W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Bądź skutecznym menedżerem! Osiągaj sukcesy z Brianem Tracym! Brian Tracy, światowej sławy ekspert w temacie zarządzania i przywództwa, poświęcił lata, by odkryć, co wyróżnia wybitnych menedżerów – a teraz podaje w pigułce szczegóły ich prostych, ale niezwykle skutecznych strategii. Dzięki Bibliotece Sukcesu dowiesz się, jak: Strategia biznesowa - zadawać pięć kluczowych pytań niezbędnych do tworzenia planu strategicznego - wyciągać ważne wnioski przy wykorzystaniu matrycy produkt–rynek oraz analizy działań strategicznych i operacyjnych - zmienić pozycję firmy, bazując na nowych produktach, usługach i nowej technologii - mierzyć efekty przy pomocy jasno określonych celów finansowych. Przywództwo - pozyskiwać zaufanie ludzi i cieszyć się ich lojalnością - budzić w zespole poczucie celu - podejmować właściwe ryzyko - jasno mówić o celach i strategiach oraz zdobywać poparcie dla nich. Motywowanie - wyzwalać pasję pracowników w wykonywaniu przydzielonych im zadań - stawiać pracownikom wyzwania, które pomagają im w rozwoju - zaspokajać ich potrzebę poczucia niezależności, a jednocześnie przynależności do zespołu - ograniczać obawę przed porażką i usuwać przeszkody z ich drogi rozwoju zawodowego. Delegowanie & kontrolowanie - określić zadania, przydzielić je oraz ustalić sposób pomiaru ich wykonania - dobrać umiejętności do wymagań na danym stanowisku - przekazać szybką informację zwrotną i uzyskać zaangażowanie członków zespołu - zapewnić sobie więcej czasu na zadania o charakterze strategicznym. Spotkania biznesowe - zapanować nad dyskusją oraz doprowadzić do wyciągania wniosków - uniknąć niebezpieczeństwa grupowego myślenia - uzyskać konsensus, określać zakres odpowiedzialności i ustalać terminy - zmaksymalizować zwrot z zainwestowanego czasu. Brian Tracy jest jednym z najlepszych profesjonalnych mówców na świecie, a także prezesem i dyrektorem zarządzającym Brian Tracy International, firmy specjalizującej się w szkoleniach i rozwoju ludzi oraz organizacji. Jego misją jest pomaganie w osiąganiu osobistych i biznesowych celów szybciej i łatwiej, niż można to sobie wyobrazić. Doradzał ponad tysiącowi firm, a jako szkoleniowiec i mówca publiczny przemawiał do ponad pięciu milionów uczestników ponad pięciu tysięcy seminariów w USA, Kanadzie i 55 innych krajach.
Bądź skutecznym menedżerem! Osiągaj sukcesy z Brianem Tracym! Brian Tracy, światowej sławy ekspert w temacie zarządzania i przywództwa, poświęcił lata, by odkryć, co wyróżnia wybitnych menedżerów – a teraz podaje w pigułce szczegóły ich prostych, ale niezwykle skutecznych strategii. Dzięki Bibliotece Sukcesu dowiesz się, jak: Zarządzanie sprzedażą - opracować plan działań sprzedażowych - obudzić w zespole poczucie wspólnego celu i stworzyć skuteczny team profesjonalnych sprzedawców - właściwie motywować ludzi do osiągania ponadprzeciętnych wyników oraz podnosić ich samoocenę i tym samym zwiększać zyski - przeprowadzać konstruktywne oceny pracownicze. Negocjowanie - używać sześciu najważniejszych stylów negocjacji - wykorzystać czas do osiągnięcia przewagi - przygotować się jak zawodowiec i przystąpić do negocjacji z pozycji siły - klarownie analizować obszary porozumienia i różnicy zdań. Marketing - wykorzystać badania rynku i dane z grup fokusowych, by podejmować lepsze decyzje - wyróżnić się na tle konkurencji - odpowiadać na podstawowe potrzeby emocjonalne kupujących - wyznaczać optymalne punkty cenowe dla swoich ofert i w pełni wykorzystać dostępne kanały dystrybucji. Zarządzanie czasem - radzić sobie z nieustającymi zakłóceniami, naradami, e-mailami i telefonami - przeznaczać dostateczną ilość czasu na sprawy najważniejsze - pokonać skłonność do zwlekania - planować i określać zadania, które mogą być delegowane. Sukces osobisty - wyznaczać jasne cele - wyrzec się wszelkich przekonań, którymi sami się ograniczamy, oraz wzmacniać pewność siebie - ćwiczyć się w sztuce odwagi, bo ludzie sukcesu nie boją się podejmować ryzyka - nawykowo prowadzić działania networkingowe. Brian Tracy jest jednym z najlepszych profesjonalnych mówców na świecie, a także prezesem i dyrektorem zarządzającym Brian Tracy International, firmy specjalizującej się w szkoleniach i rozwoju ludzi oraz organizacji. Jego misją jest pomaganie w osiąganiu osobistych i biznesowych celów szybciej i łatwiej, niż można to sobie wyobrazić. Doradzał ponad tysiącowi firm, a jako szkoleniowiec i mówca publiczny przemawiał do ponad pięciu milionów uczestników ponad pięciu tysięcy seminariów w USA, Kanadzie i 55 innych krajach.
Dzisiaj ekonomia staje w obliczu złożoności świata globalnego będącego mieszanką różnych czynników natury społecznej, technologicznej oraz kulturowej. Aby zrozumieć złożoności ekonomiczne, powinniśmy cały czas badać znaki czasu i interpretować je zgodnie z prawidłami natury. Jedną z takich wskazówek jest Pismo Święte, które opisuje szereg sytuacji sprzed tysięcy lat, wskazując zarazem sposób ich rozwiązania. Religia chrześcijańska i ekonomia są dwiema różnymi dziedzinami życia, ale istnieje wiele obszarów, w których te sfery mogą się wzajemnie przenikać i wpływać na siebie. Niniejsza publikacja przedstawia wybrane aspekty ekonomiczne w odniesieniu do wartości i zasad chrześcijańskich, którymi powinniśmy jako chrześcijanie kierować się przy podejmowaniu decyzji. Podstawą jest czynienie dobra bez względu na ponoszone konsekwencje. Obecna rzeczywistość daje nam możliwość wyboru między światłością i ciemnością, dobrem i złem. To od nas należy wybór. Publikacja wpisuje się w nurt ekonomii normatywnej, która ma charakter subiektywny i opiera się na sądach wartościujących. Wskazuje, w jaki sposób osiągnąć cele, które są najbardziej pożądane z punktu widzenia wartości chrześcijańskich. Odpowiada na pytanie, jak powinniśmy zarządzać przedsiębiorstwem w zakresie szeroko pojętego zarządzania, traktowania pracownika, kreowania systemu wartości, sprawiedliwego podziału dóbr oraz etyki. Książka jest przeznaczona dla chrześcijan, ateistów oraz przedstawicieli innych wyznań, pracowników oraz kadry menedżerskiej, studentów nauk ekonomicznych, teologicznych, humanistycznych oraz społecznych, a także dla wszystkich chcących szukać takich rozwiązań, które mają w życiu sens i wartość, a unikać takich, które sensu nie mają.
Prowadzenie badań klinicznych jest niezbędne dla rozwoju innowacyjnego leczenia, profilaktyki i opieki nad osobami chorymi, a także jest kluczowym zagadnieniem z zakresu zarządzania projektami na rynku farmaceutycznym i w sektorze ochrony zdrowia. Oprócz badań komercyjnych, realizowanych przez sponsorów i podmioty gospodarcze, ostatnio wzrasta także znaczenie niekomercyjnych badań klinicznych prowadzonych bez udziału przemysłu farmaceutycznego.
Autorzy zwracają uwagę na konieczność uwzględnienia innowacyjnych modeli planowania i zarządzania projektami badań klinicznych, w szczególności modeli adaptacyjnego planowania przebiegu projektów niekomercyjnych badań klinicznych. Zastosowanie innowacyjnych podejść może przyczynić się do implementacji mechanizmów adaptacyjnego dostosowywania się do dynamicznie zmieniających się okoliczności w turbulentnym otoczeniu badań klinicznych, a także doskonalenia sprawności funkcjonowania zespołów projektowych.
Istotą zaproponowanej koncepcji jest zarządzanie projektami w taki sposób, aby działań związanych z planowaniem nie realizowano jednorazowo, ale aby były prowadzone i ciągle doskonalone na wszystkich etapach niekomercyjnych badań klinicznych.
Zaprezentowane w książce wyniki przeprowadzonych badań empirycznych umożliwiają potwierdzenie, że zastosowanie modelu adaptacyjnego planowania pozwala na poprawę sprawności procesów planowania przebiegu projektów niekomercyjnych badań klinicznych mierzonej ich czasem trwania.
Stosowanie modeli adaptacyjnych w planowaniu i zarządzaniu projektami badań klinicznych przynosi wiele korzyści, m.in.:
• ułatwia realizację wspólnie formułowanej wizji projektu i organizacji,
• zapewnia równomierny poziom zaangażowania zróżnicowanych grup interesariuszy,
• wspomaga mechanizmy kontroli postępów projektu przy dużych i interdyscyplinarnych zespołach projektowych,
• umożliwia zmniejszenie ryzyka wystąpienia chaosu organizacyjnego spowodowanego brakiem jasno określonych zakresów odpowiedzialności.
Monografia skierowana jest zarówno do osób pracujących w badaniach klinicznych, kierowników projektów, jak również przedstawicieli środowiska akademickiego zainteresowanych problematyką zarządzania projektami badań klinicznych. Rekomendowana jest także pracownikom instytucji zarządzających środkami publicznymi, koordynatorom badań klinicznych oraz uczestnikom studiów podyplomowych, kursów i szkoleń z zakresu zarządzania projektami.
Pomysły roku w dziedzinie zarządzania.Klasyczne koncepcje, ponadczasowe wskazówki, najlepsi teoretycy i praktycy biznesu - wszystko w jednym miejscuPrzeanalizowaliśmy pomysły, spostrzeżenia, koncepcje i najlepsze praktyki biznesowe przedstawione w minionym roku w "Harvard Business Review", aby wybrać te najbardziej nowatorskie i wpływowe. Książka ta, zawierająca przemyślenia cenionych ekspertów, od Satyi Nadelli z Microsoftu po Lyndę Gratton z London Business School, oraz przykłady firm od Nestl do TikToka, dostarcza najważniejszą i najbardziej aktualną wiedzę w dziedzinie zarządzania prosto do twoich rąk.Zainspiruje cię, by:przedefiniować role menedżerów w twojej organizacji,włączyć cele ESG (środowisko, społeczną odpowiedzialność i ład korporacyjny) do głównego modelu biznesowego firmy,czerpać korzyści z różnic pokoleniowych i zachęcać pracowników w różnym wieku do uczenia się od siebie nawzajem,ustalić, jakie umiejętności miękkie są niezbędne wyższej kadrze kierowniczej, i je budować.mobilizować wszystkich do rozwijania umiejętności potrzebnych przy transformacji cyfrowej.
Ray Dalio, legendarny inwestor i przedsiębiorca, nazywany „Steve’em Jobsem inwestowania”, dzieli się zasadami, które pomogły mu osiągnąć sukces w życiu i biznesie. Zasady to książka, która sprzedała się w milionach egzemplarzy na całym świecie. Zawarte w niej porady są uniwersalne i przydadzą się prezesom dużych korporacji i początkującym przedsiębiorcom, sprawdzą się w zarządzaniu wielkimi organizacjami i małymi firmami. Dalio dzieli się z nami tym, czego nauczył się w trakcie swojej niezwykłej kariery. Książka zawiera setki praktycznych porad, które pomogą dobrze zarządzać sobą i własnym zespołem, nauczą inwestować i pokażą, jak zbudować nowoczesną firmę. Oferuje zarówno innowacyjne narzędzia, które mogą posłużyć w rozwoju każdego przedsiębiorstwa, jak i proste oraz skuteczne techniki, które ułatwią podejmowanie właściwych decyzji biznesowych. Dalio dostarczył mi bezcennych wskazówek i spostrzeżeń. Cieszę się, że teraz dostępne są również dla was, w książce „Zasady”. Bill Gates
Każda decyzja podjęta na gruncie zarządczym musi być poprzedzona rzetelną diagnozą, analizą oraz oceną problemu będącego wyznacznikiem podjęcia decyzji. Nie ulega kwestii, że decyzje przedsiębiorcze są następstwem działań, które w głównej mierze opierają się na wykorzystaniu aparatu ilościowego. Przyjęcie odpowiednich założeń, spójnych z uwarunkowaniami, w jakich podejmuje się decyzje, doprowadzi analityka do słusznych wniosków. Twarde argumenty w postaci obliczeń stanowią fundament trafności w podejmowaniu decyzji. Niemniej jednak, mimo wskazań wynikających z obliczeń, niejednokrotnie trzeba mieć na uwadze, że każda decyzja nawet optymalna jest obarczona ryzykiem i niepewnością wynikającymi z dynamicznie zmieniających się warunków na rynku. Celem niniejszego opracowania jest przybliżenie wykorzystania instrumentarium ilościowego w podejmowaniu decyzji przedsiębiorczych w zakresie analizy rynku, optymalizacji produkcji, diagnozowania i ograniczania ryzyka, uwzględniania sezonowości, jaka występuje na rynku, czy kwantyfikacji przyczyn kształtowania się danego zjawiska. Każdy rozdział składa się ze wstępu teoretycznego, ograniczonego do minimum, oraz studiów przypadków wraz z rozwiązaniami. Mamy nadzieję, że książka przekona nieprzekonanych o istotności metod ilościowych dla podejmowania decyzji o znamionach przedsiębiorczych.
12 lutego 2023 roku Elon Musk siedział w swoim prywatnym samolocie i dyszał z wściekłości. Wracał właśnie z Super Bowl w Glendale w Arizonie ale w ogóle nie myślał już o meczu. Wcześniej tego dnia Musk oraz prezydent Joe Biden opublikowali tweety wspierające drużynę Philadelphia Eagles. Tyle tylko, że według wskaźników zaangażowania Twittera, tweet prezydenta miał trzy razy więcej wyświetleń. Z jakiej niby racji?Cztery miesiące wcześniej Musk kupił Twittera, dzięki czemu stał się nie tylko najpotężniejszą postacią na tej platformie, ale i wszechobecną. Tweetował bezustannie - wrzucał stare, odgrzewane memy, pisał o wolności słowa, obiecywał nowe funkcjonalności. Dzień w dzień udowadniał, że jest bezdyskusyjnie najważniejszą osobą na Twitterze.Wkrótce jednak, na początku 2023 roku, poziom interakcji zaczął topnieć. Najbogatszy człowiek na Ziemi nie był w stanie pojąć dlaczego. Zdjęcia jego rakiet były ekstra, jego żarty nigdy nie były nie śmieszne, a poza tym miał przecież więcej obserwujących niż ktokolwiek inny - o prawie sto milionów więcej niż @POTUS. Jak więc mógł przegrywać z tą podstarzałą pacynką w ludzkiej skórze, która jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności sprawowała urząd prezydenta Stanów Zjednoczonych? Musk zwołał już kilka spotkań, na których żądał wyjaśnień od pracowników Twittera. "Jezu Chryste - mówił przy nich do siebie - ta apka jest kompletnie do dupy."Podczas gdy Eagles i Kansas City Chiefs zdobywali kolejne punkty na State Farm Stadium, inżynierowie pracujący w głównej siedzibie Twittera w San Francisco usiłowali wymyślić jakąś odpowiedź. Musk podejrzewał nieczystą grę: czyżby jakiś podstępny pracownik pozmieniał algorytmy tak, by ilość lajków pod jego postami była niższa?Tydzień wcześniej jeden z wysokich stażem inżynierów Twittera odważył się powiedzieć to, co wielu uważało za oczywiste: że spadek interakcji był organiczny. "Jeśli popatrzysz na Google Trends to zobaczysz, że zainteresowanie twoim nazwiskiem obecnie spada - powiedział Muskowi Yang. Pokazał mu też wykres, na którym widać było potężny wzrost zainteresowania w kwietniu, kiedy Musk ogłosił plan kupienia platformy. Później zainteresowanie gwałtownie spadało - z poziomu stu punktów obecnie do poziomu zaledwie ośmiu.- Zwalniam cię, zwalniam cię - wysyczał Musk. Gdy Yang wyszedł, Musk obrócił się do pozostałych członków zespołu. - To jakieś żarty. Mam ponad sto milionów obserwujących a dostaję tylko kilkadziesiąt tysięcy wyświetleń - powiedział według relacji pracowników, którzy byli obecni na tym spotkaniu. Nikt się nie odezwał.(...) Książka ta stanowi biznesowe studium przypadku, jest to również reportaż śledczy o kwestii praw pracowników, a także kryminał, w któym zwłoki wciąż są jeszcze liczone. I jeśli Musk ma w czymkolwiek rację, to w tym, że jest to historia naprawdę hardkorowa. A teraz - można się zapytać - co wyprawia Musk? Jaki jest wpływ tego opętanego manią wielkości człowieka i paranoika (jak sądzi wielu, my nie przesądzamy) na losy świata. Co uczynił z Twitterem (obecnie X), do czego mu posłuży. Hardkor mamy pewny!
INNOWACJE ? FINANSE Książka w sposób pozbawiony naukowego żargonu przedstawia istotę przełomowych innowacji finansowych. Autor rozpatruje innowacje finansowe w kontekście technologicznym i demograficznym oraz prezentuje ich teorię, unikając podziału na dobre, zwiększające produktywność, oraz złe, służące finansjalizacji i zarządzaniu ryzykiem. Monografia jest podzielona na trzy części. Pierwsza pomoże studentom przygotować się do egzaminu z teorii innowacji, gdyż stanowi przegląd teorii innowacji wytwórczych i finansowych. Druga opisuje proces zarządzania innowacjami, dzięki czemu jest cennym źródłem wiedzy dla praktyków gospodarczych. Trzecia w sposób zwięzły charakteryzuje przełomowe innowacje finansowe i poszerza horyzonty poznawcze osób pragnących zrozumieć ich istotę. Aby innowacje finansowe przynosiły poprawę jakości życia, proces ich wprowadzania powinien być monitorowany, nadzorowany i regulowany. Autor w sposób przekonujący argumentuje, że w usługach finansowych, podobnie jak w ruchu drogowym, powinniśmy wprowadzić zasadę ograniczonego zaufania do wszystkich uczestników obrotu gospodarczego. Hybrydowy charakter świata współczesnych finansów nie pozwala na wyeliminowanie z finansów czynnika ludzkiego, wnoszącego w kalkulację cyfrową emocje i błędy. Nie można też utrzymywać status quo, w którym rutynę chroni urzędowy monopol na zaufanie do licencjonowanych pośredników finansowych. Monografia stanowi lekturę pomocniczą do wykładów z zakresu przedsiębiorczości oraz edukacji finansowej, z pewnością zainteresuje też bankowców, pośredników finansowych i doradców.
Analiza biznesowa w IT. Lessons learned O analizie biznesowej praktycznie Na rynku książek poświęconych analizie biznesowej w sektorze IT dostępnych jest kilka pozycji. Zawierają one informacje na temat praktyk, narzędzi i podejścia stosowanego w tej dziedzinie. Dotychczas jednak brakowało kompendium, które byłoby praktycznym przewodnikiem zbierającym doświadczenia z różnych projektów, firm i od ekspertów podchodzących w odmienny sposób do analizy biznesowej. Książka Karoliny Zmitrowicz, uznanej specjalistki do spraw analizy biznesowej, inżynierii wymagań, zarządzania jakością i zarządzania projektami, uzupełnia tę lukę. Wprowadzając w temat i kompleksowo go omawiając, autorka czerpie równocześnie z obserwacji, doświadczeń i praktyk - tych, które działają, i tych, które nie sprawdzają się w różnych obszarach analizy biznesowej. Dostarcza tym samym wskazówek dotyczących aspektów i obszarów stanowiących największe wyzwania w pracy analityka, takich jak: Prawidłowe planowanie pracy pod kątem celów i oczekiwanych rezultatów Precyzyjne wyrażanie myśli i przekładanie ich na udokumentowany zapis Uwzględnianie punktu widzenia wszystkich interesariuszy Przykładanie odpowiedniej wagi do inżynierii wymagań Wdrażanie zasad AB w projektach z różnych branż
Podstawy zarządzania ryzykiem. Jak wdrażać efektywne systemy zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie. Wydanie VI W świecie pełnym niepewności skuteczne zarządzanie ryzykiem decyduje nie tylko o sukcesie, ale wręcz o przetrwaniu organizacji. Pandemia COVID-19, ekstremalne zjawiska pogodowe i wstrząsy geopolityczne to jedynie wierzchołek góry lodowej, gdy mowa o zagrożeniach, z jakimi organizacje i społeczeństwa będą się jeszcze mierzyć w XXI wieku. Efektywne zarządzanie ryzykiem umożliwia wybór optymalnej reakcji na poszczególne czynniki zagrożenia i w ten sposób wspiera podejmowanie najlepszych decyzji w organizacji. Ta książka pomoże zwiększyć poziom dyscypliny związanej z ryzykiem w przedsiębiorstwie. Kelly Barner, właścicielka i dyrektorka zarządzająca, Buyers Meeting Point To już szóste, zaktualizowane wydanie kompleksowego wprowadzenia do zagadnień ryzyka biznesowego i organizacyjnego. Treść książki jest w pełni zgodna z normą ISO 31000 i ze strukturą ramową COSO ERM. Omówiono tu kluczowe zasady zarządzania ryzykiem (zarówno w przedsiębiorstwie, jak i w projektach) i planowania ciągłości działania, dokonano też przeglądu międzynarodowych standardów w tym zakresie. To wydanie uwzględnia również takie zagadnienia jak ryzyko cybernetyczne, wysoce nieprawdopodobne zdarzenia o wielkim wpływie i ryzyko zmian klimatycznych. Zawiera ponadto omówienie kwestii kultury ryzyka i apetytu na ryzyko, a także zagrożeń występujących w łańcuchu dostaw i tematyki sprawozdawczości w zakresie ryzyka. Poszczególne aspekty zostały zilustrowane rysunkami, schematami, wykresami, tabelami i podsumowaniami. Lektura tej książki umożliwi wszechstronną analizę każdego aspektu zarządzania ryzykiem! Paul McDonald, dyrektor do spraw ubezpieczeń grupowych, BAE Systems
101 technik copywritingu sprzedażowego. Zachęcaj. Zachwycaj. Zarabiaj Pisz teksty sprzedażowe jak rasowy copywriter Szukasz słów, które sprzedają? Takich słów nie ma. To znaczy: nie ma słów, które sprzedają na autopilocie i które działają w każdej sytuacji. Ale każde słowo, właściwie dobrane, może się stać częścią komunikatu, który zmieni czyjeś myślenie albo decyzję. Ta książka jest właśnie o tym, jak dobierać słowa i jak je ze sobą zestawiać. Podaje na tacy techniki sprzedawania słowem. Sprawdzone. Polecane przez światowej klasy copywriterów, zarówno legendarnych, jak i współczesnych. Techniki, których skuteczność potwierdzają badania z zakresu neuronauki i psychologii. Z przykładami z życia i z copywriterskiej praktyki. Przeczytaj, stosuj w swoich ofertach, kampaniach, opisach produktów. A potem patrz, jak działa copywriterska magia.
W filmie "Wilk z Wall Street" Jordan Belfort, w którego na ekranie wcielił się Leonardo di Caprio, stosuje System Linii Prostej Dotyczący Sprzedaży i Perswazji , by zmienić grupę nieudaczników, zarabiających poniżej przeciętnej, w skutecznych sprzedawców, którzy potrafią sprzedać wszystko każdemu. Tym razem Jordan zaprasza czytelników za kulisy, pokazując krok po kroku, jak odkrył nadzwyczajne techniki zdobywania wielkiego majątku z korzyścią dla siebie, swoich klientów i zespołów sprzedaży. Wszystkie te techniki, strategie i wskazówki zostały przetestowane i udowodniono, że sprawdzają się w praktyce.
„Umiejętności Jordana w szkoleniu i motywowaniu sprzedawców, niezależnie od ich miejsca na drabinie kompetencyjnej, nie mają sobie równych. Wśród personelu sprzedającego firmy Amcom zaszły natychmiast trwałe zmiany, a nasi pracownicy nigdy mocniej nie odczuwali sensu pracy zespołowej. Nie ma innego sytemu szkolenia sprzedażowego, który należałby do tej samej ligi.”
Tony Grist, były szef firmy Amcom
„Przesłanie Jordana Belforta nie tylko motywuje i inspiruje, ale stanowi także potężne narzędzie do osiągnięcia sukcesu. Poznanie jego strategii dochodzenia na szczyt powinno być obowiązkowe dla wszystkich!”
Brad Thomsen, były szef brokerów w Century 21 Real Estate Center
„Jordan jest jednym z najbardziej porywających i motywujących mówców na świecie. To, czego naucza o Systemie Linii Prostej, jest pierwsza klasa. Jeśli marzycie o tym, by dojść na szczyt jako sprzedawcy, nie możecie pominąć jego strategii!”
Craig Scoogie, dyrektor naczelny i wykonawczy NEXTDC
Przedstawiona do recenzji monografia porusza bardzo istotne zagadnienia związane z nawiązywaniem współpracy horyzontalnej pomiędzy firmami działającymi w branży logistycznej. Temat jest ważny i aktualny. Kooperacja firm w łańcuchu dostaw umożliwia bowiem nie tylko optymalizację kosztów realizacji zleceń, ale również przekłada się m. in. na wyższy poziom świadczonych usług oraz pozwala zminimalizować niekorzystny wpływ na środowisko naturalne. Dobór tematu oraz sposobu rozwiązania problemu za pomocą modeli wykorzystujących teorię gier i metody optymalizacji wielokryterialnej w połączeniu z teorią liczb rozmytych ocenić należy bardzo pozytywnie. dr hab. Grzegorz Tarczyński, prof. UEW [] monografia jest źródłem wartościowych treści, które wypełniają lukę w krajowym piśmiennictwie. Jej wyniki mogą dostarczyć rekomendacji wielu odbiorcom, tj. naukowcom i badaczom, studentom, absolwentom studiów, pracownikom firm i osobom zajmującym się współpracą. dr hab. Arkadiusz Kawa, prof. WSL
Przedmiotem rozważań w niniejszej książce jest całościowe podejście do problematyki kształtowania marki pracodawcy, ujętej w kontekście zarówno teoretycznym, z uwzględnieniem procesu tworzenia jej struktury, jak i praktycznym, wynikającym z motywacji i zakresu działań podejmowanych przez przedsiębiorstwa. Zaproponowany autorski model zależności między kształtowaniem marki pracodawcy a konkurencyjnością na rynku pracy wypełnia zidentyfikowaną lukę poznawczą w zakresie powiązań prowadzonych działań z efektami w postaci oddziaływań na elementy przewagi konkurencyjnej na rynku pracy.Książka przełamuje bariery dzielące subdyscypliny zarządzania dzięki nawiązaniu do koncepcji, teorii i modeli spotykanych w literaturze krajowej i zagranicznej, odnoszących się zarówno do marki pracodawcy, jak i szerzej do marki organizacji. Stanowi podstawę do zgłębiania problematyki budowania marki pracodawcy i zarządzania nią. Wychodzi naprzeciw potrzebom praktyki zarządzania, a także dydaktyki akademickiej w zakresie pogłębionej analizy procesu kształtowania marki pracodawcy warunkującej wzrost konkurencyjności na rynku pracy.W razie zainteresowania proszę o kontakt.
Wynikiem postępujących zmian w zakresie technologii, nowych modeli biznesowych, jak również innych czynników o charakterze demograficznym, gospodarczym i politycznym, a także skutków pandemii COVID-19 są rozważania teoretyczne oraz rozwiązania praktyczne w obszarze zarządzania ludźmi ukierunkowane m.in. na kształtowanie instrumentów wspomagających zarządzanie zasobami ludzkimi w realiach funkcjonowania współczesnych organizacji.
Prezentowane w monografii zagadnienia przybliżają kierunki badań prowadzone w katedrach zajmujących się problematyką zarządzania zasobami ludzkimi w polskich uczelniach. Zestaw opracowań poszukuje odpowiedzi na następujące pytania:
• Jakie są determinanty ryzyka personalnego we współczesnych organizacjach?
• Jakie są główne przyczyny odejść pracowników wiedzy?
• Jakie są możliwości wspierania aktywności zawodowej najuboższych seniorów?
• Jakie są oczekiwania wobec menedżerów zarządzających współczesnymi uczelniami?
• Jakie są możliwości wykorzystania analityki HR w zarządzaniu talentami?
• Jaka jest rola komunikacji w miejscu pracy?
• Jakie są efekty stosowania w praktyce współczesnych organizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu?
Złożoność, wielowymiarowość oraz aktualność podjętych problemów sprawia, że niektóre zagadnienia zostały jedynie zasygnalizowane, a prezentowane przez poszczególnych Autorów koncepcje stanowić mogą zalążek do dalszej dyskusji, badań i doskonalenia praktyki zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach.
Dynamicznie zmieniające się otoczenie stawia przed organizacjami nowe wyzwania w zakresie zarządzania ludźmi. Zwiększająca się różnorodność, w tym przede wszystkim wiekowa, oraz rozwiązania technologiczne zmieniające sposoby i charakter pracy to kluczowe - choć nie jedyne - czynniki, jakie powinny być brane pod uwagę podczas implementacji rozwiązań związanych z efektywnym zarządzaniem pracownikami we współczesnych organizacjach. Niniejsza publikacja przybliża wybrane aspekty zarządzania ludźmi, w tym:
• kształtowanie wizerunku pracodawcy,
• praca człowieka w warunkach nowoczesnych technologii,
• dobrostan pracowników,
• zarządzanie różnorodnością, ze szczególnym uwzględnieniem różnorodności wiekowej.
Wielowymiarowość rozważań daje czytelnikowi możliwość zapoznania się z efektywnymi metodami i narzędziami zarządzania pracownikami w kontekście wyzwań gospodarki opartej na wiedzy. Zawarty w monografii zestaw zagadnień koresponduje z aktualnymi wyzwaniami w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi we współczesnych organizacjach sektora prywatnego i publicznego.
Złożoność podjętych problemów sprawia, że niektóre zagadnienia zostały jedynie zasygnalizowane, a prezentowane przez poszczególnych autorów koncepcje stanowić mogą zalążek do dalszej dyskusji, badań i doskonalenia praktyk zarządzania ludźmi. Tym samym monografia skierowana jest zarówno do badaczy, jak i praktyków zarządzania kapitałem ludzkim.
Nieautoryzowana historia Raya Dalio, słynnego menedżera funduszu hedgingowego z Wall Street Ray Dalio nie chce, abyś przeczytał tę książkę. Pod koniec 2022 roku miliarder i założyciel Bridgewater Associates, największego funduszu hedgingowego na świecie, odszedł z firmy, którą założył w swoim mieszkaniu 50 lat wcześniej. Ta wiadomość trafiła na pierwsze strony gazet. Ogromny sukces jego firmy, aura tajemniczości, częste wypowiedzi dla mediów, kontakty z celebrytami i bestsellerowa książka Zasady zapewniły mu podziw i sławę. Nagradzany dziennikarz „New York Timesa” Rob Copeland ujawnia jednak, że lansowane przez Dalio zasady to jeden z największych aktów arogancji i pychy we współczesnym świecie. W rzeczywistości przyczyniły się one do stworzenia toksycznej kultury paranoi i wbijania noża w plecy. To podróż do ekskluzywnego świata bogactwa i władzy. Szczere i bezkompromisowe spojrzenie na ból, jaki powodowała zasada „totalnej szczerości”, którą Dalio przedstawiał jako receptę na sukces w biznesie i spełnione życie. Copeland odsłania kulisy Bridgewater Associates i przedstawia szereg wyrazistych postaci, które niemal czciły Dalio, takich jak Jim Comey, były dyrektor FBI, David McCormick, niedawny kandydat do Senatu ze stanu Pensylwania, oraz wielu ludzi zmuszonych przekroczyć granicę swojej moralności – a wszystko to pod czujnym okiem charyzmatycznego lidera. To przestroga dla wszystkich tych, którym wydaje się, że umiejętność zarabiania dużych pieniędzy nie ma nic wspólnego ze zrozumieniem istoty natury ludzkiej. W końcu era miliardera-filozofa-króla ma swoją definiującą ją książkę. To skondensowany dreszczowiec literatury faktu. ? Bryan Burrough, autor Książki Barbarians at the Gate Najbardziej wstrząsająca, szokująca książka biznesowa, jaką kiedykolwiek czytałem –a zarazem najbardziej rozrywkowa. ? Bradley Hope, współautor książki Billion Dollar Whale, finalista Nagrody Pulitzera Niepokojąca, demaskatorska książka o wiodącym funduszu inwestycyjnym. Sugestywny obraz bezdusznego mikrozarządzania w bezwzględnym korporacyjnym świecie. ? „Kirkus” Rob Copeland ?dziennikarz „New York Timesa” specjalizujący się w finansach. Wcześniej przez wiele lat na łamach „Wall Street Journal” pisał o funduszach hedgingowych, publikował też artykuły o Dolinie Krzemowej oraz ukrytych światach ludzi zamożnych i wpływowych. Jego artykuły o Bridgewater Associates zostały nagrodzone przez New York Press Club; ponadto dwukrotnie otrzymał honorowe wyróżnienie Society of American Business Writers. Branżowe stowarzyszenie News Media Alliance przyznało mu tytuł „Rising Star” (wcześniej Top 30 Under 30). Jako komentator pojawia się w programie telewizyjnym „Good Morning America” sieci ABC, w National Public Radio i w innych znaczących sieciach informacyjnych.
Kolejna niepotrzebna książka. Czego dziś można się jeszcze nauczyć z książek? W czasach, gdy w internecie wszystkiego o wszystkim można się dowiedzieć, a o pieniądzach oraz o inwestowaniu każdy wie, że aby bezpiecznie i dobrze inwestować, trzeba swoje środki dywersyfikować; że najlepszym sposobem jest lewarowanie w nieruchomościach, bo nic nie zapewni ci tak dobrych i pewnych dochodów jak wynajem nieruchomości; że warto mieć w domu kilka złotych monet; że trzeba inwestować w akcje, żeby wspomagać gospodarkę; że obligacje państwowe są nie tylko pewną, ale też patriotyczną formą inwestowania; że gra na forexie przynieść może niesamowite korzyści finansowe; że kryptowaluty dają anonimowe i niezależne od systemu finansowego zyski; że jeśli jesteś przedsiębiorcą, to twoją najważniejszą inwestycją jest twoja firma; że nie wydaje się kapitału na zakup maszyn, samochodów czy czegokolwiek, jeśli można skorzystać z leasingu; że dobrodziejstwo dotacji państwowych lub unijnych daje niezwykłe możliwości rozwoju itd., itp.Jeśli to wszystko już wiesz, to masz łeb nabity po sam korek i jesteś świetnie wytresowaną ofiarą. W żadnym wypadku książki tej nie kupuj. Jest cienka niczym broszura, o wiele za droga jak na efekt 40 lat doświadczeń oraz wielomiliardowych sukcesów finansowych i nic ci nie da, bo w twojej głowie nie ma miejsca na choćby odrobinę nieszablonowej wiedzy. Kup sobie gazetę. Jest tańsza, zrozumiesz całą zawartą w niej propagandę i nie będziesz miał poczucia, jakby autor tamtejszego bełkotu próbował ci naubliżać.Ta książka jest o Życiowej Wiarygodności w dziedzinie Kompetencji Czasu i prezentuje historię teraźniejszą polskiego przedsiębiorcy oraz genezę myślenia wystandaryzowanego inwestora.Nic to dla ekstremistów swojego zadufania.
Publikacja stanowi kompleksowe omówienie nowego zagadnienia w systemie prawa, jakim jest prawo ochrony sygnalistów. Autor nie tylko analizuje przepisy związane z ochroną sygnalistów, ale też ukazuje szerszy kontekst tego zagadnienia z uwzględnieniem teorii prawa, nauki zarządzania, elementami filozofii i etyki oraz konstrukcji społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Autor w przystępny sposób łączy wykładnię prawa z praktycznymi wskazówkami dotyczącymi sposobów wdrażania nowych przepisów przez pracodawców. Omawia m.in.: warunki objęcia sygnalisty środkami ochrony, anonimowość sygnalisty i jej konsekwencje, zakres swobody wyboru kanału zgłoszeń ochronę podmiotową dotyczącą osób pomagających i powiązanych. Swoje rozważania opiera na koncepcji self-correction, która odnosi się do dobrowolnych działań następczych podejmowanych przez pracodawcę rozpatrującego zgłoszenie wewnętrzne, a także samodzielnej naprawy błędów w ramach organizacji. Publikacja jest przeznaczona dla praktyków prawa: sędziów, prokuratorów, adwokatów, radców prawnych. Może zainteresować również przedsiębiorców wdrażających regulacje dotyczące sygnalistów w swojej organizacji. „Sytuacja prawna sygnalistów w prawie polskim jest tematem nowym, a jednocześnie istotnym i praktycznym. Można się spodziewać, że zawarte przez Autora rozważania staną się punktem odniesienia dla późniejszych publikacji (które niewątpliwie pojawią się na rynku).” Z recenzji dr. hab. Piotra Prusinowskiego „W mojej ocenie recenzowana książka powinna być oceniona jako atrakcyjna także dla czytelnika poprzez wielkość analizowanych zagadnień i jej zasadniczo kompleksowy charakter. Autor nie unika zagadnień trudnych, a przy tym udziela wyraźnych wskazówek”. Z recenzji dr. hab. Kazimierza Bandarzewskiego, prof. Uniwersytetu Jagiellońskiego
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?