KATEGORIE [rozwiń]

Praca i biznes

W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.

Okładka książki Giełda. Poznaj podstawy i zacznij inwestować w papiery wartościowe

89,00 zł 50,60 zł


Giełda. Poznaj podstawy i zacznij inwestować w papiery wartościowe Poznaj najważniejsze zasady obowiązujące na giełdzie Świat, a zatem także otoczenie rynkowe, w którym funkcjonują giełdy, zmienia się nieustannie. W XVII wieku europejskie spółki giełdowe zarabiały głównie na handlu cukrem i kawą, które docierały na Stary Kontynent z Ameryki. Na XIX-wiecznej giełdzie w USA królowały spółki kolejowe. Aktualnie warszawska Giełda Papierów Wartościowych umożliwia między innymi inwestowanie w firmy produkujące gry komputerowe i rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji. Czasy się zmieniają, jednak najważniejsze reguły rynku giełdowego pozostają stałe. I właśnie o nich opowiada ta książka. Poradnik jest przeznaczony dla osób początkujących, które zastanawiają się nad zainwestowaniem środków w papiery wartościowe. Można to zrobić za pośrednictwem rozmaitych instrumentów finansowych - autor omawia je wszystkie, a przy tym przedstawia szanse i zagrożenia, jakie wiążą się z poszczególnymi wyborami. Jeśli chcesz zrozumieć, jak działa giełda i od czego zależą wzrosty i spadki notowań spółek, a także poznać najważniejsze terminy, jakimi posługują się bywalcy rynków finansowych, i tajemnice skutecznych inwestorów - ten podręcznik będzie dla Ciebie idealny. Indeksy giełdowe Obligacje Akcje Instrumenty pochodne ETF-y Kontrakty terminowe Opcje Produkty strukturyzowane Analiza wykresów Ryzyko i dywersyfikacja
Okładka książki Jak naprawdę działają organizacje

59,90 zł 46,11 zł


Nadszedł czas, aby zrozumieć, jak funkcjonują organizacje! Żyjemy w świecie pełnym organizacji. Odgrywają one zasadniczą rolę we wszystkim, co robimy. Przychodzimy na świat w szpitalach, a w ostatnią drogę wyprawia nas dom pogrzebowy. Między tym pierwszym a ostatnim momentem kształcimy się, znajdujemy zatrudnienie i korzystamy z rozrywek za pośrednictwem organizacji, których… niekiedy mamy dość. Czy jednak rozumiemy ich istotę? Warto je dobrze poznać i zrozumieć, jak działają. Zestaw niezbędnych informacji o funkcjonowaniu specyficznych bytów społecznych, które zwykliśmy nazywać organizacjami Ta książka to synteza 50 lat doświadczeń jednego z najwybitniejszych teoretyków zarządzania. Henry Mintzberg od pół wieku obserwuje organizacje, doradza im, wchodzi z nimi w interakcje lub przed nimi ucieka. Teraz proponuje nam wprawnie napisaną aktualizację swojej książki Structure in Fives, klasyka z 1983 roku. Organizacja to zbiór uporządkowanych działań podejmowanych w celu realizacji pewnej wspólnej misji. To grupa ludzi, która działa w jakiś sformalizowany sposób, aby czegoś konkretnego dokonać. Struktura organizacji może być zdefiniowana jako schemat zależności, które umożliwiają tworzącym ją ludziom podejmowanie wspólnych działań. Nie ma gorszego podejścia do zarządzania niż przekonanie, że istnieje jeden idealny sposób na ukształtowanie organizacji – a przecież każda z nich jest inna! Każda należy do jednego z siedmiu gatunków: zindywidualizowana, zaprogramowana, profesjonalna, projektowa, oddziałowa, okręt z załogą i arena polityczna. I każda mierzy się z siedmioma siłami, pod których wpływem w cyklu swojego życia przeistacza się i tworzy różne hybrydy. Te siły to: konsolidacja, wydajność, biegłość, współpraca, nawarstwienie odrębności, zastrzyk kultury i klin konfliktu. Każdy z nas jako członek społeczeństwa powinien rozumieć istotę funkcjonowania organizacji. Ta książka to wspaniały przewodnik po tym świecie, a także wielobarwny i żywy opis stworzeń, które go zamieszkują. Henry Mintzberg jest pisarzem, badaczem i pedagogiem, który w swojej pracy koncentruje się na zarządzaniu organizacjami, doskonaleniu menedżerów, a ostatnio także przywracaniu równowagi społecznej. To dwudziesta pierwsza książka w jego dorobku. Za wcześniejsze autor został odznaczony ponad dwudziestoma honorowymi tytułami naukowymi. Pracuje w katedrze badań nad zarządzaniem im. Cleghorna, na Wydziale Zarządzania im. Desautelsa, na McGill University w Montrealu. W 1979 r. wydał The Structuring of Organizations: A Synthesis of the Research, a w 1983 r. jej skróconą wersję pt. Structures in Fives. Więc ej informacji znaleźć można na stronach: mintzberg.org oraz na rebalancingsociety.org.
Okładka książki Odkoduj pułapki myślenia w biznesie

74,90 zł 57,63 zł


DLACZEGO LUDZIE KUPUJĄ TO, CO KUPUJĄ Ta przełomowa książka umieszcza teorię decyzji w centrum marketingu i tłumaczy, dlaczego ludzie kupują to, co kupują. Pomaga zarówno skuteczniej zarządzać marką, jak i zwiększać znaczenie oraz wiarygodność każdego rodzaju produktów i usług. Zawiera liczne analizy przypadków i dogłębnie przetestowane strategie, dzięki czemu pokazuje marketingowcom, jak skupić się na tym, co naprawdę ważne. Pozwala zrozumieć podstawowe zachowania konsumentów i włączyć tę wiedzę do codziennej pracy. Znajdziesz tu treści związane z analizą prawdziwych potrzeb klientów (ang. Jobs to be Done – JTBD) oraz z identyfikacją brand assets, case studies i dużo więcej. Przekonaj się, jak zastosować w marketingu i reklamie wyniki słynnych prac Daniela Kahnemana oraz ekonomię behawioralną. To niewyczerpane źródło wiedzy dla wszystkich, których rolą jest rozszyfrowywanie zachowań konsumentów. Bardzo praktyczna książka. Zawiera wiele treści niezwykle przydatnych dla nowoczesnego marketingowca w oprawie jasnych i przekonujących przykładów. To również wspaniała i przyjemna lektura dla każdego zainteresowanego tym, w jaki sposób ludzie dokonują wyborów. Mój egzemplarz jest cały upstrzony podkreśleniami i notatkami. Fascynująca i użyteczna, absolutna klasyka. — Sophie Devonshire, dyrektorka generalna, The Marketing Society Jest wiele książek z dziedziny ekonomii behawioralnej. Ta pokazuje, jak wykorzystać naukę w celu zwiększenia sprzedaży. To lektura obowiązkowa dla każdego, kto pracuje z markami. — Les Binet, szef grupy ds. efektywności w adam&eveDDB Phil Barden jest dyrektorem zarządzającym w firmie DECODE Ltd., w której łączy swoje ponad 25-letnie doświadczenie w zarządzaniu marką (Unilever, Diageo i T-Mobile) z najnowocześniejszą wiedzą z zakresu psychologii poznawczej i społecznej, neurobiologii i ekonomii behawioralnej, aby wspierać biznes w osiąganiu większej efektywności marketingowej i maksymalizowaniu rozwoju marek.
Okładka książki Spin Selling

119,00 zł 91,56 zł


SPIN®to metoda sprzedaży opracowana na podstawie analizy 35 tysięcy rozmów handlowych przeprowadzonych przez 10 tysięcy sprzedawców w 23 krajach. SPIN® SELLING to zestaw prostych i praktycznych technik, które zostały przetestowane w wielu wiodących firmach i znacznie poprawiły ich wyniki sprzedaży. W ciągu 12 latNeil Rackham wraz ze swoim zespołem przeanalizowałponad 35 tysięcy rozmów handlowych przeprowadzonych przez 10 tysięcy osób w 23 krajach. Wyniki badań wykazały, że wiele metod opracowanych w celu sprzedaży tanich towarówpo prostu się nie sprawdza w przypadku transakcji o dużej wartości. Rackham przedstawiawięc swoją metodę SPIN®, w której kolejne literyodnoszą się do pytań: S – sytuacyjnychprzybliżających sytuację, w jakiej znajduje się klient (situational questions), P – problemowychna temat jego problemów i trudności(problem questions), I –implikacyjnych dotyczących konsekwencjiowych problemów (implication questions) N – naprowadzających klienta na niezbędność oferowanego rozwiązania w zaspokojeniu jego potrzeby (need-payoff questions). Absolutnie fascynująca książka. Pomysły w niej zawarte są nie tylko ciekawe, ale również skuteczne. Lektura obowiązkowa. ?„Sales and Marketing Management” Książka otwiera nowe możliwości i nikt, kto zawodowo zajmuje się sprzedażą, nie powinien jej pominąć. ?„Sales Technique” Niezbędna lektura dla wszystkich zajmujących się sprzedażą lub zarządzaniem działem sprzedaży. ?„Journal of Marketing Management” Neil Rackham jest psychologiem z ponad 25-letnim doświadczeniem w roli badacza i konsultantawspółpracującego z kilkoma wiodącymi na świecie firmami, w tym A.T. & T., Microsoftem i IBM. Prezes czołowej amerykańskiej firmy konsultingowej specjalizującej się wanalizie i poprawie efektywności sprzedaży. Jest także autorem książek uzupełniających tę tematykę: Major Account Sales Strategy oraz Managing Major Sales.
Okładka książki Controlling personalny w praktyce..

55,00 zł 38,25 zł


Controlling personalny jest stosunkowo nową koncepcją, jego rola jest jednak w polskich przedsiębiorstwach coraz bardziej doceniana, a zastosowanie coraz szersze. Wykorzystanie controllingu zasobów ludzkich może przy tym mieć na celu zarówno poprawę zarządzania kadrami, jak i efektywności ekonomicznej przedsiębiorstwa poprzez optymalizację kosztów. Niniejsza publikacja wzbogaci zainteresowanych controllingiem zasobów ludzkich Czytelników o: • znajomość różnych koncepcji controllingu personalnego, • wiedzę na temat jego różnorodnych narzędzi - zarówno tych prostych, możliwych do zastosowania w każdej firmie, jak i złożonych, przeznaczonych dla podmiotów większych, • kontekst i warunki zastosowania controllingu personalnego, • znajomość praktyki polskich przedsiębiorstw różnych branż i wielkości w zakresie wykorzystania controllingu personalnego oraz użycia w tym celu narzędzi informatycznych. Książka może zainteresować szerokie spektrum czytelników, w tym: • przedsiębiorców - pracodawców, • controllerów, • osoby zarządzające zespołami ludzkimi, • środowisko naukowe, w tym badaczy zajmujących się controllingiem, zarządzaniem przedsiębiorstwami, zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz rachunkowością, • studentów kierunków biznesowych, studiów podyplomowych oraz MBA, ze szczególnym uwzględnieniem osób kształcących się w zakresie controllingu, zarządzania zasobami ludzkimi i rachunkowości.
Okładka książki Zarządzanie ryzykiem w procesie podejmowania.. w.3

50,00 zł 33,84 zł


Podejmowanie decyzji ekonomicznych jest niezwykle ważne dla decydenta, ale również dla otoczenia bliższego i dalszego, funkcjonujących organizacji, firm, gospodarstw domowych, organów ustawodawczych, krajowych i samorządowych oraz ich organów wykonawczych. Wewnątrz teorii organizacji i zarządzania wyłoniła się gałąź wiedzy, zwana make decision theory, czyli teorią podejmowania decyzji. Powstało tysiące, a może setki tysięcy książek na temat podejmowania decyzji, dlatego można zadać sobie pytanie: dlaczego autorzy niniejszej monografii postanowili napisać kolejną książkę na ten temat? Odpowiedź na to pytanie z naszej strony jest następująca. • Po pierwsze, wszystkie procesy decyzyjne dotyczą przyszłości, która jest trudna do przewidzenia, nawet jeżeli do dyspozycji mamy najbardziej wyrafinowane modele prognozowania. Wynika to stąd, że gospodarowanie odbywa się w warunkach niepewności, którą próbujemy zmierzyć, co po zmierzeniu jest już ryzykiem gospodarczym. Przy podejmowaniu decyzji mamy wiedzę o ryzyku gospodarczym, ale nigdy nie dysponujemy pełną informacją, jakie skutki wywoła nasza decyzja. • Po drugie, w związku z tym, że decydent nigdy nie dysponuje pełną informacją, decyzje podjęte trudno nazwać optymalnymi. Dlatego Herbert Simon słusznie twierdzi, że wszystkie procesy decyzyjne można określić jako decyzje o ograniczonej racjonalności, najczęściej oparte na modelach heurystycznych. Stąd będzie jeszcze długo powstawało wiele badań na temat pogłębienia racjonalności w procesie podejmowania decyzji. • Po trzecie, w literaturze przedmiotu brakuje analiz dotyczących podejmowania decyzji w parlamencie, w rządzie i administracji centralnej, w Radzie Polityki Pieniężnej oraz w organach stanowiących prawo lokalne, czyli w jednostkach samorządu terytorialnego (JST). Autorzy monografii posiadają wieloletnie doświadczenie zarówno w JST, jak i w parlamencie oraz w konstytucyjnym organie NBP, czyli Radzie Polityki Pieniężnej. Dlatego też w tej monografii dokonamy analizy komparatywnej procesu podejmowania decyzji przez państwo i organy jednostek samorządu terytorialnego (JST), czyli przez podmioty publiczne z takim procesem w firmach i w gospodarstwach domowych. Celem głównym monografii jest porównanie procesu decyzyjnego w różnych organizacjach (firmy, gospodarstwo domowe, państwo i jego organy, jednostki samorządu terytorialnego) w aspekcie ograniczenia ryzyka gospodarczego do minimum i osiągnięcia pożądanego efektu w określonym czasie. Będziemy więc poszukiwać odpowiedzi na pytanie: dlaczego przedsiębiorstwa osiągają sukces nie z powodu redukowania ryzyka gospodarczego, ale właśnie dlatego, że podejmują coraz bardziej ryzykowne decyzje?
Okładka książki Zarządzanie przedsiębiorstwem w.2

75,00 zł 50,76 zł


"Zarządzanie przedsiębiorstwem w (...) nowych uwarunkowaniach jest dużą umiejętnością, wymaga lat doświadczeń, ogromnej wiedzy, jest wyzwaniem dla kierujących przedsiębiorstwami. Podejmując różne decyzje, w różnych obszarach działalności przedsiębiorstwa, muszą być świadomi ryzyka, zarządzając przedsiębiorstwem muszą to ryzyko, jego skalę i zakres, starać się rozpoznać i wykorzystując swoją wiedzę i zgromadzoną informację, ale również kierując się intuicją, ocenić jego skutki dla przedsiębiorstwa. Dobrze, że tematyka zarządzania jest coraz częściej podejmowana w podręcznikach, artykułach, staje się jednym z głównych tematów konferencji naukowych. Nigdy za wiele na ten temat; zarządzanie jest bowiem podstawą funkcjonowania i rozwoju każdego przedsiębiorstwa, a ciągłe doskonalenie systemów zarządzania winno stać się motywem przewodnim strategii każdego przedsiębiorstwa. Recenzowany podręcznik (...) zasługuje na wysoką ocenę. Ma dużą wartość zarówno poznawczą, jak i praktyczną, ma również swoje walory dydaktyczne. (...) Tematyka poruszana nawiązuje do aktualnych trendów w zarządzaniu przedsiębiorstwem, wskazuje na różnego rodzaju uwarunkowania, jakie towarzyszą procesowi zarządzania, i w związku z tym podejmowanym decyzjom. Przy tym wszystkim warto podkreślić, że wiele z poruszanych w podręczniku tematów z powodzeniem uzupełnia wiedzę o zarządzaniu prezentowaną w innych, tego rodzaju, pozycjach zwartych". prof. zw. dr hab. Janusz Żurek, fragment recenzji
Okładka książki Makroekonomia ze szczególnym uwzględnieniem.. w.3

60,00 zł 40,61 zł


Na polskim rynku wydawniczym jest cała gama bardzo dobrych podręczników z makroekonomii. Ostatni światowy kryzys gospodarczy zwrócił uwagę na dorobek nauk ekonomicznych, gdyż teoria ekonomii nie w pełni spełniła swoje predykcyjne przesłanie. Pojawiły się wręcz analizy mówiące o tym, że ekonomia umie opisywać zjawiska ekonomiczne przy pomocy mniej lub bardziej wyrafinowanych narzędzi, umie tworzyć wzorce, modele zachowań podmiotów gospodarczych, jako egzemplifikacje założeń ekonomii normatywnej, jednakże, współczesne społeczeństwo oczekuje od ekonomii, predykcyjnych wniosków, a do tego stanu rzeczy, chyba jest jeszcze daleko. Stąd konieczność pisania nowych podręczników z ekonomii, a szczególnie z makroekonomii. Ideą, która przyświecała zespołowi przy pisaniu tego podręcznika, była świadomość: • po pierwsze, konieczności modyfikacji paradygmatu głównego nurtu ekonomii i uzupełnienie go o elementy ekonomii instytucjonalnej oraz behawioralnej; • po drugie, potrzeb dydaktycznych kierunków ekonomicznych w zakresie dwóch przedmiotów, tj.: makroekonomii, polityki pieniężnej, wykładanej zwykle na magisterskich studiach uzupełniających; • po trzecie, konieczności zaprezentowania wiedzy ekonomicznej z zakresu funkcjonowania państwa, jako podmiotu gospodarowania, nie tylko dla przyszłych ekonomistów, ale i dla dziennikarzy oraz wszystkich interesujących się problemami gospodarczymi; • po czwarte, konieczności pokazania roli banku centralnego, jako instytucji działającej na rzecz ładu rynkowego. Ekonomia i makroekonomia są naukami, które odkrywają i konstruują prawa ekonomiczne, będące prawami stochastycznymi, co oznacza, że nie zawsze jedna, ściśle określona przyczyna wywołuje ten sam skutek. Podręcznik, który przedkładamy Czytelnikom, powinien wiele zagadnień wyjaśnić, pozwolić je zrozumieć i zmusić do myślenia, jak funkcjonuje współczesna gospodarka narodowa oraz światowa, a także w jakim kierunku następują zmiany, jaki jest ich cel.
Okładka książki Wdrażanie rozwiązań Przemysłu 4.0 w.2

72,00 zł 48,74 zł


Sektor motoryzacyjny jest jedną z kluczowych gałęzi polskiej gospodarki. Stosowanie rozwiązań Przemysłu 4.0 i efektywne wykorzystanie nowoczesnych technologii daje szansę na jego dalszy dynamiczny rozwój. Wdrażanie rozwiązań Przemysłu 4.0 do procesów biznesowych przedsiębiorstw motoryzacyjnych powinno mieć miejsce nie tylko w obszarze produkcji czy logistyki, jak najczęściej się wskazuje, ale także obejmować ich pozostałe obszary funkcjonalne. Posługując się wypracowanym modelem, autorzy ocenili poziom dojrzałości przedsiębiorstw branży motoryzacyjnej we wdrażaniu rozwiązań Przemysłu 4.0 w sześciu następujących funkcjonalnych obszarach: - zarządzanie produkcją, - zarządzanie logistyką, - zarządzanie jakością, - zarządzanie kadrami, - zarządzanie społeczną odpowiedzialnością biznesu, - zarządzanie innowacjami. W publikacji autorzy zachęcają przedsiębiorców do korzystania z zaproponowanych narzędzi do pomiaru poziomu dojrzałości przedsiębiorstwa we wdrażaniu Przemysłu 4.0 i porównywania swoich wyników z wynikami badanych przedsiębiorstw. Opracowany model może wspomagać menedżerów w rozważaniach na temat możliwości transformacji w kierunku Przemysłu 4.0 oraz w podejmowaniu decyzji dotyczących strategii i planów działań. Książka jest adresowana przede wszystkim do praktyków, inżynierów i menedżerów z branży motoryzacyjnej, a także do pracowników naukowych zajmujących się zarządzaniem przedsiębiorstwami w dobie wyzwań Przemysłu 4.0.
Okładka książki Rachunek przepływów pieniężnych w praktyce w.3
nowość

55,00 zł 37,24 zł


Niniejsza publikacja to praktyczny przewodnik po metodologii sporządzania rachunku przepływów pieniężnych. Książka powstała na gruncie doświadczeń autora jako biegłego rewidenta i obserwacji trudności, z jakimi borykają się osoby odpowiedzialne za sporządzenie tego sprawozdania. Dlatego głównym zamiarem autora było wyjaśnienie idei rachunku przepływów i pokazanie Czytelnikom praktycznych sposobów jego sporządzania. Książka stanowi podstawę do zrozumienia rachunku przepływów i doskonale uzupełnia Krajowy Standard Rachunkowości nr 1: ,,Rachunek przepływów pieniężnych". Opracowanie zawiera liczne przykłady praktyczne, pokazujące sposoby prezentacji najbardziej typowych operacji gospodarczych oraz operacji sprawiających największe trudności, takich jak: odsetki, różnice kursowe, operacje dotyczące leasingu finansowego oraz różne operacje o charakterze niepieniężnym. Książka ta jest szczególnie polecana głównym księgowym i księgowym, właścicielom firm, członkom zarządu, rad nadzorczych, kontrolerom, dyrektorom finansowym, a także studentom.
Okładka książki Era prosumenta 2.0. Jak budować majątek, kupując mądrzej, a nie taniej i polecając innym, aby robili to samo

39,00 zł 25,68 zł


Konsumenci wydają pieniądze. Producenci zarabiają pieniądze. Prosumenci mogą robić jedno i drugie! Konsumenci wydają coraz więcej w centrach handlowych i w sklepach internetowych oferujących niższe ceny. Jednak kupować taniej, to nie zawsze znaczy postępować mądrzej. Oto kilka pytań, które powinny dać konsumentom do myślenia: - Czy twój ulubiony sklep zapłacił ci kiedyś za to, że go poleciłeś? - Czy sklepy oferują ci możliwość zarabiania pieniędzy czy jedynie wydawania? - Czy gdybyś był właścicielem sieci sklepów, kupowałbyś u konkurencji? - Czy jakiś sklep internetowy zaoferował ci kiedyś udziały? - Czy dzięki eksplozji handlu internetowego stałeś się bogatszy? Jeśli na te wszystkie pytania odpowiedziałeś "nie", to znaczy, że powinieneś przeczytać tę książkę! Dr Bill Quain, ekspert w dziedzinie marketingu, pisze o tym, jak przeciętni ludzie mogą zgromadzić nieprzeciętny majątek, wykorzystując siłę prosumpcji. "Erę prosumenta 2.0" powinni przeczytać ci wszyscy, którzy chcą skorzystać z obecnych trendów i robiąc konieczne codzienne zakupy, zacząć zarabiać pieniądze, zamiast tylko je wydawać. Dr Bill Quain jest konsultantem globalnego marketingu, wcześniej pracował jako profesor marketingu w czterech amerykańskich wyższych szkołach biznesu. "Era prosumenta 2.0" to dziewiąta z jego dwunastu książek na temat biznesu, marketingu i rozwoju osobistego. Przetłumaczono ją dotąd na 20 języków."
Okładka książki Ubezpieczenia w.3

99,99 zł 63,59 zł


Ubezpieczenia odgrywają coraz większą rolę w funkcjonowaniu zarówno przedsiębiorstw, jak i gospodarstw domowych. W książce przygotowanej przez zespół autorów reprezentujących środowisko naukowe oraz praktykę ubezpieczeniową przedstawiono podstawowe zagadnienia dotyczące ubezpieczeń. Omówiono w niej m.in. historię ubezpieczeń, podstawową terminologię i klasyfikację ubezpieczeń, regulacje prawne dotyczące działalności ubezpieczeniowej, nadzór nad sektorem ubezpieczeń, systemy gwarancyjne, zarządzanie finansami i działalność inwestycyjną zakładu ubezpieczeń. Wiele miejsca poświęcono ubezpieczeniom oferowanym zarówno przez sektor publiczny, jak i prywatny, w tym ubezpieczeniom emerytalnym, zdrowotnym, na życie, mienia, odpowiedzialności cywilnej, a także scharakteryzowano działalność reasekuracyjną. Podczas omawiania poszczególnych zagadnień Autorzy oparli się na obecnie obowiązującymstanie prawnym oraz uwzględnili zmiany, które zaszły w ubezpieczeniach w ostatnich latach. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, słuchaczy studiów podyplomowych, a także praktyków gospodarczych.
Opakowanie Vademecum dokumentacji kadrowej 2024 Część 1

129,00 zł 97,98 zł


W książkach wyjaśniamy zasady tworzenia i prowadzenia dokumentacji pracowniczej zgodnie z wymogami Państwowej Inspekcji Pracy. Weryfikacja dokumentów przez PIP jest najczęściej kontrolowanym obszarem. Inspektor nie ma obowiązku zapowiadać swojej wizyty. Dzięki wiedzy, którą zyskasz z „Vademecum dokumentacji kadrowej” część I. i II. nie zaskoczysz się, kiedy któregoś dnia pojawi się w Twojej firmie. W książkach znajdziesz linki do stron internetowych, z których pobierzesz gotowe wzory dokumentów. Możesz od razu wykorzystać je w swojej pracy, dzięki czemu jeszcze lepiej zorganizujesz zawodowe obowiązki. Z gotowym szablonem i poradami naszych ekspertów szybko dostosujesz dokumenty do specyfiki Twojej pracy. Format książki a4.
Okładka książki Upadłość i restrukturyzacja banku lub kredytobiorcy przy umowach o kredyt frankowy

249,00 zł 179,16 zł


Publikacja omawia skutki otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego oraz ogłoszenia upadłości banku lub kredytobiorcy dla losów umowy o kredyt frankowy. Odnoszą się one m.in. do takich zagadnień jak: • kwestia dopuszczalności dochodzenia przez pokrzywdzonego kredytobiorcę wynagrodzenia za korzystanie z kapitału wpłaconego na podstawie umowy kredytu zawierającej niedozwolone postanowienia umowne, • ryzyko kursowe oraz wielopodmiotowość kredytu frankowego, • zawieszanie i podejmowanie postępowania zawieszonego na skutek wszczęcia przymusowej restrukturyzacji banku lub ogłoszenia jego upadłości, • przedawnienie roszczeń majątkowych związanych z kredytem konsumenckim denominowanym lub indeksowanym w walucie obcej w kontekście upadłości lub restrukturyzacji strony umowy kredytowej. Autorzy odwołują się do aktualnego orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, Sądu Najwyższego oraz sądów powszechnych w sprawach upadłościowych, w których dochodzone są wierzytelności wynikające z umowy o kredyt frankowy. Książkę przygotowało grono wybitnych autorów – uznanych ekspertów posiadających znaczny dorobek naukowy, jak i ugruntowane doświadczenie praktyczne w dziedzinie prawa upadłościowego i restrukuryzacyjnego. Publikacja przeznaczona jest dla praktyków: sędziów, prokuratorów, adwokatów, radców prawnych, doradców podatkowych, a także konsumentów tzw. „kredytów frankowych”.
Okładka książki Nawyki warte miliony. Jak nauczyć się zachowań przynoszących bogactwo

99,00 zł 56,28 zł


Nawyki warte miliony. Jak nauczyć się zachowań przynoszących bogactwo (premium) Ostatnie sztuki nakładu Sprawdzone sposoby, dzięki którym podwoisz i potroisz swoje dochody! Wielu ludzi zadaje sobie pytanie, dlaczego niektórzy odnoszą większe sukcesy niż inni. Jeśli zamiast szukać prawdziwej odpowiedzi, wolisz zadowolić się czymś w rodzaju "świat nie jest sprawiedliwy" albo "tylko osoby mające niezwykłe szczęście mogą być spełnione i bogate", nie musisz czytać tej książki. Jeśli jednak uważasz, że odpowiadasz za swoje życie, i chcesz osiągać ambitne cele, dzięki książce Nawyki warte miliony dowiesz się, jak to zrobić. Być może już wiesz, że nawyki kształtują życie i że zależy od nich ogromna większość naszych myśli, przekonań i działań. Tylko jak zapanować nad nawykami, aby upragniony sukces stał się rzeczywistością? Z tej publikacji dowiesz się, czym są "nawyki milionerów" - czyli ludzi, którzy zbudowali fortuny w ciągu jednego pokolenia. Poznasz skuteczne metody, jak myśleć efektywniej, podejmować lepsze decyzje i działać skuteczniej. Przeczytasz też o technikach zarządzania finansami, zdecydowanie ułatwiających osiąganie niektórych celów. Jednak Twoim najważniejszym zadaniem będzie praca nad własnym charakterem: masz się stać wspaniałym człowiekiem. Kimś, kto nadaje kierunek w swojej społeczności i stanowi wzór doskonałości. Aby to osiągnąć, musisz popracować nad własnymi nawykami: wybrać te potrzebne i konsekwentnie je utrwalać. Twój sukces przyjdzie - wystarczy, że świadomie wyuczysz się pożądanych zachowań! Dzięki tej książce: przejmiesz kontrolę nad swoim życiem i zaczniesz dokonywać lepszych wyborów zdobędziesz niezależność finansową zmobilizujesz się do działania i osiągniesz życiowe cele odświeżysz relacje z bliskimi staniesz się osobą pełną najlepszej energii Chcesz naprawdę coś zmienić - zmień swoje nawyki!
Opakowanie The Social Brain

59,00 zł 32,44 zł


A remarkable and important book . . . a highly accessible, timely and invaluable guide to anybody working in groups.' Prof Paul Gilbert OBE How many people does the ideal team contain? How do groups bond, earn trust and forge shared identities? How can leaders build environments adaptable enough to respond to shocks and still enable people to thrive together? How can you feel close to people if your only point of contact is a phone or a computer? In The Social Brain leading experts from the worlds of evolutionary psychology and business management come together to offer a primer on great team working. They explain what size groups work and how to shape them according to the nature of the task at hand. They offer practical hints on how to diffuse tensions and encourage cooperation. And they demonstrate the vital importance of balancing unity and the need for different views and outlooks. By explaining precisely how the 'social brain' works, they show how human groups function and how to create great, high-performing teams. 'This wonderful book reminds us that businesses are also biological and social . . . It could not be more timely, wise and useful.' Margaret Heffernan, author of Wilful Blindness
Okładka książki Model cyklu życia organizacji w zarządzaniu spółdzielnią socjalną

35,70 zł 25,68 zł


Monografia dotyczy niezwykle istotnej problematyki zwiększających się nierówności dochodowych we współczesnym świecie, zwłaszcza w kontekście wyzwań społeczno-gospodarczych. W czasach narastających nierówności i utrzymujących się obszarów ubóstwa spółdzielnie socjalne mogą efektywnie przeciwdziałać wykluczeniu społecznemu. Mimo poprawy sytuacji niektórych polskich rodzin wynikającej z programów transferów socjalnych, realizowanych w II połowie drugiej dekady XXI wieku, nie zaniknęły przesłanki funkcjonowania spółdzielni socjalnych. Kontekst społeczno-gospodarczy, w którym funkcjonują spółdzielnie socjalne, pokazuje, że wciąż istnieją grupy defaworyzowane, którym niezbędna jest pomoc. Autorzy umożliwiają Czytelnikom zgłębienie zarówno teoretycznych podstaw modelu cyklu życia organizacji w zarządzaniu spółdzielnią socjalną, jak i praktycznych obserwacji wynikających z badań empirycznych. Dzięki temu monografia stanowi kompendium wiedzy, co może być niezmiernie wartościowe zarówno dla praktyków zarządzania, jak i naukowców zainteresowanych tematyką spółdzielni socjalnych. Badania są istotne dla osób, które mogą powoływać spółdzielnie socjalne, gdyż dostarczają wiedzy i narzędzi potrzebnych do skutecznego zarządzania takimi organizacjami. Wiedza ta może być również cenna dla ustawodawców i innych interesariuszy, umożliwiając opracowanie lepszych strategii wsparcia oraz regulacji prawnych, które będą sprzyjały rozwojowi i stabilności spółdzielni socjalnych. Podejście Autorów wskazuje na to, że praca nie jest jedynie zimną analizą danych i teorii, ale zaangażowanym spojrzeniem na prawdziwe życie i jego wyzwania. Należy także z głębokim uznaniem docenić empatię, z jaką Autorzy monografii podchodzą do omawianego zagadnienia i uczestników prowadzonych badań. Wartość tej postawy jest nie do przecenienia, gdyż dodaje głębi i autentyczności samej pracy naukowej. Dr hab. Bartosz Jóźwik, prof. KULInstytut Ekonomii i FinansówKatolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Okładka książki Corporate Volunteering Mapping the Conceptual and Intellectual Structure of the Research Field

32,00 zł 22,12 zł


The book focuses on humanistic aspects of contemporary management, generating win-win-win opportunities for companies, their employees and societies the companies operate in. Corporate volunteering is one of the ways to navigate for sustainable future in the unpredictable world in which various forces such as global pandemics, wars, unsustainable business practices, and uncertainty play a major role. Corporate volunteering refers to employees’ engagement in company-sponsored volunteering activities, i.e. giving employee time, knowledge, or skills without additional compensation or remuneration, during a planned activity encouraged and supported by a company, in favor of external beneficiaries. Together with donations, strategic philanthropy and community-driven development, corporate volunteering is regarded among modes through which companies support communities with financial or material resources and human skills. The aim of the book is to map the thematic coverage and intellectual structure in research on corporate volunteering in order to identify leading research streams in the field. To achieve the aim of the study, the combination of research methods was employed, including science mapping methods (i.e. co-word analysis, bibliographic coupling, and direct citation analysis) and a systematic literature review. Mapping of the research field conceptual and intellectual structures provides valuable contribution for all researchers interested in theory and practice of corporate volunteering. A comprehensive map of the field is to allow them to navigate more consciously through a variety of themes, topics and core publications, and their mutual relationships, delivering guidelines to follow one of leading streams of research or to discover a research gap.
Okładka książki Podatki i składki w działalności przedsiębiorców

80,00 zł 61,48 zł


Obciążenia podatkowe oraz parapodatkowe immanentnie wiążą się z prowadzeniem działalności gospodarczej. Przedsiębiorcy z jednej strony jako podatnicy są zobowiązani do rozliczenia zobowiązań na rzecz podmiotów publicznych (Skarbu Państwa, województwa, powiatu oraz gminy), z drugiej zaś jako płatnicy do obliczenia, pobrania i rozliczenia podatków i parapodatków w imieniu zatrudnionych pracowników. Celem niniejszej publikacji jest przedstawienie podstawowych obciążeń podatkowych i składkowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, w szczególności wyeksponowano kwestie obowiązków przedsiębiorców w zakresie ich rozliczeń i prowadzonej w związku z tym ewidencji. W nowym wydaniu uwzględniono zmiany prawne obowiązujące zasadniczo od 1 stycznia 2024 r.
Okładka książki Kreatywność S.A.

69,90 zł 55,19 zł


„Kreatywność” to książka dla menedżerów, którzy chcą poprowadzić swoich pracowników na nowe wyżyny, podręcznik dla każdego, kto dąży ku oryginalności, i pierwszy wgląd za kulisy Pixar Animation – wspólnie zajrzymy na spotkania, autopsje, narady „zespołu mózgowców" (Braintrust), podczas których powstawały jedne z najpopularniejszych filmów w historii kinematografii. W założeniu jest to książka o tym, w jaki sposób można zbudować w firmie kreatywną kulturę – ale również, jak pisze sam współzałożyciel i prezes Pixara, Ed Catmull, „wyraz idei, które według mnie pozwalają wyzwolić w nas to, co najlepsze". Od blisko dwudziestu lat Pixar zajmuje dominującą pozycję w świecie animacji, tworząc tak wspaniałe filmy, jak trylogia „Toy Story”, „Potwory i spółka”, „Gdzie jest Nemo”, „Iniemamocni”, „Odlot” i „WALL-E”, które biły rekordy widowni i zebrały łącznie 30 Oscarów. Radość opowiadania historii, pomysłowe scenariusze, autentyczne emocje: pod wieloma względami filmy wytwórni Pixar same w sobie pokazują, czym jest kreatywność. Catmull ujawnia ideały i techniki wykorzystywane przez Pixara, które sprawiły, że wytwórnia jest dziś tak podziwiana – i zyskowna. Przeczytaj i zainspiruj się jak zbudować wraz ze swoimi współpracownikami środowisko pracy oparte kreatywności oraz jak, poprzez odrzucenie konwencji, usprawniać procesy w firmie.
Bestsellery

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj