W tej sferze znajdziecie Państwo szeroki wachlarz publikacji na temat technik psychologii i psychoterapii. Przedstawione w naszych podręcznikach sprawdzone techniki i sposoby na lepsze życie, potraktuj jako narzędzia pracy nad sobą i własnym umysłem. Bardzo wielu ludziom pomogły stanąć na nogi, poradzić sobie z krytycznymi nieraz sytuacjami, toksycznymi relacjami czy destrukcyjnymi emocjami. Dorota Mrówka poleca książki o medytacji, które oczyszczają umysł i rozjaśniają myśli. Z kolei Maciej Wielobób zaleca terapię jogą, od Ciebie zależy, którą metodę wybierzesz, wybór jest naprawdę ogromny.
Książka skłaniająca do refleksji, uzasadniona konceptualnie i praktyczna z klinicznego punktu widzenia. Model rozwiązywania problemów przez współdziałanie pozwala przyjrzeć się gamie powszechnych poważnych problemów powstających w kontakcie dzieci i rodziców oraz proponuje rozsądne i trafne strategie indywidualne i rodzinne, innowacyjnie ujęte w kontekście deficytów dzieci w obszarach funkcji wykonawczych, komunikowania się i regulowania emocji. To oraz wiele opisów przypadków sprawia, że jest to niezbędna lektura dla wszystkich, którzy pracują z dziećmi przejawiającymi zachowania eksternalizacyjne.
Praca ta jest bardzo interesującą pozycją w literaturze naukowej dotyczącej problemów zaburzeń odżywiania się. Jest ciekawa jako źródło wiedzy o dotychczasowych badaniach w tej dziedzinie, jest ciekawa ze względu na pomysł badań i uzyskane wyniki, wreszcie – jako oryginalny wkład w lepsze rozumienie etiologii zaburzeń odżywiania się, a w konsekwencji – w doskonalenie metod leczenia tych zaburzeń.
Z recenzji prof. dr. hab. Jana Czabały
Prezentowana książka stanowi kontynuację moich wieloletnich zainteresowań i badań w zakresie zaburzeń odżywiania się oraz problematyki rodzinnej. Moje doświadczenia jako terapeuty rodzinnego, często pracującego z rodzinami osób chorujących na zaburzenia odżywiania się, stały się inspiracją do podjęcia badań omawianych w tej publikacji. (…) Obszarem zainteresowania objęta została, z jednej strony, problematyka więzi i autonomii w rodzinach pochodzenia pacjentek i w rodzinach pochodzenia ich rodziców, z drugiej – ocena funkcjonowania rodziny jako całości, wzajemna ocena relacji pacjentek z ich rodzicami i wreszcie ocena relacji małżeńskiej rodziców pacjentek.
Ze wstępu autorki
Książka ta uczy, jak rozpoznać reakcje lękowe, w jaki sposób zwiększyć swoją odporność psychiczną, a także co robić, by lęk miał pozytywny wpływ na życie człowieka. Barwny i interesujący poradnik, przydatny w życiu codziennym, oparty na relacjach lekarz - pacjent.
Podręcznik proponuje dobrze udokumentowany psychospołeczny model leczenia zaburzeń związanych z uzależnieniami. Książka w wyczerpujący i przystępny sposób wyjaśnia model poznawczy uzależnienia, specyfikę studium przypadku, kierowanie relacją terapeutyczną i strukturę sesji terapeutycznych. Przedstawia sposoby zaznajamiania pacjentów z modelem i procedurami terapii oraz uczenia ich jak radzić sobie z głodem narkotyków i alkoholu. Opisuje specyficzne strategie oraz techniki poznawcze i behawioralne, a także metody pracy z pacjentami, u których współwystępują inne problemy, na przykład depresja, lęk, niska tolerancja frustracji, złość i zaburzenia osobowości. Autorzy podejmują też tak ważne zagadnienia, jak radzenie sobie z kryzysem i profilaktyka nawrotów.
Ważnym aspektem modelu poznawczego jest możliwość łączenia występujących w nim technik z innymi modelami terapii uzależnień, takimi jak AA czy budowanie wsparcia rodzinnego lub sieci wsparcia społecznego.
American Journal of Psychiatry
Warto korzystać z tego opracowania i polecać je innym jako bogaty w treści przewodnik po praktyce klinicznej (?). Wzbogacona informacjami na temat rezultatów terapii, ta mądra i niosąca nadzieję książka w ogromnym stopniu przyczyni się do włączenia terapii poznawczej do programów leczenia uzależnień
Contemporary Psychology
W książce znajdziemy sposoby zastosowania terapii poznawczej w leczeniu uzależnień proponowane przez Aarona Becka i poszerzone o klarowne i szeroko opisane połączenie teorii z praktyką.
General Hospital Psychiatry
Terapia wewnętrznego dziecka jest interesującym nurtem współczesnej psychoterapii. U jej źródeł znajdujemy tak znaczące postacie, jak Alice Miller oraz John Bradshaw. Podstawową zaletą omawianej metody jest możliwość jej autoterapeutycznego zastosowania. Książka zawiera wskazówki, w jaki sposób każdy z nas może stać się dla samego siebie opiekuńczym i kochającym rodzicem.
Adresowana jest do psychoterapeutów, psychologów i pedagogów oraz wszystkich osób zaangażowanych w proces samopoznania i osobistego rozwoju.
Paweł Karpowicz - socjolog, doktorat z psychologii humanistycznej na Uniwersytecie Warszawskim; odbył długoletni trening w zakresie jogi i medytacji oraz staże w różnych kierunkach psychoterapii (m.in. Psychologia Zorientowana na Proces, psychologia transpersonalna). Pracuje jako psychoterapeuta w dziedzinie uzależnień i osobistego rozwoju.
Poprawione i rozszerzone wydanie drugie tego znakomitego podręcznika proponuje sprawdzone strategie służące poprawie długoterminowych skutków leczenia oraz jakości życia osób cierpiących na zaburzenia afektywne dwubiegunowe. Czerpiąc wiedzę z wielu badań i bogatego doświadczenia, autorzy opracowują pełne ramy zindywidualizowanej terapii poznawczo-behawioralnej.
Podręcznik pełen jest przykładów i opisów przypadków. Został zaprojektowany tak, by uwzględnić złożoność procesu leczenia trudnych, przewlekłych zaburzeń. W tym wydaniu dawny protokół dwudziestu sesji terapii (w dodatku na końcu książki) został zastąpiony nowym, bardziej elastycznym modelem oceny i procesu leczenia. Format książki ułatwia przeprowadzenie skutecznych interwencji w pracy z pacjentami o różnych historiach choroby i profilach klinicznych – osobami z niedawno rozpoznanymi zaburzeniami, chorymi z objawami ustabilizowanymi oraz pacjentami codziennie zmagającymi się z objawami. Podręcznik zawiera jasne wskazówki dotyczące konceptualizacji indywidualnych potrzeb pacjentów oraz współpracy, która ma im pomóc w:
• lepszym zrozumieniu natury zaburzeń afektywnych dwubiegunowych;
• systematycznym przestrzeganiu sposobu i pór dawkowania leków;
• rozpoznawaniu wczesnych sygnałów ostrzegających o epizodach maniakalnych i depresyjnych;
• radzeniu sobie z objawami poznawczymi, behawioralnymi i afektywnymi;
• rozwijaniu umiejętności radzenia sobie i rozwiązywania problemów;
• wzmacnianiu relacji nadwątlonych zaburzeniem.
Podręcznik ma charakter praktyczny i został napisany w przystępny sposób. Na końcu każdego rozdziału zamieszczono najważniejsze informacje, które terapeuta powinien zapamiętać oraz zagadnienia, które należy omówić z pacjentem.
W książce przedstawiono aktualny stan wiedzy na temat psychopatologii, etiopatogenezy, diagnozy, rozumienia i terapii zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych. (…) Zainteresuje (ona) niewątpliwie większość psychoterapeutów poznawczo-behawioralnych oraz osoby biorące udział w takich szkoleniach. Mogą chcieć się z nią zapoznać psychoterapeuci innych orientacji, psychologowie kliniczni oraz psychiatrzy leczący chorych na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne. (…) Z jednej strony napisana jest językiem przeglądów piśmiennictwa publikowanych w czasopismach naukowych, a z drugiej zawiera wiele bardzo łatwych w odbiorze przykładów rozmów terapeutycznych z pacjentami. (…) W obecnej postaci jest bardzo cenną pomocą dla osób zajmujących się leczeniem zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych, bądź szkolących się w tym kierunku.
Z recenzji Prof. Andrzeja Kokoszki
Dla przeciętnego klinicysty, kliniki czy oddziału stacjonarnego jednostki z zaburzeniem osobowości z pogranicza często są najtrudniejszymi i niedającymi się rozwikłać przypadkami. Książka ta ? będąca pierwszą pracą zawierającą strategie, które dowiodły swojej skuteczności w kontrolowanych badaniach klinicznych ? przedstawia wszechstronne, zintegrowane podejście do leczenia tej populacji. Autorka udziela konkretnych wskazówek, które twórczo łączą najlepsze elementy metod behawioralnych, psychoanalitycznych, systemowych i innych powszechnie stosowanych. Jako innowator kliniczny Linehan dokonała rozbioru aspektów osobowości z pogranicza na części składowe i opracowała systematyczne ujęcie każdej z nich.
W pierwszej części książki autorka przedstawiła ogólny obraz tego zaburzenia i naszkicowała ramy teoretyczne, które wyznaczają kierunek terapii. W drugiej szczegółowo opisała sposób oceny pacjentek z osobowością z pogranicza oraz hierarchicznej organizacji celów behawioralnych.
Omawiając najbardziej stresujące zachowania pacjentów, z jakimi mają do czynienia klinicyści, autorka opisuje krok po kroku, jak ocenić ryzyko samobójstwa, radzić sobie z groźbami samobójczymi i pracować nad przewlekłym zachowaniem samobójczym. Przedstawia także ujęcia integracyjne tak specyficznych problemów, jak kryzysy, niestosowanie się do zaleceń i załamania w relacji terapeutycznej.
W jasny sposób wyszczególniając skuteczne techniki, które można odtworzyć w praktyce klinicznej, praca ta naświetla przeżycia wewnętrzne jednostek z osobowością z pogranicza i dostarcza klinicystom praktyczne narzędzia kliniczne do pracy z nimi. Jest nieocenionym źródłem dla wszystkich specjalistów, którzy pracują z tą trudną do leczenia populacją.
Psychoterapia krótkoterminowa rozwija się w obrębie różnych nurtów teoretycznych od lat 60. ubiegłego wieku. Upowszechnianiu się krótkich form psychoterapii o potwierdzonej empirycznie skuteczności sprzyjają ograniczone zasoby personelu i środków publicznej służby zdrowia oraz presja ekonomiczna instytucji finansujących psychoterapię.
Zainteresowanie terapią krótkoterminową uzasadniają wyniki badań, które sugerują, że większość osób poszukujących pomocy psychologicznej pragnie, aby trwała ona krótko - psychoterapia krótkoterminowa jest więc zazwyczaj metodą z wyboru, przynoszącą pacjentom korzyści.
Trzeci tom przedstawia informacje na temat strategii badań nad psychoterapią oraz wyniki badań nad efektywnością psychoterapii oraz szkolenia w psychoterapii realizowanego w ramach poszczególnych nurtów, szkół terapeutycznych. Zawiera ponadto część prezentującą autorskie propozycje szkolenia w psychoterapii – program szkolenia realizowany w Katedrze Psychopatologii i Psychoterapii Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.
Metodologiczne i statystyczne problemy psychologii to zbiór artykułów tak dobranych pod względem treści, aby mogły zainteresować jak najszersze grono osób poszukujących nowych i ważnych informacji o zagadnieniach z zakresu współczesnej psychologii. Zostały tu zamieszczone prace dotyczące tradycji metodologicznych, problemów warsztatowych oraz analiz statystycznych. Czytelnik będzie miał okazję zorientować się, jak z problemami psychologicznymi mierzyli się Watson, Skinner i Freud. Dowie się również, jak należy rozumieć skuteczność psychoterapii i jak się ją bada, a także, w jaki sposób psycholodzy - za pomocą kwestionariuszy - próbują badać tak ważne zjawisko, jakim jest ból. Osoby zainteresowane zastosowaniem metod statystycznych w psychologii znajdą tu dwa bardzo popularne na całym świecie artykuły Jacoba Cohena poświęcone kilku podstawowym problemom związanym z tym zagadnieniem. Z myślą o młodych psychologach, którzy zamierzają pisać rozprawę doktorską lub właśnie nad nią pracują, zostały również zamieszczone dwa rozdziały, które będą zapewne nie tylko pomocne, ale także interesujące.
Książka przemyślana, erudycyjna i wszechstronna (...). Z powodzeniem łączy dawne osiągnięcia, obecny status i przyszłe koncepcje poznawczo-behawioralne w jedną, spójną teorię psychopatologii i procesu psychoterapeutycznego (...). Jest to obowiązkowa lektura dla studentów, praktykantów i praktyków terapii poznawczej i behawioralnej. Warto ją polecić wszystkim, którzy interesują się tym tak ważnym podejściem terapeutycznym do leczenia zaburzeń psychicznych"". - Dr med. Lewis L. Judd.
Nerwice, zaburzenia osobowości, psychozy, anoreksja, natręctwa, urojenia, narcyzm to częste patologie psychiczne. Ich związki z przeżyciami o treści religijnej i religią są dla psychologii interesującym polem badań. Autor książki opisuje granice normalności przeżyć psychicznych i związki zjawisk psychopatologicznych z religią, opierając się głównie na własnym doświadczeniu terapeutycznym, neopsychoanalizie, przejściu egzystencjalnym. Proponuje własne ujęcie teoretyczne (koncepcja zwijania i partycypacji).
Pierwszy tom informuje o głównych czterech nurtach teoretycznych i znaczących szkołach psychoterapii, pokazuje psychoterapię z perspektywy neurobiologicznej, informuje o organizacji procesu psychoterapii i jego przebiegu, zasadniczych zjawiskach występujących w psychoterapii, technikach pracy stosowanych w głównych nurtach i szkołach praktyki psychoterapeutycznej.
Rzetelny przewodnik dla wszystkich, którzy pragną lepiej zrozumieć tożsamość płciową dzieci i młodzieży oraz wspierać je w ich rozwoju Obecnie dzieci i nastolatki wykazują większą otwartość w kwestiach związanych z płcią niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego tak ważne jest, aby osoby, które towarzyszą im na co dzień – rodzice, nauczyciele, psychoterapeuci – miały dostęp do wiedzy i narzędzi, które pozwolą im skutecznie wspierać młodych ludzi i odpowiadać na ich potrzeby. Dr Jack Turban, ceniony na całym świecie psychiatra, od ponad dekady zajmuje się badaniem tożsamości płciowej dzieci i młodzieży. W książce Mam prawo być sobą. Jak rozumieć tożsamość płciową dzieci i młodzieży omawia naukowe, medyczne, a także polityczne aspekty tego tematu. Przedstawia też historie trzech młodych osób – Meredith, Kyle’a i Sama – które odkrywają swoją tożsamość płciową, podejmują decyzje dotyczące opieki medycznej i psychologicznej, a także mierzą się z pełną napięć rzeczywistością społeczną i polityczną. Mam prawo być sobą to oparty na badaniach naukowych poradnik, który pozwala lepiej zrozumieć złożone kwestie związane z tożsamością płciową dzieci i młodzieży, a także spojrzeć na nią z szerszej perspektywy.
Z ogromną radością oddajemy w ręce Czytelników pierwszy tom podręcznika Psychoterapia dzieci i młodzieży w ujęciu integracyjnym. Od teorii do praktyki. Publikacja ta jest odpowiedzią na pilną potrzebę systematyzacji wiedzy i praktyki klinicznej w obszarze psychoterapii dzieci i młodzieży, z uwzględnieniem podejścia integracyjnego. To pierwsza tego rodzaju książka na polskim, a nawet europejskim rynku akademickim – kompleksowa, osadzona w realiach klinicznych, uwzględniająca zarówno aktualny stan badań, jak i wieloaspektowy charakter pracy terapeutycznej z osobami w wieku rozwojowym. Podręcznik ten kierujemy do szerokiego grona odbiorców – psychoterapeutek i psychoterapeutów różnych orientacji teoretycznych, psychologów klinicznych, psychiatrów dzieci i młodzieży, pedagogów i pracowników ośrodków zdrowia psychicznego, a także do osób przygotowujących się do pracy w tym obszarze: studentów, uczestników szkoleń specjalizacyjnych i kursów psychoterapeutycznych. Zależy nam na tym, by nasza publikacja była nie tylko źródłem wiedzy, ale także inspiracją do myślenia klinicznego, do zadawania pytań i do podejmowania odpowiedzialnych decyzji terapeutycznych. W niniejszym tomie koncentrujemy się na kluczowych fundamentach psychoterapii integracyjnej: specyfice rozwojowej dzieci i młodzieży, psychopatologii w ujęciu rozwojowym, podstawach teoretycznych integracji oraz etapach pracy terapeutycznej – od diagnozy i konceptualizacji przypadku po planowanie interwencji. Wskazujemy, jak można łączyć różne perspektywy teoretyczne i praktyczne w sposób spójny, przemyślany i skuteczny, mając zawsze na względzie dobro pacjenta i jego rodzinnego systemu. Ufamy, że lektura tego podręcznika będzie dla Państwa źródłem wiedzy, refleksji i inspiracji, a zarazem wsparciem w codziennej praktyce klinicznej. Mamy nadzieję, że przyczyni się również do budowania mostów pomiędzy różnymi podejściami terapeutycznymi oraz do tworzenia środowiska współpracy, wymiany i integracji – na rzecz lepszej i bardziej adekwatnej pomocy psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży w Polsce.
Pierwsza książka w języku polskim poświęcona tematyce integracji psychodelicznej. Oprócz śledzenia historii badań nad terapią psychodeliczną od lat sześćdziesiątych do dnia dzisiejszego, zgłębia także proces integracji psychodelicznej w przełomowym momencie, kiedy może się ona wkrótce stać powszechną praktyką w psychoterapeutycznych gabinetach. Niniejszy tom - autorstwa doświadczonego psychologa, psychoterapeuty, a jednocześnie inżyniera, który od lat specjalizuje się we wspieraniu osób z całego świata po trudnych przeżyciach w poszerzonych stanach świadomości - ma na celu stworzenie podstaw dla definicji i rozwoju technik integracyjnych, łącząc doświadczenia w odmiennych stanach z konsultacjami ze specjalistą. To mistrzowska synteza teorii i praktycznych zastosowań, która splata nauki psychologiczne, studia przypadków i spostrzeżenia z różnych tradycji duchowych w zrozumiały przewodnik, przeznaczony zarówno dla dociekliwego czytelnika, jak i praktykującego terapeuty.
Przestań sabotować samego siebie! Dowiedz się, jak odebrać wewnętrznemu krytykowi władzę nad swoim życiem i odzyskać spokój oraz pewność siebie. Często naszymi największymi wrogami w codziennym życiu jesteśmy my sami. Nasze lęki, wątpliwości i negatywne myśli blokują rozwój i nie pozwalają cieszyć się szczęściem. Psycholożka i neuropsycholożka Alba Cardalda pokazuje, jak rozpoznawać te sabotujące wzorce i zmieniać je w sposób skuteczny, tak aby budować relację z samym sobą opartą na szacunku i zrozumieniu. Dzięki praktycznym wskazówkom nauczysz się zastępować destrukcyjne myśli konstruktywnymi działaniami i odzyskasz kontrolę nad swoim życiem. Dowiesz się, jak powiedzieć „stop” własnym ograniczeniom w sposób zgodny z twoimi wartościami – i w końcu żyć w pełni po swojemu.
Pomimo rosnącego zainteresowania zaburzeniami narcystycznymi w środowisku profesjonalistów, wielu specjalistów zdrowia psychicznego – psychologów i psychoterapeutów – poszukuje wiedzy i narzędzi potrzebnych do pracy z osobami zmagającymi się z narcystycznymi zaburzeniami osobowości. Zaburzenia narcystyczne obejmują bowiem szerokie spektrum problemów natury psychologicznej, emocjonalnej i interpersonalnej, przez co stanowią poważne wyzwanie terapeutyczne. Robert P. Drozek, Brandon T. Unruh, Anthony W. Bateman – uznani psychoterapeuci – proponują podejście terapeutyczne oparte na mentalizacji. Badania pokazują, że osoby z cechami narcystycznymi mogą doświadczać znacznych trudności w zakresie mentalizacji, czyli zdolności do rozumienia własnych stanów psychicznych i stanów psychicznych innych osób i refleksji nad nimi. Deficyty w tej sferze prowadzą w przypadku pacjentów z zaburzeniami narcystycznymi do niestabilności emocjonalnej, problemów w relacjach interpersonalnych oraz zaburzonego poczucia własnej wartości. Rozwijanie umiejętności mentalizowania pozwala im lepiej rozumieć siebie i innych, co z kolei przekłada się na poprawę funkcjonowania w codziennym życiu. Książka Terapia oparta na mentalizacji w leczeniu zaburzeń narcystycznych dostarcza psychoterapeutom narzędzi niezbędnych do pracy z osobami cierpiącymi z powodu zaburzeń narcystycznych. Autorzy omawiają między innymi: zagadnienia związane z diagnozowaniem zaburzeń narcystycznych; najczęstsze wyzwania kliniczne pojawiające się w terapii pacjentów z objawami zaburzeń narcystycznych; strukturę oraz cele terapii opartej na mentalizacji; postawę terapeutyczną oraz kluczowe zasady postępowania klinicznego. Terapia oparta na mentalizacji w leczeniu zaburzeń narcystycznych to nieocenione źródło wiedzy zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych psychologów i psychoterapeutów pracujących z osobami, które borykają się z narcystycznymi zaburzeniami osobowości.
Odblokować ciało, ukoić umysł Nie możesz zasnąć, bo wciąż powracają bolesne obrazy z przeszłości? Twoje ciało napina się bez ostrzeżenia, a emocje wymykają spod kontroli? To mogą być konsekwencje przeżytej traumy. Sabina Sadecka pełnym empatii językiem wyjaśnia, co się dzieje z ciałem, pamięcią i emocjami po trudnym doświadczeniu. Tłumaczy, w jaki sposób chroniczne przeciążenie narusza poczucie bezpieczeństwa, oraz wskazuje, jak wyjść ze stanu ciągłego zagrożenia i przestać odtwarzać traumę. Zawarte w każdym rozdziale pytania i ćwiczenia wspierają odzyskanie poczucia sprawczości i realnego wpływu na własne życie. Poradnik dostarcza narzędzi niezbędnych do przejścia przez trzy etapy zdrowienia: regulację, stabilizację oraz integrację. Powrót do ciała łączy rzetelną wiedzę z praktyką terapeutyczną, by poprowadzić cię ku uważności i wyciszeniu, a także wzmocnić twoją odporność psychiczną. Sięgnij po tę książkę, jeśli pragniesz znów poczuć spokój, zaufać swojemu ciału i ruszyć do przodu z nową energią. ------------- Mówić o traumie w sposób zrozumiały, a zarazem budzący nadzieję i oparty na rzetelnych dowodach potrafi niewiele osób. Sabina jest jedną z nich. Na polskim rynku brakowało takiej książki. Bardzo mnie cieszy – jako psycholożkę, kobietę i człowieka – że się ukazała. Nareszcie! Joanna Chmura, autorka książki To nawet lepiej. Jak obracać trudności w szanse W tej książce znajdziecie wszystko, czego może potrzebować układ nerwowy rozregulowany po doświadczeniu traumy: wiedzę, wsparcie, delikatność i ogromny szacunek dla mądrości ciała. Po każdym rozdziale autorka proponuje zestaw pytań skłaniających do refleksji i pomagających w udzieleniu wsparcia samemu sobie. Co ważne, pytania te zostały dobrane tak, aby wzmacniać zasoby, autonomię i poczucie sprawczości naruszone przez traumę. Lektura tej książki koi, otula, daje nadzieję na regenerację i pokazuje, jak kroczek po kroczku zmierzać w dobrą stronę – w zgodzie ze sobą. Marta Piegat-Kaczmarczyk Autorka pięknym, prostym, „demokratycznym” językiem syntetyzuje zachodnią wiedzę o mechanizmach i symptomach reakcji potraumatycznych oraz metodach przywracania dobrostanu. Ci z nas, którzy borykają się ze skutkami traumy, mogą teraz w jednym miejscu znaleźć wszystko, co potrzebne, aby bardziej świadomie kierować swoim procesem zdrowienia. Marek Małkowicz, Polskie Stowarzyszenie Somatic Experiencing Trauma, odbierana jako doświadczenie skrajnie zagrażające życiu, nie musi zatrzymywać nas w poczuciu beznadziei. Możemy nauczyć się rozumieć, dlaczego coś tak głęboko i negatywnie wpłynęło na sposób, w jaki myślimy, czujemy i działamy. Uświadamiając sobie ten wpływ, paradoksalnie odkrywamy o sobie coś, czego wcześniej nie byliśmy świadomi – i możemy zrobić krok naprzód. Choć trauma niesie za sobą ból i psychiczne cierpienie, Sabina Sadecka potrafi mówić o niej tak, że człowiek niemal chciałby się z tym stanem zmierzyć. Bo wtedy mógłby spotkać się z sobą samym, dotknąć sedna własnych przeżyć i przejść drogę powrotną – z mądrością płynącą ze zrozumienia. Iwona Zabielska-Stadnik, redaktorka naczelna „Newsweek Psychologia” Sabina Sadecka – terapeutka traumy, nauczycielka akademicka i edukatorka. Absolwentka psychologii i polonistyki na UAM w Poznaniu, Universita di Pisa oraz Akademii „Artes Liberales”. Twórczyni podcastu „Ładnie o traumie”, cenionych kursów psychoedukacyjnych i portalu opsychologii.pl. Autorka ponad setki artykułów o psychologii i psychoterapii. Stosuje metodę Somatic Experiencing, integrując ją z podejściami behawioralnym i systemowym. W swoim debiucie książkowym pokazuje, że trauma to nie wyrok, lecz opowieść, którą można napisać na nowo.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?