Jak to się stało, że przestaliśmy wsłuchiwać się w siebie i odcięliśmy się od swoich uczuć i potrzeb?Często wolimy słuchać innych ludzi, niż wyznać komuś, jak sami się czujemy. W zakładaniu masek i odgrywaniu ról osiągnęliśmy mistrzostwo. Przyzwyczailiśmy się do ukrywania tego, co się w nas dzieje, aby w ten sposób zdobyć uznanie, poczucie przynależności i pozorny komfort. Większość z nas w kwestii komunikacji wciąż znajduje się na etapie nieporadnego bełkotu. Przywykliśmy do oceniania i osądzania innych, do przypinania im łatek, choć sami nie mamy na tyle śmiałości, by podzielić się z drugim człowiekiem własnymi uczuciami i naszym prawdziwym ja.Odcięcie od siebie to rodzaj autoprzemocy; niesłuchanie siebie prędzej czy później prowadzi do niesłuchania innych; brak szacunku dla siebie zamienia się w brak szacunku dla otoczenia. Pora odnaleźć radość w przebywaniu ze sobą i z bliskimi!Ta książka jest zaproszeniem do rozładowania mechanizmów przemocy. Uczy, jak rozpoznawać własne potrzeby i samodzielnie o nie dbać. Pokazuje proste, praktyczne sposoby na zrzucenie emocjonalnej maski i prowadzenie autentycznego życia. Przestań narzekać, że nikt się tobą nie zajmuje! Skończ z obwinianiem innych, bo tylko ty posiadasz moc uzdrowienia własnych zachowań!Przekład: Łukasz Musiał
Każdy rodzic wysyłając dziecko do szkoły wyposaża go w plecak, który pomieści książki, zeszyty, piórnik, a nawet drugie śniadanie. Z pewnością każdy rodzic chciałby też umieścić w plecaku dziecka pewne kompetencje i umiejętności, takie jak: poczucie wartości, dobre relacje z rówieśnikami, adekwatną samoocenę, zdolność wyrażania emocji, umiejętność rozwiązywania konfliktów, asertywność, czy motywację do nauki. Większość rodziców może nawet myśli, że ich dziecko to wszystko potrafi, ale z biegiem czasu zaczynają dostrzegać, że ich oczekiwania nie pokrywają się z rzeczywistością. Również dla dziecka konfrontacja ze szkolnymi obowiązkami może okazać się zbyt trudna. Powstanie programu profilaktyczno-terapeutycznego dla uczniów w młodszym wieku szkolnym jest odpowiedzią na coraz częściej widoczne przez specjalistów problemy w zakresie kompetencji społecznych i emocjonalnych dzieci, zwłaszcza tych rozpoczynających edukację na etapie szkolnym. Wiele z proponowanych scenariuszy mogą wykorzystać specjaliści w pracy terapeutycznej z dziećmi o specyficznych potrzebnych edukacyjnych. Założeniem programu była realizacja scenariuszy w pracy grupowej dzieci, natomiast Autorki zachęcają także do wykorzystywania pomysłów i materiałów zawartych w książce także do pracy indywidualnej (np. w pracy z emocjami, czy samooceną). Scenariusze można realizować zarówno stacjonarnie, w klasie szkolnej, jak również podczas spotkań grupowych online, które w obecnym czasie stały się naturalną zastępczą drogą komunikacji i podtrzymywania relacji interpersonalnych. W dzisiejszym świecie, bogatym w nowe technologie i łączność cyfrową niejednokrotnie obserwuje się paradoksalnie trudności w relacjach międzyludzkich. Dzieci, które najpierw wybierały autoizolację pod wpływem fascynacji telefonem, Internetem, światem wirtualnym, obecnie są jeszcze mocniej na nią skazane przez problemy związane z pandemią, jaka ogarnęła cały świat. Ogromnego znaczenia nabiera zatem opanowanie przez dzieci od najmłodszych lat umiejętności pracy w zespole, radzenia sobie z własnymi emocjami, postawy asertywności czy nabycie kompetencji rozwiązywania konfliktów. Uzupełnieniem książki są karty pracy pt. Trening umiejętności emocjonalnych i społecznych dzieci. Karty terapeutyczne i karty pracy.
Annie Besant w swym dziele O nastrojach zajęła się tematem zmiennych nastrojów oraz ich niekorzystnego wpływu na nasz rozwój duchowy, ale także na nasze codzienne życie. Naszym zadaniem jest dokładne zrozumienie mechanizmów rządzących tymi falami nastroju pozytywnego a następnie negatywnego, co jest cechą szczególną wszystkich zachodnich, materialistycznych społeczeństw.
Za nasz nastrój odpowiedzialne są czynniki, na które mamy całkowity wpływ. Wlicza się w to na przykład odpowiednia ilość snu, dbanie o siebie, czy nie nadwyrężanie swoich sił, jak również kontrolowanie wpływu świadomości zbiorowej na nasze osobiste doświadczenie. Owa ingerencja emocjonalna i myślowa pochodząca z doświadczenia innych może bowiem przybierać formę silnych sugestii na wrażliwą psychikę osoby rozwijającej się duchowo. Staje się to szczególnie ważne w czasach naznaczanych globalizacją i błyskawicznym rozpowszechnianiem się wiadomości, kiedy to coraz większe masy ludzi ulegają jednocześnie bardzo podobnym emocjom, myślom i nastrojom. Ponadto prawo cykliczności niejako wymusza na naszych emocjach pewne reakcje, co wynika z podświadomych tendencji naszej jaźni.
Autorka w wypadku wszystkich tych czynników podaje środki zaradcze, sposoby, przy pomocy których będziemy w stanie zharmonizować nasze życie emocjonalne, co będzie prowadziło do zaprowadzenia trwałej równowagi psychicznej.
Czy wiesz co robić, gdy zmagasz się z życiową próbą?Niekiedy wierzącym trudno jest zrozumieć, dlaczego Jezus nie uzdrawia ich lub nie uwalnia w różnych dziedzinach życia tak łatwo, jak ich zbawił.Wielu zastanawia się: - Jezus poniósł moje choroby i dolegliwości na ten sam krzyż, na który wziął moje grzechy. Dlaczego więc trudniej jest przyjąć uzdrowienie niż zbawienie? Dlaczego trudniej je utrzymać, nawet jeżeli je wcześniej od Boga otrzymałem? W niniejszej książce Dave Roberson odpowiada na te pytania.
W monografii przedstawiono kolejne nowe opisy studium przypadków osób z chorobą rzadką. Starano się dokonać odsłony obszaru specyfiki dominacji zaistnienia poprzez obraną dobrowolnie formę uczestnictwa społecznego opisywanych osób dorosłych z chorobą rzadką w ich dostępie do sobie określonej indywidualnie przestrzeni aktywności. Usiłowano identyfikować warunki oraz możliwości realizowania się w podejmowanej aktywności na drodze wsparcia, przeciwieństw, różnorodności sytuacji, okoliczności i stylu funkcjonowania, osiągania standardów dorosłości z jej autonomią oraz pełnionymi społecznie rolami. Tak opisywana wizja osobiście ;przybieranego stylu dominacji zaistnienia pozwoliła w podjętej analizie biografii ukazać informacje medyczne nieznanych chorób rzadkich, a zarazem obiektywnie spojrzeć na społeczny kontekst w obszarze przyjmowanych reakcji otoczenia wobec poszczególnych jednostek. W prezentowanych biografiach starano się ukazać wzrastającą siłę korzystnych zmian zarówno w zakresie etiopatogenezy wybranych chorób, jak też możliwości diagnostycznych, terapeutycznych i pedagogicznych.
Richard Noll (ur. 1959) jest psychologiem klinicznym i historykiem medycyny jak również antropologiem i badaczem szamanizmu; od 2000 jest profesorem psychologii na DeSales University; wcześniej wykładał na wydziale historii nauki Uniwersytetu Harvarda, na którym zrobił habilitację. W latach 1995-1996 pracował w Dibner Institute for History of Science and Technology przy MIT (Massachusetts Institute of Technology), gdzie był zatrudniony w charakterze profesora wizytującego. Doktorat z psychologii klinicznej obronił w 1992 w nowojorskiej The New School for Social Research. Od 2018 piastuje stanowisko honorowego profesora wizytującego na University of Shiga Prefecture w Hikone w Japonii. Jego książki i artykuły doczekały się tłumaczeń na 14 języków. Richard Noll mieszka w Belmont w stanie Massachusetts; jest Amerykaninem, którego przodkowie pochodzą m.in. z Polski; w 1991 odwiedził na zaproszenie prof. Andrzeja Wiercińskiego Warszawę (UW), Kielce (UJK) i Kraków (UJ), wygłaszając wykłady na temat szamanizmu.
Książka Kult Junga, która niebawem po swoim ukazaniu się zyskała bardzo pochlebne oceny i komentarze, stając się przedmiotem wielu artykułów w anglojęzycznej prasie, wyznacza punkt zwrotny w naszym rozumieniu życia i dzieła Carla Gustava Junga. Wykorzystując niedawno odkryte zapiski i dokumenty, jej autor, Richard Noll, poddaje wnikliwym oględzinom postać „historycznego Junga” – ujawniając przy tym fakty dotyczące zafałszowywania przez Junga wyników kluczowych badań nad teorią nieświadomości zbiorowej, założenia przez Junga czegoś w rodzaju kultu religijnego, którego członkami byli jego uczniowie i najbliżsi współpracownicy, a także obecności w jego dziele idei o charakterze rasistowskim i proto-faszystowskim. Książka Kult Junga, opatrzona „Wstępem do nowego wydania”, w którym autor odnosi się do reakcji związanych z jej pojawieniem się na rynku czytelniczym, stanowi fascynujący dokument, kluczowy do jak najbardziej pełnego i wnikliwego zrozumienia życia i myśli Junga z okresu przełomu XIX i XX w., a także jego idei i teorii, które nadal, również w XXI w., wywierają na nas przemożny wpływ.
Sonu Shamdasani (ur. 1962) jest historykiem psychologii i badaczem, pracownikiem naukowym Wellcome Institute for the History of Medicine, profesorem University College London. Redagował i przygotowywał do druku szereg książek: C.G. Jung The Psychology of the Kundalini Yoga. Notes of the Seminar Given in 1932 by C. G. Jung (Bollingen Series, Princeton University Press/Routledge, 1996) [wyd. pol. C.G. Jung Psychologia kundalini-jogi, Warszawa 2003, wyd. KR], C.G. Jung The Red Book. Liber Novus (Philemon Series, The Foundation of the Works of C.G. Jung/Norton, 2009) [wyd. pol. C.G. Jung Czerwona księga, Kraków 2019, wyd. Vis-á-Vis Etiuda], C. G. Jung, History of Modern Psychology: Lectures Delivered at the ETH Zurich, Volume 1, 1933-1934 (Philemon Series & Princeton University Press, 2018) oraz C. G. Jung, The Black Books of C.G. Jung (1913-1932) (Stiftung der Werke von C. G. Jung & W. W. Norton & Company, 2020). Jest autorem następujących książek: Jung and the Making of Modern Psychology: The Dream of a Science (Cambridge University Press, 2003), Jung Stripped Bare by His Biographers, Even (London: Karnac Books, 2004), C. G. Jung. A Biography in Books (New York: W. W. Norton & Company, 2011) oraz, wraz z Jamesem Hillmanem, Lament of the Dead. Psychology after Jung’s Red Book (New York: W. W. Norton & Company, 2013). Sonu Shamdasani jest współzałożycielem Philemon Foundation, której głównym celem jest przygotowywanie do druku i wydawanie Dzieł Wszystkich C.G. Junga (w tym ok. 30 nowych, nigdy wcześniej niepublikowanych prac).
Kultowe fikcje podążają ścieżką, która doprowadziła Junga do założenia w 1916 w Zurychu Klubu Psychologicznego. Jej autor, Sonu Shamdasani, wybitny badacz dzieła i życia Junga, przypomina i analizuje kontrowersje, jakie wzbudziło tamto wydarzenie, oraz pokazuje, w jaki sposób zwolennicy Junga przyczynili się do zmiany formuły jego projektu. Przytacza dowody świadczące przeciwko temu, że, zgodnie z wysuwanymi przez niektórych oskarżeniom, Klub Psychologiczny był w istocie, wbrew swojej nazwie, rodzajem kultu założonego przez Junga w celu swojej własnej deifikacji. W książce publikowane są po raz pierwszy nieznane dotąd, a mające kluczowe znaczenie dla całej sprawy dokumenty sporządzone przez Junga i dotyczące jego osoby. Dzięki wykonanej przez autora niezwykle wnikliwej pracy detektywistycznej możemy się przekonać, że wysuwane pod adresem Junga oskarżenia są bezpodstawne – wynikają z błędnej oceny jego postępowania oraz przypisywania mu intencji, których on sam nigdy nie przejawiał.
Kultowe fikcje wyjaśniają narosłe nieporozumienia, ukazując w jasnym świetle prawdziwe cele i zamierzenia Junga odnoszące się do psychologii analitycznej. Jest to lektura obowiązkowa dla każdego, kto śledzi toczącą się w ostatnich latach debatę na temat legitymizacji psychologii analitycznej oraz nowych ruchów religijnych, poruszająca również kwestie dotyczące instytucjonalizacji psychoterapii w ogólności.
Kultowe fikcje zdobyły nagrodę Gradiva Prize za najlepszą książkę historyczną i biograficzną przyznawaną przez World Association for the Advancement of Psychoanalysis.
Kolejna książka twórcy teorii poliwagalnej skierowana do psychoterapeutówNiniejsza książka to zbiór tekstów Stephena W. Porgesa, twórcy rewolucyjnej teorii poliwagalnej, napisanych na przestrzeni kilkudziesięciu lat jego praktyki badawczej.Autor to światowej sławy ekspert w dziedzinie psychofizjologii rozwojowej i behawioralnej neurologii rozwojowej. W swoich tekstach zawarł zapis powstawania teorii poliwagalnej, która zakłada, że życie emocjonalne człowieka ma podłoże biologiczne, a doświadczenia psychiczne jednostki ściśle wiążą się z procesami zachodzącymi w ciele.Teoria poliwagalna łączy ewolucję regulacji neuronalnej serca z doświadczeniem afektywnym, wyrażaniem emocji, mimiką, komunikacją głosową i zachowaniami społecznymi będącymi reakcją na zachowanie innych ludzi.Porges pokazuje klinicystom, terapeutom, wykładowcom, a nawet pracownikom społecznym, w jaki sposób zapobiegać chorobom psychicznym, identyfikować je i leczyć. W kolejnych rozdziałach autor wnikliwie wyjaśnia poszczególne aspekty swojej teorii, pokazując jej potencjalne zastosowanie w tera-pii lęku, depresji, traumy i zaburzeń ze spektrum autyzmu.Teorię Porgesa wykorzystują psychoterapeuci na całym świecie, udowadniając, że autonomiczny układ nerwowy ściśle wiąże się z zaangażowaniem społecznym, zaufaniem i poczuciem bliskości.Teoria poliwagalna Stephena Porgesa to wielki dar dla neurobiologii interpersonalnej. Ta przełomowa książka zaspokaja naszą potrzebę dostępnej teorii naukowej o praktycznym zastosowaniu wyjaśniającej zależności między zachowaniem a hierarchicznym funkcjonowaniem układu nerwowego, oferując równocześnie nowe spojrzenie na leczenie problemów z regulacją afektu i praktycznie wszystkich zaburzeń psychicznych. Teoria poliwagalna radykalnie zmieniła sposób, w jaki postrzegam moich pacjentów, śledzę ich stany somatyczne, traktuję ich problemy, a także znacząco wpłynęła na moje metody uczenia klinicystów"".Pat Ogden, założycielka i dyrektorka Sensorimotor Psychotherapy Institute w Boulder, Kolorado, USATom zawiera:Podstawy teoretyczne.Regulacja biobehawioralna w okresie wczesnego rozwoju człowieka.Komunikacja społeczna i relacje z innymi.Perspektywy terapeutyczne i kliniczne.Zachowanie społeczne a zdrowie.Stephen W. Porges profesor Uniwersytetu Indiany oraz założyciel i dyrektor Stress Research Consortium na tejże uczelni. Profesor psychiatrii Uniwersytetu Karoliny Pólnocnej oraz Professor Emeritus Uniwersytetu Karoliny Pólnocnej i Uniwersytetu Maryland. Pelnil funkcję prezesa Society for Psychophysiological Research oraz Federation of Associationsin Behavioral & Brain Sciences.Stephen W. Porges profesor Uniwersytetu Indiany oraz założyciel i dyrektor Stress Research Consortium na tejże uczelni. Profesor psychiatrii Uniwersytetu Karoliny Północnej oraz Professor Emeritus Uniwersytetu Karoliny Północnej i Uniwersytetu Maryland. Pełnił funkcję prezesa Society for Psychophysiological Research oraz Federation of Associations in Behavioral & Brain Sciences.Opublikował ponad dwieście pięćdziesiąt recenzowanych artykułów naukowych z takich dziedzin, jak anestezjologia, inżynieria biomedyczna, fizjologia wysiłku fizycznego, neurologia, psychiatria, psychologia oraz badanie i terapia uzależnień. Stephen W. Porges jest twórcą zaprezentowanej w 1994 roku teorii poliwagalnej, łączącej ewolucję autonomicznego układu nerwowego ssaków z zachowaniem społecznym i podkreślającej rolę stanu fizjologicznego w problemach z zachowaniem i zaburzeniach psychiatrycznych. Teoria poliwagalna jest dzisiaj podstawą innowacyjnych form terapii uwzględniających mechanizmy fizjologiczne leżące u podstaw symptomów obserwowanych w wielu zaburzeniach psychicznych, fizycznych i behawioralnych. W 2018 roku prof. Porges został laureatem nagrody Pioneer Award przyznawanej przez Amerykańskie Towarzystwo Psychoterapii Somatycznej (United States Association for Body Psychotherapy).
Ucieczka od wolności. Jest to bodaj najbardziej dogłębna z analiz osobowości autorytarnych i skłonnych do popierania systemów niedemokratycznych, jest to zarazem analiza dyktatur, satrapii, reżimów, przede wszystkim nazizmu ale także socjalizmu w jego stalinowskiej wersji. Jednak zagrożenia każe widzieć także w ludzkiej osobowości skłonnej do ""ucieczki od wolności"" w imię bezpieczeństwa, grupowego bądź partyjnego solidaryzmu, podążania za stadem. Ta książka - mimo upływu lat - jest analizą (szczególnie w dzisiejeszej Polsce) na wskroś współczesną! A zagrożenia nie zniknęły, czasem tylko zmieniły formę.
Wszyscy podejmujemy złe decyzje. Błądzić to rzecz ludzka: nawyki, które wyrabiamy w sobie zupełnie świadomie - papierosy, alkohol, dieta, siedzący styl życia - są głównymi przyczynami śmierci. Z pewnością zdarza się wam, że kupujecie produkty z przeceny, których nie potrzebujecie, lub odkładacie na emeryturę mniej niż powinniście. Powyższe proste przykłady dobrze to ilustrują: nasze decyzje nie zawsze idą w parze z naszym własnym interesem.Nowoczesne państwa cierpią na to samo. Jedno państwo z zacięciem pogłębia swój deficyt budżetowy i zadłużenie, drugie angażuje się w nieprzemyślane działania zbrojne, a jeszcze inne nie potrafi twardą ręką powstrzymać lokalnej korupcji, która zmniejsza szanse na rozwój ekonomiczny i społeczny. Wybory podejmowane przez państwa nie wydają się o wiele bardziej racjonalne niż ich obywateli. Chciałoby się wierzyć, że coś takiego nie ma miejsca w naszych przedsiębiorstwach, że są one wysepką racjonalności w oceanie absurdalnych decyzji. Czyż nowoczesna firma nie działa jak precyzyjna maszyna do podejmowania decyzji zgodnie z celami ekonomicznymi i strategicznymi? Niestety tak nie jest. Nie ma miesiąca, nie ma tygodnia bez bankructwa lub skandalu, które przypomina nam, że przedsiębiorstwa również popełniają poważne błędy.Najdziwniejsze nie jest to, że firmy czasem dokonują wyboru, który oceniamy jako zły w naszym systemie wartości, ale to, że ich decyzje nie zawsze idą w parze z ich własnym, dobrze rozumianym interesem. Przejęcia, które szybko okazują się katastrofą; wywoływane przez nieuwagę wojny cenowe; szalone strategie przełamania, które zabijają chorego, zamiast go leczyć; niekontrolowane podejmowanie ryzyka, które burzy przyszłość: przygodne strategiczne decyzje są niestety na porządku dziennym. Do tego należy jeszcze dorzucić brak decyzji, który również okazuje się bolesny w skutkach. Wynurzająca się konkurencja, której nie zauważamy, nowe technologie, na które reagujemy zbyt późno, umierające projekty, których nie potrafimy porzucić również zasługują na swoje miejsce w muzeum błędów.Ta książka nie jest ani pamfletem o najgorszych decyzjach strategicznych, ani kompendium wiedzy teoretyka kognitywistyki, ani podręcznikiem zarządzania oferującym proste przepisy, które każdy pracownik na stanowisku kierowniczym mógłby wdrożyć od poniedziałku rano. Jej ambicją jest skłonienie każdego menedżera, niezależnie od jego dziedziny i poziomu działania, do refleksji nad swoją praktyką decyzyjną. Jeśli czytelnik poświęci trochę czasu, zanim podejmie kolejną ważną decyzję, na zbudowanie własnej metody, na wymyślenie własnej sztuki decyzyjnej, cel zostanie osiągnięty.
Niezwykła autobiograficzna opowieść o zmaganiu z depresją i terapii dialektyczno-behawioralnej opracowanej w oparciu o własne doświadczenia.Autorka zaczyna swoją fascynującą opowieść od tego, jak w wieku osiemnastu lat zaczęła się zmieniać z żywej, cieszącej się popularnością osoby w dziewczynę ze skłonnościami samobójczymi. Po ponad dwóch latach spędzonych w szpitalu psychiatrycznym przysięgła, że jeśli uda jej się wydostać z tego piekła, to zrobi wszystko, by pomóc w tym innym, tak by i ich udziałem stało się życie, które warto przeżyć. W latach osiemdziesiątych udało jej się opracować terapię dialektyczno-behawioralną, która jednocześnie obejmowała akceptację siebie i potrzebę zmian. Jej kluczowymi elementami stały się też uważność, a także różne życiowe umiejętności. Mottem Linehan stało się powiedzenie: Nie można poprzez myślenie nauczyć się nowych zachowań to poprzez nowe zachowania można nauczyć się nowego myślenia.Marsha Linehan zachowała swoją niezwykłą duchowość. Jej historia jest również opowieścią o rozwoju wiary i wytrwaniu w wierze.
To wszystko wciąż się zdarza, choć trudno to zrozumieć i nie sposób się z tym pogodzić. Książka, przedstawiając rozmaite przejawy dyskryminacji, czyli odrzucania drugiego człowieka ze względu na to, kim jest, uwrażliwia czytelników na prześladowanie jednostek i grup społecznych. Przywołując fakty i dowody, otwiera oczy na niesprawiedliwość i składa hołd tym, dzięki którym coś się w tej kwestii zmieniło.
To zachęta, by nie poddawać się, lecz działać!
"Ta książka jest jak nasiono, które zasiane w glebie przyszłych pokoleń może być ostrzeżeniem przed kroczeniem przez ludzkość drogą dyskryminacji w jakiejkolwiek postaci. nie mam wątpliwości, ze dzieło Emmy Strack, genialnie zilustrowane przez Marie Frade, wykiełkuje w sercach i umysłach wielu - i wyda plony, których wszyscy tak potrzebujemy."
Przemek Staroń, psycholog, Nauczyciel Roku 2018, finalista Global Teacher Prize 2020
Czy da się uczłowieczyć technologię? Czy komputery mogą być empatyczne? Czy emocjonalna sztuczna inteligencja (emotional AI) może poprawić jakość życia ludzi z zaburzeniami neurologicznymi takimi jak autyzm bądź chorych na Parkinsona czy Alzheimera? Czy emocjonalna sztuczna inteligencja może pomóc w zapobieganiu wypadkom drogowym?Na wszystkie te pytania Autorka odpowiada twierdząco. Rana el Kaliouby jest pionierką w dziedzinie emocjonalnej sztucznej inteligencji i współzałożycielką firmy Affectiva, której misją jest humanizacja maszyn, czyli kodowanie emocji w postaci algorytmów w celu rozpoznawania stanów emocjonalnych użytkowników.Girl Decoded"" to bardzo osobiste wspomnienia Rany z czasów dzieciństwa, dorastania i wczesnej młodości, a także niezwykle dojrzały opis przemiany z grzecznej i rezolutnej egipskiej dziewczynki, później młodej, uległej kobiety w hidżabie, w wolną i spełnioną kobietę CEO z otwartym umysłem. Podążając za własną śmiałą wizją i marzeniami, Rana złamała nie tylko kody emocji, ale też zasady bycia posłuszną islamską córką i żoną.Droga do humanizacji technologii okazała się dla niej wspaniałą lekcją empatii i otwartości na siebie samą, drugiego człowieka i świat. Lektura tej książki dla czytelnika będzie nie tylko taką lekcją, ale też wspaniałą podróżą do kraju, w którym spełnienie marzeń często wiąże się z pokonaniem stereotypów i przeciwstawieniem się głęboko zakorzenionym zasadom.
Pacjenci z dysfunkcjami ze spektrum poalkoholowych zaburzeń rozwojowych stanowią dla psychologów trudne diagnostycznie wyzwanie ze względu na heterogenność objawów związanych z uszkodzeniami strukturalnymi oraz funkcjonalnymi mózgu. Psycholodzy borykają się z mitami diagnostycznymi, szczególnie dotyczącymi diagnozy małego dziecka czy diagnozy dziecka w pieczy zastępczej, a także z trudnościami w wyborze najbardziej czułych diagnostycznie narzędzi oceny psychologicznej.Analiza profilu neuropsychologicznego dzieci w wieku 5-10 lat w wybranych podtypach FASD stanowi cenne kompendium wiedzy dla wszystkich diagnostów pracujących w zespołach ds. FASD.Dla psychologów niniejsza pozycja może stać się wskazówką dotyczącą złotego standardu narzędzi diagnozy neuropsychologicznej w badaniu dzieci z FASD. Pozostałym specjalistom pomoże w zrozumieniu specyfiki tych zaburzeń oraz podjęciu odpowiednich kroków diagnostycznych.Zdefiniowany profil neuropsychologiczny umożliwi przyspieszenie diagnozy na wcześniejszym etapie rozwojowym, a co za tym idzie właściwe dobranie terapii.
W ciągu ponad dwóch dekad od pierwszej publikacji, książka stała się podstawą do ciągłego badania związku między filozofią dialogu Bubera a psychologią dialogu terapeutycznego. Wyjaśniając parametry zasad terapii Gestalt i ich współistnienia ze współczesnymi podejściami, takimi jak ""intersubiektywna"" psychologia Ja i ""Buberowska"" psychoterapia dialogiczna, tekst ten przywraca znaczenie dialogu w relacji terapeutycznej opisując jego lecznicze funkcje.Ponieważ terapia Gestalt narodziła się jako część humanistycznej krytyki psychoanalizy, korzeniami sięgając psychologii Gestalt, egzystencjalizmu i fenomenologii, spostrzeżenia w ramach obu tych koncepcji pozwalają wzbogacić zarówno jej aktualną teorię kliniczną, jak i ich pierwotne idee.Książka użyteczna dla psychoterapeutów wszystkich podejść, może być wspierającym narzędziem relacyjnych wysiłków nauczycieli, psychologów, aktywistów społecznych. Zawiera wskazówki jak w procesie dialogu wpuścić innego do środka nie potykając się o różnice zdań i poglądów. Autorzy postrzegają zindywidualizowaną ""psychopatologię"" współczesności jako rezultat wczesnego przerwania dialogu.""Psychoterapia dialogiczna to sposób bycia. W samym sercu tego podejścia tkwi przekonanie, że ostateczna podstawa naszej egzystencji jest relacyjna czy dialogiczna z natury: wszyscy jesteśmy wątkami międzyludzkiej tkaniny"".- Rich HycnerPrzez dialogiczność rozumiemy całokształt relacyjnego kontekstu, w którym ceniona jest wyjątkowość każdej osoby, akcentowane są bezpośrednie, wzajemne i otwarte relacje między ludźmi, a pełnia i obecność ludzkiego ducha są szanowane i uwzględniane. To raczej płynące z głębi serca podejście niż teoria.Podobnie jak Irvin Yalom w książce Z każdym dniem trochę bliżej. Jedna terapia dwie opowieści, autor decyduje się na odsłonięcie swoich notatek z sesji zapraszając do tego samego swoją klientkę. Jest to żywy sposób na opisanie tego, co autorzy chcą wyłożyć w teorii. O wartości prawdziwego słuchania tego, co klienci mają nam do powiedzenia:Jeśli chodzi o ogólny plan książki, część pierwsza przygląda się podejściu dialogicznemu w gestaltowskiej teorii i praktyce. Część druga wiąże dialogiczne fundamenty terapii Gestalt z teorią intersubiektywności i psychologią self. Natomiast część trzecia wydobywa tematy związane z innością istotne dla terapeutów Gestalt i wskazuje na możliwe kierunki badań interesujące dla praktyków korzystających ze spostrzeżeń teorii intersubiektywności i psychologii self.
Idealny poradnik dla kolejnego pokolenia kobiet, które będą rządzić światem czy to z własnego biura w redakcji, z sali konferencyjnej czy rządowych gabinetów.Valerie Jarrett, była urzędniczka rządowa na stanowisku: starszy doradca prezydenta ObamyW morzu rozmów o sile kobiet Mika Brzezinski wyróżnia się bezpośredniością, asertywnością oraz praktycznością. W książce Osiągnij to! wskazuje kobietom skuteczne sposoby zdobywania pracy. To niezastąpiony poradnik.Laura Brown, redaktor naczelna magazynu InStyleTen szczery, bezpośredni poradnik pozwoli ci zaoszczędzić masę czasu! Mika i Daniela dzielą się sekretami, które przydadzą się każdej młodej kobiecie rozpoczynającej ścieżkę kariery. Dzięki nim dowiesz się, jak osiągnąć sukces.Barbara Corcoran, potentatka handlu nieruchomościami oraz współprowadząca programu Shark Tank w stacji ABCTworzenie idealnego CV, rozmowy kwalifikacyjne i budowanie sieci kontaktów to dopiero początek. Jak jednak masz postępować, gdy zdobędziesz już wymarzoną pracę? I co zrobić, jeśli po pewnym czasie okaże się, że marzyłaś o czymś innym? Autorka bestsellerów z list New York Timesa Mika Brzezinski oraz producentka programu Morning Joe Daniela Pierre-Bravo napisały idealny poradnik dla kobiet, które chcą nadać dynamikę swojej karierze.Książka Osiągnij to! zawiera wnikliwe wywiady z gwiazdami branży medialnej, modowej oraz biznesowej. To praktyczny przewodnik po zawiłych ścieżkach kariery, który nie tylko pozwoli ci otrzymać upragnione stanowisko, ale również pokaże, jak negocjować wypłatę, walczyć o awans czy upewnić się, że naprawdę robisz to, co kochasz.O autorkach:MIKA BRZEZINSKI współprowadząca programu Morning Joe, prezenterka stacji MSNBC i autorka takich bestsellerów New York Timesa, jak Znaj swoją wartość, All Things at Once oraz Obsessed. Jest również stypendystką naukową na Harvard Institute of Politics oraz matką dwóch córek.DANIELA PIERRE-BRAVO producentka programu Morning Joe w stacji MSNBC oraz współautorka NBC News Digital Know Your Value.
Książka zawiera podstawy wiedzy na temat rozwojowych zaburzeń koordynacjiwraz z opisem ich symptomatologii i kryteriów diagnostycznych,w tym tych, które pozwolą odróżnić to zaburzenie od innych, podobnych.Autorzy przedstawili krótki zarys rozwoju wiedzy na temat DCD i zmianzachodzących w rozumieniu ich istoty, uwarunkowania etiologiczne orazrozwój i powiązania z innymi sferami funkcjonalnymi człowieka: percepcjąwzrokową, słuchową oraz złożoną i wielomodalną aktywnością związanąz czynnościami mowy.Publikacja adresowana jest do nauczycieliprzedszkoli, szkół, terapeutów zajęciowych, terapeutów wczesnej interwencji,wczesnego wspomagania, rodziców. Czytelnik może ją wykorzystać równieżw swojej pracy zarówno do diagnozy (narzędzia diagnostyczne,kwestionariusze, wskazówki do obserwacji), jak i wsparciaw codziennych czynnościach poprzez zwrócenie uwagi na występujące problemyz koordynacją, oraz do konkretnych działań wspomagająco-terapeutycznych,podnoszących efektywność procesu koordynacji ruchowej i podnoszącychjakość życia osób doświadczających problemu niezręczności, niezborności czywręcz niezdarności.
Mistyczna Kabała jest pierwszą na polskim rynku wydawniczym pozycją, tak obszernie poruszającą problematykę Drzewa Życia i Dziesięciu Świętych Sefir. Dwadzieścia dwie ścieżki tworzą system mistycznej psychologii, która zajmuje się związkami między duszą człowieka a wszechświatem. Dziesięć sefir dotyczących makrokosmosu stanowi klucz do oświecenia, zaś dwadzieścia dwie ścieżki, odnoszące się do relacji makrokosmosu i mikrokosmosu, są kluczem do dywinacji, która w swoim prawdziwym znaczeniu jest głęboką duchową diagnozą. Z kolei sfery bogów na drzewie są szczegółowo opisane, dając zarazem klucz do odpowiednich rytuałów.Zdaniem Czytelników:Książka dostępna ponownie na rynku wydawniczym, a jeżeli ktoś chce NA POWAŻNIE ZAJĄC SIĘ STUDIOWANIEM KABAŁY I DRZEWA ŻYCIA, POZYCJA TA JEST OBOWIĄZKOWA.Jest to nieco inne spojrzenie na kabałę. To starsza książka, ale bardzo WARTOŚCIOWA. I WBREW POZOROM ŁATWA W OBYCIU. ISTOTNYM ELEMENTEM SĄ LICZNE CYTOWANIA INNYCH DZIEŁ I MYŚLI.Studiowanie kabały należy rozpocząć od poznania tej wyjątkowej i wartościowej, mimo upływu lat, POZYCJI, napisanej zrozumiałym i przystępnym JĘZYKIEM.
Rodzice i nauczyciele często wychodzą z założenia, że dzieci mają wrodzoną zdolność uczenia się. Ten powszechnie wyznawany pogląd powoduje, że ogromna ich rzesza nie potrafi uczyć się właściwie. Powód jest banalnie prosty: nikt im tej wiedzy nie przekazał. Dlatego u niejednego dziecka, nie tylko tego, które ma złe wyniki w szkole, ugruntowuje się przekonanie o braku zdolności oraz niechęć do nauki. Stan ten często swoją postawą pogarszają właśnie rodzice, którzy używając niewłaściwych metod, utwierdzają swoje dzieci w tej negatywnej postawie.Większość młodych ludzi uczy się, nie znając skutecznego sposobu przyswajania wiedzy kują bezmyślnie godzinami, osiągając mierne efekty!Książka opisuje procesy zachodzące podczas przyswajania wiedzy oraz prezentuje 10 FUNDAMENTALNYCH ZASAD pomagających uczyć się łatwo i skutecznie.Autor gwarantuje powodzenie tej metody, potwierdzając jej efektywność własnymi sukcesami zawodowymi i doświadczeniem.
Podłożem wszelkich codziennych problemów jest śniące ciało - twojenajbardziej zdumiewające doświadczenie odczuwane zazwyczaj jedynie w obliczuśmierci albo w trakcie okultystycznych czy szamańskich rytuałów. Psychologia iszamanizm zachęca do tego, żebyś wraz z innymi ludźmi żył śniącym ciałem,przekształcając codzienną rzeczywistość w wyjątkowy świat, w którym pojawia siędoświadczenie i odpowiedź na najważniejsze pytania dotyczące życia.Taksiążka oparta jest na moich osobistych doświadczeniach z rdzennymi mieszkańcamiAfryki i Ameryki, australijskimi aborygenami, hinduistycznymi uzdrowicielami zIndii oraz duchowymi nauczycielami z całego świata, podstawą tej książki jesttakże moja praktyka psychoterapeutyczna, praktyka rozwiązywania konfliktów iszamanizmu. Ćwiczenia i metody wywodzą się z połączenia nowoczesnej psychologiioraz starożytnych praktyk szamańskich.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?