W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Doszlifuj zwinne działania właściciela produktu, aby osiągać sukcesy rynkowe!
Organizacje inwestują wielkie zasoby w budowanie nowych produktów i usług. Jednak zbyt wiele z nich jest nieprzemyślanych, nie zachwyca (a nawet nie satysfakcjonuje) klientów i przegrywa na rynku. Rozwiązaniem jest bardziej skuteczne i zwinne posiadanie produktu i zarządzanie nim. Książka ta jest przewodnikiem po sposobach zachowania, postawach i praktykach opracowywania produktów najwyższej klasy, odzwierciedlającym praktyczne doświadczenia światowej sławy ekspertów.
Chris Lukassen i Robbin Schuurman przedstawiają skuteczne narzędzia, idee i umiejętności potrzebne dla dostarczania najlepszy produktów i usług, a także unikania pułapek utrudniających dostrzeżenie, czego naprawdę chcą i potrzebują klienci. Ucz się na kompletnym studium przypadku bazującym na Scrum, czerpiąc z koncepcji stworzonych przez autorów na potrzeby przełomowego kursu szkoleniowego Scrum.org Professional Scrum Product Owner-Advanced (PSPO-A). To in-nowacyjne podejście pomogło już osiągnąć sukces tysiącom właścicieli produktu – a może też przekształcić Twój sposób tworzenia produktów.
• Zastąp negatywne zachowania właściciela produktu podejściem, które prowadzi do doskonałości
• Reprezentuj klientów w bardziej empatyczny i efektywny sposób
• W spójniejszy sposób łącz ze sobą klientów, wartości i funkcjonalności
• Opowiadaj lepsze historie, wyznaczaj jaśniejsze cele i twórz cenniejsze plany działania
• Używaj innowacyjnych modeli biznesowych, przeprowadzaj lepsze eksperymenty i skuteczniej skaluj produkty
• Podejmuj więcej dobrych decyzji, angażuj właściwych ludzi i polegaj na lepszych danych
• Stań się świetnym, elastycznym współpracownikiem w zakresie zarządzania, budżetu, zawierania umów i nie tylko
• Wywieraj wpływ na klientów, użytkowników, interesariuszy i członków zespołu, aby zwiększyć ogólną efektywność
• Zoptymalizuj każdą rolę organizacyjną powiązaną z własnością produktu
Właściciele produktu, menedżerowie i liderzy zespołów uznają ten przewodnik za niezastąpiony, podobnie jak trenerzy Agile/Scrum, konsultanci i kierownicy pragnący generować większą wartość z zarządzania produktem w całej organizacji.
CHRIS LUKASSEN działa aktywnie w dziedzinie zarządzania produktem od ponad 20 lat. Jest współtwórcą szkolenia Professional Scrum Product Owner-Advanced oferowanego przez Scrum.org, a także autorem The Product Samurai. Obecnie pełni funkcję Chief Product Officer w firmie Expandior i pomaga ludziom i organizacjom podnosić poziom ich zarządzania produktem. ROBBIN SCHUURMAN jest liderem produktowym, konsultantem, ma tytuł Professional Scrum Trainer i jest szefem Product Management Academy firmy Xebia. Wspomaga organizacje w transformacji cyfrowej i produktowym i pomaga właścicielom produktu zwiększać wpływ na klientów, poprawiać zwinność i skracać czas nauki. Lukassen i Schuurman są współzałożycielami The Value Maximizers.
W świecie nieograniczonej konkurencji postaw na klientocentryczność
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym świecie handlu wygrywają ci, którzy potrafią odpowiednio zadbać o odbiorcę swojej oferty. Jeśli chcesz należeć do tego grona - ta książka jest dla Ciebie!
Kluczowym zwrotem, wokół którego koncentruje się treść poradnika napisanego przez Artura Urbańskiego i Lucynę Dziewę, jest customer experience (CX), co definiuje się jako wszystkie doświadczenia, emocje i wrażenia klienta, jakie pojawiają się u niego w trakcie korzystania z usług lub zakupu produktów. W drugim wydaniu autorzy jeszcze mocniej skupiają się na cyfrowych aspektach CX. Znajdziesz tu więc między innymi wskazówki dotyczące zastosowania map doświadczeń klientów w różnych działaniach firm, a także informacje o tym, jak dzięki sztucznej inteligencji poprawić doświadczenie klienta. Poznasz również przykłady użycia kanwy projektowania doświadczeń w projektach cyfrowych. Wreszcie - dowiesz się, jak korzystać z wiedzy o klientach w projektowaniu systemów informatycznych.
Mamy nadzieję, że ta książka będzie stanowiła przewodnik i pierwsze źródło informacji dla wszystkich, którzy chcą ze zrozumienia i lepszego zaspokojenia potrzeb klientów poprzez cyfrowe rozwiązania uczynić swoją przewagę konkurencyjną.
ze wstępu
"Tę książkę musi przeczytać każdy, kto dąży do rozwoju osobistego i zawodowego, a także do tego, by osiągnąć w życiu większą efektywność. Sam Silverstein przedstawia model prosty a zarazem potężny - praktyczny i sprawdzony. Znakomita książka. Przyjemna lektura. Bardzo inspirująca". NIDO QUBEIN, rektor High Point University, były prezes National Speakers Association "Dynamiczna narracja, a do tego zdrowy rozsądek w kwestii osiągania sukcesu - to musi być bestseller". GERHARD GSCHWANDTNER, wydawca i założyciel magazynu "Selling Power" "Sam Silverstein ma spostrzeżenia i pomysły, które mogą mieć na ciebie wpływ. Musisz przeczytać!" SHEILA MURRAY BETHEL, autorka "Making a Difference, 12 Qualities That Make You a Leader" Jak wyglądałoby twoje życie, gdybyś osiągnął wszystkie swoje cele? Jak pokonać strach i ograniczenia, aby osiągnąć rzeczy, które jeszcze przed chwilą wydawały się nie do pomyślenia? Co by się stało, gdybyś miał pięciostopniowy system, do którego mógłbyś wprowadzić dowolne pragnienie i uzyskać natychmiastowe rezultaty? Książka "Model Sukcesu" przedstawia pięciostopniowy system, który możesz zastosować w każdej z siedmiu głównych sfer życia. Naucz się pokonywać strach, osiągnij życiową równowagę, popraw umiejętności komunikacyjne i wiele więcej. "Model Sukcesu" sprawi, że będziesz pragnął osobistego rozwoju, gotów osiągać cele i przekazywać wiedzę tym, którym przewodzisz. SAM SILVERSTEIN to założyciel i dyrektor główny Sam Silverstein Incorporated, think tanku zajmującego się wspieraniem firm w tym, by tworzyły kulturę organizacyjną, która na pierwszym miejscu stawia odpowiedzialność oraz ją inspiruje. Sam Silverstein jest autorem kilku książek, w tym "Non-Negotiable", "No More Excuses" i "Making Accountable Decisions". Udziela konsultacji i przemawia na arenie międzynarodowej, współpracując z zespołami firm, agencjami rządowymi, społecznościami i organizacjami, dużymi i małymi.
Niezwykła biografia twórczyni najsłynniejszej lalki na świecie!Znana wszystkim lalka Barbie to kwintesencja słodyczy, zmysłowości i wspaniałej zabawy. Jej pomysłodawczyni, Ruth Handler, na pewno nie spodziewała się, że tworzy ikonę zabawek. Barbie od powstania, czyli od 1959 roku, zjednała sobie rzesze wiernych fanek i fanów. W samej Ameryce bawiło się nią 90% dziewczynek, gościła także wśród zabawek w 150 krajach. Barbie to lalka, która robiła chyba wszystko: brała udział w igrzyskach olimpijskich, była pilotką sił powietrznych, pracowała jako właścicielka butiku, startowała w wyborach prezydenckich i niewątpliwie wywołała kulturowy przełom!Ruth Handler to twórczyni najsławniejszej lalki świata. Książka "Barbie i Ruth"przedstawia losy tej fenomenalnej kobiety. Była dziesiątym dzieckiem rodziców polskiego pochodzenia, szalenie ambitną i kreatywną bizneswoman. Stworzyła markę, która zmieniła niejedno dzieciństwo. Zachorowała na raka piersi i pokonała go z charakterystyczną dla siebie zawziętością. Dzięki dorobkowi życiowemu i zawodowemu Ruth zyskała miano pionierki i mistrzyni przedsiębiorczości ceniącej wartości humanitarne.Biografia opowiada fascynującą historię o tym, jak dwie kobiety na zawsze zmieniły amerykański świat biznesu i kultury. Książka bazuje na oryginalnych badaniach, obszernych wywiadach i wcześniej niedostępnych materiałach.Fenomen Barbie zachwyca do dziś. W 2023 roku głośną premierę miał film "Barbie" wyreżyserowany przez Gretę Gerwig. W rolę Barbie wcieliła się Margot Robbie, której towarzyszył Ryan Gosling jako Ken.
Niniejszy podręcznik zawiera wiedzę niezbędną do sprawnego i efektywnego funkcjonowania we współczesnych organizacjach. Kompleksowość tematyczna podręcznika czyni go doskonałym przewodnikiem w dzisiejszych niespokojnych, ale i ciekawych czasach, w których nieodzowne jest nowoczesne zarządzanie w oparciu o znajomość najnowszych trendów, koncepcji i metod. Pośród czterech głównych obszarów tematycznych zarządzania w podręczniku omówiono m.in. następujące zagadnienia: • zarządzanie organizacją w ujęciu strategicznym – strategia, główne koncepcje zarządzania, zarządzanie procesami, zasobami ludzkimi oraz finansami • wyzwania w zarządzaniu marketingowym i mediami • zarządzanie w sektorach gospodarki i przestrzeni społecznej • zarządzanie w sektorach gospodarki i przestrzeni społecznej - zarządzanie instytucjami kredytowymi, zarządzanie logistyką, public affairs, public relations, lobbing. Ponadto do każdej z części dołączono: • studium przypadku • pytania kontrolne • pytania testowe.
Semiotyka w marketingu pozwala lepiej rozumieć i budować strategię marki, komunikat reklamowy czy opakowanie w oparciu o kulturowe symbole, kody i narracje. Współczesne marki coraz częściej odwołują się do kultury popularnej, a to właśnie semiotyka wskazuje na takie systemy znaków i konteksty, które warto użyć w budowaniu atrakcyjnej kulturowo marki i jej przekazu.Publikacja ta jest wynikiem doświadczenia autorów w badaniach rynku z zastosowaniem perspektywy semiotycznej. Krzysztof Polak i Marzena Żurawicka zrealizowali ponad 300 semiotycznych projektów badawczych dla firm, marek, instytucji w Polsce i na świecie. Przeprowadzili wiele wykładów, szkoleń i prelekcji związanych z analizą semiotyczną.To praktyczny podręcznik wprowadzający w świat semiotyki jako perspektywy poznawczej i analitycznej ze szczególnym uwzględnieniem semiotyki kultury i jej zastosowania w marketingu i komunikacji. Adresowany jest zarówno dla studentów kierunków reklamy, marketingu, projektowania graficznego i szeroko rozumianych badań rynku i kultury, jak i osób już zawodowo pracujących w tych obszarach.Książka jest kompletnym programem pokazującym krok po kroku metody pracy nad konkretnymi zagadnieniami. Jest skupiona na tzw. Applied semiotics. Ma pomóc w zorganizowaniu i przeprowadzeniu "reaserchu" wszędzie tam, gdzie ważny jest znak, symbol, znaczenie, narracja i kontekst kulturowy oraz pokazać, jak można wyciągać wnioski z takich analiz i tworzyć rekomendacje w procesach dizajnu, tworzenia komunikacji i strategii kulturowych marek.
Storytelling to narzędzie znane i wykorzystywane przede wszystkim w marketingu, reklamie, sprzedaży i budowaniu marek organizacji czy produktów. Książka „Storytalking. Narracyjna supermoc lidera”Mirosława Urbana ma na celu pokazanie, jak różnorodne narracje (historie, anegdoty, case study, badania, przypowieści, itp.) można wykorzystać nie tylko w wystąpieniach publicznych, takich jak konferencje czy wykłady, ale również podczas prowadzenia warsztatów i szkoleń, spotkań zespołów, rozmów menedżerów z pracownikami, rozmów rozmów sprzedażowych czy podczas autoprezentacji lub rozmów networkingowych. Książka została napisana dla wszystkich, którzy pracują z ludźmi, a ich praca polega na rozmowach, nawiązywaniu relacji, przekonywaniu, uczeniu, sprzedawaniu, inspirowaniu. To niezbędne źródło wiedzy dla menedżerów, kierowników, sprzedawców, trenerów, mówców, psychologów, coachów, konsultantów, działów HR.
Kryzys jest pojęciem, które kojarzy się zarówno z problemami osobistymi, jak i organizacyjnymi, państwowymi czy nawet globalnymi. Współczesna rzeczywistość sprzyja powstawaniu kryzysów, a zagrożenie nimi dotyczy wszystkich. Zasadniczym celem publikacji jest analiza zarządzania w warunkach, jakie wywołane są przez sytuacje kryzysowe, zarówno w skali makro, jak i mikro. Zakres opracowania obejmuje zagadnienia, z którymi można spotkać się w różnych sferach życia: w sytuacjach prywatnych, w organizacji, w społeczeństwie, w państwie, dlatego też znajomość tej problematyki wydaje się niezbędna w funkcjonowaniu we współczesnym świecie.
IDEAFLOW: LICZBA POMYSŁÓW, KTÓRE TY LUB TWÓJ ZESPÓŁ JESTEŚCIE W STANIE WYGENEROWAĆ W OKREŚLONYM CZASIE. Wszyscy chcemy tryskać świetnymi pomysłami, ale niewielu z nas naprawdę rozumie, skąd one się biorą. Innowacyjność nie jest tym samym co warsztat, sprint czy hackathon. Jest wynikiem opanowania ideaflow, praktyki, która pozytywnie wpływa na wszystko, co robisz. Jak samodzielnie wpadać na świetne pomysły? Jak zespołowo kreować nowe idee? Jak szybko określić, które z nich są warte zainwestowania w nie środków? Ideaflow – ta prosta miara w największym stopniu decyduje o sukcesie. To określona mentalność, sposób podejścia do wszystkich problemów biznesowych, które pomnażają efekty podejmowanych wysiłków i uwalniają twój pełny potencjał. Pielęgnuj ideaflow i obserwuj, jak zmienia się twoja wydajność. W Ideaflow Jeremy Utley i Perry Klebahn z renomowanego Hasso Plattner Institute of Design na Uniwersytecie Stanforda (znanego również jako „d.school”) przedstawiają sprawdzoną strategię stałego generowania i komercjalizowania pomysłów. Opierając się na doświadczeniach płynących z prowadzenia wiodącej jednostki wspierającej powstawanie nowych przedsięwzięć i z doradzania najbardziej innowacyjnym organizacjom na świecie, takim jak Microsoft, Michelin, Keller Williams Realty i Hyatt, autorzy pokazują, jak: pokonać niebezpieczne pułapki myślenia znaleźć inspirację w nieoczekiwanych miejscach oszukać własny mózg, żeby stał się bardziej kreatywny projektować i wdrażać niedrogie eksperymenty stać się innowacyjnym uwolnić własny potencjał twórczy oraz potencjał innych osób. Ideaflow pomoże przezwyciężyć status quo, poradzić sobie z rozczarowaniem, zmniejszyć zagrożenia ze strony konkurencji i uwolnić kreatywny potencjał twojego zespołu. Nie musisz czekać na natchnienie. Zamiast tego możesz stać się mistrzem ideaflow. Sukces zespołów zależy od swobodnego przepływu pomysłów. Przeczytaj tę książkę i dowiedz się, jak wydobyć z innych – i z siebie – to, co najlepsze. – Scott Galloway, autor bestselerów Wielka czwórka oraz Post Corona. Biznes w czasach pandemii Utley i Klebahn stawiają sprawę jasno: każdy problem jest związany z brakiem pomysłów. Dlatego niezależnie od tego, jakie wyzwanie cię czeka, w tej książce znajdziesz na nie sposób! – Greg McKeown autor bestselerów Esencjalista. Mniej, ale lepiej oraz To proste. Bez wysiłku rób to, co ważne Ideaflow daje sprawdzone sposoby na porzucenia utartych ścieżek, podjęcie realnych działań i wykreowanie pomysłów, które rozwiążą czekające nas problemy. – Seth Godin, autor książki To jest marketing! Nigdy nie spotkałam nikogo, kto świadomie uważałby się za osobę ograniczoną lub zamkniętą na nowe pomysły. A jednak większość z nas nieświadomie hamuje własną kreatywność. Utley i Klebahn oferują praktyczne wskazówki, jak odblokować innowacyjność w sobie i innych. ? Kim Scott, autorka książek Szef wymagający i wyrozumiały i Toksyczne miejsce pracy Jeremy Utley jest dyrektorem ds. edukacji kadry kierowniczej w d.school i profesorem w School of Engineering na Uniwersytecie Stanforda. W d.school prowadzi cieszący się dużą popularnością program „Mistrzowie Kreatywności”. Perry Klebahn jest współzałożycielem d.school i pracuje na stanowiskach profesora i dyrektora ds. edukacji kadry kierowniczej. Pełnił funkcję dyrektora ds. operacyjnych w Patagonii i prezesa Timbuk2
Niestabilne czasy, jakich obecnie jesteśmy świadkami, na skutek pandemii oraz konfliktu zbrojnego w Ukrainie pokazują jednoznacznie, że problematyka zagrożenia finansowego i bankructw przedsiębiorstw oraz osób fizycznych jest ważna i ciągle aktualna. Książka porusza tematykę upadłości podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz osób fizycznych, tzw. upadłości konsumenckiej. W sposób szczegółowy ukazuje kwestie upadłości - w ujęciu zarówno ekonomicznym, jak i prawnym - oraz zagadnienia dotyczące zadłużenia gospodarstw domowych. W serii Bankructwa:
Przewodnik ma być przydatny wszystkim kandydatom przygotowującym rozprawy doktorskie w dyscyplinie nauk o zarządzaniu oraz początkującym promotorom rozpraw. W Polsce wszystkie doktoraty mają taką samą naturę naukową, stawiane im są te same oczekiwania, zróżnicowanie polega tylko na dwóch różnych ścieżkach formalnego dochodzenia do uzyskania efektów uczenia się (tzn. wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych) oczekiwanych od doktora nauk: ścieżka szkoły doktorskiej lub ścieżka eksternistyczna. Jako że doktorat eksternistyczny w sensie naukowym nie różni się od doktoratów opracowywanych w ramach studiów w szkole doktorskiej, to książka ta może być wsparciem dla wszystkich kandydatów do stopnia doktora w naukach o zarządzaniu, a prawdopodobnie i w innych dyscyplinach dziedziny nauk społecznych.
Autor przedstawia ten Przewodnik jako owoc swych doświadczeń z prowadzenia doktoratów przygotowywanych w trybie eksternistycznym oraz rezultat przemyśleń w konsekwencji licznych obserwacji i dyskusji prowadzonych w toku konferencji i seminariów poświęconych opiece promotorskiej i przygotowywaniu rozpraw doktorskich. Wywód nie ma charakteru wykładu z zakresu metodologii nauk, jest zbiorem porad jak opracować typową rozprawę z zakresu nauk o zarządzaniu. Dotyczą one tego:
* jak sprawnie poradzić sobie z nadaniem prawidłowego kształtu rozprawie,
* jak wykorzystać dorobek zawodowy kandydata,
* jak prowadzić w tekście rozprawy dyskusję naukową,
* co to są: metodologia, metodyka, metody, narzędzia i techniki badawcze,
* dlaczego istotny jest tytuł i streszczenie rozprawy?
* czemu tak ważne jest ustalenie luki naukowej, którą rozprawa ma wypełnić,
* co to są i czemu służą cele, hipotezy, pytania badawcze,
* jak uporać się z zakresem podmiotowym, przedmiotowym, czasowym i przestrzennym pola badawczego,
* jak zaplanować proces badawczy,
* jakie pułapki czyhają na doktoranta,
* co ma zawierać podsumowanie,
* jak przygotować bibliografię i jak cytować źródła.
Ta książka to podsycana nadzieją weryfikacja rzeczywistości, oferująca prawdę o klimatologii, której nie znajdziecie nigdzie indziej - co wiemy, czego nie wiemy i co to wszystko oznacza dla naszej przyszłości.Alarmistyczne nagłówki dotyczące katastrof wywoływanych przez zmiany klimatu są nam w mediach przedstawiane jako fakty, jednak według nauki wszystkie te stwierdzenia są głęboko mylące. Dziennikarze, politycy oraz wybitni znawcy stwierdzili, że w temacie zmian klimatu wszystko zostało już naukowo ustalone. W rzeczywistości kluczowe pytania dotyczące sposobu, w jaki klimat reaguje na działalność człowieka, oraz jakie będzie to miało implikacje w przyszłości, pozostają bez odpowiedzi. Klimat ulega zmianie, ale przyczyny oraz manifestacje tego procesu nie są tak jasne, jak do tej pory nam wmawiano. Jeden z najwybitniejszych amerykańskich naukowców wyjaśnia, co tak naprawdę mówi nauka (a co stara się przemilczeć) o zmieniającym się klimacie.Steven Koonin wykorzystuje swoje wieloletnie doświadczenie - w tym czołowego doradcy naukowego w administracji prezydenta Obamy - aby przedstawić aktualne spostrzeżenia i ekspertyzy z perspektywy wolnej od programów politycznych. Wyposaża czytelnika w narzędzia umożliwiające zrozumienie kwestii wiążących się z klimatem, jak również pozwalające stać się bardziej świadomym odbiorcą naukowego przekazu. Obala popularne mity i ujawnia mało znaną prawdę: pomimo dramatycznego wzrostu emisji gazów cieplarnianych w latach 1940-1970 globalne temperatury de facto spadły. Co więcej, komputerowe modele, których używamy do przewidywania przyszłości, nie są w stanie dokładnie opisać klimatu minionych lat, co sugeruje, że są głęboko wadliwe.Koonin zajmuje się również reakcją społeczeństwa na zmieniający się klimat, wykorzystując analizę opartą na danych, aby wyjaśnić, dlaczego wiele proponowanych rozwiązań byłoby nieskutecznych, oraz omawia, w jaki sposób alternatywne metody, takie jak adaptacja i - gdyby było to konieczne - geoinżynieria zapewnią ludzkości dalszy rozwój.Lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce wyrobić sobie własne zdanie w najważniejszych naukowych kwestiach obecnej dekady.Niezwykła książka - prawdopodobnie najlepsza pozycja o zmianach klimatycznych dla inteligentnego laika - która klarownie i dokładnie przekazuje złożone informacje. - "Claremont Review of Books""Śmiała i przekonująca książka traktująca o mającej kiepskie naukowe podstawy nadchodzącej apokalipsie klimatycznej wywołanej działalnością człowieka". - "Forbes" Najważniejsza pozycja na temat klimatologii w ostatnich kilku dziesięcioleciach. - Rupert Darwall, "RealClearPolitics"Doskonałe studium przypadku dotyczące klimatologii, z właściwą jej złożonością i nieprzewidywalnością. To opowieść o tym, w jaki sposób treści podporządkowane interesom decydentów ukształtowały, a miejscami wypaczyły debatę o polityce klimatycznej. Lektura obowiązkowa dla naukowców i inżynierów, których obywatelskie obowiązki wykraczają poza laboratorium, a którzy winni są wyjaśniać temat przytłoczonemu i zdezorientowanemu medialnym przekazem społeczeństwu. Dla polityków i ludzi władzy książka ta winna stanowić źródło refleksji w kwestii ich własnych poglądów, stanowisk oraz podejmowanych decyzji.- Jean-Lou Chameau, były prezes Caltech
Studium myśli Józefa Toniolo (1845–1918) – wyniesionego w 2012 r. do chwały ołtarzy salezjanina, ekonomisty i socjologa, „proroka” Rerum novarum. Domenico Sorrentino analizuje Traktat o ekonomii społecznej i inne pisma włoskiego błogosławionego. Toniolo bada związek między etyką a ekonomią, nić przewodnią jego wizji stanowi element etyczny jako wewnętrzny czynnik praw ekonomicznych. Pisze: „Człowiek jest pierwszą i najwyższą przyczyną sprawczą praw społecznych i ekonomicznych”. Celem własnym ekonomii jest zatem człowiek jako wytwórca, dystrybutor i konsument bogactwa; człowiek kompletny, ekonomia bowiem winna poznać jego naturę i rozpatrywać jego istotę, uwzględniając stopień osiągniętej cywilizacji, spektrum zainteresowań, miejsce w społeczeństwie i moralność. Józef Toniolo należy do grona inspiratorów inicjatywy Ekonomia Franciszka, poprzez którą papież Franciszek wezwał młodych ekonomistów i przedsiębiorców do wspólnych działań na rzecz odnowy ekonomii w bardziej braterskim i solidarnym znaczeniu.
Domenico Sorrentino – ur. 16 maja 1948 r. w Boscoreale, posiada wykształcenie teologiczne i politologiczne. Biskup Asyżu-Nocera Umbra-Gualdo Tadino i Foligno, wcześniej prałat Pompei (2001–2003) i sekretarz Kongregacji Kultu Bożego i Dyscypliny Sakramentów (2003–2005). Były profesor na Wydziale Teologicznym Południowych Włoch w Neapolu, kierował Biblioteką Diecezjalną San Paolino w Noli, rodzimej diecezji. Autor licznych artykułów i publikacji, m.in.: L'esperienza di Dio. Disegno di teologia spirituale (2007), L'economista di Dio. Giuseppe Toniolo (2012), Crisi come grazia. Per una nuova primavera della Chiesa (2020), Oryginały, nie fotokopie. Karol Acutis i Franciszek z Asyżu (wyd. pol. 2022).
Fascynująca opowieść o opracowaniu rewolucyjnego leku W branży biotechnologicznej, w której koncerny farmaceutyczne, rząd, fundusze hedgingowe i finansiści venture capital wykładali miliardy dolarów na finansowanie eksperymentalnych metod terapeutycznych, pojawia się cząsteczka mogąca zahamować rozwój raka, a ludzi, którzy ją wynaleźli, uczynić niewyobrażalnie zamożnymi. W książce Dla krwi i pieniędzy przyglądamy się z bliska niewielkiej grupie osób pracujących w kalifornijskim start-upie biotechnologicznym, które wynalazły jedną z tych rzadkich cząsteczek. Okazuje się, że związek ten, będący inhibitorem BTK, jest skuteczny w leczeniu jednej z białaczek. Kiedy pacjenci, którym podano preparat, zaczynają wstawać ze szpitalnych łóżek, badacze orientują się, że natrafili na coś nadzwyczajnego. Tak rozpoczyna się pełen dramatycznych zwrotów akcji reportaż, którego bohaterowie będą starali się odnaleźć drogę w labiryncie korporacyjnych intryg i podwójnych standardów moralnych. Nathan Vardi, doświadczony dziennikarz finansowy, pokazuje, co zapoczątkowało wysyp biotechnologicznych start-upów. Opisuje naukowców, lekarzy i wynalazców gotowych zaryzykować wszystko dla stworzenia nowych leków ratujących życie, ale nie zapomina też o pacjentach, dla których stawką jest przeżycie. Dowiedz się, dlaczego tak trudno wprowadzić na rynek nowe farmaceutyki, czemu koszty kuracji są takie wysokie i jak to się dzieje, że przyszłość medycyny kształtują nastawieni na zysk ludzie zarządzający funduszami venture capital. „Nathan Vardinapisał porywającą historię o niezachwianej determinacji i nadzwyczajnym wysiłku, jakich wymaga dostarczenie pacjentom prawdziwie przełomowego leku. W książce niezwykle szczegółowo przedstawiono skomplikowane relacje łączące świat naukowy, branżę biotechnologiczną, inwestorów i regulatorów. Pokazuje, jak na styku wszystkich tych światów powstaje innowacja w medycynie”. – Albert Bourla, dyrektor generalny Pfizer Inc. Opowiedziana przez Nathana Vardiego historia drogi, jaką pokonuje eksperymentalny farmaceutyk – od chwili opracowania cząsteczki w laboratorium po moment, gdy gotowy lek trafia na półkę w aptece – to istna jazda bez trzymanki. Dla krwi i pieniędzy to wciągająca lektura, pełna barwnych postaci i intryg. Ze swadą rasowego dziennikarza Vardi kreśli porywającą relację z branży biotechnologicznej i przenosi czytelnika do biur biotechnologicznych start-upów, gdzie trwa bezpardonowa walka o najwyższą ze stawek – zwłaszcza dla pacjentów. – CHARLES GRAEBER, autor bestsellerów „New York Timesa” pt. Dobry opiekun. Prawdziwa historia o medycynie, szaleństwie i morderstwach oraz Przełomowa terapia. Immunoterapia kontra nowotwory Dla krwi i pieniędzy to fascynująca – choć momentami dość szokująca – historia opracowania rewolucyjnego leku, który zrodził się z wybuchowej mieszanki nauki, pieniędzy z Wall Street, wybujałego ego i testosteronu. – Tom Mueller, autor Extra Virginity oraz Crisis of Conscience Wstrząsająca, nieprawdopodobna opowieść o rywalizacji dwóch miliarderów i o dwóchrewolucyjnych lekach przeciwnowotworowych, która przenosi w samo centrum współczesnej medycyny, gdzie gra toczy się o wysoką stawkę, a naukowcy, lekarze, inwestorzy, pośrednicy, miliarderzy i gigantyczne koncerny współpracują i ścierają się ze sobą, aby osiągnąć to, czego nikt z nich nie mógłby uzyskać samodzielnie.
Zdobądź umiejętności, które pozwolą ci sprzedać cokolwiek komukolwiek. Nikt nie rodzi się z wiedzą na temat skutecznej sprzedaży. Ale każdy może się tego nauczyć. Jeśli poznasz słowa, które zachęcają ludzi do kupna, będziesz mógł sprzedawać więcej… o wiele więcej… Copywriting to sprzedaż. Bez względu na to, czy kampanię przeprowadzasz online, offline, za pomocą tradycyjnej poczty, na Facebooku czy w formie bezpośredniej prezentacji – copywriting to umiejętność dobrania takich słów, aby potencjalni klienci kliknęli w link, zadzwonili, wyciągnęli portfele i kupili sprzedawany przez ciebie produkt. Nieważne, czy zajmujesz się coachingiem, pisaniem, hakowaniem lejków marketingowych, e-handlem czy też obrotem nieruchomościami – od twojej zdolności tworzenia treści sprzedażowych, dzięki którym ludzie chcą kupować, zależy wysokość twojej wypłaty, twój styl życia i przyszłość twojej rodziny. Fakt 1: Świetny copywriting = wspaniałe życie, pieniądze i wolność! Fakt 2: Słaby copywriting = ciągła walka o przetrwanie i brak pieniędzy! Ubranie przekazu we właściwe słowa to umiejętność przynosząca zyski. A ty, jak każdy, możesz się tego nauczyć. Jeśli bez powodzenia próbowałeś tworzyć ogłoszenia, maile i oferty sprzedażowe, ta książka jest dla ciebie. Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż – bez względu na to, co sprzedajesz i komu – ta książka jest dla ciebie. Jeśli chcesz zarabiać znacznie więcej, mieć dużo wolnego czasu i cieszyć się większą wolnością, ta książka jest dla ciebie. Zacznij już dziś sprzedawać tyle, ile byś chciał! „Jedną z najwspanialszych umiejętności, których można się nauczyć, jest dobry copywriting. (...) Umożliwia on sprzedaż bez konieczności kontaktu osobistego i pomnaża efekty działania idealnego sprzedawcy 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Powtarzam to prawie każdemu przedsiębiorcy: warto zainwestować w dobieranie właściwych słów, które sprzedadzą nasz produkt. Trzymasz w rękach elementarz i poradnik, który zapewni ci przewagę”. —Yanik Silver, twórca InstantSalesLetters.com oraz autor Evolved Enterprise „Jako jeden z najlepiej opłacanych copywriterów sięgnąłem po książkę, myśląc sobie, że będzie to dobra powtórka... Byłem w błędzie. Jim daje nam skrzynię pełną skarbów. Książka zawiera wszystkie fundamentalne zasady, które będą ci potrzebne, jak również praktyczne sugestie dotyczące działań, które należy podjąć, by już dziś cieszyć się dodatkowym zastrzykiem gotówki. Nie ma znaczenia, na jakim poziomie są twoje umiejętności. Żałuję, że Jim nie napisał tej książki dziesięć lat wcześniej. Absolutny majstersztyk!” —Dana Derricks, autor Dream 100 Book, Dream100Book.com Jim Edwards, współtwórca FunnelScripts.com?platformy copywritingowej w trzech prostych krokach generującej treści sprzedażowe, założyciel Guaranteed Response Marketing, LLC, jest ekspertem od internetu, przedsiębiorcą marketingowym, felietonistą, pisarzem, mówcą motywacyjnym oraz elitarnym mentorem i coachem. Czerpiąc ze swoich doświadczeń uczy, jak uzyskać osobistą i finansową wolność. Kiedyś musiał ogłosić bankructwo. Wiedząc, że jest tylko jedna droga powrotu, zaczął ponownie mozolnie piąć się w górę dzięki wybitnej znajomości internetu, prostej strategii marketingowej i ciężkiej pracy. W dwa lata odzyskał finansową stabilność i wolność. Tym, co motywuje go do pracy, jest świadomość, że pomaga innym wyswobodzić się z finansowego niewolnictwa w korporacyjnym świecie. Pisał o nim magazyn „Entrepreneur”, a w rankingu Amazona jego produkty plasują się na pierwszym miejscu bestsellerów w kategoriach edukacji, biznesu i ekonomii oraz specjalnych zainteresowań. Wśród jego najnowszych dokonań warto wymienić również: „The Jim Edwards Method”, „Author Wizards”, podcast „Sales Copywriting and Content Marketing Hacks”.
Dokonaj prawdziwej przemiany w twoim przywództwie!Świadomy lider to źródło inspiracji dla przyszłych liderów oraz doświadczonych menedżerów, którzy chcą się rozwijać, szukają inspiracji do skuteczniejszego zarządzania albo nie widzą już światełka w tunelu i głębszego sensu pracy. To książka, którą warto uważnie przeczytać, wyciągnąć właściwe wnioski na przyszłość, a potem mieć w zasięgu ręki, aby przypominać sobie, gdzie jest północ na kompasie świadomego lidera.Skorzystaj z doświadczenia Witolda Kowalskiego, jeśli czujesz w sobie potencjał lidera, ale nie wiesz, jak go uwolnić, jeśli chcesz przyśpieszyć rozwój swojej kariery zawodowej i brakuje ci dobrych wzorców.Potrzebę przełomowych zmian odczuwasz najczęściej dopiero wtedy, gdy w twoim życiu pojawia się naprawdę duży problem. Przychodzi nagłe pogorszenie stanu zdrowia, dobrostanu psychicznego, sytuacji rodzinnej czy wyników twoich, zespołu lub firmy. Powiedzenie "lepiej zapobiegać niż leczyć" ma swoje przełożenie na realia biznesowe. Dopóki symptomy problemów w przywództwie wydają się mało znaczące, lekceważysz je i ich konsekwencje dla ciebie oraz otoczenia. Równocześnie zmienność warunków prowadzenia biznesu wymaga od ciebie wprowadzania radykalnych zmian. Nie czekaj aż sytuacja wymusi je na tobie w najmniej spodziewanym momencie, a ty stracisz zdrowie, rodzinę lub pozycję w pracy. Może już najwyższy czas, aby mocniej chwycić ster kontroli nad sobą i twoim biznesem?Bez względu na to, na jakim etapie życia zawodowego jesteś, ta książka:pobudzi twoją autorefleksję, która warunkuje radykalną zmianę w przywództwie,pomoże ci dokonywać lepszych wyborów w pracy i w życiu, co poprawi zarówno twoje wyniki biznesowe, jak i ogólny dobrostan,da ci sprawdzone wskazówki i narzędzia do skutecznego zarządzania sobą, zespołem i firmą,radykalnie podniesie twoją pewność siebie w działaniu."To książka od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców. To prezent. Nie podręcznik. Nie daje gotowych rozwiązań, bo ich nie ma. Uczy analizy i podpowiada opcje do wyboru". Brunon Bartkiewicz, CEO ING Bank ŚląskiEfektywne zarządzanie i budujące morale zespołów przywództwo, jak nigdy dotąd wymagają integracji biznesowej, przytomności i osobistej autentyczności lidera. Ale żeby "być sobą" w tej roli, trzeba "być kimś". Wewnętrznie spójnym, uczciwym i samoświadomym. Autor wciągająco opisuje, jak do tego dochodził, łącząc wrażliwość i skuteczność, wiarę i realizm, elastyczność i stałość. Rzetelna refleksja nad zarządzaniem i odważna autorefleksja nad własnym doświadczeniem autora pomogą czytelnikowi, niezależnie, czy właśnie zaczyna, czy może utknął gdzieś w drodze, zrewidować kierunek i styl działania, odnowić energię i mocniej wesprzeć ludzi w ich rozwoju. Tę książkę warto będzie najpierw przeczytać, a potem mieć ją w zasięgu ręki, aby wracać po inspiracje, źródło autorefleksji i konkretne rozwiązania. Życzę państwu owocnej lektury.Jacek Santorski, Akademia Psychologii PrzywództwaJak w naszych czasach należy patrzeć na przywództwo i co to dla liderów oznacza? Jak w firmie zorganizować środowisko, w którym odpowiednie postawy są wyzwalane z właściwych powodów? W książce Świadomy lider jej autor pokazuje na realnych przykładach, jak wielką odpowiedzialność mają liderzy, jakie oczekiwania są przed nimi stawiane i jak mogą je spełniać. Pisze w prosty, atrakcyjny i charakterystyczny dla niego sposób. Pobudza do refleksji, pokazując równocześnie drogę prowadzącą do stworzenia efektywnego, nowoczesnego i odpowiedzialnego przywództwa.Ewa Delaunay, COO Lilou, eksdyrektor operacyjna Smyk Group
Najnowsza książka autora bestsellera Prześnionej rewolucji. Ćwiczeń z logiki historycznej.Żyjemy doprawdy w ciekawych czasach. Ani język tradycyjnych nauk społecznych, ani polityczny dyskurs liberalizmu czy konserwatyzmu, ani lewicowe teorie XX wieku nie pozwalają zrozumieć współczesnych zjawisk, które zaskakują nas swoją gwałtownością, skalą i jednocześnie pozornym brakiem racjonalności. Stąd może popularność języka ekonomii, którego pojęcia i metafory atakują nas z każdej strony i są używane do opisu nawet dziedzin pozornie od ekonomii odległych.Andrzej Leder zaprasza nas do przyjrzenia się ekonomii od podszewki. A co, jeśli nauka, którą uznajemy za teorię wykorzystywania zasobów w warunkach deficytu, jest w istocie sztuką rozprowadzania nadmiaru? Konsekwencje tego odwrócenia prowadzą autora do wizji ekonomii diametralnie różnej od tego, co serwują nam eksperci w podręcznikach i mediach. Znajdziemy tu elementy filozofii, socjologii, antropologii, psychoanalizy i lingwistyki, a wszystko to po to, by wreszcie zrozumieć czasy, w których przyszło nam żyć.
RYSZARD KNOSALA
Prof. dr hab. inż. Ryszard Knosala, dr h.c. mult. jest prezesem Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, honorowym przewodniczącym Komitetu Inżynierii Produkcji PAN oraz honorowym prezesem Polskiego Towarzystwa Zarządzania Innowacjami. Autor i współautor 27 książek i podręczników akademickich oraz blisko 500 artykułów naukowych z obszaru inżynierii zarządzania i innowacji w produkcji. Inicjator utworzenia i redaktor naukowy cyklów wydawniczych "Nauka i Praktyka Innowacji” oraz "Inżynieria zarządzania. Cyfryzacja produkcji”, a także pomysłodawca i redaktor naukowy cyklu 22 podręczników dla kierunku "zarządzanie i inżynieria produkcji”. Promotor 22 doktorów, z których jeden uzyskał tytuł naukowy profesora, a sześciu stopień doktora habilitowanego, Utworzył Fundację Kreatywności Ekologicznej i jest jej prezesem.
PAWEŁ BUCHWALD
Dr inż. Paweł Buchwald – adiunkt w Katedrze Transportu Szynowego i Informatyki Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Naukowo zajmuje się rozproszonymi systemami przetwarzania i akwizycji danych, zagadnieniami grafiki komputerowej, zastosowaniem urządzeń mobilnych oraz komputerowymi systemami zarządzania. Pracuje z firmami z branży IT wdrażającymi nowoczesne rozwiązania informatyczne. Jest entuzjastą nowoczesnych technologii z dziedziny sztucznej inteligencji, sieci komputerowych i systemów sterowania.
Sylwester Oleszek
SYLWESTER OLESZEK
Dr inż. Sylwester Oleszek – pracuje jako PLM Competence Center Senior Team Manager w firmie Transition Technologies PSC. Jest doktorem nauk technicznych w dyscyplinie budowa i eksploatacja maszyn, ekspertem Sekcji Cyfryzacji Produkcji PAN, członkiem Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją oraz ekspertem Fundacji Platformy Przemysłu Przyszłości. Uczestniczył we wdrożeniach systemów klasy PLM, IoT oraz AR będących częścią inicjatyw związanych z Przemysłem 4.0 w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Jest autorem i współautorem jednej książki i 12 publikacji naukowych z obszaru komputerowo wspomaganego projektowania, zarządzania cyklem życia produktu, zarządzania projektami oraz inżynierii produkcji. Jego zainteresowania naukowe dotyczą w szczególności systemów klasy PLM, IoT oraz technik wizualizacji AR/VR.
Głównym celem niniejszej monografii jest identyfikacja współczesnych kierunków rozwoju koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi w obszarze kształtowania kompetencji pracowniczych. Ponadto zamierzeniem Autorów jest opracowanie katalogu tych kompetencji, które są aktualnie niezbędne do funkcjonowania organizacji w gospodarce cyfrowej i na silnie zmieniającym się rynku pracy. Autorzy koncentrują się na zagadnieniach związanych z wyzwaniami, jakie rozwój Przemysłu 4.0 niesie dla obszaru zarządzania zasobami ludzkimi, kładąc nacisk na potrzebę takiego kształtowania kompetencji pracowników, aby były one dostosowane do postępujących zmian w organizacji produkcji.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?