W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
..Prezentowana książka zawiera w pierwszej części krytyczną analizę (hermeneutyczno-fenomenologiczną) aplikacji nauk o zarządzaniu do praktyki życia politycznego, gospodarczego i społecznego, a w drugiej personalistyczną wizję organizowania w różnych sferach aktywności człowieka. Przyjęta przeze mnie metoda badawcza jest właściwa dla humanistycznego nurtu zarządzania.Książka jest swoistą syntezą badań i analiz dotyczących świata organizacji jako środowiska życia współczesnego człowieka, które od lat osiemdziesiątych XX wieku stanowiły główny cel pracy naukowej autora. Przedstawia ona w małym kole hermeneutycznym rozumienie przez autora z perspektywy 40 lat bytu ludzkiego w świecie organizacji, a w dużym kole hermeneutycznym rozumienie własnych dziejów (w tym gospodarczych) przez ludzkość.Ze wstępu
Pracuj zwinnie - i skutecznie!
Agile i Scrum, Scrum i Agile. Opanowawszy branżę IT, powoli, ale konsekwentnie, zdobywają inne biznesowe przyczółki i rozgaszczają się w firmach na dobre... Albo niedobre, gdy budzą niezrozumienie, protesty, a czasem nawet chęć ucieczki! Agile i Scrum brzmią tak nowocześnie, w teorii świetnie, w praktyce jednak często okazują się trudne, a co za tym idzie - rozczarowują. To przykre, ale prawda jest taka, że idee te, skądinąd słuszne i pożyteczne, w organizacjach nierzadko wdraża się na siłę i, co nawet gorsze, bez zrozumienia.
Tymczasem zrozumienie zamysłu i celowości ich stosowania to podstawa w przypadku zarówno koncepcji zwinnego myślenia, jaką jest Agile, jak i narzędzi wspomagających, takich jak framework Scrum. Świadome podejście do założeń, które stoją za projektami realizowanymi zwinnie, pozwala samemu przekonać się o zaletach takiego sposobu myślenia i działania, wdrożyć się w nie i rozpocząć współpracę z podobnie myślącymi i działającymi osobami. I faktycznie, często nie jest to możliwe bez korzystania ze wsparcia takich narzędzi jak Scrum... lub Kanban. Bo gdzie Scrum nie może, tam Kanbana pośle.
To książka napisana przez praktyków, którzy zjedli zęby na projektach i z niejednego pieca chleb jedli, pracując w firmach technologicznych i je rozwijając. Podzielili się w niej swoim bogatym doświadczeniem w używaniu i wdrażaniu metodyk zwinnych. To praktyczny zbiór doświadczeń, który pomoże przestawić się na zwinne myślenie i dostarczanie wartościowych produktów. Obowiązkowa pozycja dla menadżerów firm, Scrum Masterów, Product Ownerów i wszystkich, którzy chcieliby zacząć pracować zwinnie.
Daniel Urban, CEO Sente
O autorach
Michał Dusiński - doświadczony programista i przedsiębiorca, od dwudziestu lat związany z branżą IT. Od zawsze zakochany (z wzajemnością) w metodykach Agile, ostatnio zaangażowany w burzliwy i pełen wątpliwości związek z machine learning i ze sztuczną inteligencją. Wieloletni Scrum Master, czasem trener, czasem Product Owner, zawsze Agile Evangelist. Pasjonat innowacyjnej edukacji opartej na wartościach Scruma. Jakkolwiek mocno by wierzył w technologię, zawsze bardziej wierzy w ludzi. Prowadzi kanał na YouTube - Z zawodu jestem Tatą - i pomaga swoim dzieciom wydać ich pierwszą grę RPG (oczywiście zwinnie).
Tomasz Borowiec - w branży programistycznej od dwudziestu lat. Fascynat Kanbana i twórca symulacji uczącej Scruma. Współzałożyciel kilku firm technologicznych. Autor i wydawca kursów on-line. Z napisanego przez niego oprogramowania korzysta każdy, kto rejestruje spółkę przez internet, pobiera zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego czy zakłada konto w szwajcarskim banku.
Najnowsza publikacja stanowiąca wykład na temat finansów w związku z planowaniem i oceną opłacalności wraz z praktycznymi przykładami zastosowania arkusza kalkulacyjnego.
Książka została przygotowana na podstawie cieszącego się od lat niesłabnącym zainteresowaniem podręcznika Finanse z arkuszem kalkulacyjnym autorstwa Bartłomieja Cegłowskiego i Błażeja Podgórskiego. W stosunku do pierwowzoru autorzy wszystkie opisy przekształcili z wersji Excel 2007 do wersji Excel 365, uaktualnili, zmienili i uzupełnili przykłady, napisali nowy podrozdział na temat obrotów granicznych oraz dodali kilkadziesiąt zadań do samodzielnego rozwiązania, dzięki czemu podręcznik może być jeszcze w większym stopniu wykorzystany jako źródło do samodzielnej nauki.
Książka składa się z pięciu rozdziałów, z których każdy może być potraktowany jako oddzielny minipodręcznik, w którym autorzy, łącząc wiedzę z zakresu finansów ze wskazówkami, w jaki sposób można w danym obszarze wykorzystać arkusz kalkulacyjny, opisują następujące zagadnienia:
wprowadzenie do pracy z arkuszem kalkulacyjnym, zmiana wartości pieniądza w czasie, planowanie finansowe i tworzenie sprawozdań finansowych pro forma, ocena projektów inwestycyjnych, analiza źródeł finansowania działalności.
Kompletna i aktualna dokumentacja spraw pracowniczych przygotowana w wygodnej formie edytowalnych wzorów z komentarzami.
Zalety publikacji:
-opracowana na podstawie rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (Dz.U. poz. 2369);
-jedyna na rynku tak wszechstronna dokumentacja spraw pracowniczych;
-pełen zakres spraw: umowy, wnioski, regulaminy, informacje, oświadczenia, rejestry i inne druki wykorzystywane na wszystkich etapach świadczenia pracy – od zgłoszenia do odpowiednich inspekcji, poprzez analizę poszczególnych części akt osobowych oraz pism procesowych w prawie pracy, po umowy cywilnoprawne;
-opracowanie tak nietypowych spraw, jak regulamin użytkowania służbowych telefonów komórkowych z załącznikami, dokumentacja na okoliczność stawienia się pracownika pod wpływem środków odurzających i alkoholu, dokumentacja ochrony zasobów informatycznych, kontrola prawidłowości wykorzystywania zwolnień lekarskich od pracy, procedura sporządzania odpisu świadectwa pracy i wiele innych;
-ponad 340 wzorów z instruktażowym komentarzem, który ułatwia ich dostosowanie do konkretnego przypadku;
-wszystkie wzory w pełni edytowalne (format MS Word) zamieszczone dodatkowo w suplemencie elektronicznym; plik suplementu można pobrać przez Internet, postępując zgodnie z instrukcją zamieszczoną w książce; zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows.
Stan prawny na 1 stycznia 2021 r. – uwzględnia ważne dla kadrowców zagadnienia, w tym takie, jak:
-praca zdalna – nowa forma świadczenia pracy w trakcie pandemii – omówienie nowych zasad wprowadzonych specustawą o COVID-19, nowe wzory dokumentów;
-zdalne rozwiązanie umowy o pracę z pracownikiem – omówienie możliwości dla pracodawcy;
-wprowadzenie obowiązku rejestracji każdej umowy o dzieło w ZUS – zasady dokonywania zgłoszeń;
-zasady stosowania 50% kosztów uzyskania przychodów z tytułu praw autorskich – nowa interpretacja ogólna Ministra Finansów;
-zmiany związane z epidemią COVID-19, w tym m.in.:
*zasady doręczania dokumentów w okresie pandemii,
*wstępne i kontrolne badania lekarskie pracowników – zmiany w okresie pandemii,
*terminy i zasady przeprowadzania szkoleń bhp,
*specjalne zasady postępowania wobec młodocianych pracowników w okresie pandemii;
-rekrutacja on-line – procedury, analiza stanu prawnego, wskazówki praktyczne;
-nowe interpretacje, stanowiska urzędowe, praktyczne problemy związane z prowadzeniem dokumentacji pracowniczej według nowych zasad – komentarze, przykłady.
ZARZĄDZANIE Współczesne firmy funkcjonują w skomplikowanych i dynamicznie zmieniających się warunkach, co utrudnia zarządzającym nie tylko przygotowanie dobrej strategii, lecz także skuteczne jej wdrożenie. Implementacji strategii towarzyszy duży stopień złożoności, co powoduje, że przedsięwzięcia mające na celu realizację długofalowych celów często nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Publikacje o strategii dostępne na rynku wydawniczym nie ułatwiają menedżerom zadania, gdyż najczęściej są one poświęcone cząstkowemu, teoretycznemu lub praktycznemu, opisowi wybranych zagadnień wdrażania strategii. Tę lukę stara się wypełnić niniejsza monografia, która proponuje kompleksowe podejście do złożonego problemu wdrażania strategii. Autorka publikacji prezentuje nie tylko dotychczasowy dorobek teoretyczno-metodyczny w zakresie wdrażania strategii, ale także własny ogląd i ocenę tej problematyki, włącznie z modelem implementacji strategii zarządzania. Książka zawiera konkretne metody, które mogą być przydatne w procesie wdrażania strategii w firmach. Przedstawia także koncepcję doboru metod implementacji strategii przy uwzględnieniu warunków otoczenia i innych czynników wpływających na funkcjonowanie organizacji. Monografia może stanowić cenny przewodnik dla praktyków zarządzania, zwłaszcza menedżerów wyższego szczebla i wszystkich tych, którzy w swojej aktywności zawodowej podejmują trud wdrażania strategii. Skorzystają z niej także studenci kierunków biznesowych.
Podjęcie decyzji o współpracy z kluczowymi klientami (ich wybór jest zazwyczaj konsekwencją strategii przedsiębiorstwa) to działanie perspektywiczne na wiele lat. Podstawą współpracy między stronami są porozumienia i umowy, które stanowią rezultat przeprowadzonych procesów negocjacyjnych. Dlatego bardzo ważne jest, aby osoby odpowiadające za współpracę z najważniejszymi klientami, czyli key account managerowie (po strony sprzedażowej) oraz kupcy (po stronie zakupowej) opanowały sztukę negocjacji i zdobyły kompetencje profesjonalnych negocjatorów, bo od tego zależy sukces ich firmy. Z pomocą w przygotowaniu się do negocjacji i opanowaniu umiejętności niezbędnych na stanowiskach key account managera i kupca przychodzi książka dr. Krzysztofa Kałuckiego. Autor przeprowadził badania, które pozwoliły na opracowanie uniwersalnego modelu przygotowania się do negocjacji w działach zajmujących się współpracą z kluczowymi klientami. W książce przedstawił trzy możliwości zastosowania modelu uniwersalnego i do każdej z nich przypisał warunki wdrożenie. Książka daje wskazówki dotyczące zarządzania współpracą z najważniejszymi klientami, porządkuje zagadnienia związane z kompetencjami, jakie powinien posiadać współczesny zawodowy negocjator. Przedstawia strategie negocjacyjne i narzędzia, które ułatwią key account managerom i kupcom odnieść zawodowy sukces.
Uważam, że przedstawione opracowanie stanowi wartościową pozycję, która ma potencjał, aby wzbogacić polski dorobek dotyczący tego ważnego rynku. Autorka porusza w pracy sprawy ważne i dotąd nieczęsto analizowane w kontekście rynku cukru, takie jak: konkurencyjność międzynarodowa krajowych i unijnych producentów, procesy globalizacyjne i ich wpływ na ten rynek, zmiany w strukturze światowej produkcji i in. Autorka identyfikuje źródła konkurencyjności unijnych producentów cukru oraz wskazuje na słabe strony tego rynku, które sprawiają, że traci on swoją pozycję na światowym rynku. Przeprowadzona analiza obejmuje długi okres oraz wszystkie etapy łańcucha podaży, od produkcji surowca, po przerób i handel cukrem, co świadczy o kompleksowości tego opracowania i stanowi wartościowy wkład do obecnego stanu wiedzy na poruszany temat. Monografia zawiera ciekawe wnioski i rekomendacje praktyczne przydatne dla interesariuszy rynku cukru.
Z recenzji dr hab. Agaty Malak-Rawlikowskiej, SGGW
Zadowolenie przyszłego klienta to najważniejszy cel działalności biznesowej i równocześnie cel monografii pt. Metody i techniki projektowania innowacji, kolejnej pozycji w cyklu Nauka i Praktyka Innowacji. Książka jest przeglądem metod planowania i projektowania innowacji, które zostały zaprezentowane z perspektywy rozważań teoretycznych oraz zilustrowane przykładami ich stosowania w praktyce biznesu. Autorzy uwzględnili wielowymiarowy charakter innowacji i złożoność procesu projektowania innowacji od opracowania i rozwoju strategii technologicznej w przedsiębiorstwie, przez projektowanie otwartych innowacji i podejścia popytowego w projektowaniu innowacji, po projektowanie zmian w produkcji. W książce zawarto studia przypadków obrazujące różnorodne przykłady wykorzystania metod i technik projektowania innowacji w praktyce oraz wskazano, jak przyczyniły się one do sukcesu prezentowanych przedsięwzięć biznesowych. Monografia powinna zainteresować specjalistów, którzy już teraz lub w przyszłości chcą tworzyć innowacyjne produkty, usługi lub procesy i wdrażać je w praktyce przemysłowej, oraz pracowników uczelni, doktorantów i studentów.
Fascynująca książka ukazująca czynniki wpływające na to, jak całe kraje i pojedynczy ludzie mogą reagować na wielkie wyzwania i jak podnoszą się z kryzysów
Jared Diamond porównuje, jak sześć wybranych przez niego krajów przetrwało rozmaite turbulencje w czasach nowożytnych – poczynając od otwarcia się Japonii na świat wymuszonego przez przebycie amerykańskiej floty komandora Perry’ego i napaści Związku Radzieckiego na Finlandię, przez krwawe zamachy stanu w Chile i Indonezji, po przeobrażenia w Niemczech i Australii po drugiej wojnie światowej.
Kraje te uporały się z nękającymi je problemami – w niejednakowym stopniu - dzięki takim mechanizmom, jak uznanie własnej odpowiedzialności, boleśnie uczciwa samoocena czy uczenie się na wzorach zapożyczonych od innych krajów. Patrząc w przyszłość, Diamond sprawdza, czy Stany Zjednoczone, Japonia i cały świat skutecznie radzą sobie z poważnymi kryzysami, przed którymi stoją obecnie.
Czy potrafimy wyciągać wnioski z przeszłości? Czy zrealizuje się dziś scenariusz optymistyczny, w którym ludzie uświadomią sobie, że tylko wspólnie można pokonać globalne zagrożenie jakim są COVID czy zmiany klimatyczne?
„Wciągająca i pouczająca tour de force o tym, jak kraje walczą z kryzysami – książka, która może pomóc całej ludzkości w uporaniu się z naszym obecnym globalnym kryzysem”.
Yuval Noah Harari, autor Sapiens i 21 lekcji na XXI wiek
Jak reaktywowano w Polsce giełdę i rynek kapitałowy po 1989 roku? Kim byli ludzie, którzy tego dokonali? Jaka wizja im przyświecała? W jakim stopniu ją zrealizowali i przed jakimi dylematami stawali? Na te pytania odpowiada w swojej książce Grzegorz Bednarczyk. Snuje opowieść o tym, jak w kraju wychodzącym z komunizmu udało się niemal dosłownie z niczego zbudować nowoczesne instytucje finansowe, które w ciągu zaledwie kilku lat zyskały renomę oraz uznanie międzynarodowych organizacji.
Autor, inaczej niż prowadzący badania w tym zakresie ekonomiści i prawnicy, omawiany proces ukazuje w całej jego dynamice, jako funkcję swoistej gry pomiędzy podmiotami dążącymi do realizacji określonych, często bardzo odmiennych dążeń. Rynek kapitałowy to w końcu nie tylko wyniki finansowe i metody dotyczące ich analizy. To także, a może przede wszystkim, ludzie. Właśnie dlatego to oni znaleźli się w centrum zainteresowania autora. Dlatego też bazę źródłową pracy oparł on w dużej mierze na wywiadach z budowniczymi tego rynku w Polsce, w tym z Wiesławem Rozłuckim, wieloletnim prezesem i symbolem Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Wszystko to sprawia, że niniejsza książka stanowi pierwszą próbę wszechstronnej analizy procesu odbudowy rynku kapitałowego w naszym kraju.
Stworzenie rynku kapitałowego w Polsce to bez wątpienia sukces, ale wciąż słabo zbadane są źródła tego sukcesu. Z radością więc przeczytałem Odrodzenie rynku kapitałowego w Polsce autorstwa dr. Grzegorza Bednarczyka. Jest to pierwsza tak kompleksowa próba opisania początków przywracania rynku kapitałowego w naszym kraju z perspektywy historycznej.
Dr Marek Dietl, prezes GPW (z Przedmowy)
Autor przeprowadził analizę procesu powstawania koncepcji polskiego rynku kapitałowego, budowy instytucji tego rynku i opisał pierwsze lata jego funkcjonowania. (...) Z pełnym przekonaniem polecam niniejszą książkę wszystkim zainteresowanym najnowszą historią gospodarczą Polski.
Dr Wiesław Rozłucki, prezes GPW w latach 1991–2006 (z Posłowia)
Choć Giełda Papierów Wartościowych jest epicentrum i punktem odniesienia tej niezwykłej opowieści o odrodzeniu rynku kapitałowego w Polsce na początku lat dziewięćdziesiątych XX stulecia, to jej prawdziwymi bohaterami są konkretni ludzie – twórcy tego rynku. (...) Dzięki znakomitej, analitycznej pracy ze źródłami, jaką Grzegorz Bednarczyk wykonał – od dokumentów urzędowych i zachowanych w archiwach prywatnych, przez prasę, tę specjalistyczną i tę codzienną, po nagrywane wywiady z kilkunastoma najważniejszymi postaciami – poznajemy codzienność tego niezwykłego przedsięwzięcia.
Prof. dr hab. Jan Pomorski (z recenzji)
(...) naprawdę nowatorskim (i po prostu znakomitym w wymiarze osiągniętego efektu) pomysłem okazało się spojrzenie na badany fragment rzeczywistości z perspektywy podmiotowej – od strony ludzi, za sprawą których polski rynek kapitałowy powstał i zafunkcjonował. To podejście prawdziwie odświeżające na tle standardowych w odniesieniu do tego typu problematyki „odczłowieczonych” analiz ekonomicznych i prawno-instytucjonalnych – jakże często przy tym „nudnych” czy nużących.
Prof. dr hab. Tomasz Pawelec (z recenzji)
Narzędzia marketingowe jako narzędzie wzmacniania atrakcyjności miejsc na rynku coraz wyraźniej konkurujących ze sobą miast są coraz powszechniej stosowane przez podmioty zarządzające miastami w Europie Zachodniej i Ameryce Północnej. Jednak w Polsce sytuacja jest inna. Narzędzia marketingowe są jeszcze słabo obecne w sferze zarządzania jednostkami terytorialnymi, zwłaszcza we wschodnich województwach Polski. Jednocześnie istotnym czynnikiem zagrażającym jakości ładu przestrzennego, szerzej zaś jakości przestrzeni miast dla ich użytkowników jest ofensywa firm, które w ramach własnych kampanii marketingowych poszukują nowych terenów dla swojej aktywności.Świadomość zagrożeń w zagospodarowaniu przestrzeni, jakie niesie żywiołowa jej komercjalizacja, w tym niekontrolowana sprzedaż i spontaniczne przeznaczanie gruntów pod rozmaite funkcje, nasuwa wniosek, że stosowanie podejść i technik marketingu urbanistycznego w zarządzaniu miastami musi być kontrolowane, przede wszystkim z punktu widzenia dalekosiężnych, strategicznych racji otwarcia na rozwój zrównoważony. Mimo potencjalnych zagrożeń związanych z jego stosowaniem, marketing nie może być całkowicie ignorowany, gdyż w sytuacji rosnącego znaczenia konkurencyjności miast i gmin stanowi ważne narzędzie budowania ich atrakcyjności dla użytkowników.- Anna Polska
Problematyka fuzji i przejęć w kontekście kreowania wartości we współczesnej gospodarce zwłaszcza w sektorach opartych na wiedzy stanowi jedno z bardziej interesujących i ciągle aktualnych zagadnień. Identyfikacja inwestycji kapitałowych jako projekt, a w konsekwencji stosowanie w odniesieniu do tak interpretowanego obiektu metod wypracowanych w ramach zarządzania projektami stanowi kluczowy czynnik determinujący skuteczność zarządzania tego typu przedsięwzięciami [...].Zaprezentowane w opracowaniu uwarunkowania projektów inwestycji kapitałowych, jak również wybrane metody zarządzania tego typu projektami wraz z normatywami ich adaptacji, stanowią reprezentatywne ujęcie kluczowych zagadnień związanych ze skutecznym zarządzaniem przedsięwzięciami na rynku fuzji i przejęć [...].Recenzowaną monografię można polecić zarówno studentom uczelni ekonomicznych, jak również kadrze menedżerskiej przedsiębiorstw i korporacji zaangażowanych lub planujących włączyć się w rynek fuzji i przejęć.- z recenzji dr. hab. Marka Jabłońskiego, prof. UEK
Celem rozważań prowadzonych w książce jest przedstawienie istoty systemu rachunkowościoraz usystematyzowanie wiedzy na temat różnić między rachunkowością kreatywną a oszustwemksięgowym. Postawiona hipoteza główna brzmi, że rachunkowość kreatywna nie jest pojęciemtożsamym z oszustwem księgowym. W ramach prowadzonych analiz oraz krytycznego przegląduliteraturowego dokonano klasyfikacji przestępstw gospodarczych ze szczególnym określeniemskali, częstotliwości występowania i skutków gospodarczych fałszowania danychsprawozdawczych. Przedstawiono wybrane techniki manipulowania i oszustw, jak równieżzaprezentowano metody i modele ich wykrywania: technikę czerwonych flag, model Benfordaoraz model Beneisha, którego skuteczność w polskich realiach gospodarczych zweryfikowany napróbie wybranych spółek notowanych na GPW w Warszawie. W książce przedstawiono takżewyniki badań ankietowych przeprowadzonych na grupie księgowych i biegłych rewidentów.W ramach badań ankietowych sprawdzono, jak jest rozumiane pojęcie kreatywnej rachunkowości,jak również próbowano zbadać skalę dokonywanych manipulacji finansowo-księgowych.
Kreowanie łańcuchów wartości uznaje się za konsekwencję rozszerzania współpracy międzyorganizacyjnej w gospodarce. Współpraca tworzy nowe płaszczyzny decyzyjne w organizacjach powodując zmiany jakościowe w zarządzaniu łańcuchami wartości. Ich istota koncentruje się na procesach dodawania wartości dla klienta, który jest jednocześnie pierwszym ogniwem i podmiotem generowania łańcuchów wartości. Wymagają one wskazania na zasoby przedsiębiorstw tworzących organizacje wielopodmiotowe o charakterze łańcuchów oraz uwzględnienia uwarunkowań i wyzwań rynkowych. Ważnym zagadnieniem jest integracja zasobów w łańcuchu wartości, która na bazie potencjałów kapitałowych przedsiębiorstw, poprzez współpracę badawczo - rozwojową i innowacyjność wpływa na efektywność i konkurencyjność organizacji na rynku. Rynek precyzuje wyzwania dla zarządzania łańcuchami wartości poprzez przedstawienie oferty nowych produktów i usług dla klientów wraz z generowaniem nowych potrzeb. Pozycja klientów zyskuje nowy wymiar wartości identyfikowany z innowacjami wartości, występującymi w zarządzaniu łańcuchami wartości. Procesy zarządzania łańcuchami wartości łączą krańcowo różne zjawiska w relacjach łańcuchowych, Charakter relacji determinuje z jednej strony wzrost wartości, ale z drugiej strony istnieje możliwość wywołania zdarzeń negatywnych - kryzysowych. Konsekwencje kryzysowe powodują ograniczenie zakresu działalności, zmniejszenie liczby podmiotów w łańcuchach wartości oraz likwidację działalności łańcuchów wartości. Zagrożenia i konsekwencje kryzysowe są inspiracją do działań w sferze zarządzania kryzysowego bazującego na potencjale niszczącym, ale też tworzącym okazje dla łańcuchów wartości. Zarządzanie kryzysowe zapoczątkowane i realizowane w okresie dezorganizacji tworzy szansę stabilizacji oraz rozwoju łańcucha wartości w wyniku podejmowania właściwych decyzji. W procesie decyzyjnym istotne jest określenie prawidłowego modelu zarządzania kryzysowego, który jest dostosowany do warunków rynkowych oraz priorytetów łańcuchów wartości.Łańcuchy wartości mają szanse przezwyciężenia kryzysów na bazie analiz kontekstualnych wyzwań i wskazań na opcjonalne wybory. Dotyczą one problematyki zrównoważonego zarządzania organizacjami, w tym łańcuchy wartości, ze względu na ich potencjał zasobowy, innowacyjność oraz kreowanie wartości dla klienta - konsumenta wartości. Zrównoważone zarządzanie powinno zapewnić integrację celów ekonomicznych, ekologicznych i społecznych. Procesy integracyjne w wielu sytuacjach zapewniają eliminację czynników kryzysogennych oraz pokonanie kryzysu wraz z wyznaczeniem bazy zrównoważonego rozwoju w działaniach łańcuchów wartości. Uwzględnienie współpracy międzyorganizacyjnej oraz wymogów zrównoważonego rozwoju umożliwia w zarządzaniu łańcuchami wartości generowanie efektów - wartości dla klientów - konsumentów. Wartość tworzy znaczącą opcję w zarządzaniu organizacjami, umożliwiającą wzrost pozycji konkurencyjnej łańcuchów wartości na rynku.
Zbuduj swoje finansowe mięśnie z pomocą ulubionego trenera finansowego Ameryki!
Jeśli chcesz zmienić swoje wydatki w jędrny budżet, a liche konto w banku w napakowany pieniędzmi bankomat, zapraszam Cię do programu! Jest tylko jeden pewny sposób na to, by utrzymać swoje finanse w dobrej kondycji, a jest nim Całkowita Przemiana Finansowa. Zetknąłeś się już zapewne z wieloma szalonymi pomysłami na szybkie wzbogacenie się, z chwilowymi modami na finansowe diety, po których w głowie masz mnóstwo szalonych pomysłów… Twój portfel nadal świeci pustkami?
Jeśli masz dość kłamstw i fałszywych obietnic, przeczytaj tę książkę – to najprostszy, najbardziej bezpośredni plan gry, dzięki któremu całkowicie zmienisz swoje nawyki dotyczące pieniędzy. Ponadto opiera się on na wynikach, a nie wymysłach z kosmosu.
Dzięki Całkowitej Przemianie Finansowej będziesz mógł:
stworzyć niezawodny plan spłaty wszystkich swoich długów – tych za samochód, dom itp.;
poznać 10 najgroźniejszych mitów dotyczących pieniędzy (które cię niszczą!);
szybko zgromadzić duże oszczędności na nagłe wypadki i emeryturę.
Ta książka pokazuje, jak zasady oszczędzania i inwestowania wprowadzić w czyn.
Codziennie będziesz ćwiczył swoją finansową siłę i szybko uwolnisz się od zmartwień, stresu i długów – a to jest piękne uczucie. Całkowita Przemiana Finansowa – z ponadczasową mądrością, świeżym spojrzeniem i nowymi materiałami – jest finansowym ćwiczeniem, które daje gwarancję, że zobaczysz efekty.
Dave Ramsey – głos, któremu Ameryka ufa w kwestii pieniędzy i biznesu, jest ekspertem od zarządzania pieniędzmi i ogromnie popularną osobowością radiową. To autor czterech książek, które znalazły się na liście bestsellerów „New York Timesa”: Financial Peace, More Than Enough, Całkowita przemiana finansowa, Dzieci mądre finansowo i EntreLeadership. Jego programu radiowego każdego tygodnia słuchają miliony ludzi w całych Stanach Zjednoczonych. Miliony rodzin zyskały na uczestnictwie w zajęciach Uniwersytetu Finansowego Pokoju oraz wielu z licznych konferencji, na których Dave przemawia.
Prezentowana książka pomoże osobom rekrutującym rozpoznać profil kompetencyjny pożądanego menedżera-lidera, nie tylko w odniesieniu do uniwersalnych wyzwań przyszłości, ale przede wszystkim potrzeb i wartości organizacji, wyznaczonych przez kulturę organizacyjną. Publikacja w przejrzysty sposób przedstawia kompetencje lidera, dopasowane do poszczególnych wymiarów kultury organizacyjnej oraz proponuje możliwe narzędzia rekrutacyjne, zwiększające szansę na pozyskanie adekwatnego kandydata.
Książka stanowi analizę i ocenę możliwości wykorzystania wybranych platform IT/ICT dla poprawy funkcjonowania organizacji rozproszonych. Ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania w warunkach zagrożeń i kryzysów autorzy poruszają problem bezpiecznego dostępu do aktualnych danych z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie (problem aktualny zwłaszcza wobec zagrożeń związanych z zaistnieniem globalnej pandemii COVID-19). Książka jest także przyczynkiem do podjęcia dyskusji, jak kreować i utrzymać tzw. świadomość sytuacyjną (situation awareness) wszystkich interesariuszy danego podmiotu działania, jeżeli jego komponenty funkcjonują w rozproszeniu.
Rozkładem dochodów rządzi krzywa logarytmiczno-normalna. Taka jest najważniejsza teza tej książki. Mówiąc wprost, jedni są bogaci, a inni biedni dlatego, że z wielu rozmaitych powodów znaleźli się w różnych punktach na takiej krzywej. Szeroko omówiono przyczyny zajmowania takich czy innych pozycji na krzywej. Na zajmowanie wysokich miejsc w rozkładzie dochodów czasami trzeba dużo i ciężko pracować, niekiedy decyduje o tym szczęście, w wielu przypadkach pomocne okazuje się urodzenie w zamożnej rodzinie lub w rodzinie, która odpowiednio zadba o pomyślną przyszłość swoich dzieci.
Bohdan Wyżnikiewicz jest ekonomistą i statystykiem, absolwentem SG H (wówczas SG PiS). Doktoryzował się na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, studiował w Stanach Zjednoczonych jako stypendysta Fulbrighta. W latach 1991–1992 pełnił funkcję prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. Bogate doświadczenia międzynarodowe zdobył w Europejskiej Komisji Gospodarczej ON Z, Banku Światowym i w Eurostacie. Od lat 90. wchodzi w skład organów doradczych ministerstw i rad naukowych oraz kieruje zespołami badawczymi, prowadził też autorskie wykłady w kilku krajowych uczelniach. Członek Komitetu Prognoz PAN . Jest aktywnym publicystą i komentatorem gospodarczym. Specjalizuje się w empirycznych badaniach z zakresu ekonomii stosowanej. Autor kilkuset raportów i artykułów.
W literaturze zarówno światowej, jak i krajowej występuje zauważalna luka badawcza związana z nierozpoznaniem zjawiska, jakim jest kultura podejmowania ryzyka w przedsiębiorstwach rodzinnych, a w konsekwencji: 1. niedostatecznym zdiagnozowaniem istoty oraz przejawów powyższego zjawiska, wymiarów kultury podejmowania ryzyka oraz jej uwarunkowań 2. niezidentyfikowaniem rodzajów tej kultury oraz jej potencjalnego oddziaływania 3. brakiem analiz dotyczących potencjalnych możliwości sposobów kształtowania kultury podejmowania ryzyka w przedsiębiorstwie. Powyższy wątek badawczy jest w przypadku przedsiębiorczości rodzinnej kluczowy, przede wszystkim w kontekście poznania, jakie oddziaływanie na kulturę podejmowania ryzyka wywiera kultura ryzyka właścicieli przedsiębiorstwa, a jakie kultura ryzyka innych interesariuszy, w tym pracowników. Wskazana powyżej luka badawcza ma istotne konsekwencje w obszarze praktyki gospodarczej. W aspekcie praktycznym, w procesach zarządzania w przedsiębiorstwie rodzinnym uwaga właściciela lub innej osoby zarządzającej koncentruje się na identyfikacji, a następnie analizie ryzyka w celu zaplanowania optymalnych reakcji na nie. Pomija się natomiast aspekty kulturowe związane z ryzykiem oraz znaczenie, jakie mają one dla podejmowanych decyzji, a w konsekwencji dla rezultatu prowadzonych działań i przedsięwzięć. Przedsiębiorcy rodzinni nie umieją identyfikować, przez co nie znają specyfiki kultury ryzyka istniejącej w przedsiębiorstwie, w efekcie finalnym zaś nie potrafią jej kształtować i rozwijać zgodnie z przyjętymi założeniami. Ponadto przedsiębiorcy nie mając świadomości i wiedzy dotyczącej relacji pomiędzy kulturą ryzyka a kulturą innych interesariuszy nie potrafią identyfikować jej słabych i mocnych stron, oraz zagrożeń i szans, jakie z niej wynikają. W konsekwencji nierozpoznana kultura podejmowania ryzyka może sama stanowić istotne źródło ryzyka dla przedsiębiorstwa, a przez to zmniejszać szanse na powodzenie realizowanych przedsięwzięć.
Dlaczego niektóre anegdoty czy plotki rozprzestrzeniają się jak wirusy? Dlaczego pewne produkty bądź usługi stają się popularne wśród konsumentów, a inne nigdy nie osiągają sukcesu? Czy można nauczyć się zarażać ideami i sprawić, aby nasze treści stały się viralem?
Niezależnie od tego, czy zawodowo zajmujesz się marketingiem, polityką, inżynierią, prowadzisz własną firmę, czy jesteś wykładowcą, musisz wiedzieć, jak zyskać rozgłos dla swoich produktów czy idei. Menedżerowie marek chcą, aby mówiono o ich produktach. Politycy chcą, by ich poglądy rozniosły się w społeczeństwie. Liderzy chcą, by podążano za ich wizją i strategią. Ta książka zawiera wyjaśnienie przyczyn, dla których pewne treści stają się tematem rozmów, są udostępniane lub naśladowane.
Jonah Berger, profesor marketingu z Wharton School, pokazuje, jak oddziaływanie społeczne przyczynia się do sukcesu produktów, usług czy zachowań. Wraz ze swoim zespołem Berger wyodrębnił sześć kluczowych zasad STEPPS, które sprawiają, że pewne treści stają się zaraźliwe. Te sześć zasad viralowości posiadają produkty lub idee, które stanowią walutę społeczną, wywoływane są przez skojarzenia, same wywołują emocje, są jawne oraz mają praktyczną wartość, a także dają się wpleść w opowieść.
Książka Efekt viralowy zawiera zarówno wyniki przełomowych badań naukowych oraz najnowszą wiedzę na temat działania marketingu szeptanego i psychologii tłumu, jak i fascynujące historie zwykłych ludzi, produktów i idei, którym udało się osiągnąć sukces dzięki zastosowaniu omówionych w niej narzędzi. Dowiesz się z niej m.in, w jaki sposób luksusowa restauracja zdobyła popularność dzięki zwykłej kanapce, dlaczego niektóre kampanie przeciw narkotykom mogą przyczyniać się do wzrostu narkomanii oraz dlaczego ponad 200 milionów konsumentów obejrzało reklamę z pozoru wyjątkowo nudnego produktu – blendera. A przede wszystkim znajdziesz w tej książce konkretne i skuteczne techniki, pozwalające ci stworzyć teksty, reklamy, nagrania wideo czy posty na FB, którymi twoi odbiorcy będą chcieli się spontanicznie podzielić.
***
Jeśli zależy ci na tym, aby zdobyć większy rozgłos, zwłaszcza gdy masz do dyspozycji niewielki budżet, musisz przeczytać tę książkę. Efekt viralowy zdradza, w jaki sposób sprawić, by twój produkt zyskał szalone powodzenie.
— Chip Heath, współautor książek Przyczepne historie oraz Decyduj
Dlaczego niektóre idee rozprzestrzeniają się nagle, niemalże z dnia na dzień, a inne po prostu znikają? Co sprawia, że niektóre produkty zyskują ogromną popularność, podczas gdy innym nigdy się to nie udaje? Jonah Berger zna odpowiedzi na te pytania, a teraz dzięki jego książce Efekt viralowy my również ją znamy.
- Charles Duhigg, autor bestsellera Siła nawyku
Zaraźliwy traktat na temat marketingu viralowego (…) Berger pisze z werwą i w atrakcyjny sposób, zręcznie biorąc pod lupę kwestie z pogranicza psychologii poznawczej i zachowań społecznych, a jego celem jest pomoc ludziom biznesu w zdobywaniu rozgłosu. W efekcie otrzymujemy przydatny i zajmujący elementarz, który przedstawia diagnozę niezliczonych i wprawiających w konsternację epidemii w kulturze popularnej.
„Publishers Weekly”
***
JONAH BERGER jest profesorem na Wydziale Marketingu w Wharton School na Uniwersytecie Pensylwanii. Ma w swoim dorobku kilkadziesiąt artykułów opublikowanych w prestiżowych czasopismach naukowych, a o wynikach jego badań pisano w: „The New York Times”, „The Wall Street Journal”, „The Washington Post”, „Harvard Business Review”, „BusinessWeek” oraz „Fast Company”. Berger otrzymał wiele nagród zarówno jako naukowiec, jak i pedagog, w tym także tytuł „Iron Prof.”, przyznawany w konkursie organizowanym przez Wharton School.
Oprócz Efektu viralowego, napisał także książkę Nieświadome wybory. Ukryte czynniki wpływające na nasze zachowanie (wyd. MT Biznes, Warszawa, 2017r.)
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?