W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
W książce Budżetowanie i controlling w przedsiębiorstwie przedstawiono zagadnienia implementacji zintegrowanych systemów informatycznych - budżetowania i controllingu, niezwykle przydatnych w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem. Jest to opracowanie o charakterze teoretyczno-implikacyjnym. Traktuje o najistotniejszych kwestiach dotyczących planowania, wdrażania controllingu wraz z niezbędnymi narzędziami. Na przykładzie przedsiębiorstwa zaprezentowano przebieg i efekty wdrożenia controllingu. W publikacji przedstawiono genezę controllingu, jego funkcje i rodzaje. Zwrócono uwagę na miejsce controllera, jego funkcje i rodzaje. Zwrócono uwagę na miejsce controllera w strukturze organizacyjnej i jego zadania. Wskazano na pozytywne aspekty posiadania controllingu w przedsiębiorstwie oraz na bariery jego wdrażania. Książka stanowi doskonały materiał dydaktyczny dla studentów kierunków ekonomicznych.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy o rynku finansowym. Obok treści opisowych, dotyczących w szczególności podziału rynku finansowego na kolejne segmenty operacyjne i ich charakterystyki, przedstawiono w niej również matematyczne podstawy kalkulacji wartości pieniądza w czasie oraz wyceny i rozliczeń dotyczących podstawowych instrumentów finansowych dostępnych na współczesnym rynku finansowym. Z tego też względu niniejszą pozycję można traktować jako pomoc w nauczaniu przedmiotów poruszających tematykę rynku finansowego, czy też matematyki finansowej studentów uczelni ekonomicznych oraz studentów wydziałów ekonomicznych politechnik i uniwersytetów.
Książka składa się z siedmiu rozdziałów:
- w rozdziale pierwszym przedstawiono podstawowe zagadnienia (definicje, klasyfikacje, cechy charakterystyczne), dotyczące rynków, instrumentów i instytucji finansowych;
- w rozdziale drugim przybliżono koncepcję wartości pieniądza w czasie z uwzględnieniem modeli oprocentowania prostego i składanego, rachunku rent oraz ratalnej spłaty długu;
- w dalszych pięciu rozdziałach skoncentrowano się na podstawowych segmentach operacyjnych rynku finansowego – rynku pieniężnym, depozytowo-kredytowym, kapitałowym, walutowym oraz rynku instrumentów pochodnych.
Każdy z rozdziałów od drugiego do siódmego zaczyna się zwięzłym, opisowym wprowadzeniem, po którym następuje wykaz kluczowych dla danej tematyki pojęć i zagadnień, wzorów, zadań do samodzielnego rozwiązania oraz odpowiedzi.
Głównym celem książki jest uzupełnienie literatury o kompleksowe podejście do systemu ochrony konsumentów.
Autorka w książce łączy rozważania o charakterze teoretycznym z analizami faktycznego funkcjonowania systemu ochrony konsumentów. Podjęty wywód ma charakter interdyscyplinarny. Książka oferuje wgląd w całokształt problematyki ochrony konsumentów – od uwarunkowań prawnych, po działania instytucjonalnej sieci ochrony konsumentów, systemu alternatywnego rozstrzygania sporów konsumenckich, po działania z zakresu ochrony konsumentów na stabilność systemu finansowego. W książce zaprezentowano także doświadczenia międzynarodowe, które stanowiły inspirację dla autorskich rekomendacji skierowanych do głównych interesariuszy polityki publicznej z zakresu ochrony konsumentów na rynku usług finansowych w Polsce.
Strategiczne zarządzanie własnością intelektualną może być dla wielu przedsiębiorstw źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej. Monografia skupia się na problematyce wyboru skutecznych strategii, taktyk oraz działań i procesów zmierzających do powstania nowatorskiego rozwiązania lub nowego produktu, czy pozyskiwania ich na zewnątrz, np. w drodze nabycia licencji bądź praw wyłącznych na produkt lub technologię już istniejące na rynku. Autorzy analizują strategię własności intelektualnej jako ogólną strategię przedsiębiorstwa, strategię biznesu, a także strategię funkcjonalną spójną z innymi strategiami funkcjonalnymi w przedsiębiorstwie. Książka jest adresowana do wszystkich zainteresowanych zarządzaniem własnością intelektualną w różnych przedsiębiorstwach. Będzie to wartościowa publikacja dla menedżerów, zwłaszcza tych, którzy są odpowiedzialni za formułowanie i wdrażanie strategii innowacji opartych na zasobach własności intelektualnej, oraz dla akademików zajmujących się teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami efektywnego wykorzystania zasobów intelektualnych w organizacjach.
"Powiązanie przeciwstawnych podejść - obiektywizm uogólnienia naukowego versus subiektywizm jednostkowego doświadczenia - zaciekawia, może też być inspiracją dla potencjalnych badaczy, zachęcając do wyjścia poza ramy klasycznego postępowania badawczego. () W monografii przedstawiono istotę pojęcia zarządzania poprzez analizę wybranych prac artystycznych (malarskich, fotograficznych), ukazując, w jaki sposób sztuka odzwierciedla społecznie i kulturowo zmieniające się znaczenie archetypu/stereotypu przywództwa/lidera. () Przedstawiony wywód, wychodzący od przeprowadzenia analizy znaczenia pojęcia Południa poprzez założenia metodologiczne aż po wnioski z analizy wybranych prac malarskich i fotograficznych, krok po kroku odkrywa złożoność pojęcia zarządzania oraz pokazuje wyzwania stawiane badaczom świata organizacji".Z recenzji dr hab. Adeli Barabasz, prof. em. UEW"Południe" może oznaczać godzinę, porę dnia, jasną stronę świata lub kierunek twórczych podróży w poszukiwaniu inspiracji. Metaforycznie może się kojarzyć z czasem przerwy, zatrzymania się na chwilę refleksji wśród natłoku informacji i gwałtownie przyrastającej liczby teorii. Ta perspektywa pozwala ujrzeć podejmowane w książce zagadnienia w nowej optyce: w pracach artystów malarzy, pisarzy, filmowców, fotografików. Ich wizje odsłaniają różne strony zarządzania i organizacji."Południe zarządzania" w kontekście temporalnym oznacza etap dojrzałej refleksji o zarządzaniu w świadomości społecznej, a także - w kontekście symboliczno-przestrzennym - poszukiwanie, wzorem artystów, lepszego światła wydobywającego głębię i niuanse świata organizacji.Barbara Fryzeł, doktor habilitowana nauk ekonomicznych, profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie kieruje Zakładem Zachowań Organizacyjnych. Laureatka konkursów Fundacji na rzecz Nauki Polskiej, stypendystka post-doc University College London, z doświadczeniem menedżerskim w korporacjach międzynarodowych. Jej obszar zainteresowań naukowych to kulturowe i behawioralne aspekty społecznej odpowiedzialności biznesu oraz etyka behawioralna. Autorka publikacji Smoki i gazele 2. Rzecz o współczesnym pejzażu zarządzania międzynarodowego (WUJ, 2022), Ethics, Misconduct and the Financial Services Industry: Towards a Theory of Moral Business (Routledge, 2020), Building Stakeholder Relations and Corporate Social Responsibility (Palgrave Macmillan, 2011).Aleksander Marcinkowski, doktor nauk społecznych, socjolog, wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego. Badacz kultur organizacyjnych, przedsiębiorczości, ekspert metodologii badań społecznych. Pracował w międzynarodowych zespołach badawczych (5. Program Ramowy Unii Europejskiej) oraz współfinansowanych projektach instytucjonalnych (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Canadian Urban Institute, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji). Redaktor tomu Kapitalizm po polsku: przedsiębiorca, organizacja, kultura (Księgarnia Akademicka, 1996).
"Ta wyjątkowa książka dostarcza praktycznych narzędzi i refleksji, dzięki którym sformułujesz kluczowe spostrzeżenia dotyczące tego, jak podejść do każdej rozmowy z sukcesem". STEFANI OKAMOTO, dyrektor ds. globalnego uczenia się i rozwoju w Microsofcie "Książka upraszcza złożone procesy rozpoczynania, ulepszania i utrzymywania naszych najlepszych możliwych relacji". BRUCE W. PARKER, dyrektor ds. sprzedaży w Deloitte Kanada "Rozmowa kluczowa, której uczy nas Michael Bungay Stanier, to struktura, której szukałem, aby pomóc liderom lepiej rozpoczynać każdą relację". DAVE STACHOWIAK, gospodarz podkastu "Coaching for Leaders" *** To Twój przewodnik po tym, jak budować relacje, które są bezpieczne, żywotne i możliwe do naprawy. Twoje szczęście i sukces zależą od relacji zawodowych. Od ludzi, którymi zarządzasz. Od tego, jak dobrze pracujesz z szefem. Jak układa ci się kooperacja z kolegami i współpracownikami. Jak nawiązujesz kontakty z klientami, potencjalnymi i kluczowymi. Ale trudna prawda brzmi: większość z nas pozostawia stan tych relacji przypadkowi. Witamy się, wymieniamy grzeczności i mamy nadzieję, że wszystko potoczy się świetnie. Każda relacja w pewnym momencie staje się nieoptymalna, zarówno dobra, która zbacza z kursu, jak i ta, która była zła od samego początku. W tej sytuacji większość z nas nie wie, co z tym zrobić. Obwiniamy innych, siebie lub wszechświat (albo wszystko naraz). Odczuwamy różne emocje: smutek, rozczarowanie, złość, frustrację. Ale przede wszystkim godzimy się z faktem, że tak dzieje się zawsze: relacje zawsze są trochę nadszarpnięte, stają się nieco nudne lub trochę gorsze. C'est la vie, c'est la guerre. Trzeba iść dalej. Ale nie musi tak być. Każda relacja zawodowa może być lepsza. Wyobraź sobie, że mógłbyś: utrzymywać wspaniałe relacje tak długo, jak to tylko możliwe; ograniczyć dysfunkcjonalność tych nieudanych, aby sprawiały mniej przykrości i stały się wydajniejsze; zresetować te, które są w porządku - by, jeśli coś poszło nie tak, szybko udało się wrócić na właściwą ścieżkę. W każdym przypadku główny element rozwiązania jest ten sam - trzeba aktywnie tworzyć najlepszą możliwą relację (NMR). Angażując się w to, zobowiązujesz się świadomie kształtować sposób pracy z ludźmi i zarządzać nim, a nie tylko akceptować to, co się dzieje. Dzięki NMR budujesz relacje, które są bezpieczne, witalne i możliwe do naprawy. To podstawa szczęśliwszych i skuteczniejszych relacji zawodowych. Przestań polegać na przypadku. Zacznij tworzyć najlepsze możliwe relacje!
Poznaj 350 sentencji i rad od geniusza inwestycji, które pomogły mu osiągnąć zawrotny sukces finansowy. Warren Buffett, przewodniczący i dyrektor generalny Berkshire Hathaway, jest powszechnie uważany za najlepszego i najskuteczniejszego inwestora XX wieku. Całym swoim długim życiem udowadnia, że trzymając się prostych, ale nieocenionych zasad finansowych oraz mądrze inwestując, można osiągnąć spektakularne rezultaty. Poczynając od 1955 r. przekształcił Berkshire oraz Hathaway z małych przedsiębiorstw tekstylnych w dziesiątą największą firmę na świecie, wycenianą na ponad 600 miliardów dolarów, z siedzibą w Omaha (Nebraska). Jednym spośród niezliczonych przedsiębiorców oraz osób pragnących lepiej zarządzać swoimi pieniędzmi i inwestycjami, którzy przez lata zwracali się do Buffetta o radę, był Robert Bloch, syn współzałożyciela firmy H&R Block przygotowującej zeznania podatkowe, założonej również w 1955 r. Jest pracownikiem fundacji H&R Block oraz skarbnikiem i dyrektorem fundacji rodziny Marion i Henry'ego Blochów. W "Mądrym inwestowaniu według Warrena Buffetta" Robert Bloch przedstawia obszerny zestaw rad i sentencji genialnego inwestora, we własnym wyborze i układzie, ale uzgodnionym i zaaprobowanym przez twórcę Berkshire Hathaway. W tej książce znajdziesz: Kluczowe zasady inwestowania, które uczyniły Warrena Buffetta najlepszym inwestorem XX wieku Praktyczne wskazówki, jak analizować rynki i akcje oraz podejmować mądre decyzje inwestycyjne Strategie, które pomogą Ci budować stabilne portfolio i osiągać zyski na długą metę Inspirujące porady i sugestie, które rozwiną Twoje myślenie inwestycyjne i ukierunkują twoje finansowe decyzje. "Mądre inwestowanie według Warrena Buffetta" jest niezastąpionym przewodnikiem dla wszystkich, którzy pragną osiągnąć stabilność finansową i spełniać swoje marzenia inwestycyjne. Poznaj genialnie proste, a zarazem fascynujące swą głębią zasady, jakimi kieruje się "wyrocznia z Omaha", i zdobądź klucz do finansowego sukcesu.
"Fuzje i przejęcia jako interakcja podmiotu nabywającego i nabywanego. Podstawy rozwoju przez fuzje i przejęcia" to kompendium wiedzy na temat transakcji M&A. Zgodnie z tytułem tematem publikacji są fuzje i przejęcia przedsiębiorstw opisane z punktu widzenia dwóch stron transakcji.Andrzej Szypko w zwartym tekście przedstawia czytelnikowi ogrom wiedzy na rzeczony temat. Zaczynając od wprowadzających definicji, dzięki którym nawet laik może łatwo wdrożyć się w złożone procesy biznesowe. Klarownie przedstawione są typy fuzji i przejęć, a także wszelkie ryzyka i zagrożenia towarzyszące tego typu transakcjom.Cała publikacja zawiera mnóstwo praktycznej wiedzy dotyczącej M&A, podpartej bogatą bibliografią. Na uwagę zasługują również schematy ilustrujące omawiane zagadnienia i zamykające publikację case studies pokazujące na konkretnych przykładach zastosowanie wiedzy o modelach fuzji i przejęć oraz demonstrujące celowość współpracy między podmiotami.Wszystkie etapy i elementy procesów łączenia i przejęć przedsiębiorstw są istotne, a negocjacje odgrywają kluczową rolę w procesie fuzji i przejęć.Natasza Bednarek (fragment recenzji)
Dlaczego globalizacja ekonomiczna, suwerenność państw i demokracja nie mogą współistnieć Ostatnie dekady XX wieku upłynęły pod znakiem głębokiej integracji gospodarczej, która obejmowała coraz więcej krajów. W efekcie doszło do całej serii rozczarowań, a globalizacja, zamiast wzrostu inwestycji i większego tempa rozwoju, zaczęła przynosić niestabilność i generować nierówności. Dani Rodrik, jeden z czołowych światowych ekonomistów, w swojej głośnej książce stara się znaleźć rozwiązanie fundamentalnego problemu gospodarki światowej, który polega na tym, że nie możemy jednocześnie dążyć do demokracji, wzmacniać suwerenności państw i pogłębiać globalizacji ekonomicznej. Po analizie ostatnich trzech stuleci historii światowej integracji zarówno w ekonomicznym, jak i geopolitycznym kontekście, autor postuluje nadrzędną rolę demokracji i suwerenności wobec globalizacji – demokratyczne państwa mają prawo chronić swoje instytucje społeczne, a gdy prawo to kłóci się z wymogami światowej gospodarki, to właśnie ona winna ustąpić. Takie myślenie o globalizacji pozwoli na bardziej zrównoważony rozwój gospodarczy i zachowanie wszystkich głównych ekonomicznych korzyści, które nam dała. Potrzebujemy globalizacji mądrej, a nie globalizacji za wszelką cenę. Książka Rodrika jest celną diagnozą aktualnego stanu świata i stanowi niezbędne uzupełnienie innych pozycji dotyczących możliwości i niebezpieczeństw, przed którymi stoimy.
Rola menedżerów w programie Six Sigma jest zdecydowanie niedoceniana. Tymczasem to właśnie oni są największym jego beneficjentem i powinni nadawać mu kierunek. Ale jaki? Wszystkiego dowiesz się z lektury tego poradnika. Jest on adresowany zarówno do menedżerów, których organizacja używa Six Sigma, jak i do tych, którzy pragną zrozumieć program i rozważają jego wdrożenie. Znajdziesz tu czytelny opis Six Sigma, wyjaśnienie, jak działa oraz gdzie i kiedy można tę metodę skutecznie wykorzystać, a także porady Autora, który szczerze i bez koloryzowania dzieli się swoim ponad 20-letnim doświadczeniem w tym zakresie. Książka jest podzielona na cztery części. Część pierwsza otwiera drzwi do świata Six Sigma, wyjaśniając jej pochodzenie, mechanizmy działania oraz przyczyny popularności i skuteczności. Część druga zawiera informacje o tym, co zrobić, aby już pierwsze działania i projekty mogły przynieść namacalne efekty. Część trzecia przedstawia czynniki, które składają się na rozwój Six Sigma w długim terminie oraz sprzyjają przekształceniu jej w specyficzną kulturę przedsiębiorstwa. Część czwarta skupia się na kluczowych wyzwaniach i trudnościach związanych z programem. Drogi Czytelniku, oferujemy ci kompendium wiedzy potrzebnej do skutecznego uruchomienia programu, a także wskazówki jak go pielęgnować i rozwijać. Mamy nadzieję, że po lekturze tej książki Six Sigma stanie się dla ciecie źródłem nie tylko realnych korzyści biznesowych, lecz także osobistej satysfakcji. Kamil Torczewski – prezes zarządu w Akademii Białego Kruka. Od 2001 roku związany zawodowo z programem Six Sigma i usprawnianiem procesów. Współtworzył pierwszą w Polsce organizację kształcącą liderów w programie Six Sigma, w której pracował jako trener, konsultant, a później członek i prezes zarządu. Trener Six Sigma akredytowany przez IASSC (The International Association for Six Sigma Certification). W trakcie ponad 20-letniej kariery wspierał wdrożenia programu Six Sigma w setkach organizacji – od międzynarodowych gigantów po polską sferę budżetową. Autor blisko 50 publikacji z obszaru Six Sigma, rozwiązywania problemów i rozwoju osobistego. Wykładowca licznych studiów podyplomowych i MBA. Obecnie działa zawodowo w obszarze wsparcia i rozwoju indywidualnego – certyfikowany psychoterapeuta Gestalt (European Association for Gestalt Therapy) oraz aktywny praktyk Gestalt w środowisku biznesowym (GPO – Gestalt Practitioner in Organization). Miłośnik zwierząt, książek, przyrody i bardzo długich pieszych wędrówek. Optymista.
Czym właściwie jest inflacja? Co do niej doprowadziło? Czy możemy jej jakoś zaradzić?Nareszcie powstała książka, w której autor rzeczowo opisuje dzisiejszą sytuację ekonomiczną. Stephen D. King, znany analityk i jeden z pierwszych ekonomistów, którzy ostrzegali przed nawrotem inflacji, omawia najważniejsze zagadnienia związane z tym zjawiskiem. Umieszcza je w perspektywie historycznej i uczy, jak wyciągać wnioski z przeszłości, żeby poprawić naszą przyszłość.Porozmawiajmy o inflacji zawiera przekrojową analizę błędów i nieporozumień wynikających z niewłaściwej oceny sytuacji. Przedstawia również środki zaradcze, które należy niezwłocznie wdrożyć, abyśmy mogli uporać się z politycznymi i społecznymi wstrząsami wywołanymi przez inflację.To nie tylko doskonale napisany i niezastąpiony opis inflacji dla laików, lecz także oryginalny wkład w bardzo żywą i aktualną debatę. Błyskotliwe, jasne i zwięzłe ujęcie tematu.Stephen D. King wyjaśnia, czym jest inflacja, opowiada o przyczynach i skutkach, nakreśla perspektywę historyczną i diagnozuje obecną sytuację na rynkach finansowych. Doskonała lektura na dzisiejsze czasy.Maciej Samcik, redaktor naczelny serwisu Subiektywnie o finansach, dziennikarz ekonomiczny
Outsourcing i insourcing są ważnymi instrumentami restrukturyzacji działalności gospodarczej przedsiębiorstw. O ile problematyka outsourcingu jest dobrze opracowana naukowo i sprawdzona praktycznie, o tyle problematyka insourcingu jest w niewielkim stopniu rozpoznana naukowo i opanowana praktycznie. Brakuje zarówno badań pokazujących skalę tego zjawiska, ograniczenia i możliwości insourcingu, oceniających skutki insourcingu itd. Literatura przedmiotu z tego zakresu jest skromna. Zagadnienia insourcingu nabrały znaczenia zwłaszcza w efekcie pandemii COVID-19. Te i inne argumenty przedstawione przez Autora uzasadniają podjęcie problematyki monografii z punktu widzenia potrzeb nauki zarządzania i praktyki gospodarczej. […] Recenzowana monografia jest opracowaniem wartościowym z punktu widzenia nauki i praktyki. Terminologia monografii jest zgodna z powszechnie stosowaną i stanowi właściwą podstawę szczegółowych rozważań. Treść monografii zgodna jest z aktualnym stanem wiedzy praktycznej i naukowej z zakresu insourcingu. Monografia reprezentuje wysoki poziom merytoryczny.
Z recenzji prof. dr. hab. inż. Michała Trockiego
Podjęta w pracy tematyka jest niewątpliwie trudna do eksploracji, ze względu na ujęcie przekrojowe, co nadaje opracowaniu charakter oryginalny. Biorąc powyższe pod uwagę, należy docenić podjęcie się przez Autora takiego opracowania. W szczególności dobór problematyki uważam za zasadny i trafny, zarówno z punktu widzenia teorii nauk o zarządzaniu i jakości, ale także praktyki zarządzania organizacjami. Podjęty problem badawczy ma charakter aktualny, jako że brakuje wiedzy i wyjaśnień w wybranym przedmiocie badań, a przez to kwestie poruszane w opracowaniu są ważne. […] Doceniam wartość poznawczą wyników badań empirycznych. Stwierdzam, że recenzowane opracowanie to przemyślane dzieło, stanowiące osiągniecie naukowe dr. Grzegorza Greli. Dotyczy ono aktualnych i ważnych zagadnień, a jednocześnie wnosi wkład do rozwoju dyscypliny „nauki o zarządzaniu i jakości”, w przedmiocie insourcingu procesów organizacyjnych w warunkach polskich organizacji, w tym także w okresie pandemii. Wyniki takich badań przyczyniają się do postępu i poszerzania wiedzy w przedmiotowej dyscyplinie naukowej.
Z recenzji prof. dr. hab. inż. Stanisława Nowosielskiego
W książce „Reputacja i kapitał marek korporacyjnych. Ujęcie dynamiczne i wielowymiarowe” Autorka dokonała identyfikacji zależności między reputacją i kapitałem marek korporacyjnych uwzględniając ich tożsamość, wizerunek i reputację organizacyjną oraz inne uwarunkowania, takie jak dziedzictwo i przywództwo marek korporacyjnych, a także determinanty ich kapitału.
Hanna Górska-Warsewicz korzystając ze swoich prawie 30-letnich doświadczeń badawczych w zakresie marek, ich kreowania, postrzegania i kształtowania ich kapitału, przedstawiła w pracy analizę ujętą w szerszym kontekście uwzględniając reputację organizacyjną. Włączenie do tej publikacji badań przeprowadzonych wśród menedżerów i konsumentów traktowanych jako jedną z grup interesariuszy zewnętrznych pozwoliło Autorce na kompleksowe przedstawienie reputacji i kapitału marek korporacyjnych z perspektywy wewnętrznej i zewnętrznej. Innowacyjnym rozwiązaniem jest zastosowanie modelowania równań strukturalnych z wykorzystaniem dwóch metod, które dotychczas stosowano równolegle. Ponadto Autorka zaproponowała model podstawowy i rozszerzony.
Książka jest kierowana do osób zainteresowanych problematyką marek korporacyjnych, ich zarządzaniem i kreacją zarówno ze sfery akademickiej, jak również praktyki biznesowej poczynając od mikroprzedsiębiorców a kończąc na korporacjach międzynarodowych. Na przestrzeni lat, autorka prowadząc badania w zakresie kapitału marek oraz metod jego konceptualizacji, kwantyfikacji i determinant, a także architektury marek, rozwoju marek własnych oraz zachowań konsumentów wobec marek, zauważyła przestrzeń dla identyfikacji ram analitycznych luki badawczej wpisującej się w obszar nauk o zarządzaniu i jakości. Dotychczas zagadnienie kapitału marki i jej reputacji analizowano równolegle, zależności między nimi badano w nielicznych opracowaniach. Podobnie zagadnienie kapitału i reputacji marek korporacyjnych analizowano w oddzielnych przestrzeniach badawczych, nie identyfikując wzajemnych zależności. Nie analizowano również kapitału i reputacji marek korporacyjnych w kontekście ich tożsamości i wizerunku oraz reputacji organizacyjnej. Kontekst dziedzictwa i przywództwa marek korporacyjnych nie podlegał eksploracji empirycznej w odniesieniu do reputacji i kapitału marek korporacyjnych, ich tożsamości i wizerunku oraz reputacji organizacyjnej. Tak określoną przestrzeń należy wskazać jako problem badawczy. (ze wstępu) (…) dotychczas żaden badacz w Polsce nie przedstawił tak pogłębionej próby poznania zagadnienia reputacji i kapitału marek korporacyjnych, ujmując to w sposób dynamiczny i wielowymiarowy, jak uczyniła to dr hab. H. Górska-Warsewicz w ocenianej monografii. Jest to ujęcie kompleksowe obejmujące całość rozważań.
Autorka wypełnia ową lukę (…). Dokonuje ona w recenzowanej monografii ciekawych logicznie, poznawczo i aplikacyjnych rozstrzygnięć z punktu widzenia użyteczności nauk o zarządzaniu i jakości. Niniejsza monografia wyróżnia się zdecydowanie na tle innych pozycji traktujących o tej tematyce. Jest świeżym i ugruntowanym badawczo, wyróżniającym się na tle literatury nowym spojrzeniem na problematykę marek korporacyjnych. prof. dr hab. dr h.c. multi Bogdan Nogalski (z recenzji) Oceniając oryginalność stawianych tez oraz zasadność podejmowanych badań, stwierdzam, że recenzowana publikacja jest innowacyjna na polskim rynku wydawniczym. Podejmowana w publikacji tematyka nie jest szeroko opisywana na rodzimym rynku. Publikacja stanowi doskonałe uzupełnienie i rozszerzenie dyskusji na temat komunikacji naukowej w Polsce. prof. dr hab. Łukasz Sułkowski (z recenzji)
Rewolucyjna książka, która nauczy cię, jak korzystać z niepowodzeń, napisana przez badaczkę bezpieczeństwa psychicznego i wielokrotnie nagradzaną profesor Harvard Business School, Amy Edmondson. Często jesteśmy rozdarci pomiędzy dwiema „kulturami porażek”. Mówi się nam, że albo powinniśmy ich za wszelką cenę unikać, albo zaakceptować je jako nieuniknione i szybko o nich zapominać. Żadne z tych podejść nie pomaga jednak odróżnić dobrej porażki od złej. Amy Edmondson, czerpiąc z wieloletnich badań, prezentuje nowy sposób myślenia o porażkach i praktykowania ich. Pokazuje, jak zminimalizować bezproduktywne niepowodzenia, znaleźć przemyślany sposób na radzenie sobie z porażkami i maksymalizować korzyści, jakie uzyskujemy z wszelkiego rodzaju wpadek. Pomaga zrozumieć, kiedy porażka jest naszym przyjacielem, i jak jej zapobiec, abyśmy mogli mądrze podejmować ryzyko i minimalizować szkody. Dzięki przytaczanym historiom z życia codziennego, obejmującym biznes, popkulturę i historię, Edmondson uczy nas, jak wstyd i obwinianie się przekuć w ciekawość, wrażliwość i okazję do rozwoju. Już nigdy nie spojrzysz na porażkę w ten sam sposób Żadna umiejętność w życiu nie jest ważniejsza niż uczenie się na błędach – i nikt na świecie nie wie o tym więcej niż Amy Edmondson. Opierając się na pasjonujących dowodach i olbrzymim doświadczeniu, oferuje bogactwo spostrzeżeń na temat tego, jak podejmować inteligentne ryzyko i podnosić się po niepowodzeniach. Gdyby wszyscy przyjęli idee zawarte w tej ważnej książce, bylibyśmy bezpieczniejsi, mądrzejsi i odnosili większe sukcesy. – Adam Grant, autor bestsellerów Leniwy umysł, Buntownicy i Hidden Potential, gospodarz podcastu TED „Re:Thinking” Szlachetna porażka jest niezbędna do innowacji i wzrostu. Ale jaka jest różnica między szlachetną porażką, niechlujnym błędem i godnym nagany sabotażem? Jak być pewnym, że stwarzasz sobie warunki do osiągnięcia sukcesu? Ta książka pomoże ci podjąć niezbędne ryzyko, aby odnieść sukces w karierze i życiu. – Kim Scott, autorka książek Szef wymagający i wyrozumiały oraz Toksyczne miejsce pracy Stworzenie środowiska pozwalającego w bezpieczny sposób rozwiązywać trudne problemy jest jedną z najważniejszych rzeczy, jakie możemy zrobić. Z wielką jasnością i wnikliwością Amy pokazuje nam, jak zrozumieć, że nasze emocje i osobiste potrzeby są częścią rozwiązania. Ta książka zainspiruje cię do wykonania najodważniejszej pracy. – Ed Catmull, autor bestsellera Kreatywność S.A. Amy C. Edmondson jest profesorem przywództwa i zarządzania w Harvard Business School, znana z prowadzonych przez dwadzieścia lat badań nad bezpieczeństwem psychologicznym. Jej wielokrotnie nagradzane prace ukazywały się m.in. w „The New York Times”, „The Wall Street Journal”, „Financial Times”, „Psychology Today”, „Fast Company” i „Harvard Business Review”. W 2021 r. została uznana przez Thinkers50 za najlepszą na świecie myślicielkę zarządzania. Wykład Edmondson na TED Talk pt. „Jak zamienić grupę nieznajomych w zespół” obejrzano ponad trzy miliony razy. Uzyskała tytuł doktora na Uniwersytecie Harvarda. Jest autorką książki Firma bez strachu. Mieszka w Cambridge w stanie Massachusetts.
Jedną z najważniejszych umiejętności pozwalających odnieść sukces w pracy zawodowej jest ta dotycząca budowania odpowiednich relacji zawodowych. To, jak je będziemy budować, jaką świadomość o nich będziemy mieli i jak będziemy z nich korzystać, może okazać się kluczowe dla kariery i z pewnością pomoże wyróżnić się na wymagającym rynku pracy. W książce Etykieta biznesu w praktyce. Jak budować relacje służbowe autorka zwraca uwagę na to, jak bardzo różnimy się i jak odmienne możemy mieć oczekiwania względem wzajemnym relacji oraz sposoby ich budowania, ale przede wszystkim pokazuje standardy i właściwe praktyki.
Przekazana w publikacji wiedza może znaleźć zastosowanie na różnych etapach życia zawodowego i w różnym stopniu, gdyż nigdy nie wiadomo, jak potoczy się nasza zawodowa przygoda, gdzie i z kim przyjdzie nam współpracować, a co za tym idzie – jak wiele z tej wiedzy może okazać się kluczowe.
Książka to zaproszenie do świata etykiety oraz do głębszego poznania zagadnień dotyczących:
• Skutecznego budowania własnego wizerunku oraz relacji służbowych,
• Standardów zachowań w świecie biznesu,
• Różnic kulturowych,
• Norm, które zapewnią komfort i pewność siebie w najróżniejszych okolicznościach służbowych, począwszy od rozmowy rekrutacyjnej, po uczestnictwo w oficjalnych spotkaniach, na organizacji wydarzeń specjalnych kończąc.
„Fundamentem sukcesu w życiu i w biznesie są relacje międzyludzkie. Ta książka to niezbędnik dla każdego, komu zależy, by były one takie, jak oczekują jego partnerzy i klienci”.
Ryszard Kajkowski
Założyciel pierwszej prywatnej firmy produkującej oprogramowania w Polsce
„Dobre maniery, świadomość różnic kulturowych są bezcenne w budowaniu profesjonalnego wizerunku i nawiązywaniu kontaktów. Te z kolei mają kluczowe znaczenie w międzynarodowym środowisku biznesowym, opartym na kulturze współpracy, partnerstwa oraz wzajemnego szacunku. Serdecznie zachęcam do lektury książki Pani Dagmary Łuczki. Wiedza teoretyczna w połączeniu z praktycznymi warsztatami prowadzonymi przez autorkę wzmacnia pewność siebie i pozwala łatwiej dostosować się do określonych sytuacji”.
Justyna Głowacka
Pełnomocnik Prezesa ds. ZZL/HR Proxy, Wood-Mizer Industries Sp. z o.o.
Książka składa się z pięciu rozdziałów. W każdym, oprócz osadzenia w różnorodnych ramach koncepcyjnych i teoretycznych, autorka pokazuje wyniki badań zarówno światowych, jak i polskich badaczy, a także próbuje dokonać pewnych podsumowań. Tam, gdzie polski trzeci sektor jest nieco odmienny, pokazuje w szczególności owe różnice, jak również wyjaśnia ich przyczyny. W każdym rozdziale Czytelnik znajdzie także różne konkretne przykłady zachodzących procesów i zjawisk w organizacjach pozarządowych lub w ich otoczeniu, które przybliżają omawiane zagadnienia. W pierwszym rozdziale omówiono zmiany, jakie zaszły w ostatnich trzydziestu latach w rozumieniu, czym są organizacje pozarządowe, oraz przedstawiono dowody ich stopniowej hybrydyzacji. W drugim rozdziale omówiono światowe megatrendy, które wpływają na funkcjonowanie organizacji pozarządowych i transformują je. Dużo uwagi poświęcono także procesom upodabniania się organizacji pozarządowych do przedsiębiorstw. Trzeci rozdział dotyczy przede wszystkim tradycyjnych funkcji pełnionych przez organizacje pozarządowe. Prezentuje także zmiany w realizacji tych funkcji. Rozdział czwarty poświęcono w całości dysfunkcjom i nieprawidłowościom zarządzania organizacjami pozarządowym. Rozdział piąty dotyczy zmagania się organizacji z paradoksami. Na koniec rozdziału autorka przybliża dwa dominujące w literaturze przedmiotu modele radzenia sobie z paradoksami w zarządzaniu organizacjami pozarządowymi.
Monografia jest opracowaniem skierowanym przede wszystkim do badaczy trzeciego sektora, jego liderów, ale także wszystkich tych, którym nie jest obca troska o rozwój i powodzenie społeczeństwa obywatelskiego w Polsce i na świecie.
Słowa kluczowe: organizacje pozarządowe, trzeci sektor, wyzwania, zmagania i paradoksy, teoria krytyczna
W szybko zmieniającym się świecie przedsiębiorstwa muszą z wysoką elastycznością i sprawnością dopasowywać się do nowych warunków gospodarczych, pojawiających się możliwości konkurowania oraz kształtujących się preferencji klientów. Osiągnięcie tak wysokiej sprawności działania nie jest możliwe bez właściwego oprzyrządowania metodycznego i technologicznego. Wśród potencjalnych korzyści, jakie niesie ze sobą wdrożenie i realizacja cyfrowej analizy danych w przedsiębiorstwie należy wymienić poprawę jakości podejmowania decyzji, zwiększenie efektywności działań operacyjnych, pogłębienie znajomości klientów oraz ich preferencji, zwiększenie bezpieczeństwa prowadzonej działalności oraz podniesienie skuteczności zarządzania ryzykiem. Uzyskanie tych korzyści wymaga jednak długoterminowych i szeroko zakrojonych działań organizacyjnych, które obejmą zarówno kulturę organizacyjną, organizację pracy, jak i świadome działania na poziomie strategicznym i operacyjnym zarządzania. Cyfrowa analiza danych w organizacji obejmuje zarówno analitykę zorientowaną na dane (data-oriented) jak i analitykę zorientowaną na procesy (process-oriented). Ta ostatnia, wskazywana jako jedna z najważniejszych innowacji w dziedzinie zarządzania procesami biznesowymi, ma duży potencjał analityczny dla potrzeb ciągłego doskonalenia procesów w organizacjach, co ma niebagatelne znaczenie dla ich funkcjonowania w silnie konkurencyjnym otoczeniu rynkowym. Niniejsza monografia wprowadza czytelnika w oba te zagadnienia, prezentując możliwości oraz pokazując skuteczne sposoby wygenerowania z danych cyfrowych wartości ekonomicznej oraz korzyści biznesowych. Monografia jako jedna z nielicznych pozycji na rynku łączy w sobie treści dotyczące eksploracji danych oraz procesów, wskazując ich komplementarność i użyteczność dla organizacji w celu pozyskiwania wiedzy do wspomagania procesów decyzyjnych i zarządczych, mających na celu zwiększanie efektywności prowadzonej działalności. Autorki dołożyły starań, aby opracowany tekst zawierał zarówno obszerny i rzetelny kontekst teoretyczny, jak i elementy praktyczne, oparte na doświadczeniach własnych i zweryfikowane w zrealizowanych działaniach projektowych.
Oddajemy w Twoje ręce, drogi Czytelniku, książkę na intrygujący temat, który jednocześnie niesie wysoką, konkretną wartość dla każdego decydenta zainteresowanego budowaniem i wzmacnianiem przewagi konkurencyjnej zarządzanej przez siebie organizacji. Niniejsze opracowanie pomyślane zostało jako przystępne wprowadzenie w tematykę wywiadu biznesowego i przybliża najważniejsze kwestie związane z jego praktyką. Autorzy założyli, że odbiorcą książki jest osoba zainteresowana rozpoczęciem kariery jako analityk wywiadu biznesowego lub osoba, która rozważa wykorzystanie i profesjonalizację funkcji wywiadowczej w swojej organizacji. Z tego względu w książce można znaleźć podstawowe, praktyczne informacje dotyczące:
– celu i zakresu wywiadu biznesowego;
– organizowania funkcji wywiadowczej w organizacji i jej realizowania zgodnie z prawem i standardami etycznymi;
– pozyskiwania, przetwarzania i analizowania informacji;
– raportowania wyników analiz wywiadowczych;
– korzystania z zewnętrznych dostawców usług wywiadowczych oraz świadczenia usług wywiadu biznesowego jako zewnętrzny dostawca;
– stosowania wywiadu biznesowego do wspierania strategicznych decyzji, w szczególności w kontekście innowacji i innowacyjności.
ZRÓB PIERWSZY KROK I ODKRYJ W SOBIE PRAWDZIWEGO LIDERACo łączy wielkich filozofów i współczesnych przywódców?Dlaczego efektywność firmy nie wzrasta mimo zaangażowania pracowników?Jak stać się liderem, a nie tylko pełnić jego funkcję?Przywództwo polegające na przygotowywaniu list zadań i korzystaniu z tradycyjnych narzędzi pracy przestało być wystarczające. Świat potrzebuje odważnych i dojrzałych liderów, którzy stworzą środowisko oparte na relacjach międzyludzkich i dadzą współpracownikom impuls do rozwoju. Tylko jak to osiągnąć?Mariusz Chrapko prowadzi własną firmę, doradza liderom w różnych branżach, jest wykładowcą Agile Leadership na Uniwersytecie SWPS oraz autorem podcastu Menedżer Plus i nowoczesnych podręczników zarządzania. Swoje wieloletnie doświadczenie i wiedzę praktyczną odważnie łączy z wykształceniem filozoficznym i proponuje autorską koncepcję życzliwego i satysfakcjonującego przywództwa, której nie znajdziesz w standardowych książkach branżowych.Dar przywództwa to prawdziwe liderskie kompendium, w którym autor - przewodnik i mentor - pokaże ci, dlaczego:koncepcja pracy oparta na uniwersalnych wartościach moralnych jest bardziej skuteczna niż techniki biznesowe,firma działa lepiej, gdy szef codziennie znajduje 15 minut tylko dla siebie,świadoma lektura Rozmyślań Marka Aureliusza da lepsze efekty niż czytanie kolejnej nieskutecznej książki o zarządzaniu.Nikt nie rodzi się "gotowcem", ale każdy z nas ma w sobie potencjał dobrego przywódcy.Dzięki tej książce nauczysz się, jak z niego korzystać.
Wejdź w świat biznesu, jeśli chcesz prowadzić własną firmę lub jeśli chcesz być mądrzejszym konsumentem. Dzięki tej książce świat biznesu stanie przed tobą otworem - bez względu na to, czy chcesz zostać przedsiębiorcą, czy po prostu rozsądnym konsumentem. Znajdziesz tu wszystko, co warto wiedzieć, aby założyć własną działalność - od pomysłów na dochodowy biznes, po wskazówki dotyczące kredytów i dofinasowania. Dowiesz się też, kiedy reklama jest skuteczna oraz jak działalność biznesowa wpływa na gospodarkę światową - zanieczyszczenie środowiska czy globalne łańcuchy dostaw. Po przeczytaniu tej książki będziesz wiedzieć znacznie więcej o prowadzeniu i mechanizmach biznesu. W serii: Pieniądze dla początkujących Psychologia dla początkujących Filozofia dla początkujących
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?