KATEGORIE

Kategorie

Okładka książki Dobro popłaca

Dobro popłaca

Inicjatywy marketingowe i korporacyjne, dzięki którym świat staje się lepszy… a zyski rosną

  • ISBN: 978-83-7746-399-4
  • EAN: 9788377463994
  • Oprawa: Twarda
  • Wydawca: MT Biznes
  • Format: 15.8x23.3cm
  • Język: polski
  • Liczba stron: 328
  • Rok wydania: 2012
  • Wysyłamy w ciągu: niedostępny
  • Brak ocen
  • 47,30
     zł
    Cena detaliczna:  59,90 zł
    Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,30
Artykuł chwilowo niedostępny
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
x
Dobro popłaca! to czerpiący garściami z życia przewodnik dla rzesz ludzi, którzy w jak najlepszej wierze usiłują jednocześnie zarabiać i dawać coś światu.

Zaangażowanie na rzecz szczytnego celu bynajmniej nie gwarantuje sukcesu na rynku, niemniej w ciągu ostatnich 30 lat wiele firm pokazało, że można przyczyniać się do tworzenia lepszego świata i jednocześnie zwiększać zyski. Doświadczenie uczy również, że skuteczna realizacja marketingowych i korporacyjnych inicjatyw społecznych wymaga błyskotliwości, zaangażowania i finezji. Zarówno przedstawiciele gigantów z listy Fortune 500, jak i właściciele startupów muszą dążyć do wypracowania delikatnej równowagi między generowaniem zysków finansowych i wypracowywaniem korzyści społecznych. Wielu biznesmenów upatruje w tym aspekcie swojej działalności jednego ze źródeł największej satysfakcji.
Skoro czytasz ten wstęp, to prawdopodobnie pracujesz w dziale, który zajmuje się utrzymywaniem relacji ze społecznością, komunikacją, sprawami publicznymi, PR-em, troską o środowisko, społeczną odpowiedzialnością biznesu bądź kształtowaniem postaw obywatelskich korporacji. Możliwe też, że jako menedżer ds. marketingu lub produktu ponosisz odpowiedzialność za pewne aspekty korporacyjnej działalności filantropijnej albo że kierujesz firmową fundacją. A być może pracujesz w agencji PR-owej czy marketingowej i klienci oczekują od ciebie porad dotyczących marketingowych i korporacyjnych inicjatyw społecznych. Być może założyłeś zupełnie nową firmę, a być może pełnisz funkcję dyrektora generalnego dużej i złożonej organizacji.
Jeżeli zmagasz się z podobnymi wyzwaniami jak inni ludzie pełniący tego rodzaju funkcje, to prawdopodobnie szukasz możliwości, by sprostać wymaganiom i oczekiwaniom związanym z modnym hasłem społecznej odpowiedzialności biznesu. Być może musisz rozstrzygać, jakim inicjatywom i sprawom należy zapewnić wsparcie (a jakie należy odrzucić). Prawdopodobnie przyglądasz się potencjalnym partnerom i starasz się wypracować finansowe, organizacyjne i umowne założenia waszej współpracy. Niewykluczone, że borykasz się z koniecznością wypromowania danej inicjatywy na forum wewnętrznym, usiłujesz wyznaczyć przekonujące, ale przy tym realistyczne oczekiwania co do jej rezultatów lub zabiegasz o interdyscyplinarne wsparcie w celu uruchomienia konkretnych projektów. Możliwe również, że właśnie zaczynasz się zastanawiać, jak zostały wykorzystane wszystkie te środki i zasoby, które przeznaczono na realizację tego typu programów w poprzednim okresie.
Jeśli faktycznie zmagasz się z tego typu problemami, to niniejsza książka powstała właśnie z myślą o tobie. Dziesiątki twoich kolegów po fachu z firm z całego świata, takich jak Allstate, Johnson & Johnson, Levi Strauss & Co., Marks & Spencer, Patagonia, PepsiCo, Starbucks, Subaru, TELUS czy TOMS, znalazło czas, aby opowiedzieć swoje historie i przedstawić własne sugestie co do tego, jak można łączyć działalność na rzecz sprawy z działalnością na rzecz firmy.
Lata doświadczeń i miesiące badań utwierdziły nas w przekonaniu, że czyniąc dobro, faktycznie można sobie zapewnić powodzenie. Firmy, które w sposób zdyscyplinowany podchodzą do marketingowych i korporacyjnych inicjatyw, przyczyniają się do tworzenia nowego świata, jednocześnie poprawiając swoje wyniki finansowe.
Niniejsza książka powstała głównie z myślą o przedstawicielach firm prowadzących działalność komercyjną, niemniej cenne wskazówki znajdą w niej również przedstawiciele organizacji non profit oraz instytucji sektora publicznego, którzy zabiegają o wsparcie partnerów w zakresie realizacji swojej misji. Książka ta bowiem zapewnia im wyjątkową możliwość zapoznania się z oczekiwaniami i potrzebami korporacji, w ten sposób ułatwiając im udzielenie odpowiedzi na pytanie, do jakich firm należy się zwrócić i w jaki sposób należy to zrobić. W ostatnim rozdziale, napisanym specjalnie z myślą o nich, pojawią się wskazówki, dzięki którym można zwiększyć swoje szansę na skuteczne budowanie międzysektorowych sojuszy.
Zależałoby nam na tym, aby ta książka pomogła menedżerom i pracownikom korporacji lepiej przygotować się do dokonywania wyboru najbardziej odpowiednich spraw, najlepszych partnerów i najbardziej wartościowych inicjatyw. Chcielibyśmy pomóc im wzbudzać i wzmacniać wewnętrzny entuzjazm względem wybranych spraw i wspierać ich w tworzeniu programów, które mogłyby się później stać przedmiotem kolejnych analiz przypadków. Co chyba jednak najważniejsze, liczymy na to, że dzięki tej książce ostateczne sprawozdanie z realizacji inicjatywy będzie zawierać same dobre wieści -zarówno dla firmy, jak i dla sprawy.


 



Dobro popłaca!
Spis treści:

  • CZĘŚĆ l Wprowadzenie
  • Rozdział 1 Dobre intencje to za mało, czyli dlaczego niektóre marketingowe i korporacyjne inicjatywy społeczne kończą się sukcesem, a inne fiaskiem
  • Rozdział 2 Sześć typów inicjatyw społecznych, które pozwalają czerpać korzyści z czynienia dobra
  • CZĘŚĆ II
  • Inicjatywy o charakterze marketingowym:
  • zwiększanie sprzedaży i angażowanie klientów
  • Rozdział 3 Promocja sprawy Jak przekonać klientów, żeby się
  • przyłączyli do ważnej sprawy?
  • Rozdział 4 Marketing sprawy Dotacje uzależnione od sprzedaży produktu lub aktywności konsumentów
  • Rozdział 5 Korporacyjny marketing społeczny
  • Kampanie wspierające zmianę zachowań
  • CZĘŚĆ III
  • Inicjatywy o charakterze korporacyjnym: wyrażanie i pogłębianie wartości oraz założeń firmy
  • Rozdział 6 Filantropia korporacyjna Bezpośrednie finansowanie sprawy społecznej
  • Rozdział 7 Wolontariat: pracownicy dzielą się swoim czasem i talentami
  • Rozdział 8 Społecznie odpowiedzialne praktyki biznesowe Zmiana podejścia do biznesu jako sposób na osiągnięcie celów społecznych
  • Podziękowania
  • CZĘŚĆ IV Atak i obrona
  • Rozdział 9 Atak Wybór problemu społecznego
  • Rozdział 10 Atak Wybór inicjatywy społecznej
  • wspierającej sprawę
  • Rozdziałll Atak Kształtowanie programu inicjatywy
  • o charakterze społecznym
  • Rozdział 12 Atak Ocena wysiłków
  • Rozdział13 Najlepsze praktyki - podsumowanie
  • Rozdział 14 Nie ma tego dobrego, co by na złe nie wyszło
  • Jak sobie radzić z cynikami i krytykami?
  • CZĘŚĆ V Tylko dla organizacji non profit i instytucji publicznych
  • Rozdział 15 Podejście marketingowe do pozyskiwania
  • od przedsiębiorstw środków finansowych oraz wsparcia dla inicjatyw społecznych Dziesięć zaleceń

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj