W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Poznaj najczęściej popełniane błędy i dowiedz się, jak ich unikać
Często spotykamy się ze stwierdzeniem, że "ryba psuje się od głowy". Błędy popełniane przez szefów przedsiębiorstw owocują problemami na kolejnych szczeblach zarządzania i wpływają na wyniki. Menedżerowie, którzy potrafią wyciągać wnioski z każdej pomyłki, zyskują cennego sprzymierzeńca jakim jest umiejętność przewidywania nadchodzących trudniejszych czasów. Jednak, jak pokazuje praktyka, powielanie błędów to niestety dość powszechne zjawisko w biznesie.
Książka "17 śmiertelnych błędów szefów" ujawnia wiele mankamentów pracy nie tylko polskich menedżerów. Sensacyjna opowieść z pierwszej części jest dobrym przykładem, że następujące po sobie błędy zarządzania nieuchronnie prowadzą do katastrofy. Zaniedbanie, ignorancja i przekonanie o własnej nieomylności, to tylko niektóre z nich. Autor przytacza wiele prawdziwych przykładów z krajowego rynku. Najczęściej popełniane błędy zostają poddane szczegółowej analizie w drugiej części książki. Przeczytaj tę książkę i dowiedz się jak rozpoznać zbliżający się kryzys, niwelować jego efekty oraz unikać popełniania wciąż tych samych błędów.
Bądź przezorny i ucz się na cudzych błędach:
intuicja to nie wszystko: niewykorzystanie nawet prostych narzędzi do zarządzania firmą
chaos i sprzeczne decyzje: brak komunikacji w firmie
lepiej nie mówić: unikanie trudnych tematów
jakoś to będzie: brak jasnej i klarownej strategii działania
klapki na oczach: przedkładanie interesu własnego działu nad cele całej firmy
historia lubi się powtarzać: powielanie wciąż tych samych błędów
Stań się skutecznym Agentem Zmiany w twojej organizacji
Każdego dnia organizacje na całym świecie podejmują decyzje o wprowadzeniu – bywa, że dużych i kosztownych – zmian, w celu poprawienia istniejącego status quo. Jednak 50 do 70 procent tych prób jest nieudanych. Niektóre zmiany giną nagle, ale wiele umiera w cierpieniu przedłużającej się agonii rujnującej zasoby organizacji oraz morale i energię jej członków.
Kto zabija zmianę lub co przyczynia się do jej śmierci? W tym pasjonującym kryminale znajdziesz odpowiedź na to pytanie. Głównym bohaterem jest agent Mike McNally – detektyw o stylu działania inspektora Colombo – który prowadzi śledztwo w sprawie śmierci kolejnej zmiany. Agent McNally po kolei przesłuchuje trzynastu głównych podejrzanych, między innymi krótkowzroczną menadżerkę Wiktorię Wizję, stale opieszałego kierownika Piotra Prioryteta, dyrektorkę Klarę Komunikację, której zapalenie krtani uniemożliwia porozumiewanie się oraz kilka innych szemranych postaci.
Podejrzani zapewne wydają ci się znajomi i niewątpliwie znajdziesz podobne osoby w swojej firmie. Metoda rozwiązania zagadki przez McNally’ego zainspiruje cię do stania się skutecznym Agentem Zmiany w twojej organizacji.
W przewodniku na końcu książki znajdują się wskazania, jak krok po kroku wcielić w życie nauki płynące z tej historii. Kluczowe pytania pomogą ci ocenić jakość zmian wprowadzanych w twojej organizacji. Dowiesz się również jakie najlepsze działania możesz podjąć, by umożliwić dokonanie pożądanej zmiany i utrzymać jej rezultaty.
OPINIE
„Wyjątkowy sposób spojrzenia na problem zmiany. Tego teraz potrzeba światu – zmiany, która będzie skutecznie przeprowadzona”.
– Spencer Johnson, autor książek Kto zabrał mój ser? i Peaks and Valleys
„Zarządzanie zmianą nie jest łatwe. Wymaga zaangażowania, silnego przywództwa i gotowości do zmierzenia się z oporem. Pomocne w zarządzaniu zmianą są humor i plan działania. Kto uśmiercił Zmianę? zapewnia jedno i drugie”.
– Betsy Myers, była dyrektor wykonawcza w Harvard’s Center for Public Leadership i dyrektor ds. operacyjnych kampanii wyborczej Baracka Obamy.
„Inteligentny kryminał pełen trafnych spostrzeżeń. Książkę Kto uśmiercił Zmianę? czyta się szybko – można ją skończyć w czasie dwugodzinnego lotu – ale zawarta w niej mądrość zostaje z nami o wiele dłużej”.
– John Assaraf współautor książki Odpowiedź : rozwiń dowolną działalność, osiągnij niezależność finansową, przeżyj niezwykłe życie, jeden z ekspertów występujących w filmie The Secret
Zbyt wielu szefów uważa, iż jedynym sposobem kierowania ludźmi jest zastraszanie ich. Nic dziwnego, że tak wielu pracowników boi się wyrażać swoje opinie.
Ale wiecie co?
Wcale tak nie musi być. Oto sposób, w jaki menedżerowie mogą w końcu nauczyć się innego podejścia - przestać zastraszać pracowników i zacząć koncentrować się na tym, co mogą oni zrobić dobrze, a nie na tym, co robią źle - i w rezultacie zapewnić firmie rezultaty, jakich potrzebuje.
ZREZYGNUJ Z OKRESOWEJ OCENY SWOICH PRACOWNIKÓW!
To główna teza stawiana przez Samuela Culberta w książce, która mierzy się z powszechnymi osądami i pokazuje prawdziwe oblicze okresowej oceny pracowników - jako okrutnej, bezsensownej i podstępnej praktyki, która wiele mówi o bezmyślnych działaniach kierownictwa będących prawdziwą plagą współczesnych organizacji. Według profesora Culberta okresowa ocena pracowników nie tylko jest znienawidzona przez wszystkich, którzy muszą ją przeprowadzać lub też jej podlegają. Jej szkodliwy wpływ nie ogranicza się tylko do psucia morale i ducha pracy zespołowej oraz hamowania rozwoju osobistego pracowników. Odzwierciedla ona coś znacznie poważniejszego: pokazuje sposób, w jaki często zachęcamy - a nawet zmuszamy - naszych kierowników do kontrolowania pracowników poprzez zastraszanie, zamiast zachęcać ich do zrozumienia mechanizmów motywowania pracowników do jak najlepszej pracy.
Pytanie brzmi: co w zamian? W jaki sposób przekazywać pracownikom oceny, które będą trafne, a nie fałszywe, jak to jest obecnie? Czerpiąc ze swojego bogatego doświadczenia w zakresie wspomagania małych i dużych firm, Culbert proponuje alternatywę w postaci omówienia pracy pracowników. To pomoże wszystkim kierownikom w zbudowaniu relacji z pracownikami opartej na zaufaniu, co stanowi jedyną skuteczną drogę ku osiągnięciu wspaniałych rezultatów. Pokazując, w jaki sposób wykorzystać nasze doświadczenia na temat natury człowieka, Culbert postuluje rewolucyjny nowy sposób myślenia o zarządzaniu ludźmi, który może przynieść ogromne korzyści dla pracowników, ich szefów i właścicieli firm.
W serii Instytutu Zarządzania Wartością Szkoły Głównej Handlowej i Wydawnictwa Poltext prezentowane są najnowsze wyniki badań nad wartością ekonomiczną. Jest ona rozpatrywana w szerokim kontekście naukowym, biznesowym, technologicznym, społecznym i globalnym.
Książka wyjaśnia, czym jest i jak powstaje emocjonalny wymiar wizerunku firmy. Wskazuje, jak kształtować wrażenia klientów korzystne dla reputacji i rentowności przedsiębiorstwa poprzez:
-zastosowanie koncepcji marketingu doświadczeń
-wykorzystanie emocjonalnego potencjału satysfakcji klienta
-dostarczanie czynników zachwytu (delight experiences)
-budowę emocjonalnych podstaw lojalności
-wzbudzanie spontanicznych, pozytywnych opinii o firmie
OPINIE
Książka podejmuje nowatorskie i ważne zagadnienia współczesnego konkurowania firm. Dominuje w niej ujęcie marketingowe, jednak omawiane w aspekcie strategicznego zarządzania firmą. Problematyka tworzenia i zarządzania wizerunkiem firm oraz marketingu doświadczeń jest ważna i nowatorska. Książka jest bardzo potrzebna i skierowana do szerokiego grona odbiorców: studentów, nauczycieli akademickich oraz pracowników przedsiębiorstw, którzy tworzą lub mają wpływ na ich strategie.
prof. dr hab. Barbara Dobiegała-Korona, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Tematyka tej unikatowej na polskim rynku publikacji dotyczącej ekonomiki oświaty koncentruje się na problemach szkolnictwa podstawowego i średniego. Autor szeroko omawia zagadnienia polskiego systemu oświaty, konfrontując je z przykładami z innych państw. Zamieszcza też wnioski i konkluzje z oryginalnych rodzimych badań realizowanych w ramach międzynarodowych i polskich programów badawczych, w tym także rezultaty badań własnych. Publikacja ma na celu:
?przybliżyć polskiemu czytelnikowi obszary badawcze intensywnie rozwijającej się na świecie nowej specjalności ekonomicznej ? ekonomiki edukacji ? i pokazać w zarysie największe jej dokonania,
?ukazać niekwestionowane osiągnięcia polskich naukowców w zakresie ekonomiki edukacji po to, by w miarę szybko znalazły zastosowanie w naszej praktyce oświatowej,
?dowieść, że występują zależności między nakładami na edukację a jej efektami, pod warunkiem że jak największa część nakładów będzie przeznaczona na bezpośrednią edukację,
?wykazać, że efektywność wydatkowania środków publicznych w obszarze edukacji zależy przede wszystkim od dyrektora szkoły, jego wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie zarządzania finansami publicznymi,
?ukazać zależności między efektywnością edukacji a jej wpływem na kapitał ludzki i społeczny w Polsce.
Książka adresowana jest do osób zarządzających oświatą, dyrektorów szkół, studentów ekonomii jako podręcznik do przedmiotu ekonomika oświaty i słuchaczy podyplomowych studiów zarządzania w oświacie.
Procesy gospodarcze współczesnej ekonomii charakteryzują się dużym dynamizmem, nowymi trendami w zarządzaniu, a także niebywałym rozwojem i upowszechnieniem wysokich technologii. Częste zmiany otoczenia gospodarczego skłaniają przedsiębiorstwa do gruntownych reform. Podstawowym warunkiem zapewnienia pozycji oraz ekspansji rynkowej przedsiębiorstwa jest zagwarantowanie sprawności zarządzania w dynamicznie zmieniających się warunkach.
Tom szesnasty Prac Naukowych Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku poświecony został współczesnym problemom zarządzania. Został on podzielony na trzy części:
- pierwsza traktuje o ewolucji teorii i sposobów zarządzania,
- w drugiej części podjęto dyskurs na temat innowacji, technologii i komunikacji w zarządzaniu,
- część trzecia opracowania poświęcona została problematyce społecznej odpowiedzialności biznesu i etyce w zarządzaniu.
Zespół Badań nad Organizacją i Zarządzaniem Szpitalami ?Avicenna? powstał w roku 2009 w odpowiedzi na zapotrzebowanie na innowacje organizacyjne. Zespół funkcjonuje przy Instytucie Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, a jego kierownikiem jest prof. zw. dr hab. Jan Stępniewski, wykładowca Uniwersytetu Paryż 13 i Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Grupę inicjatywną Zespołu ?Avicenna? tworzą absolwenci francusko-polskich studiów MASTER zarządzania instytucjami opieki medycznej i społecznej, pracownicy naukowi różnych uczelni, lekarze oraz menedżerowie zdrowia, związani na co dzień z zarządzaniem w zakładach opieki zdrowotnej różnego typu.
Zespół wzoruje się na działalności francuskiej Grupy MeAH, której zadaniem było prowadzenie badań nad możliwościami wdrażania rozwiązań w sektorze zdrowia, sprawdzonych w przedsiębiorstwach produkcyjnych. W wyniku działalności MeAH wprowadzono we Francji model zarządzania produkcją usług medycznych, co pozwoliło na zupełnie nowe spojrzenie na cały proces leczenia w szpitalach. Priorytetem w działalności Zespołu ?Avicenna? jest transfer tych rozwiązań na grunt polskich szpitali, które teraz oczekują rozwiązań pozwalających na unowocześnienie ich organizacji.
Nie jest to pierwsza publikacja tego zespołu autorów, dotycząca zarządzania szpitalami. Poprzednie publikacje Zarządzanie szpitalami ? kompendium menedżera (Wydawnictwo Akademii Medycznej we Wrocławiu) oraz Strategia, finanse i koszty szpitala (Wydawnictwo Wolters Kluwer SA) spotkały się z życzliwym przyjęciem przez czytelników.
Członkowie Zespołu ufają, że ich patron Ibn Sina (Awicenna) ? żyjący w X wieku n.e. wybitny naukowiec, lekarz i filozof perski, twórca nowoczesnych w owych czasach koncepcji świata ? będzie doskonałym wzorem do naśladowania i nieustawania w poszukiwaniu nowych rozwiązań organizacyjnych w obszarze ochrony zdrowia.
ALAN AXELROD jest autorem ponad sześćdziesięciu popularnych książek biznesowych i historycznych. Przekopał życiorysy Królowej Elżbiety I, generała George’a S. Pattona i Winstona Churchilla w poszukiwaniu praktycznych mądrości, które dzisiejsi liderzy biznesu mogą wykorzystać. Pracując nad Gandhim, Axelrod znalazł jak do tej pory najbardziej sprzeczny z intuicją obiekt badań– i na wiele sposobów najbogatszy zarazem.Alan Axelrod przekopał życiorysy Królowej Elżbiety I, generała George’a S. Pattona i Winstona Churchilla w poszukiwaniu praktycznych mądrości, które dzisiejsi liderzy biznesu mogą wykorzystać. Pracując nad Gandhim, Axelrod znalazł jak do tej pory najbardziej sprzeczny z intuicją obiekt badań– i na wiele sposobów najbogatszy zarazem.
Axelrod w charakterystycznym dla siebie gawędziarskim, lecz wnikliwym stylu rozbija strategie przywódcze Gandhiego na 14 kluczowych aspektów i sto lekcji, każda zilustrowana cytatami z Gandhiego i typowymi sytuacjami z jego czasów. Słowa i dokonania Gandhiego przedstawiono w sposób, dzięki któremu ich ponadczasowa mądrość rozbłyskuje po dziś dzień, stanowiąc źródło natchnienia dla wyzwań biznesu, dzisiaj – i jutro.
Okoliczności życia i zmagań Gandhiego sprawiają, że jego przykład staje się wyjątkowo istotny dla wielokulturowego środowiska biznesowego dwudziestego pierwszego wieku – arena, na której panuje zaciekła konkurencja, a idee zrównoważonego rozwoju i odnowy zasobów nabrały świeżego znaczenia oraz w której poszanowanie godności globalnej siły roboczej jest bardziej niezbędne niż kiedykolwiek dotychczas. Rywalizacja sama w sobie przeszła zmianę, wywołana potrzebą i załamaniem na giełdzie – i nagle odkryto, że etyczna współpraca to nie tylko ścieżka do mądrości, ale i bogactwa.
Współczesne środowisko pracy sprawia, iż marnujemy czas i energię, a na dodatek przyczynia się do pogorszenia stanu naszego zdrowia. A przecież pracujemy w erze informacji i mobilnych technologii! Czas, by nasze miejsce pracy zmieniło się radykalnie! Czas dostosować je do warunków globalnej, całodobowej ekonomii. Czas pozwolić pracownikom wykonywać swoje zadania w najbardziej optymalnym dla nich czasie i sprzyjającej skupieniu przestrzeni!MAMY JUŻ DOŚĆ... A TY?
Ta książka opiera się na prostym odkryciu, ze nasze założenia na temat pracy — 40 godzin w tygodniu, praca od poniedziałku do piątku od 8 do 16 — są przestarzałe, niemodne i należy je wysłać do lamusa. Każdego dnia ludzie przychodzą do pracy i marnują czas (własny i pracodawcy), a także swoje życie przez poglądy na temat tego, jak wygląda praca i jej wykonywanie. Przekonania te zupełnie nie znajdują zastosowania w środowisku współczesnej globalnej ekonomii, w której wszystko dzieje się 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
Chodzimy do pracy, dajemy z siebie wszystko, a traktuje się nas jak dzieci, które pozostawione bez opieki będą kradły cukierki.
Chodzimy do pracy i widzimy, jak ktoś, kto nie jest wcale dobry w tym, co robi, dostaje awans, ponieważ zaczynał pracę wcześniej, a kończył później niż ktokolwiek inny.
Chodzimy do pracy i wysiadujemy na długich tłocznych zebraniach, na których rozmawia się o organizacji kolejnego długiego tłocznego zebrania.
Widzimy, jak utalentowani, kompetentni, produktywni ludzie są karani za to, że mają dzieci, nie radzą sobie z polityką biurową albo są trochę inni od wszystkich.
Pracujemy w erze informacji, lecz nasze miejsce pracy nie zmieniło się zbytnio od czasów ery przemysłowej! Jednak, co najgorsze, gramy w tę grę. Robimy to, chociaż czujemy w głębi serca, że nie ma ona najmniejszego sensu.
Dlaczego niedzielny wieczór psuje nam strach przed poniedziałkiem? To tak naprawdę sygnał, że nasza praca jest niezdrowa, że nie powinniśmy przeżywać życia w ten sposób. Współczesne środowisko pracy jest przyczyną tego, że chorujemy fizycznie i umysłowo, powoduje cierpienie naszych rodzin i sprawia, iż marnujemy czas i energię. Wszyscy wiemy, że praca jest do chrzanu, a jednak nic z tym nie robimy. Gdyby ponura natura naszej pracy nie była normą, gdyby nasze założenia i oczekiwania w stosunku do pracy nie były tak zakorzenione, gdyby praca była czymś w rodzaju nowej choroby, która pojawiła się nagle, rujnując życia ludzi i przynosząc firmom miliardowe straty, z całą pewnością użylibyśmy wszystkich naszych zasobów, by znaleźć na nią lekarstwo.
Dlaczego więc nic się nie zmienia?
Być może dlatego, że zakładamy, iż praca musi być harówką (w końcu gdyby była przyjemna, byłaby zabawą, prawda?). Może dlatego, że wychowano nas w przekonaniu, że praca z definicji jest nieproduktywna, upolityczniona i niesprawiedliwa.
Może dlatego, że nikt nie zaproponował nam rozsądnej i skutecznej alternatywy.
Wszędzie istnieją pozorne rozwiązania.
Nienormowany czas pracy to nie rozwiązanie, to kpina.
Równowaga pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym to nie rozwiązanie. W obecnym systemie po prostu nie jest ona możliwa.
Odpowiedzią nie jest lepsza organizacja czy „środy bez spotkań", czy nastawianie budzika o kwadrans wcześniej, by nie musieć się rano aż tak spieszyć, ani poświęcenie soboty na przygotowanie wszystkich obiadów na cały miesiąc.
Nie ma żadnych wskazówek czy sztuczek, które rozwiążą ten problem.
Odpowiedzi nie znajdziesz w przewodniku pracownika.
Jedynym rozwiązaniem jest całkowicie zmienić tę grę.
Inicjujemy ruch, który zmieni sposób, w jaki robi się wiele rzeczy na całym świecie. Proponujemy nie nowy sposób pracy, lecz nowy sposób życia, fest on oparty na radykalnej idei, że jesteś osobą dorosłą. Jest oparty na radykalnej idei, że nawet jeśli jesteś winien swojej firmie jak najlepsze wykonywanie obowiązków, to nie musisz jej oddawać całego swojego życia i czasu. Ten nowy sposób życia jest praktyczny i prosty (choć niekoniecznie łatwy do osiągnięcia) i mimo że jest to ogromna zmiana w stosunku do tego, jak żyjemy teraz, wymaga jedynie podstawowej zmiany nastawienia.
Mówimy tu o Results-Only Work Environment (ROWE ), czyli środowisku pracy skoncentrowanym tylko na wynikach.
W ROWE ludzie mogą robić, co chcą i kiedy chcą, o ile tylko wykonują swoją pracę. Wiele firm twierdzi, że umożliwia telepracę lub pracę w elastycznych godzinach. Często jednak oznacza to, że pracownik i tak musi spędzać określoną liczbę godzin w biurze, albo przywileje te są uzależnione od sytuacji w branży lub też przysługują jedynie nielicznym. W ROWE naprawdę możesz robić, co Ci się żywnie podoba, o ile tylko wykonujesz swoją pracę. Masz całkowitą kontrolę nad swoim życiem,
0 ile tylko robisz, co do Ciebie należy.
Możesz iść po zakupy we wtorek o 10 rano. W środę o 14 możesz uciąć sobie drzemkę. W czwartek po południu możesz wyskoczyć do kina
1 nie musisz nikogo prosić o pozwolenie ani mówić, gdzie idziesz. Po prostu to robisz. O ile tylko wykonujesz swoją pracę — o ile masz wyniki
- Twoje życie należy do Ciebie.
Płaci Ci się za określoną pracę, nie za określony czas.
Zdajemy sobie sprawę z tego, że to brzmi zbyt pięknie, by było prawdziwe. Taki rodzaj wolności, kontroli i zaufania ma w sobie coś z bajki. Jednak ta idea nie wzięła się znikąd. Nasiona ROWE zostały zasiane w 2001 roku, gdy kierownictwo Best Buy zaczęło szukać sposobu, by firma uzyskała certyfikat Employer of Choice (najchętniej wybieranych pracodawców). Utworzony specjalnie w tym celu zespół miał sprawić, by Best Buy znalazło się na liście firm, w których chcieliby pracować utalentowani młodzi ludzie. Wśród pracowników przeprowadzono ankietę, która miała sprawdzić, czego przede wszystkim ludzie oczekują od swojej pracy. Większość odpowiedzi brzmiała: zaufania, jeśli chodzi o mój czas. Zaufajcie mi, że wykonam swoją pracę, a ja dam wam wyniki i będę szczęśliwym pracownikiem.
I tu na scenę wkroczyła Cali Ressler. Mimo że miała dopiero 24 lata i pracowała na godziny, jeden z przedstawicieli komitetu poprosił ją o pomoc w praktycznym wykorzystaniu informacji płynących z ankiety.
Dla Cali była to świetna szansa, biorąc pod uwagę jej ówczesną sytuację życiową. Best Buy było jej pierwszym pracodawcą po skończeniu college'u i szybko poznawała absurdy związane z pracą. Bardziej doświadczeni pracownicy uczyli ją, jak grać w tę grę, jak wypełniać karty pracy, by odzwierciedlały nie naprawdę przepracowaną liczbę godzin, lecz taką, jakiej spodziewali się przełożeni, jak wyglądać na osobę bardzo zajętą, gdy w pobliżu pojawia się szef, jak wyjść na osobę zaangażowaną dzięki zadawaniu wielu pytań podczas zebrań. Przede wszystkim przekonała się jednak, jak nieszczęśliwi są wszyscy w pracy — nie tyle z powodu zadań, które musieli wykonać, lecz właśnie z powodu całego jej środowiska. Nawet ludzie zatrudnieni na czas nieokreślony, którzy powinni mieć najwięcej władzy i kontroli, wiecznie czuli się niepewnie. Aby coś z tym zrobić, Cali pomogła stworzyć pilotażowy Program Alternatywnej Pracy, który dawał ludziom do wyboru następujące opcje niestandardowych godzin pracy: telepracę, cztery dziesięciogodzinne dni pracy w tygodniu, ośmiogodzinny dzień pracy w dowolnych godzinach. Ponadto Program Alternatywnej Pracy miał dwie wyróżniające go cechy. Po pierwsze, mieli w nim wziąć udział wszyscy pracownicy jednego działu, w sumie 320 osób. Elastyczny czas pracy nie miał być nagrodą dla najlepszych pracowników lub osób na najwyższych stanowiskach. Po drugie, pracownicy (nie menedżerowie) sami wybierali, która z czterech dostępnych opcji jest dla nich najlepsza, a gdy już dokonali wyboru, nikt nie mógł tego zmienić. Zadaniem całego wydziału było sprawienie, by cały ten program zadziałał.
To właśnie ta kontrola nad planem pracy zasiała pierwsze ziarna, z których wykiełkowało ROWE. Cali zobaczyła, że jeśli ludziom da się choć trochę kontroli nad tym, jak gospodarują swoim czasem, od razu widzą oni korzyści tego zarówno dla pracy, jak i dla życia osobistego. Ludzie biorący udział w programie testowym byli szczęśliwsi, bardziej produktywni i nie chcieli, by program się skończył.
W 2003 roku przyłączyła się do nas Jody, a idee i pomysły, które narodziły się w trakcie trwania Programu Alternatywnej Pracy, zaczęły się rozwijać i ewoluować. W miarę jak zaczynałyśmy definiować, czym miało być ROWE i jak miało funkcjonować, kultura Best Buy zaczęła się zmieniać. Niektórzy menedżerowie wspierali ten proces, inni nie, jednak tak czy siak ta idea rozwijała się i w końcu zaczęła żyć własnym życiem. W momencie publikacji tej książki w ROWE pracowało około 3000 pracowników Best Buy; istnieją także plany wdrożenia tego systemu w środowisku sprzedaży.
Dzięki ROWE pracownicy Best Buy są szczęśliwsi i bardziej zadowoleni ze swojej pracy i życia. Firma również na tym skorzystała, ponieważ jej produktywność wzrosła średnio o 35%, a odsetek pracowników odchodzących na własne życzenie z pracy zmniejszył się dramatycznie, w niektórych wydziałach nawet o 90%.
Ta książka opowiada o wprowadzeniu tego zdroworozsądkowego, skutecznego i korzystnego dla obydwu stron podejścia do życia i pracy na całym świecie. Na kolejnych stronach powiemy, dlaczego obecne środowisko pracy jest chore, i ujawnimy ukryte postawy i przekonania, które to powodują. Następnie opiszemy, czym jest ROWE, na czym polega i jak pomaga rozwiązać problem pracy. Dowiesz się też, jak smakuje życie w ROWE (podpowiedz: jest bardzo, bardzo dobre).
Po drodze nie będziemy wcale ukrywać wyzwań, jakie ROWE stawia przed firmą. Dobra wiadomość jest taka, że nie wymagamy, by firmy radykalnie zmieniły swoje wartości, tożsamość czy to, czym się zajmują. Ani ludzie, ani firmy nie muszą zmieniać swojej istoty, a jedynie sposób pracy.
Na kolejnych stronach postaramy się zbudować przekonującą argumentację dotyczącą tego, dlaczego każdy powinien znaleźć się w ROWE. Będziemy opowiadać prawdziwe historie i przytaczać wyniki, jednak nie będziemy Cię zanudzać danymi statystycznymi. Wątpimy, by istniał jakikolwiek fakt (typu: każdego roku stres kosztuje amerykańskie firrny 300 miliardów dolarów, przeciętny pracownik tak naprawdę pracuje jedynie trzy godziny dziennie), który sprawi, że ludzie się obudzą. Wystarczy, że wpiszesz w Google takie słowa jak/rara i rodzina albo stres i produl^-tywnos'ć, a zobaczysz dane statystyczne, których nigdy nie będziesz potrzebował. Racjonalne argumenty mówiące, dlaczego praca jest do kitu, niczego nie zmienią, ponieważ nasze podejście do pracy nie opiera się na rozumie. Potrzebujemy nowego spojrzenia na problem. To, co oferujemy, jest skutecznym lekarstwem na:
problemy zawodowe,
fakt, że traktuje się nas w firmie jak dzieci,
to, że czujemy się wiecznie zestresowani.
Wiemy, że wydaje się to brzmieć zbyt dobrze, by było prawdziwe, ale tak właśnie jest. Wciąż będziesz musiał wykonywać swoją pracę, jednak w ROWE każdy może zachowywać się jak dorosły i może być tak traktowany.
Odzyskujesz swoją godność. Odzyskujesz swój czas. Odzyskujesz swoje życie.
A jeśli to wszystko może być prawdą, jeśli możesz mieć pracę, czas i być dorosłym człowiekiem, to pytanie, przed jakim stajesz każdego dnia, nie brzmi: „Czy naprawdę muszę iść dzisiaj do pracy?", ale: „Jaki wkład mogę do niej wnieść?".
Co mogę wnieść w moje życie? Co mogę zrobić, by przynieść korzyści mojej rodzinie, mojej firmie, sobie?
Zmienienie tego, jak pracujesz, nie będzie łatwe. Napotkasz opór, i to w zaskakujących miejscach — na przykład w sobie. Jednak potrzebujemy tej zmiany. Gdy czytasz te słowa, my walczymy, by uczynić pracę bardziej efektywną, uczciwą i ludzką dla wszystkich. Mamy nadzieję, że w ciągu naszego życia to nowe podejście do pracy przestanie być wyjątkiem, a stanie się regułą. - wstęp do książki
Nadgodziny są do bani!
Spis treści:
Przedmowa
Mamy już dość... a Ty?
1. Dlaczego praca jest do kitu
2. To, co nazywamy Szlamem
3. ROWE - środowisko pracy nastawione wyłącznie na wyniki
4. Czas w ROWE
5. Jak się wykonuje pracę w ROWE?
6. Dlaczego w ROWE życie jest lepsze?
7. Co dalej z ROWE?
Epilog
A. Jak bardzo jesteś ROWE?
B. Tak, ale...
Podziękowania
Idziesz ulicą. Nagle dostrzegasz żółtą walizkę leżącą nieopodal. Rozglądasz się, podchodzisz i otwierasz ją ostrożnie. W środku widzisz jakieś papiery i… plik banknotów! Uśmiechasz się i zastanawiasz, co z nimi zrobić…DLA KOGO JEST TA KSIĄŻKA l JAK Z NIEJ KORZYSTAĆ?
Książkę tę napisałem z myślą o praktykach, którzy na co dzień zajmują się tworzeniem wszelkich komunikatów reklamowych i perswazyjnych - od stron internetowych, bannerów, ogłoszeń, przez materiały drukowane, aż po spoty telewizyjne, internetowe czy radiowe. Omawiane tutaj problemy i zagadnienia dotyczą bowiem tego, jak umysł reaguje na wszelką perswazję i formę promocji, bez względu na to, na jakim fizycznym nośniku została ona odbiorcy przekazana.
Wiedza zawarta w tej książce przyda się też każdemu właścicielowi firmy oraz dyrektorowi marketingu, ponieważ do ich zadań należy też patrzenie na wytwory agencji reklamowych i ocenianie ich pomysłów, bo w grę nieraz wchodzą duże pieniądze. W książce tej oferuję im metody, przy użyciu których będą mogli szczegółowo porównywać różne koncepcje reklam i odrzucać te, które nie będą skuteczne, lub też dokonywać w nich ważnych korekt.
W końcu książka ta jest również skierowana do pasjonatów ludzkiego umysłu. To, jakie reklamy do nas trafiają, co nas bawi i przeraża, mówi też przecież coś o nas, o naszej naturze, dobrych i złych stronach.
Temat łatwy nie jest i pewnie będzie budzić kontrowersje oraz dyskusje. Zatem proszę Cię, Drogi Czytelniku, abyś korzystał z tej książki jak ze szwedzkiego stołu - brał to, co Ci smakuje, co Ci się podoba i co chcesz wykorzystać - a resztę po prostu zostawił. - Fragment ksiażi, rozdział 1
Neuromarketing 2.0
Spis treści:
1. Dla kogo jest ta książka i jak z niej korzystać?
2. Początek przygody z neurologią
Podstawowe założenia neuromarketingu w wersji 2.0
Jak działa umysł konsumenta?
Filtry percepcyjne w marketingu
Procesy neurologiczne
3. Zmysły - wrota do umysłu klienta
System wzrokowy
System słuchowy
System kinestetyczny (czuciowy)
4. Emocje
Parametry emocji
Zjawiska związane z emocjami
Struktura wybranych emocji
5. Neurolingwistyka
Język zmysłów
Neurogramatyka
Neurointerpunkcja
Emocjonalny ładunek wyrazów
6. Neurowriting
Matryce otwarcia i zamknięcia
Podstawowe zasady pisania dłuższych tekstów
Opowiadanie historii (storytelling)
7. Złożone środki sensoryczno-językowe
Synestezja
Kontrast
Zaznaczanie analogowe
Hiperbola (przesadnia)
Elipsa (wyrzutnia, ominięcie)
Metafora
Wieloznaczność
Aluzja
Powtórzenia
Neologizmy
Ironia
Absurd
Frakcjonowanie (przerywanie) i niedostępność
Połączenie z kontekstem
Instalowanie fałszywych wspomnień
Dawanie dowodów
Podsumowanie
8. Opisywanie grupy docelowej
Do kogo właściwie chcemy trafić?
Jak grupować ludzi?
Poziomy neurologiczne grupy docelowej
Ogólne wytyczne podczas opisywania grupy docelowej
Grupa docelowa pod lupą
Konkurencja
9. Neuroprojektowanie
Neurobranding, czyli projektowanie marki
Projektowanie komunikatów marki
10. Przestroga na koniec
Podziękowania
Źródła, z których korzystałem, pisząc tę książkę
Literatura
Internet
Szkolenia
Bądź takim liderem, jakiego potrzebuje twoja firma
Książka Strateg, oparta na kursie strategii, prowadzonym przez Panią Profesor w Harvard Business School i okrzykniętym mianem „legendarnego”, oferuje zupełnie nową perspektywę spojrzenia na najistotniejszą rolę przywódcy.
„Czy jesteś strategiem? To pierwsze pytanie, jakie Cynthia Montgomery zadaje pochodzącym ze wszystkich zakątków świata właścicielom firm i zarządzającym najwyższego szczebla, uczestniczącym w jej cieszącym się ogromnym uznaniem kursie dla kadry kierowniczej. Nie jest to pytanie, którego się spodziewają lub nad którym głębiej zastanawialiby się w pierwszym dniu szkolenia. Jednak, gdy kurs dobiega już końca, nie potrafią sobie wyobrazić, jak mogliby prowadzić swoje firmy do sukcesu, nie będąc strategami i nie pełniąc tej roli w swoim codziennym życiu.
Przez kolejne tygodnie i miesiące Montgomery poddaje próbie tych cieszących się już pewnymi osiągnięciami menedżerów. Wykorzystując dyskusje przypadków, rozmowy po godzinach i własne dylematy strategiczne uczestników, wyjaśnia, czym jest strategia, dlaczego jest ważna i co to znaczy być przywódcą. Równocześnie przygotowuje ich na zmierzenie się z najistotniejszym pytaniem, jakie stawia sobie każdy lider w biznesie: Czy ta firma jest naprawdę ważna? Pokazuje w ten sposób, że strategia nie jest jedynie narzędziem do prześcigania konkurencji, ale jest najpotężniejszym orężem do kształtowania samej firmy, jakie posiada przywódca.
Książka Strateg dotyczy wszystkich przywódców w biznesie – nieważne, czy prowadzą globalne przedsiębiorstwa, czy małe firmy. Montgomery dzieli się swoimi bezcennymi spostrzeżeniami i przemyśleniami ze wszystkimi tymi uprzywilejowanymi członkami kadry kierowniczej. Wydobywając istotę doświadczeń, spostrzeżeń i przemyśleń zebranych w sali wykładowej, Montgomery pomaga przywódcom w rozwijaniu ich umiejętności i wrażliwości potrzebnej, by sami stali się strategami. To trudna rola, ale wydaje się, że nie ma chyba ról, które byłyby ważniejsze dla lidera.
O AUTORCE
Cynthia A. Montgomery nosi tytuł Timken Professor of Business Administration i do niedawna była szefem Strategy Unit w Harvard Business School, gdzie naucza od dwudziestu lat. Przez sześć ostatnich lat prowadziła zajęcia poświęcone strategii na cieszącym się ogromnym uznaniem kursie dla kadry zarządzającej dla właścicieli zarządzających swoimi firmami, w którym uczestniczyli przywódcy biznesowi ze średnich form z całego świata. Została wyróżniona przez Greenhill Award, przyznaną za wyjątkowy wkład w główny kurs strategii w programie MBA w Harvard Business School. Jest jednym z najlepiej sprzedających się autorów Harvard Business Review, a jej prace były publikowane w Financial Times, American Economic Review, Rand Journal of Economics, Strategic Management Journal, Management Science i innych czasopismach. Była członkiem rad dyrektorów w dwóch firmach z listy Fortune 500 oraz wielu funduszach powierniczych zarządzanych przez BlackRock, Inc.
OPINIE
Cynthia Montgomery stymuluje cię, byś jako lider w swojej firmie, był w niej właścicielem, twórcą i zarządcą jej strategii. Z ogromną przyjemnością przeczytałem tę książkę i gorąco ja polecam.
Dr Tom Clarke, Prezes ds. Nowych Przedsięwzięć w Nike, Inc.
Wielu z nas nigdy nie będzie miało szansy studiowania w Harvard Business School, a jeszcze mniej z nas będzie miało szczęście wysłuchać wykładów Pani Montgomery. Niemniej jednak cały efekt jej stylu nauczania jest wyraźnie i jasno uwidoczniony w książce Strateg. Ostrzegam jednak, Gdy przeczytasz tę książkę, również staniesz się ewangelistą strategii.
Missy Park, założyciel i dyrektor generalny Title Nine
Książka Strateg obala mit supermenedżera, zdolnego do pokonania wszelkich sił konkurencji. W zamian daje jasny zestaw wskazówek, jak stworzyć zdolną odnieść sukces i adekwatną strategię dla organizacji i ludzi, którzy są jej przywódcami.
Craigie Zildjian, dyrektor generalny Avedis Zildjian Company
Pełna mądrości, inteligencji i – co rzadkie na tym polu – moralnej determinacji. Książka Strateg jest dla przywódcy w biznesie wezwaniem do spełnienia jego najważniejszej powinności głównego stratega przedsiębiorstwa. Montgomery w dobitny sposób pokazuje, jak strategia może nadać znaczenie temu, co robią firmy i życiu tych, którzy wykuwają ich korporacyjną przyszłość.
Walter Kiechel III, autor książki The Leaders of Strategy
W tej pełnej świeżości książce Montgomery budzi w każdym z nas Stratega. Gdziekolwiek w świecie byś był, kimkolwiek – studentem, nauczycielem, praktykiem strategii, ta książka będzie dla ciebie radosnym towarzyszem w odkrywaniu na nowo siebie i otaczającego cię świata.
Ashok Vasudevan, współzałożyciel i dyrektor generalny Tasty Bite
Podejście Montgomery do demistyfikacji strategii jest naprawdę rewolucyjne. Ta książka sprawi, że ruszysz się z miejsca i podejmiesz działania, które przyniosą trwały i pozytywny skutek dla twojej firmy. Jeśli jesteś gotowy na podróż, która zmieni twoje życie, zacznij lekturę.
Peter Henderson, Prezes Indigo Telecom
Jak zdobyć i utrzymać wiarygodność? Co zrobić, by ludzie zechcieli dobrowolnie zaangażować serca i umysły we wspólną sprawę? Jakie podjąć kroki, by zmotywować innych do działania bez względu na to, czy to Twoi podwładni, zwolennicy, czy nieznana Ci grupa ludzi?
Niniejsza książka przeznaczona jest dla osób na wszystkich szczeblach i we wszystkich rodzajach organizacji - publicznych, prywatnych, edukacyjnych, religijnych, rządowych, wojskowych oraz non profit. Dzięki niej poznasz siłę pozytywnego oddziaływania wiarygodnych liderów na ludzi i organizacje oraz efekty negatywnego wpływu mało wiarygodnych liderów na morale i wyniki pracy. Stanie się ona Twoim wiernym przewodnikiem, wskazującym drogę i pozwalającym unikać niebezpiecznych pułapek w Twojej osobistej podróży ku wiarygodności.
Innowacyjny test do oceny silnych stron
W tej książce znajduje się klucz do odblokowania twoich możliwości osiągania najlepszych wyników.
STANDOUT, rewolucyjnie nowa książka i internetowe narzędzie zaoferowane przez Marcusa Buckinghama, jest wynikiem szeroko zakrojonych badań, testów statystycznych i analizy obejmującej światową czołówkę osób osiągających wybitne rezultaty. Współautor bestselleru Wykorzystaj swoje silne strony uznawany lider nurtu promującego silne strony, w książce STANDOUT pokazuje, jak odkryć dwie najważniejsze Role Silnych Stron oraz przedstawia błyskotliwe, a zarazem praktyczne pomysły do wykorzystania przez specjalistów i menedżerów z wszelkiego rodzaju organizacji, którzy chcą poznać swoje przewagi i zostać zwycięzcami w swojej pracy.
STANDOUT to coś więcej niż następna książka w nurcie promocji silnych stron. To jedyne w swoim rodzaju zaproszenie do odkrycia i aktywowania własnej wyjątkowej przewagi konkurencyjnej w codziennej pracy.
STANDOUT jest źródłem najwyższej klasy wiedzy z zakresu biznesu i przywództwa, przekazywanej przez jeden z najbardziej uznawanych na świecie autorytetów w dziedzinie silnych stron.
Książka oferuje również niezwykle użyteczny i innowacyjny test internetowy, będący efektem dziesięcioletnich badań naukowych wspieranych rygorystyczną analizą statystyczną i wyszukanymi narzędziami psychometrycznymi.
Publikacja zawiera dogłębne, a zarazem praktyczne omówienie zagadnień, które stanowią istotę manipulacji jak m.in. manipulacja emocjami (strach, wywoływanie poczucia winy, wpływanie na decyzje, wampiryzm emocjonalny), wpływanie na grupy społeczne (wpływ grupy, propaganda, reklama), terror psychiczny w pracy (nękanie, mobbing), sekty czy inne ruchy ideologiczno-religijne. Znajomość tych kwestii pozwala rozpoznać stosowane wobec nas metody, a zatem ułatwia nam obronę przed nimi.
Autorka zaprezentowała również szereg technik, które pomogą odeprzeć atak manipulatora. Są to m.in.: opór psychologiczny, ujawnianie własnych celów, ambicji, bagatelizowanie, rozmawianie o uczuciach czy humorystyczne traktowanie zaistniałych sytuacji.
Rynek celów to książka o nowoczesnym zarządzaniu. Autor nie tylko przedstawia w niej konkretną i sprawdzoną technikę zarządzania zasobami ludzkimi, ale także porusza najważniejsze problemy, takie jak premiowanie, motywowanie czy szkolenia pracowników. Burzy przy tym stereotypowe przekonania i mity, proponując praktyczne rozwiązania. Zwraca się do menedżerów językiem zrozumiałym, podaje konkretne przykłady i opisuje własne doświadczenia. Tezy przedstawione w książce są czasem kontrowersyjne, ale niezwykle inspirujące.
Jak stać się zaufanym dowódcą?
Dlaczego (biznesowych) wojen nie wygrywają bohaterowie, ale kompanie bohaterów?
Co skuteczniej eliminuje armie pracowników — zmiana czy rutyna?
Czy misje zespołowe to właściwa droga do awansu?
Jak uniknąć ciosu w plecy?
Świat biznesu od wieków korzysta z mądrości wojskowych — sprawdzonych w boju strategii dowodzenia, budowania zespołu, inspirowania do działania, przezwyciężania kryzysów i zwyciężania w walce. Skoro tak inspirujące są studia nad dowodzeniem całymi armiami, co można powiedzieć o kierowaniu jednostkami specjalnymi, wojskową elitą elit? Oddziałami, które szybko i skutecznie GROMią wroga, zanim ten zdąży podjąć działania odwetowe?
Trzymasz w ręku pierwszy i jedyny na polskim rynku podręcznik operacyjny, zawierający aktualne zasady wojskowe, nadające się do natychmiastowego zastosowania w biznesie. Militarne wyzwania, jakie stały przed jego autorem, pozwoliły na zgromadzenie unikalnego zbioru doświadczeń, użytecznych zarówno dla ludzi w mundurach, jak i tych w garniturach. Tyle teorii, przejdźmy do praktyki: zacznij formować szeregi, kompletować uzbrojenie i szkolić ludzi, bo jak przyjdzie Twoja godzina, nikt nie będzie pytał, czy jesteś gotowy do walki!
Zarządzanie strategiczne jest nowoczesnym narzędziem zarządzania we współczesnych przedsiębiorstwach. Autorzy pokazali: istotę strategii i zarządzania strategicznego oraz ich rolę w zarządzaniu przedsiębiorstwem; analizę strategiczną otoczenia przedsiębiorstwa (makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego); analizę potencjału strategicznego przedsiębiorstwa; formułowanie i wybór strategii; wdrażanie strategii przedsiębiorstwa i kontroling strategiczny; współczesne koncepcje zarządzania wobec zarządzania strategicznego. Zrozumienie prezentowanych zagadnień ułatwiają zestawy pytań kontrolnych i liczne przykłady.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów zarządzania i inżynierii produkcji w wyższych uczelniach różnych typów (technicznych, rolniczych, ekonomicznych).
Oddajemy do rąk Czytelników najpopularniejszą na świecie książkę dotyczącą negocjacji, w której pokazano prostą i wszędzie możliwą do zastosowania metodę negocjowania sporów prywatnych i zawodowych. Autorzy proponują sprawdzoną metodę dochodzenia do porozumienia możliwego do zaakceptowania przez wszystkie strony i we wszelkich rodzajach konfliktów — bez względu na to, czy obejmują one rodziców i dzieci, sąsiadów, współpracowników, klientów firmy. Dzięki opisanej metodzie negocjacji można łatwo nauczyć się, jak skutecznie negocjować z różnymi partnerami.
Książka jest przeznaczona dla studentów: psychologii, socjologii, zarządzania, stosunków międzynarodowych, politologii, handlu zagranicznego, administracji, menedżerów, przedsiębiorców, osób chcących doskonalić swoje umiejętności negocjacyjne.
O tym, jak przywrócić zdrowie najważniejszej organizacji w twoim życiu
Theresa Cousins nigdy jeszcze nie była tak wściekła na swojego męża.
Jak na ironię uwaga, która wywołała jej złość, nie była skierowana do niej i z pewnością nie miała na celu krytyki. W istocie wypowiedział ją bez złości czy emocji.
Gdyby nasi klienci zarządzali swoimi firmami tak, jak zarządzamy naszą rodziną, musieliby zamknąć interes.
W tej niezwykłej, przełomowej książce, konsultant biznesowy i bestsellerowy autor, Patrick Lencioni, koncentruje swoją uwagę wokół najważniejszej organizacji w naszym życiu, jaką jest rodzina. Jako mąż i ojciec czterech chłopców Lencioni jest świadomy przepaści pomiędzy czasem i energią, jakie jego klienci inwestują w zarządzanie swoimi firmami, a zachowawczym sposobem, w jaki większość osób wiedzie swoje życie osobiste. Doświadczywszy wielu stresów związanych z życiem w rozgorączkowanej rodzinie, autor wraz z żoną z zaskakującym powodzeniem zaczął wykorzystywać w swoim domu część narzędzi stosowanych w pracy z firmami figurującymi w rankingu Fortune 500.
Podobnie jak w przypadku innych swoich książek, w Trzech ważnych pytaniach do rozgorączkowanej rodziny Lencioni stworzył fabułę, w której umieścił zarysowane z humorem i realizmem postaci i wątki, dzięki którym czytelnicy z niecierpliwością przewracają kolejne stronnice, dowiadując się, jak uzdrowić swoje życie. Wszyscy, którzy sięgną po tę pozycję, będą zaskoczeni, jak niewiele trzeba, by codzienną rodzinną udrękę zamienić w satysfakcjonujące życie.
O AUTORZE
Patrick Lencioni jest autorem ośmiu bestsellerowych pozycji, w tym między innymi wydanych w Polsce Pięciu dysfunkcji pracy zespołowej i Efektywnego spotkania biznesowego. Jest również mężem oraz ojcem czterech chłopców. Jako prezes i założyciel The Table Group Lencioni doradza kadrze kierowniczej szeregu organizacji, począwszy od wiodących firm z listy 500 magazynu „Fortune”, poprzez firmy dopiero rozpoczynające działalność, na organizacjach non-profit i kościołach skończywszy. Poza pisaniem książek Patrick publikuje również w „Harvard Business Review”, „The Wall Street Journal”, „Fortune”, „Business Week” oraz „USA Today”.
OPINIE
To przewodnik dla rozgorączkowanych rodzin, które chcą zmniejszyć stres, napięcie i życiową presję, czyniąc z życia rodzinnego radosną przygodę.
Frances Hesselbeim, założycielka i prezes Leader to Leader Institute (dawniej Peter F. Drucker Foundation for Nonprofit Management), była prezes Girl Scouts of the U.S.A.
To wspaniała książka. Lencioni, podobnie jak w przypadku książek biznesowych, łączy świetną fabułę z rzadką mądrością i praktyczną radą. Dostarcza prostych narzędzi, które pomogą każdej rodzinie zredukować stres i zwiększyć poziom życiowej witalności.
Tim Tassopoulos, były pierwszy wiceprezes ds. operacyjnych Chick-fil-A, Inc.
Wprowadzając do życia rodzinnego takie pojęcia jak strategia i wartości organizacyjne, Lencioni zrewolucjonizował sposób, w jaki postrzegamy siebie jako liderów w domu. Niniejsza książka powinna przejść do klasyki.
Jim Levine, autor Working Fathers: New Strategies for Balancing Work and Family
Nareszcie ktoś napisał książkę poświęconą rodzinie, która nie zanudza akademickim żargonem i nie sprawia, że czuję się złym rodzicem. Natychmiast ją pokochałam i wdrożyłam w życie zawarte w niej wskazówki.
Patty Dewitt, nauczycielka, żona, mama trojga dzieci
To pasjonująca opowieść, która miała na mnie niezwykły wpływ. Patrickowi udało się nadać trudnemu zadaniu, jakim jest zarządzanie rodziną, właściwą rangę.
Elisa Morgan, dyrektor generalny MOPS International, wydawca magazynu „FullFill”
Książka poświęcona jest zarządzaniu (rządzeniu) w samorządzie terytorialnym, ze szczególnym odniesieniem do gminy (miasta) i dotyczy teoretycznych oraz praktycznych zagadnień działania władzy samorządowej w sferze gospodarczej. Ze względu na sposób ujęcia tematu, charakter prowadzonych rozważań oraz przystępny język przekazu ? prezentowana publikacja, obok charakteru naukowego, posiada elementy zorientowane na zastosowania praktyczne. Autor należy do grona doświadczonych i najwybitniejszych w naszym kraju znawców problematyki gospodarczej samorządu terytorialnego. Książka przedstawia ambitny zamysł badawczy o nowatorskim charakterze, a jej walorem jest zaproponowanie nowego spojrzenia na procesy zarządzania w sferze publicznej. Oryginalność pracy polega także na odejściu od ujęcia typowego dla nauk organizacji i zarządzania. Mimo krytycznego obrazu zarządzania publicznego i dyskusyjności niektórych kwestii, taki sposób ujęcia tematu jest prawem każdego autora i dowodzi niezależności jego poglądów. Obserwacja polskiego życia publicznego i szczupłość literatury przedmiotu wskazuje, że książka może i powinna być źródłem inspiracji naukowych i propozycją wniosków aplikacyjnych oraz rekomendacji dla praktyki samorządowej. W wielu zagadnieniach rozważania ogniskują się na alternatywnych rozwiązaniach, co rzadko spotyka się w badaniach nakierowanych pragmatycznie.
Publikacja adresowana jest do szerokiej rzeszy czytelników, do której należy zaliczyć nie tylko pracowników nauki, ale przede wszystkim polityków (krajowych i samorządowych), osoby zatrudnione w administracji publicznej różnego szczebla oraz studentów kierunków ekonomicznych, zarządzania i administracji. Ci ostatni poprzez własną weryfikację rozważań autora mogą (lub nie) dokonywać ocen skuteczności funkcjonowania samorządu terytorialnego, a co za tym idzie, funkcjonowania państwa jako całości. Wydanie drugie książki jest rozszerzone i poprawione, dostosowane do obecnych warunków gospodarowania w polskim samorządzie terytorialnym. W tekście zostały zmodyfikowane niektóre kwestie, inne zaś pogłębione. Regulacje prawne zostały zaktualizowane.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?