KATEGORIE [rozwiń]

Stuss Magdalena M.

Okładka książki Zarządzanie talentami. Koncepcje, modele i praktyki

44,10 zł 32,12 zł


Wartość tej monografii wynika zarówno z podjęcia przez Autorkę tematyki o istotnym znaczeniu dla rozwoju nauk o zarządzaniu i jakości, jak i z aktualności analizowanych zjawisk. Z jednej strony zarządzanie talentami jest koncepcją wciąż młodą, co oznacza, że nadal istnieje potrzeba wzmocnienia konceptualizacji i operacjonalizacji tego zjawiska. Z drugiej strony wyjaśnianie zarządzania talentami ma bardzo duże znaczenie dla praktyki zarządzania, szczególnie w sytuacji doświadczanych obecnie zmian na rynku pracy (takich jak zmiany generacyjne i kształtowanie się rynku pracownika).prof. dr hab. Aldona Glińska-Neweś, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w ToruniuProblematyka monografii jest istotna, interesująca i aktualna. Jak wynika z publikacji naukowych i raportów, zarządzanie talentami stanowi jedną z najistotniejszych kwestii w kierowaniu ludźmi i zarządzaniu współczesnymi organizacjami. Książka Magdaleny M. Stuss ma wiele walorów: prezentuje autorskie opracowania, wnioski i rekomendacje, powstała w wyniku metodycznych działań, zawiera odniesienie do istniejącego stanu wiedzy (powołano się w niej na obszerną literaturę polsko- i anglojęzyczną, przedstawiono materiał badawczy będący wynikiem kilkuetapowych prac). W związku z tym można ją uznać za ważny głos w dyskusji dotyczącej zarządzania talentami.dr hab. Joanna Cewińska, prof. UŁ, Uniwersytet ŁódzkiDr Magdalena M. Stuss adiunkt w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jej zainteresowania koncentrują się na współczesnym zarządzaniu ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach. Pracuje naukowo i bierze udział w projektach badawczych, czego rezultatem jest kilkadziesiąt prac, zarówno monografii, jak i artykułów opublikowanych w Polsce i na świecie.
Okładka książki Specyfika zarządzania zasobami ludzkimi po fuzjach

39,90 zł 34,39 zł


Fuzje i przejęcia są złożonymi przedsięwzięciami opartymi na precyzyjnej koordynacji zróżnicowanych działań ekonomicznych, prawnych, technicznych i społecznych. Czynnikiem sukcesu podjętej inicjatywy mariażowej jest zatem właściwie zaplanowana i wdrożona procedura postępowania. W literaturze, na przykład u Perkinsa, Frąckowiaka, Sudarsanama czy Schulera, można spotkać wiele propozycji mniej lub bardziej detalicznie strukturyzujących omawiany proces. Wszyscy wspomniani autorzy wymieniają jednak fazę integracji jako jeden z najważniejszych czynników sukcesu fuzji i przejęcia. Podobną wartość nadają oni działaniom ujmowanym w ramy funkcji personalnej jako szczególnie wrażliwej w procesie zmian. Zastosowane działania due diligence mogą być w tym przypadku szczególnie owocne.Badania pokazują, że planowane cele fuzji i przejęć są zwykle osiągane tylko częściowo. Źródeł tego faktu można upatrywać we wszystkich fazach procesu koncentracji. Najczęściej wymieniane są: brak strategii działania, źle sprecyzowane cele, niewłaściwa wycena potencjału rynkowego łączących się podmiotów, przeszacowanie korzyści z oczekiwanego efektu synergii, zbyt wysoka cena przejmowanego podmiotu, niedopasowanie kulturowe, zakłócenia w relacjach z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi, utrata kluczowych pracowników. Część wymienionych przyczyn niepowodzeń wiąże się z początkową fazą fuzji i przejęcia, część zaś z końcową czyli z fazą integracji, w której dopasowanie zasobów ludzkich organizacji często przesądza o tempie zakończenia całego procesu i o jego sukcesie.Faza integracji po zakończonych formalnych procesach mariażowych jest jednak rzadziej opisywana i badana. Brakuje zatem propozycji modeli teoretycznych czy sytuacyjnych, które wsparłyby i ułatwiły realizację wspomnianych praktyk. Niniejsza praca przyczynia się do wypełnienia tej luki.Z recenzji dr hab. Alicji Miś, prof. UEK
Okładka książki Specyfikacja zarządzania zasobami ludzkimi po fuzjach i przejęciach przedsiębiorstw

39,90 zł 28,84 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Aspekt ludzki nie stanowi podstawowej przesłanki zawierania transakcji fuzji i przejęć, ale buduje fazę zarządzania „po”, tzw. post merger management (PMM). Za każdym działaniem w tej fazie kryje się bowiem człowiek, któremu zmieniono dotychczasowe zasady funkcjonowania na stanowisku pracy, co może powodować wiele sytuacji kryzysowych, zarówno w krótszym, jak i dłuższym okresie. Przedstawione w opracowaniu wyzwania zapewne nie będą miały wpływu na podstawowe przesłanki fuzji i przejęć w przyszłości (będą to nadal czynniki ekonomiczno-finansowe), ale pozwolą na poszukiwanie wśród nich aspektu zasobów ludzkich, choćby jako czynnika pośredniego. Określenie PMM stanowi integralny składnik każdej fuzji lub przejęcia w praktyce biznesowej i z tego powodu jego analiza jest konieczna.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj