KATEGORIE

Kategorie

Okładka książki Pasja i dyscyplina strategii

Pasja i dyscyplina strategii

Jak z marzeń i decyzji zbudować sukces firmy

  • ISBN: 9788375610512
  • EAN: 9788375610512
  • Oprawa: Twarda
  • Wydawca: Poltext
  • Format: 16.0x24.0cm
  • Język: polski
  • Liczba stron: 240
  • Rok wydania: 2014
  • Wysyłamy w ciągu: niedostępny
  • Brak ocen
  • 39,80
     zł
    Cena detaliczna:  49,90 zł
    Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,80
Artykuł chwilowo niedostępny
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
x

Jak z marzeń i decyzji zbudować sukces firmy

W świecie morderczego tempa, niepewności, globalnej konkurencji, firma stale musi porządkować i doskonalić swoje działanie. Wymaga to dyscypliny, która pomaga osiągać zaplanowane rezultaty i działać skutecznie bo to się liczy na rynku bardziej niż poprawność metodologiczna czy estetyka. Dyscyplina zarządzania to cztery przedstawione w książce etapy:
- interpretacja otoczenia,
- ustalanie granic firmy,
- określanie celów i priorytetów,
- podejmowanie decyzji o modelu biznesowym.
Nie wolno jednak zapominać o roli pasji, intuicji i marzeń, bo są one są firmie niezbędne, jak nigdy przedtem. Pasja jest źródłem innowacji i zmian – każe sięgać w przyszłość, stawiać ambitne cele, przekraczać oczywiste granice, łamać kanony myślenia. Pasja buduje motywację i zaangażowanie, które nadają firmie sens istnienia, daje także menedżerom i pracownikom szansę na prawdziwe zaangażowanie i odrobinę zwyczajnej radości. Dopiero połączenie pasji i dyscypliny tworzy prawdziwie wygrywające strategie. Gdy firmy działają strategicznie, to obok świata skuteczności pojawia się w ich funkcjonowaniu świat wartości, marzeń i nadziei. I to tworzy niezbędny mythos firmy i rynku – opowieść nie tyle o skutecznej alokacji zasobów, ale o wielkich pasjach i dyscyplinie skutecznych strategii.
I o nich jest ta książka.

O AUTORZE
Prof.. Dr hab.. Krzysztof Obłój jest znanym specjalistą z zakresu zarządzania strategicznego i międzynarodowego. Wykłada na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii L. Koźmińskiego oraz w renomowanych szkołach biznesu, m.in.. University of Illinois, ESCP-EAP, Henley Business School, Bled School of Management, Sun Yat-sen University. Jego książki i artykuły są publikowane w USA i Europie (m. in. Managing Across Cultures, London 1996; Strategy in Transition, Oxford 2005, Contemporary Corporate Strategy: Global Perspective, London 2007), a trzy książki wydane w Polsce : Strategia sukcesu firmy, Strategia organizacji: w poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, oraz Refleksje o zarządzaniu, stały się bestsellerami na polskim rynku. Profesor Krzysztof Obłój jest znanym doradcą polskich i międzynarodowych firm i członkiem rad nadzorczych Prochem SA, Impel SA, Alior Bank SA.


Pasja i dyscyplina strategii
Spis Treści

 

  • Przedmowa
  • Rozdział l
  • Czym jest strategia firmy?
  • Na targowisku koncepcji i pojęć. Zmienna natura strategii
  • Rozdział 2
  • Emocje, idee i decyzje
  • Marzenia i pasje
  • Na początku jest hipoteza
  • Kluczowe wybory, czyli gazy, ciecze i stany stałe. Inercja i wykluczenie
  • Rozdział
  • Dyscyplina wdrażania strategii
  • Kto jest decydentem?
  • Nadawanie sensu zmianom w otoczeniu — zasada zawiasa. Definiowanie granic firmy — zasada terytorium
  • Granice geograficzne
  • Granice rynku
  • Granice produktów i usług
  • Granice technologii dystrybucji
  • Cele i priorytety — zasada minimum
  • Logika celów strategicznych
  • Priorytety, priorytety, priorytety
  • Model biznesowy firmy — zasada koperty
  • Zasoby strategiczne
  • Kluczowe kompetencje. Łańcuch wartości
  • Model Opera f ora
  • Model Integratora
  • Model Dyrygenta
  • Podsumowanie
  • Rozdział 4
  • Efekt pasji i dyscypliny - przewaga konkurencyjna
  • Teorie przewagi konkurencyjnej
  • Przewaga jako tworzenie i przechwytywanie wartości
  • Zasobowa teoria przewagi konkurencyjnej
  • Przewaga konkurencyjna a efektywność firmy
  • Problem zależności przewagi od zasobów i kompetencji firmy
  • Praktyka przewagi konkurencyjnej
  • Przewaga naturalna
  • Przewaga relacji ceny i zróżnicowania
  • Przewaga systemu obsługi i oferowania rozwiązań
  • Budowanie barier wejścia
  • Co powinno się znaleźć w strategii firmy
  • Orientacja firmy
  • Źródła przewagi konkurencyjnej
  • Słowa są ważne
  • Rozdział 5
  • Niezmienne cechy strategii
  • Trudna prostota
  • Wewnętrzna spójność
  • Zewnętrzna spójność
  • Stałe wyzwanie
  • Rozdział 6
  • Firma w dryfie — inercja, gry organizacyj i niepewni liderzy
  • Inercja, czyli dlaczego firmy nie zawracają w mię
  • Gry o władzę i zasoby
  • Niepewni liderzy
  • Przypisy

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj