W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
W dobie gospodarki opartej na wiedzy właściwe zarządzanie kapitałem ludzkim nabiera szczególnego znaczenia dla rozwoju przedsiębiorstwa. Wiedza, kompetencje i postawy pracowników składają się na istotną część jego wartości. Autorka przedstawia tę problematykę zarówno od strony teoretycznej, jak i przez pryzmat badań empirycznych przeprowadzonych w polskich przedsiębiorstwach. Omawia najważniejsze problemy i wyzwania, przed którymi stają polscy menedżerowie i wskazuje pomocne w ich pracy narzędzia. Uwzględnia takie aspekty nowoczesnego zarządzania jak: konkurencyjność, innowacyjność, zarządzanie różnorodnością i zarządzanie wiedzą. W aneksie do książki Czytelnik znajdzie przykładowe ankiety wykorzystywane w zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz analizy przypadków zaczerpnięte z polskiej praktyki gospodarczej.
Praktyczny charakter książki i wnikliwa analiza badań empirycznych sprawiają, że praca jest wyjątkowo cenną pozycją na polskim rynku wydawniczym.
Książka adresowana jest do:
* specjalistów z działów HRM,
* doradców personalnych,
* studentów zarządzania, doktorantów, kadry akademickiej,
* uczestników szkoleń i treningów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi.
Podkreśla się powszechnie, że jedną z barier ograniczających rozwój małych firm są trudności związane z kierowaniem ludźmi. Każde tego typu przedsiębiorstwo ma wprawdzie własną specyfikę i nie istnieje jeden wzorzec postępowania, którym powinni się kierować właściciele, jednak możliwe i pożądane jest dopasowanie prezentowanych tu modeli działania do konkretnych potrzeb, uwarunkowań i okoliczności.
Omawiając zatem specyfikę zarządzania ludźmi w małej firmie (rozumianej tu jako przedsiębiorstwo zatrudniające mniej niż 50 osób), autorka skupia się na zagadnieniach, których znaczenie można uznać za strategiczne:
rekrutacja i selekcja - wybór sposobu ich przeprowadzenia i szczegóły postępowania,
rozwój i doskonalenie pracowników - adaptacja i kariera zawodowa w firmie, szkolenia,
motywowanie i wynagradzanie personelu - teorie motywacji a praktyka zarządzania, <
kształtowanie systemów wynagrodzeń,
systemy ocen - kryteria, przegląd metod, prowadzenie rozmów oceniających,
rozstanie z pracownikiem jako sprawdzian kultury organizacyjnej - postępowanie przy zwalnianiu zatrudnionych.
Przegląd opisywanych dotąd w literaturze modeli i przytaczane wyniki badań zapewniają solidną podbudowę teoretyczną prezentowanych zagadnień, zaś odwołanie się do konkretnych przykładów z dzisiejszej polskiej rzeczywistości gospodarczej zwiększa praktyczną przydatność książki jako przewodnika dla menedżerów i właścicieli firm.
W książce Cykl popularności Jackie Fenn i Mark Raskino opisują proces przyswajania przez rynek nowych rozwiązań. Znajomość tego procesu pozwala studzić przesadne oczekiwania wobec innowacji, a dzięki temu przewidywać prawdopodobne skutki ich wprowadzenia. Cykl popularności to zatem nie tylko abstrakcyjne pojęcie, lecz także narzędzie przydatne dla tych, którzy muszą decydować, czy i kiedy wykorzystać nowy produkt, technologie, proces, praktykę lub pomysł.
W pierwszej części autorzy opisują etapy cyklu popularności oraz związane z nimi pułapki i okazje,
W części drugiej omawiają program przyswajania innowacji STREET, który pomaga menedżerom podejmować racjonalne decyzje dotyczące wprowadzania nowych rozwiązań i oceniać ich przyszłe znaczenie.
Książka zawiera wiele przykładów wprowadzania nowych technologii (między innymi opisane zostało zjawisko ?bańki internatowej"), a także mnóstwo praktycznych wskazówek. Zarówno historie porażek i sukcesów różnych firm, jak i narzędzia proponowane przez autorów sprawiają, że Cykl popularności stanowi cenną pomoc dla menedżerów odpowiedzialnych za innowacje.
By fotel nowego szefa nie stał się fotelem katapultowym.Niemalże stało się normą, że co dwa, trzy lata na stanowiskach kierowniczych w firmach dokonują się zmiany. Jednak dla nowego szefa przyszłe pole działania może okazać się polem minowym! Wygórowane oczekiwania, lojalność pracowników w stosunku do jego poprzednika oraz atmosfera rywalizacji w zespole mogą znacznie utrudnić mu przejęcie obowiązków. W tej sytuacji książka Fischera może okazać się niezastąpiona, ponieważ można dowiedzieć się z niej jakie należy zastosować strategie, by z powodzeniem rozpocząć piastowanie nowego stanowiska, jak szybko dokonać analizy stanu wyjściowego przedsiębiorstwa oraz jak stworzyć pozytywną atmosferę zmian.Udziela odpowiedzi na pytania, które nasuwają się każdemu, kto obejmuje kierownicze stanowisko, w rodzaju: Jak poradzić sobie z tyloma oczekiwaniami? Jak należy się zachować w stosunku do rozczarowanych i pokonanych konkurentów? Jaką rolę odgrywa mój poprzednik? Jak określę odpowiednie tematy? Kiedy będę mógł wprowadzić pierwsze zmiany? Jak przełamię niechęć współpracowników? Jakie powinny być moje kontakty z kolegami z pracy? Gdzie szukać osób kluczowych?
Prezentowany poradnik stanowi propozycję dla wszystkich, którzy przymierzają się do zmian w swoim życiu zawodowym, szukają pracy, przekwalifikowują się, chcą awansować lub pragną po prostu poświęcić więcej refleksji swoim sukcesom i porażkom w tym obszarze życia. W przystępny sposób opisuje, jak można wykorzystać proste narzędzia z obszaru public relations dla osiągania własnych celów zawodowych, jak planować karierę, jak wdrażać te plany w życie i jak je weryfikować. Książka przeprowadza czytelnika przez proces szukania lub zmiany pracy krok po kroku, dając po drodze cenne i ciekawe wskazówki do wykorzystania ?od ręki?. Zawiera też wiele praktycznych ćwiczeń, które pomogą każdemu czytelnikowi lepiej poznać swój sposób funkcjonowania w obszarze życia zawodowego i skłonić każdego do refleksji. Refleksja ta będzie pierwszym krokiem do wprowadzania zmian i bardziej świadomego zarządzania sobą na rynku pracy.
W epoce naznaczonej skandalami w biznesie zaufanie staje się kluczowym warunkiem sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstw. W wymierny sposób przyspiesza działania, zwiększa zyski i pozwala budować satysfakcjonujące relacje biznesowe i osobiste. Autor, ekspert w dziedzinie przywództwa, radzi, jak budować zaufanie i stawać się wiarygodnym partnerem w interesach, dobrym pracodawcą i porywającym liderem, a także lepszym współmałżonkiem i rodzicem. Z książki tej dowiesz się m.in.: - jakie zachowania cechują najbardziej godnych zaufania ludzi biznesu; - w jaki sposób wiarygodność pozwala zmniejszyć koszty i zmaksymalizować zyski; - jak odbudować utracone zaufanie.
Zaprezentowane tu proste, a zarazem skuteczne i innowacyjne rozwiązania oraz zaskakujące czasem, niekonwencjonalne metody są niezawodnym sposobem na zbudowanie organizacji, w której ludzie kochają pracować i lubią przebywać. Pomogą ci sprawić, by twoja firma stała się takim miejscem i osiągnęła cenne korzyści, do których należą:
Odbudowane morale pracowników, poczucia sensu własnej pracy i zadowolenia z niej.
Poprawa wyników zawodowych - jakości pracy i osobistych osiągnięć.
Lepsza praca zespołowa, większe zaufanie ludzi do siebie nawzajem i do firmy.
Zwiększony poziom energii i odporności na stres u pracowników.
Poprawa równowagi między życiem zawodowym a osobistym.
Wzmożona kreatywność pracowników, entuzjazm i zaangażowanie.
Poprawa jakości obsługi klientów oraz wykonywania usług.
Zmniejszona absencja, wypalenie zawodowe i rotacja załogi.
Większa wydajność i sprawniejsza organizacja pracy.
Ten ciekawy poradnik, pełen barwnych, wziętych z życia i sprawdzonych w praktyce przykładów skutecznych działań motywujących będzie cenną pomocą dla menedżerów różnych szczebli w poprawie wyników poszczególnych działów i całej firmy oraz źródłem inspiracji dla specjalistów zarządzania personelem.
Prawdziwe zmobilizowanie to pochodzące z wewnątrz pragnienie dążenia naprzód i osiągania natychmiastowego zwycięstwa.
Osoby zmobilizowane są nadzwyczaj czujne. Codziennie przychodzą do pracy z zamiarem osiągnięcia czegoś ważnego i rezygnują z drugorzędnych czynności, aby szybciej i mądrzej iść naprzód. Prawdziwa mobilizacja to odwrotność samozadowolenia, lecz nie wiąże się ze stresem ani niepokojem, które powodują zabieganie, a nie podnoszą efektywności. Człowiek naprawdę zmobilizowany śmiało kroczy w przyszłość i uważnie analizuje niebezpieczeństwa oraz szanse, które niesie zmiana.
John Kotter, guru przywództwa i zarządzania zmianą, autor bestsellerowych książek pokazuje, na czym polega sensowny pośpiech, dlaczego stanowi tak ważny kapitał i jak go tworzyć oraz podtrzymywać w twojej firmie.
W pierwszej części Autorka zaprezentowała zagadnienia dotyczące specyfiki inwestycji publicznych i ryzyka z nimi związanego zwracając szczególną uwagę na aspekty zarządzania ryzykiem. Druga część została poświęcona ocenie tendencji rozwoju partnerstwa w Europie pod kątem otoczenia instytucjonalnego i aktywności inwestycyjnej PPP.
Koniec pierwszej dekady XXI w. mija pod znakiem głębokiego i niespodziewanego kryzysu finansowego oraz poważnego spowolnienia światowej gospodarki. Wydarzenia te dowiodły, że współczesna gospodarka posiada swoje niedoskonałości, a nowoczesne metody gospodarowania finansami nie tylko, że nie chronią jej przed gwałtownymi zawirowaniami, ale mogą być, jak twierdzą niektórzy komentatorzy, ich bezpośrednią przyczyną.
Tom piąty Prac Naukowych Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku poświęcony został problematyce zarządzania finansami wobec wyzwań XXI wieku. Treści książki obejmują swym zakresem cztery podstawowe dziedziny:
- innowacyjnych źródeł finansowania działalności gospodarczej,
- organizacji i funkcjonowania systemów informacji finansowej w nowoczesnym przedsiębiorstwie,
- uwarunkowań i metod zarządzania finansami w makro i mikro skali,
- zastosowania metod ilościowych w gospodarowaniu finansami.
Zamieszczone w Pracach treści są wynikiem prowadzonych przez Autorów badań naukowych, a także efektem przemyśleń opartych na ich bogatym doświadczeniu praktycznym. Mamy nadzieję, że ich lektura stanie się nie tylko inspiracją do dalszych pogłębionych rozważań nad poruszaną problematyką, ale także przyczyni się do wdrażania i kreowania nowych rozwiązań w praktyce zarządzania współczesnymi finansami.
Jak z marzeń i decyzji zbudować sukces firmy
W świecie morderczego tempa, niepewności, globalnej konkurencji, firma stale musi porządkować i doskonalić swoje działanie. Wymaga to dyscypliny, która pomaga osiągać zaplanowane rezultaty i działać skutecznie bo to się liczy na rynku bardziej niż poprawność metodologiczna czy estetyka. Dyscyplina zarządzania to cztery przedstawione w książce etapy:
- interpretacja otoczenia,
- ustalanie granic firmy,
- określanie celów i priorytetów,
- podejmowanie decyzji o modelu biznesowym.
Nie wolno jednak zapominać o roli pasji, intuicji i marzeń, bo są one są firmie niezbędne, jak nigdy przedtem. Pasja jest źródłem innowacji i zmian – każe sięgać w przyszłość, stawiać ambitne cele, przekraczać oczywiste granice, łamać kanony myślenia. Pasja buduje motywację i zaangażowanie, które nadają firmie sens istnienia, daje także menedżerom i pracownikom szansę na prawdziwe zaangażowanie i odrobinę zwyczajnej radości. Dopiero połączenie pasji i dyscypliny tworzy prawdziwie wygrywające strategie. Gdy firmy działają strategicznie, to obok świata skuteczności pojawia się w ich funkcjonowaniu świat wartości, marzeń i nadziei. I to tworzy niezbędny mythos firmy i rynku – opowieść nie tyle o skutecznej alokacji zasobów, ale o wielkich pasjach i dyscyplinie skutecznych strategii.
I o nich jest ta książka.
O AUTORZE
Prof.. Dr hab.. Krzysztof Obłój jest znanym specjalistą z zakresu zarządzania strategicznego i międzynarodowego. Wykłada na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii L. Koźmińskiego oraz w renomowanych szkołach biznesu, m.in.. University of Illinois, ESCP-EAP, Henley Business School, Bled School of Management, Sun Yat-sen University. Jego książki i artykuły są publikowane w USA i Europie (m. in. Managing Across Cultures, London 1996; Strategy in Transition, Oxford 2005, Contemporary Corporate Strategy: Global Perspective, London 2007), a trzy książki wydane w Polsce : Strategia sukcesu firmy, Strategia organizacji: w poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, oraz Refleksje o zarządzaniu, stały się bestsellerami na polskim rynku. Profesor Krzysztof Obłój jest znanym doradcą polskich i międzynarodowych firm i członkiem rad nadzorczych Prochem SA, Impel SA, Alior Bank SA.
Pasja i dyscyplina strategii
Spis Treści
Przedmowa
Rozdział l
Czym jest strategia firmy?
Na targowisku koncepcji i pojęć. Zmienna natura strategii
Rozdział 2
Emocje, idee i decyzje
Marzenia i pasje
Na początku jest hipoteza
Kluczowe wybory, czyli gazy, ciecze i stany stałe. Inercja i wykluczenie
Rozdział
Dyscyplina wdrażania strategii
Kto jest decydentem?
Nadawanie sensu zmianom w otoczeniu — zasada zawiasa. Definiowanie granic firmy — zasada terytorium
Granice geograficzne
Granice rynku
Granice produktów i usług
Granice technologii dystrybucji
Cele i priorytety — zasada minimum
Logika celów strategicznych
Priorytety, priorytety, priorytety
Model biznesowy firmy — zasada koperty
Zasoby strategiczne
Kluczowe kompetencje. Łańcuch wartości
Model Opera f ora
Model Integratora
Model Dyrygenta
Podsumowanie
Rozdział 4
Efekt pasji i dyscypliny - przewaga konkurencyjna
Teorie przewagi konkurencyjnej
Przewaga jako tworzenie i przechwytywanie wartości
Zasobowa teoria przewagi konkurencyjnej
Przewaga konkurencyjna a efektywność firmy
Problem zależności przewagi od zasobów i kompetencji firmy
Praktyka przewagi konkurencyjnej
Przewaga naturalna
Przewaga relacji ceny i zróżnicowania
Przewaga systemu obsługi i oferowania rozwiązań
Budowanie barier wejścia
Co powinno się znaleźć w strategii firmy
Orientacja firmy
Źródła przewagi konkurencyjnej
Słowa są ważne
Rozdział 5
Niezmienne cechy strategii
Trudna prostota
Wewnętrzna spójność
Zewnętrzna spójność
Stałe wyzwanie
Rozdział 6
Firma w dryfie — inercja, gry organizacyj i niepewni liderzy
Inercja, czyli dlaczego firmy nie zawracają w mię
Gry o władzę i zasoby
Niepewni liderzy
Przypisy
Jak General Electric i inne przedsiębiorstwa zmieniły proces w zyski
Dzięki programowi Six Sigma zwiększono wydajność i zyski w takich firmach jak General Electric, AlliedSignal czy Motorola. To kierunek dla menedżerów, którzy pragną stworzyć organizacje najwyższej światowej klasy. Jego ilościowe podejście podnosi efektywność i skuteczność organizacji – i sprawiło, że stał się najpopularniejszą metodyką usprawnień w historii.
W jaki sposób możesz wykorzystać program Six Sigma w swojej organizacji?
Rewolucja Six Sigma pokazuje menedżerom i osobom odpowiedzialnym za wdrożenie tego programu, jak rozpocząć i utrzymać inicjatywę Six Sigma w swojej organizacji. Pomaga w przejściu od zarządzania intuicyjnego do takiego, w którym decyzje biznesowe podejmowane są w oparciu o liczby, dane i fakty. Wyjaśnia, w jaki sposób i dlaczego Six Sigma jest lepsza od innych metod poprawy jakości. Przedstawia kluczowe elementy programu Six Sigma i pokazuje, jak utworzyć odpowiednią infrastrukturę niezbędną do pomyślnego wdrożenia go w firmie każdej wielkości.
Proste, lecz szczegółowo przedstawione narzędzia metodyki Six Sigma pozwalają osiągnąć lepszą efektywność, skuteczność i wyższe zyski. Ta książka to łatwy w użyciu przewodnik, opisujący krok po kroku poszczególne fazy metodyki DMAIC i pokazujący menedżerom, w jaki sposób:
budować zespoły, które zajmą się procesami bezpośrednio wpływającymi na strategiczne cele biznesowe firmy,
pokonywać opór przed zmianą,
obliczać wartość sigma na poziomie procesu,
tworzyć konkretne opisy wymiernych problemów, którymi zająć się mają zespoły projektowe,
stosować narzędzia analizy i usprawniania procesów,
osiągać i utrzymywać najwyższe standardy funkcjonowania procesów,
unikać błędów, które mogą doprowadzić do klęski programu Six Sigma.
Ten praktyczny przewodnik, pełen studiów przypadków ilustrujących prawidłowe i błędne sposoby wdrażania Six Sigma, ma jeszcze jedną zaletę: łatwo się go czyta.
O AUTORZE
GEORGE ECKES jest założycielem Eckes and Associates, Inc. (EAI), firmy konsultingowej specjalizującej się we wdrażaniu usprawnień, prowadzeniu szkoleń i wdrożeń Six Sigma, rozwijaniu organizacji i zarządzaniu zmianą. W roku 1996 EAI została wybrana na główną firmę konsultingową z zakresu wdrażania programu Six Sigma dla General Electric.
OPINIE
Rewolucja Six Sigma to wspaniałe kompendium wiedzy i doświadczeń, ukazujących pełne spektrum możliwości Programu Six Sigma. Dostarcza nie tylko gotowych przykładów rozwiązań ale prowokuje do tworzenia własnych, przełomowych. Autor nadaje programowi Six Sigma charakter narzędzia, wspierającego realizację celów strategicznych i podnoszącego efektywność działań doskonalących. To pierwsza tak kompletna i uniwersalna książka o Six Sigma, wydana w języku polskim. George Eckes łamie wiele stereotypów powstałych na temat Programu i ukazuje jego prawdziwy fenomen – skupienie na realizacji celów strategicznych, rozwoju i motywacji pracowników oraz budowaniu kultury organizacji.
- Jarosław Siarkiewicz, Prezes Zarządu Akademia Białego Kruka Sp. z o.o.
Coaching Tao to trzecia książka Macieja Bennewicza na temat coachingu, czyli niezwykle interesującej metody wszechstronnego rozwoju człowieka.
Życie według Autora jest podróżą, która ma doprowadzić podróżnika-człowieka do szeroko pojętego oświecenia, tak by mógł świadomie doświadczyć własnego rozwoju i szczęścia.
Jednak wspaniali uczeni i lektura ich dzieł nie dają tyle, ile nowe sytuacje, nowo poznani ludzie i historie ich życia.
Zgodnie z tym przekonaniem Autor konstruuje przekaz, wprowadzając czytelnika w doświadczenia własnego życia, emocje wywołane przez spotkane osoby. Autor opowiada się za aktywnym byciem tu i teraz, czerpaniem garściami z każdej chwili, która zostaje nam dana. Im więcej walki w różnych dziedzinach, tym większa groźba utknięcia w jałowym sporze, niezdrowej rywalizacji, i tym bardziej oddalamy się od szczęścia.
Tekst czyta się jednym tchem, niemal jak powieść. Nie brak w nim zaskakujących puent, nieprzewidzianych zwrotów akcji. Podobnie jak w poprzednich książkach Autor proponuje ćwiczenia, które ułatwiają poznanie, rozwój postrzegania i oceniania siebie.
Do każdego rozdziału wprowadzają starannie dobrane motta ? między innymi wiersze księdza Twardowskiego, Szymborskiej, Kornhausera, Krynickiego. Bo według Macieja Bennewicza poeci to najprawdziwsi coache ? jak nikt potrafią nazwać dylemat człowieka uwikłanego w rzeczywistość.
Celem prezentowanej monografii, o pojemnym tytule - Zarządzanie w nowej gospodarce. Klasyka i nowoczesność - jest zapoznanie czytelników z najnowszą wiedzą w zakresie nauki o zarządzaniu oraz przedstawienie w niektórych przypadkach ewolucji myśli teoriopoznawczej i praktycznej w tym zakresie.
W opracowaniu dominuje nurt rozważań powiązany z zasadami gospodarki innowacyjnej i opartej na wiedzy, bowiem nie powinno ulegać najmniejszej wątpliwości, iż silniejsze skoncentrowanie uwagi na pozamaterialnych zasobach każdej organizacji oraz ocena efektywności ich aplikacji w rzeczywistości ekonomicznej zapewniają skuteczne pokonywanie barier i stwarzają szanse na ciągłe doskonalenie.
Sposób na sukces największego amerykańskiego wynalazcy
Autorzy proponują prosty system 5 elementów sukcesu, zainspirowany kreatywnymi metodami Edisona. Zaprezentowana w stylu „krok po kroku” książka zapewnia narzędzia i strategie jakich potrzebujesz aby konkurować i wygrywać w świecie biznesu. Ta książka pozwoli Ci odkryć Twój własny geniusz kreacyjny i wpaść na wiele innowacyjnych rozwiązań.
Michael J. Gelb jest uznanym znawcą innowacyjności i autorem 10 książek, takich jak bestseller „Jak myśleć jak Leonardo Da Vinci”. Do jego klientów należą między innymi: Dupont, General Electric, Merck, Microsoft, Nike. Mieszka w Santa Fe.
Osiągnij przywództwo wyższego stopnia – pozwól swoim pracownikom rozwinąć skrzydła!
Przywództwo w najlepszym wydaniu to charakteryzujące się wzajemnym zaufaniem i szacunkiem partnerstwo pomiędzy dwojgiem ludzi, którzy wspólnie pracują, aby osiągnąć wspólny cel. W takim przypadku zarówno lider, jak i pracownik mają możliwość wywierania wpływu na siebie nawzajem. Obie strony odgrywają istotną rolę w podejmowaniu decyzji o bieżących sprawach. Innymi słowy takie przywództwo to „my” a nie „ja”.
Fragment Wstępu
Garry Ridge, dyrektor generalny firmy WD-40, przedstawia w tej książce system oceniania i motywowania pracowników stosowany w jego firmie oraz prezentuje swoją wizję przywództwa. Wyjaśnia, co należy zrobić, aby każdy pracownik stał się zwycięzcą – nie tylko świetnie wykonywał swoje zadania, ale też czuł się osobiście zaangażowany w wyniki przedsiębiorstwa. W drugiej części Ken Blanchard wyjaśnia, dlaczego system zarządzania ludźmi w WD-40 działa tak dobrze i co zrobić, żeby jego elementy skutecznie wprowadzić we własnej organizacji.
Książka jest doskonałą lekturą dla menedżerów, którzy chcą poprawić styl przywództwa w swoich organizacjach i dzięki temu osiągnąć lepsze wyniki.
"Marketing bez tajemnic" to seria praktycznych poradników dających pogłębioną znajomość poszczególnych dziedzin marketingu. Autorzy, opierając się na rozwiązaniach sprawdzonych w praktyce, podają w każdej książce z serii zasady postępowania przy rozwiązywaniu konkretnych problemów dotyczących działania na rynku. Seria jest adresowana do biznesmenów, menedżerów, kadry kierowniczej, urzędników administracji państwowej i samorządowej, studentów wyższych uczelni wszystkich typów oraz słuchaczy różnych kursów i szkoleń doskonalących umiejętności kierownicze i menedżerskie.
Autorka wyjaśnia w książce, czym jest kultura narodowa, skąd biorą się stereotypy i uprzedzenia. Wskazuje obszary biznesu międzynarodowego, na które kultury narodowe mają największy wpływ. Prezentuje różnice kulturowe w komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Ukazuje znaczenie religii, wartości oraz symboli w działalności przedsiębiorstw. Książka zawiera liczne przykłady z praktyki różnych przedsiębiorstw międzynarodowych.
Marketing medialny (MM) to termin, który wraz z postępującym umasowieniem i interaktywnością mediów zyskuje coraz większą popularność. Jego obecność zauważalna jest nie tylko na polu medialnym, ale również politycznym, społecznym i edukacyjnym. Jako przedmiot akademicki lub temat polemik dziennikarskich ? do dzisiaj nie doczekał się dogłębnej analizy naukowej, która nadawałaby mu teoretyczne ramy definicyjne i klasyfikujące. Niniejszy podręcznik jest więc odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku zarówno w kontekście teoretycznym, jak i praktycznym. Autorka, wyjaśniając pojęcie MM, sięga po dziesiątki przykładów z rynku medialnego, co sprawia, że książka staje się fascynującą podróżą w świat środków masowego przekazu, analizowanych poprzez pryzmat produktu, dystrybucji, ceny oraz promocji medialnej.
Książka ukazuje przy pomocy jakich metod marketingowych placówki zdrowotne mogą rozpoznawać pozamedyczne oczekiwania pacjentów, a następnie ich pozyskiwać i utrzymywać jako nabywców usług w długim okresie (rozdziały I i II). Przedstawia źródła finansowania działalności wewnętrzne i zewnętrzne (rozdział IV i V) oraz powiązania między strategiami marketingowymi a strategią finansowania (rozdział III).
Walorem omawianej pracy jest komunikatywny sposób prezentacji i sekwencyjne ujęcie problematyki, zapewniające logicznie spójną konstrukcję. Liczne przykłady, rysunki i tabele pozwalają lepiej zrozumieć prezentowane treści. (?)
Książka jest adresowana do szerokiego grona Czytelników. Opracowanie może stanowić zarówno podręcznik akademicki dla studentów studiów medycznych (kierunku lekarskiego i zdrowie publiczne) i podyplomowych (z zakresu zarządzania ochroną zdrowia), jak i źródło inspiracji dla menedżerów placówek zdrowotnych.
Z recenzji dr hab. Igi Rudawskiej prof. Uniwersytetu Szczecińskiego
Poszukujecie kryteriów, które powiedzą wam, czy możecie sami prowadzić coaching pracowników, czy musicie sięgnąć po pomoc profesjonalnego coacha? A może zastanawiacie się, czy sami nie powinniście poddac się temu procesowi? Coaching często postrzega się niemal jako cudowna broń pomocna w rozwoju osobistym. Jednak co rzeczywiście kryje sie pod tym pojęciem? Książka "Coaching, czyli wspieranie rozwoju pracowników. 99 porad, jak zwiększyć kompetencje zespołu" w sposób praktyczny pokaże wam - jako menadżerom prowadzącym coaching - jak wyjaśnic warunki ramowe coachingu pracowników i skutecznie kształtować ten proces. Poznacie użyteczne i skuteczne metody, nauczycie się pomocnych interwencji oraz dowiecie sie, jak uniknąć pułapek i zapewnic sukces działań w ramach coachingu. Temat naświetlono z perespektywy różnych ról: menedżera będącego trenerem swoich pracowników, zleceniodawcy coachingu oraz samego coachee ( osoby poddawanej coachingowi )
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?