Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Prezentowana książka powstała na podstawie pracy doktorskiej i stanowi sprawozdanie z działań badawczo-edukacyjno-artystycznych podjętych w ramach eksperymentu przeprowadzonego przez autorkę w jednej z górnośląskich szkół podstawowych. W publikacji dokonano przeglądu zagadnień związanych z pojęciem twórczości i ze sztuką (szczególnie sztuką współczesną) oraz zaprezentowano program niekonwencjonalnych zajęć plastycznych wraz z wynikami badań. Przedsięwzięcia badawcze, zaplanowane w sposób metodologicznie hybrydowy (poszukujący), zostały ukierunkowane przede wszystkim na identyfikację wpływu eksperymentalnego cyklu warsztatów artystycznych na myślenie dywergencyjne, wyobraźnię oraz postawy twórcze dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Z kolei zajęcia plastyczne zostały potraktowane jako czynnik aktualizujący potencjalność twórczą oraz jako szczególny rodzaj eksperymentowania i doświadczania, a także przeżywania, odczuwania i komunikowania się ze sobą i światem zewnętrznym.
Logopedyczne poszukiwania. Szereg syczący i szumiący to zestaw poświęcony różnicowaniu głosek szeregu syczącego: [s], [z], [c], [dz] oraz szumiącego: [sz], [ż], [cz], [dż] w nagłosie, śródgłosie oraz wygłosie. Pomoc oparta jest na materiale obrazkowym. Można ją z powodzeniem wykorzystać zarówno podczas zajęć indywidualnych, jak i grupowych. To atrakcyjna propozycja ćwiczeń nie tylko artykulacyjnych, ale również koncentracji słuchowej i wzrokowej dla dzieci. To także pomoc, która rozwija spostrzegawczość. W zestawie znajduje się łącznie 120 kart (60 kart do ćwiczenia głosek syczących oraz 60 kart poświęconych głoskom szumiącym), które mogą być różnorodnie używane w trakcie terapii logopedycznej.
Karty demonstracyjne to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Będą także idealną pomocą dla logopedów oraz nauczycieli przedszkoli masowych, integracyjnych czy specjalnych. Mogą być wykorzystywane do pracy w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii. Karty mogą być również stosowane przez rodziców do pracy w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego oraz rozwijania mowy biernej i czynnej dziecka.
Publikacja Lubię głoski, rytm i ruch! przeznaczona jest dla nauczycieli pracujących z najstarszymi przedszkolakami, pragnących jak najlepiej przygotować swoich wychowanków do nauki w klasie pierwszej. Materiał posłuży również do pracy z uczniami objętymi terapią pedagogiczną oraz mającymi specjalne potrzeby edukacyjne. W książce znajduje się 36 scenariuszy zajęć – tyle, ile jest głosek w języku polskim. Każdy scenariusz zawiera 10 ćwiczeń skoncentrowanych wokół wierszyka przewodniego. Na dołączonych płytach zamieszczono: • nagranie 36 głosek w izolacji, z podziałem na głoski trwałe oraz nietrwałe; • wierszyki: „Głoski”, „Głoski trwałe”, „Głoski nietrwałe”; • materiał do ćwiczeń opisanych w scenariuszach
Nowe, zmienione wydanie:-większa czcionka,-współczesne ilustracje,-prosty i praktyczny układ graficzny,-dodatkowe ćwiczenia do układania, wycinania, wyklejania,-pierwsze ćwiczenia do czytania ze zrozumieniem (zdania bez rysunków).Zawartość teczki:-60 karty ćwiczeń (sylaby otwarte i zamknięte ze spółgłoskami: Ś, Ź, Ć, DŹ, R, Ń, wyrazy z samogłoskami nosowymi Ą, Ę, grupy spółgłoskowe, ćwiczenia zapisu spółgłosek miękkich, teksty, zagadki, krzyżówki sylabowe),-szczegółowa instrukcja z opisem metody.Program MOJE SYLABKI służy dzieciom od ponad dziesięciu lat. Umożliwia naukę czytania w najłatwiejszy sposób - sylabami. W skład programu wchodzi pięć teczek z ćwiczeniami (MOJE SYLABKI, zestawy 1-5) oraz inne, zintegrowane z nimi publikacje.Program jest przeznaczony:-dla przedszkolaków i uczniów zerówek, rozpoczynających naukę czytania,-dla dzieci z dysleksją, jako pomoc w terapii zaburzeń komunikacji językowej.Zestawy ćwiczeń zostały opracowane tak, by mogli z nich korzystać nauczyciele, logopedzi i pedagodzy oraz rodzice w czasie nauki i zabawy z dziećmi w domu.
Nowe, zmienione wydanie:-większa czcionka,-współczesne ilustracje,-prosty i praktyczny układ graficzny,-dodatkowe ćwiczenia do układania, wycinania, wyklejania,-pierwsze ćwiczenia do czytania ze zrozumieniem (zdania bez rysunków).Zawartość teczki:-60 karty ćwiczeń (sylaby otwarte i zamknięte ze spółgłoskami: SZ, Ż, RZ, CH, H, Ł, Ć, DZ, CZ, DŻ, krótkie wyrazy jednosylabowe, dwuznaki, pytania sprawdzające rozumienie tekstu, teksty, krzyżówki sylabowe),-szczegółowa instrukcja z opisem metody.Program MOJE SYLABKI służy dzieciom od ponad dziesięciu lat. Umożliwia naukę czytania w najłatwiejszy sposób - sylabami. W skład programu wchodzi pięć teczek z ćwiczeniami (MOJE SYLABKI, zestawy 1-5) oraz inne, zintegrowane z nimi publikacje.Program jest przeznaczony:-dla przedszkolaków i uczniów zerówek, rozpoczynających naukę czytania,-dla dzieci z dysleksją, jako pomoc w terapii zaburzeń komunikacji językowej.Zestawy ćwiczeń zostały opracowane tak, by mogli z nich korzystać nauczyciele, logopedzi i pedagodzy oraz rodzice w czasie nauki i zabawy z dziećmi w domu.
Nowe, zmienione wydanie:-większa czcionka,-współczesne ilustracje,-prosty i praktyczny układ graficzny,-dodatkowe ćwiczenia do układania, wycinania, wyklejania,-pierwsze ćwiczenia do czytania ze zrozumieniem (zdania bez rysunków).Zawartość teczki:-60 karty ćwiczeń (sylaby otwarte i zamknięte ze spółgłoskami: P, M, B, L, F, W, T, D, S, Z, K, G, J, N, wyrazy jednosylabowe, pseudowyrazy, zdania i proste teksty),-szczegółowa instrukcja z opisem metody.Program MOJE SYLABKI służy dzieciom od ponad dziesięciu lat. Umożliwia naukę czytania w najłatwiejszy sposób - sylabami. W skład programu wchodzi pięć teczek z ćwiczeniami (MOJE SYLABKI, zestawy 1-5) oraz inne, zintegrowane z nimi publikacje.Program jest przeznaczony:-dla przedszkolaków i uczniów zerówek, rozpoczynających naukę czytania,-dla dzieci z dysleksją, jako pomoc w terapii zaburzeń komunikacji językowej.Zestawy ćwiczeń zostały opracowane tak, by mogli z nich korzystać nauczyciele, logopedzi i pedagodzy oraz rodzice w czasie nauki i zabawy z dziećmi w domu.
Nowe, zmienione wydanie:-większa czcionka,-współczesne ilustracje,-prosty i praktyczny układ graficzny,-dodatkowe ćwiczenia do układania, wycinania, wyklejania,-pierwsze ćwiczenia do czytania ze zrozumieniem (zdania bez rysunków).Zawartość teczki:-60 karty ćwiczeń (sylaby otwarte ze spółgłoskami: S, Z, K, G, J, N, zestawy: samogłoska + sylaba otwarta, wyrazy do czytania globalnego, wyrazy dwusylabowe z sylab otwartych, zdania i proste teksty),-szczegółowa instrukcja z opisem metody.Program MOJE SYLABKI służy dzieciom od ponad dziesięciu lat. Umożliwia naukę czytania w najłatwiejszy sposób - sylabami. W skład programu wchodzi pięć teczek z ćwiczeniami (MOJE SYLABKI, zestawy 1-5) oraz inne, zintegrowane z nimi publikacje.Program jest przeznaczony:-dla przedszkolaków i uczniów zerówek, rozpoczynających naukę czytania,-dla dzieci z dysleksją, jako pomoc w terapii zaburzeń komunikacji językowej.Zestawy ćwiczeń zostały opracowane tak, by mogli z nich korzystać nauczyciele, logopedzi i pedagodzy oraz rodzice w czasie nauki i zabawy z dziećmi w domu.
Nowe, zmienione wydanie:-większa czcionka,-współczesne ilustracje,-prosty i praktyczny układ graficzny,-dodatkowe ćwiczenia do układania, wycinania, wyklejania,-pierwsze ćwiczenia do czytania ze zrozumieniem (zdania bez rysunków).Zawartość teczki:-63 karty ćwiczeń (samogłoski, onomatopeje, wyrazy do czytania globalnego, sylaby otwarte ze spółgłoskami P, M, B, L, F, W, T, D, zdania i proste teksty),-szczegółowa instrukcja z opisem metody.Program MOJE SYLABKI służy dzieciom od ponad dziesięciu lat. Umożliwia naukę czytania w najłatwiejszy sposób - sylabami. W skład programu wchodzi pięć teczek z ćwiczeniami (MOJE SYLABKI, zestawy 1-5) oraz inne, zintegrowane z nimi publikacje.Program jest przeznaczony:-dla przedszkolaków i uczniów zerówek, rozpoczynających naukę czytania,-dla dzieci z dysleksją, jako pomoc w terapii zaburzeń komunikacji językowej.Zestawy ćwiczeń zostały opracowane tak, by mogli z nich korzystać nauczyciele, logopedzi i pedagodzy oraz rodzice w czasie nauki i zabawy z dziećmi w domu.
Jedna z najbardziej inspirujących książek na świecie. Bestseller New York Times nr 1.
Mistrzowsko zilustrowana historia o kreatywności, wierze w siebie, odwadze i poczuciu własnej wartości. Opowiada o dziecku, które pomaga pewnemu pomysłowi stać się częścią świata. Gdy chłopiec z wytrwałością pielęgnuje swój pomysł, a jego wiara we własne siły rośnie, rośnie też sam pomysł. Aż pewnego dnia dzieje się coś niezwykłego….
„Książka spektakularna. Wspaniały skarb w domowej i szkolnej biblioteczce.”
The Children’s Book Review
„To moim zdaniem jedna z najważniejszych książek dla dzieci. Przekonuje, że warto marzyć i walczyć o swoje pomysły.”
Maliczytelnicy.pl
„Co robisz z pomysłem? jest propozycją wspierającą odporność psychiczną dzieci. Uczy myśleć poza schematami. Pewnie spodoba się dzieciom, którym brak wiary w siebie." Anna Jankowska.
"Ta piękna, metaforyczna książka to prawdziwy majstersztyk. Nie sztuką jest motywować dziecko do działania systemem nagród i kar. Prawdziwą sztuką jest sprawi
, by z biegiem lat, nie straciło swojej wewnętrznej siły.” Bliskie czytanie
Tytuł nagrodzony Independent Publisher’s Book Award, the Washington State Book Award i Moonbeam Childen’s Book Award. Bestseller Wall Street Journal, USA Today, Publisher’s Weekly.
Logopedyczne poszukiwania. Głoski J, L, LI, R to zestaw poświęcony różnicowaniu tychże głosek w nagłosie, śródgłosie, wygłosie oraz w grupach spółgłoskowych. Pomoc oparta jest na materiale obrazkowym. Można ją z powodzeniem wykorzystać zarówno podczas zajęć indywidualnych, jak i grupowych. To atrakcyjna propozycja ćwiczeń nie tylko artykulacyjnych, ale również koncentracji słuchowej i wzrokowej dla dzieci. To pomoc, która rozwija spostrzegawczość. W zestawie znajduje się 80 kart, które mogą być różnorodnie używane w trakcie terapii logopedycznej.
W przedszkolu jest bardzo miło, ale bywają takie dni, kiedy Fenkowi i jego przyjaciołom przytrafiają się również przykre sytuacje. Kto popsuł dobrą zabawę i w jaki sposób dzieci poradzą sobie z problemem?Dzięki tej książeczce Twoje dziecko: zrozumie wagę słowa przepraszam; dowie się, w jakich sytuacjach powinno używać tego wyrazu; pozna zasady kulturalnej współpracy w grupie.
Fenek jest bardzo towarzyski. Lubi spotykać znajome osoby i witać się z nimi. Tylko dlaczego mama nie zawsze jest z tego powodu zadowolona?Dzięki tej książeczce Twoje dziecko: zapamięta, że witanie się w odpowiedni sposób jest bardzo ważne; dowie się, w jakich sytuacjach można powiedzieć cześć, a kiedy należy użyć zwrotu dzień dobry; zrozumie, że zarówno słowa powitania, jak i pożegnania świadczą o naszym dobrym wychowaniu.
Dziś jest wyjątkowy dzień! Fenek razem z całą rodziną jedzie do restauracji, żeby świętować pewne ważne wydarzenie. Czy chcecie dowiedzieć się, co wydarzyło się siedem lat temu i czego Fenek nauczył się tym razem?Dzięki tej książeczce Twoje dziecko: zapamięta, że używanie zwrotów grzecznościowych jest bardzo ważne; dowie się, w jakich sytuacjach stosujemy zwrot dziękuję; zrozumie, że dziękować można nie tylko za materialne prezenty.
Fenia bardzo lubi bawić się ze swoim bratem. Niestety, chciałaby mieć wszystko to, co Fenek, i często zabiera bratu jego zabawki bez pytania. Czy Fenek poradzi sobie z tym problemem?Dzięki tej książeczce Twoje dziecko: zapamięta, że stosowanie zwrotów grzecznościowych jest bardzo ważne; dowie się, że można uczyć się poprzez zabawę; zrozumie, że kulturalne zachowanie wobec innych sprawia, że wszystkim jest milej.
Poradnik został napisany z myślą o początkujących logopedach, którzy prosto po studiach trafili do zacisznego gabinetu logopedycznego i rozpoczynają pracę pełni wiedzy oraz nadziei. Autorka uważa, że pomocny może być także dla logopedów praktyków, nauczycieli i rodziców.Celem Autorki było usystematyzowanie i podanie najważniejszych praktycznych informacji oraz wskazówek potrzebnych w codziennej praktyce i terapii. Wszystko zostało napisane w jak najbardziej przejrzystej formie, aby ułatwiać korzystanie z poradnika i żeby służył on w razie trudności na każdym kroku.Impulsem do stworzenia książki było niezadowolenie z dostępnej literatury logopedycznej, w której ciągle czegoś brakowało: albo forma była nieprzejrzysta, albo zgromadzony materiał wyrazowy był niedobrany właściwe, przez co sama Autorka poświęcała dużą część swojego czasu na wyszukiwanie odpowiednich wyrazów do ćwiczeń. Zdaje sobie sprawę z tego, że nie wszystkie wyrazy, które pojawiły się w poradniku, będą zrozumiałe zarówno dla dziecka, jak i rodzica, ale będzie to dobra okazja do poszerzenia słownika czynnego oraz biernego. Najważniejsze jednak jest to, aby dziecko potrafiło prawidłowo powtórzyć ćwiczoną głoskę w danym wyrazie. Oczywiście będą wyrazy łatwiejsze i trudniejsze, które wedle uznania można pominąć lub z nich skorzystać w przypadku wyczerpania listy wyrazów łatwiejszych do wymówienia. Wiele czasu i uwagi Autorki skupiło się na wyborze materiału wyrazowego, który został dobrany bardzo dokładnie. Został on w większości przypadków uporządkowany według powtarzającego się schematu: głoska, sylaby, wyrazy z uwzględnieniem podziału na fazy artykulacyjne występowanie głoski w nagłosie, śródgłosie, wygłosie. Następnie miejscami występują wyrazy, w których dana głoska pojawia się kilkakrotnie, dalej można natrafić na wyrażenia dwuwyrazowe, a na końcu podane zostały krótsze i dłuższe zdania do ćwiczeń utrwalających. Najbardziej zależało Autorce na tym, aby w wyrazach znajdowała się ćwiczona głoska w otoczeniu tylko samogłosek albo spółgłosek łatwych do wymówienia dla dziecka.
W prezentowanej książce omówiono zagadnienia związane z zakupami. Na początku przedstawiono miejsca, w których możemy robić zakupy (np. centrum handlowe, supermarket, targ), oraz różne rodzaje sklepów (np. piekarnia, księgarnia, drogeria). Następnie omówiono między innymi kwestie, na które należy zwrócić uwagę podczas robienia zakupów (np. zapoznanie się ze składem produktu, sprawdzenie daty ważności, porównanie cen), metody płatności (gotówką, kartą płatniczą, telefonem), zakupy przez internet oraz reklamacje i możliwość zwrócenia nieużywanego produktu.
Lektura książki dowodzi, że problematyka osób ze spektrum autyzmu jest inspirująca dla wielu autorów i zachęca do podejmowania badań skupionych na poszukiwaniu skutecznych strategii wsparcia i ich uwarunkowań. […] Pomysł na książkę oceniam jako bardzo interesujący, o dużych walorach poznawczych i naukowych, wychodzący naprzeciw oczekiwaniom szerokiego grona odbiorców, w tym głównie nauczycieli, wychowawców i rodziców.
Z recenzji dr. hab. Zdzisława Kazanowskiego, prof. UMCS
Książka Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia ukazuje nowe, oryginalne wyniki badań naukowych dotyczące całego życia osób ze spektrum autyzmu. Jest to jedna z pierwszych prób naukowych uchwycenia większości życia ludzkiego naznaczonego zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Stanowi ona opracowanie bardzo ważnego obszaru dla teorii i praktyki pedagogiki specjalnej i medycyny. Oryginalne jest ujęcie całościowe problemu: od okresu dziecięctwa po okres dorosłości; od wsparcia sensorycznego po dietetykę; od raportów zastanych po źródła wytworzone.
Z recenzji ks. dr. hab. Andrzeja Kicińskiego, prof. KUL
Pytanie o dobra edukacji to swoiste wyzwanie dla środowiska akademickiego pedagogów w Polsce i za granicą. Podejmujemy je, przyjmując szerokie rozumienie edukacji jako wychowania i kształcenia (w koniunkcji), bądź węższe – jako kształcenia (wychowującego), z odwołaniem zarówno do rodzimej, jak i europejskich tradycji i koncepcji: Bildung oraz education. Z perspektywy pedagogiki bowiem prezentuje się ona na trzech poziomach: po pierwsze, jako znacząca praktyka społeczna, wyróżniająca się spośród innych praktyk ześrodkowaniem starań o jakość zarówno kształcenia, jak i wychowania; po drugie, jako idea odnawiana dzięki filozoficznej refleksji i teoretycznemu namysłowi nad nią; po trzecie, jako przedmiot badań empirycznych. Zakłada się, że takie ujęcie edukacji, w którym wychowanie przegląda się w kształceniu i na odwrót, pozwala wydatniej uchwycić relacyjność obu procesów i ich wzajemne powiązania – tak ważne dla pedagogiki i jej tożsamości. Łatwiej też zadać pytania o wyróżniki edukacji – jej dobra. Co ją odróżnia od innych praktyk i w czym jest nie do zastąpienia? Czym dysponuje – jakimi aktywami? Za co ją cenimy? W co wyposaża i co umożliwia? Czego od niej oczekujemy? W czym jest pomocna? Są to pytania o dobra nieosiągalne poza praktyką wychowania i kształcenia. Staraliśmy się na nie odpowiedzieć w niniejszym tomie. Zapraszam do lektury! Dr hab. Katarzyna Wrońska, prof. UJ – absolwentka pedagogiki i filozofii na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Kierownik Zakładu Pedagogiki Ogólnej i Filozoficznej w Instytucie Pedagogiki UJ. Prowadzi badania w obrębie filozofii edukacji, pedagogiki ogólnej oraz historii myśli i praktyk pedagogicznych. Wybrane publikacje: Osoba i wychowanie. Wokół personalistycznej filozofii wychowania Karola Wojtyły-Jana Pawła II (Kraków 2000), Pedagogika klasycznego liberalizmu w dwugłosie John Locke i John Stuart Mill (Kraków 2012), Liberal education w Polsce – między kształceniem ogólnym a edukacją liberalną („Paedagogia Christiana” 2014, nr 1), Wychowanie a wolność. Próba wglądu w myślenie pedagogiczne Józefa Tischnera („Paedagogia Christiana” 2018, nr 1).
Niniejsza monografia adresowana jest szczególnie dla studentów pedagogiki i pracowników naukowo-dydaktycznych prowadzących eksploracje z zakresu pedagogiki dziecka.Pracując nad tym zbiorem naszą intencją było stworzenie pracy, która będzie inspirować i wspierać własną refleksję metodologiczną badaczy, których interesują kategorie dziecka i dzieciństwa. Książka ta nie ma natomiast ambicji, by służyć jako systematyczny i wyczerpujący wykład z zakresu metodologii.- Marzenna Magda-Adamowicz, Ewa Kowalskafragment Wprowadzenia
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?