardzo ważny krok w kierunku doskonalenia jakości kształcenia psychoterapeutów oraz pracy terapeutycznej w naszym kraju.Z recenzji dr. hab. prof. USWPS Jarosława MichałowskiegoPowszechnie uznaje się, że budowanie konceptualizacji jest procedurą poprzedzającą i niezbędną zarazem do przeprowadzenia każdego procesu terapeutycznego w modelu pracy poznawczo behawioralnej. Określenia konceptualizacji spotykane w literaturze przedmiotu, takie jak "pierwsza zasada" (Beck i in. 1979), "serce praktyki opartej na dowodach" (Bieling i Kuyken, 2003), "most pomiędzy zrozumieniem a interwencją" (Meyer, 2003), "tłumacz teorii na terapię" (Tarrier, 2006) czy "kamień węgielny psychoterapii" (Chadwick, Williams i Mackenzie, 2003) podkreślają kluczowe znaczenie konceptualizacji i umacniają, jak się wydaje, przekonanie o jej niezbędności. Powszechność, a nawet siła przekonania, czego sami terapeuci poznawczo behawioralni doświadczają niemal na każdej sesji, pracując z przekonaniami, nie zawsze idzie w parze ze zrozumieniem treści w nich zawartych oraz jednoznacznością uzasadnienia. Podobnie rzecz ma się z konceptualizacją, która mimo swojej niekwestionowanej popularności nie jest bynajmniej konstruktem ani w oczywisty sposób zrozumiałym, ani tym bardziej prostym.Z tekstuW książce Wojciecha Stefaniaka i Małgorzaty Łysiak w sposób kompleksowy został omówiony proces tworzenia konceptualizacji problemów pacjenta w terapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy rozpoczynają swoje rozważania od wyjaśnienia czym jest konceptualizacja i jak wygląda proces jej tworzenia w różnych nurtach psychoterapeutycznych. Następnie przedstawiają szeroki wachlarz modeli konceptualizacyjnych w terapii poznawczo-behawioralnej, by w końcu przejść do tematów związanych z praktyką terapeutyczną. Na podstawie swojego wieloletniego doświadczenia Autorzy prowadzą Czytelnika przez kolejne etapy procesu tworzenia konceptualizacji. Podejmują tematy związane z poznaniem pacjenta, rozumieniem i wyjaśnieniem jego problemu oraz tworzeniem planu terapii. Książka bogata jest w przykłady pochodzące z pracy terapeutycznej. Tak jak sama konceptualizacja jest punktem wyjścia i punktem odniesienia całego procesu terapeutycznego, tak książka Konceptualizacja w terapii poznawczo-behawioralnej może być punktem wyjścia dla osób szkolących się lub punktem odniesienia dla terapeutów pracujących w nurcie poznawczo-behawioralnym.
Jeśli jesteś pedagogiem/ nauczycielem/ terapeutą:
Możesz wykorzystać ten Niecodziennik w całości – od A do Z – podczas indywidualnej pracy z dzieckiem czy jako stały punkt zajęć. Jeśli chcesz, możesz do swojej pracy wykorzystać poszczególne moduły lub karty, które akurat będą pomocne dla ucznia, z którym pracujesz. Może to być też jedynie baza pomysłów, które przekształcisz i nieco dostosujesz do swojego podopiecznego. Wiem, jak trudno znaleźć karty pracy mające na celu wzmacnianie samooceny wśród dzieci, a tym samym, jak ważny jest to temat. Mam nadzieję, że ten produkt pomoże Ci w Twojej codziennej pracy i przyniesie korzyści niejednemu dziecku!
Jeśli jesteś rodzicem:
I sięgasz po ten e-book, może to oznaczać, że bardzo dbasz o swoje dziecko, martwisz się o jego obniżoną samoocenę lub widzisz sfery, w której dobrze by było ją wzmocnić. E-book, który oglądasz, możesz wykorzystać do podniesienia poczucia wartości i skuteczności swojego dziecka. Wykonując ćwiczenia wspólnie z dzieckiem, będziesz miał szansę lepiej je poznać, zbliżyć się do niego, poprawić relacje. Dzieciom jest łatwiej mówić o sobie, kiedy przybiera to formę zabawy i przebiega w miłej atmosferze.
Publikacja przeznaczona dla dzieci w wieku 7-12 lat.
Z uwagi na duże zainteresowanie tematyka i ogromne zapotrzebowanie na narzędzia służące wzmacnianiu samooceny, postanowiłam stworzyć wersję tego materiału dla młodzieży. Ponadto opracowałam "Karty Samooceny i Samopoznania", które stanowią odrębne narzędzie, ale mogą też być uzupełnieniem "Niecodziennika Samooceny".
How to pass on strength not pain to those you love.
When a physical wound is left unhealed, it continues to cause pain and can infect the whole body. When emotions are left unhealed, they similarly cause harm that spreads to other parts of our lives, hurting our family, friends and colleagues. Eventually, this hurt spreads further, affecting entire communities and families across generations.
This is intergenerational trauma. It can lead us to become people-pleasers, co-dependent in relationships and even estranged from our families. The wounds are complex and continue to invade our minds, bodies and spirits long after.
In Break the Cycle, Dr Mariel Buqué delivers the ground-breaking guide to healing inherited trauma. Weaving scientific research with practical exercises and stories from her therapy room, Dr Buqué will help you understand how trauma is inherited from one generation to the next, break the cycle and disrupt the flow of intergenerational trauma with therapeutic exercises, and encourage you to pass on strength - not pain - to future generations.
With a holistic approach to healing that has been absent from the field of psychology for too long, Break the Cycle will help you shift intergenerational trauma to intergenerational abundance.
Internal Family Systems Therapy with Children details the application of IFS in child psychotherapy. The weaving together of theory, step-by-step instruction, and case material gives child therapists a clear roadmap for understanding and utilizing the healing power of this modality. In addition, any IFS therapist will deepen their understanding of the theory and practice of Internal Family Systems by reading how it is practiced with children. This book also covers the use of IFS in parent guidance, an important aspect of any therapeutic work with families or adult individuals with children. The poignant and humorous vignettes of children’s therapy along with their IFS artwork make it an enjoyable and informative read.
Applies the increasingly-popular Internal Family Systems model to children
Integrates theory, step-by-step instruction, and case material to demonstrate to therapists how to use IFS with children
Contains a chapter on using IFS in parent guidance
Includes a foreword by Richard Schwartz, the developer of the Internal Family Systems model
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?