W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Celem monografii jest próba syntetycznego ujęcia problematyki zarządzania jakością od klasyki do czasów współczesnych. Przedstawiono w niej ewolucję uwarunkowań powstania i rozwoju jakości, dokonano charakterystyki dominujących obecnie teorii i uwarunkowań zarządzania jakością. Praca składa się z czternastu rozdziałów, układ monografii jest uporządkowany, logiczny i spójny z punktu widzenia kolejności poruszanych kwestii teoretycznych. Monografia ukazuje pełny obraz zarządzania jakością w ujęciu makro- i mikroekonomicznym (….). Praca oparta została na poprawnie dobranych metodach badawczych i na szerokiej literaturze, która jest aktualna, odpowiednio dobrana, poprawnie wykorzystana i umożliwia realizację celów postawionych przed pracą (…). Autorka potrafi prowadzić dyskusję naukową, wykazuje szeroką znajomość literatury przedmiotu. Problem podjęty w pracy ma charakter naukowy. Jest aktualny i ważny zarówno z punktu widzenia rozwoju dyscypliny nauk o zarządzaniu i jakości, jak i praktyki gospodarczej. Praca przyczynia się do wypełnienia istniejącej luki poznawczej w tym szerokim obszarze badań i stanowi przyczynek do dalszej dyskusji nad potrzebą podejmowania badań empirycznych nad zagadnieniami, szczególnie w obszarze jakości 4.0, TQM 4.0, normalizacji 4.0 czy klienta 4.0. (…) Monografia wnosi znaczący wkład do dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości w aspekcie metodologiczno-metodycznym i poznawczym. Zawiera szeroki, kompleksowy i porządkujący przegląd literatury oraz dojrzałe przemyślenia własne Autorki, związane z zajmowaniem się problematyką jakości przez cały, ponadczterdziestoletni okres aktywności naukowo-badawczej. Z monografii powinni skorzystać studenci kierunków ekonomicznych, organizacje i osoby, którym bliska jest problematyka zarządzania jakością. Przedstawienie w sposób poglądowy treści merytorycznych ułatwia ich percepcję i umożliwia uporządkowanie i rozszerzenie wiedzy w analizowanym obszarze.
Z recenzji prof. dr. hab. inż. Stanisława Tkaczyka
Nowe podejście do jakości i zarządzania nią stało się koniecznością w warunkach rewolucji cyfrowej. Wdrażanie systemów cyberfizycznych umożliwia zmianę architektury systemu zarządzania produkcją. Zastosowanie nowych technologii wymusza zmiany w podejściu do jakości 4.0. Celem monografii jest pokazanie istoty, znaczenia i miejsca jakości 4.0 w przemyśle 4.0 oraz wskazanie na powiązania zachodzące między nimi. Przedstawiono stan badań, w tym autorskich, w odniesieniu do tych koncepcji. Wskazano kierunki rozwoju koncepcji przemysłu 4.0 i jakości 4.0 w warunkach społeczeństwa 5.0.
Z wprowadzenia
Rozważania zawarte w monografii skoncentrowano na problematyce jakości 4.0 w kontekście rewolucji 4.0 (…). Tematyka opracowania jest bardzo aktualna i ważna z naukowego i praktycznego punktu widzenia. Temat jest istotny dla społeczności naukowej, praktyków biznesowych oraz osób zainteresowanych rozwojem i przyszłością przemysłu. Książka może przyczynić się do pogłębienia wiedzy na temat wpływu rewolucji 4.0 na jakość, dostarczyć praktyczne wskazówki dotyczące doskonalenia systemów zarządzania jakością oraz promować innowacyjne podejście do jakości w erze cyfrowej.
Z recenzji. prof. dr hab. Joanny Paliszkiewicz
[Monografia] poświęcona jest zmianom modeli biznesu przedsiębiorstw w obliczu narastającej niepewności i zróżnicowania współczesnej gospodarki. Zagadnienie to jest niezwykle istotne […]. [Zostały tu] zaprezentowane wyniki autorskich badań, które z różnej perspektywy analizują problem zmian modeli biznesu, począwszy od zidentyfikowania czynników determinujących zmiany modeli (badania literaturowe), przez opis zmian modeli biznesu przedsiębiorstw finansowych (badania literaturowe i badania jakościowe – przegląd raportów rocznych), po charakterystykę raportowania modeli biznesu przedsiębiorstw niefinansowych (badania literaturowe i badania jakościowe – przegląd raportów rocznych). Tym samym monografia stanowi aktualne kompendium wiedzy na temat skali i zakresu zmian modeli biznesu współczesnych polskich przedsiębiorstw sektora niefinansowego i finansowego w obliczu między innymi takich wyzwań, jak COVID-19, wojna na Ukrainie, cyfryzacja, ochrona środowiska czy wymogi regulacyjne (np. polityka makroostrożnościowa czy raportowanie ESG).
[Monografia] znajdzie czytelników nie tylko wśród badaczy zagadnienia, ale także wśród studentów, poszukujących kompleksowej wiedzy na temat modeli biznesu i ich ewolucji. Rozdziały poświęcone kierunkom zmian w modelach biznesu będą szczególnie interesujące dla praktyków biznesu, którzy będą poszukiwali w nich wskazówek i inspiracji do zmiany swych przedsiębiorstw. Ponadto praktycy docenią bardzo interesującą część monografii poświęconą zakresowi obowiązkowych ujawnień dotyczących modeli biznesu w sprawozdawczości przedsiębiorstw niefinansowych.
dr hab. Sylwester Gregorczyk, prof. SGH
Katedra Zarządzania Strategicznego
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
zagadnień: począwszy od możliwych instrumentów i rodzajów inwestycji, przez kwestie ich wyceny, szacowania ryzyka, budowania portfeli inwestycyjnych pod działaniem aspektów regulacyjnych, aż po tematykę ochrony inwestorów. Problematyka inwestycji alternatywnych, a wśród nich rynku nieruchomości, od lat nie traci na aktualności. Najnowsze wydarzenia (kryzys pandemiczny, wojna w Ukrainie) nie tylko nie odsuwają tych zagadnień na dalszy plan, ale wprost przeciwnie – stawiają je w centrum zainteresowania. Bez wątpienia skutki kryzysu pandemicznego, a zwłaszcza działań wojennych, przemodelują rynek nieruchomości w wielu krajach, zarówno w jego kontekście inwestycyjnym, jak i konsumpcyjnym.
Lektura zaprezentowanych tekstów ukazuje szerokie spektrum możliwości inwestycyjnych, jakie daje rynek inwestycji alternatywnych. Instrumenty finansowe z nim związane oferują szanse wypracowania ponadprzeciętnych zysków, co jest szczególnie interesujące dla inwestorów w okresach turbulencji na klasycznym rynku kapitałowym. Równocześnie inwestycje alternatywne często obarczone są wysokim ryzykiem. Już sama świadomość jego istnienia wpływa na bezpieczeństwo inwestowanych środków i racjonalizuje decyzje podejmowane przez inwestorów. Jednak jedną z podstawowych metod minimalizowania ryzyk jest dogłębna znajomość specyfiki rynków i instrumentów finansowych. Jest to szczególnie ważne w przypadku rynku inwestycji alternatywnych, na którym specjalistyczna wiedza jest podstawowym czynnikiem sukcesu inwestycyjnego.
Monografia oddawana w ręce Czytelników jest, jak sadzę, użytecznym źródłem wiedzy zarówno dla naukowców badających problematykę inwestycji oraz rynku nieruchomości, a także studentów kierunków ekonomicznych, jak i dla praktyków życia gospodarczego – finansistów i inwestorów poszukujących nowych możliwości inwestycyjnych.
Ilona Fabrowska-Skibińska
"Lepiej dmuchać na zimne. Ta rada rozbrzmiewa w naszych uszach i blokuje nas nawet w dorosłości. Angie Morgan i Courtney Lynch pomagają spojrzeć na podejmowanie ryzyka w szerszym kontekście. "Stawiam na siebie: Jak wygrać z ryzykiem" dostarcza klarownych i sprawdzonych kroków, by pokonać ryzyko i spełnić marzenia". prof. Jeff DeGraff, współautor książki "The Creative Mindset" "Każdy, kto chce zainicjować istotne zmiany w swoim życiu, powinien przeczytać "Stawiam na siebie". Angie i Courtney nie tylko z powodzeniem odczarowują pojęcie ryzyka, ale także oferują pragmatyczne podejście do jego podejmowania. Ich osobiste historie, połączone z bezpośrednimi wskazówkami, dadzą wam odwagę i pewność siebie, aby prowadzić życie w sposób najbardziej dla was autentyczny". Aria Finger, była prezes DoSomething.org "W obliczu obecnego tempa zmian geopolitycznych i technologicznych skutecznymi liderami będą ci, którzy dostosowują się i dokonują innowacji, jednocześnie zarządzając ryzykiem. "Stawiam na siebie: Jak wygrać z ryzykiem" zachęca czytelników do wyjścia ze strefy komfortu, wprowadzenia zmian i zwyciężania! To niezwykle aktualna, inspirująca i fascynująca lektura". gen. Joseph Dunford, emerytowany żołnierz marines i były przewodniczący Kolegium Połączonych Szefów Sztabów "Prowadziłem szkolenia dla setek liderów oraz im doradzałem. Na początku żaden z nich nie podejmował wystarczającego ryzyka i nie podchodził do niego odpowiednio - nareszcie mamy książkę, która to zmieni. Morgan i Lynch wspaniale ukazują, jak wprowadzenie ryzyka może przełożyć się na zyski napędzające liderów. Skończycie lekturę tej książki, dysponując osobistym manifestem ryzyka oraz umiejętnością wykazywania się odwagą pozbawioną bezmyślności". dr Thomas A. Kolditz, założyciel i dyrektor Doerr Institute for New Leaders na Uniwersytecie Rice'a *** Zyskaj umiejętności podejmowania ryzyka, które pozwolą ci wieść satysfakcjonujące życie. Odkryj formułę sukcesu, która wzmocni twoją pewność podejmowania decyzji i odmieni nastawienie nawet osób najbardziej niechętnych ryzyku. W "Stawiam na siebie" Angie Morgan i Courtney Lynch dzielą się zdobytymi ciężką pracą, praktycznymi przemyśleniami - pomogą ci one zrealizować własny potencjał dzięki podejmowaniu ryzyka w sposób, który będzie dla ciebie najlepszy. Wskazówki autorek dotyczące podejmowania ryzyka były wykorzystywane przez najbardziej znane firmy na świecie - Google, Boston Scientific, FedEx i Oracle. Ich przemyślenia są tajnym składnikiem każdej podróży ku życiu pełnemu sukcesów. Dzięki jasnym, konkretnym krokom książka ta: Przybliża czytelnikom nową perspektywę ryzyka i rozwiewa powszechne, ale błędne założenia na jego temat, takie jak przekonanie, że jest ono przeciwieństwem nagrody. Dostarcza specjalistom z różnych dziedzin wskazówek, jak zacząć od razu praktykować nowe nawyki, aby wzmocnić swoje zdolności podejmowania ryzyka. Wskazuje, jak stworzyć siatkę bezpieczeństwa, aby zminimalizować negatywne skutki ryzyka. Oferuje skuteczne strategie zarządzania zjawiskami szkodliwymi dla ryzyka: lękiem i porażką. Nie pozwól, aby strach, niepewność lub mentalność unikania ryzyka kiedykolwiek cię blokowały. Angie Morgan i Courtney Lynch są twoimi przewodniczkami, które pomogą ci podjąć ryzyko najważniejsze dla ciebie.
Informowanie niefinansowe zajmuje ważne miejsce w strategii komunikacyjnej przedsiębiorstwa. Elementem tej sprawozdawczości jest model biznesu, ujawniany w Polsce przez niektóre przedsiębiorstwa obligatoryjnie. Model biznesu stanowi w pewien sposób skondensowany obraz działalności przedsiębiorstwa, poprzez holistyczne podejście do opisu prowadzonego przez przedsiębiorstwo biznesu i jego wpływu na otoczenie bliższe i dalsze. Książka przedstawia wyniki badań nad ujawnieniami modelu biznesu przez spółki czterech branż (energetyka, paliwa, górnictwo, telekomunikacja), notowane na GPW w Warszawie.
W publikacji zaprezentowano m.in.:
• podstawowe atrybuty sprawozdawczości korporacyjnej, z uwzględnieniem holistycznego podejścia do postrzegania przedsiębiorstwa i systemu informacji ekonomicznej prezentowanego głównie w raporcie zintegrowanym,
• szczegółową charakterystykę koncepcji modelu biznesu, jego klasyfikacje, determinanty zmian oraz komponenty,
• charakterystykę wartości przedsiębiorstwa i zarządzania wartością przedsiębiorstwa, w tym podsumowano metody pomiaru wartości przedsiębiorstwa,
• sprawozdawczość i ocenę modelu biznesu na bazie określonego składu czterech komponentów – kapitały, działania biznesowe, efekty wyjściowe, rezultaty.
Książka jest monografią poświęconą analizie i kontroli kosztów oraz jej wykorzystaniu w ocenie działalności przedsiębiorstwa. Po jej przestudiowaniu czytelnik zdobędzie wiedzę o tym: - jaka jest istota i rola analizy kosztów w ocenie działalności przedsiębiorstwa, - jakie jest znaczenie kontroli kosztów w zarządzaniu przedsiębiorstwem, - jakie źródła informacji wykorzystuje się w analizie i kontroli kosztów, - jakie metody stosuje się w analizie kosztów przedsiębiorstwa, - w jaki sposób przeprowadzać kontrolę kosztów w przedsiębiorstwie.
Julian Heller – Jak zarabiać na oszczędzaniu
Mamy przyjemność przedstawić Wam kolejny tytuł z serii „Biznes dla Nastolatków”.
Tym razem swoimi przemyśleniami i doświadczeniami dzieli się kolejny nastolatek, przedsiębiorczy Julian Heller. W swojej książce zatytułowanej Jak zarabiać na oszczędzaniu radzi on swoim rówieśnikom, aby poszukiwali równowagi pomiędzy mądrym ograniczaniem konsumpcji i gospodarnością a równie mądrym przeznaczaniem środków na to, co jest naprawdę ważne.
I aby przy okazji… zarabiali na oszczędzaniu!
Julian pokazuje między innymi: w jaki sposób się uczyć; jak się usamodzielnić; jak przejść „na swoje” i jeśli jest to związane z wyprowadzką z domu rodzinnego, to co lepiej zrobić: kupić czy wynająć? Dom czy mieszkanie?
Wskazuje jak ważne jest planowanie i sporządzenie budżetu oraz jakie wydatki należy w nim uwzględnić np. żywienie, ubranie, edukacja, korzystanie z technologii takich jak telewizja czy Internet. A wszystko po to, by pokazać, w jaki sposób zoptymalizować koszty życia codziennego nie tracąc na jego jakości, a przy okazji oszczędzić trochę czasu i pieniędzy, które można docelowo poświęcić na gromadzenie swego majątku.
Julian, w oparciu o własne obserwacje i doświadczenie podaje liczne przykłady tego, że oszczędzanie to tylko odkładanie doraźnej konsumpcji w czasie, aby cieszyć się potencjalnie bardziej wartościową KONSUMPCJĄ W PRZYSZŁOŚCI.
Bowiem, pisze Julian Heller: Celem produkcji jest konsumpcja, zaś celem posiadania majątku jest jego używanie. Byle rozsądnie!
Oszczędzanie to swego rodzaju bufor odwlekający konsumpcję w czasie, dzięki czemu mamy okazję lepszego przemyślenia sposobów alokacji dóbr i środków tak, by w późniejszym procesie konsumpcji wiedzieć co ze zgromadzonym majątkiem należy począć.
Życzymy udanej lektury!
Postaw na pewne podstawy biznesu w niepewnych czasach Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne - o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlatego też wypracowane przez pokolenia przedsiębiorców sposoby osiągania sukcesów dziś niekoniecznie się sprawdzą. Czy należy zatem usiąść i biernie poddać się biegowi zdarzeń? Oczywiście, że nie! Trzeba działać, ale działać mądrze. Dbając między innymi o elastyczność firmy, aby umożliwić tworzenie wartości w różnych warunkach. Jednym z najważniejszych sposobów pozwalających rozwijać elastyczność organizacji jest efektywne zarządzanie jej procesami biznesowymi, do czego wstęp stanowi modelowanie. Ta książka zawiera podsumowanie najważniejszych zasad i dobrych praktyk modelowania procesów biznesowych, ze szczególnym uwzględnieniem notacji BPMN. Pod tym akronimem kryje się globalny standard modelowania procesów, pozwalający efektywnie opisywać i doskonalić działanie organizacji. BPMN bazuje na wielu popularnych notacjach, dlatego też zdecydowana większość jej elementów będzie dosyć intuicyjna dla osób, które zetknęły się z jakimś sposobem graficznego opisywania procesów. W specyfikacji jednak są również elementy charakterystyczne dla tej konkretnej notacji, stąd warto się z nią gruntownie zapoznać, by uniknąć błędów podczas wdrażania jej w praktyce. Książka stanowi podsumowanie kilkunastu lat doświadczenia praktycznego w modelowaniu procesów i ma za zadanie pomóc czytelnikom opanować zasady sprawnego tworzenia modeli procesów, które będą pożyteczne dla organizacji.
Biznesowa rewolucja na miarę internetu. Już tu jest! Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT - chatbot opracowany przez firmę OpenIA, który służy do generowania odpowiedzi na dane wprowadzone przez użytkownika. Innymi słowy: super mózg z dostępem do wszystkich zasobów internetu pomyślany tak, by dzielić się nimi z człowiekiem w sposób, jakiego ten człowiek akurat sobie życzy. Możliwości ChataGPT są imponujące. Całą wiedzę, jaką zgromadziliśmy, mamy za jego pośrednictwem na wyciągnięcie ręki, dostępną w kilka sekund. Dysponuje także naszym doświadczeniem i umiejętnościami - zdolnością do researchu, umiejętnościami obliczeniowymi, kreatywnością na poziomie profesjonalnego copywritera. Analizuje i wyciąga wnioski, planuje, tłumaczy zagraniczne teksty, tworzy pisma, odpowiedzi na zapytania, oferty, wpisy na bloga i do mediów społecznościowych. Brzmi jak science fiction? Może. Jednak ChatGPT już tu jest i czeka, aż go zatrudnisz w swojej firmie i pozwolisz mu robić dla Ciebie rzeczy, które zrobić trzeba, a na których zrobienie nie masz czasu, chęci, albo pieniędzy - bo realizację niektórych zadań trzeba byłoby powierzyć zleceniobiorcy. Tymczasem elektroniczny super mózg zrobi je dla Ciebie za darmo. Ta książka podpowie Ci jak namówić Chata GPT, by dla Ciebie pracował.
Dobry coach może zmienić życie i karierę. Pomaga odkrywać talenty i wskazuje drzwi, za którymi znajduje się droga do sukcesów zawodowych i osobistych, ale także edukacyjnych i sportowych. Coach nie pokazuje prostej recepty na sukces, za to pomaga w zrozumieniu celów i opracowaniu planu, który do nich doprowadzi. Niestety, często jest tak, że ktoś, kto najbardziej potrzebuje pomocy coacha, z różnych względów nie może skorzystać z takiego wsparcia. I właśnie z myślą o takich osobach powstała ta książka. To zestaw starannie wybranych, najskuteczniejszych metod polepszania osobistych wyników. Techniki zostały przetestowane na tysiącach klientów coachingu i zaowocowały imponującymi sukcesami, które nierzadko przyniosły radykalną zmianę życia. Zaglądaj do tej książki codziennie i korzystaj z bogactwa zawartej w niej wiedzy, zastosuj opisane w niej techniki i wykonaj ćwiczenia w ten sposób właściwie od razu poprawisz swoje wyniki. Nauczysz się wyznaczać standardy, priorytety i cele, identyfikować swoje mocne strony, a także skupiać się na tym, co jest dla Ciebie najwartościowsze. Kiedy zaangażujesz się w konkretny plan działania i ulepszenia, wymarzony sukces przyjdzie szybko. Uzyskasz przełomowe rezultaty: równowagę w życiu, sukces finansowy i niezależność. TurboCoach: odmień swoje życie, popraw jakość relacji i ciesz się sukcesami!
Jeśli interesuje Cię świat freelancingu lub stoisz na rozdrożu, zastanawiając się nad swoją przyszłością zawodową, ta książka jest właśnie dla Ciebie. Zamiast magicznych recept, jak pracować mniej i zarabiać więcej, prezentuję w niej prawdziwe historie obecnych i byłych freelancerów, a także przedsiębiorców, wzbogacone o wiedzę i doświadczenie w zakresie HR, budowania marki osobistej, psychologii, coachingu, komunikacji, marketingu i badań. Wnikliwie rozprawiam się z mitami krążącymi wokół samozatrudnienia, takimi jak fałszywe przekonanie, że osoba pracująca jako wolny strzelec nie ma przełożonego i działa wyłącznie według własnego uznania, , jak również że freelancing to forma niestabilna i pełna stresu. Ponadto pomagam w przygotowaniach do zmiany, podając praktyczne wskazówki dotyczące budowania sieci kontaktów, zdobywania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, a także pielęgnowania marki osobistej.
Solidny plan jest najlepszą bazą genialnej improwizacji, a osiągnięcie sukcesu w przyszłości jest uwarunkowane dobrym opracowaniem teraźniejszości. Dlatego ważne, by koncepcję dotyczącą prowadzonej działalności przełożyć na język konkretnych i realnych planów techniczno-ekonomicznych, które przybiorą postać dojrzałego projektu - biznesplanu. Biznesplan stanowi podstawowy instrument wyznaczania celów gospodarczych i finansowych na okres planowany, a także jest sposobem kontroli i weryfikacji realizacji planowanych przedsięwzięć. Przygotowanie dobrego biznesplanu ma ogromne znaczenie w wielu sytuacjach, a szczególnie przy ubieganiu się o kredyt czy dofinansowanie ze środków unijnych. Głównym celem publikacji jest przedstawienie w ujęciu praktycznym standardów sporządzania biznesplanów. Publikacja ta może być wykorzystana jako materiał szkoleniowy dla wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie w sposób prawidłowy opracować biznesplan. Pokazano w niej, na praktycznych przykładach, jak stosować metody planowania biznesowego w różnych sytuacjach i dla różnych celów. Książka zawiera przykładowe biznesplany do otrzymania dofinansowań/dotacji z: Unii Europejskiej i Urzędu Pracy.
Czy zależy Ci na kreowaniu pozytywnych relacji międzyludzkich?
Czy pragniesz być liderem budzącym szacunek zamiast strachu?
Czy chcesz tworzyć swoją charyzmę w oparciu o najwyższe standardy moralne?
Czy zależy Ci na budowaniu swojego wizerunku opartego na etyce?
Czy Twoim pragnieniem jest jasna i klarowna komunikacja?
Czy po prostu… chcesz być lubiany?
Ten fenomenalnie napisany poradnik o komunikacji i budowaniu relacji międzyludzkich pozwoli w krótkim czasie wyjaśnić wszelkie niejasności i nauczy Cię, jak w pozytywny sposób funkcjonować w grupie zarówno jako lider, jak i jako partner. Autor, posługując się licznymi przykładami, na podstawie swojego ogromnego doświadczenia wskazuje najważniejsze aspekty w kreowaniu relacji opartych na wzajemnym szacunku oraz zaufaniu. Porusza się w realiach biznesowych, ale wypracowany przez niego model postępowania będzie idealny i do kreowania zachowania w pracy, i do rozwiązywania problemów komunikacji międzyludzkiej w życiu prywatnym, a także w codziennych sytuacjach.
Dodatkowym atutem książki jest żywy, interesujący styl i mnóstwo przykładów. Wszystko zaś zostało poparte solidną dawką wiedzy i pracy naukowej oraz szczyptą dobrego humoru, niekiedy przedstawianych z przymrużeniem oka.
Monografia jest aktualnym spojrzeniem na zarządzanie zasobami ludzkimi z perspektywy potencjalnych pracowników. Zawiera oryginalne prace młodych Autorek, uważnych obserwatorek zjawisk i procesów zachodzących we współczesnych organizacjach. Podjęły one wysiłek analitycznego i konstruktywnego wglądu w te zjawiska, a także wykazały się intuicją i umiejętnością dostrzegania bieżących wyzwań stojących przed organizacjami z różnych sektorów i branż.Z recenzji dra hab. Adriana Lubowieckiego-Vikuk, prof. SGH Publikacja Młodzi badacze wobec wyzwań zarządzania zasobami ludzkimi stanowi zbiór tekstów odnoszących się do współczesnych problemów zarządzania zasobami ludzkimi oraz cenne źródło refleksji i inspiracji dla praktyków i teoretyków zarządzania. Zawarte w niej rozważania nie tylko uświadamiają wieloaspektowość spraw pracowniczych, ale również wskazują na istotność poruszanej tematyki. Może to pomóc czytelnikom w doskonaleniu kompetencji społecznych, które warunkują skuteczne i adekwatne do sytuacji radzenie sobie w interakcjach z pracownikami.Z recenzji dr hab. Anny Pluty, prof. US
Książka dr. Huberta Guza jest solidną pozycją naukową z obszaru nauk o zarządzaniu i jakości. Skupia się na problematyce organizacyjnego uczenia się. Jej wyjątkowość polega na tym, że wpisuje się ona w subdyscyplinę zarządzania publicznego. Ta problematyka badawcza jest bowiem rzadko badana na przykładzie organizacji publicznych. Książka zawiera interesujący przegląd obszernego dorobku naukowego dotyczącego uczenia się organizacji, a także modeli zarządzania publicznego, syntetyczne omówienie polityki spójności Unii Europejskiej wraz z systemem zarządzania jej wdrażaniem oraz część empiryczną (w formie rozległego case study) skoncentrowaną na ocenie zdolności organizacyjnego uczenia się badanej organizacji publicznej w procesie zarządzania polityką spójności. Autor przedstawia wyniki własnych badań organizacyjnego uczenia się na przykładzie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Prof. dr hab. Grażyna Prawelska-Skrzypek Przedmiotem badań empirycznych Autor uczynił duży urząd administracji publicznej, odpowiedzialny za realizację wielu skomplikowanych procesów wewnętrznych oraz wymagających współdziałania z licznymi podmiotami zewnętrznymi uczestniczącymi w realizacji polityki spójności w województwie. W Polsce, poza przytaczanym przez Autora projektem badawczym Ministerstwa Uczące się, praktycznie nie przeprowadzono jak dotąd poważnych badań na temat mechanizmów uczenia się dużych organizacji publicznych. Już sam ten fakt czyni pracę Huberta Guza atrakcyjną naukowo i zasługującą na szersze upowszechnienie w formie monografii naukowej. Monografia będzie użyteczna dla studentów i doktorantów kierunków studiów z zakresu zarządzania, nauk o polityce i administracji, socjologii organizacji oraz kierunków pokrewnych, zainteresowanych problematyką zarządzania organizacjami publicznymi oraz realizacją polityki rozwoju. Książka stanowi również cenne źródło wiedzy i inspiracji dla badaczy polityk publicznych oraz urzędników i ekspertów zajmujących się politykami publicznymi wdrażanymi w złożonych układach organizacyjnych. Dr hab. Marcin Zawicki, prof. UEK Hubert Guz doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie nauk o zarządzaniu, pracownik badawczo-dydaktyczny w katedrze Polityki Publicznej i Administracji Akademii Ignatianum w Krakowie, zainteresowania badawcze: uczenie się organizacji, zarządzanie strategiczne, zarządzanie ludźmi, terytorializacja rozwoju, od 1999 roku praktyk związany z samorządem terytorialnym oraz programowaniem i wdrażaniem polityki spójności Unii Europejskiej.
Ty kontra ON. Twój szef, przedstawiciel banku, w którym starasz się o duży kredyt, dealer samochodowy, ważny inwestor. Każdy z nas stanął kiedyś do negocjacji z jakimś "potworem" - osobą o większym doświadczeniu, autorytecie i z większymi możliwościami.Książka Igora Ryżowa, negocjatora z wieloletnim stażem, to opis technik i scenariuszy, które pomogą Ci stanąć do negocjacji z "potworem" jak równy z równym. Znajdziesz w niej gotowe narzędzia negocjacyjne, autentyczne przykłady z biznesu, polityki i życia codziennego, które pomogą Ci skutecznie osiągnąć w negocjacjach z silniejszymi to, na czym ci zależy.Przekonaj się, czym różni się rosyjski styl negocjacji od zachodniego.Przetestuj zagrywkę "częściowej zgody" stosowaną przez Władimira Putina.Dowiedz się, jak osiągać kompromisy, z których będziesz dumny.
Umiejętne obchodzenie się z pieniędzmi wcale nie zależy wyłącznie od tego, co wiesz. Ważniejsze jest to, jak się zachowujesz. A zachowanie jest czymś, czego trudno nauczyć - nawet bardzo bystre osoby.Większość ludzi myśli, że pieniądze - inwestowanie, finanse osobiste i decyzje biznesowe - to przede wszystkim matematyka. Wystarczy mieć odpowiednie dane i wzory, aby się dowiedzieć, co dokładnie należy robić. Jednak w prawdziwym życiu ludzie nie podejmują decyzji finansowych na podstawie arkuszy kalkulacyjnych. Podejmują je przy stole podczas kolacji albo na firmowym zebraniu, pod wpływem mieszanki takich czynników jak ich osobista historia, unikalny światopogląd, ego, duma, marketing i niezrozumiałe motywacje.W Psychologii pieniędzy Morgan Housel - wielokrotnie nagradzany autor - przedstawia 19 krótkich historii, w których opisuje różne dziwne sposoby myślenia o pieniądzach, a także uczy, jak lepiej zrozumieć jeden z najważniejszych tematów w naszym życiu.Morgan Housel przez wiele lat pracował w renomowanych instytucjach finansowych, zdobywając bogate doświadczenie w dziedzinie inwestycji i zarządzania portfelem. Jego wiedza i umiejętności zostały docenione przez liczne instytucje i media, a on sam jest cenionym ekspertem w dziedzinie psychologii pieniądza i zachowań finansowych.Housel znany jest ze swojego wyjątkowego podejścia do tematu finansów osobistych. Skupia się na psychologicznych aspektach związanych z pieniędzmi, jak wpływają one na nasze wybory i decyzje inwestycyjne. Jego prace skupiają się na rozumieniu emocjonalnych pułapek, które wpływają na podejmowanie decyzji finansowych, oraz na budowaniu długoterminowej perspektywy inwestycyjnej.Housel jest autorem bestsellerowej książki ""Psychologia pieniędzy. Ponadczasowe lekcje o bogactwie, chciwości i szczęściu"", która zdobyła uznanie czytelników zainteresowanych zarządzaniem finansami osobistymi. Książka została przetłumaczona na 53 języki i sprzedała się w ponad 3 mln egzemplarzy! Książka jest dostępna również w formacie audiobooka, co umożliwia słuchaczom wgłębienie się w świat psychologii pieniądza w dowolnym miejscu i czasie.Dzięki swojemu wszechstronnemu doświadczeniu i praktycznym spojrzeniu na temat finansów osobistych, Morgan Housel jest docenianym autorem i ekspertem, który przekazuje czytelnikom i słuchaczom cenne wskazówki dotyczące zarządzania pieniędzmi oraz psychologicznych aspektów związanych z inwestycjami i osiąganiem finansowej niezależności.
To, co sprawia, że jest ona najbardziej fascynująca, to jej fundamentalne zasady. Są tak proste, że każdy jest w stanie je zrozumieć a jednak niewielu je rozumie. Milton Friedman o ekonomii W jaki sposób korzystać z dobrodziejstw posiadania rządu i jednocześnie unikać związanych z tym zagrożeń dla osobistej wolności człowieka? W tej klasycznej pozycji Milton Friedman formułuje całościowy obraz poglądów gospodarczych, które miały decydujący wpływ na to, jak dzisiaj wygląda nasza rzeczywistość rynkowa. Według klasyka światowej ekonomii kapitalizm konkurencyjny jest zarówno środkiem służącym do osiągania wolności ekonomicznej, jak i warunkiem koniecznym dla osiągnięcia wolności politycznej.
Autor bestsellerowej "Szybkości zaufania" proponuje rewolucyjny, nowy sposób kierowania. Stephen M.R. Covey uczynił dziełem swojego życia zrozumienie, czym jest zaufanie w przywództwie i w organizacjach. W swojej najnowszej i najbardziej transformacyjnej książce "Ufaj i inspiruj" przekonująco argumentuje, że choć świat zmienił się drastycznie, to nasz styl przywództwa nie. Większość organizacji, zespołów, szkół i rodzin nadal działa w modelu zakorzenionym w dowodzeniu i kontrolowaniu, skupiając się na władzy wynikającej ze stanowiska, sztywnego przestrzegania reguł i z hierarchii. Jednak ze względu na ewoluujący profil demograficzny siły roboczej, zmieniający się charakter pracy i możliwości wyboru, które teraz mamy w zakresie miejsca i sposobu pracy, stare podejście do przywództwa jest zarówno przebrzmiałe, jak i nieodpowiednie. Rozwiązanie Coveya choć proste, jest śmiałe: przejście od starego modelu dowodzaco-kontrolujacego do nowego stylu przywództwa ufajaco-inspirujacego. Zaufanie oraz inspirowanie wynikają z przekonania, że ludzie są kreatywni, skłonni do współpracy i mają potencjał. Podejście ufajaco-inspirujace zmienia model przywództwa przenosi akcent z zarządzania ludźmi na przewodzenie im, ze stanowiska na wpływ, z kontroli na zaufanie, z motywacji na inspirację. Zamiast nadzorować albo mikrozarzadzac, liderzy wykorzystują moc samorządności. Zamiast zwykłego posłuszeństwa uzyskują szczere zaangażowanie wraz z całą pasją i kreatywnością, które mu towarzyszą. Skutkuje to takim poziomem przynależności, współpracy, innowacyjności i w ostatecznym rozrachunku wyników, jakiego dowodzenie i kontrolowanie nawet najbardziej zaawansowane, wyrafinowane i oświecone po prostu nie są w stanie wytworzyć. Taki lider inspiruje ludzi, aby stali się lepszą wersją samych siebie i pracowali najlepiej, jak potrafią.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?