W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Książka podpowie ci, jak:
- oddzielić ludzi od problemu
- koncentrować się na interesach, a nie stanowiskach
- ustalić jasne cele na początku negocjacji
- wspólnie wypracować rozwiązania satysfakcjonujące obie strony
Kształtowanie w naszym kraju gospodarki rynkowej oraz związany z tym proces przekształceń gospodarki narodowej, jej struktur i systemu funkcjonowania przedsiębiorstw stanowi obszar dociekań zarówno teoretyków, jak i praktyków gospodarczych zajmujących się problemami ekonomicznymi. Zmienność otoczenia wymusza nie tylko nowoczesne podejście do procesów zachodzących w otoczeniu, jak również wewnątrz samego przedsiębiorstwa. Książka stanowi kompendium niezbędnej wiedzy, pozwalające lepiej zrozumieć zjawiska zachodzące w przedsiębiorstwie handlowym. Ma w pewnym sensie także charakter przewodnika, traktującego o złożonych problemach funkcjonowania przedsiębiorstwa handlowego, a jego treść podyktowana jest skutecznością prowadzenia biznesu. Autorzy skupili swoją uwagę na nie tylko na problemach poruszanych w tradycyjnych podręcznikach akademickich, ale przede wszystkim wskazali na problemy związane z efektywnością prowadzenia biznesu, rozwojem przedsiębiorstwa, oraz skutecznością procesu podejmowania decyzji i wyboru efektywnych źródeł i sposobów finansowania. Ponieważ przedsiębiorstwo funkcjonuje w otoczeniu. zwrócono szczególną uwagę czytelnika na kwestie związane z skutecznym planowaniem i zarządzaniem strategicznym, kształtowaniem relacji właścicielskich oraz możliwością uzyskania wsparcia ze strony organów władz publicznych. Całość problematyki została osadzona w specyfice funkcjonowania przedsiębiorstw handlowych.
Autorzy rozpoczynają swoje analizy od problematyki psychologicznej dotyczącej jednostki w organizacji. Podejmują ważne zagadnienia związane z osobowością człowieka, sferą jego emocji i motywacji. Ciekawie prezentują zagadnienia związane z procesem podejmowania decyzji. Następnie – głównie w oparciu o wiedzę socjologiczną i dorobek psychologii społecznej – rozważają determinanty zachowań w grupie w kontekście tak istotnych problemów, jak mechanizmy dynamiki grupowej, konflikt, komunikacja interpersonalna oraz reakcje na zmiany. Opracowanie zamyka przejście na poziom całej organizacji: struktur, celów, sposobu sprawowania władzy, kultury organizacyjnej, kontekstu etycznego zachowań organizacyjnych.
Turystyka jest tą dziedziną działalności człowieka, która najbardziej zbliża narody świata, pozwala na bezpośrednią konfrontację różnych postaw i światopoglądów i zdecydowanie ułatwia proces globalizacji. Jest ona przedmiotem zainteresowania nie tylko jej bezpośrednich uczestników i organizatorów, ale również polityków, socjologów, psychologów i wielu innych profesji, ponieważ jest bezpośrednio związana i uzależniona od stanu gospodarki, stosunków politycznych i społecznych, świadomości społeczeństwa, kultury, nawyków i doświadczeń historycznych, itp.
Turystyka stanowi jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się gałęzi gospodarki na świecie, notując po II wojnie światowej stały, nieprzerwany wzrost zarówno, co do liczby turystów, jak i wpływów z turystyki. Polska, w tym względzie, nie dorównuję innym krajom europejskim. Wynika to głównie z faktu, że przez ostatnie dziesiątki lat turystyka w Polsce sprowadzała się w zasadzie wyłącznie do działalności socjalnej, finansowanej albo z budżetu państwa, albo przez państwowe przedsiębiorstwa, które organizowały wczasy dla swoich pracowników. Charakteryzowała się niskim poziomem usług, jednostajnym programem, kiepską bazą noclegową i wyżywieniową, itp. Traktując turystykę jako dodatek do działalności gospodarczej nie stworzono rozwiązań systemowych i programów jej rozwoju.
Nadrobienie powstałej luki, w stosunku do światowego poziomu usług turystycznych, wymaga z jednej strony podjęcia zmian systemowych, strukturalnych, w skali kraju, z drugiej usprawnienia systemów zarządzania w organizacjach świadczących usługi, czyniąc je bardziej konkurencyjne na rynku. Realizacja tego drugiego celu jest istotą treści zawartej w książce. Szczególna uwaga została zwrócona, na:
* Określenie standardu jakości usługi turystycznej oraz roli pracowników i udziału klientów w tworzeniu i realizacji tego standardu
* Przykłady praktycznych rozwiązań doskonalących zarządzanie organizacją
* Etykę działania oganizacji turystycznej
Czy jesteś zadowolony z ceny, za jaką sprzedajesz czas swego życia?
Czy twoje zarobki odpowiadają twoim oczekiwaniom, gdy weźmiesz pod uwagę swoje kompetencje, wykształcenie i praktykę zawodową?
A co na to twój pracodawca? Jak uwzględnić jego interesy i jego punkt widzenia?
Jak osiągnąć kompromis, w wyniku którego podwyższysz swoje zarobki, nie okazując się przy tym niemoralnym, agresywnym i samolubnym członkiem zespołu, w którym pracujesz? Jak pozostawisz swojego szefa z poczuciem wygranej, a równocześnie zyskasz jego podziw i uznanie? Jak przejmiesz kontrolę nad swoją karierą i zapewnisz sobie lepsze warunki i przyszłość?
O tym wszystkim dowiesz się z tej książki. Poradnik skierowany jest zarówno do osób stawiających pierwsze kroki na szczeblach kariery zawodowej, jak i do tych, które mają już za sobą lata pracy i chciałyby wynegocjować lepsze warunki zatrudnienia i osiągnąć sukces zawodowy.
Duża liczba zamieszczonych w książce przykładów, które autor zaczerpnął z życia, sprawia. że czyta się ją nie jak podręcznik, lecz jak dobrą beletrystykę.
Uwarunkowania konkurencyjności systemowej krajów Unii Europejskiej
Ekologiczno-społeczne aspekty zrównoważonego rozwoju w Unii Europejskiej
Procesy integracji rynku finansowego w Unii Europejskiej
Zarządzanie wiedzą i innowacyjność w Unii Europejskiej
Konkurencyjność i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
Publikacja sięga do rdzenia problematyki bezpieczeństwa biznesu, działalności gospodarczej, decyzji ekonomicznych każdego człowieka. To najlepsza wskazówka, jak w XXI wieku nie stać się ofiarą kryzysu w ogóle lub, gdy nadejdzie, ponieść znacznie mniejsze straty niż inni uczestnicy gry rynkowej, szybciej odbudować swoją pozycję konkurencyjną i wygrać. To pierwsza w Polsce przekrojowa publikacja o zarządzaniu ciągłością działania (Business Continuity Management) i nowoczesnym zarządzaniu ryzykiem. To książka o nowej dyscyplinie zarządzania w warunkach globalnych szoków i destrukcji.
W publikacji przedstawiono kluczowe zagadnienia restrukturyzacji przedsiębiorstw w architekturze współczesnego otoczenia. Zwrócono uwagę na zjawiska kryzysowe oraz perspektywy innowacyjnego spojrzenia na kryzys, dokonano wnikliwej analizy specyfiki zarządzania przedsiębiorstwem w obliczu zmian. Wskazano także na międzynarodowe doświadczenia w zakresie procesów przystosowania przedsiębiorstw do nowych warunków ekonomicznych, społecznych i politycznych w celu kreowania globalnej przewagi konkurencyjnej. Szczególną uwagę poświęcono zagadnieniom: - zarządzania przedsiębiorstwem w procesie zmian; - restrukturyzacji jako ciągłego procesu dostosowawczego; - instrumentarium finansowego w procesie restrukturyzacji. Przykładowe procesy restrukturyzacji polskich przedsiębiorstw przedstawiono w formie studiów przypadku.
Pełna świetnych pomysłów i praktycznych rad książka wskazuje trenerom najlepsze metody stosowania humoru, aby mogli żartować w sposób właściwy i skuteczny.
W książce Śmiej się i ucz Doni Tamblyn udowadnia, że wykorzystanie humoru podczas szkoleń może przynieść znakomite rezultaty. Właściwie użyty humor zbliża i angażuje uczestników szkoleń, pomaga im w zapamiętaniu nowych treści, wspiera krytyczne myślenie, a także redukuje odczuwany stres, który może skutecznie zablokować zdolność uczenia się. Publikacja, powstała jako efekt wieloletniej praktyki i badań autorki nad procesami poznawczymi i teorią uczenia się, zawiera mnóstwo ćwiczeń-wyzwań i gier-łamigłówek, które pozwolą trenerom zwiększyć "iloraz humoru" i zaangażować emocjonalnie uczestników szkoleń.
Doni Tamblyn przekonuje, że nawet najbardziej poważni trenerzy, bez obaw o narażenie się na śmieszność, mogą wprowadzać elementy humoru i rozrywki do sesji szkoleniowych, aby stały się one nie tylko ciekawsze, pobudzające do kreatywnego myślenia, ale i bardziej efektywne.
Autorka udziela cennych wskazówek, radząc między innymi, aby:
przenieść środek ciężkości "na zewnątrz", wciągając uczestników szkoleń w dowcipne sytuacje i pozwalając im w nich uczestniczyć,
zawsze przyznawać się do "niewypałów", kiedy żart się nie udał,
dać uczestnikom szkoleń poczucie współdecydowania i prawo wyboru,
pozwolić sobie i innym na odrobinę niekonwencjonalnych i niepoważnych zachowań,
budować dobre relacje między uczestnikami sesji szkoleniowych,
korzystać z chwil odprężenia, aby proces nauczania stał się skuteczniejszy.
W ciągu ostatnich dziesięciu lat marki prywatne detalistów rozwijały się w tempie dwukrotnie szybszym od słynnych marek producenckich. To wyzwanie, które wymaga niekonwencjonalnego i wyjątkowego podejścia zarówno od detalistów, jak i właścicieli marek producenckich. Dla jednych i drugich zjawisko to stwarza bowiem nowe szanse na ponowne określenie samych siebie i wprowadzenie prawdziwej innowacji do swojej oferty.
W książce omówiono zarówno niebezpieczeństwa, jak i nowe możliwości będące skutkiem gwałtownego wzrostu marek detalistów. Autorzy stworzyli konkretny program działania, który ma za zadanie pomóc wyższej kadrze zarządzającej detalistów i producentów marek w identyfikowaniu istniejących szans, skuteczniejszym przewidywaniu zagrożeń i radzeniu sobie z nimi.
Publikacja została pomyślana przede wszystkim jako podręcznik dla studiujących nauki ekonomiczne, zwłaszcza finanse przedsiębiorstwa. Będzie jednak również przydatna osobom zamierzającym rozpocząć działalność gospodarczą lub już ją prowadzącym, ale odczuwającym niedosyt wiedzy z zakresu finansów. W podręczniku, w wyjątkowo przystępnej formie omówiono przede wszystkim nowe instrumenty i transakcje finansowe, które pojawiły się na polskim rynku finansowym wraz z jego rozwojem. Autorzy uwzględnili wymogi Nowej Umowy Kapitałowej. Przez całą pracę przewija się wątek ryzyka finansowego, czyhającego na każdym etapie funkcjonowania firmy.
Książka zatytułowana „Nowoczesne zarządzanie finansami przedsiębiorstwa", przygotowana przez zespół autorów pod kierunkiem prof. dr hab. Aurelii Bielawskiej, stanowi kompendium bogatej wiedzy na temat nowoczesnego podejścia w racjonalnym zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa. (...) Struktura pracy sprawia, że czytający jej treść będzie mógł posiąść wiedzę, która pozwoli mu na efektywne gospodarowanie, zarówno kapitałem własnym, jak i pożyczonym. Publikacja ta spełnia w najwyższym stopniu rolę podręcznika (...), będzie pozycją poszukiwaną przez młodzież studiującą na kierunku ekonomicznym i innych kierunkach pokrewnych.
Prof. zw. dr hab. Maria Dębniewska
Kierownik Katedry Finansów i Bankowości
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Publikacja ta jest kierowana dla osób poszukujących źródła wiedzy o finansowaniu inwestycji w przedsiębiorstwie, ocenie jej efektywności i motywach decyzji. Może być pomocna również dla studentów szkół wyższych specjalizujących się w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa.
Z publikacji można dowiedzieć się m.in.:
? Jak oceniać efektywności projektów inwestycyjnych finansowanych kredytem, leasingiem, kapitałem własnym?
? Jak ocenić realny koszt źródła finansowania inwestycji?
? Na co należy szczególną zwrócić uwagę, szacując rentowność inwestycji i gdzie popełnia się najwięcej błędów?
? Jak należy kalkulować koszt kapitału w przedsiębiorstwie, aby wykorzystać strukturę źródeł finansowania dla podniesienia efektywności firmy?
? Ile kosztuje przedsiębiorstwo, wypłacana dywidenda?
? Jak proces restrukturyzacji kosztów w zakresie zatrudnienia może wpłynąć na efektywność przedsiębiorstwa.
Ze względu na szeroki zakres wiedzy poruszany w publikacji, sprawą zasadniczą jest dysponowanie przez czytelnika książki wiedzą podstawową z zakresu zarządzania finansami przedsiębiorstwa oraz stosunków ogólnogospodarczych, podstawami rachunkowości oraz zarządzania personelem. Bez tej wiedzy pewne niuanse decyzji inwestycyjnych mogą być niezrozumiałe.
Radosław Pastusiak jest adiunktem w Instytucie Finansów, Bankowości i Ubezpieczeń, Uniwersytetu Łódzkiego. Autor specjalizuje się w ocenie i organizacji finansowania przedsięwzięć inwestycyjnych oraz zagadnieniach związanych z rynkiem kapitałowym.
Anatomia projektu
Opakowanie i forma, w której zostało zaprojektowane, ma do spełnienia klika prostych funkcji: umożliwia dystrybucję i przechowywanie produktów, pakuje produkt w sposób prosty acz skuteczny, informuje konsumentów o tym, jaki produkt znajduje się w środku oraz jak z niego korzystać. Na ostateczny kształt opakowania ma wpływ bardzo wiele czynników. Książka Czym jest projektowanie opakowań? opisuje te czynniki, począwszy od analizy wytycznych klienta, co wpływa na podeście designera do pracy nad danym projektem.
Portfolia
Projektowanie opakowań to dział designu, którym zajmuje się dość eklektyczna grupa projektantów. Niektórzy z nich pracują dla wielkich firm o zasięgu globalnym, inni działają niezależnie, pracując dla konkretnego rynku, kraju lub też w zespołach designerskich będących częścią firm działających na zupełnie innym polu. Ostatni dział książki, w którym przeanalizowano pracę różnych agencji designu, pokazuje jak inspirujące i kreatywne może być projektowanie opakowań.
"Pełna oryginalnych myśli gruntownie napisana książka prezentująca inspirujące projekty - doskonała dla studentów i dla każdego, kto stawia swoje pierwsze kroki w ekscytującym świecie projektowania opakowań".
Grafik
"Książka obfituje w przykłady projektów opakowań, a każdy z nich jest przeanalizowany pod względem struktury, komunikatywności i przekazu graficznego".
Impackt
"Książka z równą swobodą opisuje kwestie globalne, historyczne i środowiskowe dotyczące przemysłu opakowań i podaje praktyczne porady, jak tworzyć rozmaite formy opakowań, takie jak pudełka kartonowe, butelki czy opakowania płyt CD. Jeśli twoim celem jest tworzenie przełomowych strategii marketingowych i strategii budowy opakowań dla różnorodnych klientów - tutaj znajdziesz wiele ciekawych informacji i inspiracji".
Computer Arts Project
Usługi zyskują na znaczeniu nie tylko jako wyodrębniony sektor gospodarki narodowej. W działalność usługową angażują się coraz częściej przedsiębiorstwa dwóch pozostałych sektorów: przemysłu i rolnictwa. Usługi zostają „wbudowane” w końcowy rezultat procesu produkcyjnego, stanowią element kompleksowej oferty wielu przedsiębiorstw przemysłowych i rolnych. Jak deklaruje menedżer jednego z globalnych koncernów, zawsze, kiedy nie możemy bezpośrednio dotrzeć do klienta z jakimś produktem, oferujemy mu usługi powiązane z produktem naszej konkurencji. W publikacji autorzy poświęcają szczególną uwagę aktywności podmiotów gospodarczych na rynku usług oraz zagadnieniom związanym z klientem i konsumpcją na rynku usług.
Tak książka ma właśnie odpowiedzieć na pytania studentów, a wybrane przeze mnie bloki tematyczne odpowiadają podstawą wiedzy marketingowej i mam nadzieję ułatwią znalezienie i zrozumienie konkretnego tematu.
Najpopularniejszy polski podręcznik z dziedziny medioznawstwa i komunikacji masowej!
Książka:
¦ syntetyczna i aktualna – niezbędna w pracy i na studiach;
¦ przedstawia rzeczywisty stan wiedzy o środkach masowego komunikowania oraz ukazuje ich siłę i oddziaływanie społeczne;
¦ w obecnym wydaniu prezentuje całkowicie nowy – uzupełniający rozważania na temat mediów – rozdział Ku społeczeństwu medialnemu oraz bibliografię najnowszych prac w języku polskim.
Pozycja polecana studentom nauk politycznych, dziennikarstwa, bibliotekoznawstwa, socjologii, psychologii, filmoznawstwa, kulturoznawstwa i europeistyki, a także praktykom – dziennikarzom, badaczom mediów, badaczom opinii publicznej, specjalistom od public relations i menedżerom medialnym.
Auto przekonany, że zarządzanie osiąga swoje cele jedynie wówczas, kiedy ożywia je entuzjazm i kiedy oparte jest na przestrzeganiu zasad obowiązującej etyki, opisuje pozytywne aspekty rządzenia, opowiadając o jego formach, zasadach i źródłach, z których czerpie ono energię. Pokazuje różnorodne typy osób zarządzających lub przywódców, również takie, przed którymi winniśmy się bronić.
Francesco Alberoni jest socjologiem, profesorem na Uniwersytecie San Paulo w Rzymie, autorem licznych prac ukazujących skomplikowane procesy życia codziennego, również w skali szeroko zakrojonych działań w obrębie instytucji, organizacji i ruchów społecznych.
Dostosowanie struktury organizacyjnej do sytuacji gospodarczej warunkiem sukcesu. Publikacja jest skierowana przede wszystkim do menedżerów oraz zespołów badawczo- projektowych, zajmujących się organizacją przedsiębiorstw.
Chcielibyśmy tą monografią zainteresować:
- osoby podnoszące kwalifikacje zawodowe i zgłębiające wiedzę
- specjalistów wszelkich zawodów stykających się na co dzień z zagadnieniami jakości
- dydaktyków prowadzących szkolenia na temat jakości
- adeptów nauki poszukujących tematów prac badawczych i na stopień naukowy
- konsumentów towarów i usług zainteresowanych ich poprawą
- działaczy społecznych i politycznych zaangażowanych we wzmocnienie gospodarki i poprawę bytu naszego społeczeństwa
Książka zawiera opis sposobów oddziaływania na ludzi, wpływania na postawy i zachowania. Omówione zostały tylko techniki perswazyjne, które są stosowane w bardziej klasyczny i zinstytucjonalizowany sposób, przede wszystkim w ramach promocji i reklamy, a także niektórych dziedzin pokrewnych. W większości publikacji na ten temat omawia się głównie językowe i erystyczne aspekty przekonywania. Praca wychodzi poza tak określoną problematykę, ukazuje także inne możliwości, wynikające np. ze sposobów umieszczania lub modyfikacji przekazów perswazyjnych albo wyboru innej drogi dotarcia do odbiorców.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?