Dobro popłaca
Inicjatywy marketingowe i korporacyjne, dzięki którym świat staje się lepszy… a zyski rosną
- ISBN: 978-83-7746-399-4
- EAN: 9788377463994
- Oprawa: Twarda
- Wydawca: MT Biznes
- Format: 15.8x23.3cm
- Język: polski
- Liczba stron: 328
- Rok wydania: 2012
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
47,30złCena detaliczna: 59,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,30 zł
Zaangażowanie na rzecz szczytnego celu bynajmniej nie gwarantuje sukcesu na rynku, niemniej w ciągu ostatnich 30 lat wiele firm pokazało, że można przyczyniać się do tworzenia lepszego świata i jednocześnie zwiększać zyski. Doświadczenie uczy również, że skuteczna realizacja marketingowych i korporacyjnych inicjatyw społecznych wymaga błyskotliwości, zaangażowania i finezji. Zarówno przedstawiciele gigantów z listy Fortune 500, jak i właściciele startupów muszą dążyć do wypracowania delikatnej równowagi między generowaniem zysków finansowych i wypracowywaniem korzyści społecznych. Wielu biznesmenów upatruje w tym aspekcie swojej działalności jednego ze źródeł największej satysfakcji.
Skoro czytasz ten wstęp, to prawdopodobnie pracujesz w dziale, który zajmuje się utrzymywaniem relacji ze społecznością, komunikacją, sprawami publicznymi, PR-em, troską o środowisko, społeczną odpowiedzialnością biznesu bądź kształtowaniem postaw obywatelskich korporacji. Możliwe też, że jako menedżer ds. marketingu lub produktu ponosisz odpowiedzialność za pewne aspekty korporacyjnej działalności filantropijnej albo że kierujesz firmową fundacją. A być może pracujesz w agencji PR-owej czy marketingowej i klienci oczekują od ciebie porad dotyczących marketingowych i korporacyjnych inicjatyw społecznych. Być może założyłeś zupełnie nową firmę, a być może pełnisz funkcję dyrektora generalnego dużej i złożonej organizacji.
Jeżeli zmagasz się z podobnymi wyzwaniami jak inni ludzie pełniący tego rodzaju funkcje, to prawdopodobnie szukasz możliwości, by sprostać wymaganiom i oczekiwaniom związanym z modnym hasłem społecznej odpowiedzialności biznesu. Być może musisz rozstrzygać, jakim inicjatywom i sprawom należy zapewnić wsparcie (a jakie należy odrzucić). Prawdopodobnie przyglądasz się potencjalnym partnerom i starasz się wypracować finansowe, organizacyjne i umowne założenia waszej współpracy. Niewykluczone, że borykasz się z koniecznością wypromowania danej inicjatywy na forum wewnętrznym, usiłujesz wyznaczyć przekonujące, ale przy tym realistyczne oczekiwania co do jej rezultatów lub zabiegasz o interdyscyplinarne wsparcie w celu uruchomienia konkretnych projektów. Możliwe również, że właśnie zaczynasz się zastanawiać, jak zostały wykorzystane wszystkie te środki i zasoby, które przeznaczono na realizację tego typu programów w poprzednim okresie.
Jeśli faktycznie zmagasz się z tego typu problemami, to niniejsza książka powstała właśnie z myślą o tobie. Dziesiątki twoich kolegów po fachu z firm z całego świata, takich jak Allstate, Johnson & Johnson, Levi Strauss & Co., Marks & Spencer, Patagonia, PepsiCo, Starbucks, Subaru, TELUS czy TOMS, znalazło czas, aby opowiedzieć swoje historie i przedstawić własne sugestie co do tego, jak można łączyć działalność na rzecz sprawy z działalnością na rzecz firmy.
Lata doświadczeń i miesiące badań utwierdziły nas w przekonaniu, że czyniąc dobro, faktycznie można sobie zapewnić powodzenie. Firmy, które w sposób zdyscyplinowany podchodzą do marketingowych i korporacyjnych inicjatyw, przyczyniają się do tworzenia nowego świata, jednocześnie poprawiając swoje wyniki finansowe.
Niniejsza książka powstała głównie z myślą o przedstawicielach firm prowadzących działalność komercyjną, niemniej cenne wskazówki znajdą w niej również przedstawiciele organizacji non profit oraz instytucji sektora publicznego, którzy zabiegają o wsparcie partnerów w zakresie realizacji swojej misji. Książka ta bowiem zapewnia im wyjątkową możliwość zapoznania się z oczekiwaniami i potrzebami korporacji, w ten sposób ułatwiając im udzielenie odpowiedzi na pytanie, do jakich firm należy się zwrócić i w jaki sposób należy to zrobić. W ostatnim rozdziale, napisanym specjalnie z myślą o nich, pojawią się wskazówki, dzięki którym można zwiększyć swoje szansę na skuteczne budowanie międzysektorowych sojuszy.
Zależałoby nam na tym, aby ta książka pomogła menedżerom i pracownikom korporacji lepiej przygotować się do dokonywania wyboru najbardziej odpowiednich spraw, najlepszych partnerów i najbardziej wartościowych inicjatyw. Chcielibyśmy pomóc im wzbudzać i wzmacniać wewnętrzny entuzjazm względem wybranych spraw i wspierać ich w tworzeniu programów, które mogłyby się później stać przedmiotem kolejnych analiz przypadków. Co chyba jednak najważniejsze, liczymy na to, że dzięki tej książce ostateczne sprawozdanie z realizacji inicjatywy będzie zawierać same dobre wieści -zarówno dla firmy, jak i dla sprawy.
Dobro popłaca!
Spis treści:
- CZĘŚĆ l Wprowadzenie
- Rozdział 1 Dobre intencje to za mało, czyli dlaczego niektóre marketingowe i korporacyjne inicjatywy społeczne kończą się sukcesem, a inne fiaskiem
- Rozdział 2 Sześć typów inicjatyw społecznych, które pozwalają czerpać korzyści z czynienia dobra
- CZĘŚĆ II
- Inicjatywy o charakterze marketingowym:
- zwiększanie sprzedaży i angażowanie klientów
- Rozdział 3 Promocja sprawy Jak przekonać klientów, żeby się
- przyłączyli do ważnej sprawy?
- Rozdział 4 Marketing sprawy Dotacje uzależnione od sprzedaży produktu lub aktywności konsumentów
- Rozdział 5 Korporacyjny marketing społeczny
- Kampanie wspierające zmianę zachowań
- CZĘŚĆ III
- Inicjatywy o charakterze korporacyjnym: wyrażanie i pogłębianie wartości oraz założeń firmy
- Rozdział 6 Filantropia korporacyjna Bezpośrednie finansowanie sprawy społecznej
- Rozdział 7 Wolontariat: pracownicy dzielą się swoim czasem i talentami
- Rozdział 8 Społecznie odpowiedzialne praktyki biznesowe Zmiana podejścia do biznesu jako sposób na osiągnięcie celów społecznych
- Podziękowania
- CZĘŚĆ IV Atak i obrona
- Rozdział 9 Atak Wybór problemu społecznego
- Rozdział 10 Atak Wybór inicjatywy społecznej
- wspierającej sprawę
- Rozdziałll Atak Kształtowanie programu inicjatywy
- o charakterze społecznym
- Rozdział 12 Atak Ocena wysiłków
- Rozdział13 Najlepsze praktyki - podsumowanie
- Rozdział 14 Nie ma tego dobrego, co by na złe nie wyszło
- Jak sobie radzić z cynikami i krytykami?
- CZĘŚĆ V Tylko dla organizacji non profit i instytucji publicznych
- Rozdział 15 Podejście marketingowe do pozyskiwania
- od przedsiębiorstw środków finansowych oraz wsparcia dla inicjatyw społecznych Dziesięć zaleceń