Wsparcie psychologiczne w chorobie nowotworowejW Polsce każdego dnia średnio450 osób dowiaduje się, że ma nowotwór. Taka diagnoza często jesto dbierana jak wyrok. Pojawia się lęk o przyszłość, strach przed cierpieniem i śmiercią, smutek i gniew. Elizabeth Cohn Stuntz i Marsha M. Linehan z własnego doświadczenia wiedzą, jak trudne, wyniszczające i przytłaczające jest życie z rakiem.Autorki, wykorzystując założenia terapii dialektyczno-behawioralnej, opracowały program pomocy psychologicznej dla pacjentów onkologicznych. Strategie szczegółowo opisane w książce pomogą zrozumieć reakcję na wiadomość o chorobie, realnie ocenić sytuację, by podjąć odpowiednie leczenie, i lepiej radzić sobie z przytłaczającymi emocjami. Stuntz i Linehan wyjaśniają, jak skutecznie komunikować swoje potrzeby zarówno bliskim, jak i personelowi medycznemu, wskazują drogę do akceptacjidolegliwości psychicznych i fizycznych oraz odnalezienia sensuw cierpieniu.Radzić sobie z rakiembędzie wsparciem dla osoby chorej i jej bliskich na każdym etapie leczenia, pomoże przetrwać najtrudniejsze momenty oraz znaleźć spokój i ukojenie.Dzięki tej książce dowiesz się:- jak stawić czoło strachowi, smutkowi i złości, nie pozwalając, aby cię obezwładniły,- w jaki sposób zachować nadzieję, nie stosując mechanizmu wyparcia,- co zrobić, by podtrzymywać bliskie relacje, kiedy brak ci siłnazadbanie o samego siebie,- czym jest terapia DBT i jak wykorzystać to sprawdzone narzędzie psychologiczne w procesie leczenia onkologicznego.Na okładce:"Łeb do słońca" to ulubione powiedzenie Magdy Prokopowicz - założycielki Fundacji Rak'n'Roll. Przypomina, że w trudnych momentach warto zatrzymać się i doświadczać - zbierać to, co daje ciepło i energię, pozwala żyć z radością pomimo raka. Ta książka pomaga znaleźć spokój - wystawić łeb do słońca.Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!Skrzydełko:Choroba to punkt zwrotny w życiu i wpływa na wszystkie jego sfery.Po diagnozie życie trzeba poskładać na nowo, a każdy pacjent ma własny sposób radzenia sobie z rakiem. Książka Stuntzi Linehanpomoże zapanować nad lękiem, smutkiem i złością w najtrudniejszych momentach.Jarosław Gośliński, redaktor naczelny portalu onkologicznego zwrotnikraka.plGdy jako młodziutka absolwentka studiów psychologicznych dowiedziałam się, że jestem chora na raka, wraz z najbliższymi przeżyłam szok. Od tamtej diagnozy minęły ponad dwie dekady. Przez te wszystkie lata pomagałam osobom w kryzysie zdrowotnym. Cieszę się, że powstała książka, która stanowi źródło ogromnego wsparcia dla pacjentów z doświadczeniem choroby nowotworowej. Jest przepełniona mądrością, uważnością i współczuciem. Autorki krok po kroku uczą nas kluczowych umiejętności radzenia sobie z diagnozą i silnymi emocjami. Wskazują, jak dbać o relacje, komunikować się i pomimo choroby wieść sensowne życie. Jestem wdzięczna za tę wspaniałą książkę.Joanna Zapała. Psycholożka klininiczna, superwizorka psychoonkologii. Psychoterapeutka DBT. Prezeska Centrum Psychoterapii Integralnej.O autorkachElizabeth Cohn Stuntz-amerykańska psychoterapeutka.Po wielu latach pracy z pacjentami onkologicznymioraz na podstawie własnych doświadczeń opracowała program umiejętności radzenia sobie z chorobą nowotworową oparty na terapii dialektyczno-behawioralnej (DBT). Jest członkiniąkadrynaukowej Westchester Center for the Study of Psychoanalysis and Psychotherapy.Marsha M. Linehan-twórczyni terapii dialektyczno-behawioralnej, emerytowana profesor psychologii. Pełniła funkcję dyrektorki kliniki badań behawioralnych i terapii University of Washington. Jej wkład w badania w obszarze psychologii klinicznej został uhonorowany licznymi prestiżowymi nagrodami.
Kompleksowy podręcznik poświęcony zespołom konsultacyjnym w DBTJednym z istotnych elementów w terapii dialektyczno-behawioralnej (DBT) są zespoły konsultacyjne, które pomagają terapeutom doskonalić umiejętności, przezwyciężać kryzysy i dbać o prawidłowy przebieg terapii zgodnie z obowiązującym schematem DBT. Do tej pory na rynku brakowało opracowań wyjaśniających istotę i znaczenie zespołów konsultacyjnych w DBT. Wybitne specjalistki i niekwestionowane autorytety w dziedzinie DBT - Marsha M. Linehan i Jennifer H.R. Sayrs - wypełniły tę lukę. Przygotowany przez nie podręcznik zawiera wszystko, co jest potrzebne do prowadzenia skutecznego zespołu DBT. Autorki kompleksowo tłumaczą istotę i znaczenie zespołów w terapii dialektyczno-behawioralnej, wyjaśniają ich działanie i wskazują różnice pomiędzy nimi a tradycyjnymi zespołami konsultacyjnymi. Szczegółowy opis kompetencji poszczególnych członków zespołu, struktury spotkań i przykłady rozpoznawania i rozwiązywania typowych problemów pomogą wypracować efektywną kulturę zespołu zgodną z najnowszą wiedzą. Praktyczne przykłady, cenne wskazówki i ćwiczenia utrwalające pozwolą zbudować trwały zespół wzajemnie wspierających się i doskonalących swoje umiejętności terapeutów.
Ten fachowy przewodnik pomoże zarówno początkującym terapeutom DBT, jak i wytrawnym klinicystom. Będzie przydatny również dla osób zainteresowanych rozwijaniem kompetencji zespołów i wypalenia zawodowego za pomocą innych niż DBT metod terapeutycznych. Dzięki tej książce:
dowiesz się, jakie są główne zadania i cele zespołów konsultacyjnych w DBT,
zrozumiesz strukturę pracy zespołów oraz poznasz kompetencje i zadania poszczególnych jego członków, nauczysz się odpowiednio reagować na typowe problemy,
zyskasz biegłość w korzystaniu z DBT w swojej praktyce terapeutycznej.
„Wreszcie ukazał się podręcznik, na który czekaliśmy... Jest w nim wszystko: formularze, przykłady tego, co należy powiedzieć (a czego nie), oraz praktyczne ćwiczenia. Twój zespół będzie lepiej funkcjonował, a ty będziesz lepszym członkiem zespołu, jeśli przeczytasz tę książkę i zastosujesz zawarte w niej zalecenia i strategie". Joan C. Russo, PhD, przewodnicząca DBT-Linehan Board of Certification Jennifer H.R. Sayrs, ABPP, uczestniczyła jako terapeutka badawcza w trzech badaniach klinicznych Marshy Linehan dotyczących dialektycznej terapii behawioralnej (DBT) oraz w kilku badaniach jako koder przestrzegania zasad DBT. Pracując jako trenerka Behavioral Tech, prowadzi różnorodne warsztaty z zakresu DBT w Stanach Zjednoczonych i w innych krajach. Jest dyrektorką Centrum DBT w Evidence Based Treatment Centers w Seattle (EBTCS), gdzie prowadzi DBT dla dorosłych, młodzieży i rodzin. Centrum DBT było jednym z pierwszych zespołów DBT w kraju, który otrzymał certyfikat programowy od DBT-Linehan Board of Certification. Sayrs jest także członkinią założycielką i dyrektorką wykonawczą EBTCS. Należy do zarządu Amerykańskiej Rady Psychologii Poznawczej i Behawioralnej wchodzącej w skład American Board of Professional Psychology. Marsha M. Linehan, PhD, ABPP, jest twórczynią dialektycznej terapii behawioralnej (DBT), profesorką na wydziałach psychologii oraz psychiatrii i nauk behawioralnych Uniwersytetu Waszyngtońskiego i dyrektorką Behavioral Research and Therapy Clinics - ośrodka badań klinicznych działającego przy tej uczelni. Głównym przedmiotem jej zainteresowań badawczych jest opracowywanie i ocena opartych na dowodach metod leczenia przeznaczonych dla osób z silnymi tendencjami samobójczymi i innymi poważnymi zaburzeniami psychicznymi. Za swój wkład w badania nad samobójstwem i prace w dziedzinie psychologii klinicznej doktor Linehan została wyróżniona m.in. Grawemeyer Award for Psychology od Uniwersytetu w Louisville w 2017 roku oraz Career/Lifetime Achieyement Award od Association for Behavioral and Cognitive Therapies w 2016 roku.
Niezbędna pomoc dla pacjentów biorących udział w treningu umiejętności DBT i dla terapeutów, którzy ten trening prowadzą
Terapia dialektyczno-behawioralna jest skuteczna w leczeniu młodzieży z tendencjami samobójczymi, a także dorosłych z zaburzeniem osobowości z pogranicza, zaburzeniami odżywiania się, oporną na leczenie depresją, nadużywających substancji psychoaktywnych i borykających się z wieloma innymi chorobami. Diagnoza zaburzenia psychicznego nie jest jednak konieczna do tego, aby odnieść korzyść z umiejętności DBT.
Trening umiejętności DBT pomaga zwiększyć odporność i budować satysfakcjonujące życie, uczy, jak zmienić niepożądane zachowania, emocje, myśli i zdarzenia oraz jak żyć chwilą, akceptując to, co jest. Zdobyte umiejętności będą przydatne dla przyjaciół i członków rodzin osób z trudnościami, skorzystać mogą na nich także dzieci ze szkół podstawowych i średnich, a przedsiębiorcy wykorzystać do stworzenia lepszego środowiska pracy.
Dzięki tej publikacji pacjenci biorący udział w treningu umiejętności DBT uzyskają szybki i łatwy dostęp do zalecanych narzędzi spełniających ich indywidualne potrzeby. Książka zawiera bowiem ponad 225 przystępnie napisanych ulotek i kart do samodzielnej pracy według czterech głównych modułów umiejętności DBT: uważności, skuteczności interpersonalnej, regulacji emocji oraz tolerancji dolegliwości psychicznych.
„DBT to potwierdzona, oparta na dowodach metoda terapii, łącząca w sobie dane naukowe z doświadczeniem i empatią Marshy Linehan - wyjątkowej badaczki i klinicystki, której nowatorskie prace posunęły naprzód tę dziedzinę, a wielu cierpiącym jednostkom dały nadzieję na wyleczenie".
Joan Rosenbaum Asarnow, Ph.D., Department of Psychiatry and Biobehavioral Sciences, Uniwersytet Kalifornijski, Los Angeles
„Takie umiejętności, jak uważność, skuteczność interpersonalna, regulacja emocji i tolerancja dolegliwości psychicznych, mają ogromne znaczenie dla osób pracujących nad przezwyciężeniem złożonych problemów. DBT jest szczególnie skuteczną metodą nauczenia się tych umiejętności. Gorąco polecam tę książkę z kartami i ulotkami dla pacjenta oraz wydany razem z nią podręcznik dla terapeutów".
Judith S. Beck, Ph.D., przewodnicząca Beck Institute for Cognitive Behavior Therapy
Najważniejszy podręcznik dla terapeutów wdrażających trening umiejętności DBTCoraz większa liczba badań sugeruje, że trening umiejętności jest obiecującą interwencją m.in. u młodzieży z tendencjami samobójczymi, a także u dorosłych z zaburzeniem osobowości z pogranicza, zaburzeniami odżywiania się, oporną na leczenie depresją, nadużywających substancji psychoaktywnych i borykających się z wieloma innymi chorobami.Książka przybliża główne założenia terapii dialektyczno-behawioralnej, ze szczególnym uwzględnieniem treningu umiejętności, oraz podaje wyczerpujące i precyzyjne instrukcje dotyczące nauczania określonych umiejętności związanych z uważnością, skutecznością interpersonalną, regulacją emocji oraz tolerancją na problemy psychiczne i emocjonalne.Terapeuci znajdą w niej wiele przykładów klinicznych, szczegółowe uwagi dydaktyczne oraz omówienie praktycznych aspektów treningu umiejętności, takich jak przygotowanie do treningu, organizacja sesji, rozpoczęcie treningu, cele terapeutyczne i procedury treningu czy zastosowanie innych strategii i procedur DBT do treningu umiejętności behawioralnych.Podręcznik uzupełnia publikacja Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT®). Trening umiejętności. Materiały i ćwiczenia dla pacjentów.
Dla przeciętnego klinicysty, kliniki czy oddziału stacjonarnego jednostki z zaburzeniem osobowości z pogranicza często są najtrudniejszymi i niedającymi się rozwikłać przypadkami. Książka ta ? będąca pierwszą pracą zawierającą strategie, które dowiodły swojej skuteczności w kontrolowanych badaniach klinicznych ? przedstawia wszechstronne, zintegrowane podejście do leczenia tej populacji. Autorka udziela konkretnych wskazówek, które twórczo łączą najlepsze elementy metod behawioralnych, psychoanalitycznych, systemowych i innych powszechnie stosowanych. Jako innowator kliniczny Linehan dokonała rozbioru aspektów osobowości z pogranicza na części składowe i opracowała systematyczne ujęcie każdej z nich.
W pierwszej części książki autorka przedstawiła ogólny obraz tego zaburzenia i naszkicowała ramy teoretyczne, które wyznaczają kierunek terapii. W drugiej szczegółowo opisała sposób oceny pacjentek z osobowością z pogranicza oraz hierarchicznej organizacji celów behawioralnych.
Omawiając najbardziej stresujące zachowania pacjentów, z jakimi mają do czynienia klinicyści, autorka opisuje krok po kroku, jak ocenić ryzyko samobójstwa, radzić sobie z groźbami samobójczymi i pracować nad przewlekłym zachowaniem samobójczym. Przedstawia także ujęcia integracyjne tak specyficznych problemów, jak kryzysy, niestosowanie się do zaleceń i załamania w relacji terapeutycznej.
W jasny sposób wyszczególniając skuteczne techniki, które można odtworzyć w praktyce klinicznej, praca ta naświetla przeżycia wewnętrzne jednostek z osobowością z pogranicza i dostarcza klinicystom praktyczne narzędzia kliniczne do pracy z nimi. Jest nieocenionym źródłem dla wszystkich specjalistów, którzy pracują z tą trudną do leczenia populacją.
Niezwykła autobiograficzna opowieść o zmaganiu z depresją i terapii dialektyczno-behawioralnej opracowanej w oparciu o własne doświadczenia.Autorka zaczyna swoją fascynującą opowieść od tego, jak w wieku osiemnastu lat zaczęła się zmieniać z żywej, cieszącej się popularnością osoby w dziewczynę ze skłonnościami samobójczymi. Po ponad dwóch latach spędzonych w szpitalu psychiatrycznym przysięgła, że jeśli uda jej się wydostać z tego piekła, to zrobi wszystko, by pomóc w tym innym, tak by i ich udziałem stało się życie, które warto przeżyć. W latach osiemdziesiątych udało jej się opracować terapię dialektyczno-behawioralną, która jednocześnie obejmowała akceptację siebie i potrzebę zmian. Jej kluczowymi elementami stały się też uważność, a także różne życiowe umiejętności. Mottem Linehan stało się powiedzenie: Nie można poprzez myślenie nauczyć się nowych zachowań to poprzez nowe zachowania można nauczyć się nowego myślenia.Marsha Linehan zachowała swoją niezwykłą duchowość. Jej historia jest również opowieścią o rozwoju wiary i wytrwaniu w wierze.
Podręcznik opisuje zmodyfikowane techniki dialektycznej terapii behawioralnej o udokumentowanej skuteczności w leczeniu nastolatków mających wiele problemów psychicznych, w tym narażonych na najwyższe ryzyko zachowań samobójczych i samouszkadzających. Autorzy ? doświadczeni klinicyści ? przedstawiają przesłanki konceptualne i empiryczne terapii oraz krok po kroku wyjaśniają cały jej proces.
Początkowe rozdziały opisują kluczowe czynniki ryzyka związane z występowaniem zachowań samobójczych wśród młodzieży oraz zawierają przegląd literatury fachowej. Następnie przedstawiony jest zarys dialektycznej terapii behawioralnej ze szczególnym uwzględnieniem sposobów adaptowania jej dla celów leczenia nastolatków. Książka wyjaśnia, co, dlaczego i jak należy poddać ocenie w przypadku nastolatków cierpiących na silną dysregulację emocjonalną, aby zaplanować właściwe leczenie, zaangażować w nie pacjenta oraz skutecznie wdrażać starannie ustrukturyzowane interwencje terapii indywidualnej, rodzinnej i grupowej. Wskazówki obejmujące całość problematyki ? od diagnozy po zakończenie leczenia ? przeplatane są przykładami dotyczącymi pacjentów oraz fragmentami rozmów.
Książka daje terapeutom niezwykle wartościowe narzędzia do pracy klinicznej z nastolatkami oraz z ich rodzinami. Powinna zagościć na biurkach wszystkich specjalistów związanych z opieką psychiatryczną: psychologów klinicznych, psychiatrów oraz pracowników socjalnych.
Jest to książka wybitna. Stanowi ogromny wkład w zapobieganie samobójstwom wśród nastolatków. Szczegółowo informuje klinicystów, jak stosować ten skuteczny rodzaj leczenia psychospołecznego, pracując z nastolatkami, u których na początku leczenia występują specyficzne czynniki ryzyka. Została napisana przez pionierów dialektycznej terapii behawioralnej. Jest obowiązkową lekturą dla każdego specjalisty zajmującego się zdrowiem psychicznym, niezależnie od doświadczenia i wyszkolenia.
Cynthia R. Pfeffer, MD, Department of Psychiatry,
Weill Medical College, Cornell University
Alec L. Miller, PsyD jest profesorem psychiatrii i nauk behawioralnych. Kieruje sekcją psychologii dzieci i nastolatków, jest dyrektorem programu leczenia depresji i zachowań samobójczych u nastolatków oraz dyrektorem opieki psychiatrycznej w ramach programu zdrowotnego dla szkół PS 8 School-Based Health Program.
Jill H. Rathus, PhD jest profesorem psychologii, założycielką i dyrektorem programu dialektycznej terapii behawioralnej oraz dyrektorem jednostki zajmującej się przemocą w rodzinie.
Marsha M. Linehan, PhD jest profesorem psychologii oraz wykładowcą psychiatrii i nauk behawioralnych w University of Washington, Seattle, gdzie pracuje także jako dyrektor kliniki badań behawioralnych i terapii behawioralnej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?