W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
W serii wydawniczej "Media początku XXI wieku" ukazały się:
Tom 1 ? Mechanizmy propagandy. Wizerunek konfliktu kosowskiego w publicystyce, Ł. Szurmiński
Tom 2 ? Etyka w polskim public relations. Refleksje badawcze, J. Olędzki
Tom 3 ? Media masowe wobec przemocy i terroryzmu, A. Kozieł, K. Gajlewicz
Tom 4 ? Komunikacja sieciowa. Uwarunkowania, kategorie i paradoksy, W. Gogołek
Tom 5 ? Model zinstytucjonalizowanych działań lobbingowych firm telewizyjnych wobec instytucji Unii Europejskiej, P. Stępka
Tom 6 ? Aparat represji wobec inteligencji w latach 1945-1956, R. Habielski, D. Rafalska
Tom 7 ? Public relations w komunikowaniu społecznym i marketingu, J. Olędzki
Tom 8 ? Media a rok 1989. Obraz przemian i nowe zjawiska na rynku, Ł. Szurmiński
Tom 9 ? Polityka informacyjna Polskiego Stronnictwa Ludowego (1945-1947), P. Swacha
Tom 10 ? Zawartość mediów czyli rozważania nad metodologią badań medioznawczych, T. Gackowski
Tom 11 ? Obraz muzułmanów we Francji w tamtejszych tygodnikach opinii, K. Gajlewicz-Korab
Tom 12 ? Manipulacja w mediach. Media o manipulacji, T. Gackowski, J. Dziedzic
Tom 13 ? Wizerunek organizacji. Teoria i praktyka badania wizerunku uczelni, A. Waszkiewicz
Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Książka zawiera nowatorskie i oryginalne podejście do zarządzania wizerunkiem firmy. Dotyczy istoty oraz sposobu kształtowania, percepcji i pomiaru wizerunku. Uwzględnia złożoność relacji w sieci interakcji rynkowych i społecznych. Przedstawia prawa i zależności teoretyczno-empiryczne między elementami systemu rynkowego, w ramach którego powstaje rozbieżność między aspiracjami (wizerunek pożądany) a rzeczywistością (wizerunek rzeczywisty). Ustalenie zakresu rozbieżności między pożądanym a rzeczywistym wizerunkiem stanowi punkt wyjścia do formułowania strategii, celów i działań naprawczych, zmierzających do minimalizacji luki między nimi.
Zwykle zakładamy, że duże zmiany wymagają dużych inwestycji. Są jednak sytuacje, w których systemowe i trwałe zmiany na wielką skalę są wprowadzane przez jednostki początkowo niemające żadnych środków oprócz własnej pasji, kreatywności i przedsiębiorczego sposobu myślenia ? można powiedzieć, że w jakiś sposób uzyskują coś z niczego. Jednostki te nazywane są przedsiębiorcami społecznymi, a książka przedstawia specyficzną ?magię? ich podejścia.
Jest coś intrygującego w przedsiębiorcach społecznych, którzy zwykle koncentrują się na rozwiązywaniu najbardziej palących i ? z pozoru ? nierozwiązywalnych problemów społecznych. I robią to z sukcesem ? nie tylko wprowadzają innowacyjne metody, ale także zmieniają nastawienie ludzi i społeczności. Niezależnie więc od celów, takich jak walka z bezrobociem, rozwój zaniedbanych gmin, integracja osób niepełnosprawnych, nowe metody edukacji, równouprawnienie kobiet, ochrona natury ? inicjują oddolny proces, rodzaj łańcucha zmian wpływających na ludzi i społeczności.
W książce przedstawiono teorię i praktykę uzyskiwania zmiany społecznej, szczególnie takiej, która jest długofalowa, nieodwracalna, tworzy obywatelski kapitał społeczny, daje perspektywy, optymizm i otwiera drogę do nowych umiejętności. Zmiana zainicjowana przez przedsiębiorców społecznych staje się wtedy endogenna ? uzyskiwana jest bowiem dzięki potencjałowi tkwiącemu w ludziach i społecznościach, nie jest przynoszona z zewnątrz przez ekspertów. W książce zaprezentowano badania, które wskazują na cechy osobowości sprzyjające budowaniu kapitału społecznego, oraz wprowadzono nową definicję lidera ? osoby działającej poprzez upodmiotowienie społeczności. Przedstawiono także nowe podejście do dynamicznej przedsiębiorczości wraz z szeregiem rekomendacji dotyczących najlepszych sposobów działania. Publikacja została wzbogacona ponad dwudziestoma ciekawymi przykładami z całego świata.
Co najwięksi menadżerowie na świecie robią inaczej
Książka podbiła wszystkie listy bestsellerów w Stanach Zjednoczonych od Financial Times po Amazon.com. Oparta na obszernym materiale empirycznym, jaki zebrali autorzy prowadząc badania w organizacji Gallupa, pokazuje, że istnieje coś, co łączy wszystkich odnoszących sukces menedżerów - jest tym elastyczność w podchodzeniu do sytuacji i ludzi, przekraczanie i łamanie utartych zasad. Książka proponuje model zarządzania, który pozwoli na wprowadzenie decydujących o sukcesie zmian, zwiększenie kreatywności pracowników i zadowolenia klientów oraz osiągnięcie lepszych zysków. MARCUS BUCKINGHAM jest liderem realizowanego przez Insytut Gallupa przez dwadzieścia lat projektu mającego na celu zidentyfikowanie najważniejszych cech wielkich menedżerów i wspaniałych miejsc pracy. Jest też starszym wykładowcą w Gallup's Leadership Institute (Instytucie Przywództwa przy Instytucie Gallupa). CURT COFFMAN jest światowym liderem praktycznych rozwiązań oferowanych przez The Gallup Organization Workplace Management Practice (Instytut Zarządzania Miejscem Pracy przy Instytucie Gallupa). Jest stałym konsultantem do spraw tworzenia wydajnych miejsc pracy nastawionych na klienta. Spośród setek książek o poprawie funkcjonowania organizacji ta jedna jest oparta na obszernym materiale empirycznym i koncentruje się na szczególnych działaniach, które powinni podjąć menedżerowie, aby już dziś ulepszyć swoją organizację. W świecie, w którym zarządzanie ludźmi pozwala wykorzystać występujące wśród nich zróżnicowanie, książka Po pierwsze: Złam wszelkie zasady to lektura obowiązkowa. Jeffrey Pfeffer, profesor w Szkole Biznesu przy Uniwersytecie Stanforda Ta książka to wyzwanie dla powszechnych przekonań o wielkim zarządzaniu, wyzwanie poparte faktami i argumentami nie do odparcia. Bradbury H. Anderson, prezes i dyrektor operacyjny, Best Buy To jest to! Opierając się na przekonujących wnioskach i poważnych wynikach badań Gallupa, Buckingham i Coffman stworzyli mocne fundamenty skutecznego zarządzania. Po raz pierwszy opisano w jasny sposób drogę do pozyskania zaangażowanych pracowników i stworzenia świetnie prosperujących zespołów roboczych. To zmieniło moje podejście do zarządzania menedżerami. Po pierwsze: Złam wszelkie zasady to ważne narzędzie dla każdego kierownika na linii frontu, dla każdego menedżera średniego szczebla i dla każdego lidera. Michael W. Morrison, dziekan na Uniwersytecie Toyota Racjonalne, oparte na doświadczeniu podejście, z jakiego od lat słynął Gallup, uczyniło jeszcze bardziej mierzalnymi niemierzalne aktywa i poprawiło naszą zdolność do zarządzania nimi. Książka Po pierwsze: Złam wszelkie zasady pokazuje jak to zrobić. David Norton, prezes The Balanced Scorecard Collaborative,Inc. Jak określili to sami autorzy, znaczna część wartości firmy znajduje się pomiędzy uszami jej pracowników. Kluczem do sukcesu jest pomnażanie tej wartości przez słuchanie i rozumienie tego, co znajduje się w ich sercach. Panowie Buckingham i Coffman znaleźli prosty sposób pomiaru i tworzenia tego niezwykle istotnego związku. U nas, w Carlson Companies, ich umiejętności pomagają nam stać się firmą naprawdę dbałą o swoich pracowników, firmą, która w przyszłości odniesie na rynku wielki sukces. Marylin Carlson, prezes i dyrektor generalny, Carlson Companies
OSOBISTA EFEKTYWNOŚĆ mówi o tym, jak kierować swoim życiem w taki sposób, aby czerpać z niego jak największą radość i satysfakcję. Osobista efektywność polega na dokonywaniu wyborów, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Chodzi o ustalenie priorytetów i wyznaczenie celów oraz o skuteczność w ich realizowaniu.
Wprowadzenie do skutecznego stosowania metodologii Agile w ogólnej strategi biznesowej.
Jeśli projekt ma osiągnąć sukces, strategia zarządzania musi być dostatecznie elastyczna, by móc dostosować się do dynamicznych, błyskawicznie ewoluujących potrzeb biznesowych. Książka Zrozumieć Agile Project Management pomaga menedżerom projektów przestawić się na myślenie poza schematami dzięki dogłębnemu przedstawieniu zasad i praktyk metodologii Agile. W odróżnieniu od tradycyjnych, sztywno zdefiniowanych procedur biurokratycznych, autor proponuje oparcie się na wyszkoleniu i umiejętnościach współpracujących, wielofunkcyjnych zespołów w celu dostosowania metodologii do problemu, który ma być rozwiązany, zamiast dopasowywania projektu na siłę do określonej metodologii.
Zrozumieć Agile Project Management
? pokazuje, jak techniki zarządzania Agile wpasowują się w inne, bardziej tradycyjne modele zarządzania projektami w celu zapewnienia większej efektywności,
? zawiera wiele przykładów pochodzących z praktyki, ilustrujących dobre i złe implementacje metodologii Agile,
? przedstawia problematykę w sposób wyważony i obiektywny, omawiając zarówno podejścia Agile, jak i bardziej tradycyjne.
Dzięki zastosowaniu przedstawionych tu zasad menedżerowie biznesu i liderzy mogą zwiększyć swoje możliwości radzenia sobie z ryzykiem i złożonością dowolnego indywidualnego projektu ? a zarazem lepiej zrozumieć, jak osiągnąć właściwą równowagę pomiędzy kontrolą a elastycznością w całościowej strategii biznesowej.
Charles G. (Chuck) Cobb, PMP, jest prezesem Breakthrough Solutions, Inc. z siedzibą w Medfield, Massachusetts. Ma rozległe doświadczenia jako menedżer projektów i wiedzę na temat analizy systemów biznesowych i tworzenia oprogramowania. Ponad 20 lat współpracował z wieloma firmami w różnych środowiskach, wykorzystując najrozmaitsze metodologie zarządzania ? zarówno Agile, jak i ?nie aż tak? Agile.
Podręcznik obejmuje wiedzę o zarządzaniu środowiskiem na poziomie całej Polski oraz na poszczególnych szczeblach podziału terytorialnego. Autorzy po omówieniu podstawowych pojęć z zakresu zarządzania środowiskiem i charakteryzowaniu makrosystemu społeczeństwo-gospodarka-środowisko jako obiektu zarządzania przedstawili poszczególne elementy systemu zarządzania środowiskiem, a w tym: regulacje prawne, środki zarządzania środowiskiem, politykę ekologiczną i strategię zrównoważonego rozwoju, instrumenty zarządzania środowiskiem. Następnie zostało przedstawione zarządzanie głównymi elementami systemu, tj. ochroną przyrody, ochroną atmosfery, gospodarką wodną, gospodarką odpadami, bezpieczeństwem ekologicznym.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów zarządzania, ekonomii, ochrony środowiska i gospodarki przestrzennej na różnych poziomach kształcenia.
Jak żyć mądrze, mieć przyjaciół i czuć się szczęśliwym. Jak przekonać do siebie innych? Jak sprawić, aby chcieli nam pomóc w realizacji naszych planów? Jak być sobą i osiągać wyznaczone cele? Chcesz zmieniać świat? Zacznij od siebie! Obudź w sobie lidera to książka skierowana do każdego, kto chciałby przejąć kontrolę nad własnym życiem, mądrze je przeżyć oraz dać sobie szansę na szczęście i sukces. W dzisiejszych bardzo dynamicznych czasach coraz trudniej jest nam budować zdrowe relacje z innymi, bo nawet sami ze sobą często nie możemy dojść do porozumienia. Ciągły brak czasu, zmieniające się wiecznie priorytety i działanie w stresie wpływają na nas w destrukcyjny sposób, odbierając nam przyjemność z codziennego życia. Czy można jakoś temu zaradzić? Czy można znaleźć sposób na szczęście i sukces? Odpowiedzią na te pytania jest koncepcja "świadomego przywództwa osobistego", oparta na siedmiu filarach budujących postawę człowieka, który niezależnie od zajmowanego stanowiska, roli życiowej, wykonywanego zawodu czy statusu materialnego może przejąć kontrolę nad własnym losem i nadać mu sens. Świadome przywództwo osobiste to również sposób na skupianie innych wokół siebie i zarażanie ich entuzjazmem wobec naszych celów. Model ten powstał w efekcie współpracy i rozmów z wieloma ludźmi sukcesu - przedsiębiorcami, menedżerami i gwiazdami polskiego show biznesu - oraz na podstawie własnych życiowych doświadczeń autora. To propozycja i inspiracja, z której każdy może wybrać to, co zechce, i obudzić w sobie lidera! Kim zatem jest "świadomy lider"?
Mediacje w społeczeństwie otwartym to opracowanie, w którym zawarte zostały analizy i refleksje dotyczące prawnych, socjologicznych, psychologicznych i ekonomicznych aspektów prowadzenia mediacji w obszarze działania władz publicznych.
Sędziowie, prokuratorzy, mediatorzy, a także przedstawiciele nauki przedstawiają aktualne uwarunkowania działania tej instytucji w karnym postępowaniu przygotowawczym, postępowaniu sądowym, a także w sferze działania administracji publicznej i władzy ustawodawczej.
Książka adresowana jest zarówno do osób zajmujących się naukowo problematyką mediacji, jak i praktyków. Poszczególne opracowania przedstawiają nie tylko skalę tych problemów, ale zawierają również prognozy, a także wskazówki, które można wykorzystać w praktyce.
W publikacji omówiono m. in.:
- proceduralne bariery prowadzenia mediacji,
- problem charakteru motywacji do kierowania spraw do mediacji,
- problem psychopatii stron - jako przesłanki negatywnej prowadzenia mediacji,
- zjawisko wiktymizacji wtórnej,
- mediację transgraniczną w obrocie gospodarczym zarówno na rynku globalnym, jak i w Unii Europejskiej,
- mediacje elektroniczne (ODR) w wymiarze transgranicznym.
Wykorzystaj pełen potencjał swojego biznesu/firmy/spółki
Masz dobry myśl na rozwój indywidualnej firmie? Stworzyłeś znakomity w każdym calu model biznesowy? Posiadasz perfekcyjną koncepcję działań? To świetnie. A właśnie przestań traktować te plany jak personalne dziecko. Pozwól im edytować się w zgodzie z błyskawicznie ewoluującą sytuacją rynkową. Dzięki temu przestaniesz myśleć wąskotorowo i realizować niewolniczo kolejne punkty programu, a zaczniesz dostrzegać nowe perspektywy i pozaplanowe sposobności. Gdyby twórcy takich korporacji, jak Google, PayPal albo Starbucks, trzymali się własnego pierwotnego biznesplanu, całkiem możliwe, że nigdy byśmy o nich nie usłyszeli. Mówiąc krótko - otwórz się na zamiar B.
Weź do ręki tę nowatorską książkę i odważ się zdiagnozować kwestie własnego modelu biznesowego, a potem wprowadź do niego niezbędne poprawki. Innymi słowy, skieruj korporację na nowy poradnik! Skoncentruj się na pięciu elementach warunkujących rentowność każdego biznesu/firmy/spółki/korporacji/spółki, czyli modelach: zysków, marży netto, operacyjnym, kapitału obrotowego , a dodatkowo inwestycyjnym, i zredukuj ryzyko niepowodzenia do minimum. Pamiętaj, że połowiczny sukces, czyli znalezienie sposobu na biznes, który przynosi korzyści, niemniej jednak nie pozwala wykorzystać całego Twojego potencjału, jest równie problematyczny, jak całkowita klapa.
Tworzenie skutecznego modelu biznesowego.
Testowanie planu A dla warunków polowych.
Sztuka budowy modelu dochodów.
Model marży brutto i ustalanie cen.
Definicja kosztów operacyjnych.
Pomiar wartości kapitału obrotowego.
Lekcje wyniesione ze studiów przypadku.
John Mullins prowadzi badania naukowe , oprócz tego zajęcia z przedsiębiorczości i tematyki venture capital w London Business School oraz dodatkowo na warsztatach regularnie odbywających się na czterech kontynentach. Ma za sobą wiedzę praktyczną budowania trzech korporacji/działalności jednoosobowych/przedsiębiorstw. Jest też autorem książki na temat techniki kompleksowej oceny okazji biznesowych. Artykuły jego autorstwa non stop ukazują się w prasie branżowej, zaś on sam w większości gości w licznych programach radiowych i telewizyjnych, traktujących o przedsiębiorczości czy inwestycjach podwyższonego ryzyka.
Randy Komisar pomaga wyprodukować i kształtować spółki "jutra", należące do grona tych najbardziej wizjonerskich. Jest autorem bestsellera The Monk and the Riddle , ponadto niezliczonych publikacji prasowych na zagadnienie przedsiębiorczości i innowacji. Jako profesor konsultant prowadzi zajęcia na Uniwersytecie Stanforda. Zazwyczaj także występuje — globalnie — w roli prelegenta w trakcie wykładów poświęconych tematyce przedsiębiorczości.
W książce w sposób systematyczny przedstawiono problematykę marketingu jednostek przestrzenno-administracyjnych oraz zakres i sposoby wykorzystania koncepcji marketingowych w odniesieniu do strategii rozwoju miast i regionów.
Autor kompleksowo omawia specyfikę marketingu jednostki osadniczej i marketingowa podejście w zarządzaniu miastami i regionami, a także główne problemy funkcjonowania współczesnych miast konkurujących z innymi o dostęp do deficytowych czynników rozwojowych. Dużo uwagi poświęca również zasadom i procedurom budowy marketingowych strategii pozyskiwania i utrzymywania rynków wewnętrznych i zewnętrznych.
W czwartym wydaniu książki czytelnik znajdzie omówienie zagadnień dotyczących:
- marketingowych strategii pozyskiwania kwalifikowanej siły roboczej przez regiony wiedzy,
- strategii pozycjonowania miast i regionów z uwzględnieniem warunków oraz procedur operacyjnych,
- koncepcji kształtowania miast innowacyjnych oraz odpowiednich modeli i wariantów rozwojowych,
- marketingowego podejścia do lokalizacji obiektów handlowych,
- warunków i koncepcji internacjonalizacji miast i regionów,
- wykorzystania przedsięwzięć sportowych w strategiach rozwoju miast i regionów.
Słowa kluczowe
zarządzanie bezpieczeństwo bezpieczeństwo i higiena pracy bhp
Co sprawia, że system zarządzania bezpieczeństwem pracy jest skuteczny?
Co wpływa na to, że jest on opłacalny, akceptowany przez pracowników
i - przede wszystkim - od czego zależy jego efektywność?
Książka jest przewodnikiem po problemach, z którymi trzeba się zmierzyć, budując dobry system zarządzania bezpieczeństwem pracy. Z pewnością istnieje wiele możliwych rozwiązań, każda firma ma prawo znalezienia własnej drogi, ale warto korzystać ze sprawdzonych metod. Autorom zależało na pokazaniu dobrych praktyk pochodzących z różnych firm, branż, krajów.
W opracowaniu omówiono m.in.:
koncepcję systemów zarządzania, ich integrację i certyfikację;
zarządzanie zagrożeniami i ryzykiem, zmianami, zachowaniami, zdarzeniami wypadkowymi, sytuacjami kryzysowymi, podwykonawcami, pracownikami;
kulturę bezpieczeństwa;
doskonalenie systemu.
Dołączony na płycie suplement jest kolorową wersją książki, w formacie PDF.
To praktyczne i wygodne narzędzie pozwala na przeglądanie, wyszukiwanie, powiększanie barwnych prezentacji i licznych przykładów
70 konkretnych odpowiedzi na 70 zasadniczych pytań
Moją intencją w czasie pisania tej książki było wydobywanie piękna coachingu spod masy nieporozumień, uogólnień, przekłamań i osądów.
Czym jest i czym nie jest coaching?
Coaching funkcjonuje w biznesie od lat 70. XX wieku, a jednak wciąż jest dziedziną nową. Na tyle nową, że nawet definicyjnie samo pojęcie i związane z nim słownictwo nie są do końca uporządkowane. Istniejące sprzeczności wynikają najprawdopodobniej z niewystarczająco sprecyzowanej wiedzy na ten temat oraz braku skrystalizowanych zasad, norm i reguł, które określałyby granice zainteresowań tej dziedziny. Kłopot polega na tym, że "pojemność" coachingu rozrosła się do gigantycznych rozmiarów — niestety, można w nim dziś znaleźć właściwie wszystko, co wiąże się z usługami mającymi wspierać rozwój zawodowy.
Książka, którą trzymasz w dłoni, nie jest nastawiona na to, by nauczyć kogokolwiek coachingu. Autor skupia się w niej przede wszystkim na płaszczyźnie sensu, nie zaś celu. Demaskuje fałszywe i szkodliwe twierdzenia, z którymi spotykają się czasami przyszli klienci - jak to, że coaching usunie wszystkie problemy, że nadaje się na każdą okazję, że jest dla każdego, że każdy może zostać coachem. Przedstawia temat również z perspektywy kandydata do tego zawodu, udowadniając, że droga do mistrzostwa nie jest prosta, jednak bycie coachem może przynosić wiele satysfakcji.
Mit czy nie mit?
Czy coaching to "taka terapia", tyle że w ramach firmy?
Czy coach jest tym, który musi wszystko wiedzieć?
Czy tylko psycholog może być dobrym coachem?
Czy hipnoza to skuteczna technika pracy w coachingu?
Czy w coachingu wszystkie chwyty są dozwolone?
Czy coaching kiedyś przeminie?
Tak czy nie? Przeczytaj, sprawdź i przekonaj się sam!
Piotr Pilipczuk - jeden z pionierów coachingu w Polsce. Reprezentuje nurt coachingu systemowego, holistycznego. Jest certyfikowanym trenerem ICC, najstarszej w Polsce międzynarodowej szkoły coachingu ( ukończyło ją wielu coachów znanych i aktywnych w biznesie oraz nauce). Wraz z Anną Ratajczyk zainicjował powstanie pierwszej na świecie Izby Coachingu. Uczeń i współpracownik wybitnych trenerów, Josepha O’Connora i Andrei Lages-O’Connor (założycieli International Coaching Community).
Obowiązujące przepisy w zakresie szkolenia okresowego w dziedzinie bhp wprowadzają wzorcowy program szkolenia, który powinien być przez organizatora szkolenia dostosowany do potrzeb uczestników szkolenia konkretnego zakładu pracy.
Niniejszy podręcznik, opracowany zgodnie z programem ramowym szkolenia dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych, zawartym w rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. Nr 180, poz. 1860 z późn zm.), ma za zadanie wesprzeć organizatorów szkolenia w dostosowaniu programu do oczekiwań, jakie ma spełnić szkolenie okresowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
Obowiązujące przepisy w zakresie szkolenia okresowego w dziedzinie bhp wprowadzają wzorcowy program szkolenia, który powinien być przez organizatora szkolenia dostosowany do potrzeb uczestników szkolenia konkretnego zakładu pracy.
Niniejszy podręcznik, opracowany zgodnie z programem ramowym szkolenia dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych, zawartym w rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. Nr 180, poz. 1860 z późn zm.), ma za zadanie wesprzeć organizatorów szkolenia w dostosowaniu programu do oczekiwań, jakie ma spełnić szkolenie okresowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
Stan prawny na dzień 1 marca 2012 roku.
Książka traktuje o mechanizmach zdobycia władzy we współczesnej kampanii wyborczej. Przedstawione w niej fascynujące i rzadko, jak dotąd, badane zjawisko marketingu politycznego, analizowanego jako element komunikowania politycznego, na podstawie kampanii prezydenckich w USA i Polsce.
Podstawowy walor tego opracowania to połączenie teorii marketingu politycznego z praktyką. Z jednej strony, książka ta służyć więc może jako podręcznik akademicki, z drugiej - stanowi wyczerpujący przegląd technik i metod stosowanych w kampanii wyborczej, ułatwiających kształtowanie postaw wyborców i zdobywanie ich głosów.
Tak więc, książka ta będzie przydatna i zainteresuje zarówno studentów kierunków humanistycznych oraz zarządzania i marketingu, specjalistów zajmujących się marketingiem, reklamą czy public relations, jak i polityków oraz osoby zainteresowane mechanizmami rywalizacji wyborczej.
Książka przedstawia, jak skutecznie porozumiewać się, zwiększać satysfakcję z pracy, efektywnie włączyć się w wykonywanie celu grupowego i unikać błędnej interpretacji otaczającego środowiska czyli jak zostać doskonałym liderem, menedżerem lub pracownikiem.
Pozycja prezentuje następujące zagadnienia:
zachowania organizacyjne,
czynniki wpływające na osobowość i jej wpływ na człowieka w środowisku pracy,
percepcję człowieka w rozumieniu środowiska pracy,
wartości w zachowaniach pracowników i ich diagnozę,
motywację w firmie,
istotę, przyczyny i etapy istnienia grupy,
kształtowanie i pomiar satysfakcji z pracy,
podejmowanie decyzji,
porozumiewanie się w organizacji i jego ulepszanie,
koncepcję i działanie kierownika oraz przywódcy.
Nazwa "szkoła austriacka" pochodzi stąd, że gros jej twórców wywodzi się - jak się pewnie domyślacie - z Austrii.
Jednakże okupacja nazistowska tego kraju doprowadziła do rozprzestrzeniania się jej przedstawicieli na cały świat. Dzisiaj wybitni ekonomiści reprezentujący szkołę austriacką pracują pod wszystkimi szerokościami geograficznymi.
W niniejszej książce, pod terminem "ekonomista austriacki" rozumieć będziemy reprezentantów szkoły austriackiej bez względu na to, czy mieszkają oni w Austrii czy poza nią.
W książce kompleksowo omówiono kwestię zatrudniania osób z różnego rodzaju niepełnosprawnością, w tym zagadnienia takie jak:
- sposoby doskonalenia procesu rekrutacji, tak by uwzględniał osoby z niepełnosprawnością,
- metody pozwalające zidentyfikować utalentowanych kandydatów z niepełnosprawnością, którzy będą mogli realizować swój potencjał w firmie,
- kształtowanie kultury organizacji przyjaznej niepełnosprawności,
- przygotowanie stanowiska pracy osób z niepełnosprawnością i wdrażanie ich do pracy,
- budowanie zintegrowanego, zmotywowanego i efektywnego zespołu.
Książka ma bardzo praktyczną konstrukcję - opisano w niej krok po kroku wszystkie aspekty organizacyjno-prawne związane z zatrudnianiem osób z niepełnosprawnością. Przy poszczególnych zagadnieniach znajdują się powołania na konkretne polskie przepisy prawne regulujące daną kwestię i przykłady z praktyki dotyczące zatrudniania osób z niepełnosprawnością. Publikacja obala mit, że przystosowanie miejsca pracy dla osób z niepełnosprawnością i wdrożenie takich osób do pracy w firmie jest kosztowne lub trudne.
Osoby z niepełnosprawnością to często utalentowani i wykształceni ludzie, których potencjał nie jest wykorzystywany przez pracodawców. Mają oni cechy bardzo przydatne w każdej organizacji: są odporni, lojalni, potrafią szybko przystosowywać się do nowych warunków i w twórczy sposób rozwiązywać problemy, są też często znakomitymi mediatorami. Książka zawiera szereg praktycznych wskazówek i informacji pomocnych przy wyszukiwaniu i pozyskiwaniu wartościowych dla firmy, utalentowanych pracowników z niepełnosprawnością oraz zatrudnianiu ich i wdrażaniu do pracy w organizacji.
DLACZEGO PRAKTYCZNY PRZEWODNIK?
Rok po wydaniu książki zatytułowanej Pięć dysfunkcji pracy zespołowej otrzymałem wiadomość, że poziom sprzedaży przekroczył oczekiwania. Było to bardzo miłe. Ostrzeżono mnie jednak, że w ciągu roku lub dwóch sytuacja może się zmienić, więc jak większość autorów miałem nadzieję, że spadek nie będzie zbyt duży.
Możesz sobie wyobrazić, jak byłem przyjemnie zaskoczony, gdy dowiedziałem się, że w okresie kolejnych dwunastu miesięcy sprzedaż zamiast spaść, wzrosła. Wspaniale!
Stało się jednak jeszcze coś, czego nie przewidywałem. Zwiększyła się liczba zleceń dla mojej firmy konsultingowej, The Table Group, która rozwijała się szybciej, niż mogłem to sobie wyobrazić. Czytelnicy dzwonili, by się dowiedzieć, jak mogą lepiej zrozumieć i wdrożyć koncepcje opisane w mojej książce.
Chociaż brzmi to zaskakująco, szybko okazało się, że jesteśmy w stanie pomóc jedynie niewielkiej części osób, które zwracały się do nas z zapytaniami. W rezultacie część z nich mogła mieć problemy z doskonaleniem pracy zespołów bez naszego wsparcia. Doszliśmy do wniosku, że nie jest to dobra sytuacja i stąd narodził się pomysł opracowania praktycznego przewodnika. Cel tej książki jest prosty: dać menedżerom, liderom zespołów, konsultantom i praktykom zarządzania narzędzie pomagające wdrożyć koncepcje opisane w Pięciu dysfunkcjach pracy zespołowej.
Podobnie jak w przypadku innych moich książek doszedłem do wniosku, że i ta powinna być relatywnie krótka, gdyż uważam, że najcenniejszym zasobem dla większości liderów jest czas. Uważam również, że nauka budowania zespołu, mimo że jest niezwykle istotna, nie powinna być zbyt absorbująca czy skomplikowana. Próbowałem napisać tę książkę w taki sposób, by była łatwa w lekturze jako całość, a jednocześnie by można było w niej łatwo odnaleźć interesujące danego czytelnika zagadnienie.
Mam szczerą nadzieję, że ta pozycja pomoże zarówno tobie, jak i twojemu zespołowi. Życzę powodzenia!
PATRICK LENCIONI
Lafayette, Kalifornia, styczeń 2005
Przezwyciężanie pięciu dysfunkcji pracy zespołowej - fragment książki
KRóTKI PRZEGLĄD MODELU
Chociaż wysoka efektywność pracy zespołowej nie jest łatwa do osiągnięcia, trudność nie polega na skomplikowaniu całego procesu. Gdyby tak było, nie udałoby mi się go zapewne opisać na stronie lub dwóch.
Prawdziwym miernikiem efektywności pracy zespołu jest to, czy osiąga on zakładane rezultaty. By tak się działo, musi on stale przezwyciężać pięć dysfunkcji charakteryzujących się zachowaniami opisanymi poniżej.
• Dysfunkcja nr 1: brak zaufania. Członkowie efektywnych zespołów ufają sobie nawzajem na podstawowym emocjonalnym poziomie. Nie obawiają się dyskutować na temat własnych słabości, błędów, obaw i zachowań. Są całkowicie otwarci wobec innych, nie stosują barier ochronnych. Jest to niezbędne, gdyż...
• Dysfunkcja nr 2: strach przed konfliktem. ...członkowie zespołów, którzy sobie ufają, nie obawiają się prowadzić gorących dyskusji dotyczących kwestii kluczowych dla osiągnięcia sukcesu przez organizację. Nie wahają się nie zgadzać się z innymi, podawać w wątpliwość ich punkt widzenia, a wszystko to w duchu znalezienia najlepszych rozwiązań, odkrycia prawdy i podejmowania najlepszych decyzji. Jest to ważne, gdyż...
• Dysfunkcja nr 3: brak zaangażowania... .członkowie zespołu, którzy angażują się w konflikt, są w stanie osiągnąć konsensus dotyczący podjęcia ważnej decyzji nawet w sytuacji, gdy na po-
czątku część z nich ma inne zdanie. Dzieje się tak dlatego, że wszyscy mają pewność, że przedstawiono wszelkie wątpliwości, idee i pomysły i że nic nie zostało zamiecione pod dywan. Ma to decydujące znaczenie, gdyż...
• Dysfunkcja nr 4: unikanie odpowiedzialności. ...członkowie zespołów, którzy angażują się w proces podejmowania decyzji i postępowanie zgodne z ustalonymi standardami, jeżeli chodzi o efektywność, nie obawiają się wymagać od innych, by cechowali się taką samą postawą. Ponadto tacy członkowie zespołu uważają, że odpowiedzialność za wyniki dotyczy nie tylko lidera, lecz wszystkich. Jest to istotne, gdyż...
• Dysfunkcja nr 5: brak przywiązywania wagi do rezultatów. ...jest bardziej prawdopodobne, że członkowie zespołów, którzy nawzajem sobie ufają, angażują się w konflikt, nie unikają przyjmowania odpowiedzialności za podejmowane decyzje i wymagają tego od innych, odłożą na bok indywidualne priorytety i skoncentrują się na tym, co jest najlepsze dla ogółu. Tacy ludzie nie ulegają pokusie, by na plan pierwszy wysuwać interesy własnych działów, rozwój indywidualnej kariery, czy też własne ego, a nie to, od czego uzależnione jest osiągnięcie sukcesu przez zespół.
I to tyle, jeżeli chodzi o model osiągania efektywności pracy zespołu.
Przezwyciężanie pięciu dysfunkcji pracy zespołowej
Spis treści:
Dlaczego praktyczny przewodnik?
Część pierwsza. Doprecyzowanie pojęć
Efektywność pracy zespołowej
Krótki przegląd modelu
Dwa ważne pytania
Część druga. Przezwyciężanie pięciu dysfunkcji pracy zespołowej
Przezwyciężanie dysfunkcji nr 1.
Budowanie zaufania
Przezwyciężanie dysfunkcji nr 2.
Doskonalenie zarządzania konfliktem
Przezwyciężanie dysfunkcji nr 3.
Kreowanie zaangażowania
Przezwyciężanie dysfunkcji nr 4.
Przyjmowanie odpowiedzialności
Przezwyciężanie dysfunkcji nr 5.
Koncentracja na rezultatach
Część trzecia. Odpowiadanie na pytania i przewidywanie mogących pojawić się problemów
Typowe pytania
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?