KATEGORIE [rozwiń]

Praca i biznes

W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.

97,77 zł
129,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 97,77 zł

46,01 zł
60,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,27 zł

44,72 zł
59,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,72 zł

59,87 zł
79,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 59,87 zł

58,55 zł
89,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 52,72 zł

62,95 zł
79,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 61,35 zł

52,60 zł
98,70 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 60,49 zł

32,77 zł
59,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,62 zł

57,21 zł
105,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,82 zł

66,10 zł
69,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,23 zł

63,75 zł
79,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,82 zł
Okładka książki Biznes w internecie

49,00 zł 39,59 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,35 zł

Praktyczny poradnik o marketingu, sprzedaży, public relations on-line i promocji w mediach społecznościowych Jeśli prowadzisz firmę w jakiejkolwiek branży i nie wykorzystujesz jeszcze biznesowego potencjału internetu, ta książka jest właśnie dla Ciebie. Została przygotowana przez specjalistów od lat związanych z biznesem internetowym w Polsce, pracujących dla Money.pl, jednej z największych grup internetowych w kraju. Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi m.in. na pytania: Co zrobić, by szybko zbudować wizerunek firmy w internecie? Jak sprzedawać w sieci i skutecznie się w niej reklamować? W jaki sposób wypromować markę w wyszukiwarce Google? Kiedy warto, a kiedy nie, promować się na Facebooku? Ile kosztuje promocja on-line i na co zwracać szczególną uwagę przy planowaniu kampanii reklamowych? Książka jest kompleksowym poradnikiem o promowaniu, sprzedaży oraz budowaniu wizerunku marek, firm, produktów i osób w najszybciej rozwijającym się dziś medium. Autorzy opisują w nim szczegółowo wszystkie istotne narzędzia on-line i radzą, jak je wykorzystać w praktyce. Czytelnik dowie się, jak stworzyć dobrą stronę WWW lub sklep internetowy, jakie metody są najlepsze do promowania sprzedaży, a jakie sprawdzają się w działaniach PR. Znajdzie tu także rady, jak wybrać agencję bądź freelancera do przygotowania strony WWW lub kampanii promocyjnej i na co uważać przy współpracy ze zleceniobiorcą. Dowie się też, jak badać skuteczność prowadzonych działań.
Okładka książki Zachowania innowacyjne w pracy

44,00 zł 35,55 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,55 zł

Głównym przesłaniem książki jest dostarczenie wiedzy dotyczącej czynników organizacyjnych (np. kultura organizacyjna, przywództwo) oraz podmiotowych (np. wiedza, kompetencje, cechy osobowości, motywacja, kapitał psychologiczny) warunkujących występowanie zachowań innowacyjnych w miejscu pracy. Książka jest połączeniem teorii dotyczącej zachowań innowacyjnych w miejscu pracy z empirią ? przeprowadzone badania stanowią podstawę formułowania rekomendacji praktycznych dla zarządzania kapitałem ludzkim w warunkach polskiej gospodarki rynkowej. Z recenzji prof. zw. dr hab. Anny Lipki: Do nowoczesnych przewag konkurencyjnych firm należą te oparte o behawioralne dźwignie wartości. Autorka podejmuje w swojej książce problematykę zachowań innowacyjnych, która wyraźnie wpisuje się w wykorzystywanie tego rodzaju instrumentów konkurowania. Potrafi ? co nie jest łatwe ? trafnie oddzielić, ale jednocześnie łączyć w tekście zagadnienia twórczości i innowacyjności. Książka ma charakter teoretyczno-empiryczny. Oparta jest na rozległych studiach literatury, w większości obcojęzycznej, z zakresu determinant i korelatów innowacyjności oraz na własnych badaniach, z wykorzystaniem istniejących oraz samodzielnie opracowanych narzędzi. Dzięki temu wnosi naukową wartość dodaną.
Okładka książki Samo Sedno - Jak skutecznie szukać pracy?

22,90 zł 13,32 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 13,32 zł

Jak skutecznie szukać pracy? Poznaj najlepsze strategie Poszukiwanie nowego zatrudnienia wymaga dobrego zaplanowania. Autorka podpowiada, jak radzić sobie z emocjami po zwolnieniu oraz jak podkreślić swoje atuty i mocne strony podczas szukania nowego zatrudnienia. Dowiesz się, od czego, gdzie i jakimi metodami zacząć szukanie pracy, aby przyniosło oczekiwany efekt. Dzięki zamieszczonym w książce ćwiczeniom poznasz swój typ osobowości zawodowej. Zrozumiesz, jaką rolę odgrywają perfekcyjnie przygotowane dokumenty aplikacyjne, i o czym powinieneś pamiętać przed rozmową kwalifikacyjną. Dzięki praktycznym wskazówkom i wykorzystaniu sprawdzonych technik m.in. wizualizacji i mind mappingu, sprecyzujesz swoje wymagania i dostaniesz wymarzoną pracę. Odkryj skuteczne metody poszukiwania nowej pracy! Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno? - pomaga dobrze zaplanować rozwój kariery - podpowiada, do jakiego rodzaju pracy masz największe predyspozycje - radzi jak, gdzie, kiedy i jakimi metodami szukać pracy - zawiera przykłady dokumentów aplikacyjnych - ułatwia odnalezienie się na współczesnym rynku pracy
Okładka książki Samo Sedno - Skuteczne CV i list motywacyjny

19,99 zł 13,15 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 13,15 zł

Podczas rekrutacji masz tylko chwilę, aby zainteresować swoją kandydaturą przyszłego szefa. Ten poradnik pokaże, jak sprawić, by Twoje CV znalazło się wśród tych przeczytanych i by to właśnie Ciebie zaproszono na rozmowę. Poznasz 11 podstawowych elementów niezbędnych do zbudowania idealnego życiorysu, a zamieszczone w książce ćwiczenia pomogą Ci odkryć własne atuty oraz zwiększyć szansę na zdobycie pracy. Z poradnika dowiesz się, jak napisać CV w układzie chronologicznym, celowym czy funkcjonalnym oraz jak możesz się wyróżnić dzięki przygotowaniu niestandardowych dokumentów aplikacyjnych. Poznasz opinie doświadczonych rekruterów, którzy zdradzają, jak powinny być przygotowane doskonałe dokumenty aplikacyjne. Odpowiednie CV i list motywacyjny to pierwszy krok w kierunku nowej pracy – z tym poradnikiem będziesz do tego dobrze przygotowany! Zrób dobre wrażenie i zdobądź pracę marzeń! Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno? - pomaga przygotować skuteczne CV oraz ulepszyć już istniejące - omawia niezbędne elementy życiorysu zawodowego czy listu motywacyjnego - pokazuje, jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów - przedstawia zalety i wady alternatywnych form aplikacji - zawiera wzory dokumentów oraz komentarze ekspertów
Okładka książki Zarządzanie portfelami projektów

74,00 zł 59,78 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 59,78 zł

W dzisiejszych czasach wiele organizacji przyjmuje w swojej działalności orientację projektową, która pozwala realizować cel strategiczny, jakim jest np. zwiększanie wartości dla interesariuszy. Osiągnięcie wyznaczonych celów szczegółowych dzięki realizacji pojedynczych, często zróżnicowanych projektów, wymaga umiejętności zarządzania programami i portfelami projektów oraz przełożenia ich na strategię organizacji. Podstawą zarządzania portfelem projektów jest właściwy wybór realizowanych przedsięwzięć, będący wynikiem dekompozycji celów strategicznych organizacji. Selekcja projektów powinna być oparta na metodach i technikach zapewniających zarówno realizację celów szczegółowych, jak i równowagę całego portfela. Wybrane projekty muszą się nawzajem uzupełniać i generować dodatkową wartość dla organizacji. Aby to osiągnąć, konieczna jest ich prawidłowa ocena i kategoryzacja, a także kontrola i monitorowanie ich rezultatów. Autorka omawia w pracy te i inne zagadnienia związane z zarządzaniem portfelami i programami projektów w kontekście strategii. Korzysta z dorobku najnowszej światowej literatury oraz z własnych badań, prowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw. W pracy zostały uwzględnione najbardziej popularne i sprawdzone standardy i metodyki zarządzania projektami - PMI, PRINCE2, TenStep, a także nowoczesne narzędzia i koncepcje, takie jak: opcje realne, Model INVEST, metody dywersyfikacji ryzyka w ramach portfela projektów, dźwignia kontroli strategicznej. Omówione zagadnienia teoretyczne zostały zobrazowane przykładami z praktyki gospodarczej polskich przedsiębiorstw. Książka jest przeznaczona dla wszystkich, którzy interesują się zarządzaniem projektami a także zarządzaniem strategicznym w przedsiębiorstwie. Jest ona znakomitym uzupełnieniem szkoleń i kursów z dziedziny zarządzania projektami, a także pozycją obowiązkową dla osób studiujących tę dziedzinę w ramach specjalności lub studiów podyplomowych. Alina Kozarkiewicz jest pracownikiem AGH Akademii Górniczno-Hutniczej im. S. Staszica w Krakowie oraz kierownikiem studiów podyplomowych z zakresu zarządzania projektami.
Okładka książki Homo corporaticus czyli przewodnik przetrwania w korporacji

32,90 zł 20,86 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,86 zł

Czy duit to właśnie Ty? Dlaczego jesteś w korporacji? Bo zawsze chciałeś. Bo lubisz czuć za sobą siłę dużej firmy. Bo dobrze płacą i dają służbowy samochód. Bo tak jakoś wyszło. Teraz nie ma to żadnego znaczenia. Pracujesz w korporacji i musisz z tym żyć. Jako duit. Kim jest duit? To pracownik, który wykazuje stosunek uniżenie poddańczy wobec korporacji, w związku z czym daje się wyssać jak cytrynkę. I zrobić w konia. Słowo pochodzi od angielskiego "do it" - zrób to. To duici odwalają całą brudną robotę, a w podziękowaniu nie dostają nawet uścisku ręki prezesa. Dają się wykorzystywać przez tych, co lubią od czasu do czasu pogrzać zwały sadła na jachcie w trakcie jakiegoś służbowego wyjazdu na Karaiby. Zabolało? Nie martw się - w ciemnym korporacyjnym korytarzu zaświeciło światełko nadziei. Czytając te słowa, robisz właśnie ku niemu pierwszy krok. Nie musisz porzucać dotychczasowej pracy, żeby poprawić swój los. Wystarczy, że nauczysz się sprawnie pływać po powierzchni firmowej zupy. Dzięki tej książce dowiesz się, co zrobić, by nie stać się duitem, jeśli jesteś na początku swojej korpo-drogi. Sięgniesz po oręż niezbędny w walce o ogień. Przekonasz się, co należy zrobić, by samemu grzać buźkę na jachcie. Weźmiesz udział w korporacyjnej ceremonii i opanujesz taktykę człowieka sukcesu. Zaczniesz przemawiać słowami korporacyjnej propagandy i poznasz kilku cudzoziemców w Twojej korporacji, by wreszcie odłączyć się na dobre, usuwając z mózgu układ scalony z firmą. Co nie znaczy, że ją porzucisz, po prostu nareszcie zaczniesz żyć dla siebie, nie dla niej! Zatem nie czekaj! Czytaj, ćwicz, a potem — DO IT! DO IT! Na Facebooku
Okładka książki Reguły small biznesu. Własna firma w praktyce

49,00 zł 25,48 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,48 zł

Własna firma bez reguł to tylko biznesowa partyzantka! Sektor MSP, czyli małych i średnich przedsiębiorstw, ma prawie 47% udziału w tworzeniu polskiego produktu krajowego brutto. Co roku powstaje kilkaset tysięcy firm, z których zdecydowana większość nie przetrwa dziesięciu lat. Dlaczego tak się dzieje? Może odpowiedź znowu kryje się w statystyce: z tych firm, które przetrwały pierwszy, najtrudniejszy okres, jedynie 36% ma strategię rynkową, 17% planuje budowę kultury organizacji i opracowywanie wizji przedsiębiorstwa, 20% zdefiniowało role i funkcje poszczególnych działów firmy i aż 66% nie podejmuje działań zmierzających do podporządkowania procesów operacyjnych zdefiniowanym celom nadrzędnym. Książka Zbigniewa Mendla odpowiada na pytanie, jak prowadzić firmę w sposób zwycięski - zarówno finansowo, jak i pod kątem osobistych przekonań czy wartości. Autor oprowadza czytelnika po świecie realnego biznesu, od momentu podjęcia decyzji o prowadzeniu firmy o konkretnym profilu działalności, przez pierwsze kluczowe decyzje, aż po ewentualną sprzedaż dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa. Porusza wszystkie aspekty istotne dla dobrego działania firmy: wybór siedziby, definiowanie klienta, identyfikację wizualną, proces planowania, relacje z pracownikami, konkurentami i lokalną społecznością. Wszystko to w oparciu o najlepszą wiedzę i doświadczenia - własne oraz właścicieli firm, którym od lat pomaga zmagać się z twardymi regułami obowiązującymi w świecie small biznesu.
Okładka książki Ocena efektywności procedur upadłościowych wobec przedsiębiorców

38,00 zł 30,70 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,70 zł

Opracowanie prezentuje kompleksowe wyniki badań w zakresie skuteczności odzyskiwania wierzytelności przedsiębiorców od ich dłużników w polskich procedurach upadłościowych. Badania zostały przeprowadzone na podstawie akt upadłościowych z okresu obowiązywania ustawy Prawo upadłościowe i naprawcze (od dnia 1 maja 2004 r. do końca 2010 r.), więc wykazują nie tylko istotny walor badawczy, lecz także pragmatyczny. Badania poparte zostały wnioskami i uwagami praktycznymi autorek wyrażonymi na tle prawnym, ekonomicznym i organizacyjnym, również przez pryzmat porównawczy w zakresie rozwiązań stosowanych w tej dziedzinie w innych krajach europejskich. Zasadniczym celem opracowania jest przy tym ustalenie, czy polskie procedury upadłościowe pozwalają na skuteczne, sprawne i opłacalne odzyskiwanie wierzytelności od niewypłacalnego dłużnika i wskazanie rozwiązań, które zdaniem autorek mogą przyczynić się do podwyższenia efektywności tych procedur, ich uproszczenia oraz obniżenia kosztów postępowania. Publikacja ma za zadanie także podwyższyć świadomość prawną przedsiębiorców w zakresie znajomości przysługujących im praw oraz ciążących na nich obowiązków w polskich procedurach upadłościowych.
Opakowanie Kontrola Państwowej Inspekcji Pracy w szkole

81,27 zł 55,91 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,91 zł

Praktyczny poradnik (książka wraz z płytą CD), dzieki któremu dyrektor szkoły przygotuje się do kontroli Państwowej Inspekcji Pracy. W publikacji omówiono: przedmiot kontroli Państwowej Inspekcji Pracy w szkole, obowiązki i prawa kontrolującego, środki prawne wydawane przez inspektora pracy w razie naruszenia przepisów, obowiązki i prawa dyrektora szkoły, odpowiedzialność dyrektora szkoły oraz pracownika zajmującego się sprawami kadrowymi, taryfikator kar i wykaz przewinień, w jaki sposób odwołać się od nałożonej kary, jak i w jakich terminach wdrożyć zalecenia pokontrolne. Na płycie CD znajduje się komplet edytowalnych dokumentów w zakresie: kontroli przestrzegania przepisów bhp, kontroli legalności zatrudnienia i przestrzegania prawa pracy, zaleceń pokontrolnych i terminów ich wdrożenia.
Opakowanie Kontrola zarządcza w przedszkolu z płytą CD

81,27 zł 55,91 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,91 zł

Publikacja składa się z książki i płyty CD z kompletem dokumentów, które wspierają wykonywanie najtrudniejszych i najbardziej czasochłonnych zadań związanych z kontrolą zarządczą oraz pomagają w perfekcyjnym przygotowaniu odpowiedniej dokumentacji. Książka zawiera odpowiedzi na pytania: jak wprowadzić kontrolę zarządczą w przedszkolu? jakie są sposoby tworzenia procedur kontroli zarządczej? jakie są możliwe ryzyka związane z poszczególnymi grupami standardów wraz z proponowanymi rozwiązaniami? Płyta CD zawiera komplet dokumentów w formie Word i Excel, m.in.: zarządzenia dyrektora, regulaminy, protokoły rejestr ryzyk dla wyznaczonych celów rejestr odstępstw od norm oraz procedur ujawnionych w trakcie realizacji celów przykład analizy ryzyka metodą matematyczną kodeksy etyki formularze, instrukcje (kasowa, inwentaryzacyjna) wykaz kryteriów oceny arkusze oceny okresowej Publikacja Kontrola zarządcza w przedszkolu jest rozwiązaniem, które oszczędza czas i ogranicza nakład pracy dyrektorów odpowiedzialnych za kontrolę zarządczą w swoich przedszkolach! Niewypełnienie lub niewłaściwa realizacja obowiązków w zakresie kontroli zarządczej objęta jest odpowiedzialnością za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
Okładka książki Odpowiedzialność materialna i porządkowa pracowników

136,50 zł 117,10 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 117,10 zł

Kiedy i na jakich zasadach można pociągnąć do odpowiedzialności pracownika? Jak zabezpieczyć mienie firmy w umowie z pracownikiem? Jak ustrzec się przed nieuczciwością? Kompleksowe, instruktażowe wyjaśnienie zasad pociągnięcia pracownika do odpowiedzialności - zarówno materialnej, jak i porządkowej. Kiedy jest to możliwe, jakiej kwoty może się domagać pracodawca, kiedy można zastosować przepisy prawa cywilnego, jak zawrzeć ugodę? Bogate przykłady z praktyki autora jako sędziego pomogą rozwiać wszelkie wątpliwości. Cenne dla kadrowych są wzory pism z objaśnieniami.
Okładka książki Krok w przedsiębiorczość Zeszyt ćwiczeń Szkoła ponadgimnazjalna

19,90 zł 16,67 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 16,67 zł

150 zadań, które ćwiczą umiejętności niezbędne w codziennym życiu, takie jak poprawne wypełnianie dokumentów, wystawianie faktur czy wykonywanie obliczeń niezbędnych przy prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. Praca z zeszytem ćwiczeń to także możliwość wykształcenia przydatnych umiejętności związanych z wejściem na rynek pracy.
Okładka książki Skuteczny coaching dla zaawansowanych

39,90 zł 27,45 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,45 zł

Życie spełnione w stu procentach! Jeśli znasz poprzednią książkę Katarzyny Kowalskiej albo masz przyjemność znać autorkę osobiście, wiesz, że coaching to jej życiowa pasja, radość i powołanie. W dodatku potrafi się swoją pasją pięknie i zrozumiale dzielić. Pewnie dlatego jej pierwsza książka, czyli Skuteczny coaching, spotkała się z tak ciepłym odbiorem. Teraz oddajemy w Twoje ręce kontynuację poprzedniej pozycji, której zadaniem jest pogłębienie wiedzy o tym, czym jest i czemu służy coaching. To książka o podróży w głąb siebie, pełna trudnych myśli, emocji i zdarzeń, które udało się wnikliwie rozpoznać i skutecznie sobie z nimi poradzić. To opowieść pełna rzeczywistych przykładów zmagania się ze sobą oraz z życiem obfitującym w niespodzianki chciane i niepożądane. Uwaga, spotkasz się tutaj z niejednym "obcym" w sobie. Dowiesz się, czym w istocie jest mobbing, jak groźna może być krytyka i jak trudno jest właściwie oceniać innych. Uświadomisz sobie także, o czym informuje Cię dany symptom w ciele, i poznasz potencjalny powód, dla którego sięgasz wciąż po słodycze, pochłaniając ich groźną dla siebie ilość. Przy kolejnej okazji zrozumiesz, czym jest poczucie winy i jakie są jego przyczyny. Odkryjesz również lekarstwo na kryzys, a potem spojrzysz uważnie w lustro i zobaczysz w nim siebie, takiego jakim jesteś i jakim naprawdę siebie widzisz. Spotkasz też pewną "superkobietę" i porozmawiasz ze sobą po męsku… I tak przejdziesz drogę pełną wrażeń "od samotności do prawdziwej bliskości". A wszystko po to, by w pełni zrozumieć i poczuć, że życie jest naprawdę piękne. Fragment książki Skuteczny coaching dla zaawansowanych 4. Groźne oblicza mobbingu Bądź aktywny, gdy tylko spostrzeżesz, że zbierają się nad tobą czarne chmury. Nie czekaj, aż ataki na ciebie staną się chlebem powszednim. — B. Schróter owo „mobbing" jest jeszcze tak obce w naszym kraju, że nawet jmputer poprawia mi je ciągle na „lobbing". A ja właśnie o mob-ngu postanowiłam dzisiaj napisać, bo od wielu lat doświadczałam iżnych ekstremalnie trudnych sytuacji, nie będąc świadoma tego, : to jest właśnie mobbing... zym jest mobbing? y ecie wywodzi się od angielskiego „to mob", które oznacza „dręczyć, łpastować, atakować, zaczepiać" (...). To sytuacja, w której ktoś miejscu pracy jest często i przez dłuższy czas szykanowany, dręczony lub aktowany gorzej niż pozostali pracownicy oraz czuje się izolowany. Moje pierwsze wspomnienia i skojarzenia z tym zjawiskiem się-ają okresu, gdy uprawiałam wyczynowo sport. Byłam dzieckiem, spoczęłam bowiem treningi w wieku siedmiu, ośmiu lat, a za-ończyłam... w dniu swoich siedemnastych urodzin, gdy omal nie marłam wskutek silnego zapalenia otrzewnej. Przez prawie dziesięć it grałam w badmintona, choć nie dawało mi to radości, a z czasem ik się zniechęciłam, że później przez dwadzieścia lat nie dotknę-im nawet rakiety ani lotki. Przez lata chodziłam na treningi z po-zucła obowiązku i z przyzwyczajenia. Starałam się, jak mogłam, le nie miałam wybitnych osiągnięć, a przez to czułam się wciąż przygnębiona, smutna, gorsza od innych i nie taka, jak trzeba... Dodatkową presję czułam ze strony ojca, który był także trenerem. Choć nigdy mnie do niczego nie zmuszał, wiedziałam, że marzył 0 wielkich sukcesach sportowych swoich dzieci. Niestety, i ja, i mój brat przejawialiśmy zainteresowania w zupełnie innych dziedzinach. Ja kochałam taniec i podróże, a mój brat narty i rowery — do dzisiaj mu to zostało i konsekwentnie co roku wyjeżdża z paczką kolegów na coraz to nowe wakacyjne wyprawy. A jak ma się sport do mobbingu? Otóż ma się, i to bardzo, nawet ekstremalnie bardzo: przecież sport to praca, bardzo ciężka praca, nie wspominając o ciągłej presji 1 ostrej rywalizacji. Mobbingu można doświadczać generalnie na dwa różne sposoby. Pierwszy dotyczy sytuacji, gdy jesteśmy dręczeni psychicznie lub fizycznie przez kolegów na przykład z pracy, ze szkoły czy z drużyny sportowej, w której gramy. Drugi sposób zaś to ataki ze strony przełożonych, nauczycieli lub innych liderów organizacji, grup czy zespołów, do których należymy. Pisząc „ataki", mam na myśli nie tylko przemoc fizyczną, ale przede wszystkim tę bardziej subtelną i, jak się okazuje, dużo bardziej szkodliwą, bo działającą niejako z ukrycia, w efekcie więc powoli i skutecznie wyniszczającą, czyli przemoc emocjonalną i psychiczną. W roli sportowca najpierw jako dziecko, a później jako nastolatka byłam ofiarą mobbingu przede wszystkim ze strony kolegów i koleżanek z klubu. To bardzo trudny dla mnie temat, wciąż jeszcze pamiętam długie, samotnie przepłakane noce, gdy po raz kolejny nie udało mi się wygrać ani na boisku, ani z potężną presją, z różnymi naciskami i przykrościami... Dzisiaj wiem, że miałam wtedy inną, być może większą wrażliwość niż oni; dużo bardziej się wszystkim przejmowałam, brałam do siebie zbyt mocno, nie potrafiłam się skutecznie obronić, asertywnie postawić granic i... zaprzestać w odpowiednim momencie katowania siebie robieniem czegoś, co zupełnie mi nie pasowało. Sama tego wtedy nie umiałam, dopiero moje ciało w końcu nie wytrzymało i pękło — i to dosłownie — bo w przeddzień moich urodzin pękł mi wyrostek i ropa lała się w brzuchu przez dobę, zanim mnie zoperowano... Przeżyłam, bo byłam silna, niezwykle silna - jak się wtedy okazało — i fizycznie, i psychicznie. Jak przejawia się mobbing w pracy i jak go rozpoznać? Mobberzy, czyli osoby prześladujące ludzi w miejscu pracy, atakują ofiary na różne sposoby. Mogą to być bezpośrednie ataki fizyczne lub słowne albo działania bardziej zawoalowane, na przykład traktowanie danej osoby jak powietrze, unikanie jej, robienie lekceważących min i gestów, odwracanie się od niej, niesłuchanie jej, niedopuszczanie do głosu, przerywanie wypowiedzi, robienie sarkastycznych uwag i komentarzy — czyli wszystko, co nie zostaje powiedziane wprost i na temat, tylko wisi w powietrzu i psuje atmosferę tak, że aż nas od tego mdli, a z czasem staje się nie do zniesienia. To dotkliwie boli, zwłaszcza gdy tak właśnie zachowuje się nasz bezpośredni przełożony. Mobbing jest bardzo groźny, bo często działa w sposób nieświadomy zarówno w przypadku kata, jak i jego ofiary. Tak jest, gdy mobber nie ma świadomości tego, że uprawia mobbing, albo gdy ofiara czuje się coraz gorzej w miejscu pracy, ale nie ma pojęcia dlaczego. Sama doświadczyłam tak wielu przejawów mobbingu, że zebrałoby się materiału chyba na całą książkę. W każdym dawnym miejscu pracy były jakieś patologie, presja, szykany, plotki, naciski, by się na siłę dopasować i na przykład palić jak inni lub wdychać dym w małej klitce, bo prawie wszyscy palili... Jakimś cudem udało mi się wtedy polubownie wygrać, zawiesić tam tabliczkę „Palenie wzbronione" i przekonać współpracowników do wychodzenia na papierosa na zewnątrz. Inne groźne przykłady mobbingu Bardzo trudne doświadczenia miałam już na początku swojej kariery zawodowej. Statystyki podają, że najbardziej narażone na mobbing są właśnie osoby młode lub te, które zbliżają się do okresu przedemerytalnego. Sytuacja prześladowców w miejscu pracy przedstawia się jednak zgoła inaczej... Typowy mobber to przełożony pici męskiej między 35 a 54 rokiem życia, który już od wielu lat jest zatrudniony w jednej firmie*. W opisywanym przeze mnie teraz przypadku moim mobberem była znacznie starsza koleżanka, która nie chciała mi przekazywać żadnych informacji i przy każdej możliwej okazji ostrym i złośliwym tonem wytykała mi, że przecież jestem po studiach i znam języki, więc powinnam doskonale wiedzieć, co i jak mam robić. Później się okazało, że nie byłam jedyna, bo koleżanka, która została zatrudniona do tego samego działu parę miesięcy wcześniej, była traktowana przez tę samą osobę w podobny sposób... Na szczęście były tam też inne, dobre koleżanki, które potrafiły podnieść na duchu i udzielić wsparcia w potrzebie. Gdyby nie to, nie wiem, jak dałabym sobie radę... Z czasem, kiedy rosłam w siłę, też nie było łatwo. Wprawdzie starsza koleżanka po kilku miesiącach mnie zaakceptowała, a nawet polubiła, ale im wyżej się pięłam, tym więcej mobbingu ze strony różnych osób doświadczałam... Do zrodzenia mobbingu wystarczy, by dana osoba zajęła w określonej grupie społecznie eksponowane miejsce z uwagi na swoją osobowość, płeć, kolor skóry, tożsamość kulturową lub narodową. Ta sama osoba, funkcjonując w innej grupie, może być w niej całkowicie akceptowana i bardzo lubiana.Skuteczny coaching dla zaawansowanych Spis treści: Słowem wstępu Rozdział 1. STRES I SENS ŻYCIA 1. Przygniecione serce 2. Trufle i ja 3. Bolesny sygnał 4. Odnowienie 5. Wirtualna wycieczka 6. Bez powodu 7. Kotka uzdrowicielka 8. Gdzie się podziały moje marzenia? 9. Ważny dzień 10. Tak, to jest właśnie Moja Pełnia 11. Inaczej niż zwykle 12. Mądrość ciała 13. Podaj dalej 14. Ci, których najbardziej kochamy 15. Ani mniej, ani więcej 16. Lekarstwo na kryzys 17. Zamiast opłatka 18. Na drodze do szczęścia 19. Życie jest piękne Rozdział 2. PRACA I KARIERA 1. Konstruktywna krytyka 2. Inteligencja emocjonalna w pracy 3. Brak odpowiedzi 4. Groźne oblicza mobbingu 5. Uwięziona witalność 6. Coaching wizerunku 7. Komunikacja na odległość 8. Efektywność osobista 9. Jedno kliknięcie 10. Bestseller 11. Face Bóg 12. Przywództwo z sercem 13. Biznes i życie 14. Wolnoć Tomku 15. Ludzie się nie zmieniają 16. Pełnia kompetencji 17. Zawodowa ciuciubabka 18. Budujmy mosty 19. Jesteśmy sobie potrzebni 20. Precyzja celów i kompetencji Rozdział 3. SPRAWY DAMSKO-MĘSKIE 1. Czas wszystko leczy 2. Ukryte korzyści 3. Siła umysłu 4. Uczuciowa odpowiedzialność 5. Mam zgryz 6. Potrzeby i pragnienia 7. Spójrz w lustro 8. Poczucie winy i jego powody 9. Porozmawiajmy po męsku 10. Obcy, część n-ta 11. Od samotności do bliskości 12. Jak zbity pies 13. Superwoman 14. To, co widzę 15. Stara prawda 16. Przecież to już było 17. Nie ma tego złego 18. Głębia miłości 19. Dar życia 20. Najlepszy GPS pod słońcem Na zakończenie Literatura
Okładka książki Praktyczny poradnik networkingu. Zbuduj sieć...

34,90 zł 20,48 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,48 zł

Biznes to ludzie - ważne, by byli to odpowiedni ludzie! Jesteś bardziej tym, co wiesz i kto Cię zna, niż tym, kogo znasz ty sam. Innymi słowy, we współczesnym biznesie najistotniejsze są odpowiednie kontakty. Nie chodzi o to, by wszystko sobie "załatwiać", jednak dla ludzi, których znamy, zrobimy zdecydowanie więcej niż dla obcych: kupimy coś od nich, polecimy ich dalej, przedstawimy ich naszym kontaktom. Zrobimy to, bo znacznie bardziej ufamy osobom, które znamy. Zrobimy to także dlatego, że lubimy tych, których znamy. Zrobimy to, gdyż oczekujemy, że w razie czego inni odwdzięczą nam się tym samym. Na takich wzajemnych relacjach opiera się networking. Według autorów tej książki networking jest sztuką bycia z ludźmi i promowania ich osiągnięć. Pozwala budować trwałe relacje, ułatwia promowanie Twojej osoby i Twojego biznesu, a w dłuższej perspektywie pomaga zdobywać nowych klientów i obniża koszty prowadzenia firmy. Aby móc w pełni korzystać z dobrodziejstw networkingu, trzeba poznać zasady jego działania. Poznaj networking. Przygotuj się, zanim zaczniesz działać. Naucz się efektywnie szukać nowych klientów. Polecaj i bądź polecany. Stale rozwijaj sieć kontaktów. Zostań mistrzem pogawędek. Dla sukcesu w biznesie — i życiu w ogóle — potrzeba wiedzy, talentu, intuicji, szczęścia. Ale przede wszystkim potrzeba umiejętności współdziałania z ludźmi: partnerami, klientami, nawet przeciwnikami. Ta książka to praktyczny poradnik, jak organizować takie współdziałanie. prof. Witold Orłowski, ekonomista, dyrektor Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej, doradca ekonomiczny firmy PwC
Okładka książki Strategia dywersyfikacji: wzrost poprzez zróżn.

49,90 zł 32,83 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,83 zł

Autor wyjątkowo wnikliwie przedstawia przykłady firm i korporacji, które odniosły spektakularny sukces rynkowy dzięki dywersyfikacji (General Electric, Wesfarmers, Bidvest oraz ITC). Omawia podstawy struktury korporacyjnej oraz roli, cech i wzajemnych relacji Prezesa i Dyrektora Finansowego, bardzo ciekawie przedstawia kwestie doboru menadżerów. Wszystkie powyższe elementy tworzą grupę komplementarnych cech wskazujących, na co należy zwrócić uwagę przy opracowywaniu efektywnej strategii dywersyfikacji dla firmy.
Okładka książki Zacznij sprzedawać, albo odejdź. 7 cech liderów sp

34,90 zł 21,53 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,53 zł

W dzisiejszym świecie sprzedaży nie ma już miejsca dla zwykłych sprzedawców, ale wciąż jest wiele miejsca dla liderów. Konkurencja nie śpi, więc albo Ty będziesz najlepszy albo ktoś inny zajmie Twoje miejsce. W książce autorstwa Rona Karra, przedstawiony zostaje powtarzalny proces, opierający się na założeniu, że wielcy sprzedawcy kierują swoimi relacjami z klientami w ten sam sposób, w który wielcy przywódcy sprzedają idee. Opierając się na dekadach badań w firmach różnych rozmiarów, Karr ujawnia co robią prawdziwi przywódcy i pokazuje, co może zrobić każdy z nas, aby wprowadzić w życie te same ważne zasady. Oferuje on szczegółowe studium siedmiu cech wszystkich liderów.
Okładka książki Zysk nie jest ważny, jest najważniejszy!

34,90 zł 22,61 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,61 zł

Gdy właściciele małych i średnich przedsiębiorstw po raz pierwszy słyszą porady George?a Cloutiera, często uznają go za szaleńca. Jego kontrowersyjne zasady prowadzenia działalności, których nie uczą w Harvard Business School ? to m.in.: - NAJLEPSZY BIZNES RODZINNY MA JEDNEGO CZŁONKA. - WEEKENDY SPĘDZA SIĘ PRACUJĄC, A NIE GRAJĄC W GOLFA CZY IMPREZUJĄC. - NIGDY NIE PŁAĆ DOSTAWCOM ZGODNIE Z TERMINEM. - DEMONSTRUJ NA KAŻDYM KROKU, ŻE JESTEŚ OGARNIĘTY MANIĄ KONTROLI. - PRZESTAŃ ZAPRZECZAĆ: TO TWOJA WINA, JEŚLI FIRMA PODUPADA W CZASIE RECESJI. Cloutier, założyciel i prezes zarządu American Management Services, stał się ?czołowym rzecznikiem drobnej przedsiębiorczości? (Reuters). Już od ponad trzydziestu lat oferuje właścicielom przedsiębiorstw pomoc przy podejmowaniu trudnych decyzji, którymi najeżona jest droga do dochodowości ich biznesów. On i jego firma współpracowali z ponad sześcioma tysiącami przedsiębiorstw, jedne z nich ratując od niemal pewnego upadku, innym natomiast zapewniając niemożliwy z pozoru rozwój, i pomogli im uzyskać dochody. Cloutier jest absolwentem Harvard College i Harvard Business School, jednak porady zawarte w niniejszej książce nie pochodzą stamtąd. W przeciwieństwie do swoich kolegów ze studiów, którzy w większości trafili prosto na Wall Street, Cloutier już o drugiej nad ranem pracował w dokach, licząc główki sałaty dla dostawców żywności, aby upewnić się, że wszystko jest zgodne z listem przewozowym. Spędził również wiele długich nocnych godzin w zajazdach dla tirów, strzegąc kasy przed złodziejaszkami. Cloutier i jego współpracownicy z American Management Services, jako osobiste pitbule prezesów zarządów, którzy ich zatrudniają, wykorzystają wszystkie możliwe sposoby, aby skierować firmy ich klientów z powrotem na tory długoterminowej dochodowości. Zysk nie jest ważny, jest najważniejszy jest bardzo opóźnionym sygnałem ostrzegawczym dla milionów właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw. Niniejsza książka bez owijania w bawełnę wali prawdę w oczy zarówno przedsiębiorcom początkującym, jak i tym o już ustalonej pozycji. Praktyczne porady Cloutiera mogą być czasami trudne do zaakceptowania, ale odnoszą skutek.
Okładka książki Winston Churchill. Lider

59,90 zł 39,41 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,41 zł

Winston Churchill miał rzadką umiejętność uczenia się na własnych błędach i przekuwania ich w sukces. A najrzadszą ze wszystkich cech była jego zdolność inspirowania innych ludzi, między innymi poprzez określanie swoich celów słowami, które nie tylko przekonywały umysł, ale również poruszały serce. Bystry w ocenie ryzyka, nie tracący zimnej krwi w kryzysowych sytuacjach, Churchill był liderem najwyższej rangi. Jednak czy osoba zarządzająca przedsiębiorstwem, obojętnie - dużym, czy małym, może wyciągnąć lekcję z przykładu Winstona Churchilla? Alan Axelrod, popularny autor książek biznesowych, przekonująco dowodzi, że lider pozostaje liderem, czymkolwiek by nie zarządzał. Z suchych faktów historycznych Axelrod wydobywa dwadzieścia pięć aspektów Churchillowskiego stylu zarządzania, dzięki któremu wyróżniał się jako przywódca, strateg, taktyk, orator, menadżer i wiele więcej. Każdy, kto ma ambicje przywódcze, wiele wyniesie z tych lekcji.
Okładka książki Kulturowe uwarunkowania rachunkowości

59,00 zł 41,64 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,64 zł

Historia, teraźniejszość i przyszłość rachunkowości ściśle wiąże się z rozwojem ludzkiej cywilizacji i jej środowiskiem. Jednym z elementów je kształtujących jest kultura, ze swymi wymiarami. Kultura, obok takich składowych, jak np. system prawny, gospodarczy, poziom rozwoju rynku finansowego, czy też doświadczenia historyczne, z jednej strony staje się ważną charakterystyką modelującą oczekiwania formułowane wobec rachunkowości funkcjonującej w danym środowisku kulturowym, z drugiej zaś wpływa na sposoby realizacji zadań przed nią stawianych. Zróżnicowanie kulturowe, właściwe dla różnych regionów świata, można więc traktować jako czynnik decydujący o odmienności modeli rachunkowości właściwych dla danych kultur. Powyższe założenie pozwoliło sformułować cel niniejszego opracowania, którym jest próba ukazania kultury, jako elementu modelującego teorię i praktykę funkcjonowania modeli pomiaru i ujawnień rachunkowych, ze szczególnym uwzględnieniem charakterystyk kulturowych, właściwych dla rachunkowości islamskiej i chińskiej. Lektura niniejszego opracowania w zamierzeniu jej autora ma m.in. pozwolić sformułować odpowiedź na kwestie: Czym jest kultura i jakie związki wykazuje ona z rachunkowością? Jakie cechy kulturowe determinują teorię i praktykę systemów pomiaru ujawnień rachunkowych funkcjonujących w krajach islamskich, a jakie są właściwe dla modelu rachunkowości chińskiej? Czy czynnik kulturowy osłabia procesy standaryzacji, harmonizacji i konwergencji rachunkowości w skali światowej? W jaki sposób charakterystyki kulturowe kształtują działania standaryzacyjne rachunkowości islamskiej i chińskiej?
Okładka książki Umowne podstawy zatrudnienia

99,00 zł 79,98 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 69,87 zł

Praca może być wykonywana na podstawie stosunku pracy, w ramach umów cywilnoprawnych, jak również w oparciu o relacje administracyjne i penalne. Nie można także pominąć autonomicznych podstaw, które za przedmiot mogą mieć wykonywanie pracy. W obrocie prawnym szczególnie problematyczne jest rozróżnienie zatrudnienia pracowniczego od pracy wykonywanej na podstawie przepisów prawa cywilnego. Opracowanie stanowi próbę uporządkowania reguł pozwalających na wybór właściwego rodzaju zatrudnienia. W książce omówiono m.in.: ? cechy charakterystyczne stosunku pracy, ? skutki wyboru rodzaju zatrudnienia, ? zatrudnienie w spółkach kapitałowych, na podstawie kontraktów menedżerskich, ? problematykę umów o pracę między osobami bliskimi, ? konsekwencje prawne wyboru niewłaściwej podstawy zatrudnienia. Publikacja zawiera wzory najczęściej stosowanych umów wraz z komentarzem, a także bogaty wybór orzecznictwa sądowego i literatury przedmiotu. Opracowanie przeznaczone jest zarówno dla pracodawców, którzy stają przed wyborem właściwego rodzaju zatrudnienia, jak i dla prawników uczestniczących w procesach o ustalenie istnienia umowy o pracę ? sędziów, radców prawnych i adwokatów. Stan prawny na 30 czerwca 2012 roku
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,82 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 11,25 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,63 zł
Okładka książki Zjedz tę żabę

23,56 zł
29,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,96 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,64 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,49 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj