W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Czy polecasz tego allegrowicza?
Praktycznie każdy, kto zaczyna przygodę ze sprzedażą w sieci, jako pośrednika rozważa Allegro. I nic w tym dziwnego. „Pomarańczowy portal”, mimo upływu lat i coraz liczniejszej konkurencji, pozostaje hegemonem polskiego rynku sprzedaży internetowej. Platforma pozwala dotrzeć do 20 milionów klientów każdego miesiąca. Ta zawrotna liczba wynika z tego, że aż 80 procent polskich internautów wymienia Allegro jako swoje ulubione miejsce zakupów. Tych faktów nie mogą zlekceważyć ani początkujący, ani doświadczeni sprzedawcy.
Jak to się stało, że to właśnie Allegro osiągnęło sukces? Co sprawiło, że polski portal sprzedażowy skutecznie się opierał ? i wciąż się opiera ? ekspansji światowego giganta, jakim jest Amazon? W czym jest równie dobry, a nawet lepszy od najlepszych w branży? I jakie narzędzia oferuje swoim użytkownikom? Ta książka udziela odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące pomarańczowego portalu i podpowiada, jak efektywnie korzystać z proponowanych na nim rozwiązań, by sprzedawać więcej, szybciej i mniejszym kosztem własnym.
Pozycja obowiązkowa dla każdego początkującego e-sprzedawcy!
o autorze:
Paweł Mielczarek - entuzjasta sprzedaży na Allegro. Praktyk, który sprawnie porusza się w środowisku marketplace’ów połączonym z własnym sklepem internetowym. Wspiera firmy w zwiększaniu zysków oraz usprawnianiu procesów sprzedażowych. Mnogość projektów, w których uczestniczy, jest jego najlepszą wizytówką: dyrektor e-commerce’u w Cosmo Group (NeoNail.pl, Mylaq.pl, NEOMakeUp.com), CEO w vSprint.pl oraz twórca praktycznego szkolenia o skutecznej sprzedaży na Allegro (szkolenieallegro.pl). Często można go spotkać również na bieżni lub leśnych ścieżkach biegowych wsłuchanego w podcasty lub czytającego e-booki biznesowe.
Pracodawca jest zobowiązany chronić zdrowie i życie pracowników – musi zapewnić bezpieczne i higieniczne warunki pracy przy odpowiednim wykorzystaniu osiągnięć nauki i techniki. Za stan bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie pracy pracodawca ponosi również odpowiedzialność. Na zakres tej odpowiedzialności pracodawcy nie mają wpływu obowiązki pracowników w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy ani powierzenie wykonywania zadań służby bezpieczeństwa i higieny pracy specjalistom spoza zakładu pracy.
Publikacja zawiera opis podstawowych obowiązków pracodawców, jakie mają oni wobec pracowników w zakresie bhp. Przedstawione w niej zostały m.in.
? przeprowadzanie oceny ryzyka zawodowego,
? zasady kierowania pracowników na profilaktyczne badania lekarskie,
? warunki przeprowadzania szkoleń bhp,
? obowiązki pracodawcy wobec pracowników pracujących przy monitorach ekranowych,
? obowiązki pracodawcy w zakresie wypadków przy pracy,
? zasady tworzenia służby bhp,
? obowiązki pracodawców w zakresie przyznawania odzieży i obuwia roboczego,
? obowiązki bhp wobec osób pracujących zdalnie.
W książce znajdują się liczne przykłady, wzory dokumentów, przydatne tabele.
Od 7 kwietnia 2023 r. do Kodeksu pracy zostaną wprowadzone przepisy o pracy zdalnej. Ta specyficzna organizacja pracy również wymaga właściwego podejścia z zakresu technicznego bezpieczeństwa pracy. Regulacje Kodeksu pracy poświęcone bezpośrednio pracy zdalnej zawierają także przepisy dotyczące bhp, które stanowią niejako uzupełnienie powszechnych regulacji gwarantujących wszystkim pracownikom bezpieczne i higieniczne warunki pracy.
Nowatorski poradnik ułatwiający organizację czasu i pracy, oparty na badaniach naukowych z zakresu neurobiologii i dziedzin z nią powiązanych.Emily i Paul to typowe małżeństwo z dwójką dzieci. Emily pracuje w dużej korporacji i niedawno awansowała, Paul prowadzi własną firmę konsultingową. Ich życie, podobnie jak nasze, to nieustanny zalew maili i telefonów, ciągłe narady, nowe projekty i plany. Nie zginąć w tej powodzi bieżących spraw - oto nie lada wyzwanie.Zagłębiając się w tę książkę, poznajemy bliżej działanie mózgu obojga bohaterów w konkretnych sytuacjach: gdy starają się uporządkować i przesiać ogromne ilości informacji, zastanawiają się, jaką nadać im hierarchię i jak przygotować oparty na nich sposób działania. Emily, Paul, a także czytelnicy tej książki mają szczęście, bo znaleźli się w dobrych rękach. David Rock wie, jak działa nasz mózg; co więcej, wie, jak działa nasz mózg wtedy, gdy pracujemy.Śledząc zmagania Emily i Paula, dowiesz się:- dlaczego twój mózg czuje się przygnieciony nadmiarem informacji i jak w pełni wykorzystać zasoby własnego umysłu,- dlaczego tak trudno ci się skupić i jak zapanować nad wszystkim, co cię rozprasza,- jak pobudzać umysł, by częściej doznawał olśnień, które pomagają rozwiązać pozornie nierozwiązywalne problemy,- jak zachować w każdej sytuacji trzeźwy umysł, by dzięki temu zawsze podejmować decyzje,- jak skuteczniej współpracować z innymi,- jak skutecznie zmieniać zachowanie innych ludzi.David Rock pokazuje, że możliwe jest nie tylko przetrwanie we współczesnym, pełnym obciążeń środowisku pracy, ale i odniesienie w nim sukcesu niepozbawiającego energii, lecz dającego poczucie satysfakcji z własnych osiągnięć.
Dzięki tej książce ty i twoja firma poznacie strategie wykorzystywania zdobywanej wiedzy w praktyce! Dlaczego tak wiele rzeczy, których uczymy się przecież z dużym wysiłkiem, zupełnie nam się nie utrwala? Ponieważ całą energię wkładamy w nabywanie nowych umiejętności i kształtowanie lepszych nawyków, brakuje nam natomiast skutecznych narzędzi, dzięki którym moglibyśmy zapamiętać wszystkie te przydatne informacje i zacząć je stosować. W niniejszej książce Ken Blanchard, Paul J. Meyer oraz Dick Ruhe opowiadają historię pisarza, którego nurtują pewne pytania, i przedsiębiorcy, który potrafi na nie odpowiedzieć. Całość stanowi prosty i uporządkowany opis metody, pozwalającej skuteczniej się uczyć i wykorzystywać zdobytą wiedzę, a także wprowadzić w swoim życiu trwałe zmiany. Dzięki tej książce dowiesz się, jak: • poradzić sobie z zalewem informacji, czyli uczyć się „mniej, ale częściej zamiast więcej, ale rzadziej”, • dostroić swój wewnętrzny filtr informacji, aby nauczyć się myśleć przez pryzmat zielonego światła, • określić plan kontynuacji, aby wykorzystać nowo zdobytą wiedzę w praktyce. Wreszcie poznasz też odpowiedź na pytanie: „Dlaczego mimo iż wiem, że powinienem coś robić, nadal tego nie robię?”. Ta książka to brakujące ogniwo, które dostarcza narzędzi niezbędnych do wypełnienia luki między wiedzą a działaniem! *** Poruszająca i niezwykle praktyczna książka trzech wybitnych autorów daje nam wyraźne wskazówki, jak wypełnić lukę między nabywaniem kompetencji a faktycznym wykorzystywaniem ich w codziennych wyzwaniach. Daje organizacjom rozwiązanie w obszarze, w którym najczęściej nam go brakuje. Gorąco polecam! Paweł Kopijer, prezes 2C Consulting, wykładowca na Uniwersytecie SWPS, certyfikowany Coach LMI™ To prosta i niezwykle wartościowa książka dla każdego, kto chce się uczyć. Blanchard i jego partnerzy osiągnęli kolejny sukces. Pokazują, jak korzystać z posiadanej wiedzy i zmieniać życie własne oraz najbliższych. Lektura obowiązkowa! Elliott Masie, prezes The Learning Consortium Książkę, którą trzymasz w ręku, powinieneś przeczytać niezależnie od tego, ile masz lat oraz jaka jest twoja sytuacja życiowa, zawodowa czy rodzinna, ponieważ zawiera ona prawdy uniwersalne. Autorzy koncentrują się na tym, co decyduje o rozwoju człowieka i jego adaptacji do ciągle zmieniającego się otoczenia. To swoisty traktat o rozwoju oparty na konkretnych wnioskach i praktycznych rozwiązaniach. Wnioskach, które dotyczą również ciebie. Rozwiązaniach, które od zaraz możesz zacząć skutecznie (!) wdrażać. Życzę ci, aby ta książka skutecznie i trwale zmieniła również twoje życie. Ireneusz Bisikiewicz, prezes Leadership Management Polska sp. z o.o. *** Ken Blanchard główny patron Ken Blanchard Companies. Jest autorem i współautorem ponad czterdziestu książek, w tym bestsellerowej serii Jednominutowy Menedżer. Paul J. Meyer przedsiębiorca i założyciel ponad czterdziestu firm, które prowadzą działalność na całym świecie i osiągają przychody przekraczające łącznie 2 miliardy dolarów, w tym Success Motivation Institute, Inc. oraz Leaderskip Management International, Inc. Był autorem wielu książek, między innymi The 5 Pillars of Leadership czy 24 Keys That Bring Complete Success. Dick Ruhe niezwykle popularny mówca motywacyjny, szanowany konsultant i utalentowany trener. Jest starszym wspólnikiem w Ken Blanchard Companies oraz autorem programu szkoleniowego Blancharda, zatytułowanego „Total Quality Leadership”.
Subtelne komunikaty, które nieustannie przekazujemy poprzez język ciała, mimikę, dobór słów i modulację głosu, mają ogromny wpływ na odbiór naszych pomysłów i na to, jak jesteśmy postrzegani. Te pozornie niewinne sygnały mogą wzmocnić nasze przesłanie albo je osłabić. Jeśli kiedykolwiek przerwano ci podczas spotkania, nie dostrzeżono twojego potencjału lub zignorowano twoje pomysły, problem może tkwić w sygnałach, które nieświadomie wysyłasz innym. Vanessa van Edwards odkrywa przed nami sekretny język i uczy, jak pokazać siłę, charyzmę i skuteczne przywództwo oraz wzbudzać zaufanie i sympatię. Z jej książki dowiesz się: jak mową ciała przekazać: „Jestem liderem. Oto dlaczego powinieneś do mnie dołączyć”; które sygnały wokalne sprawiają, że brzmisz bardziej przekonująco; jakich komunikatów werbalnych użyć w CV, brandingu i wiadomościach e-mail, aby wzbudzić w odbiorcy zaufanie i ekscytację na myśl o waszym spotkaniu; jakie sygnały wizualne wysyłasz poprzez swój ubiór, zdjęcia profilowe i markę korporacyjną. Niezależnie od tego, czy negocjujesz ofertę pracy, próbujesz przekonać potencjalnego inwestora czy prowadzisz trudną rozmowę ze współpracownikiem, ta książka pomoże ci poprawić relacje, wyrazić empatię i nawiązać kontakty, które będą miały trwały pozytywny wpływ na twoje życie. „Sukces twojego pomysłu nie leży w samym pomyśle, lecz w tym, jak błyskotliwie potrafisz go przedstawić. Przeczytaj tę książkę, a twoje pomysły ożyją”. JOHN JANTSCH, autor Duct Tape Marketing i The Ultimate Marketing Engine „Ten poradnik to lektura obowiązkowa. Van Edwards wskazuje, co zrobić, aby wzmocnić pewność siebie i zdobyć szacunek oraz wywrzeć silniejszy wpływ na innych. Przeczytaj tę książkę i dowiedz się, jak zwiększyć swoją moc, pozostając wiernym sobie”. MEL ROBBINS, autorka bestsellerów Nawyk przybijania piątki i Reguła 5 sekund „Jeśli chcesz podnieść jakość swojej komunikacji i pogłębić relacje z ludźmi, van Edwards jest ekspertką, która ci w tym pomoże”. TOM BILYEU, współzałożyciel Quest Nutrition oraz współzałożyciel i gospodarz programu Impact Theory „Wspaniałe narzędzie do odszyfrowania subtelnych sygnałów społecznych, które stale ci umykają”. OLIVIA FOX CABANE, autorka Mitu charyzmy „Energia van Edwards i jej bezcenne strategie zwiększania siły przekazu sprawią, że staniesz się najlepszą wersją siebie”. NIR EYAL, autor książek Skuszeni i Nierozpraszalni „Z niezliczonych rozmów z przedsiębiorcami wynika pewien morał: masz wszystko, czego ci trzeba, aby osiągnąć swoje cele. Potrzebujesz tylko cudownej książki van Edwards – ona pokaże ci, jak to zrobić”. JOHN LEE DUMAS, gospodarz podcastu Entrepreneurs on Firei autor poradnika Droga do własnej firmy. 17 kroków do sukcesu i wolności finansowej „Van Edwards to geniuszka interakcji z ludźmi. Dzięki jej książce staniesz się mistrzem komunikacji”. JOE GEBBIA, filantrop i współzałożyciel Airbnb „Nareszcie pojawiła się książka zwracająca uwagę na wiele subtelnych i ważnych sygnałów, które wysyłamy każdego dnia. Van Edwards udziela precyzyjnych wskazówek, jak wykorzystać te potężne komunikaty, niezbędne do zrozumienia innych ludzi”. XIMENA VENGOECHEA, autorka Listen Like You Mean It „Aby jak najlepiej wykonywać swoją pracę, musisz umiejętnie komunikować się z ludźmi. Sięgnij po tę praktyczną, wnikliwą książkę i zacznij o niebo lepiej współpracować ze swoim zespołem”. CHARLIE GILKEY, wielokrotnie nagradzany autor Start Finishing Vanessa van Edwards jest badaczką, prelegentką i autorką bestseller owych książek o kompetencjach społecznych oraz inteligencji interpersonalnej . Jej wykład na konferencji TEDxLondon zyskał ogromną popularność, a jej kanał na YouTubie odwiedzają dziesiątki milionów osób. Zapraszano ją między innymi do CNN i CBS, a o prowadzonej przez nią firmie Science of People pisały „Fast Company, Inc.”, „USA Today” i magazyn „ Entrepreneur ”.
Ta książka zmieni nastawienie do negocjacji nawet u najbardziej opornych. Pojęcie „dzielenie tortu” jest powszechne w negocjacjach, jednak większość ludzi dzieli niewłaściwy tort, skupiając się jedynie na własnym interesie. Barry Nalebuff, profesor fundacji Miltona Steinbacha w Yale School of Management, oferuje rozwiązanie – nową, sprawdzoną metodę prowadzenia negocjacji, która: – pomaga określić faktyczną wartość przedmiotu negocjacji, czyli tytułowego tortu, – ukazuje prawdziwą siłę negocjujących graczy i sprawiedliwie uwzględnia ich wkład, – pozwala się skupić na stworzeniu jak największego tortu dzięki współpracy, – gwarantuje, że każda ze stron dostanie równą część negocjowanej wartości. Autor podaje wiele praktycznych przykładów i dokonuje wnikliwej analizy wybranych przypadków. Zobaczysz, jak podejście Nalebuffa pomogło przeformułować negocjacje o wysoką stawkę, gdy koncern Coca-Cola kupował Honest Tea – firmę, którą Barry założył wspólnie z Sethem Goldmanem. Dowiesz się, jak dzięki jego metodzie negocjować umowę najmu albo odkupić nazwę domeny. Nauczysz się lepiej dzielić koszty między partnerów, gdy korzyści są nierówne. Przekonasz się, jak sprytni nowojorscy prawnicy, zajmujący się nieruchomościami, wykorzystują koncepcję tortu, aby odbić sobie niekorzystny domyślny podział oszczędności podatkowych i zyskać w ten sposób dodatkowe kilka tysięcy dolarów dla swoich klientów. Dzielenie tortu to zdroworozsądkowe zobowiązanie do sprawiedliwości i uczciwości, które działa zarówno w biznesie, w polityce, jak i w życiu codziennym. Usuwa niepotrzebne obawy i stres, przez które wielu ludzi nie lubi negocjować. Nareszcie jest sposób na negocjowanie z wyższym celem, coś, z czego korzystam przez wiele lat. Z tą książką ty również możesz nauczyć się tego pomysłowego, nowego sposobu negocjowania.
Dałem jednemu z pracowników podwyżkę, a teraz inni przychodzą do mnie, żądając tego samego. Gdyby ktoś przyjrzał się uważnie naszej liście płac, trudno byłoby wytłumaczyć, dlaczego niektórzy mają takie, a nie inne zarobki. Mam dość tracenia naszych najlepszych ludzi, tylko dlatego że nie jesteśmy w stanie dorównać zarobkom u konkurencji. Czy te problemy brzmią znajomo? System wynagrodzeń to jeden z największych kosztów, który jesteś w stanie przekształcić w strategiczną przewagę przyciągając, zatrzymując i motywując najlepszych pracowników. Sposób, w jaki traktujesz kwestię wynagrodzeń jest jedną z najważniejszych decyzji, jakie podejmie Twoja firma. W tej niezwykle praktycznej książce, autorzy przedstawiają 5 zasad projektowania skutecznych systemów wynagrodzeń, opatrzonych wieloma przykładami małych, średnich i dużych firm z różnych branż. Z książki dowiesz się: jaki jest najczęstszy błąd popełniany podczas tworzenia planów wynagrodzeń, które psychologiczne aspekty systemu wynagrodzeń leżą u podstaw udanych planów, dlaczego indywidualne premie mogą przynieść odwrotny skutek od zamierzonego, jak siła grywalizacji zwiększa energię i zaangażowanie. To doskonałe źródło informacji dla kadry zarządzającej pracującej nad skalowaniem swoich firm lub wprowadzającej zmiany w strategii biznesowej i sposobach pracy. Verne i Sebastian, po mistrzowsku zilustrowali, jak projektować skuteczne i dopasowane do różnych potrzeb plany wynagrodzeń. Wnikliwa, wciągająca i pragmatyczna lektura! — Cynthia Trudell, emerytowany wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. zasobów ludzkich, PepsiCo Wyróżnianie się jest cechą charakterystyczną wielkich firm – to podejście często znajduje zastosowanie również w ich systemach wynagrodzeń. Książka jest niezbędnym narzędziem przygotowującym Cię do zadawania właściwych pytań podczas opracowywania planu wynagrodzeń odpowiedniego dla Twojej organizacji. — Shari Conaway, starszy dyrektor ds. zasobów ludzkich, Southwest Airlines Verne Harnish jest założycielem cenionej na całym świecie Entrepreneurs’ Organization (EO) oraz Scaling Up, globalnej spółki zajmującej się edukacją i coachingiem kadry kierowniczej. Verne spędził ostatnie trzy dekady pomagając firmom w skalowaniu. Jest autorem kilku książek, m.in. bestselerowej „Scaling Up. Dlaczego niektóre firmy odnoszą sukces, a inne nie?”. Sebastian Ross jest wizjonerem i konsultantem ds. ludzi, kultury i świadomego biznesu. Swoją karierę zaczynał jako przedsiębiorca w branży technologicznej, a później jako partner w spółkach typu venture capital. Obecnie jest dyrektorem szkoły dla przedsiębiorców scale-upowych School of Founders-Program w IESE Business School w Barcelonie.
Całkiem nowe wydanie!
Przejmij stery swojego życia i zapomnij, co to stres!
Kiedy piętnaście lat temu David Allen pisał swój bestseller - pierwsze wydanie książki Getting Things Done - nie przypuszczał, że świat biznesu oszaleje na punkcie tej publikacji. Książkę adresował głównie do menedżerów wyższego szczebla w korporacjach i szybko wpłynęła ona na filozofię działania wielu dyrektorów. Jednak Allen uznał, że czas na zmiany.
Dziś oddaje w Twoje ręce jej całkowicie nową wersję swojej książki. Co prawda techniki GTD są wciąż aktualne, jednak zmieniło się wiele aspektów rzeczywistości, a co ważniejsze, znacznie rozszerzył się krąg osób, do których David Allen pragnie dotrzeć ze swoim przesłaniem. Dlatego radykalnie przeredagował cały tekst i skierował go także do "gospodyń domowych, studentów, księży, artystów, a nawet emerytów". I oczywiście do Ciebie!
Sprawdź, jak kilka prostych zasad GTD może poprawić jakość Twojego życia. Dzięki nim nauczysz się wybierać, czym, kiedy i w jaki sposób się zajmiesz, delegować, nie zapominając, co i komu przekazałeś, eliminować stres i tworzyć swoją prywatną przestrzeń relaksu - efekty nie dadzą na siebie czekać!
Zaangażuj się w swoje życie i swoją pracę!
Partnerem merytorycznym jest wyłączny dostawca rozwiązań Getting Things Done® na rynku polskim, firma ProOutcome Sp. z o.o., prowadząca warsztaty i działania wspierające wdrożenie metody na bazie licencji i know-how David Allen Company.
Więcej informacji o warsztatach i innych formach wsparcia wdrożenia GTD® na stronie partnera:
www.gettingthingsdone.com.pl
O autorze książki
David Allen — światowej rangi autorytet i czołowy specjalista w dziedzinie efektywności. Prowadzi wykłady i warsztaty dla osób indywidualnych, organizacji i wielkich firm. Jest prezesem firmy David Allen Company. Od ponad 35 lat jest doradcą ds. zarządzania i szkoli kadry zarządzające. Pisały o nim takie czasopisma, jak: Fast Company, Fortune, Los Angeles Times, The New York Times, The Wall Street Journal i wiele innych. Książka Getting Things Done została wydana w ponad 30 krajach.
W książce Motywowanie pracowników w organizacji" przedstawiam najważniejsze zagadnienia związane z procesem motywowania, tworzeniem skutecznych systemów motywacyjnych, technik i narzędzi oddziaływania na motywację pracowników. Omawiam kluczowe obszary oddziaływujące na motywację, m.in. komunikację interpersonalną, pracę zespołową, zarządzanie konfliktem oraz przywództwo. Książka stanowi próbę odpowiedzi na kilka podstawowych pytań: Co motywuje ludzi do działania? Jak otoczenie organizacji determinuje poziom motywacji? Jak zarządzać podstawowymi obszarami motywacji? Motywacja pracowników jest jednym z kluczy do sukcesu organizacji. Pracownik zadowolony, identyfikujący się z organizacją i lubiący swoją pracę to pracownik efektywny, zaangażowany, wydajny, lojalny wobec pracodawcy oraz skuteczny. Istota efektywności pracy człowieka polega na pozyskaniu jego wewnętrznej motywacji. Daj człowiekowi możliwość samorealizacji, a zdobędziesz jego serce... życząc dobrej lektury Waldemar Kozłowski
Opiniowana monografia (praca) powstała w wyniku teoretycznych i empirycznych pogłębionych badań własnych Autorów, ich wiedzy oraz bogatych doświadczeń projektowych, eksperckich i wdrożeniowych. Miały one decydujący wpływ na charakter naukowy pracy (...). Wybraną w monografii problematykę naukową uważam za aktualną i bardzo interesującą zarówno dla teorii, jak i praktyki zarządzania. W szczególności koncentracja poznawcza i badawcza modelowania biznesowego skupiona na koncepcjach konstrukcji modeli biznesu oraz perspektyw i kierunków ich rozwoju analizowanych i ocenianych z punktu widzenia podejścia strukturalnego, a także celu i intencji zarządczych jest dojrzałym, oryginalnym i interesującym wyborem eksploracji naukowej. Uważam, że w podjętej przez Autorów problematyce badawczej modeli biznesu w obszarze tematycznym zarządzania strategicznego niewiele jest w kraju pogłębionych badań w tym zakresie, tak poprawnie merytorycznie usystematyzowanych oraz transparentnie przedstawionych. Z pełnym przekonaniem stwierdzam, że tematyka pracy jest interesująca, ma duże znaczenie teoretyczne i aplikacyjne, a ujęcie problematyki badawczej jest nowatorskie i oryginalne (...). Na podkreślenie zasługuje szczegółowa eksploracja problematyki modeli biznesu gospodarki cyfrowej obejmująca rozwój modeli biznesu w ekonomii współdzielenia, gospodarce okrężnej oraz analiza wpływu i wykorzystania w modelach biznesu koncepcji dużych zbiorów danych (ang. Big Data). Podkreślić należy, że w eksplorowanym obszarze tematycznym przeprowadzono zarówno badania teoretyczne, jak i empiryczne, stosując przy tym różnorodne podejścia poznawcze i metody badań. Postawione w badaniach problemy są nowe i dotąd słabo zbadane w naukach o zarządzaniu, a w szczególności dotyczy to problematyki modelowania biznesowego w gospodarce cyfrowej. Ten podmiotowy aspekt pracy, jakim jest w tym przypadku gospodarka cyfrowa, nadaje monografii wyraźną orientację autorskich dociekań, analiz i prospektywnych koncepcji. To właśnie zarówno nowatorstwo podjętej tematyki, jak i sam przebieg badań jest z pewnością bardzo istotnym walorem naukowym i poznawczym monografii. Na podkreślenie zasługuje wielowymiarowe podejście badawcze do perspektyw rozwoju modeli biznesu, co uważam za dużą wartość merytoryczną pracy i jej walor oryginalności. Prezentowana przez Autorów tematyka nie była dotąd przedmiotem pogłębionych badań w krajowym dorobku nauk o zarządzaniu, co czyni ją oryginalną oraz interesującą i jednocześnie wypełnia lukę poznawczą. Prof. dr hab. inż. Jan Brzóska Politechnika Śląska
Szczególne miejsce w procesie racjonalizacji decyzji na rynku kapitałowym ma analiza fundamentalna, polegająca na badaniu fundamentów działalności przedsiębiorstwa, zarówno w aspekcie finansowym, jak i niefinansowym. Analiza fundamentalna opiera się na założeniu, iż ceny walorów na giełdzie powinny kształtować się adekwatnie do jej wskazań. Z tego też powodu wszystkie procedury analizy fundamentalnej podporządkowane są gromadzeniu informacji, które umożliwią oszacowanie wartości wewnętrznej akcji. Celem książki jest ocena skuteczności analizy fundamentalnej jako narzędzia decyzyjnego na rynku akcji, w aspekcie faz cyklu koniunkturalnego. Z szerokiej obserwacji polskiego rynku kapitałowego i rekomendacji biur maklerskich, które bazują - w istotnej mierze - na analizie fundamentalnej, wynika, iż jej wskazania, w warunkach dobrej koniunktury na rynku akcji, są mało optymistyczne i niedoszacowują ceny instrumentów finansowych. Odwrotna sytuacja ma zwykle miejsce w przypadku dekoniunktury na rynku akcji. Czy tak jest w istocie? W niniejszej publikacji podjęta została próba odpowiedzi na to pytanie. W opracowaniu zaprezentowano od strony praktycznej poszczególne techniki analityczne umożliwiające fundamentalne zbadanie przedsiębiorstw, tj.: analizę PEST, analizę 5 sił" Portera, analizę SWOT, analizę sprawozdań finansowych, model wyceny akcji (model zdyskontowanych wolnych przepływów pieniężnych). Ponadto w książce przedstawiono autorską koncepcję, która umożliwia ocenę wycen akcji, sporządzonych na podstawie metody zdyskontowanych wolnych przepływów pieniężnych.
Konkurencyjność jest jednym z kluczowych wyzwań współczesnej gospodarki. Kraje skandynawskie - Szwecja, Dania, Norwegia oraz Finlandia - od lat plasują się w czołówce krajów ekoinnowacyjnych. Na ich przykładzie w książce omówiono problematykę dotyczącą relacji pomiędzy poziomem nakładów na ekoinnowacje w gospodarce a?? jej konkurencyjnością. Kraje skandynawskie stanowią doskonały przykład państw, które w efektywny sposób wykorzystały potencjał, jaki niesie za sobą wdrażanie ekoinnowacji, mogą zatem stanowić wzór do naśladowania dla innych krajów, w tym również dla Polski. Niniejsza książka porusza szereg ważnych i aktualnych problemów, wśród nich m.in.:
• teoretyczne aspekty ekoinnowacyjności i konkurencyjności gospodarki;
• ekoinnowacyjność gospodarek krajów skandynawskich, charakterystyka systemu politycznego i uwarunkowań ekonomiczno-społecznych;
• formy wspierania ekoinnowacyjności w krajach skandynawskich;
• analiza międzynarodowych rankingów ekoinnowacyjności i konkurencyjności gospodarek;
• analiza związków pomiędzy nakładami na ekoinnowacje a konkurencyjnością gospodarek skandynawskich;
• porównanie krajów skandynawskich z krajami Unii Europejskiej w analizowanym obszarze.
Książka stanowi wyczerpującą odpowiedź na pytania dotyczące zależności między konkurencyjnością a ekoinnowacjami, uzupełniając lukę wydawniczą w zakresie edukacji ekologicznej zarówno wśród przedsiębiorców, jak i konsumentów. Polska od lat zajmuje jedne z ostatnich pozycji w rankingach ekoinnowacyjności wśród krajów UE, niezbędna jest zatem zmiana naszego stylu życia oraz nastawienia do ekoinnowacji.
Jeden z najsłynniejszych historyków na świecie, udowadnia że za każdym wydarzeniem historycznym stoi tajemnica zawiązana z pieniędzmi. Ferguson udowadnia, że ewolucja systemów finansowych jest równie istotna jak wynalazki czy rozwój wielkich cywilizacji. To dzięki bankom renesans we Włoszech osiągnął tak bogatą formę, a rynki papierów wartościowych miały wpływ na przebieg Wojny Siedmioletniej i Wojny Secesyjnej. Ferguson, który słynie z przekonującego i wciągającego stylu, wyjaśnia, czemu źródeł Rewolucji Francuskiej możemy dopatrywać się w finansowym przekręcie, jakiego dopuścił się pewien... morderca. Opisuje również, jak mogło dojść do tego, że Argentyna z szóstego na świecie najbogatszego państwa stała się pogrążonym w inflacji krajem na skraju bankructwa. Autor przekonuje, że właśnie teraz powinniśmy szczególnie starać się zrozumieć potęgę ekonomii i udowadnia, jak przerażająco mało wiemy o pieniądzach. Fergusonowi jako jedynemu udało się przebić barierę łączącą wiedzę ekonomiczną z wiedzą o historii i kulturze cywilizacji. Jedna ze stu najważniejszych książek ostatniej dekady! „The Times” Biografia pieniądza pióra Fergusona, opowiedziana z werwą i wnikliwością, objaśnia nasze obecne trudne położenie lepiej, niż mu się wydaje. Ferguson to świetny analityk świata finansów, które stanowią kręgosłup historii naszej cywilizacji. „The Telegraph” Profesor Ferguson nie tylko jest jednym z najwybitniejszych historyków na świecie. W dodatku napisał kilka książek poruszających tematykę finansową, za każdym razem opisując te skomplikowane problemy w sposób niezwykle jasny i atrakcyjny. "The Independent" Ferguson napisał klarowną i błyskotliwą książkę o historii pieniądza... Ta pięknie napisana książka to rewelacyjny elementarz dla tych, którzy chcą się dowiedzieć, skąd się wzięły i jak funkcjonują współczesne rynki/ „The New Statesman” Ferguson zabiera nas w często pouczającą i przyjemną podróż dzięki zgłębianiu podstaw wielkich wydarzeń historycznych (…) w których tle zawsze stał silny pieniądz. „The New York Times” Jego analiza (…) tryska wytwornymi standardami, których oczekujemy po oxfordzko-harvardzkim doświadczeniu akademickim, a także ciętym, stanowczym i zdecydowanym komentarzem krytycznym znanym z jego wypowiedzi prasowych. „The Daily Telegfraph” Potęga pieniądza jest książką bardziej ekscytującą i przystępną niż niektórzy mogą spodziewać się po autorze będącym profesorem uniwersytetów Oxfordu i Harvardu. „The Times”
Kontynuacja znanego bestselleru 7 nawyków skutecznego działania!Stephen R. Covey jest autorem swego rodzaju fenomenu na światową skalę - 7 nawyków skutecznego działania. Dzięki tym sprawdzonym zasadom dziesiątki milionów ludzi udoskonaliły swoje życie i funkcjonowanie swych organizacji.Jednak znaczące zmiany, jakie zachodzą w naszej rzeczywistości, wymagają nowego podejścia i nowych metod. Covey proponuje zatem kolejny, równie skuteczny jak poprzednie 8. nawyk. Pozwala on wykroczyć poza zwykłą efektywność działania, odnaleźć prawdziwy sens naszej pracy i związków z ludźmi, a dzięki temu osiągnąć pełną życiową satysfakcję.
"Książka wydaje się pierwszym tak kompleksowym opracowaniem, które podejmuje tematykę współpracy w przedsiębiorstwach odpowiedzialnych społecznie. Jej odbiorcami mogą być inni naukowcy, ale z uwagi na opracowane narzędzie pomiaru dojrzałości współpracy z dostawcami w przedsiębiorstwach odpowiedzialnych społecznie - także przedstawiciele świata biznesu. Narzędzie to bowiem wpisuje się w tendencję pomiaru efektów działań ukierunkowanych na zrównoważony rozwój lub CSR, co zwłaszcza w przypadku dużych firm bywa coraz częściej oczekiwane. Z kolei z perspektywy osób zajmujących się nauką książka może być interesująca zarówno dla zainteresowanych CSR, jak i łańcuchami dostaw, relacjami biznesowymi oraz szeroko rozumianą współpracą. To z kolei przekłada się na potencjalnie szeroki krąg jej odbiorców."dr hab. Milena Ratajczak-Mrozek, prof. UEP Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu"Książka zawiera dużo nowej wiedzy o dostawcach, ich znaczeniu w łańcuchach dostaw, a w szczególności w kontekście społecznej odpowiedzialności. Opracowanie jest źródłem cennych treści, które wypełniają lukę w krajowym piśmiennictwie. Jej wyniki mogą dostarczyć rekomendacji wielu odbiorcom, tj. naukowcom i badaczom, studentom, absolwentom studiów, pracownikom firm i osobom zajmującym się współpracą z dostawcami."dr hab. Arkadiusz Kawa, prof. WSL Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny
Znaczenie marki jako składnika wartości niematerialnych i prawnych różnych instytucji – nie tylko przedsiębiorstw, ale także m.in. pośredników handlowych, klubów sportowych, organizacji non profit, szkół wyższych – wciąż rośnie. Marka staje się też ważnym narzędziem konkurowania miast, regionów czy krajów. Skutkuje to wzrostem zainteresowania tematem kształtowania strategii dla danej marki, ukierunkowanej na tworzenie i utrzymywanie jej kapitału, siły i wartości.
Celem książki jest analiza wybranych czynników determinujących rozwój marek oraz strategie markowe, a także charakterystyka różnych aspektów zarządzania marką, w tym planowania i realizacji strategii marki i portfela marek instytucji, oraz identyfikacja atrybutów silnej marki.
Szczegółowo omówiono m.in. następujące zagadnienia:
- definicja marki, ewolucja jej znaczenia i zastosowania w działalności organizacji,
- elementy zarządzania marką, podejmowanie decyzji strategicznych z nią związanych,
- prawne aspekty zarządzania marką, w tym międzynarodowy i polski system ochrony znaków towarowych oraz inne regulacje prawne,
- narzędzia marketingu mix służące kształtowaniu silnej marki,
- proces kształtowania programu Iojalnościowego marki, rodzaje funkcjonujących programów,
- semiotyczne i antropologiczne aspekty kreowania marki,
- najważniejsze problemy zarządzania marką w sytuacji kryzysowej.
Książka została napisana przez wykładowców Podyplomowego Studium Zarządzania Marką w Kolegium Gospodarki Światowej SGH w Warszawie. Jest przydatnym źródłem wiedzy dla kadry zarządzającej wszelkiego rodzaju przedsiębiorstw i instytucji, pracowników działów marketingu, a także studentów kierunków związanych z marketingiem i zarządzaniem.
Rozwiń pięć psychologicznych supermocy, które już niedługo staną się kluczowe w życiu zawodowym, oraz dowiedz się, jak wykształcić umysł jutra – przystosowany do wyzwań stawianych przez zmienne środowisko pracy. Automatyzacja, globalizacja i restrukturyzacja to nowa trójca obecnej rzeczywistości zawodowej. Żyjemy w świecie, w którym możemy stracić pracę, bo jakaś apka albo sztuczna inteligencja okaże się lepszym pracownikiem. Dlatego warto wiedzieć, jakie umiejętności i kompetencje pozwolą nam osiągać sukcesy zawodowe – zarówno dziś, jak i w niepewnej przyszłości.
Opis
Nowe wydanie książki Davida Sandlera, będącej światowym bestsellerem i klasykiem literatury biznesowej, zostało uaktualnione i uzupełnione o działania w nowych realiach rynkowych przez Davida Mattsona – następcę Sandlera w firmie szkoleniowej Sandler Training.
Rewolucyjny program szkolenia sprzedawców, System Sprzedaży Sandlera, uzasadnia przestarzałość i nieskuteczność tradycyjnych metod sprzedaży i wprowadza zasady, których przestrzeganie gwarantuje sukces w zawodzie handlowca. Sandler, opierając się na doświadczeniach z własnej wieloletniej praktyki i przedstawiając barwne przykłady, wskazuje między innymi, w jaki sposób:
- przejmować inicjatywę w kontakcie z klientem oraz stosować niezawodne, skuteczne techniki komunikacji,
- koncentrować się na kliencie i jego potrzebach zamiast na własnym produkcie lub usłudze,
- dostrzegać manipulację potencjalnego klienta oraz radzić sobie z nieszczerością i niesłownością,
- pogłębiać relacje z klientem, nie stając się przy tym jego bezpłatnym konsultantem,
- opanować siedem niezbędnych etapów procesu sprzedaży (ukazanych w obrazowym modelu „łodzi podwodnej Sandlera”),
- używać portali internetowych do poszukiwania i oceny potencjalnych klientów,
- zawierać z klientem „kontrakt wyprzedzający”, będący gwarancją efektywnego wykorzystania poświęconego mu czasu,
- doskonalić własne nastawienie i zachowania – które są warunkiem sukcesu w sprzedaży – oraz kształtować motywację.
Obecne wydanie zostało rozszerzone o wskazówki dotyczące zastosowania systemu Sandlera w sprzedaży dla korporacji, zamieszczono też najnowsze studia przypadków zaczerpnięte z praktyki Sandler Training.
Adresaci
Krąg osób, dla których książka będzie cenną pomocą w rozwoju kariery zawodowej, obejmuje wszystkich zainteresowanych radykalną poprawą wyników w sprzedaży – pracowników wszystkich szczebli zarówno małych, jak i wielkich firm.
Konflikt jest wynikiem sprzeczności lub różnicy interesów. Jest zjawiskiem naturalnym i nieuchronnym wszędzie tam, gdzie ludzie ze sobą współżyją lub współpracują. Jesteśmy na niego skazani. Jednak czy zawsze musi on być zjawiskiem negatywnym? Jak postępować gdy konflikt wybuchnie? Walczyć czy negocjować? Zwyciężać czy szukać kompromisów?
Jaką strategię negocjacji warto obrać, aby zwiększyć szanse na dobrą współpracę? Jak nie zniszczyć dobrze rokującego dorobku? Jeżeli chcesz, żeby sposób rozwiązywania konfliktów zaowocował obustronną satysfakcją i gotowością do kooperacji w przyszłości, właśnie w tej książce znajdziesz użyteczne wskazówki, jak to zrobić. Model negocjacji nastawionych na współpracę pozwala w praktyce zastosować słuszne i szczytne postulaty, zawarte w wielu książkach i teoriach poświęconych temu zagadnieniu. Umiejętność negocjowania bez wątpienia jest sztuką, mimo swej logicznej prostoty. Aby osiągnąć w niej biegłość, potrzeba doświadczenia, stosowania kilku ważnych zasad oraz umiejętności omijania kilku pułapek, a szczególnie zachowań i wypowiedzi, które w jednej chwili niszczą każdą sensowną rozmowę.
Proponowane przez autorów metody twórczego rozwiązywania konfliktów zostały wielokrotnie sprawdzone w praktyce. Z równą łatwością można użyć ich przy rozbrajaniu złożonych problemów organizacji biznesowych, jak i podczas łagodzenia antagonizmów społecznych lub w konfliktach natury osobistej.
Ta książka to praktyczny poradnik dla osób, które z racji swojego zawodu, funkcji lub sytuacji życiowej mają często do czynienia z konfliktami, a także dla tych, które muszą negocjować. Znajdziesz w niej konkretne i użyteczne sposoby:
budowania dobrego kontaktu i zachęcania do współpracy;
przeciwstawiania się presji i manipulacji;
skutecznego negocjowania, dającego satysfakcję obu stronom konfliktu.
Wydanie trzecie książki Docenić konflikt jest poszerzone o rozdział, w którym autorzy dzielą się swoim bogatym doświadczeniem z ostatnich kilkunastu lat praktyki w roli negocjatora i mediatora. Szczególny nacisk kładą tu na polską specyfikę, prostotę stosowanych narzędzi oraz negocjacje wewnątrz firm i zespołów zadaniowych.
O autorach książki
Wojciech Haman (rocznik 1954) jest właścielem firmy szkoleniowej Kontrakt OSH. Specjalizuje się w szkoleniach dla szefów z zakresu psychologii zarządzania i psychologii sprzedaży, wdrażania porcedur coachingowych i rekrutacyjnych, indywidualnym coachingu dla Wyższej Kadry Kierowniczej, pomocy w rozwiązywaniu realnych konfliktów wewnątrz firm.
Twórca oryginalnych, autorskich standardów: handlowych, szefowskich i negocjacyjnych. Założyciel Polskiej Szkoły Trenerów Biznesu, Polskiej Szkoły Coachingu Kontrakt orazOśrodka Negocjacji Kontrakt. Autor poradników biznesowych i filmów szkoleniowych oraz metody coachingu narzędziowego. Inicjator realnych negocjacji wewnątrz firm i wdrożeń systemów coachingowych.
Jerzy Gut (rocznik 1955) jest współwłaścielem firmy szkoleniowej Kontrakt OSH. Specjalizuje się w pracy dla wyższej i najwyższej kadry kierowniczej, pomocy przy rozwiązywaniu konfliktów i problemów wewnątrz firm, coachingu handlowego i szefowskiego oraz coachingu indywidualnego dla menedżerów.
Twórca oryginalnych, autorskich standardów: handlowych, szefowskich i negocjacyjnych. Założyciel Polskiej Szkoły Trenerów Biznesu, Polskiej Szkoły Coachingu Kontrakt orazOśrodka Negocjacji Kontrakt. Autor poradników biznesowych i filmów szkoleniowych oraz metody coachingu narzędziowego. Inicjator realnych negocjacji wewnątrz firm i wdrożeń systemów coachingowych.
Twój samodzielnie zbudowany e-sklep. Od A do Z
Książka, którą trzymasz w ręku, to rzecz na wskroś praktyczna. Dowiesz się z niej, jak w prosty i szybki sposób uruchomić własny sklep internetowy na CMS WordPress z użyciem wtyczki WooCommerce. Na systemie zarządzania treścią WordPress bazuje blisko 40 procent istniejących stron internetowych, a twórcy tego CMS-a mają większe ambicje. Przekroczenie magicznych 51 procent udziału w rynku może im się udać właśnie dzięki wtyczce WooCommerce.
WooCommerce pozwala nadać stronie internetowej cechy e-sklepu. By zrobić to bezbłędnie, nie trzeba być programistą ― sklep można postawić samodzielnie. Ważne, by opanować najważniejsze funkcjonalności WordPressa i oczywiście wtyczki WooCommerce. Najlepiej krok po kroku i od A jak „adres” (wybór odpowiedniej nazwy domeny jest kluczowy w e-commerce!) do Z jak „zarabianie” (w końcu sklep stawia się po to, by zarabiał!).
Jeśli chcesz dobrze rozpocząć działalność w sieci, zacznij z WooCommerce!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?