W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Chcesz mieć pewność, że nikt nie będzie miał większego wpływu na twoje dziecko niż ty? Chcesz przekonać bliską osobę, by bardziej dbała o siebie i swoje zdrowie? Chcesz miesiąc po miesiącu osiągać najlepsze wyniki sprzedaży w twoim oddziale firmy? Z tej nowatorskiej książki dowiesz się, jak to zrobić. Bez względu na to, czy chcesz przedstawić inwestorom pomysł na biznes, czy zerwać z nawykiem bezmyślnego surfowania po internecie, nie zdołasz przekonać do tego siebie ani innych osób, jeśli nie posiądziesz umiejętności wywierania wpływu. Za wpływaniem na decyzje i działania ludzi stoi rozwijająca się od tysiącleci nauka. Zgromadzona do tej pory wiedza na ten temat jest wciąż poszerzana w wyniku nowych odkryć w dziedzinie neurologii, programowania neurolingwistycznego i badań kognitywnych. Tajniki wywierania wpływu opisują proste, sprawdzone metody umożliwiające zastosowanie tej wiedzy w praktyce. Książka przedstawia wiele zweryfikowanych faktów na temat wywierania wpływu, rozwiewa mity, odrzuca niesprawdzone teorie i daje dostęp do skarbca idei pozwalających inspirować siebie i innych do osiągania pożądanych rezultatów w życiu i w biznesie. Dzięki inspirującej rozmowie Dana Strutzela z Brianem Tracym: • PRZYSWOISZ najlepsze pomysły, strategie i techniki wywierania wpływu, które Brian rozwijał przez 40 lat pracy w branży samorozwoju; • ZGROMADZISZ pomysły na uzyskanie większego wpływu na innych ludzi i wcielisz je w życie; • ODRZUCISZ mity i niesprawdzone teorie powstrzymujące cię przed działaniem; • UZYSKASZ większy wpływ na życie własne oraz ludzi, na których najbardziej ci zależy. Witaj w świecie wywierania wpływu! *** BRIAN TRACY jest prezesem i dyrektorem generalnym firmy Brian Tracy International, która specjalizuje się w szkoleniu ludzi i organizacji oraz pomaganiu im w rozwoju. Jego celem jest umożliwianie klientom szybszego i łatwiejszego osiągania celów osobistych i biznesowych. Tracy pomagał ponad tysiącowi firm, a w jego wykładach i seminariach wzięło udział ponad 5 milionów osób w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i 70 innych krajach świata. DAN STRUTZEL jest prezesem firmy Inspire Productions, byłym wiceprezesem Nightingale-Conant Corporation do spraw wydawniczych oraz weteranem branży rozwoju osobistego, posiadającym 25-letnie doświadczenie w tej dziedzinie. Współpracował z najlepszymi autorami i mówcami z tego sektora, takimi jak: Tony Robbins, Jim Rohn, Robert Kiyosaki, Wayne Dyer i Zig Ziglar. Ukończył anglistykę i psychologię na Uniwersytecie Notre Dame.
Zapanuj nad domowym budżetem i zabezpiecz finansowo siebie i swoją rodzinę! Nie potrzeba skomplikowanej wiedzy z zakresu finansów, wystarczy zdrowy rozsądek i kilka prostych zasad, by zyskać finansowy komfort dla siebie i swojej rodziny.
Marcin Iwuć w swoim unikalnym, dostosowanym do polskich realiów poradniku przedstawia skuteczny, 10-punktowy program zarządzania domowym budżetem. Przestaw się na mądre oszczędzanie i pozbądź się długów. Poznaj mity kredytowe, naucz się unikać pułapek finansowych, wybierz korzystne konto emerytalne i zgromadź konkretne oszczędności. Spraw, by pieniądze pracowały dla Ciebie! Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno? - Zawiera precyzyjny, 10-punktowy plan uzdrowienia swoich finansów. - Pokazuje, jak zaplanować wydatki tak, by móc odkładać co miesiąc określoną kwotę. - Przedstawia wyłącznie skuteczne sposoby oszczędzania, sprawdzone w polskich warunkach finansowych. - Podpowiada, jak wyrwać się ze spirali kredytów i pożyczek. - Radzi, jak szybciej spłacić kredyt hipoteczny. - Uczy, jak zbudować fundusz bezpieczeństwa, który zapewni tobie i twoim bliskim odpowiednią ochronę w razie trudnych sytuacji życiowych. W nowym wydaniu: - dodano podrozdział "A co, jeśli masz kredyt we frankach?" - uaktualniono dane liczbowe i daty - uaktualniono przypisy i bibliografię, podane nowsze źródła raportów i artykułów
Marcin Iwuć – doświadczony menedżer i publicysta w zakresie rynków kapitałowych i finansów osobistych. Analityk finansowy z certyfikatem CFA Institute. Po 11 latach w branży finansowej zostawił korporację, aby zająć się popularyzowaniem wiedzy o zarządzaniu finansami, m.in. współtworząc program Prosty Rachunek w TVN i prowadząc liczne szkolenia. Jego blog Finanse bardzo osobiste zwyciężył w konkursie Blog Roku 2014 w kategorii Specjalistyczne i firmowe. Poradnik polecają: TVN, Dzień Dobry TVN, Bankier.pl
Zdobądź wiedzę, dzięki której każdy twój projekt będzie efektywny! Dowiedz się, jak dobierać sposób działania specjalnie do swoich potrzeb. Poznaj wypróbowane sposoby na skuteczne wyznaczanie celów, zarządzanie czasem oraz właściwą ocenę ryzyka. Odkryj innowacyjną metodę zarządzania projektami, która czerpie ze znanych metodyk typu PMBOK, PRINCE2 czy SCRUM. Zaplanuj i zrealizuj projekt, który zakończy się sukcesem!Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno?- uczy, jak w pracy nad projektem wykorzystywać cykl Deminga (Zaplanuj Zrób Sprawdź Działaj) oraz model PM House- przekazuje przydatne przy realizacji projektu informacje, łącząc wiedzę z zarządzania i psychologii- wyjaśnia, kto i w jaki sposób zaangażowany jest w projekt (kierownik projektu, sponsor, zespół projektowy, klienci, użytkownicy funkcyjni i operacyjni)- prezentuje rozwiązania najczęściej spotykanych problemów takich jak manipulowanie priorytetami, oderwanie projektu od rzeczywistości i znikające zasobyO autorze:Mariusz Kapusta ekspert zarządzania projektami, doświadczony menedżer i przedsiębiorca. Prowadzi firmę szkoleniowo-doradczą Leadership Center. Twórca bloga Proaktywnie.pl. Pasjonat praktycznego podejścia do rozwoju osobistego.
W książce przedstawiono e-learning jako proces edukacyjny składający się z następujących po sobie etapów: projektowanie, organizowanie, realizacja i ewaluacja. Wskazano działania, jakie powinny być podjęte na każdym z nich, aby e-learning był skuteczny i pozwolił na osiągnięcie celów edukacyjnych. Autorka wyjaśnia zagadnienia dotyczące metodologii opracowania projektu kursu e-learningowego, skutecznych strategii realizacji procesu nauczania on-line, metod i zasad efektywnej oceny osiągnięć uczestników kursów on-line, opracowania atrakcyjnych materiałów dydaktycznych.W książce znajdują się wskazówki: jak zaprojektować, zorganizować i zrealizować dobry jakościowo kurs on-line, który pozwoli na osiągnięcie celów kształcenia, dotyczące komunikacji i interakcji, organizowania pracy grupowej, orientowania i motywowania uczestników do nauki, jakie strategie i kryteria oceny postępów uczestników należy stosować, aby wesprzeć ich w procesie uczenia się i zachęcić do nauki, w jaki sposób aktywizować uczestników kursów e-learningowych, aby chcieli się uczyć i nabywać nowe kompetencje. Publikacja wskazuje, jak zaprojektować i zrealizować kurs, szkolenie e-learningowe, a także lekcje on-line oraz ocenić ich jakość. Jest atrakcyjna zarówno dla trenerów biznesu, firm szkoleniowych, nauczycieli wszystkich poziomów nauczania, wykładowców akademickich, jak i pracowników odpowiedzialnych za e-learning w firmach.
Książka stanowi kompendium wiedzy związanej z lojalnością konsumentów i inwestorów.Charakteryzuje programy, które stanowią narzędzie wykorzystywane do budowania i zarządzania lojalnością. O nowatorstwie monografii decyduje fakt, że wskazano w niej na implementację narzędzia wykorzystywanego w marketingu i zarządzania klientami do obszaru finansów i zarządzania strukturą akcjonariuszy.
The monograph presents the results of research conducted in Poland and Greece. The originality of the monograph is also evidenced by its interdisciplinarity - it combines issues related to the enterprise sector and financial institutions, indicating opportunities for and threats to their development.The book consists of three main parts divided into thirteen chapters.The first part of the book is titled The macroeconomic factors of businesses development and analyses the conditions for implementing a capital market union in the light of the realities of the external environment and the European Union itself, the importance of gold as a safe haven asset in the international monetary system and in last part of this chapter was compare two taxes which affect corporations, especially financial institutions.The second part of the book is titled The development of financial institutions and examines the relationship between economic growth and internet infrastructure in selected countries, the impact of an extreme dividend policy on prospects of Greek bank development, changes in the NPL (Non-Performing Loans) ratio of non-financial corporations and its main determinants in the Polish banking sector, the relationship between shares in the insurance market and the financial results of insurance companies, and the issues of appropriate selection and use of information in the decision-making process of insurance companies.The third part of the book is titled The development of enterprises and presents the impact of business activities (sector) on the enterprise competing, the measures of the orchestrator's ability to create value added meeting the requirements of an aggregated long-term assessment of GBN (Global Business Networks) competitiveness, benefits from the use of integrated IT systems in enterprises, the key factors of start-up success and failure in Poland, and the new forms of accommodation chosen by travellers in recent years, with the main point of reference being the case of Airbnb.This monograph may be of considerable interest to scholars and business practitioners concerned with the problems of development of financial institutions and enterprises.
Książkę polecają:dr Lidia CzarkowskaPiotr Cieszewskidr Paweł Fortunadr Joanna Heidtmanprof. dr hab. Dariusz JemielniakNikolay KirovPaweł Motyldr hab. Mikołaj Pindelskiprof. SGH - Jacek RozenekJacek SantorskiAleksandra ŚlifirskaKsiążka wielopoziomowo i kompleksowo porusza temat informacji zwrotnej z perspektywy indywidualnej, zespołowej i firmowej. Pokazuje bardzo celne modele, schematy, które mogą zostać zastosowane od razu, a jednocześnie nakreśla całe tło feedbacku, czyli to wszystko, co powinniśmy wiedzieć jako ludzie, liderzy, menedżerowie by właściwie różnicować sposób jej udzielania. Bardzo ważna jest również perspektywa tego, jak odbieramy informacje zwrotne oraz jak je odbierać, by były źródłem nauki, refleksji oraz by motywowały nas do pożądanej zmiany.Dzięki lekturze tej książki poznasz:metody i formuły feedbacku do zastosowania w różnych sytuacjach,badania nad użyciem feedbacku w różnych firmach i zespołach,formuły z poziomów: strategicznego do prowadzenia firmy dla właścicieli i zarządu, operacyjnego do prowadzenia zespołów dla menedżerów oraz indywidualnego do prowadzenia siebie w wybranym kierunku w relacjach i w życiu zawodowym.
Książka wyjaśnia istotę i znaczenie kultury zarządzania. Ułatwia zrozumienie najważniejszych terminów, determinant, procesów kształtowania kultury zarządzania i wykorzystywania jej w zarządzaniu. Celem jest zarówno osiąganie satysfakcjonującej efektywności i konkurencyjności - ale i współpracy - w ramach organizacji różnych typów, jak też tworzenie lepszych relacji interpersonalnych i środowiska bardziej przyjaznego ludziom w miejscu pracy, poprzez dostarczenie odpowiedniej wiedzy. Pokazuje, jak tworzyć lepszy świat organizacji, w którym ludzie są mniej zestresowani, lepiej się czują i pracują oraz są szczęśliwsi.
Wydawnictwo PWN przedstawia kolejną książkę profesora Ryszarda Bartnika z serii poświęconej analizie efektywności energetycznej i ekonomicznej elektrowni i elektrociepłowni w polskim systemie elektroenergetycznym.Elektrownie i elektrociepłownie w hierarchicznej technologii gazowo-gazowej. Efektywność energetyczna i ekonomiczna - ta książka jest absolutnym novum na polskim rynku wydawniczym i dotyczy innowacyjnej, hierarchicznej technologii energetycznej. Układy te mogą się stać ważnym potencjałem modernizacyjnym krajowego systemu energetycznego.W książce znajdą się m.in. następujące zagadnienia:podstawy termodynamiczne analizy układów hierarchicznychanaliza ekonomiczna produkcji wodoru w procesie elektrolizy wody w układzie z silnikiem gazowo-gazowym oraz we wszystkich innych technologiach energetycznychanaliza termodynamiczna i ekonomiczna silnika gazowo-gazowego współpracującego z magazynem sprężonego powietrzazastąpienie gazu ziemnego w silniku gazowo-gazowym paliwem jądrowymPublikacja Elektrownie i elektrociepłownie w hierarchicznej technologii gazowo-gazowej () jest polecana studentom uczelni technicznych studiujących na kierunkach: energetyka, elektrotechnika, mechanika i budowa maszyn (przedmioty: Współczesne systemy energetyczne, Spalanie paliw energetycznych, Efektywność energetyczna itp.).Publikacja będzie również cennym źródłem wiedzy dla inżynierów projektujących zespoły energetyczne, specjalistów energetyki zawodowej, decydentów branży energetycznej i innych.
Projektant UX musi rozmawiać. Dobry design sprawia, że produkt jest ładny i przyjemny w użytkowaniu. Zanim jednak ten produkt powstanie, projektant musi przedstawić i obronić swoje decyzje projektowe. Projektem są przecież zainteresowani klienci, przełożeni i oczywiście cały zespół produktowy. Bardzo wiele zatem zależy od poprawnej komunikacji zainteresowanych stron. Podczas spotkania można doprecyzować wymagania wobec produktu i zaprezentować wybrane rozwiązania projektowe. Błędy popełnione na tym etapie mogą mieć fatalne skutki. Oto drugie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie praktycznego przewodnika, dzięki któremu nauczysz się lepiej prezentować projekt i przekonywać do swoich racji wszystkie osoby mające na niego wpływ. W uporządkowany sposób przedstawiono tutaj zasady przygotowywania i przeprowadzania spotkań z interesariuszami. Dowiesz się, jak ważne jest zrozumienie perspektywy pozostałych stron i jak ułatwia to przygotowanie się do samego spotkania. W książce omówiono też znaczenie pasywnego i aktywnego słuchania, a także właściwego nastawienia przed wypowiedzią. Nie zabrakło opisu kilku prostych podejść taktycznych i wzorców, które ułatwiają zdobywanie akceptacji dla projektów, jak również zadań, jakie powinny być realizowane już po zakończeniu spotkania z interesariuszami. Dzięki książce: dobrze przygotujesz się do wygłoszenia prezentacji rozwiniesz umiejętność słuchania poznasz taktyczne podejścia i nauczysz się udzielać najskuteczniejszych odpowiedzi na uwagi będziesz poprawnie dokumentować swoje decyzje dowiesz się, które czynności wykonywane po zebraniu są równie istotne jak ono samo Projekt jest doskonały? Przekonaj mnie o tym!
„Najbogatszy człowiek w Babilonie” George’a S. Clasona to jeden z największych bestsellerów wszech czasów na temat budowania zabezpieczenia finansowego. Publikacja wciąż przyciąga swoją treścią, a ilość sprzedanych egzemplarzy można liczyć w milionach.
Jego siłę stanowią nie tylko ponadczasowe rady dotyczące pokonywania kolejnych przeszkód na drodze do osiągnięcia niezależności finansowej, ale także niebanalna forma. Osadzenie akcji w starożytnym Babilonie, obrazowe przedstawienie problemów bohaterów w zarządzaniu finansami osobistymi, a także specyficzna prostota przekazu sprawiają, że odbiorca ma szansę łatwiejszego przyswojenia każdej z prezentowanych porad.
Zdecydowanie nie jest to zwyczajny zbiór wskazówek na temat sposobów bogacenia się. Autor zabiera nas w podróż do barwnego świata Babilonu i na przykładach z życia uczy fundamentalnych zasad mądrego zarządzania pieniędzmi.
Publikacja ma na celu przedstawienie idei lean management i narzędzi z nią związanych, jako rozwiązania, które może przyczynić się do lepszego zarządzania podmiotami leczniczymi. Poprawa efektywności funkcjonowania tych podmiotów przez ,,odchudzenie"" procesów w nich realizowanych, pozwoli nie tylko pozytywnie wpływać na wyniki finansowe szpitali, ale również na podniesienie jakości obsługi pacjentów. Opracowanie prezentuje m.in.: rodzaje podmiotów leczniczych i zachodzące w nich zmiany organizacyjne, podstawowe pojęcia lean management, zagadnienia związane z zapewnieniem bezpieczeństwa pacjentom, rodzaje marnotrawstwa i sposoby jego eliminacji oraz metody doskonalenia podmiotów leczniczych. Książka jest przeznaczona dla menedżerów podmiotów leczniczych, kierowników klinik, ordynatorów, zarządów spółek skomercjalizowanych szpitali. Będzie przydatna zarówno dla studentów kierunków ekonomicznych i uniwersytetów medycznych, jak i słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu zarządzania podmiotami leczniczymi.
Czy wiesz, że według jednego z raportów co drugi Polak deklaruje, że odejdzie z obecnej pracy w ciągu 12 miesięcy? Jeśli więc coraz częściej myślisz o zmianie, bo nie odczuwasz zadowolenia ze swojej zawodowej sytuacji... wiedz, że nie tylko Ty. I że można coś z tym zrobić! Najpierw jednak przyjrzyjmy się, w jakim miejscu jesteś teraz.Obstawiam, że pod częścią tych zdań możesz się podpisać...Mam dość harówki, której na dodatek nikt nie docenia.Wracam na rynek pracy po kilku latach przerwy i zupełnie nie wiem, czego się spodziewać.Chodzę na rozmowy kwalifikacyjne, ale bez powodzenia.Boję się, że mogą mnie zwolnić - muszę znaleźć nową pracę, żeby nie zostać na lodzie.Nie mam pojęcia, od czego zacząć szukanie nowej pracy po tylu latach w jednej firmie.Chcę awansować, ale ciągle trafiam na ścianę.Czego więc potrzeba, by skutecznie zmienić pracę? Znajomości? Łapówek? Łutu szczęścia?Niekoniecznie!Musisz po prostu: poznać swoje mocne strony i mieć świadomość, jak możesz je wykorzystać wybrać stanowisko, które chcesz zdobyć umieć przykuć uwagę rekruterów zbudować wizerunek eksperta w swojej dziedzinie dopracować CV i profil na LinkedIn dowiedzieć się, o co pytają podczas rozmowy kwalifikacyjnej na dane stanowisko i jak na te pytania najlepiej odpowiedzieć
Waluty wirtualne, ale zyski - jak najbardziej realne!Kryptowaluta - ten termin brzmi nieco tajemniczo, ale i niezwykle obiecująco. Wielu inwestorów nadal nie w pełni pojmuje mechanizm funkcjonowania kryptowalut, jednak niemal każdy rozważa, czy warto się nimi zainteresować. Czy te cyfrowe waluty są prawdziwą, nową nadzieją na duży zarobek? Szansą na uwolnienie się od dyktatury banków? A może jest to tylko kolejna bańka spekulacyjna? Czy porównywanie obrotu kryptowalutą z piramidą finansową ma jakiekolwiek podstawy? Czy można zaufać walutom, za którymi nikt nie stoi, które nie mają żadnej centrali ani emitenta? Czy to początek rewolucji ekonomicznej, demokracji pieniądza niezależnego od banków? Tylko czy warto ryzykować i inwestować w coś, czego się do końca nie rozumie? Absolutnie nie warto i dlatego, nim wkroczysz na nowy, wspaniały rynek kryptowalut, dowiedz się o nich jak najwięcej!Wraz z autorem tej książki prześledź historię powstania bitcoina i mechanikę jego działania, a także rozeznaj się wśród młodszych kryptowalut, zwanych altcoinami. Na podstawie najpopularniejszych portfeli bitcoina i portfeli wielowalutowych dowiedz się, krok po kroku, jak założyć własny portfel kryptowalutowy. Naucz się zakładać i obsługiwać konta na giełdach kryptowalutowych i przekonaj się, jak przebiegają na nich transakcje. Spośród giełd wybierz tę, na której chcesz grać. Poznaj sprawdzone metody i miejsca właściwe do poszukiwania informacji, naucz się je interpretować. Przyjrzyj się historii kursu bitcoina i spróbuj wyciągnąć z niej wnioski. Zastanów się, jakie scenariusze na przyszłość można kreślić w odniesieniu do kryptowalut. Jakie miejsce mogą one zająć w ekonomicznym krwiobiegu? Czy bitcoin ma rzeczywistą wartość? Opanuj zasady analizy technicznej na rynku kryptowalut i sekrety miningu, czyli ich wydobywania. Poznaj specyficzny żargon i terminologię, bez których nie można zrozumieć kryptowalutowej niszy internetu. Dowiedz się, jak wyglądają regulacje prawne wirtualnych walut w Polsce. Uzbrojony w tę wiedzę, możesz ruszyć na podbój rynku kryptowalut.Pamiętaj: rynek kryptowalut opiera się na wolności, ale nie ma wolności bez odpowiedzialności!Pierwsze wydanie otrzymało nominację do nagrody ECONOMICUS 2019!
Ludzie to istoty społeczne. Ich unikalnym mechanizmem przetrwania jest zdolność do współpracy. Najbardziej fundamentalną relacją na rynku jest współpraca, a nie konkurencja. Podstawowa relacja rynkowa to relacja handlowa wymienianie się dobrami lub usługami na wzajemnie uzgodnionych warunkach.Współpraca i handel są niemal tym samym. Jedno z tych pojęć pochodzi z obszaru etyki, a drugie z ekonomii, ale niezależnie od tego, jakiej nazwy użyjemy, działalność ta współpraca z innymi ludźmi to w dłuższej perspektywie czasowej nasza najlepsza nadzieja na lepsze życie. Badając handel i współpracę, badamy logikę, która spełnia obietnicę lepszego życia.fragment książki
Koncepcja zarządzania six sigma, mimo że powstała w połowie lat 80. ubiegłego wieku, nie doczekała się wielu naukowych opracowań zarówno międzynarodowych, jak i krajowych. Z tego względu monografia Proces akceptacji koncepcji lean six sigma w organizacji autorstwa dr. inż. Sławomira Świtka zasługuje na szczególną uwagę. Książka stanowi naukową próbę syntetycznego przedstawienia problematyki wdrażania zintegrowanej koncepcji lean six sigma i jej wpływu na zmianę zachowań organizacyjnych w środowisku korporacyjnym. Autor zawarł w niej dotychczasową wiedzę naukową oraz specjalistyczne doświadczenie praktyczne nie tylko w skali krajowej, ale także światowej. Celem monografii jest zidentyfikowanie czynników procesu akceptacji koncepcji lean six sigma w organizacji za pomocą zmodyfikowanego modelu akceptacji technologii (TAM), który pozwala ocenić wpływ czynników zewnętrznych i wewnętrznych warunkujących akceptację tej koncepcji w firmie. Monografia może być wykorzystywana jako podręcznik dla studentów tych kierunków, na których jest wykładany przedmiot dotyczący nowoczesnych koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem. Stanowi również cenne uzupełnienie wiedzy dla osób pragnących uzyskać certyfikację na wszystkich poziomach Six Sigma Belts. Mamy nadzieję, że zainspiruje również menedżerów do głębszych studiów w zakresie zachowań organizacyjnych i wykorzystania tej wiedzy w praktyce zarządzania. Sławomir Świtek – absolwent Wydziału Mechaniki i Budowy Maszyn Politechniki Bydgoskiej, doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Od 2003 roku zajmuje się tematyką wdrożeń koncepcji zarządzania lean production six sigma. Zdobył certyfikację Master Black Belt w six sigma i lean. Jego główne zainteresowania naukowe obejmują badanie zmiany zachowań organizacyjnych przy wdrażaniu tychże koncepcji w środowisku korporacji transnarodowych.
W cyfryzującym się świecie, gdzie powtarzalne procesy będą wykonywać maszyny, ważne jest wykształcenie kompetencji uniwersalnych. Tych, które pozwolą na wykrywanie ukrytych sensów, głębszego znaczenia czy dochodzenie do rozwiązań niepodlegającym ścisłym regułom. Myślenie analityczne w kontekście różnorodności kulturowej będzie stanowić cel reorientacji kompetencji pracownika przyszłości, tak aby uwolnić jego kapitał ludzki w jak największej części. Autor za pomocą modeli panelowych, modeli regresji liniowej i modeli DEA analizuje wiele zależności, które pomagają wyjaśnić istnienie związku między rozwojem kapitału ludzkiego i innowacyjności. W obszarze zainteresowań autora znajduje się ocena związku wysokości wynagrodzeń z wykształceniem, jakości kapitału ludzkiego i działalności patentowej, wydatków na edukację z wynikami egzaminów maturalnych i gimnazjalnych, nierówności dochodowych z wielkością ośrodków miejskich, efektywności wykorzystania dotacji na szkolnictwo wyższe jak i efektywności szkolnictwa wyższego, działalności sektora edukacji w regionie i jej skutków. W książce zawarto również analizę i ocenę działań rządowych i regionalnych, w tym realizacji strategii i programów rozwojowych w zakresie pobudzania innowacyjności poprzez inwestycje w kapitał ludzki w warunkach integracji europejskiej. Przedstawiono szereg scenariuszy rozwoju kapitału ludzkiego w najbliższej przyszłości w kontekście wyzwań demograficznych, społecznych i technologicznych. Maciej Jagódka – doktor nauk społecznych w dziedzinie ekonomia i finanse, adiunkt w Katedrze Rynków Finansowych Kolegium Ekonomii, Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Od lat zajmuje się tematyką kapitału ludzkiego, innowacyjności i zrównoważonego rozwoju na szczeblu państwowym, regionalnym i lokalnym.
Już dziś dowiedz się, jak zostać finansowo niezależnym człowiekiem.Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia tego nieszablonowego praktyka. Poznaj odpowiedź, dlaczego tak wielu wykształconych ludzi zasila szeregi bezrobotnych lub pracujących za mizerną pensję, podczas gdy osoby bez imponujących dyplomów dorabiają się fortun? I czemu wszyscy tak wielką wagę przykładają wyłącznie do IQ, podczas gdy typów inteligencji jest aż 7? Rozbudź w sobie ten, który będzie odpowiadał za Twój sukces.Już dziś przekształć się z Pracownika w Szefa!
Nowoczesne technologie – symbole XXI wieku – zaczęły przenikać w codzienne życie konsumentów w ujęciu globalnym. Urządzenia elektroniczne (smartfony, iPady, komputery gamingowe) stały się dobrami pierwszej potrzeby. Życie codzienne konsumentów uległo technologizacji. Nowe trendy zachowań konsumentów, zorientowane na innowacyjne formy spędzania przez nich czasu wolnego, wymusiły zmianę charakteru pozyskiwania klientów przez przedsiębiorstwa. Niespodziewanym przy tym czynnikiem warunkującym zachowania w czasie wolnym stały się wprowadzone przez rządy krajów objętych pandemią obostrzenia (lockdowny). Dotychczasowym strategiom efektywności działań, charakterystycznym dla ekonomiki skali, musiała zostać przeciwstawiona indywidualizacja, uwzględniająca cechy wspólne grup docelowych i jednocześnie zróżnicowane indywidualnie. Czynnikiem warunkującym efektywność stały się ogromne bazy danych budujące profile konsumentów, niezbędne dla działań marketingowych, w tym e-marketingu wykorzystującego internetowe media społecznościowe.
Konsumpcja i e-konsumpcja dzięki rozrywce i e-rozrywce stały się usługami zorientowanymi na odczuwanie radości z samorealizacji i mogły być realizowane przy stosowaniu elastycznego zarządzania produktami.
Począwszy od końca 2019 roku, gdy nastał czas pandemii, czyli choroby Covid-19, rozrywka i e-rozrywka stały się swoistym remedium na nowy sposób życia wywołany konsekwencjami rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2. W warunkach izolacji społecznej, powodującej silny stres, szczególnego znaczenia nabrały „internetowe” formy spędzania czasu wolnego. Czas pandemii wywołał konieczność pojawienia się nowych produktów, zwłaszcza w rozrywce.
W pracy rozważania autorek skoncentrowały się na poszukiwaniu sposobów uczestnictwa w e-rozrywce dzięki nowym strategiom zarządzania produktem, które odpowiadały zapotrzebowaniu w zakresie rozrywki innym odbiorcom niż zwykle, bo „pandemicznym” e-konsumentom. Podmioty rynkowe oferujące różne formy rozrywki online musiały rozwiązać nieznane dotychczas problemy w procesie zarządzania produktem, które opierając się na dotychczasowych doświadczeniach, zmotywowałyby e-konsumentów w czasach pandemii do zagospodarowania czasu wolnego w maksymalnie zindywidualizowany sposób, dostarczający takich ilości przyjemności i radości, które pozwoliłyby na regenerację sił – przede wszystkim psychicznych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?