W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
„Technologie cyfrowe w biznesie. Przedsiębiorstwa 4.0 a sztuczna inteligencja” to kompleksowe opracowanie dotyczące problematyki przedsiębiorstwa i zarządzania w warunkach cyfryzacji i usieciowienia. Przedstawia aktualne trendy i procesy rynkowe podkreślając wpływ technologii, takich jak: sztuczna inteligencja, Internet Rzeczy czy blockchain w procesie ewolucji przedsiębiorstw i realizowanych przez nie procesów zarządczych.
Książka „Technologie cyfrowe w biznesie” odnosi się zarówno do zarządzania jako całościowego procesu prowadzącego do realizacji osiąganych celów Przedsiębiorstwa 4.0 w warunkach digitalizacji, jak również jego wybranych obszarów funkcjonalnych, np. Przedsiębiorstwo 4.0 a logistyka, marketing, zarządzanie zasobami ludzkimi. Łączy ujęcie teoretyczne i praktyczne. Umiejętnie łączy ujęcie teoretyczne z praktyką rynkową, wskazując potencjalne kierunki i obszary wzajemnej konwergencji biznesu i technologii cyfrowych.
Publikacja jest pracą wartościową i oryginalną. W wymiarze merytorycznym ma istotną wartość poznawczą. Stanowi ważne wzbogacenie wiedzy dotyczącej teorii przedsiębiorstwa – wiedzę tę przenosi na wyższy, względem dotychczasowych ujęć poziom, który można określić mianem poziomu 4.0. (…) Poszczególne rozdziały zawierają pogłębioną refleksję teoretyczną, dotyczącą znaczenia transformacji cyfrowej i rozwoju IT, identyfikację szans i zagrożeń dla przedsiębiorstwa jako całości i kilku szczegółowych funkcji i obszarów zarządzania. Do tej ogólnej, wysoce pozytywnej opinii dołożę element dodatkowy – to wykorzystanie wiedzy, kapitału intelektualnego konsultantów, ekspertów z biznesu.
Książka z pewnością spotka się z dużym uznaniem środowiska naukowego zajmującego się zagadnieniami zarządzania, przedsiębiorstwa, biznesu elektronicznego, w tym także doktorantów i studentów, oraz uczestników studiów podyplomowych. Mieć także będzie duże znaczenie aplikacyjne dla menedżerów przedsiębiorstw.
Prof. dr hab. Jan W. Wiktor
Zarządzanie relacjami to ważny element dialogu uczelni wyższych w Polsce z grupą interesariuszy instytucjonalnych jaką są przedsiębiorstwa. Stanowi ono „twórcze” rozszerzenie teorii zarządzania (w tym marketingu) polegające na kształtowaniu długotrwałych relacji poprzez tworzenie związków emocjonalnych w oparciu o oferowaną wartość. Kształtowanie bazującej na wartości relacji na linii nauka – biznes nie jest jednak proste. Jest to bowiem wymagający bieżących korekt i modyfikacji złożony proces, uzależniony zarówno od aktualnej pozycji i wizerunku uczelni wyższej w jej otoczeniu, jak i zmian związanych z dokonującą się transformacją cyfrową. Oznacza to, że uczelnie chcące skutecznie nawiązywać i wzmacniać więzi z interesariuszami instytucjonalnymi (przedsiębiorstwami) powinny stale dostosowywać swoje struktury i instrumenty (w tym również rozwiązania z obszaru nowoczesnych technologii) do wymagań stawianych przez zmieniający się układ sił na dynamicznym rynku usług szkolnictwa wyższego. Bardzo pomocne w tych działaniach będzie procesowe, systemowe podejście do kształtowania relacji. Podejście takie zaprezentowane i szczegółowo omówione zostanie w niniejszej książce.
Marketing 5.0. to najnowsza książka autorytetu w zakresie marketingu, Philipa Kotlera, i jego współpracowników: Hermawana Kartajaya oraz Iwana Setiawana. Skupiają się w niej głównie na trzech ważnych zjawiskach, którym muszą stawić czoła marketerzy: szybkim postępie technologicznym, zmieniającym się zachowaniu konsumenckim oraz zmianach w modelach biznesowych. Jednym z kluczowych zagadnień Marketingu 5.0 są także technologie nowej generacji, tak zwane Next Tech, które mają pomóc marketerom w stworzeniu, zakomunikowaniu, dostarczeniu i uatrakcyjnieniu wartości oferowanej na każdym etapie ścieżki zakupowej klienta. Autorzy przyglądają się przykładom zastosowania nowoczesnych rozwiązań technologicznych w różnych firmach, jednocześnie pokazują jak samodzielnie zaprojektować strategię wykorzystującą technologię odpowiednią dla różnych celów marketingowych. Książka składa się z trzech części. Pierwsza z nich to analiza zmian pokoleniowych i tego, jak wpłynęły na zachowanie konsumenckie. Autorzy zastanawiają się, w jaki sposób pokonać podziały społeczne, wynikające chociażby z nierówności ekonomicznej oraz sporów politycznych, aby móc dotrzeć do całego rynku. Część druga zajmuje się nowymi kierunkami strategicznymi obranymi przez firmy na całym świecie, a także wyjaśnia, jak podejść do nowych modeli biznesowych, które stały się charakterystyczne dla współczesnego otoczenia biznesowego. Wreszcie część trzecia zagłębia się w realia szybko rozwijającej się technologii w kontekście sztucznej inteligencji, wszechobecnych czujników, rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej, a także Internetu rzeczy oraz Blockchain. *** „Książka pojawiła się w odpowiednim momencie i świetnie wpisuje się w obecne czasy pandemii. Przedłużająca się kwarantanna wprowadzona w wielu krajach zmusiła wiele firm do przyjrzenia się cyfrowym aspektom marketingu. Rozmiar książki czyni z niej również świetny podręcznik dla praktykujących menedżerów”. Walter Viera, były przewodniczący International Council of Management Consulting Institutes „Niezwykle aktualny, a jednocześnie dalekowzroczny wgląd w technologie cyfrowe i ich możliwości transformacji praktyk biznesowych. Marketingowcy, którzy szybciej niż konkurenci zrozumieją, co z sobą niesie ten potencjał i podejmą odpowiednie działania, zapewnią swoim firmom trwałą przewagę rynkową”. George Day, profesor emeritus Wharton School przy Uniwersytecie Pensylwanii „Philip Kotler posiada niezrównaną zdolność nadawania klarowności przeszłości, teraźniejszości i przyszłości marketingu. Zawsze doskonale wie, co powinno przetrwać, a co należy zmienić. Wraz z dwoma współautorami książki odważnie wplata cyfrową technologię w marketingowe myślenie, planowanie i wdrażanie. Pozycja na czasie i ponadczasowa”. Kevin Lane Keller, profesor katedry marketingu w Tuck School of Business przy Dartmouth College *** Dr Philip Kotler, professor emeritus Kellog School of Management, gdzie przez wiele lat pracował jako wykładowca w Katedrze Marketingu Międzynarodowego. Według „Wall Street Journal” należy do sześciu najbardziej wpływowych myślicieli biznesowych. Otrzymał szereg nagród i honorowych tytułów od szkół z wielu krajów. Kotler jest znany na całym świecie – jego książki przetłumaczono na ponad dwadzieścia pięć języków, a sam regularnie zabiera głos na międzynarodowych forach. Hermawan Kartajaya jest założycielem i prezesem MarkPlus, Inc. i jednym z „50 guru, którzy kształtują przyszłość marketingu” według Chartered Institute of Marketing z Wielkiej Brytanii.
Niewiele jest przekonań równie zgubnych i równie powszechnych we współczesnym biznesie jak to, że nie da się jednocześnie realizować celów długo- i krótkoterminowych. Myślenie krótkoterminowe, które dominuje dziś wśród menedżerów i dyrektorów generalnych, powoduje, że wiele organizacji osiąga wyniki poniżej swoich możliwości lub wręcz znika z rynku. Dave Cote dobrze zna ten problem. W 2002 roku stanął na czele firmy Honeywell jako jej dyrektor generalny. Organizacja, którą zastał, znajdowała się na skraju katastrofy, ponieważ przez wiele lat dominowało w niej myślenie krótkoterminowe. Aby odmienić losy firmy, Cote i jego zespół wdrożyli szereg śmiałych reform i wprowadzili wiele na pozór nieintuicyjnych praktyk. Dzięki temu udało im się połączyć dwa pozornie sprzeczne cele, a mianowicie równocześnie dążyć do uzyskania dobrych wyników w krótkim i w długim terminie. Efekt był spektakularny. Pod przywództwem Cote’a wartość rynkowa Honeywell wzrosła z 20 miliardów dolarów do 120 miliardów, dzięki czemu akcjonariusze uzyskali zwrot na poziomie 800 procent, a firmie udało się pobić indeks S&P 500 dwuipółkrotnie. Niniejsza książka przedstawia dziesięć podstawowych koncepcji strategicznych i operacyjnych, dzięki którym można uzyskiwać dobre wyniki zarówno dziś, jak i jutro. Dowiesz się z niej m.in.: jak rozpoznać praktyki, które wydają się atrakcyjne w krótkim terminie, ale zaszkodzą przyszłości firmy; w jaki sposób określić, gdzie i jak zainwestować w rozwój, aby uzyskać największy wzrost; jakie działania pozwolą utrzymać dobre wyniki krótkoterminowe bez szkody dla inwestycji w przyszłość – również w trudnych okresach, choćby w czasie recesji bądź zmiany kierownictwa; jak wykonanie kroku w tył i krytyczne myślenie, a także zachęcanie wszystkich wokół do niezależności myślowej, zwiększą zdolność twojego zespołu do sprawnego wypracowywania wyników. Wygrać dziś, wygrać jutro to kompleksowe rozwiązanie odwiecznego problemu – jak uzyskiwać dobre wyniki zarówno w krótkim, jak i w długim okresie. *** Historia Davida Cote’a jest jednocześnie inspirująca i pouczająca, a lekcje zawarte w tej książce przydać się mogą nie tylko w biznesie, ale w ogóle w każdej dziedzinie życia, w której chce się coś zasadniczo zmienić lub osiągnąć znaczący sukces. Rober Iger, wykonawczy przewodniczący rady dyrektorów The Walt Disney Company i bestsellerowy autor David Cote to chodzący dowód na to, że można uzyskiwać dobre wyniki zarówno w krótkim, jak i w długim okresie. Opowiada o tym, jak wywiązywać się ze swoich obowiązków w taki sposób, aby wszyscy byli zadowoleni. A wiedzieć trzeba, że on sam stanął przed zadaniem równie trudnym jak to, z którym musiał się uporać Herakles, gdy przyszło mu uprzątnąć stajnię Augiasza. Jim Cramer, współgospodarz programu CNBC Squawk on the Street, bestsellerowy autor David Cote wyjaśnia, jak poprowadzić firmę z grona Fortune 100 do sukcesu w długim okresie. Każdy lider biznesu z każdej branży znajdzie w tej wartościowej książce coś cennego dla siebie. Marc Benioff, jeden z dyrektorów generalnych i założycieli Salesforce, autor bestsellerów Jako dyrektor generalna, która myśli głównie o długim okresie, ale dba też o wyniki krótkoterminowe, musiałam opracować sobie własny zbiór zasad. Jakże żałuję, że nie miałam wtedy do dyspozycji książki Davida Cote’a. Życie byłoby wówczas znacznie prostsze! Dziękuję Ci, Davidzie. Wielu liderów na pewno będzie czerpać z tego poradnika garściami. Indra K. Nooki, była dyrektor generalna PepsiCo, Inc. *** David M. Cote przez 16 lat zajmował stanowisko przewodniczącego rady dyrektorów i dyrektora generalnego Honeywell. W tym czasie wartość rynkowa firmy wzrosła z 20 miliardów dolarów do blisko 120 miliardów dolarów, zapewniając akcjonariuszom zwroty na poziomie 800 procent i uzyskując wynik niemal 2,5 razy lepszy niż S&P.
Solidna dawka informacji o prowadzeniu firmy Oparta na wywiadach prezentowanych w serii podcastów radia NPR How I Built This, których gospodarzem jest Guy Raz, niniejsza książka oferuje bezcenną wiedzę i inspirację wynikającą z rozmów z ponad dwustoma przedsiębiorcami z całego świata, którzy opowiadają o swoich porażkach i nauczkach oraz o tym, co sprawiło, że osiągnęli sukces. To obowiązkowa pozycja dla każdego, kto marzy o otwarciu własnej firmy lub zastanawia się, dlaczego udało się to innym. Nieoczekiwane ścieżki do sukcesu Wspaniałe idee powstają często z niczego. Piłkarz reprezentacji Nowej Zelandii widzi wełnę, która nie jest wykorzystywana w jego kraju, i wpada na pomysł, by robić z niej buty (Allbirds). Były buddyjski mnich uważa, że najlepszym sposobem na wykorzystanie jego potencjału jest aplikacja na urządzenia mobilne (Headspace). Osoba sprzedająca na ulicy kanapki dostrzega możliwość wykorzystania resztek i przekształca ten pomysł w firmę obracającą milionami dolarów (Stacy’s Pita Chips). Przewodnik na drodze do przedsiębiorczości Guy Raz to wielokrotnie nagradzany dziennikarz, okrzyknięty przez „New York Timesa” najbardziej popularnym autorem podcastów biznesowych, którego rozmów wysłuchało ponad 19 milionów odbiorców, jest także wykładowcą na uniwersytetach Princeton i Georgetown. W niniejszej książce dzieli się z czytelnikami doświadczeniami i wskazówkami znanych przedsiębiorców dotyczącymi tworzenia i rozwijania własnej firmy – od momentu sformułowania pomysłu, poprzez etap pozyskiwania pieniędzy, szukania pracowników, aż po walkę z konkurencją i moment, w którym zaczynają się pojawiać prawdziwe zyski. *** Gdyby tylko ta książka ukazała się lata temu, budowanie biznesu byłoby dla mnie o wiele prostsze. Całe szczęście, że mamy ją teraz! SIMON SINEK, optymista, autor Zaczynaj od dlaczego Za sukcesem każdego wielkiego przedsiębiorcy kryje się ciekawa historia, a nikt nie jest lepszy w ich opowiadaniu niż Guy Raz. Po spędzeniu niezliczonych godzin w umysłach założycieli znanych na całym świecie firm Raz napisał jeden z najważniejszych pamiętników dotyczących przedsiębiorczości. To lektura obowiązkowa dla tych wszystkich, którzy chcą założyć firmę i ją rozwijać oraz inspirować się historiami tych, którzy już tego z sukcesem dokonali. ADAM GRANT, autor bestsellera „New York Timesa” BUNTOWNICY. Kreatywni liderzy zmieniają świat, gospodarz podcastu TED „WorkLife” Gorzka prawda jest taka, że większość ludzi zaczynających realizować marzenie o założeniu własnej firmy ponosi porażkę. Jednak możemy się tyle nauczyć, poznając historie ich walki i prób przetrwania oraz historie tych nielicznych, którzy osiągnęli sukces! Jeśli chcesz zrealizować własne marzenie, koniecznie przeczytaj tę książkę. BARBARA CORCORAN, założycielka The Corcoran Group i uczestniczka programu Shark Tank Guy Raz jest prawdziwym sobą w tym przewodniku przeznaczonym dla ludzi chcących założyć biznes: jest błyskotliwy i pełen pozytywnej energii, a przede wszystkim wspaniale i ciekawie opowiada. ANGELA DUCKWORTH, autorka bestsellera Upór, potęga pasji i wytrwałości, założycielka oraz prezes Character Lab
Jesteś twórcą małego startupu lub właścicielem firmy? A może dopiero planujesz założyć swój biznes? Dzięki tej książce odnajdziesz się w świecie marketingu i zaczniesz prowadzić właściwe i zgodne z aktualnie panującymi trendami działania promocyjne.Dowiesz się, jak prowadzić blog firmowy, komunikację w social mediach, współpracować z influencerami i jak zbudować charyzmatyczną markę osobistą lidera stojącego na czele stabilnej i rozwojowej firmy. Dzięki temu wypłyniesz i utrzymasz się na powierzchni. Zdobędziesz klientów, którzy nie tylko kupią to, co sprzedajesz, ale też obdarzą cię zaufaniem i zostaną przy tobie. Dostrzeżesz nowe szanse i co najważniejsze będziesz wiedział, jak je wykorzystać.Ta książka pomoże ci w opracowaniu i wdrożeniu unikalnej i przede wszystkim skutecznej strategii marketingowej dla twojej firmy. Sprawi, że zaczniesz dostrzegać szanse, będziesz na bieżąco z aktualnymi trendami oraz nauczysz się prowadzić jednocześnie wiele działań promocyjnych. Jest podzielona na kilka rozdziałów, w których zostały przedstawione konkretne propozycje działań z różnych obszarów marketingu. Dowiesz się, od czego zacząć i co zrobić, aby działania te tworzyły spójną całość prowadzącą do komercyjnego sukcesu twojej firmy. Poznasz wartość, jaką daje:regularne prowadzenie bloga firmowego;komunikacja w social mediach;korzystanie z systemu reklamowego Google Ads;współpraca z influencerami;budowanie marki osobistej;przygotowanie do zarządzania sytuacją kryzysowąi wiele innych rzeczy, które sprawią, że twój biznes będzie zawsze o krok przed konkurencją!W książce znajdziesz praktyczne wskazówki i obszerne omówienie działań marketingowych, których wdrożenie sprawi, że ty i twój biznes staniecie się widoczni w kanałach online i offline.Dlaczego warto sięgnąć po Marketing w twojej firmie? Ponieważ:To pierwsza polska książka pokazująca sposoby promocji z uwzględnieniem sytuacji pandemicznej.Zbiór niemal 200 narzędzi w podziale na kategorie tematyczne ułatwiający pracę opisywaną w poszczególnych rozdziałach.Praktyczny poradnik pokazujący działania, które w większości można realizować bez budżetu, jak również z dofinansowaniem.Prosty język bez naukowej i branżowej terminologii.Wypowiedzi 15 największych ekspertów na świecie z prognozami zgromadzonymi w jednym miejscu.***Ta książka zdecydowanie wypełnia lukę wśród książek marketingowych na rodzimym rynku. Składa w całość poszczególne gałęzie marketingu, które autor wybrał, przetestował i wdrożył w życie. To klasyczna mieszanka gałęzi marketingowych przedstawiona w formie dostosowanej do otaczającej nas rzeczywistości świata pogrążonego w pandemii COVID-19. Każda firma, która chce obecnie zarabiać na promocji, powinna zapoznać się ze wskazówkami Norberta.
W książce zawarto wybrane najważniejsze postanowienia przepisów i norm oraz obowiązujące zasady w zakresie ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa.
Książka przeznaczona jest dla osób zajmujących się ochroną przeciwpożarową w zakładach pracy i obiektach użyteczności publicznej. Będzie ona też przydatna dla pracowników służb bhp, wykładowców szkoleń oraz dla innych osób zainteresowanych ochroną przeciwpożarową.
Aktualizacji dokonał Ryszard Tuchliński.
W książce przedstawiono różne obszary i trendy zarządzania projektami innowacyjnymi, ze szczególnym uwzględnieniem ujęć hybrydowego, zwinnego i modułowego. Zaproponowano rozszerzenie tych podejść o zastosowanie odpowiednich technik, metod oraz narzędzi wspomagających zarzadzanie projektami innowacyjnymi. Skuteczność i efektywność wprowadzonych modyfikacji zobrazowano na dziewięciu przykładach praktycznych. W książce zaprezentowano także aspekty złożonego środowiska Product Lifecycle Management (PLM) z jego specyficzną logiką i językiem aplikacji komputerowych w kontekście i na poziomie praktycznych zastosowań w procesach zarządzania projektami. W celu lepszego zrozumienia tych aplikacji omówiono dwa przykłady praktycznych wdrożeń w systemach 3DEXPERIENCE oraz PTC Windchill.
Celem książki jest zwiększenie know-how w obszarze wspomagania informacyjnego menedżerów produkcji i pokazanie możliwości i potencjalnych korzyści, jakie wiążą się z zastosowaniem nowoczesnych systemów informatycznych. W nowoczesnym przedsiębiorstwie produkcyjnym, działającym zgodnie z koncepcjami czwartej rewolucji przemysłowej, realizującym paradygmat produkcji zindywidualizowanej, zgodnej z wymaganiami klienta wspomaganie informacyjne powinno dotyczyć przede wszystkim następujących trzech obszarów: 1) zbierania wymagań klientów i przejrzystego ich komunikowania na wszystkich poziomach struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa, 2) efektywnej realizacji procesu projektowania na indywidualne zamówienie klientów, 3) efektywnej realizacji procesu produkcji elastycznej, umożliwiającej wdrożenie strategii masowej kastomizacji. W książce omówiono każdy z tych obszarów, poczynając od podstawowych pojęć, przez szczegółową charakterystykę i przykłady poszczególnych rozwiązań informatycznych, aż do rekomendacji postępowania menedżerów produkcji podejmujących działania w danym obszarze.Książka jest przeznaczona dla wszystkich obecnych i potencjalnych menedżerów produkcji, także w najmniejszych i średniej wielkości przedsiębiorstwach. Zaprezentowane w niej instrumentarium metod informacyjnego wspomagania produkcji wyrobów zindywidualizowanych, przy odpowiedniej selekcji i dopasowaniu do profilu działalności danego przedsiębiorstwa, może pozwolić na dokonanie jego cyfrowej transformacji w organizację klientocentryczną, działającą zgodnie z założeniami Przemysłu 4.0 i inteligentnej fabryki (ang. smart factory). Ponadto książka może stanowić uzupełnienie treści wykładowych w kształceniu studentów na kierunkach: zarządzanie i inżynieria produkcji, mechanika i budowa maszyn, informatyka oraz innych, których program obejmuje omawianą problematykę.
Inspiracją dla przygotowania niniejszej publikacji była potrzeba kompleksowego spojrzenia na zarządzanie finansami banków w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu społeczno-gospodarczym, w którym cyklicznie występują kryzysy (m.in. globalny kryzys finansowy, GFC 2007+), a także mogą mieć miejsce zdarzenia ekstremalne, znacząco wpływające na procesy gospodarcze i społeczne.Praca składa się z pięciu rozdziałów.W rozdziale 1 przedstawiono rolę banków jako pośredników finansowych wraz z zarysowaniem zmian, jakie miały miejsce w sektorze bankowym i jego otoczeniu w ostatnich dziesięcioleciach, oraz związanych z tym konsekwencji. Zaprezentowano wybrane uwarunkowania zewnętrzne w działalności banków, w tym prawne aspekty funkcjonowania banków i sprawowania nadzoru nad ich działalnością oraz rolę nowych technologii i relacje z klientami. Dla pełnego obrazu czynników determinujących działalność banków ujęto także wybrane uwarunkowania wewnętrzne, wśród których znalazły się: cele działalności bankowej, organizacja ich działalności oraz ewoluujące modele biznesowe.Rozdział 2 dotyczy sprawozdań finansowych banku jako podstawowego źródła informacji o jego działalności wykorzystywanego w zarządzaniu finansowym. Po przedstawieniu ogólnych zasad ich konstrukcji zaprezentowano zasady ich interpretacji. Ten rodzaj sprawozdań ma znaczenie dla kształtowania relacji z otoczeniem. Kolejnym poruszanym w tym rozdziale zagadnieniem są sprawozdania zarządcze, których zakres i kształt zależą wyłącznie od banku; dla menedżerów są one podstawą do podejmowania decyzji. W odniesieniu do obu typów sprawozdań przedstawiono możliwości wykorzystania nowych technologii.Rozdział 3 jest poświęcony efektywności działalności banków. Przedstawiono w nim różnorodne metody służące do pomiaru i zarządzania efektywnością, ze wskazaniem możliwości ich zastosowania. Punktem wyjścia są najprostsze metody wskaźnikowe. Następnie omówiono popularne metody pomiaru wartości dodanej (SVA, EVA), przedstawiając związane z nimi sposoby wyznaczania kosztu kapitału własnego. Istotną część rozdziału stanowią rozważania poświęcone ocenie efektywności transakcji, która stwarza podstawę do mierzenia dokonań banku w trzech wymiarach: produktów, klientów i jednostek organizacyjnych. Przestawiono także zmiany w sposobie zarządzania efektywnością banku w dobie gospodarki cyfrowej.W rozdziale 4 skoncentrowano się na zarządzaniu ryzykiem bankowym. Po podaniu podstawowych definicji zaprezentowano najczęściej występujące w literaturze klasyfikacje ryzyka bankowego wraz z syntetyczną charakterystyką wyodrębnionych jego rodzajów. Ze względu na to, że dużą rolę w zarządzaniu ryzykiem odgrywają regulacje nadzorcze, zostały one omówione przed metodami pomiaru ryzyka bankowego. Ważne dla zarządzania bankiem i sprawowania nad nim nadzoru są regulacje bazylejskie, którym poświęcono najwięcej uwagi spośród wybranych regulacji nadzorczych. Prezentację metod pomiaru ryzyka bankowego przeprowadzono dwutorowo. Z jednej strony przedstawiono znane od lat metody jego pomiaru (np. credit scoring, wewnętrzne ratingi ryzyka, luka płynności, modele wartości zagrożonej VaR), zaś z drugiej zarysowano możliwości zastosowania technik AI/MLw zarządzaniu ryzykiem.Rozdział 5 dotyczy zarządzania kapitałem bankowym oraz zintegrowanego zarządzania efektywnością, ryzykiem i kapitałem (modele RORAC i RAROC). Jego ważnym elementem jest klasyfikacja kapitałów, które w literaturze są różnie postrzegane. Wyjaśniono sprzeczność interesów pomiędzy bankiem a władzami nadzorczymi: bank chciałby utrzymywać jak najmniej kapitałów ze względu na ich koszt, a władze nadzorcze oczekują ,,bezpiecznego'' ich poziomu. Duży nacisk położono na znaczenie kapitału ekonomicznego. W kwestii zarządzania kapitałem odniesiono się do hierarchizacji ważności poszczególnych rodzajów kapitałów w działalności bankowej i wynikających stąd wniosków dla celów zarządzania.
Chcesz swobodnie mówić biznesowym angielskim w pracy lub na uczelni? Zależy Ci na tym, aby posługiwać się wyszukanym słownictwem oraz wyrażeniami używanymi w środowisku biznesowym? Jeśli tak, nasza książka jest właśnie dla Ciebie!Oto trzecia, ostatnia część kursu ""Angielski w tłumaczeniach. Business"", dzięki której rozwiniesz swój biznesowy angielski na poziomie zaawansowanym (C1-C2).Książka zawiera około 1000 najważniejszych słówek i zwrotów z różnych dziedzin biznesu. Dzięki tłumaczeniu zdań z ich użyciem szybko opanujesz niezbędne słownictwo oraz nauczysz się stosować je w kontekście.W niniejszym podręczniku znajdziesz:ponad 800 zdań do przetłumaczenia, pogrupowanych według 35 tematów takich jak: finance, accounting, production, legal issues, logistics i wiele innych,wskazówki, objaśnienia, kolokacje oraz ciekawostki językowe, które wzbogacą Twoją wiedzę,ćwiczenia konwersacyjne na końcu każdego rozdziału, dzięki którym nauczysz się używać słownictwa w praktyce i budować własne wypowiedzi,7-godzinny kurs audio (MP3) z nagraniami wszystkich słówek i zdań umożliwi Ci ćwiczenie wymowy i rozumienia ze słuchu,jasny i przejrzysty układ stron, który zmotywuje Cię do regularnej i skutecznej nauki.Jest to niezbędnik dla kadry zarządzającej, osób pracujących w biznesie oraz studentów. Stanowi doskonałą pomoc również dla tych, którzy samodzielnie podejmują naukę słownictwa biznesowego, przygotowują się do egzaminów, chcą sprawdzić swoją wiedzę lub ćwiczyć płynność mówienia po angielsku.
W podręczniku w przystępny sposób wyjaśnione są zagadnienia dotycząceosobowości, rozumienia, odczuwania i motywacji (kompetencje personalne) orazfunkcjonowania człowieka w różnych sytuacjach w społeczeństwie (kompetencjespołeczne). Omówione w nim treści kształtują życiową zaradność ludzi, dlategomoże on być przydatny nie tylko dla uczniów, lecz dla każdego człowieka. Dużązaletą podręcznika jest wzbogacenie treści teoretycznych licznymi przykładami,które przybliżają czytelnikowi omawiane zagadnienia.Podręcznik może byćwykorzystywany w technikach, szkołach branżowych I stopnia i szkołachpolicealnych, kształcących we wszystkich zawodach, a także na kursach iszkoleniach oraz do samokształcenia.
Przewodnik dla członków rad nadzorczych, zarządów i wszystkich innych osób zaangażowanych w kształtowanie ładu korporacyjnego, który stał się światowym bestsellerem. Wyzwania technologiczne, pojawiające się zagrożenia cybernetyczne, zmieniające się przepisy, nieprzewidywalne wydarzenia gospodarcze i społeczne sprawiają, że praca zarządów jest dziś znacznie trudniejsza niż kiedyś. W książce Czytelnik znajdzie zbiór spostrzeżeń, przykładów, schematów i strategii, które mają w założeniu pomagać przetrwać – i rozkwitać – w erze cyfrowej. Autorzy opierając się na różnego rodzaju doświadczeniach i przykładach z ponad 15 000 organizacji pokazują, jak firmy mogą zmienić sposób zarządzania by zarządzać efektywnie. Aby dobrze zarządzać firmą w świecie szybko zmieniających się technologii, niezbędne jest coraz lepsze rozumienie nie tylko obecnego otoczenia, ale także nieuchronności i kompleksowości nadchodzących wyzwań. Książka ta kwestionuje obecne modele nadzoru właścicielskiego, przy okazji inspirując zarządy spółek i ich rady nadzorcze do zmian, a co za tym idzie, lepszego funkcjonowania w cyfrowym świecie. Przemysław Gacek – założyciel i prezes Grupy pracuj.pl Najbliższe dekady upłyną pod znakiem rewolucji modeli biznesowych i technologii oraz wyzwań klimatycznych. Książka pokazuje, jak firmy z całego świata kształtują modele nadzoru biznesu, aby te rewolucje napędzały ich rozwój, a nie spychały na margines. Solidna dawka inspiracji. Polecam! Paweł Markowski – niezależny członek Rady Nadzorczej Grupy Unibep Powiew świeżego powietrza! Książka ta wykracza poza najczęściej używane słowa wytrychy związane z ładem korporacyjnym. Pokazuje związki pomiędzy technologią i cyfryzacją, składem rady, kulturą organizacyjną a wynikami spółki, wartością dla akcjonariuszy i pozostałych interesariuszy, a także odpornością spółki na niepewność otoczenia. Kluczem do wzmocnienia tych związków jest różnorodność rady. Różnorodność rady wyzwala kreatywność, zaangażowanie, otwartość na zmiany i trendy, gotowość na konflikt poznawczy i krytyczne myślenie, gwarantując lepszą dynamikę pracy rady, a w efekcie lepsze decyzje podejmowane w spółce. Publikacja jest pełna pouczających i trafnych spostrzeżeń aktywnych członków rad z różnych krajów. Oferuje przekonującą mapę ładu korporacyjnego w erze cyfrowej i zielonej transformacji, wykorzystującą technologie dla radykalnego odnawiania modeli biznesowych, zarządzania ryzykami, w tym ESG, w drodze do zrównoważonego rozwoju spółki. To lektura, której w Polsce brakowało. Dr hab. Agnieszka Słomka-Gołębiowska, prof. SGH
Wyjątkowo aktualna i ważna publikacja przedstawiająca transformację współczesnego biznesu międzynarodowego. Jest szczególnie wartościowa dla osób zajmujących się teorią i polityką biznesu międzynarodowego oraz aktualnymi nowymi zjawiskami w tej dziedzinie. W książce omówione są zagadnienia, takie jak: globalne uwarunkowania konkurencyjności Unii Europejskiej w XXI wieku, określenie pozycji Unii Europejskiej wobec USA i Japonii, wskazanie roli innowacji i zatrudnienia we wzroście konkurencyjności UE, pozycji Wspólnej Polityki Rolnej w warunkach wzrostu konkurencyjności, ukazanie wzrostu roli usług, pozycji Unii Europejskiej wobec konkurencyjności Brazylii, Rosji, Indii i Chin (BRIC) oraz funkcjonowania Unii Europejskiej w ramach reguł WTO. Jest to nieocenione źródło wiedzy dla studentów kierunków związanych z międzynarodową współpracą gospodarczą, szczególnie jako literatura do przedmiotów, takich jak: handel międzynarodowy, międzynarodowe stosunki gospodarcze, biznes międzynarodowy, logistyka międzynarodowa. "Jest to kolejna, w obszernym dorobku naukowym, pozycja Zdzisława W. Puśleckiego, którego badania mają charakter i zasięg światowy. Tym razem ukazuje wielopłaszczyznową i spójną prezentację transformacji biznesu międzynarodowego. Niewątpliwą zaletą publikacji jest realizowany z żelazną konsekwencją sposób ujęcia analizowanej materii w logiczną i klarowną strukturę. Zaletą pracy jest również sposób narracji, który umożliwia czytelnikowi uznanie wiarygodności interpretacji przedstawionych teorii, faktów, pojęć, argumentacji, związków przyczynowo-skutkowych oraz prezentacji i analiz faktów w oparciu o aktualne teorie biznesu międzynarodowego. (…) Zrozumieniu treści pomagają liczne tabele, wykresy, schematy i unikatowe mapy badanych obszarów - zarówno historyczne, jak i współczesne. Kolejną zaletą książki jest wykorzystanie imponującej ilościowo i jakościowo literatury przedmiotu i źródeł. Znalazły się tu liczące się w świecie naukowym: monografie i opracowania, artykuły drukowane i on-line w naukowych czasopismach nie tylko polskich, ale i amerykańskich, brytyjskich, niemieckich, francuskich oraz chińskich. Prof. dr hab. Jerzy Rymarczyk" Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
W lipcu 1994 roku trzydziestoletni Jeff Bezos założył księgarnię internetową. Nazwał ją Amazon.com, zainspirowany jedną z najpotężniejszych rzek świata. Chciał zgromadzić w jednym miejscu miliony tytułów. Fizycznie taka księgarnia po prostu nie mogłaby istnieć. Bezos podjął ryzyko i zaczął realizować swój pomysł. W ciągu pierwszych 20 lat Amazon przechodził niezliczone kryzysy finansowe i rósł, aby w 2018 roku osiągnąć wartość biliona dolarów i uczynić z Bezosa najbogatszego człowieka świata. Ale czy we wzroście Amazona tkwi jakaś metoda?
Owszem, tkwi i została opisana w tej książce. Bezos przez ostatnie 21 lat osobiście pisał listy do akcjonariuszy Amazona, w których ujawniał podstawowe zasady i strategie rozwijania firmy. W tych listach można znaleźć kluczowe informacje, sposób myślenia i 14 ważnych reguł, których stosowanie pomaga osiągać lepsze efekty w krótszym czasie. Znalazły się tu wyniki żmudnej, głębokiej analizy corocznych listów Bezosa - dopiero ona pozwoliła na rozszyfrowanie jego kodu, zinterpretowanie i pełne wyjaśnienie każdego etapu rozwijania Amazona. Pokazano, czym kierował się Bezos przy wyborze określonych procesów strategicznych, ścieżek i ram czasowych. Zawarto też wskazówki, jak dostosować te techniki do konkretnych warunków.
W książce znajdziesz:
fascynującą historię początków Amazona
wyjaśnienie strategii rozwijania Amazona
nieoczywiste informacje wybrane z rocznych sprawozdań Jeffa Bezosa
14 zasad rozwoju, które przyniosą sukces każdej firmie
i wiele więcej!
...tak TO robią w Amazonie!
O autorach
Steve Anderson jest autorytetem w dziedzinie ryzyka, technologii, produktywności oraz innowacji. Od ponad 35 lat pracuje w branży ubezpieczeniowej. Jest także profesjonalnym mówcą, konsultantem i pasjonatem rozważań o przyszłości technologii.
Karen Anderson jest autorką, wydawczynią i specjalistką w zakresie marketingu bezpośredniej reakcji. Współpracowała przy wydawaniu New York Timesa, USA Today oraz licznych bestsellerów.
Podstawowy podręcznik akademicki do zarządzania produkcją, wykładanego na kierunkach zarządzanie i inżynierii produkcji na politechnikach oraz uczelniach technicznych i ekonomicznych. Zawiera kompleksowe ujęcie problematyki wchodzącej w zakres przedmiotu, z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych i tendencji rozwojowych. Największą zaletą, wyróżniającą go na tle innych publikacji z tej dziedziny, jest interdyscyplinarne przedstawienie problematyki zarządzania produkcją, umiejętnie łączące zagadnienia natury organizacyjnej, technicznej (technologicznej i konstrukcyjnej) i ekonomicznej (koszty). Tylko bowiem harmonijny rozwój wszystkich obszarów, będących w sferze zainteresowania zarządzania produkcją, może dać zadowalający efekt.
Przedmiot niniejszej pracy stanowi problematyka innowacyjności przedsiębiorstw usługowych. Dynamiczne zmiany systemowe, które zachodzą w krajach wysoko rozwiniętych, przyczyniają się do wzrostu znaczenia przedsiębiorstw usługowych, zatem w nich powinno się upatrywać możliwości rozwoju gospodarczego. Głównym celem dociekań badawczych było opracowanie koncepcji modelu innowacyjnego przedsiębiorstwa usługowego oraz odniesienie go do koncepcji gospodarki opartej na wiedzy. Opracowanie może stanowić punkt wyjścia do kreowania wzorców sprzyjających podnoszeniu innowacyjności przedsiębiorstw usługowych, które zwykle reprezentują niższy poziom innowacyjności, niż przedsiębiorstwa produkcyjne, dla których zestaw wytycznych, głównie związanych z wprowadzaniem nowych technologii, został stosunkowo szeroko opisany w literaturze. Podjęta perspektywa badawcza i konstrukcja opracowania stanowią o oryginalności publikacji, zwłaszcza że tego rodzaju podejście do innowacyjności przedsiębiorstw nie posiada bogatej literatury. Wprawdzie ostatnie dekady obfitują w liczne opracowania na temat innowacji, jednak problematyka jest na tyle istotna, że istnieją znaczące przesłanki do jej pogłębiania.
Aby nauczyć się prowadzenia firmy albo pozyskać nowe kompetencje zawodowe, nie trzeba kończyć specjalistycznych studiów biznesowych. Zdecydowana większość współczesnych ludzi biznesu opiera się w swojej działalności jedynie na zdrowym rozsądku, prostej arytmetyce i znajomości kilku ważnych zasad. Josh Kaufman za główny cel postawił sobie pokazanie w jasny i zrozumiały sposób tych najważniejszych pojęć ze świata biznesu w możliwie jak najmniej czasochłonny sposób. Jego książka Indywidualny program MBA to kompleksowy i przejrzysty przegląd wszystkich ważnych tematów biznesowych – takich jak przedsiębiorczość, rozwój produktu, marketing, sprzedaż, negocjacje, księgowość, finanse, produktywność, komunikacja, przywództwo, projektowanie systemów, analiza i zarządzanie operacyjne – a wszystko to zawarte w jednym tomie. Znajdziesz w niej 271 prostych pojęć, nowoczesne koncepcje i konkretne narzędzia, dzięki którym nauczysz się myśleć o biznesie w nowy, przydatny sposób. Wśród najważniejszych zagadnień znajdziesz m.in.: · Pięć elementów każdej firmy. Możesz zrozumieć i ulepszyć każdą firmę, dużą lub małą, koncentrując się na pięciu podstawowych kwestiach. Czy wiesz, na jakich obszarach danej organizacji trzeba się przede wszystkim skupić? · Dwanaście form wartości. Produkty i usługi to tylko dwa z dwunastu sposobów kreowania wartości dla klientów. Jakie są pozostałe? · Cztery metody zwiększania przychodów. Istnieją tylko cztery sposoby, aby firma mogła zarobić więcej pieniędzy. Czy je znasz? Połącz lekturę tej książki ze swoim praktycznym doświadczeniem i już dziś zacznij efektywniej pracować, podejmować dobre decyzje i wykorzystywać w pełni swoje umiejętności, zdolności i dostępne okazje – bez względu na to, w jaki sposób zarabiasz (lub chciałbyś zarabiać) na życie. Z pomocą tej książki założysz rentowną firmę, uzyskasz ważny awans albo w istotny sposób poprawisz swoje życie osobiste i zawodowe. *** Większość książek mających stanowić alternatywę dla studiów MBA stara się odtwarzać program nauczania uczelni cieszących się najlepszą opinią.
Monografia jednej z 25 najbardziej wpływowych (według „Wall Street Journal”) kobiet Europy zawiera analizę czynników sprawczych przywództwa i źródeł społecznej percepcji charyzmy przywódcy. Autorka korzystając z własnych doświadczeń zawodowych, w oparciu o multidyscyplinarną wiedzę naukową, formułuje i uzasadnia dwie koncepcje modelowe i teoretyczne: pierwsza odnosi się do przywództwa w ogóle, a druga do przywództwa charyzmatycznego. Postawione hipotezy poddane są konfrontacji z wybranymi przypadkami przywództwa, powszechnie postrzeganego jako charyzmatyczne: Jana Pawła II, Lecha Wałęsy, Margaret Thatcher i Steve’a Jobsa.
******
The Anatomy of Charismatic Leadership
The monograph of one of the twenty five most influential women in Europe (according to The Wall Street Journal) contains the analysis of causative factors of leadership and sources of social perception of the leader’s charisma. The author, using her own professional experience and multi-disciplinary scientific knowledge, provides two model and theoretical conceptions: the first one refers to general leadership, the second one to charismatic leadership. The hypotheses are confronted by selected cases of leadership seen as charismatic: of John Paul II, Lech Wałęsa, Margaret Thatcher and Steve Jobs.
How we live, buy and sell is changing, and it's changing for good. Rebuild is a vital guide to how we reset post-pandemic and build back better.
Retail and brand expert Mary Portas argues that over the past thirty years the business of what we buy has been dominated by the biggest, fastest and cheapest. But those values no longer resonate. We've come to realize that more doesn't equal better.
We are all ready to put people and planet before profit. This 'Kindness Economy' is a new value system where in order to thrive businesses must understand the fundamental role they play in the fabric of our lives. Because we don't just want to buy from brands - we want to buy into them.
Full of expert insight and invaluable advice, Rebuild is about resetting the dial. It gives businesspeople pause for thought about how to make money, as well as the practical tools to build back post-pandemic. And it speaks to anyone who votes with the pound in their pocket - all of us who, with social progress in mind, want to spend our money differently and better.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?