W tej strefie zapraszamy do nabycia książek z szeroko pojętej dziedziny jaką jest psychologia. Posiadamy podręczniki i poradniki kierowane do specjalistów psychiatrii i psychologii, a także uczniów i studentów. Poprzez poradniki z zakresu problemów emocjonalnych u dzieci i młodzieży czy okresu dojrzewania. Proponujemy poradniki dla ludzi biznesu, polityków, nauczycieli, dzieci i modzieży. Garść rozmaitych porad i rewolucyjnych technik, które pomogą otworzyć drzwi umysłu. Polecamy dobre książki psychologiczne. W ofercie psychologia społeczna, kliniczna, biznesu, rozwoju, zdrowia, sportu, psychologia umysłu, relacje międzyludzkie i wiele innych poradników.
Jedyna książka, której potrzebujesz, by pozbyć się toksyków ze swojego życia Toksyczne osoby są jak toksyczne rośliny. Mogą przyciągać i kusić, ale z czasem owijają się wokół ciebie jak bluszcz, usidlają cię jak muchołówka, doprowadzają do obłędu jak szalej. Osłabiają twoją pewność siebie, mącą ci w głowie i paraliżują tak, że boisz się cokolwiek zrobić. Twoje życie nie musi tak wyglądać. Silvia Congost, autorka książek Pokochaj siebie i Zaakceptuj siebie oraz ceniona psychoterapeutka specjalizująca się w uzdrawianiu relacji, przygotowała bezkompromisowy plan, dzięki któremu w końcu uwolnisz się od tych, którzy zatruwają ci życie – w pracy, domu i związku. ·Zidentyfikuj toksyków wokół siebie i dowiedz się, co nimi kieruje. ·Naucz się odczytywać sygnały ostrzegawcze i czerwone flagi świadczące o tym, że relacja zaczyna być niezdrowa. ·Dowiedz się jak rozpoznać cztery typy toksycznych osobowości i siedem technik manipulacji– odlove bombingu, przez gaslighting, po ghosting – oraz naucz się na nie reagować. ·Znajdź w sobie odwagę i siłę, by zerwać z narcyzem i zbuduj zdrowe relacje z osobami, które będą cię wspierać. W tym przełomowym poradniku znajdziesz prawdziwe historie, konkretne rady i praktyczne narzędzia, dzięki którym skutecznie ochronisz się przed szkodliwym wpływem toksycznych osób. Porzuć niezdrowe mechanizmy oraz style przywiązania i odzyskaj siebie!
Od momentu, kiedy jako ludzkość spojrzeliśmy w niebo, zadawaliśmy sobie pytanie, czy życie na Ziemi jest jedynym, jakie istnieje. Pytanie to znalazło się w centrum naszych doświadczeń, napędzając debaty naukowe i odkrycia, kształtując wierzenia i skłaniając do rozważań egzystencjalnych nieograniczonych granicami państw ani czasem. Choć to jedno z ulubionych zagadnień naszej kultury, myśl o pozaziemskiej inteligencji została w dużej mierze sprowadzona do rangi fantazji i teorii spiskowych.To porywająca opowieść o nauce, zimnej wojnie, nazistowskich badaniach, niepokojach atomowych, tajnych samolotach szpiegowskich i wyścigu kosmicznym. UFO przedstawia prawdziwą historię polowania rządu USA na "niezidentyfikowane zjawiska powietrzne" tutaj na Ziemi, od Roswell po Rendlesham Forest, a także historię małej grupy myślących przyszłościowo naukowców - astronomów takich jak J. Allen Hynek, Frank Drake, Carl Sagan i Jill Tarter - którzy rozpoczęli poszukiwania pozaziemskiej inteligencji z dala od naszej planety. Opierając się na oryginalnych badaniach archiwalnych, odtajnionych dokumentach i wywiadach z wysokimi rangą urzędnikami wywiadu i wojska, Garrett M. Graff śledzi nasze długotrwałe usiłowania, by odpowiedzieć na jedno z najgłębszych i najpopularniejszych pytań wszech czasów: czy jesteśmy sami?Garrett M. Graff to uznany historyk, finalista Nagrody Pulitzera, dziennikarz "The Washington Post", a także autor kilku książek, w tym wydanego przez Wydawnictwo SQN reportażu o zamachach z 11 września Jedyny samolot na niebie.***Zapewnia rozrywkę, a jednocześnie jest mocno osadzona w faktach.The Wall Street JournalInteresująca wycieczka po świecie latających spodków, kosmitów i pogranicza nauki.Kirkus ReviewsBIOGRAM:Garrett M. GraffPisze o polityce, technologii i bezpieczeństwie narodowym od blisko 20 lat. W przeszłości pełnił funkcję redaktora w magazynie "POLITICO", a także regularnie współpracował z "WIRED" i CNN. Jego teksty ukazywały się w licznych periodykach, od "Esquire" przez "Rolling Stone'a" po "New York Timesa". Obecnie jest dyrektorem inicjatyw cyfrowych w Aspen Institute. Graff ma na swoim koncie wiele książek, w tym The Threat Matrix poświęconą historii FBI, Raven Rock opisującą plany Stanów Zjednoczonych na wypadek zagłady nuklearnej w czasach zimnej wojny oraz bestsellery "New York Timesa": nominowaną do Pulitzera Watergate i wreszcie, wydany w Polsce nakładem Wydawnictwa SQN, Jedyny samolot na niebie.
Jak mądrze gospodarować pieniędzmi?W jaki sposób przygotować się do podróży?Jak bezpiecznie korzystać z Internetu?To tylko niektóre z pytań, na jakie muszą odpowiedzieć Maja i Adam sympatyczni bohaterowie prezentowanych kart pracy.Seria Poradzę sobie sam powstała z myślą o młodzieży oraz osobach dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną.Jej celem jest pomoc uczniom w odnalezieniu się w codziennych, nie zawsze łatwych sytuacjach, a w konsekwencji w usamodzielnieniu się. Ćwiczenia w części drugiej zostały podzielone na 4 obszary tematyczne: Finanse i bankowość Sprzęt elektroniczny Podróże małe i duże W sklepie. Wewnątrz publikacji znajdziemy różne typy zadań np: czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem obliczenia pieniężne krzyżówki szukanie różnic puzzle wykreślanki ćwiczenia typu prawdafałsz. Ponadto po każdym rozdziale umieszczono podsumowanie, które pozwoli uczniowi samodzielnie określić poziom swojej wiedzy i umiejętności oraz wskazać te obszary, nad którymi chciałby jeszcze popracować. Oliwia Szulc oligofrenopedagog, logopeda, nauczyciel z dwudziestoletnim doświadczeniem.Od wielu lat pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z zaburzeniami mowy.Szczególny nacisk kładzie na komunikację jako punkt wyjścia do nawiązywania relacji interpersonalnych, co przekłada się na prawidłowy przebieg rozwoju dziecka.Stosuje alternatywne metody komunikacyjne wspierające lub kształtujące umiejętności komunikacyjne osób z niepełnosprawnością intelektualną. Monika Rajca pedagog opiekuńczo-wychowawczy, oligofrenopedagog, logopeda.Od ponad dwudziestu lat pracuje z dziećmi i dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną, a od kilku lat jako logopeda także z osobami po udarach i wylewach.Swoim doświadczeniem i umiejętnościami dzieliła się na zajęciach ze studentami logopedii i neurologopedii Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej oraz Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.Prywatnie i zawodowo pasjonuje się komunikacją z drugim człowiekiem bez względu na bariery, które trzeba pokonać, aby uzyskać porozumienie
Odkrywamy i poznajemy świat to kompleksowy zestaw obejmujący cztery części kart pracy, które odpowiadają poszczególnym porom roku (Jesień, Zima, Wiosna, Lato).Seria adresowana jest do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Materiały mogą zostać wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych.Każda z czterech części zawiera zadania rozwijające różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, których treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Karty zostały opracowane w przejrzysty i czytelny sposób tak, by odpowiadały potrzebom uczniów o obniżonej sprawności motoryczno-percepcyjnej.
Odkrywamy i poznajemy świat to kompleksowy zestaw obejmujący cztery części kart pracy, które odpowiadają poszczególnym porom roku (Jesień, Zima, Wiosna, Lato).Seria adresowana jest do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Materiały mogą zostać wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych.Każda z czterech części zawiera zadania rozwijające różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, których treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Karty zostały opracowane w przejrzysty i czytelny sposób tak, by odpowiadały potrzebom uczniów o obniżonej sprawności motoryczno-percepcyjnej.
Jak dbać o zdrowie, higienę i wygląd?Na czym polega przyjaźń?Co zrobić, jeśli ktoś się źle poczuje?To tylko niektóre z pytań, na jakie muszą odpowiedzieć Maja i Adam sympatyczni bohaterowie prezentowanych kart pracy.Seria Poradzę sobie sam powstała z myślą o młodzieży oraz osobach dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną.Jej celem jest pomoc uczniom w odnalezieniu się w codziennych, nie zawsze łatwych sytuacjach, a w konsekwencji w usamodzielnieniu się. Ćwiczenia w części pierwszej zostały podzielone na 4 obszary tematyczne: Ja i moja rodzina Ja i inni U fryzjera, u barbera Zdrowie i higiena. Wewnątrz publikacji znajdziemy różne typy zadań np: czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem obliczenia pieniężne kończenie zdań szukanie różnic puzzle gry ćwiczenia typu prawdafałsz. Ponadto po każdym rozdziale umieszczono podsumowanie, które pozwoli uczniowi samodzielnie określić poziom swojej wiedzy i umiejętności oraz wskazać te obszary, nad którymi chciałby jeszcze popracować. Oliwia Szulc oligofrenopedagog, logopeda, nauczyciel z dwudziestoletnim doświadczeniem.Od wielu lat pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z zaburzeniami mowy.Szczególny nacisk kładzie na komunikację jako punkt wyjścia do nawiązywania relacji interpersonalnych, co przekłada się na prawidłowy przebieg rozwoju dziecka.Stosuje alternatywne metody komunikacyjne wspierające lub kształtujące umiejętności komunikacyjne osób z niepełnosprawnością intelektualną. Monika Rajca pedagog opiekuńczo-wychowawczy, oligofrenopedagog, logopeda.Od ponad dwudziestu lat pracuje z dziećmi i dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną, a od kilku lat jako logopeda także z osobami po udarach i wylewach. Swoim doświadczeniem i umiejętnościami dzieliła się na zajęciach ze studentami logopedii i neurologopedii Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej oraz Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.Prywatnie i zawodowo pasjonuje się komunikacją z drugim człowiekiem bez względu na bariery, które trzeba pokonać, aby uzyskać porozumienie.
Odkrywamy i poznajemy świat to kompleksowy zestaw obejmujący cztery części kart pracy, które odpowiadają poszczególnym porom roku (Jesień, Zima, Wiosna, Lato). Seria adresowana jest do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Materiały mogą zostać wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Każda z czterech części zawiera zadania rozwijające różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, których treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Karty zostały opracowane w przejrzysty i czytelny sposób – tak, by odpowiadały potrzebom uczniów o obniżonej sprawności motoryczno-percepcyjnej.
Odkrywamy i poznajemy świat to kompleksowy zestaw obejmujący cztery części kart pracy, które odpowiadają poszczególnym porom roku (Jesień, Zima, Wiosna, Lato). Seria adresowana jest do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Materiały mogą zostać wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Każda z czterech części zawiera zadania rozwijające różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, których treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Karty zostały opracowane w przejrzysty i czytelny sposób – tak, by odpowiadały potrzebom uczniów o obniżonej sprawności motoryczno-percepcyjnej.
Karty pracy ,,Wędrówka przez pory roku"" to zestaw pomysłowych i różnorodnych ćwiczeń, które stworzono z myślą przede wszystkim o uczniach klas 4-8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych, którzy mają trudności w osiąganiu podstawowych celów edukacyjnych. Publikacja sprawdzi się także podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.W skład serii wchodzą 4 części kart pracy odpowiadające różnym porom roku (,,Jesień"", ,,Zima"", ,,Wiosna"", ,,Lato"").W części ,,Jesień"" uwzględniono m.in. następujące tematy: wspomnienia z wakacji bezpieczeństwo w szkole zwroty grzecznościowe cechy charakteru jesienne święta i aktywności cechy jesieni.Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, między innymi: czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem zadania tekstowe krzyżówki wykreślanki rebusy i wiele, wiele innych!Pracując z publikacją, uczeń rozwija umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Joanna Hryń - oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta pedagogiczny, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych na różnych poziomach edukacyjnych. Obecnie nauczyciel w szkole przysposabiającej do pracy dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężeniami. Chętnie dzieli się z innymi swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym, co potwierdzają m.in. liczne publikacje dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym pakiet materiałów dydaktycznych ,,Aktywni zawodowo"" z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.Krystyna Rapiej - oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Na co dzień pracuje z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Regularnie uczestniczy w szkoleniach, konferencjach i kursach, aby być na bieżąco ze współczesnymi kierunkami rozwoju pedagogiki specjalnej. Autorka wielu publikacji poświęconych szkolnictwu specjalnemu oraz pomocy adresowanych do uczniów, m.in. współautorka pakietu materiałów dydaktycznych ,,Aktywni zawodowo"" z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.
Karty pracy ,,Wędrówka przez pory roku"" to zestaw pomysłowych i różnorodnych ćwiczeń, które stworzono z myślą przede wszystkim o uczniach klas 4-8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych, którzy mają trudności w osiąganiu podstawowych celów edukacyjnych.Publikacja sprawdzi się także podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.W skład serii wchodzą 4 części kart pracy odpowiadające różnym porom roku (,,Jesień"", ,,Zima"", ,,Wiosna"", ,,Lato""). W części ,,Lato"" uwzględniono m.in. następujące tematy: prawa dziecka cechy lata rodzaje i obsługa termometrów letnie zbiory środki transportu bezpieczne wakacje.Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, między innymi: czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem odczytywanie temperatur z termometrów historyjki obrazkowe krzyżówki rebusy i wiele, wiele innych!Pracując z publikacją, uczeń rozwija umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Joanna Hryń - oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta pedagogiczny, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych na różnych poziomach edukacyjnych. Obecnie nauczyciel w szkole przysposabiającej do pracy dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężeniami. Chętnie dzieli się z innymi swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym, co potwierdzają m.in. liczne publikacje dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym pakiet materiałów dydaktycznych ,,Aktywni zawodowo"" z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.Krystyna Rapiej - oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Na co dzień pracuje z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Regularnie uczestniczy w szkoleniach, konferencjach i kursach, aby być na bieżąco ze współczesnymi kierunkami rozwoju pedagogiki specjalnej. Autorka wielu publikacji poświęconych szkolnictwu specjalnemu oraz pomocy adresowanych do uczniów, m.in. współautorka pakietu materiałów dydaktycznych ,,Aktywni zawodowo"" z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.
Karty pracy ,,Wędrówka przez pory roku"" to zestaw pomysłowych i różnorodnych ćwiczeń, które stworzono z myślą przede wszystkim o uczniach klas 4-8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych, którzy mają trudności w osiąganiu podstawowych celów edukacyjnych.Publikacja sprawdzi się także podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.W skład serii wchodzą 4 części kart pracy odpowiadające różnym porom roku (,,Jesień"", ,,Zima"", ,,Wiosna"", ,,Lato"").W części ,,Zima"" uwzględniono m.in. następujące tematy: odpowiedni ubiór zimą Boże Narodzenie sylwester i karnawał liczebniki zakupy objawy choroby.Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, między innymi: czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem teksty z lukami do uzupełnienia historyjki obrazkowe kodowanki puzzle oraz krzyżówki matematyczne i wiele, wiele innych!Pracując z publikacją, uczeń rozwija umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Joanna Hryń - oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta pedagogiczny, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych na różnych poziomach edukacyjnych. Obecnie nauczyciel w szkole przysposabiającej do pracy dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężeniami. Chętnie dzieli się z innymi swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym, co potwierdzają m.in. liczne publikacje dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym pakiet materiałów dydaktycznych ,,Aktywni zawodowo"" z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.Krystyna Rapiej - oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Na co dzień pracuje z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Regularnie uczestniczy w szkoleniach, konferencjach i kursach, aby być na bieżąco ze współczesnymi kierunkami rozwoju pedagogiki specjalnej. Autorka wielu publikacji poświęconych szkolnictwu specjalnemu oraz pomocy adresowanych do uczniów, m.in. współautorka pakietu materiałów dydaktycznych ,,Aktywni zawodowo"" z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.
Karty pracy ,,Wędrówka przez pory roku"" to zestaw pomysłowych i różnorodnych ćwiczeń, które stworzono z myślą przede wszystkim o uczniach klas 4-8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych, którzy mają trudności w osiąganiu podstawowych celów edukacyjnych. Publikacja sprawdzi się także podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.W skład serii wchodzą 4 części kart pracy odpowiadające różnym porom roku (,,Jesień"", ,,Zima"", ,,Wiosna"", ,,Lato""). W części ,,Wiosna"" uwzględniono m.in. następujące tematy: pierwsze oznaki wiosny obliczenia kalendarzowe i zegarowe środowisko naturalne i źródła jego zanieczyszczeń zachowania proekologiczne instytucje kulturalne zasady zachowania w miejscach publicznych.Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, między innymi:o czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniemo zadania z obliczeniami zegarowymio tworzenie prostych infografiko kodowankio zagadkio i wiele, wiele innych!Pracując z publikacją, uczeń rozwija umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Joanna Hryń - oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta pedagogiczny, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych na różnych poziomach edukacyjnych. Obecnie nauczyciel w szkole przysposabiającej do pracy dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężeniami. Chętnie dzieli się z innymi swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym, co potwierdzają m.in. liczne publikacje dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym pakiet materiałów dydaktycznych ,,Aktywni zawodowo"" z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.Krystyna Rapiej - oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Na co dzień pracuje z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.Regularnie uczestniczy w szkoleniach, konferencjach i kursach, aby być na bieżąco ze współczesnymi kierunkami rozwoju pedagogiki specjalnej. Autorka wielu publikacji poświęconych szkolnictwu specjalnemu oraz pomocy adresowanych do uczniów, m.in. współautorka pakietu materiałów dydaktycznych ,,Aktywni zawodowo"" z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.
Ponadczasowe idee na nasze czasy!W tym klasycznym już eseju Linda Nochlin - okryta zasłużoną sławą historyczka sztuki i pionierka feministycznych badań w tej dziedzinie - zastanawia się, w jaki sposób, począwszy od końca XVIII stulecia, rozczłonkowane, okaleczone i sfetyszyzowane wizerunki ludzkiego ciała stały się uosobieniem nowoczesnej wizji świata. "O ciele" autorstwa oryginalnej myślicielki, będącej u szczytu swych możliwości, wciąż pozostaje skłaniającą do refleksji, poruszającą lekturą.Linda Nochlin (1931-2017) dorastała w Nowym Jorku, a jej miłość do tamtejszych muzeów okazała się zapowiedzią wspaniałej, trwającej sześć dekad kariery naukowej w dziedzinie feministycznej historii sztuki. Wykładała w Vassar College, na Uniwersytecie Miejskim w Nowym Jorku, na Uniwersytecie Yale oraz w Instytucie Sztuk Pięknych Uniwersytetu Nowojorskiego, gdzie otrzymała tytuł Lila Acheson Wallace Professor Emerita of Modern Art. Przełomowe amerykańskie wystawy: "Artystki: 1550-1950" (1976) i "Globalne feminizmy" (2007), których była współkuratorką, pomogły wprowadzić perspektywę feministyczną do głównego nurtu i nagłośniły twórczość wielu wcześniej niedocenianych artystek. Linda Nochlin była wpływową, płodną i przystępnie piszącą autorką. Do jej publikacji należą Women, Art and Power (1988), Ciało w kawałkach (2001), Courbet (2007) i Misre (2018), a także liczne artykuły i eseje, w tym słynny tekst Dlaczego nie było wielkich artystek? (1971), wydany ponownie przez wydawnictwo Thames & Hudson w 2021 roku, w pięćdziesiątą rocznicę premierowej publikacji. Polski przekład ukazał się po raz pierwszy w roku 2023.O serii "Miniatury o Sztuce":Zaskakujące, dociekliwe, prowokacyjne i wzbogacające - "Miniatury o Sztuce" to ponadczasowe teksty ludzi, którzy ukształtowali dyskurs na temat sztuki, kultury wizualnej i historii. Ta atrakcyjna, kolekcjonerska seria uosabia to, co najlepsze, w pisaniu o sztuce.
Publikacja jest owocem udanej współpracy wydawniczej z Książnicą Beskidzką i miastem Bielsko-Biała.Nie tylko dla dzieci. Studio Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej 19472021 to publikacja o charakterze monograficznym prezentująca historię i dorobek tytułowej wytwórni. To rozbudowane przedstawienie kilku kluczowych, ściśle współistniejących wątków, przede wszystkim: rozwoju stylistyki bielskich filmów animowanych; rozwoju technik animacji i bazy produkcyjnej; zmienności podejmowanych w filmach tematów; zmienności recepcji odbiorców. W całościowym ujęciu i w kontekście zmiennych realiów społeczno-politycznych powyższe wątki składają się na możliwie pełne przedstawienie specyfiki bielskiej wytwórni w odniesieniu do animacji krajowej i zagranicznej.
W książce zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych za pomocą wywiadów pogłębionych z osadzonymi z zakładów karnych, którzy dawniej byli już podsądnymi sądów dla nieletnich. Są to zatem osoby, które z prawnokarnego punktu widzenia dowodzą porażki w polu prowadzonej wobec nich w przeszłości resocjalizacji. Założono jednak, co finalnie okazało się słusznym przypuszczeniem, że osoby takie mogą dostarczyć ważnych informacji o skutecznej resocjalizacji, ponieważ mają zarówno pozytywne, jak i negatywne doświadczenia z resocjalizacją w okresie, gdy były nieletnie. Jako osoby osadzone dysponują unikatową wiedzą na temat tego, z czego nie udało im się skorzystać w zakresie oferowanej im resocjalizacji i dlaczego doszło w ich życiu do przestępczości powrotnej.
Profesor Witold Paweł Alexandrowicz, uznany geolog i pracownik AGH, jest autorem kolejnej już siedemnastej książeczki z cyklu Nauka dla Ciekawych. Tomik ten poświęcony jest lodowcom. Definicji lodowców jest wiele. W niniejszej publikacji przyjęto jedną taką prostą. Lodowiec to masa lodu powstałego w wyniku przemiany śniegu w lód lodowcowy powyżej granicy wiecznego śniegu, mająca zdolność do przemieszczania się (płynięcia). Szybkość tego ruchu jest różna i zależy od wielu czynników. Lodowce na Antarktydzie przemieszczają się w żółwim tempie metr lub dwa metry na rok, w Alpach do 100 m na rok, a w Himalajach do jednego kilometra na rok. Lepsi sprinterzy są na Alasce tam niektóre lodowce w ciągu roku przesuwają się o cztery kilometry. Rekord jednak należy do lodowców na Grenlandii najszybsze płyną około 35 m na dobę, czyli ponad 10 km na rok (gepardy wśród lodowców). Ruch wielkich mas lodu nie jest obojętny dla podłoża, po którym się przemieszczają. W wyniku tego ruchu następuje bardzo intensywna erozja (erozja lodowcowa). Przejawia się ona w ścieraniu i wygładzaniu podłoża (abrazja lodowcowa), wyrywaniu fragmentów skalnego podłoża (detrakcja) i deformowaniu skał podłoża, czyli zazwyczaj luźnych osadów (egzaracja). Dodatkowo istotne znaczenie ma wietrzenie fizyczne polegające głównie na rozbijaniu skał w rezultacie powtarzającego się wielokrotnie zamarzania i rozmarzania wody w szczelinach (tzw. zamróz). W efekcie wraz z płynącym lodem przemieszczane są ogromne ilości materiału skalnego. Wszystko jednak ma swój koniec. Lodowce, schodząc poniżej granicy wiecznego śniegu, zaczynają się topić, a ten proces nazywamy ablacją. W końcu zanikają i deponują pozyskany wcześniej materiał skalny. Te przedstawione procesy (erozji, transportu i depozycji) pozostawiają po sobie ślady w postaci form rzeźby terenu i osadów. Dzięki temu możemy nie tylko obserwować współczesne lodowce, ale rekonstruować te dawne, sprzed tysięcy, milionów, a nawet miliardów lat. Lodowce są różne niektóre wielkie, a inne całkiem małe. Są takie, których grubość liczymy w kilometrach, podczas gdy w innych warstwa lodu ma tylko kilka, kilkanaście metrów. W książeczce czytelnik znajdzie wiele interesujących informacji na ich temat zatem zapraszamy w krainę lodowców.
Najbardziej przełomowe momenty historii okiem Chrisa Niedenthala, jednego z najsłynniejszych fotoreporterów na świecie. Wyjątkowa kolekcja kanonicznych zdjęć, które zmieniły nasze postrzeganie historii, polityki, kultury i sportu.Każda fotografia opowiada jakąś historię - tu towarzyszą im także osobiste anegdoty.Chris Niedenthal, znany ze zdolności do uchwycenia esencji chwili, zaprasza do zanurzenia się w głębi tych obrazów. Od rewolucji po intymne portrety, od scen wojennych po triumfy sportowe - każde zdjęcie przemawia do wyobraźni i emocji.Właściwy momentto nie tylko książka. To świadectwo czasu, które przetrwa pokolenia. To zaproszenie do refleksji nad tym, co widzimy, i zastanowienia się, jak obrazy kształtują naszą pamięć i tożsamość.
Muniek Staszczyk KING!Spowiedź legendy rockaZ Rakowa, robotniczej dzielnicy Częstochowy, na największe polskie sceny klubowe i festiwalowe. Muniek Staszczyk opowiada całe swoje życie niezawodnemu Rafałowi Księżykowi."W piosenkach T.Love zawsze była refleksja, autorski przekaz" - wyznaje Zygmunt Staszczyk, lider zespołu T.Love. Sam o sobie mówi: "podwórkowy chłopak". Kochany za szczerość i otwartość artysta podbił serca publiczności nie tylko poprzez buntowniczy styl, ale przede wszystkim przez jedyne w swoim rodzaju teksty. W autobiografii znajdziemy osobiste wyznania muzyka na temat jego wzlotów i upadków, a także czerpanych z życia inspiracji, które stały się pożywką dla twórczości artysty. Odbędziemy pozbawioną showbiznesowej otoczki podróż za kulisy, począwszy od transformacji Zygmunta (Zygi, Mongoła) w Muńka, początków kariery i kreowania wizerunku, poprzez burzliwe dzieje zespołu, aż po aktualną aktywność artystyczną i prywatną.King! to szczera, nietuzinkowa opowieść o buncie, przezwyciężaniu własnych słabości oraz poszukiwaniu wiary i samego siebie, którą powinien poznać każdy fan polskiego rocka."Jednym tchem przeczytałem. I zobaczyłem innego Muńka, nie tego fajnego kumpla z podwórka, którego znam ze sceny, ale wrażliwego, pokomplikowanego faceta, który potrafi być też niefajny. Polubiłem go za to jeszcze bardziej, bo zobaczyłem w nim po prostu człowieka. Ze wszystkimi jego wadami, niedoskonałościami i upadkami. Otworzył się w tych swoich opowieściach, rozebrał do golasa. Szacunek. Znakomita rockandrollowa podróż. Jazda. Jest tu materiał na przejmujący scenariusz". ARKADIUSZ JAKUBIK"Wywiady-rzeki Rafała Księżyka to najwyższa jakość sama w sobie. Stworzył on nowy, odrębny i najwyższej jakości rodzaj tej formy literackiej. Zaliczam się do bardzo wąskiego grona szczęśliwców, którzy mieli ten zaszczyt, że zechciał z nimi coś takiego przeprowadzić. Teraz do tego grona dołączył Zygmunt Staszczyk. Mój mentalny brat, menel (jak ja) i równocześnie człowiek ceniący wartość rodziny ponad wszystko (jak ja). Artysta potrafiący zainteresować słuchaczy od kilkudziesięciu lat bez chwili przerwy i przede wszystkim jedna z najwybitniejszych postaci naszej sceny. Ileż gwiazd w tym czasie pofrunęło do góry i równie szybko spadło, podczas gdy on trwa, inspiruje i zachwyca. Ten duet sprokurował dzieło - nie waham się użyć tego słowa - arcywybitne. Książka ma tylko jedną poważną wadę. Że się kończy. Mógłbym czytać bez końca". KAZIK STASZEWSKI
Trzeci tom Pism Romana Palestra - Dzieła i problemy - zawiera ponad sto dwadzieścia szkiców, poświęconych zarówno dziełom dawnym, jak i XX-wiecznym, których problematyka wiąże się z zagadnieniami szeroko pojmowanej kultury i z wybitnymi postaciami jej twórców - kompozytorów i wykonawców, malarzy, pisarzy. Są to w większości po raz pierwszy ogłoszone drukiem radiowe felietony Palestra emitowane na falach Radia Wolna Europa w latach 1952-1972. Ponadto w tomie znalazły się także nieopublikowane obszerne studia poświęcone trzem dekadom muzyki polskiej i edycjom listów Chopina oraz zamykający autorski korpus obszerny wywiad, którego Palester udzielił u schyłku życia Jagodzie Jędrychowskiej. Lektura tego tomu, tak jak dwóch poprzednich, umożliwia czytelnikom obcowanie z twórczością autora szkiców krytycznych i felietonów, który z niezwykłym znawstwem i rozmachem omawia kwestie nurtujące nie tylko muzyków i muzykologów, ale i teoretyków sztuki oraz twórców literatury, intrygując oryginalnością sądów, atrakcyjnością wywodu i ostrością krytyki.
Franciszek Lessel (1780-1838)- kompozytor i pianista, ale też dyrygent, pedagog, architekt, ogrodnik, agronom, medyk, zarządca i inspektor. Syn Wincentego Lessla - nadwornego muzyka na słynnym dworze książąt Czartoryskich w Puławach. Uczeń Józefa Haydna - jeden z nielicznych tak wysoko cenionych przez mistrza. Bezpośredni poprzednik Chopina w muzyce fortepianowej i we wczesnym stylu romantycznym. Jego życie jest owiane mnóstwem tajemnic dotyczących pochodzenia, z których wielu pewnie nigdy nie uda się odkryć. Niesłusznie zapomniany, a bardzo wartościowy autor symfonii, kwartetów smyczkowych, triów fortepianowych, utworów kameralnych. Autor pieśni do znanego zbioruŚpiewów historycznychJuliana Ursyna Niemcewicza i pierwszego koncertu fortepianowego w muzyce polskiej. Zrazu obiecujący wirtuoz i kompozytor z czasem porzucił zawód muzyka, aby utrzymać rodzinę - został zarządcą w domach arystokracji i inspektorem w szkołach.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?