W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Jeżeli jesteś przedsiębiorcą i zajmujesz się szeroko pojętym handlem, to prędzej czy później zadasz sobie pytanie: "Jak najtaniej mogę kupić produkt?" Mimo że jest wiele zasad ważnych i mniej ważnych w handlu, jest jednak jedna, które panuje niezmiennie od lat. Brzmi ona:
Kup jak najtaniej, sprzedaj jak najdrożej.
Publikacja przeznaczona jest dla lekarzy medycyny pracy. Jej celem jest przybliżenie zagadnień dotyczących zatrudniania i sprawowania opieki nad pracownikiem niepełnosprawnym.
Dzięki zawartym w niej komentarzom do obowiązujących przepisów prawnych dotyczących osób niepełnosprawnych, orzekania o niepełnosprawności i opiece nad pracownikiem niepełnosprawnym, łatwiej będzie zrozumieć problem niepełnosprawności i rozwiać wątpliwości z jakimi borykają się lekarze medycyny pracy.
Ponadto, omówione najważniejsze orzeczenia sądowe dotyczące niepełnosprawnych pracowników, ułatwią podjęcie właściwych decyzji przy sprawowaniu opieki profilaktycznej.
Zbiór dokładnych instrukcji przeprowadzenia 201 ciekawych i nieschematycznych grupowych ćwiczeń i gier, przeznaczony dla trenerów i szkoleniowców prowadzących sesje różnego typu i o różnej tematyce.
Zaprezentowane tu gry przeznaczone są zarówno dla dużych grup, jak i małych, kilkuosobowych zespołów. Pozwalają urozmaicić długą lub monotonną sesję szkoleniową, mogą być znakomitym sposobem na rozpoczęcie spotkania lub wprowadzenie nowego tematu, umożliwiają uczestnikom szkoleń odprężenie się i rozluźnienie, będąc okazją do wspólnej zabawy. Pomagają prowadzącemu podtrzymać zainteresowanie uczestników tematem sesji i zaktywizować ich, i to nie tylko dzięki gimnastyce umysłu, ale także ciała.
Gry zostały podzielone na kategorie odzwierciedlające ich zastosowania i cele, takie jak autoprezentacja i otwarcie się na innych, rozpoczęcie spotkania, wzajemne zapoznanie się, ożywienie monotonnej wypowiedzi, ćwiczenia dodające energii, integracja grupy, wyciszenie i relaks, ćwiczenia w plenerze i inne.
Opis każdego z ćwiczeń zawiera informacje dotyczące:
- celów i proponowanych zastosowań,
- liczby uczestników, dla której dane ćwiczenie jest przeznaczone,
- poziomu aktywności fizycznej i zaangażowania,
- przybliżonego czasu trwania, niezbędnych rekwizytów,
- przebiegu ćwiczenia krok po kroku.
Opisy uzupełnione są dodatkowymi wskazówkami dla prowadzącego oraz propozycjami modyfikacji w celu dostosowania do specyficznych potrzeb grupy. Do wybranych gier i ćwiczeń dołączono arkusze z materiałami pomocniczymi dla prowadzącego i uczestników.
Trzy dogmaty zarządzania
Każda firma, instytucja i organizacja ma własną kulturę pracy, która stanowi wypadkową rynkowych doświadczeń, specyfiki branży, a nawet charakteru założycieli, właścicieli oraz kadry menedżerskiej. Jeśli chodzi o zarządzanie personelem, sposób prowadzenia działań marketingowych czy też organizację działu sprzedaży, nie ma ścisłych dogmatów, których wszystkie podmioty gospodarcze powinny ściśle się trzymać. Jednak istnieją też takie obszary związane z zarządzaniem, w których nie może być odstępstw od przyjętych modeli referencyjnych. To jakość, bezpieczeństwo i ryzyko.
Niniejsza książka kompleksowo - od strony teoretycznej oraz praktycznej - porusza zagadnienia związane z zarządzaniem jakością, bezpieczeństwem i ryzykiem. Autorzy przyjęli założenie, że omawiane tu systemy zarządzania są najbardziej dojrzałymi rozwiązaniami, a ich zastosowanie może przynieść korzystne rezultaty (z uwagi na holistyczny charakter proponowanych działań). Podstawowym celem opracowania jest ukazanie zasad, modeli, procesów i narzędzi systemowego zarządzania jakością, bezpieczeństwem i ryzykiem we współczesnych organizacjach.
Marek Bugdol - profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego, kierownik Zakładu Zarządzania Zasobami Ludzkimi, członek Komitetu Polskiej Nagrody Jakości. Autor jedenastu książek i ponad 180 artykułów oraz opublikowanych referatów. Doświadczenie zawodowe w zakresie wdrażania systemów jakości i koncepcji TQM zdobywał w przemyśle, a także w administracji publicznej. Jest również menedżerem jakości.
Piotr Jedynak - doktor habilitowany nauk ekonomicznych w dziedzinie nauk o zarządzaniu. Wicedyrektor Instytutu Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego, kierownik Zakładu Znormalizowanych Systemów Zarządzania w tymże instytucie. Audytor certyfikujący znormalizowane systemy zarządzania. Autor licznych publikacji w zakresie funkcjonowania systemów zarządzania oraz zarządzania ryzykiem, a także wielu projektów i ekspertyz dotyczących praktyki zarządzania organizacjami.
Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (Corporate Social Responsibility) to filozofia działania oparta na zasadzie poszanowania interesów wszystkich podmiotów funkcjonujących w organizacji i jej otoczeniu.
W książce wyjaśniono pojęcia i zagadnienia z zakresu społecznej odpowiedzialności. Wskazano, jak można je włączyć do strategii przedsiębiorstwa, aby stały się narzędziem rozwiązywania problemów, minimalizowania ryzyka i poprawy reputacji firmy.
Dzięki lekturze można:
- zrozumieć koncepcję społecznej odpowiedzialności oraz jej powiązania z innymi koncepcjami z zakresu zarządzania,
- poznać standardy i modele zarządzania społeczną odpowiedzialnością,
- dowiedzieć się, jak przedsiębiorstwa mogą umiejętnie tworzyć relacje z interesariuszami,
- poznać narzędzia zarządzania społeczną odpowiedzialnością oraz ich praktyczne zastosowania.
Przyszedłem na pokaz do Morskiego Świata, żeby oderwać się od myślenia o pracy, a trafiłem na szkolenie z zarządzania - dziwił się Kevin.
Może to zabrzmi dziwnie - powiedział Dave - ale właśnie o to chodzi w pracy z orkami.
Aktywuj walenia, by pozbyć się lenia!
Czuj się w biznesie jak orka w wodzie!
Whale done! - relacje, w których wszyscy mają rację!
Czym różni się zarządzanie ludźmi i tworzenie relacji od trenowania olbrzymich orek? Tym, że ludzie niechętnie skaczą, gdy gra toczy się o rybę. To wszystko. Sekretną receptą na sukces w tych obu procesach są trzy niezbędne kroki:
zbudowanie zaufania,
podkreślenie pozytywów,
przekierowanie energii, gdy pojawiają się błędy.
Orki są jak ludzie, tylko trochę milsze. Sprawdź, jak i Ty możesz poprawić jakość swoich relacji dzięki wiedzy, przekazanej przez trenerów ssaków wodnych i jednego z najbardziej wnikliwych oraz wpływowych autorów w dzisiejszym świecie biznesu.
Dr Ken Blanchard jest przewodniczącym zarządu Ken Blanchard Companies Inc. oraz autorem wielu książek, w tym międzynarodowego hitu Jednominutowy menedżer (Onepress, 2007). Według "New York Timesa" to właśnie jego książki z zakresu zarządzania sprzedają się najlepiej.
Thad Lacinak to wiceprezes i dyrektor ds. szkolenia zwierząt w Busch Entertainment Corporation. Ma dwadzieścia osiem lat doświadczenia w szkoleniu ssaków morskich.
Chuck Tompkins jest wiceprezesem oraz opiekunem zwierząt w SeaWorld w Orlando na Florydzie i ma ponad ćwierć wieku doświadczenia w pracy z orkami. Jim Ballard jest pedagogiem, trenerem i pisarzem.
W publikacji przedstawiono zagadnienia przetwarzania danych osobowych zarówno w obrocie tradycyjnym, jak i z wykorzystaniem internetu, w szczególności dotyczące:
- uprawnień kontrolnych Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych,
- przekazywania danych osobowych do państw trzecich,
- zakresu zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Atutem pracy jest zamieszczenie w niej kazusów, których źródłem są sprawy z zakresu ochrony danych osobowych oraz świadczenia usług drogą elektroniczną, zaczerpnięte z orzecznictwa sądów polskich i rozstrzygnięć organów regulacyjnych, m.in. publikowanych decyzji Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych oraz Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, oraz zaleceń i opinii, w tym opinii Grupy Roboczej. Analiza różnych stanów faktycznych pozwoli czytelnikowi na bardziej wnikliwe zapoznanie się z danym zagadnieniem.
Stan prawny na 1 maja 2012
W książce omówiono biznesowe skutki regulacji w dziedzinie prawa konkurencji. Zaprezentowano najnowszy stan prawny i faktyczny w zakresie percepcji i stosowania prawa konkurencji. Czytelnicy znajdą tu odpowiedzi na wiele ważnych pytań, m.in.:
- Jak rozwijać biznes, aby nie popaść w konflikt z prawem konkurencji?
- Jak budować przewagę konkurencyjną firmy, aby nie spotkać się z zarzutem nadużywania dominującej pozycji na rynku?
- Jakie zapisy porozumień, konieczne z biznesowego punktu widzenia, nie będą sprzeczne z prawem konkurencji?
- Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby pożądana fuzja lub przejęcie nie spotkały się z negatywną opinią organu antymonopolowego?
Drugie wydanie publikacji zostało uzupełnione o antymonopolową analizę rekomendacji marketingowych Ph. Kotlera. Autorka szczegółowo omówiła też takie kwestie, jak antykonkurencyjne znaczenie pionowych porozumień między przedsiębiorstwami oraz analizy rynkowe w prewencyjnej kontroli koncentracji. Ilustrację zastosowań regulacji antymonopolowych w praktyce stanowią liczne studia przypadków.
Książka powstała na podstawie doświadczeń autorki zdobytych w pracy na stanowisku doradcy antymonopolowego dużych firm polskich i zagranicznych oraz podczas tworzenia Urzędu Antymonopolowego i kierowania jego pracami w pierwszym okresie polskiej transformacji.
W swojej pracy Wojciech Peszyński podjął interesującą próbę charakterystyki i oceny działań reklamowych realizowanych przez polskie podmioty rywalizacji politycznej w trakcie parlamentarnych kampanii wyborczych. Z perspektywy polskiej refleksji naukowej nad komunikowaniem politycznym, zaskakująco ubogiej w znaczące opracowania na temat reklamy politycznej, podjęcie tej tematyki badawczej przez Autora zasługuje na szczególne wyróżnienie. Należy podkreślić dobre przygotowanie merytoryczne, widoczne zarówno w części teoretycznej, jak i empirycznej pracy. W kompetentny naukowo sposób przedstawiono kluczowe zagadnienia z zakresu teorii marketingu politycznego odnoszące się do reklamy politycznej; w równie rzetelny sposób dokonano analizy materiałów reklamowych z polskich kampanii wyborczych, trafnie wskazując ewolucję koncepcji formatowania telewizyjnych przekazów reklamowych w praktyce politycznej.
Z recenzji prof. dr. hab. Mariusza Kolczyńskiego
Celem książki jest aplikacja wiedzy związanej z zarządzaniem projektami do pola B+R. Osiągnięcie owego celu redaktorzy i autorzy tego tomu założyli poprzez stworzenie publikacji odwołującej się zarówno do wiedzy teoretycznej, jak i doświadczeń praktycznych oraz odpowiedni dobór wątków w niej poruszanych. W związku z tym, przedstawiana książka skupia się na najbardziej istotnych kwestiach związanych z prowadzeniem prac badawczych w różnych obszarach wiedzy, a poruszane w niej zagadnienia zawierają uniwersalne wytyczne dotyczące różnych aspektów zarządzania projektem B+R, w tym: ogólną metodykę zarządzania projektami, metody prognozowania i oceny dojrzałości technologii, metody zarządzania jakością, sposoby tworzenia i zarządzania zespołami badawczymi, możliwości komputerowego wspomagania zarządzania projektami innowacyjnymi, formy audytu projektów badawczych (ze szczególnym uwzględnieniem projektów finansowanych ze środków UE) oraz zagadnienia związane z ochroną własności intelektualnej projektów badawczych, zwłaszcza tych realizowanych w sektorze nauki.
W książce zaprezentowane zostało nowatorskie podejście do zakresu, funkcji i celów zarządzania kosztami we współczesnym przedsiębiorstwie, a także do możliwości wykorzystania instrumentów rachunkowości zarządczej w tym obszarze. Czytelnik znajdzie w niej genezę zarządzania kosztami oraz wyjaśnienie niejasności związanych z tym pojęciem. Określone zostały tu relacje między rachunkiem kosztów, rachunkowością zarządczą, controllingiem oraz zarządzaniem kosztami. Zaprezentowano zakres zadaniowy zarządzania kosztami w przedsiębiorstwie w postaci jego etapów, form i funkcji, a także jego strategiczny wymiar oraz analizę możliwości wykorzystania instrumentów rachunkowości zarządczej w zarządzaniu kosztami. Ponadto przedstawiona została autorska koncepcja wykorzystania benchmarkingu jako instrumentu rachunkowości zarządczej, wraz z ankietą benchmarkingową służącą do praktycznego wykorzystania benchmarkingu w omawianym obszarze.
Dyrektorzy szkół lub placówek oświatowych są zobowiązani do tworzenia, oceny i stałego rozwijania systemu kontroli zarządczej!
Prezentowana pozycja pomoże w szybkim i prawidłowym, zgodnym z prawem, zorganizowaniu systemu kontroli zarządczej zgodnie ze standardami ogłoszonymi w Komunikacie MF i wytycznymi Ministerstwa Finansów.
Publikacja zawiera:
szczegółowe omówienie wszystkich standardów kontroli zarządczej wraz ze wskazówkami praktyka dotyczącymi ich stosowania i licznymi przykładami konkretnych dokumentów, które pomogą w realizacji postanowień standardów;
bardzo obszerny zbiór wzór ok. 70 dokumentów, przykładowych instrukcji niezbędnych do właściwego zorganizowania systemu kontroli zarządczej
dołączona płyta CD ze wszystkim wzorami dokumentów w formacie MS Word ? pozwala na łatwe i proste stworzenie własnej dokumentacji.
Opracowanie przygotowane przez doświadczonego specjalistę, wieloletniego dyrektora i pracownika administracji oświatowej, który przełożył swoje bogate doświadczenie zawodowe na szereg dokumentów, wzorów, podpowiedzi i instrukcji umożliwiających stworzenie systemu kontroli zarządczej w szkole lub placówce oświatowej.
Przykuwający uwagę, pasjonujący esej na temat instytucji, łączący w sobie inspiracje z jednej strony socjologią francuskiego klasyka, Émile’a Durkheima, z drugiej zaś polskiego mikrobiologa Ludwika Flecka. Douglas zastanawia się w nim nad kategoriami współpracy i solidarności, które nieodłącznie powiązane są z ich odwrotną stroną: odrzuceniem i brakiem zaufania. Na jakiej podstawie tworzy się w danej instytucji zaufanie, sprawiające, że ludzie mogą ze sobą współpracować? Kiedy brak zaufania między współpracownikami sprawia, że niemożliwe staje się jakiekolwiek działanie? Kiedy pewne emocje i zachowania w ramach instytucji są uznawane za racjonalne, a kiedy tej racjonalności pozbawione?
Doskonała lektura nie tylko dla antropologów, ale również socjologów i filozofów nauki.
Dzięki Shermerowi poznajemy ewolucyjne korzenie naszego poczucia sprawiedliwości i innych moralnych zachowań i śledzimy też, w jaki sposób ta ewolucyjna moralność ukształtowała i kształtuje rynek i gospodarkę rynkową. Autor z olbrzymią erudycją porusza się po dorobku nauk społecznych i ekonomii, skąd czerpie wiele (czasem przy tym bardzo zabawnych) przykładów ilustrujących ewolucyjną genezę ekonomii.
Książka traktuje o patologiach emocjonalnych w rodzinach i w środowiskach pracy. Analfabeta emocjonalny to osoba, która nie umie poznawać, odczytywać emocji i uczuć u siebie i u innych osób, w rodzinie czy w pracy. Analfabeci emocjonalni to: dzieci, młodzież, dorośli, którym w życiu codziennym brakuje empatii, czyli ciepła, miłości, przyjaźni, chęci niesienia pomocy, wrażliwości na cierpienia innych.
Z recenzji prof. Politechniki Opolskiej dr. hab. Krzysztofa Kowalika:
Książka zdecydowanie zasługuje na publikację i promocję, gdyż podejmuje kolejny (na wzór poprzednich książek Autora) aktualny problem ujawniający się w życiu społecznym, a którego zdiagnozowanie oraz terapia mogą wydatnie wpłynąć na korzystne jego zmiany.
Dlaczego większość firm zniknie z rynku i jak się przed tym bronić?
Zasady zarządzania znają wszyscy menedżerowie, ale praktykują je tylko najlepsi!
Znamy, znamy, nie stosujemy i… upadamy!
Niektóre prawdy dotyczące zarządzania są oczywiste. Menedżerowie wiedzą na przykład, że przy sprzedaży sprawdza się zasada Pareto, według której 20% największych klientów powinno dostarczać 80% przychodów i o tych odbiorców należy dbać szczególnie - nawet kosztem zaniedbywania pozostałych. Większość zarządzających potwierdzi, że kwoty przeznaczone na marketing, o ile są dobrze wydane, stanowią inwestycję, nie zaś pusty koszt dla przedsiębiorstwa. Przełożeni zdają sobie sprawę z tego, iż w relacjach z podwładnymi powinny obowiązywać szczerość, sprawiedliwość i zaufanie. Dlaczego zatem nie stosują tych zasad w praktyce?
W chwili przygotowywania niniejszej publikacji spośród stu największych amerykańskich przedsiębiorstw działających w 1935 roku istniało jeszcze tylko trzydzieści sześć, a zaledwie jedna firma (IBM) znajdowała się ciągle w grupie gigantów. Jednocześnie skonstatowano, że — choć podmioty gospodarcze tworzy się na ogół z myślą o tym, że będą funkcjonować wiecznie — w praktyce okres życia firmy nie przekracza średnio piętnastu lat. Dlaczego tak się dzieje? Kto jest temu winien? Menedżerowie czy nieprzewidziane przypadki? I jak ustrzec się przed pułapkami pojawiającymi się w trakcie działania podmiotów gospodarczych?
Uwaga!
Książka wzbogacona o pięć mrożących krew w żyłach opowieści dla menedżerów!
Sprzedawca w dążeniu do ideału
Dlaczego każdy dobry handlowiec powinien nadal podnosić kwalifikacje? Jeśli nie dla własnej satysfakcji, to może po prostu dla pieniędzy? Oto kilka faktów z praktyki działu handlowego.
Słabi handlowcy szybko rezygnują lub są zwalniani z pracy.
Dobrzy handlowcy zarabiają przeciętnie.
Bardzo dobrzy handlowcy zarabiają dobrze.
Świetni handlowcy zarabiają bardzo dobrze.
Wybitni handlowcy… nie mają żadnych limitów wynagrodzeń!
Arkadiusz Bednarski zaprasza Ciebie, świetnego sprzedawcę, na wspólną wędrówkę, której celem jest wyższy poziom handlowania. Razem rozważycie, dlaczego tak trudno zaplanować i zrealizować postawione sobie cele. Zastanowicie się, co jest bardziej opłacalne w dłuższej perspektywie — sprzedaż etyczna czy nieetyczna? Autor podpowie, jak mądrze wywierać wpływ na ludzi, by w efekcie podejmowali decyzje, które będą dobre dla obu stron. Zwróci Twoją uwagę na siłę płynącą z umiejętnego zadawania pytań i wyposaży w najskuteczniejszy ich zestaw, dzięki któremu zdobędziesz nawet najtrudniejszego klienta i staniesz się prawdziwym arcymistrzem sprzedaży!
Arkadiusz Bednarski - jeden z najbardziej znanych polskich trenerów, coachów i mentorów. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu rozwoju osobistego i sprzedaży. Ze sprzedażą związany od 1994 roku. W trakcie swojej kariery zawodowej pracował jako sprzedawca, menedżer i członek zarządu. Autor dziewięciu książek, w tym bestsellera Mistrz sprzedaży (Onepress, 2009). Ogromna popularność tej książki zdecydowała o przygotowaniu kolejnego wydania, które ukazało się w styczniu 2012 roku.
Oddajemy w Państwa ręce III wydanie książki, która po raz pierwszy ukazała się w 1993 roku i od tamtej pory była ciągle dostępna na rynku. Autorzy wprowadzili zmiany obejmujące ponad 80% pierwotnych treści oraz uwzględnili najnowsze uregulowania prawne, w tym aktualną ustawę o rachunkowości.
Książka w sposób całościowy i usystematyzowany prezentuje podstawowe zagadnienia oceny finansowej przedsiębiorstw. Są to:
ocena bieżącej działalności przedsiębiorstwa (istota i wstępna analiza sprawozdania finansowego, badanie kondycji finansowej przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem jego płynności finansowej, stopień zadłużenia, sprawność działania, zyskowność oraz ocena rynkowa wartości akcji i kapitału, sposoby badania czynników kształtujących wyniki finansowe przedsiębiorstw, przychodów ze sprzedaży oraz kosztów);
ocena jego działalności rozwojowej, w której najważniejsze są decyzje inwestycyjne (metody i techniki uwzględniania czasu w badaniach analitycznych, problematyka kształtowania struktury i kosztów kapitału, metody oceny opłacalności przedsięwzięć inwestycyjnych i związanego z nimi ryzyka).
Podobnie jak poprzednie wydania, podręcznik zawiera wiele tabel, wykresów, rozwiązanych przykładów z analizy finansowej przedsiębiorstwa, co podnosi jego wartość dydaktyczną.
Jest to podstawowy podręcznik do przedmiotu ANALIZA FINANSOWA PRZEDSIĘBIORSTWA oraz pomocniczy do innych przedmiotów dotyczących finansów przedsiębiorstw dla studentów wszystkich uczelni na kierunkach: zarządzanie i marketing, finanse i bankowość, ekonomia, dla studentów studiów podyplomowych oraz dla praktyków.
"Promocja jest tylko jednym z elementów marketingu, a nie całym marketingiem" - to zdanie najlepiej charakteryzuje zawartość książki dr. Jacka Pogorzelskiego poświęconej marketingowi miejsc. Dotychczas wielu autorów książek o tej tematyce skupiało się właśnie na promocji, a nie na budowaniu brandu, czyli silnej, rozpoznawalnej i dającej się doświadczyć marki miejsca. (...) Jest to książka, która systematyzuje i nadaje właściwy porządek podejmowanym przez miasta i regiony działaniom marketingowym.
Robert Stępowski, ekspert marketingu miejsc,
redaktor naczelny serwisu www.marketingmiejsca.com.pl
Książka Jacka Pogorzelskiego to pozycja niezwykła, która była w stanie znacznie skorygować moje podejście do tematu. Praktyczne i dosadne ujęcie zadań, jakie należy cierpliwie zrealizować, aby cieszyć się z silnej marki miejsca, a przy tym książka, która po prostu wciąga.
Piotr Lutek, Kancelaria D oradcza Synergia
W numerze [Contents]:
Krzysztof Czarnecki:
Idee i praktyki Nowego Zarządzania Publicznego [Ideas and practices of the New Public Management], s. 5–20;
Paweł Swianiewicz:
Europeizacja w działaniach polskich samorządów terytorialnych – wybrane przykłady [Europeanization of the activities of local and regional governments in Poland], s. 21–38;
Marta Lackowska-Madurowicz:
Europeizacja – ramy koncepcyjne dla badań samorządów? [Europeanization – a conceptual frame for local government studies?], s. 39–58;
Łukasz Mamica:
Wpływ wzornictwa przemysłowego na konkurencyjność polskich firm [The impact of industrial design on the competitiveness of Polish enterprises], s. 59–70;
Pasquale Tridico:
Trajektorie rozwoju społeczno-ekonomicznego w gospodarkach postkomunistycznych [The trajectories of socio-economic development in post-communist economies], s. 71–96.
Wywiad [Interviews]
Rzeszowska recepta na rozwój miasta: niskie podatki, niskie koszty, wysokie wydatki na rozwój. Tajemnicę dynamicznego rozwoju miasta wyjaśnia Prezydent Rzeszowa Tadeusz Ferenc [The city of Rzeszów’s recipe for development: low taxes, low costs, high expenditure for development. The Mayor of Rzeszów Tadeusz Ferenc discloses the secret of the dynamic development of his city], s. 97–102.
Recenzja [Reviews]
Piotr Kopyciński:
P.M. Blau (2009). Wymiana i władza w życiu społecznym (przeł. A. Psuty-Zając, P. Zając). Kraków: Zakład Wydawniczy Nomos, s. 103–106.
Wybór tekstów klasycznych [Selection of classic texts]
B. Guy Peters (przekł. S. Mazur):
Dwie wizje rządzenia decentracją i recentracja procesów rządzenia [The two futures of governing. Decentering and recentering processes in governing], s. 107–122.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?