Pasja i dyscyplina strategii
Jak z marzeń i decyzji zbudować sukces firmy
-
Autor: Krzysztof Obłój
- ISBN: 9788375610512
- EAN: 9788375610512
- Oprawa: Twarda
- Wydawca: Poltext
- Format: 16.0x24.0cm
- Język: polski
- Liczba stron: 240
- Rok wydania: 2014
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
39,80złCena detaliczna: 49,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,80 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Jak z marzeń i decyzji zbudować sukces firmy
W świecie morderczego tempa, niepewności, globalnej konkurencji, firma stale musi porządkować i doskonalić swoje działanie. Wymaga to dyscypliny, która pomaga osiągać zaplanowane rezultaty i działać skutecznie bo to się liczy na rynku bardziej niż poprawność metodologiczna czy estetyka. Dyscyplina zarządzania to cztery przedstawione w książce etapy:
- interpretacja otoczenia,
- ustalanie granic firmy,
- określanie celów i priorytetów,
- podejmowanie decyzji o modelu biznesowym.
Nie wolno jednak zapominać o roli pasji, intuicji i marzeń, bo są one są firmie niezbędne, jak nigdy przedtem. Pasja jest źródłem innowacji i zmian – każe sięgać w przyszłość, stawiać ambitne cele, przekraczać oczywiste granice, łamać kanony myślenia. Pasja buduje motywację i zaangażowanie, które nadają firmie sens istnienia, daje także menedżerom i pracownikom szansę na prawdziwe zaangażowanie i odrobinę zwyczajnej radości. Dopiero połączenie pasji i dyscypliny tworzy prawdziwie wygrywające strategie. Gdy firmy działają strategicznie, to obok świata skuteczności pojawia się w ich funkcjonowaniu świat wartości, marzeń i nadziei. I to tworzy niezbędny mythos firmy i rynku – opowieść nie tyle o skutecznej alokacji zasobów, ale o wielkich pasjach i dyscyplinie skutecznych strategii.
I o nich jest ta książka.
O AUTORZE
- interpretacja otoczenia,
- ustalanie granic firmy,
- określanie celów i priorytetów,
- podejmowanie decyzji o modelu biznesowym.
Nie wolno jednak zapominać o roli pasji, intuicji i marzeń, bo są one są firmie niezbędne, jak nigdy przedtem. Pasja jest źródłem innowacji i zmian – każe sięgać w przyszłość, stawiać ambitne cele, przekraczać oczywiste granice, łamać kanony myślenia. Pasja buduje motywację i zaangażowanie, które nadają firmie sens istnienia, daje także menedżerom i pracownikom szansę na prawdziwe zaangażowanie i odrobinę zwyczajnej radości. Dopiero połączenie pasji i dyscypliny tworzy prawdziwie wygrywające strategie. Gdy firmy działają strategicznie, to obok świata skuteczności pojawia się w ich funkcjonowaniu świat wartości, marzeń i nadziei. I to tworzy niezbędny mythos firmy i rynku – opowieść nie tyle o skutecznej alokacji zasobów, ale o wielkich pasjach i dyscyplinie skutecznych strategii.
I o nich jest ta książka.
O AUTORZE
Prof.. Dr hab.. Krzysztof Obłój jest znanym specjalistą z zakresu zarządzania strategicznego i międzynarodowego. Wykłada na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii L. Koźmińskiego oraz w renomowanych szkołach biznesu, m.in.. University of Illinois, ESCP-EAP, Henley Business School, Bled School of Management, Sun Yat-sen University. Jego książki i artykuły są publikowane w USA i Europie (m. in. Managing Across Cultures, London 1996; Strategy in Transition, Oxford 2005, Contemporary Corporate Strategy: Global Perspective, London 2007), a trzy książki wydane w Polsce : Strategia sukcesu firmy, Strategia organizacji: w poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, oraz Refleksje o zarządzaniu, stały się bestsellerami na polskim rynku. Profesor Krzysztof Obłój jest znanym doradcą polskich i międzynarodowych firm i członkiem rad nadzorczych Prochem SA, Impel SA, Alior Bank SA.
Pasja i dyscyplina strategii
Spis Treści
- Przedmowa
- Rozdział l
- Czym jest strategia firmy?
- Na targowisku koncepcji i pojęć. Zmienna natura strategii
- Rozdział 2
- Emocje, idee i decyzje
- Marzenia i pasje
- Na początku jest hipoteza
- Kluczowe wybory, czyli gazy, ciecze i stany stałe. Inercja i wykluczenie
- Rozdział
- Dyscyplina wdrażania strategii
- Kto jest decydentem?
- Nadawanie sensu zmianom w otoczeniu — zasada zawiasa. Definiowanie granic firmy — zasada terytorium
- Granice geograficzne
- Granice rynku
- Granice produktów i usług
- Granice technologii dystrybucji
- Cele i priorytety — zasada minimum
- Logika celów strategicznych
- Priorytety, priorytety, priorytety
- Model biznesowy firmy — zasada koperty
- Zasoby strategiczne
- Kluczowe kompetencje. Łańcuch wartości
- Model Opera f ora
- Model Integratora
- Model Dyrygenta
- Podsumowanie
- Rozdział 4
- Efekt pasji i dyscypliny - przewaga konkurencyjna
- Teorie przewagi konkurencyjnej
- Przewaga jako tworzenie i przechwytywanie wartości
- Zasobowa teoria przewagi konkurencyjnej
- Przewaga konkurencyjna a efektywność firmy
- Problem zależności przewagi od zasobów i kompetencji firmy
- Praktyka przewagi konkurencyjnej
- Przewaga naturalna
- Przewaga relacji ceny i zróżnicowania
- Przewaga systemu obsługi i oferowania rozwiązań
- Budowanie barier wejścia
- Co powinno się znaleźć w strategii firmy
- Orientacja firmy
- Źródła przewagi konkurencyjnej
- Słowa są ważne
- Rozdział 5
- Niezmienne cechy strategii
- Trudna prostota
- Wewnętrzna spójność
- Zewnętrzna spójność
- Stałe wyzwanie
- Rozdział 6
- Firma w dryfie — inercja, gry organizacyj i niepewni liderzy
- Inercja, czyli dlaczego firmy nie zawracają w mię
- Gry o władzę i zasoby
- Niepewni liderzy
- Przypisy