W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Każdy czasem słyszy w zwykłych rozmowach, biznesie czy mediach, że trudno współpracować. Gdy robimy coś razem, to często nazywamy to współpracą. Powstaje pytanie, czy jest to po prostu robienie czegoś razem, czy też dużo bardziej skomplikowane zjawisko społeczne. Niestety, dla dobrej współpracy trzeba rozumieć współpracę w tym drugim znaczeniu. Skomplikowane, bo wystarczy zadać komuś pytanie: co to jest współpraca? No właśnie, czytelniku, proponujemy, abyś w tym momencie zadał takie pytanie sobie. Czy jesteś zadowolony ze swojej odpowiedzi?
Zajęcie się współpracą w tej krótkiej książeczce może Czytelnikowi pomóc:
- podnosić sprawność działania różnych organizacji (biznesowych, rządowych, samorządowych, pozarządowych itp.),
- rozwiązywać wiele problemów (np. ekologia, epidemia),
- zwiększać innowacyjność biznesu,
- rozwiązywać wiele konfliktów (np. politycznych, społecznych),
- zwiększać sukcesy drużyn w sportach zespołowych,
- być bardziej konkurencyjnymi międzynarodowo.
Każdy z nas sprzedaje w jakiś sposób siebie, za pomocą wizerunku, emocji, opowiadanych historii. Rodzic sprzedaje dziecku strategie radzenia sobie z rzeczywistością, a partnerzy składają sobie nawzajem oferty na abstrakcyjny produkt jakim jest świetlana przyszłość. Nauczyciel sprzedaje wiedzę uczniom i jeśli zrobi to dobrze, rozkocha ich w przedmiocie i przyczyni się do wyboru ścieżki życiowej. Każdy potencjalny kandydat o pracę sprzedaje szefowi historię o tym, jak zmieni jego firmę, podobnie jak mężczyzna sprzedaje kobiecie, że ta decydując się na związek z nim, będzie szczęśliwa. Sprzedaż jest wszędzie, a rynek matrymonialny, gospodarczy, intelektualny, emocjonalny czy rodzinny nie różnią się od siebie fundamentami, bo każdy z nich opiera się na interakcji między dwoma podmiotami, z których jeden ma ofertę wartości dla drugiego.
Mateusz Grzesiak na bazie praktycznej psychologicznej wiedzy, latach własnych międzynarodowych doświadczeń sprzedażowych i obserwacji najskuteczniejszych specjalistów od handlu opracował uniwersalny model sprzedaży: MasterSales. Jego pierwsza część, czyli Inner Game, tłumaczy zasady budowania pierwszego wizerunku oraz używania języka ciała w celu zrobienia jak najlepszego wrażenia. Druga część – Relations Game – uczy technik służących do budowania relacji i zaufania, a także określania jego potrzeb. Część trzecia to Sales Game — bezpośrednio dotyczące narzędzi zamykających sprzedaż produktu bądź usługi. Każde z tych narzędzi jest tak opisane i zaprezentowane, by nadawało się od razu do zastosowania zarówno przez rasowego handlowca, jak i osoby z innych branż, świadome, że sprzedaż jest jedną z najważniejszych umiejętności życiowych.
Dr Mateusz Grzesiak — psycholog, wykładowca akademicki. Ukończył studia magisterskie z prawa oraz psychologii, jest doktorem nauk ekonomicznych w dyscyplinie zarządzanie oraz doktorem nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika. Szkoli międzynarodowo od kilkunastu lat w 7 językach, głównie na rynkach europejskich i amerykańskich. Jako terapeuta wspiera ludzi w rozwiązywaniu problemów osobistych, a jako konsultant pomaga organizacjom osiągnąć zaplanowane cele w zakresie zarządzania i marketingu.
Napisał 21 książek, spośród których najpopularniejsze to: Podręcznik perswazji. Najskuteczniejsze metody przekonywania innych i świadomej ochrony przed manipulacją; Fast Languages. Szybka nauka języków obcych; Personal branding, czyli jak skutecznie zbudować autentyczną markę osobistą. Wiele z nich zyskało status bestsellerów sprzedaży i zostało nagrodzonych. Dr Mateusz Grzesiak w znaczący sposób przyczynił się do powstania, a następnie spopularyzowania rynku rozwoju osobistego w Polsce. Media nazywają go „najpopularniejszym psychologiem w Polsce”.
To książka, która odkrywa przed czytelnikiem, jak złożonym analizom rynkowym podlega świat konsumenta - człowieka, który sięga po produkty, klienta korzystającego z usług, osoby robiącej zakupy, użytkownika.
„Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” to kompendium wiedzy autorstwa pięćdziesięciu ekspertek i ekspertów działający w ramach Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, tworzących na co dzień branżę badań marketingowych w Polsce. Zajmują się zbieraniem danych, przeprowadzaniem analiz, wnioskowaniem i budowaniem praktycznych rekomendacji. Na bazie wieloletniego doświadczenia stworzyli użyteczny przewodnik porządkujący aktualną wiedzę o badaniach rynku i opisujący dobre praktyki, które warto stosować.
Książka daje możliwość zapoznania się z metodami i technikami badawczymi w licznych obszarach biznesu. Została podzielona na kilka części. Pierwsza zawiera opis elementów procesu badawczego od briefu po prezentację wyników. Druga część to praktyczny przewodnik po metodach badawczych – zarówno tych standardowych, jak i bardziej specjalistycznych. W trzeciej części znalazły się badawcze odpowiedzi na konkretne pytania biznesowe zleceniodawców. Na końcu umieściliśmy słownik, wyjaśniający kluczowe pojęcia. Rozdziały zostały wzbogacone o cytaty ekspertów, przykłady empiryczne oraz ćwiczenia praktyczne.
Miejsc na szczytach rankingów przedsiębiorstw nie zajmują przypadkowe firmy. Wielki sukces wymaga dużej wiedzy i umiejętności dostrzegania zjawisk niedostrzegalnych dla innych. Trzeba też wiedzieć, jaki obszar jest wart działania i jakie decyzje strategiczne podjąć. Strategia rozwoju, kultura innowacji czy wybór modelu biznesowego nie należą do łatwych zagadnień. Jeśli jednak chcesz zbudować wybitną, niepokonaną firmę, nie masz wyjścia - potrzebujesz sprawdzonych narzędzi.
To kolejny tom z serii Strategyzer przeznaczonej dla wizjonerów biznesu. Skorzystają z niej przedsiębiorcy, kierownictwo dużych organizacji oraz liderzy innowacji. Znalazły się tu opisy kluczowych narzędzi pozwalających budować modele biznesowe odporne na destabilizację, zarządzać portfelem przedsięwzięć biznesowych i tworzyć w firmie kulturę innowacyjności. Wyjaśniono także, w jaki sposób takie firmy jak Amazon, IKEA, Airbnb, Microsoft czy Logitech zmieniały swoje branże i wprowadzały innowacje we własnych modelach biznesowych. W książce pokazano zasady tworzenia nowych silników wzrostu, wprowadzania zmian w dostarczaniu produktów i usług oraz wyciągania maksymalnych zysków z każdego typu modelu biznesowego: wszystko, aby zaprojektować niezwyciężoną firmę!
Dzięki tej książce dowiesz się, jak:
zbudować niezawodną strategię rozwoju
nieustannie kontrolować ryzyko i stale wyprzedzać konkurencję
działać według najlepszych modeli biznesowych świata
oceniać modele biznesowe i własną gotowość do innowacji
Zwyciężaj dzięki najlepszym modelom biznesowym!
Alexander Osterwalder - jest przedsiębiorcą i prelegentem. Przemawia często na forum firm z listy Fortune 500 i prowadzi gościnne wykłady na najbardziej szanowanych uczelniach wyższych, takich jak Wharton, Stanford, Berkeley, MIT, IESE czy IMD. Obronił doktorat na Uniwersytecie Lozańskim.
Wszystko zaczyna się od... rozmowy Wyobraź sobie dwoje ludzi. Co sprawi, że z obcych staną się znajomymi? Co pozwoli im się przedstawić i czegoś nawzajem o sobie dowiedzieć? Rozmowa. Oczywiście, że wstępem do nowej znajomości jest rozmowa. To ona pomaga rozwinąć relację, ale często też przyczynia się do jej zakończenia. Wypowiedziane w zdenerwowaniu albo bez przemyślenia ostre słowa mogą zranić i zniszczyć to, co latami wypracowywano za pomocą innych słów - życzliwych i dobrych. Szczególnie w pracy, w relacji szef - podwładny, trzeba na nie uważać. Warto nauczyć się rozmawiać w sposób, który informuje, ale nie rani. Krytykuje, lecz nie obraża. Przekazuje wiedzę, ale nie poucza. I motywuje - szczerze, skutecznie i bez pseudopsychologicznej nowomowy. Szefie! A czy Ty wiesz, jak rozmawiać ze swoimi pracownikami? Odważnie Mądrze Życzliwie Odpowiedzialnie O autorze Łada Drozda - psycholog z wieloletnim doświadczeniem w pracy jako szkoleniowiec i coach. Zawodowo słucha ludzi i z nimi rozmawia; dba, aby kontakt, który nawiązuje, był autentycznym spotkaniem. Pomaga też swoim klientom prawdziwie rozmawiać w miejscu pracy. Zachęca do odkrywania własnych emocji i odwagi bycia w kontakcie z emocjami innych ludzi. Uczy, jak chwalić oraz jak mówić rzeczy trudne i nie niszczyć przy tym relacji.
Zranieni w Kościele – wysłuchać, zrozumieć, pomóc
Lata traumy, emocjonalne zamknięcie, depresja – to tylko niektóre skutki, z którymi muszą mierzyć się osoby wykorzystane seksualnie. Co czuje osoba skrzywdzona przez księdza? Na jaką pomoc może liczyć? Gdzie i jak zgłosić fakt molestowania? Czy umiemy mówić o wykorzystywaniu seksualnym w taki sposób, by nie krzywdzić powtórnie tych, których ono dotknęło?
Justyna Kaczmarczyk, dziennikarka Interii, zaprosiła do rozmowy specjalistów, którzy zajmują się pomocą osobom skrzywdzonym seksualnie. Są wśród nich psychologowie, prawnicy, ci, którzy postanowili przeciwstawić się ukrywaniu sprawców i którzy pracują na rzecz ochrony dzieci. Książkę otwiera słowo Prymasa Polski abp. Wojciecha Polaka i poruszające świadectwo kobiety skrzywdzonej podwójnie - po raz pierwszy przed laty przez księdza katechetę i po raz drugi przed sądem kościelnym, kiedy to w cyniczny sposób próbowano wyciszyć sprawę.
Niezwykle ważna książka, pokazująca z różnych perspektyw problem wykorzystywania seksualnego w Kościele.
Ludzie się dziwią, że dopiero po wielu latach zaczynamy mówić o skrzywdzeniu. Zranienie pracuje w człowieku przez długi czas. To życie w lęku, poczuciu gniewu, buntu, wstydu, które buzuje, buzuje, aż w końcu wybucha.
Ze świadectwa osoby zranionej
Angielski w tłumaczeniach. Business 2 szczególnie polecamy tym, którzy znają już podstawowe słownictwo biznesowe i pragną szybko i skutecznie wzbogacić je o bardziej zaawansowane słowa i zwroty używane w środowisku biznesowym. Przejrzysty układ książki zachęca do ćwiczeń, umożliwia sprawdzanie błędów oraz przyswajanie dodatkowej wiedzy. W książce znajdziesz ponad 1000 słów i ponad 800 przydatnych zdań oraz kurs audio MP3.
Druga z serii trzech książek do nauki słownictwa i porozumiewania się w języku angielskim w zakresie biznesu – poziom średnio zaawansowany (B1-B2). Wyjątkowość podręcznika polega na zastosowaniu nowej formuły nauczania i innowacyjnego sposobu ćwiczenia sprawności językowej. Wszystko dzięki umiejętnemu użyciu rozwiązania stosowanego w rozmówkach, ale znacznie ulepszonego. Korzyści są olbrzymie, ponieważ podręcznik w takiej postaci pozwala udoskonalać biznesowy język angielski naturalnie – na przykładzie zdań i wyrażeń stosowanych w żywym, codziennym języku.
Książka zawiera:
35 rozdziałów tematycznych związanych z biznesem, np. marketing, advertising, negotiations, presentations, management, technology itd.,
słowniczek (oddzielny dla każdego rozdziału),
ponad 800 zdań i wyrażeń (zapisanych w języku angielskim i przetłumaczonych na język polski) stosowanych w biznesie,
wskazówki na temat kontekstu użycia wyrazów i wyrażeń biznesowych,
cenne informacje dotyczące synonimów oraz najczęściej popełnianych błędów,
ćwiczenia konwersacyjne (na końcu każdego rozdziału),
ponad siedmiogodzinny kurs audio MP3, idealnym do ćwiczenia płynności mówienia oraz doskonalenia wymowy.
Angielski w tłumaczeniach. Business 1 szczególnie polecamy tym, którzy pragną szybko opanować podstawowe słowa i zwroty używane w środowisku biznesowym. Przejrzysty układ książki zachęca do ćwiczeń, umożliwia sprawdzanie błędów oraz przyswajanie dodatkowej wiedzy. W książce znajdziesz ponad 1000 słów i ponad 800 przydatnych zdań oraz kurs MP3. Dzięki takiemu zestawowi nauka biznesowego języka angielskiego zamieni się z obowiązku w przyjemność!
Wyjątkowość podręcznika polega na zastosowaniu nowej formuły nauczania i innowacyjnego sposobu ćwiczenia sprawności językowej. Wszystko dzięki umiejętnemu użyciu rozwiązania stosowanego w rozmówkach, ale znacznie ulepszonego. Korzyść jest olbrzymia, ponieważ podręcznik w takiej postaci pozwala udoskonalać biznesowy język angielski naturalnie – na przykładzie zdań i wyrażeń stosowanych w żywym, codziennym języku.
Książka zawiera:
35 rozdziałów tematycznych związanych z biznesem, np.: marketing, money, advertising, HR, e-mails, telephone calls,
słowniczek (oddzielny dla każdego rozdziału),
ponad 800 zdań i wyrażeń (zapisanych w języku angielskim i przetłumaczonych na język polski) stosowanych w biznesie,
wskazówki na temat kontekstu użycia wyrazów i wyrażeń biznesowych,
cenne informacje dotyczące synonimów oraz najczęściej popełnianych błędów,
ćwiczenia konwersacyjne (na końcu każdego rozdziału),
ponad 5-godzinny kurs audio MP3, idealnym do ćwiczenia płynności mówienia oraz doskonalenia wymowy.
W książce Jak wreszcie zarabiać więcej przeczytasz, jak w krótkim czasie możesz zwiększyć swoje zarobki oraz osiągnąć satysfakcję i spełnienie w swojej pracy!
A GDYBY TAK ZARABIAĆ 20% WIĘCEJ PIENIĘDZY?
TERAZ LUB NAJPÓŹNIEJ ZA ROK?
Bodo Schfer podaje konkretne zasady i bezpieczne strategie, dzięki którym możesz zwiększyć swoje dochody w zadziwiająco krótkim czasie. Niezależnie od tego, czy jesteś pracownikiem na etacie, pracujesz jako freelancer, masz własną firmę czy jesteś inwestorem.
Jak znaleźć pracę, która odpowiada Twoim umiejętnościom?
Jak podwoić swoje dochody w zaledwie trzy lata?
Dlaczego powinieneś szybko zapomnieć o radach rodziców i nauczycieli?
Jak lepiej poprowadzić negocjacje płacowe z szefem?
Jak możesz automatycznie pozyskiwać lukratywne kontrakty jako osoba samozatrudniona?
Jak zapewnić sobie bezpieczeństwo miejsca pracy?
Mieszkanie zaspokaja podstawowe potrzeby człowieka. Na rynku jednak jest dobrem luksusowym ze względu na wysoką barierę dostępności cenowej, uniemożliwiającą realizację potrzeb mieszkaniowych wielu rodzin. Na zakup mieszkania nie mogą sobie pozwolić przede wszystkim grupy społeczne o niskich dochodach i relatywnie niskiej zdolności kredytowej, głównie rodziny młode i wielodzietne. Grupy te potrzebują szczególnego wsparcia ze strony państwa, umożliwiającego im poprawę warunków mieszkaniowych. Jednym z narzędzi wsparcia jest opisana w monografii koncepcja innowacyjnego produktu bankowego adresowanego do beneficjentów świadczenia „Rodzina 500+”, w szczególności do rodzin defaworyzowanych rynkowo. Koncepcja ta została opracowana w ramach projektu pn. Model innowacyjnego instrumentu finansowego wspierającego rozwój mieszkalnictwa – od koncepcji do wdrożenia, finansowanego ze środków MNiSW w ramach programu „Dialog”. Monografia zawiera propozycję preferencyjnego kredytu mieszkaniowego „Mieszkanie własnościowe 500+”. Innowacyjność tego produktu polega na wsparciu beneficjentów świadczenia „Rodzina 500+” przez państwo poprzez gwarancję wkładu własnego udzielaną przez Bank Gospodarstwa Krajowego, co oznacza brak wymogu wniesienia wkładu własnego, oraz poprzez automatyczne skierowanie świadczenia z programu „Rodzina 500+” na spłatę kredytu mieszkaniowego w banku. Wyniki badania warunków i potrzeb mieszkaniowych oraz rekomendacje sformułowane przez autorów publikacji pozwolą na opracowanie zestawu trwałych, efektywnych i inkluzywnych rozwiązań wdrożeniowych w polityce społecznej państwa na przyszłość, tworzących podstawy nowoczesnej gospodarki o zrównoważonym rozwoju.
Książka jest cenionym na świecie źródłem wiedzy o zarządzaniu finansami, przeznaczonym dla menedżerów i studentów studiów MBA. Publikacja jest doskonale napisana, zawiera niezbędną teorię, jasne pomysły i przykłady praktyczne. Mocną stroną książki jest skupienie uwagi na codziennych, finansowych decyzjach podejmowanych w przedsiębiorstwie, takich jak budżetowanie, obracanie kapitałem. Książka prezentuje gotowe narzędzia, możliwe do wykorzystania przez praktyków.
Publikacja bez wątpienia ma szansę stać się kultową pozycją również na rynku polskim. Do jej najważniejszych zalet należą:
Całościowe ujęcie tematu Klarowna struktura Dydaktyczny charakter Najbardziej aktualne casy W książce opisane zostały takie zagadnienia jak: analiza finansowa, wartość pieniądze w czasie, akcje i obligacje oraz ich wycena, koszt kapitału, szacowanie przepływów pieniężnych, dźwignia finansowa oraz wiele innych.
Wynagrodzenia stanowią jeden z najważniejszych obszarów zarządzania kapitałem ludzkim, dlatego nieprzerwanie znajdują się w centrum zainteresowań teorii i praktyki. Imperatywem systemu wynagrodzeń w okresie rozwoju gospodarki rynkowej była efektywność wynagrodzeń wyrażona maksymalizacją zwrotu z kosztów pracy, to znaczy produktywności na jednostkę tych kosztów. Takie podejście nie odpowiada współczesnym warunkom funkcjonowania, które wymagają zróżnicowanych i elastycznych strategii biznesowych, dostosowanych do funkcjonowania w świecie VUCA oraz zmieniającej się hierarchii celów i oczekiwań pracowników. Dlatego kryterium oceny współczesnych systemów wynagrodzeń powinna stanowić ich skuteczność, która oznacza kompleksowe podejście do celów zarządzania wynagrodzeniami. Obok istotnych celów ekonomicznych uwzględnia także cele pozaekonomiczne, takie jak satysfakcja i zaangażowanie pracowników, oceniane z perspektywy kluczowych interesariuszy.
Tworzenie systemu wynagradzania w organizacji jest jednym z trudniejszych wyzwań jakie stoją przed menedżerami w procesie zarządzania. Pogłębia ją obiektywna potrzeba ciągłej modernizacji systemu, wymuszona zmiennością otoczenia (np. sytuacją na rynku pracy) i warunków wewnętrznych (np. zmianą struktury zatrudnienia). Dlatego celem niniejszej monografii jest dostarczenie kompendium informacji pomocnych w procesie zarządzania wynagrodzeniami. Omawiane zagadnienia zostały przedstawione na tle uniwersalnej i utrwalonej wiedzy dotyczącej kształtowania wynagrodzeń w szerokim spectrum organizacji: w firmach biznesowych, instytucjach sektora publicznego, a także w organizacjach non-profit. Treści merytoryczne uzupełnione są komentarzami na temat realiów polskiej gospodarki. Praca jest efektem studiów literaturowych i badań własnych autorów dokonywanych podczas realizacji różnorodnych prac badawczo-wdrożeniowych w reprezentujących różne sektory przedsiębiorstwach działających w Polsce. Przedstawiane w książce wyniki badań dostarczają materiału na temat diagnozy i tendencji w kształtowaniu systemów wynagrodzeń w organizacjach działających w latach 2019-2020. Celem ich prezentacji, poza aspektem informacyjnym, jest konfrontacja z dorobkiem nauki oraz inspiracja czytelników do samodzielnej analizy i oceny rzeczywistości.
Mamy nadzieję, że przedstawione w monografii rozwiązania i tendencje spotkają się z zainteresowaniem czytelników i będą stanowiły inspirację do dalszych badań w tym obszarze.
Marketing jest jedną z tych dziedzin, które stale ulegają największym i najbardziej dynamicznym zmianom. To czego już jesteśmy świadomi, mianowicie stale poszerzająca się gama kanałów komunikacji i zmiany w wykorzystaniu tych kanałów, jak również ogólne zmiany w zachowaniach zakupowych w czasach pandemii, nabiera dodatkowej prędkości.
Według badań firmy analitycznej McKinsey, w czasie pandemii aż 76% konsumentów trwale zmieniło swoje zachowania zakupowe. Dla marketerów oznacza to pojawienie się nowych potężnych wyzwań, a jednym z najważniejszych jest odbudowa prawdziwej relacji opartej na zaufaniu z każdym z klientów z osobna. To wyzwanie nie może być zrealizowane bez odpowiedniej wiedzy o kliencie oraz technologii. Książka Marketing Automation. W kierunku sztucznej inteligencji i hiperpersonalizacji jest próbą kompleksowego wprowadzenia marketerów, przedsiębiorców i zarządzających firmami w ten nowy świat, aby byli w stanie efektywniej dostarczać wartości i budować swoją przewagę konkurencyjną.
Na przestrzeni kilku ostatnich lat jesteśmy świadkami dwóch rewolucji w marketingu. Pierwsza to przejście od typowego marketingu masowego do marketingu spersonalizowanego pod względem treści, kanału i czasu kontaktu, w całości opartego na zautomatyzowanych procesach marketingowych. Druga, która zaczęła się dziać równolegle, to rewolucja, w której efektywne procesy wokół tzw. Customer Experience, czyli doświadczeń klienta, nie mogą się odbyć bez czegoś co nazywamy Hiperpersonalizacją, czyli wykorzystania danych o kliencie, które są analizowane przez rozwiązania z zakresu uczenia maszynowego (Machine Learning) oraz Sztucznej Inteligencji (AI).
Autor opowiada o kontekście, w którym znaleźli się współcześni marketerzy, a następnie, krok po kroku, na obrazach z życia wziętych przedstawia nowe technologie, które mogą nadać nowe życie znanym już narzędziom marketingowym.
Badanie ryzyka w naukach społecznych jest nadal nowatorskim tematem i stanowi obszerny przedmiot dociekań naukowych. Granice państw – wręcz przeciwnie. Są obiektem wielowiekowych i multidyscyplinarnych badań naukowych i poddawane są wielu próbom uporządkowania ich właściwości. Natomiast obydwie kategorie – granice i ryzyko – charakteryzuje złożoność, zmienność, wielowątkowość i wielorakość podejść badawczych. Z jednej strony, pozwala to na nieustanne zgłębianie ich istoty i poszukiwanie prawidłowości, a z drugiej – staje się źródłem problemów metodologicznych i trudności z uporządkowaniem wiedzy na ich temat. Obydwie kategorie są więc interesującym wyzwaniem dla badacza. Granice zewnętrzne Unii Europejskiej stanowią ciekawą egzemplifikację procesów zachodzących na współczesnych granicach i działań zapobiegających związanym z nimi zagrożeniom. Są obrazem zmieniającej się natury granic w późnowestfalskim ładzie między-narodowym, traktowanym jako kompilacja ciągłości ładu westfalskiego i zmiany ładu powestfalskiego.
Autorka bestsellera Co ludzie sukcesu robią przed śniadaniem
Przed marcem 2020 roku biurowa praca w domu budziła wątpliwości. Stanowiła rodzaj profitu dla nielicznych. Zakładano, że ten, kto pracuje w domu, właściwie nie pracuje - prawdziwa praca była w biurze. Szersze wykorzystywanie pracy zdalnej traktowano jako pomysł na nieokreśloną przyszłość. Ale potem przyszedł COVID-19 i nagle okazało się, że praca w domu jest dla wielu ludzi jedyną możliwością. Niektórzy chcieliby ją kontynuować po wygaszeniu pandemii. Inni prawdopodobnie zostaną do tego zmuszeni. Jak zatem pracować zdalnie, aby odnosić sukcesy i zachować równowagę?
Pracy zdalnej można się nauczyć, choć nie jest to łatwe, wiąże się ona bowiem z mnóstwem wyzwań. W tej książce przedstawiono strategie ludzi sukcesu, którzy doskonale prosperują dzięki zdalnemu i elastycznemu trybowi pracy. W każdym rozdziale znajdziesz szereg inspiracji i wskazówek, dzięki którym nie tylko nauczysz się sztuki pracy poza biurem, ale również twórczo unowocześnisz rządzące nią zasady. Dowiesz się, jak odkryć swój rytm pracy, skutecznie planować zadania, w optymalny sposób przygotować domowe biuro, a przy tym wszystkim być szczęśliwszym i zdrowszym!
Poznaj sekrety satysfakcjonującej pracy w domu:
Zarządzaj zadaniami, a nie czasem
Złap właściwy rytm
Buduj efektywny zespół
Myśl na większą skalę
Zadbaj o swoje dobre samopoczucie
Praca w domu? Oczywiście, że się sprawdza!
Laura Vanderkam jest autorką książek: 168 Hours: You Have More Time Than You Think; All the Money in the World: What the Happiest People Know About Getting and Spending; What the Most Successful People Do Before Breakfast; What the Most Successful People Do on the Weekend i What the Most Successful People Do at Work. Jej teksty publikują między innymi „Wall Street Journal”, „Huffington Post”, „USA Today”, „Scientific American” oraz „Reader’s Digest”. Mieszka na obrzeżach Filadelfii wraz z mężem i trojgiem dzieci.
Wejdź na lauravanderkam.com
Monografia jest rezultatem badań prowadzonych przez pracowników, doktorantów, studentów i tutorantów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie we współpracy z Mälardalen University ze Szwecji, Szkołą Główną Handlową w Warszawie oraz Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach. W skład zespołu wchodzą pracownicy naukowo-dydaktyczni, biegli rewidenci, doradcy podatkowi, certyfikowani tutorzy, księgowi z długoletnim doświadczeniem teoretycznym i praktycznym w zakresie raportowania finansowego i niefinansowego, rewizji finansowej i prawa podatkowego.
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza część prezentuje filozoficzne podejście do czasu. Znajduje się tu przegląd wielu interesujących koncepcji związanych z definicją czasu, jego mierzeniem, kategoriami i związkami z przestrzenią. Przedstawia się postrzeganie czasu przez pryzmat jego ograniczenia, kalendarzy, względności w odczuwaniu czasu, koncepcji wykorzystywania przeszłości, teraźniejszości i przyszłości, zwraca się uwagę na pośpiech i przyspieszenie, jakie pojawia się współcześnie w naszym życiu. Znajdują się tu także propozycje pozyskiwania czasu, a przynajmniej jego lepszego wykorzystywania poprzez organizację przestrzeni, zarządzanie projektami i własne doskonalenie. Druga część ma ścisły związek z czasem pracy. Z jednej strony przedstawia się czas jako atut funkcjonowania organizacji w znaczeniu szybkości ich działania, konkurencji, strategii i sposobów jego kompresji. Z drugiej jako przedmiot zarządzania. Szczególną uwagę zwraca się na czas pracy menedżerów, sposób analizy i doskonalenie ich pracy poprzez planowanie i organizowanie działań.
Wykłady na temat: zarządzania, marketingu i finansów międzynarodowych, podstawowych teorii handlu i biznesu międzynarodowego, inwestycji zagranicznych, korporacji transnarodowych. Uwzględniają w szerszym zakresie, niż to się zwykle dzieje, problematykę zarządzania finansowego. Wiążą kwestie decyzji finansowych z całokształtem decyzji strategicznych w zarządzaniu przedsiębiorstwami. Książka kończy się rozważaniami na temat wizerunku inwestycyjnego Polski, jej atrakcyjności dla zagranicznych inwestorów i roli naszego systemu finansowego w przyciąganiu inwestycji zagranicznych. Poszczególne rozdziały napisane zostały według wspólnego planu dydaktycznego. Struktura każdego rozdziału jest następująca: - Synteza; - Wskazanie problematyki, którą powinno się opanować po przestudiowaniu rozdziału; - Wykład podstawowych pojęć, procesów, problemów, tendencji; - Przykład lub przykłady praktyczne ze wskazaniem problemów do dyskusji; - Pytania kontrolne; - Literatura zalecana
Zarządzanie bez hierarchii i wspólna odpowiedzialność - mrzonka czy nowa realność?
10 lat temu Andrzej Jeznach, polski biznesmen, postawił na dobre życie i zmienił zasady zarządzania. Odszedł od nadzoru i hierarchii i już po kilku latach jego firma pracowała właściwie sama. Kiedy się zdecydował przekazać losy firmy w ręce młodszego pokolenia, jego celem było stworzenie organizacji, w której wszyscy będą w stanie pracować bez przełożonych. Udało się, jednak w praktyce wyszło, że jeśli system ma działać, pracownicy wciąż potrzebują szefa. Dlaczego?
Książka wyjaśnia ten paradoks: po co samozarządzającej się firmie szef?
Szef, którego szukamy. Rzecz o odpowiedzialności to książka, która bezstronnie i analitycznie opisuje new work, nowe praktyki zarządzania, znane też jako turkusowe. Kiedy o samozarządzaniu piszą praktycy, robią to zwykle ci, którzy wciąż aktywnie prowadzą firmy, szczerze cieszą się swoimi sukcesami. Zaimplementowanie "turkusu" w każdej firmie może przynieść zupełnie nieoczekiwane skutki uboczne. W najgorszym wypadku, co udowadnia ta książka, może nawet zagrozić stabilności biznesu.
Autor, który w poprzednich książkach przedstawił swoje motywy i drogę do zmian wprowadzanych w firmie, po ostatecznym przekazaniu jej sterów młodszemu pokoleniu zamyka tą pozycją cykl Szef, który... Podsumowuje doświadczenia, przygląda się krytycznie własnym decyzjom, sukcesom i błędom oraz przedstawia konkretny plan na stworzenie organizacji, która funkcjonuje i rozwija się nie tylko wtedy, gdy szef jest w pobliżu. Czyni to w żywej, fascynującej formie, opierając się na praktycznych przykładach z całego świata, lecz także sięgając po solidną wiedzę naukową.
Turkusowa samoorganizacja pracy, choć dla coraz większej liczby liderów stanowi metodę fascynującą i obiecującą, potrafiła niejednemu już przysporzyć problemów. Nie jest to metoda ani łatwa, ani też dająca się zastosować bez głębokiego przygotowania. Idea firmy życzliwej ludziom i planecie, zespołu pracującego bez nadzorców, budowanego na fundamencie zaufania i odpowiedzialności, jest bez wątpienia pociągająca. I jest też możliwa, co nie oznacza, że zrealizuje się sama ani że raz wdrożona, nie musi być pielęgnowana. Turkus to nie stan, ale proces.
Kolejną książkę Andrzeja Jeznacha gorąco polecam tym wszystkim, których pociągają i intrygują nadchodzące zmiany w obszarze nowych paradygmatów organizacji pracy.
prof. Andrzej Jacek Blikle, autor Doktryny jakości
Odważna, szczera i przenikliwa analiza idei i praktyki turkusowego zarządzania i samozarządzających się organizacji. Pozbawia ciężaru złudzeń, otwierając dzięki temu nowe, realistyczne perspektywy dla jakże pilnych wysiłków humanizowania ludzkiej pracy i biznesu. Konieczna lektura dla nowoczesnych przywódców.
Wojciech Eichelberger, psycholog, trener i doradca biznesu
Edito Pro B1 podręcznik + DVD + wersja online Odkryj nową metodę do nauki języka francuskiego w biznesie! Interakcja w języku francuskim w świecie zawodowym dzięki pięciu modułom tematycznym: Rozwijaj swoją karierę, Promuj swoją firmę, Pracuj na co dzień, Sprzedawaj swoje produkty i usługi, Udział w projekcie. Odkryj profesjonalny francuski w wielu różnych branżach i zawodach. Opanowanie komunikacji społeczno-zawodowej dzięki dyskursywnym, kulturowym i międzykulturowym ramom. Bądź na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami w świecie zawodowym dzięki stronie Trend - świat pracy. Przeprowadzaj studia przypadków i rozwijaj umiejętności mediacyjne. Przygotuj się do uzyskania dyplomu B1 Business French z Paryskiej Izby Handlowo-Przemysłowej Ile-de-France. Przykładowe strony: https://fr.calameo.com/read/005419417a746334e12c4 Interagir en franais dans le monde professionnel grce cinq modules thmatiques : Booster sa carrire, Faire connatre son entreprise, Travailler au quotidien, Vendre ses produits et services, Participer un projet Dcouvrir le franais professionnel dans une grande diversit de secteurs professionnels et de mtiers Matriser la communication socioprofessionnelle grce des encadrs discursifs, culturels et interculturels S'informer sur l'actualit du monde professionnel avec la page Tendance - Monde du travail Raliser des tudes de cas et dvelopper des comptences de mdiation Se prparer au Diplme de franais des affaires B1 de la Chambre de commerce et d'industrie de Paris le-de-France
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?