W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
„W literaturze stosunkowo rzadko podejmowany jest problem mechanizmów wyborów strategicznych, a zwłaszcza ryzyka tych wyborów. Tymczasem wybór koncepcji rozwoju to kluczowa faza zarządzania strategicznego, głównie z powodu ryzyka, które mu towarzyszy. Konsekwencje dokonywanych rozstrzygnięć są z reguły znaczące i trudno odwracalne. W tym wypadku ocena ryzyka wyborów i jego minimalizacja staje się kluczowym warunkiem skuteczności zarządzania strategicznego. To powoduje, że recenzowana praca wypełnia istotną lukę poznawczą o dużym znaczeniu dla praktyki gospodarczej.
Szczególnym walorem pracy jest jej empiryczny charakter. W zarządzaniu strategicznym, będącym typową nauką stosowaną, rozpoznanie doświadczeń praktyki gospodarczej jest najcenniejszą podstawą wnioskowania. Tymczasem empiryczne rozpoznanie podstawowych problemów kreowania rozwoju w polskich przedsiębiorstwach wydaje się wciąż dalece niezadowalające, w szczególności brakuje pogłębionych badań szczegółowych problemów zarządzania strategicznego na większych reprezentatywnych próbach przedsiębiorstw. Tym samym zrealizowany projekt badawczy i opis jego wyników w recenzowanej monografii stanowi istotny wkład do rozwoju nauki, interesujący dla teoretyków, ale także inspirujący dla praktyków gospodarczych”.
Prof. dr hab. Andrzej Kaleta
Niezależnie od posiadanych przez ciebie zdolności, inteligencji czy doświadczenia 85 procent twoich szans na odniesienie sukcesu zależy wyłącznie od umiejętności zjednywania sobie ludzi i przekonywania ich – czyli od twojego uroku osobistego. Jeśli dziś uważasz się za osobę pozbawioną tej cechy, przeczytaj książkę Potęga osobistego uroku, a sam się przekonasz, do czego jesteś zdolny!
Ta książka jest nadzieją dla wszystkich, którzy uważają, że brak im „tego czegoś” w kontaktach z innymi.
W Potędze osobistego uroku przedstawiono sprawdzone, łatwe do opanowania techniki pomagające być bardziej czarującym w każdej sytuacji. Jeśli zastosujesz te wszystkie sekrety w swoim życiu, wkrótce otworzą się przed tobą drzwi, o których uchyleniu nawet nie śniłeś, a ty będziesz dostawał to, czego pragniesz – za każdym razem.
Jaka jest najważniejsza cecha charakteru, której potrzebujemy, gdy chcemy sobie kogoś zjednać, czy to w życiu zawodowym, czy osobistym?
To urok osobisty – umiejętność stworzenia specjalnej więzi z każdą osobą i sprawienia, że poczuje się ona w naszym towarzystwie jak ktoś naprawdę wyjątkowy.
Być może myślisz, że z urokiem osobistym trzeba się „urodzić”, ale jest on czymś, czego można się nauczyć, nawet jeśli niektórzy zostali nim naturalnie obdarzeni.
Brian Tracy i Ron Arden – autorytety w dziedzinie sukcesu osobistego i zawodowego – pomogli tysiącom ludzi osiągnąć rzeczy, o których ci nawet nie śmieli marzyć: bogactwo, karierę, udane związki i jeszcze więcej – wszystko to, co możemy zyskać dzięki urokowi osobistemu. W tym fantastycznym poradniku Tracy i Arden odkrywają przed nami tajemnice uroku osobistego i pokazują, co sami możemy zrobić, żeby stać się bardziej czarujący – w jednej chwili!
Potęga osobistego uroku zmieni twoje życie, bo dzięki tej książce nauczysz się, jak:
- przykuć uwagę i zdobyć zaufanie każdego już w ciągu kilku pierwszych sekund spotkania,
- uzyskać wsparcie ludzi, którzy pomogą ci osiągnąć twój cel,
- udoskonalić mowę ciała oraz techniki słuchania, które dadzą odczuć innym, że jesteś na nich skupiony,
- układać lepsze i ciekawsze przemówienia i prezentacje,
- radykalnie poprawić twoje zdolności negocjacyjne,
- rozkręcić interes i dostać awans w pracy,
- i wiele, wiele więcej!
W Potędze osobistego uroku znajdziesz szczegółowe objaśnienia, jak najbardziej czarujący ludzie udoskonalili swoje umiejętności, od prowadzenia rozmów z klientami po wejście na głębsze poziomy empatii dla swoich przyjaciół i bliskich oraz zrozumienia ich. Znajdziesz tu konkretne metody, które należy zastosować, żeby oczarować i mężczyznę, i kobietę.
O Autorach
BRIAN TRACY jest jednym z najlepszych trenerów sukcesu na świecie. Pracuje jako konsultant, trener i mówca dla ponad tysiąca firm. Ponad milion przedsiębiorców nauczyło się od niego sprzedaży, marketingu, negocjacji i perswazji. Jest autorem wielu bestsellerów na temat sukcesu osobistego i zawodowego, między innymi Focal Point, Eat That Frog! (Zjedz tę żabę!) oraz Goals. Mieszka w Solana Beach w Kalifornii.
RON ARDEN, były aktor i reżyser, jest dzisiaj czołowym trenerem profesjonalnych mówców. Jego klienci to między innymi wielkie korporacje; urzędy miejskie, stanowe oraz agencje rządowe; politycy; dyrektorzy; postacie medialne oraz wiele innych osób i instytucji. Mieszka w San Diego w Kalifornii.
Opinie
Ta niezwykła książka nauczy cię, jak odkryć „urok”, który jest schowany w twoim wnętrzu (...) oraz jak obrócić go w bogactwo.
Robert G. Allen, autor bestsellera „New York Timesa” Multiple Streams of Income
Tylko Tracy i Arden potrafią tak naładować mocą każde słowo. Udowodnili, że w sukcesie chodzi przede wszystkim o urok osobisty.
Charles T. Jones, autor Life is Tremendous, prezes Executive Books
W dzisiejszym świecie, w którym wszystko zdobywamy błyskawicznie, łatwo zapomnieć o najważniejszych filarach sukcesu. Jednym z nich jest Twoja reputacja. To, co ludzie o Tobie myślą, jest wynikiem Twojego uroku osobistego, który roztaczasz nie tylko wtedy, gdy przebywasz w ich towarzystwie, ale w każdej sytuacji w Twoim życiu. Czytaj i czerp korzyści ze wszystkich lekcji opisanych w tej książce, aby udoskonalić moc swojego uroku osobistego!
Tom Hopkins, mistrz trenerów sprzedaży, autor How to Master the Art of Selling
Jeśli jesteś studentem zarządzania i nauk pokrewnych, ekonomistą, biznesmenem lub teoretykiem biznesu, ta książka pozwoli ci spojrzeć z innej strony na bezduszna wiedzę i teorie. Przeczytaj uważnie to, co jeden z największych specjalistów w branży ma do powiedzenia i przekonaj się, że na życie też trzeba mieć strategię.
Jeden z wiodących światowych teoretyków innowacyjności, autor bestsellera Przełomowe innowacje, proponuje niekonwencjonalną książkę o inspiracji i mądrości, które mogą stać się fundamentami spełnionego życia.
W 2010 r. światowej sławy ekspert zajmujący się innowacyjnością Clayton M. Christensen wygłosił inspirujące przemówienie dla studentów ostatniego roku Harvard Business School. Opierając się na prowadzonych analizach sytuacji przedsiębiorstw, zaoferował szereg wskazówek, które mogą pomóc w odnalezieniu znaczenia i szczęścia w życiu. Posłużył się przykładami z własnego doświadczenia, aby wyjaśnić, dlaczego ludzie sukcesu aż nazbyt często wpadają w pułapki prowadzące do nieszczęścia.
Przemówienie zapadło słuchaczom w pamięć nie tylko dlatego, że było bardzo treściwe, lecz również dlatego, że Christensen wygłaszał je wkrótce po tym, jak życie zmusiło go do poważnej, osobistej refleksji – właśnie przezwyciężył takiego samego raka, jaki odebrał życie jego ojcu. Gdy zmagał się z chorobą, pytanie „Co będzie miarą twojego życia?” stawało się coraz bardziej naglące i dokuczliwe – w pewnym momencie zaczął dzielić się przemyśleniami z rodziną, przyjaciółmi i studentami.
W tej przełomowej książce Christensen stawia szereg pytań:
- Jak mogę się upewnić, że moja droga zawodowa przyniesie mi satysfakcję?
- Skąd będę wiedzieć, że moje osobiste relacje staną się trwałymi źródłami szczęścia?
- Jak mogę uniknąć nieuczciwego postępowania i nie dać się wtrącić do więzienia?
Posługując się przykładami z najwspanialszych firm świata, autor przedstawia niezwykle trafne odpowiedzi na te trudne pytania.
Co będzie miarą twojego życia? to pełna inspiracji i mądrości książka, która pomoże studentom, pnącym się po szczeblach kariery profesjonalistom i rodzicom w znalezieniu własnych ścieżek do życiowego spełnienia.
Czytelniku!
Ta książka nie oferuje łatwych odpowiedzi. Zamiast tego zachęca do zastanowienia się nad najważniejszymi pytaniami w życiu.
Z tej książki nie dowiesz się, co masz myśleć. Zamierzeniem jej autora jest co innego: nauczyć cię, jak myśleć o swoim życiowym celu i życiu w ogóle, przedstawiając opracowane w Harvard Business School i innych instytucjach sprawdzone badania i teorie dotyczące sukcesu i porażki.
Nie znajdziesz tu też sprawdzonego przepisu na szczęście. Zamiast tego jednak zdobędziesz narzędzia, które pomogą Ci osiągnąć w życiu spełnienie – te same, które wielu menedżerom pomogły prowadzić zmieniające świat firmy.
Potraktuj tę książkę jako przewodnik po przyszłości. Podsumowane tu teorie i okoliczności pomogą ci zrozumieć krytyczne decyzje, które mogą doprowadzić cię do życiowego szczęścia i powodzenia – zamiast smutku i rozczarowania.
Mamy nadzieję, że uda ci się efektywnie powiązać proponowane przez nas wnioski z osobistymi zamierzeniami – pamiętaj, że tylko ty jesteś w stanie rzetelnie odpowiedzieć na zawarte w tytule pytanie co będzie miarą twojego życia?
Słowa, które mają MOC
Czy wierzysz w moc perswazji w komunikacji z ludźmi? Zanim odpowiesz na to pytanie, wykonaj następujące ćwiczenie: zamknij oczy, ustaw w szeregu swojej pamięci osoby, z którymi na co dzień współpracujesz, i wybierz te, których prośby realizujesz w pierwszej kolejności. Czy są to te sympatyczne? Sympatyczny może poczekać, prawda? Nie pogniewa się, zrozumie, zaakceptuje, najwyżej zrobi sam. A może najszybciej załatwiasz sprawy najbardziej namolnych? Tych, którzy będą marudzić, wisieć Ci nad głową, wzdychać, że Twoje opóźnienia zawalą projekt. Jeśli nie masz bardzo przekornej natury, robotę dla nich wykonasz najprędzej ? po to, by mieć ich z głowy. Czy teraz czujesz moc perswazji? Czy wierzysz już, że tak jak marudni wpływają na Twoje działania, tak Ty możesz kierować działaniami innych ludzi?
Jeśli tak jest, sięgnij po książkę Aleksandra Binsztoka. W sposób prosty, dosadny i dowcipny autor podpowie Ci, jakimi metodami możesz wpływać na otoczenie i kształtować je tak, by ułatwić sobie życie zawodowe i prywatne. Z jednym zastrzeżeniem - książka nie ujmuje wszystkich zagadnień komunikacji perswazyjnej. Jest jednak częścią strategii, metod i technik, które wchodzą w skład Modelu Permanentnego Rozwoju Społecznego (Permanent Social Development Model, PSDM), który autor od lat konstruuje wraz ze współpracownikami. Pod tym modelem podpisuje się obiema rękami, jednak pozostawia Czytelnikowi pole do przemyśleń i własnych wniosków.
Publikacja przedstawia wpływ opodatkowania podatkami dochodowymi na typowe decyzje gospodarcze przedsiębiorców. W książce ukazano całokształt zagadnień podatkowych związanych z decyzjami operacyjnymi i strategicznymi przedsiębiorców, dotyczącymi np. wyboru formy prawnej, miejsca prowadzenia działalności i źródła finansowania, polityki cen transferowych i rozliczania strat podatkowych. Ciężar podatkowy nie jest wielkością dana, określoną przez otoczenie przedsiębiorstwa, lecz raczej wielkością, na która można wpływać poprzez kształtowanie stanu faktycznego, korzystanie z praw wyboru przyznanych przez ustawodawcę czy swobód uznaniowych. Autorzy opracowania, uznani eksperci podatkowi, przedstawiają na przykładach z praktyki możliwości legalnej redukcji obciążeń podatkowych przedsiębiorców.
Dale Carnegie był pionierem w dziedzinie tego, co dziś nazywamy rozwojem ludzkiego potencjału. Jego wykłady i publikacje pomogły ludziom z całego świata stać się pewnymi siebie, atrakcyjnymi i wpływowymi osobami.
W 1912 roku Carnegie poprowadził w Young Men's Christian Association (YMCA) w Nowym Jorku swój pierwszy kurs z zakresu wystąpień publicznych. Na wzór większości ówczesnych szkoleń poświęconych tej tematyce Dale rozpoczął go od wykładu teoretycznego. Szybko jednak zauważył, że słuchacze są znudzeni i zniecierpliwieni. Musiał jakoś temu zaradzić.
Przerwał wykład, ze spokojem wskazał na mężczyznę siedzącego w ostatnim rzędzie i poprosił go, aby opowiedział o sobie w kilku zdaniach. Gdy mężczyzna skończył, Dale poprosił o to samo następną osobę i tak po kolei, dopóki każdy uczestnik nie zabrał głosu. Zachęcani przez kolegów i prowadzeni przez wykładowcę, słuchacze z powodzeniem pokonywali swój lęk przed publicznym wystąpieniem. „Nie zdając sobie z tego sprawy - powiedział później Carnegie - wpadłem na najlepszy sposób przezwyciężenia tremy". Kurs stał się tak popularny, że jego twórca już wkrótce zaczął prowadzić zajęcia także w innych miastach, stopniowo zmieniając i udoskonalając treść poszczególnych lekcji. Przekonał się, że kursantom najbardziej zależy na zwiększeniu pewności siebie, poprawie stosunków z innymi ludźmi, odnoszeniu sukcesów zawodowych oraz na skutecznym pokonywaniu obaw. Carnegie położył więc większy nacisk na kształtowanie praktycznych umiejętności publicznego występowania niż na zagadnienia teoretyczne. Tamte pierwsze mowy uczestników stały się raczej środkiem do celu, a nie celem samym w sobie.
Poza informacjami zebranymi od kursantów Carnegie pogłębiał swoją wiedzę, prowadząc intensywne badania nad postawą życiową osób odnoszących sukcesy. Zgromadzone doświadczenie włączył do programu szkoleń, a także wykorzystał do napisania swojej najbardziej znanej książki Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi1.
Książka natychmiast stała się bestsellerem, a od momentu publikacji w 1936 roku (wraz z wydaniem wznowionym w 1981 roku) sprzedała się w ponad 20 milionach egzemplarzy i przetłumaczono ją na 36 języków. W 2002 roku Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi otrzymała tytuł Najważniejszej Książki Biznesowej XX wieku. Cztery lata później „Fortune Magazine" zaliczył ją do jednej z 7 pozycji, które każdy czytelnik powinien mieć w swojej biblioteczce. Kolejna książka Dale'a, Jak przestać się martwić i zacząć żyć, którą napisał w 1948 roku, również znalazła miliony miłośników i została przetłumaczona na 27 języków.
Od wielu lat Dale Carnegie i jego następcy w założonej przez niego firmie - Dale Carnegie & Associates, Inc. - prowadzą kursy oraz seminaria dla milionów kobiet i mężczyzn z ponad 70 krajów na całym świecie, wpływając tym samym na życie osób ze wszystkich warstw społecznych - począwszy od robotników fabrycznych i urzędników poprzez menedżerów i właścicieli firm aż po przywódców państwowych. Absolwentami tych szkoleń są dyrektorzy naczelni potężnych korporacji, kierownicy i właściciele wszelkiego rodzaju firm oraz organizacji komercyjnych i przemysłowych, przedstawiciele państwowych władz ustawodawczych i wykonawczych, a także osoby prywatne, które chciały zdobyć umiejętności oferowane przez szkolenia Dale Carnegie & Associates, Inc.
Dale Carnegie zmarł l listopada 1955 roku. Nekrolog zamieszczony w jednym z waszyngtońskich dzienników doskonale podsumował jego zasługi dla społeczeństwa: „Dale Carnegie nie rozwiązał żadnej z odwiecznych zagadek wszechświata. Pomógł jednak ludziom, być może bardziej niż ktokolwiek z jego pokolenia, zrozumieć, jak należy nawiązywać wartościowe relacje z innymi - a ta umiejętność wydaje się dziś nam najpotrzebniejsza".
Niniejsza seria została stworzona w celu zapoznania czytelników z nauką Dale'a Carnegie. Książki wchodzące w jej skład opierają się na publikacjach Dale'a oraz na zagadnieniach ze szkoleń oferowanych przez Dale Carnegie & Associates, Inc. Aby współczesny odbiorca jeszcze lepiej zrozumiał proponowane zasady, serię uzupełniono o liczne przykłady i ilustracje odwołujące się do codziennego życia.
- z wprowadzenia do książki
Jak na zaufaniu budować dobre relacje z ludźmi
Spis treści:
Wprowadzenie do serii
Wstęp
Rozdział 1
Tak, ty też masz w sobie charyzmę
Rozdział 2
Zawieraj nowe przyjaźnie i pielęgnuj te dotychczasowe
Rozdział 3
Współpraca, współpraca i jeszcze raz współpraca
Rozdział 4
Budowanie zaufania
Rozdział 5
Poznaj swoich ludzi
Rozdział 6
Przekonywanie innych do swojego sposobu myślenia
Rozdział 7
Radzenie sobie z trudnymi ludźmi
Rozdział 8
Taktowne i kulturalne wyrażanie sprzeciwu
Rozdział 9
Klucz do podniesienia jakości obsługi
Rozdział 10
Panowanie nad emocjami
Załącznik A
O Dale'u Carnegie
Załącznik B
Zasady Dale'a Carnegie
Prezentowana publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat skomplikowanej problematyki dotyczącej wypadków przy pracy i chorób zawodowych. W książce szczegółowo omówiono problematykę związaną z tego typu zdarzeniami, poczynając od ich zdefiniowania, poprzez szczegółowe omówienie rodzajów wypadków przy pracy, a także przedstawienie sposobu ustalania okoliczności i przyczyn takich wypadków. Opracowanie opisuje problematykę świadczeń, jakie przysługują pracownikom, w związku z tego typu zdarzeniami, jak również procedurę dotyczącą stwierdzenia choroby zawodowej, uwzględniając w szczególności bogate orzecznictwo sądowe.
Książka adresowana jest do szerokiego spektrum Czytelników, zajmujących się wypadkami przy pracy i chorobami zawodowymi, począwszy od praktyków prowadzących postępowania powypadkowe i dokumentację związaną z tego typu zdarzeniami, jak również do pracowników oraz studentów.
Wypalenie nie tylko na polu zawodowym - to zapis skupienia rekolekcyjnego o. Józef Augustyna SJ, prowadzonego w Domu Rekolekcyjnym w Czechowicach-Dziedzicach.
W swoich rozważaniach autor uwzględnia nie tylko społeczne i psychologiczne przyczyny wypalenia, ale również duchowe i moralne. Odwołując się do rozważań Viktora E. Frankla, ukazuje bezsens i pustkę egzystencjalną jako jedną z najważniejszych przyczyn wypalenia.
Zdaniem autora ujawnia się ono nie tylko na polu zawodowym, ale także społecznym, rodzinnym i wspólnotowym. W szukaniu środków zaradczych przeciwko wypaleniu o. Augustyn odwołuje się do własnych refleksji, a także do świadectwa ks. Franciszka Blachnickiego oraz Etty Hillesum.
Prezentowana książka to kompleksowe opracowanie dotyczące wszystkich najważniejszych zagadnień związanych z ustalaniem, obliczaniem i wypłacaniem wynagrodzeń. Publikacja nie tylko odpowiada na najczęściej stawiane pytania z zakresu praktyki wynagrodzeń, ale także dzięki licznym przykładom pomaga obliczyć np. wynagrodzenie chorobowe, urlopowe, ekwiwalent za urlop czy konkretne odprawy.
Książka ta traktuje o sztuce komunikacji w hospicjum. Poprzez autentyczne historie nadesłane z hospicjów z całego kraju uczy, jak rozmawiać z chorymi u kresu ich życia. Jest to szczególny podręcznik napisany dla wszystkich osób, które zajmują się ciężko i nieuleczalnie chorymi. Wart polecenia dla personelu medycznego podstawowej opieki zdrowotnej, szpitali, a przede wszystkim hospicjów i ośrodków opieki paliatywnej. Studenci medycyny, pielęgniarstwa, teologii, psychologii, pedagogiki i socjologii spotkają się tu z konkretnymi zdarzeniami, z którymi zetkną się niebawem w pracy zawodowej. Rodziny chorych poczują się mniej samotne, czytając o przeżyciach innych osób, znajdujących się w podobnej sytuacji. Doświadczeni pracownicy pomagający ludziom nieuleczalnie chorym znajdą tu odbicie swoich dylematów, wątpliwości i radości z wykonywanej pracy.
Prezentowana publikacja dostarcza użytecznych wskazówek i narzędzi niezbędnych w procesie przekształcania samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej w spółki kapitałowe zgodnie z zapisami ustawy o działalności leczniczej.
W opracowaniu ukazano zakres i dynamikę zmian w sektorach ochrony zdrowia w ujęciu globalnym. Na podstawie wybranych międzynarodowych doświadczeń omówiono narzędzia rekomendowane we wprowadzaniu mechanizmów rynkowych do systemów ochrony zdrowia oraz w korporatyzacji zakładów opieki zdrowotnej. W pracy przedstawiono model zmiany organizacyjnej autorstwa Burke'a i Litwina, który może być zastosowany w procesie przekształceń spzoz. Opisano również podstawowe zasady kreowania szpitala XXI wieku, czyli organizacji zdolnej do rozwoju w coraz bardziej konkurencyjnym i dynamicznym otoczeniu.
Dużo się zmieniło w otoczeniu marketingu. A jeśli tak, to rutyna nie ma racji bytu. Marketing jako funkcja będzie zawsze niewykorzystanym potencjałem, bo potrzebna jest orientacja marketingowa. Zrzucanie marketingu na grono ludzi, które robi sobie coś tam równolegle do innych działów, zawsze zamienia marketing w dział promocji i ewentualnie dział badań rynkowych.
Wracamy do podstaw rozumienia marketingu. Teraz naprawdę ma on być patrzeniem na świat, wyciąganiem wniosków i proponowaniem czegoś na podstawie zdobytej wiedzy i prowadzonych obserwacji. ?Najpierw coś zróbmy, a potem pchajmy z całej siły, żeby się sprzedało? ? to model porażki.
Nic ci nie da szukanie lepszych narzędzi manipulac czy doskonalenie metod pomiaru ROI. Ten sposób myślenia jest nieskuteczny, bo ludzie będą uciekal do światów, które oferują im spełnianie marzeń.
Wychodząc z powyższych założeń, autor - ceniony konsultant i ekspert w zakresie strategii marketingowej - przedstawia nowe podejście do marketingu, rozprawiając się z pokutującymi wciąż przekonaniami na temat jego roli oraz wielu uznanych metod i dowodząc ich szkodliwości.
Ośrodek paliatywno-hospicyjny to miejsce współpracy różnych specjalistów: lekarzy, pielęgniarek, psychologów, duchownych, pracowników socjalnych, fizjoterapeutów i terapeutów zajęciowych, farmaceutów, dietetyków czy urzędników zajmujących się finansami. Wszystkie wymienione specjalności mogą być wspierane przez ochotników, pod warunkiem umiejętnego ich zachęcania i przygotowania do pracy oraz właściwego zarządzania ich talentami. Tę niełatwą misję pełnią koordynatorzy wolontariatu. Z myślą o nich, w ramach programu LUBIĘ POMAGAĆ, powstał ten podręcznik - pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych w Europie. Porusza medyczne i pozamedyczne aspekty opieki paliatywno-hospicyjnej, zawiera konkretną wiedzę oraz praktyczne rady i wskazówki. Cenna pomoc dla wszystkich, którzy zarządzają zespołami ludzkimi tak w centrum wolontariatu hospicyjnego, jak i w samym zespole i w każdym innym miejscu interdyscyplinarnej opieki nad chorym człowiekiem. Pożyteczna lektura zarówno dla pracowników, jak i wolontariuszy opieki paliatywno-hospicyjnej.
Artykuł 226 k.p. oraz § 39 i 39a rozporządzenia MPiPS z dnia 26.09.1997 r. zobowiązują każdego pracodawcę do przeprowadzenia oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy. Oferujemy trzy rodzaje pomocy – specjalistycznych narzędzi oceny ryzyka (instruktaż, dokumentacja oceny i program komputerowy), które umożliwią dokonanie oceny samodzielnie, prawidłowo i bez konieczności udziału w specjalistycznym szkoleniu.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.
Dokumentacja oceny:
praktyczne uzupełnienie instruktażu
analogiczna metoda oceny ryzyka
zestawienie wymagań ogólnych i podstawowych czynników zagrożeń dla danego stanowiska pracy
komplet dokumentów potrzebnych do wykonania oceny
Monografia jest rezultatem badań nad zarządzaniem przedsiębiorstwem w sytuacji kryzysowej z punktu widzenia organizacyjnego uczenia się. Podjęte badania umożliwiły poszukiwanie niestandardowych sposobów i metod zarządzania przedsiębiorstwem w sytuacji kryzysowej. W procesie badawczym uprawomocniono analizy jakościowe jako współistotne z analizami ilościowymi. Pozwoliło to na aplikację zarządzania wiedzą i organizacyjnego uczenia się do przestrzeni biznesu turystycznego, sformułowanie i wykorzystanie metodyki paradoksów sytuacji kryzysowej w analizie przedsiębiorstw turystycznych, identyfikację modeli zarządzania w sytuacjach trudnych, a także zaproponowanie metodyki tworzenia potencjału do zarządzania kryzysowego oraz kreowania modeli biznesu przedsiębiorstwa uczącego się w kryzysie.
"Jestem zmęczony... Zmęczony setkami, o ile nie tysiącami książek biznesowych, które są jedynie tytułami i nie zawierają treści. Większość z tych książek należałoby skondensować do jednej lub dwóch stron wartościowej treści. Pozostałych powinno się używać do podcierania tyłka.
Nie umiem Wam nawet powiedzieć, jak wiele książek zaczynałem analizować, aby po kilku minutach zmuszać się do ich dalszego czytania, a ostatecznie dać za wygraną. Od deski do deski przeczytać warto jedynie kilka wybranych książek biznesowych.
"Start-up bez pieniędzy" ma być z założenia publikacją inną i o wiele lepszą niż tradycyjne książki biznesowe oraz przestarzałe akademickie nauki - od pierwszego, do ostatniego słowa. Nie znajdziecie tu nieaktualnych koncepcji ani "zoptymalizowanej metodyki przedsiębiorczego działania". Mój tekst przychodzi wprost "z okopów". Cały wysiłek, doświadczenie i wszystkie swoje zasoby włożyłem w to, aby "Start-up bez pieniędzy" stał się jedną z najlepszych książek. Zdecydujcie sami, czy nią jest.
Ta książka ma sprowadzić Was na ziemię, pomóc w przegnaniu sceptyków i dać Wam kopniaka w tyłek tak, byście się ruszyli i zaczęli działać. Im mniej posiadasz czegoś, co jest Ci niezbędne, tym ważniejsze się to dla Ciebie staje i tym mądrzej z tego korzystasz. Prawda ta dotyczy wszystkiego - miłości, jedzenia, pieniędzy, a nawet (lub zwłaszcza) papieru toaletowego".
Keynes kontra Hayek, to podłoże i spuścizna największego w dziejach pojedynku na gruncie ekonomii.
Keynes i Hayek od osiemdziesięciu lat uosabiają przeciwstawne nurty myśli ekonomicznej: interwencjonizm i leseferyzm. Koncepcje obu ekonomistów zdobywały i traciły przychylność polityków od Franklina Roosevelta do George W. Busha wywierając przy tym wpływ na poziom życia milionów.
Począwszy od wielkiego kryzysu poprzez II wojnę światowa i okres powojennej odbudowy, aż po czasy obecne, doświadczony dziennikarz, Nicolas Wapshott, poddaje wnikliwej obserwacji porywające debaty między dwoma gigantami dwudziestowiecznej ekonomii, których rozbieżne poglądy nadały kształt gospodarczym wzlotom i upadkom w wielu krajach i nadal trzymają świat w swoim władaniu.
Zarządzanie efektywnością firm usługowych stało się przedmiotem zainteresowania wraz przejściem od gospodarki industrialnej do gospodarki opartej na usługach. Autorzy, świadomi różnic między procesami zachodzącymi w działalności usługowej i produkcyjnej, przedstawiają rozszerzoną koncepcję strategicznej karty wyników, koncentrującą się na potrzebach organizacji usługowych. Wyjaśniają w jaki sposób połączyć zarządzanie procesami i pomiar efektywności w jeden spójny system.
Publikacja prezentuje praktyczną koncepcję, którą można wykorzystać do zaprojektowania systemu pomiaru efektywności oraz wdrożenia strategicznej karty wyników w przedsiębiorstwie usługowym. Ułatwieniem jej zastosowania są liczne przykłady najlepszych praktyk pochodzących z wiodących przedsiębiorstw z USA.
Książka adresowana jest do:
-menedżerów firm usługowych,
-specjalistów zajmujących się pomiarem efektywności,
-studentów zarządzania, doktorantów, kadry akademickiej,
-przedsiębiorców.
Tematyka książki obejmuje zagadnienia istotne dla prawidłowego funkcjonowania każdej organizacji. W szpitalach, podobnie jak w innych organizacjach, dochodzi do niepożądanych zjawisk w relacjach międzyludzkich i do zaburzeń w systemie komunikacji. Książka ta jest próbą znalezienia rozwiązania tych nieprawidłowości i powinna zainteresować w równym stopniu kadrę zarządzającą, jak i pracowników oraz organy właścicielskie szpitali. Na szczególną uwagę zasługuje prezentacja wyników rozległych badań empirycznych przeprowadzonych w szpitalach naszego województwa.
Z przedmowy Wicemarszałka Województwa Dolnośląskiego Jerzego Łużniaka
Social media? Porozmawiajmy poważnie!
Co jest nie tak ze sferą mediów społecznościowych? Marketingowy Graal, do którego jeszcze rok czy dwa lata temu pielgrzymowali reklamodawcy z całego świata, traci pozłotę. Google+ nie prześcignął Facebooka, Facebook nie odniósł spektakularnego sukcesu podczas giełdowego debiutu. Rodzime Grono.net, które jeszcze niedawno święciło triumfy, nie istnieje. Agencje reklamowe prowadzące profile medialne dużych klientów okazują się nie tak profesjonalne, jak miały być, a mniejsze firmy działają na własną rękę i często wykazują się całkowitym niezrozumieniem zasad obowiązujących w marketingu relacji. Czas włożony w aktywność w sferze mediów społecznościowych dla wielu marketerów jest czasem straconym… Czyżby bańka pękła?
Autorka tej książki stawia tezę, że jednym z powodów rozczarowania tą sferą jest brak możliwości rzetelnego mierzenia efektów komunikacji w mediach społecznościowych, ale nie ogranicza się do samego stwierdzenia faktów. Chce naprawdę pomóc Czytelnikom rozwiązać problemy wiążące się z ich obecnością w mediach społecznościowych. Wychodzi od podstaw. Uświadamia nam, dlaczego mimo wszystko warto inwestować w obecność w tej sferze. Podpowiada działania skuteczne dla różnych typów firm i różnych celów biznesowych. Odpowiada na często pojawiające się pytanie: „Dlaczego efekt komunikacji w mediach społecznościowych nie jest natychmiastowy?”. Zwraca uwagę na narzędzia marketingowe sprawdzające się w sferze nowych mediów, wskazuje, jak mierzyć efekty działań oraz jakie trendy pojawiają się w badaniach skuteczności strategii SM.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?