Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Okres ,,wielkich migracji"" nazywany adolescencją, ostatni etap wieku rozwojowego między dzieciństwem a wiekiem dorosłym, jest jedną z najbardziej złożonych rzeczywistości do określenia i zrozumienia, ponieważ jest okresem burz i zmian, wzrastania i dojrzewania, rozwoju i nowości. Książka naświetla dynamiki psychologiczne, które prowadzą adolescentów do budowania samodzielnych, oryginalnych i bogatych tożsamości. Zatrzymuje się na przyjaźniach w grupie rówieśników, miejscem przejściowym pomiędzy wspólnotą dzieciństwa a wspólnotą dorosłych, zdolnym spełniać funkcje środowiska emocjonalnego, konfrontacyjnego i sceny dla debiutu społecznego. Omawia też znaczenie osobistych relacji w przyjaźni jako szczególnej przestrzeni dla rodzącej się indywidualności oraz podejmuje zagadnienia odnoszące się do relacji między dziewczętami i chłopcami, podkreślając podobieństwa i różnice płci.Giovanni Tagliaferro, dyrektor Instytutu Prewencji Stowarzyszenia Psychoanalizy Relacji Edukacyjnych (Associazione di Psicoanalisi della Relazione Educativa - APRE) w Rzymie oraz wychowawca psycholog w więzieniach w Benevento i Rebibbia; w latach 2005-2016 był proboszczem w parafii św. Mikołaja w Castelvetere koło Benevento. Po uzyskaniu tytułu magistra z filozofii i teologii zrobił specjalizację z psychologii klinicznej i komunikacji oraz dyplom z kryminologii. Jest też seksuologiem i doradcą zawodowym. Współpracuje z czasopismem ""International Journal of Psychoanalysis and Education"".
Przez ponad 35 lat autorzy pracowali z chłopcami i ich rodzinami, odkrywając, że istnieją całe rzesze smutnych, przestraszonych, rozzłoszczonych i milczących chłopców. Postanowili znaleźć odpowiedź na pytanie: czego nie dostają chłopcy, a co jest im tak bardzo potrzebne do zrównoważonego rozwoju emocjonalnego? Zidentyfikowali presję, jaka wywierana jest na chłopców i młodych mężczyzn, a która skutkuje wzrostem agresywnych zachowań, co ma wpływ na funkcjonowanie całego społeczeństwa.Kindlon i Thompson pokazują:że umiejętność identyfikacji emocji jest najcenniejszym darem, jaki możemy ofiarować naszym synom,jak rodzice mogą pomóc chłopcom rozwijać ich wrażliwość i empatię,jak wspierać synów w kontaktach z kolegami i koleżankami.Oparta na rzetelnej wiedzy książka dwóch psychologów dziecięcych, którzy z ogromną troską pochylają się nad wyzwaniem, jakim jest wychowanie chłopców na mądrych i wrażliwych mężczyzn.
Rozwód nigdy nie jest łatwy. Koniec małżeństwa, zwłaszcza w rodzinie, w której są dzieci, zawsze wiąże się ze zmianami i stratami. Być może straciłaś/straciłeś dom rodzinny, część przychodu, niektórych przyjaciół, a nawet o wiele więcej. Możliwe, że czeka cię utrata czegoś, co zawsze brałaś/brałeś za pewnik. Niewątpliwie jedną z takich rzeczy jest wsparcie współmałżonka w twoich relacjach z dzieckiem. Odkrycie, że były współmałżonek działa teraz na twoją niekorzyść, może okazać się bardzo bolesne. Nie wszyscy próbują podkopywać autorytet byłego współmałżonka w oczach dziecka niestety często, o wiele za często, tak właśnie się dzieje. Możliwe, że dotyczy to także ciebie i czujesz, że powoli tracisz swoje dziecko na rzecz twojego eks.Celem tej książki jest pomoc w postępowaniu z dzieckiem, które czuje się rozdarte i musi wybierać pomiędzy tobą a twoim toksycznym byłym współmałżonkiem. Chcemy wskazać ci różne sposoby, którymi były partner może próbować wciągnąć dziecko w konflikt lojalności, tak abyś mogła/mógł je natychmiast rozpoznawać i podejmować odpowiednie kroki. Chcemy też uświadomić ci psychologiczny wpływ zachowania twojego eks na wasze dziecko rozumiejąc, co się dzieje, będziesz osobą bardziej empatyczną i wrażliwą na doświadczenia twojej pociechy.Wierzymy, że wiedza na temat pozytywnego i świadomego rodzicielstwa dostarczy ci narzędzi, których potrzebujesz do umocnienia więzi z dzieckiem. Sposoby zaprezentowane w tej książce mają pomóc ci zminimalizować szkodliwy wpływ twojego/twojej eks i sprawić, że dziecko nie wybierze tego drugiego rodzica lub że zrobi to później. Życzymy ci powodzenia w odkrywaniu nowych aspektów życia i leczeniu ran, zachęcamy cię też, abyś mogła/mógł całym sercem i umysłem skoncentrować się na myśli, że twoje dziecko potrzebuje ciebie, nawet jeśli ono nie zawsze to sobie uświadamia, o tym pamięta lub nie zachowuje się tak, jakby cię potrzebowało.
Ćwiczenia do wychowania do życia w rodzinie dla klasy 5 SP do Nowej Podstawy Programowej.Spis treści1. Gdzie dom, tam serce twoje2. Rodzina moje okno na świat3. Emocje i uczucia4. Porozmawiajmy5. Świętowanie6. Zaplanuj odpoczynek7. Mądry wybór w świecie gier8. Uprzejmość i uczynność9. Poszukiwany: przyjaciel10. Moje ciało (lekcja dla grupy dziewcząt)11. Moje ciało (lekcja dla grupy chłopców)12. Dojrzewanie fizyczne dziewcząt (lekcja dla grupy dziewcząt)13. Dojrzewanie fizyczne chłopców (lekcja dla grupy chłopców)14. Dbam o higienę (lekcja dla grupy dziewcząt)15. Dbam o higienę (lekcja dla grupy chłopców)16. Zdrowy styl życia(lekcja dla grupy dziewcząt)17. Zdrowy styl życia (lekcja dla grupy chłopców)18/19. Zrozumieć siebie i innych (lekcja osobno dla grupy dziewcząt i dla grupy chłopców)
Książka ta jest zorientowana na poznanie kategorii znaczących dla współczesnej rodziny dziecka z niepełnosprawnością w obliczu zachodzących zmian społecznych. [] Moją pracę oparłam na wyznaczonych przez Halinę Borzyszkowską kluczowych kategoriach funkcjonowania rodziny z dzieckiem z niepełnosprawnością. Starałam się jednocześnie zachowywać otwartość na poznanie bądź wyznaczenie kategorii nowych. Dokonałam analizy społecznej rzeczywistości posttransformacyjnej z uwzględnieniem zmian uwarunkowań funkcjonowania człowieka z niepełnosprawnością oraz jego rodziny. Przeprowadziłam również badania uwzględniające nowe trendy cywilizacyjne oraz zmiany w obszarze komunikacji społecznej. [] Książka ta stanowi pracę pedagoga specjalnego, dla którego temat rodziny dziecka z niepełnosprawnością jest ważny z dwóch głównych powodów: po pierwsze ze względu na jego implikacje teoretyczne w obszarze pedagogiki specjalnej; po drugie zaś w związku z codzienną współpracą z rodzicami w obszarze działań praktycznych autora (praca w przedszkolu specjalnym).
W niniejszej książce omówione zostały polskie święta i obyczaje. Są wśród nich święta rodzinne, kościelne, państwowe i społeczne, dni związane z problemami naszej planety, zabawy okolicznościowe, zwyczaje międzynarodowe i ludowe oraz inne ważne wydarzenia. Dziecko odpowiadając na pytania, poznaje te święta; dowiaduje się, kiedy je obchodzimy, czym się wyróżniają, kto świętuje, jakie są symbole. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.
Kiedy dziecko zadaje rodzicowi pytania dotyczące sfery intymnej, czyli seksu i miłości, oraz trudnych kwestii społecznych, jak przemoc, pedofilia, prostytucja czy śmierć, reaguje on zazwyczaj zażenowaniem i bezradnością.Jak zmienić tę sytuację i podchodzić do trudnych rozmów z dzieckiem jak do ciekawego wyzwania, próby pogłębiania więzi i troskliwego przygotowywania go do życia? W jaki sposób, informując dziecko o skomplikowanych zjawiskach społecznych i niebezpieczeństwach, nie wzbudzać niepokoju, nie burzyć pozytywnej wizji świata, nie odbierać mu typowego dla niego optymizmu?W audiobooku tym rodzice znajdą przystępne wyjaśnienia prawidłowości rozwoju emocjonalnego dziecka, o których należy pamiętać, omawiając z nim trudne kwestie. Pomocne będą przykłady odpowiedzi na dociekliwe, trudne dziecięce pytania, ale też pytania, jakie należy zadać dziecku w kontekście danej rozmowy. Uśmiech wywołują autentyczne anegdoty obrazujące dziecięce spojrzenie na świat, często odmienne od dorosłego, ale równie ciekawe, a na pewno sympatyczne.
Trudności w porozumiewaniu się z dorosłymi, łamanie reguł, narażanie się na ryzyko, niechęć do sprawdzonych metod rozwiązywania problemów, kłopoty z zasypianiem… To tylko niektóre z elementów codzienności nastolatka, dodatkowo stojącego dzisiaj w obliczu problemów i zadań, z którymi nie mieliśmy do czynienia w historii naszego gatunku. Jaki jest praktyczny sens etapu życia, w którym wszystko robimy inaczej niż trzeba?
Najnowsze odkrycia neuronauk, zwłaszcza związane z rozwojem ośrodkowego układu nerwowego, wyjaśniają wiele zjawisk dotyczących zachowań nastolatków, które wcześniej były dla nas niezrozumiałe i uważaliśmy za szkodliwe. „Szkoła neuronów” zawiera wiedzę prowadzącą do zgłębienia tego, co nazywamy konfliktem pokoleń. Z proponowanej przez autora perspektywy konflikt ten jest nie tylko zrozumiały, ale wręcz konieczny. Napięcie pomiędzy ludźmi będącymi na różnym etapie rozwoju jest tu siłą, która właściwie wykorzystana służy interesom obu stron. Jeżeli weźmiemy to pod uwagę, o wiele łatwiej będzie nam porozumieć się z młodzieżą i stworzyć efektywne metody nauczania.
"Dziecko niekoniecznie musi dostawać to, czego chce. Ale w szkole musi bezwzględnie dostać to, czego potrzebuje".
Szkoła powinna zapewnić młodym podopiecznym oparte na zaufaniu relacje z ludźmi , którzy w nich wierzą, wspierającą społeczność oraz wyzwania odpowiadające ich dojrzałości i zainteresowaniom, dzięki którym uczą się samodzielnego myślenia, wymiany poglądów i współdziałania. Uczniowie powinni też mieć możliwość nabywania tych kompetencji, które przygotują je do dorosłości i życia zawodowego.
Daniel Hunziker w zrozumiały sposób wyjaśnia społeczne, psychorozwojowe i neurobiologiczne aspekty uczenia się zorientowanego na kompetencje. Przedstawia sprawdzony schemat zawierający 64 podstawowe kompetencje dla uczniów wszystkich lat obowiązkowego nauczania.
Ta książka ma dodać szkołom odwagi, żeby przyjrzały się zmianom, przemyślały je i śmiało przystąpiły do dzieła. Nie chodzi tylko o stworzenie możliwości działania dzieciom i młodzieży, lecz także nauczycielom oraz dyrekcji szkół.
Długo wyczekiwana książka autorki bestsellera „Uważność i spokój żabki”, tym razem dla dzieci (od 5 do 10 lat), pełna zabaw, ćwiczeń inspirowanych jogą, zadań rozwijających świadomość zmysłów, historii do czytania i myślenia, gier, wyzwań, naklejek, plakatów i innych cudów.
Dodatkowo zawiera sześć zupełnie nowych nagrań (do pobrania).
Dzięki niej dziecko przez zabawę poznaje siebie, uczy się obserwować swoje doznania i otoczenie, swoje emocje, pragnienia i marzenia, poznaje tajniki UWAŻNOŚCI.
Gdy dzieci wykształcą w sobie umiejętność uważnej obecności, podążą ku pogodniejszej i szczęśliwszej dorosłości.
W domu, szkole i przedszkolu dzieci często bywają zestresowane i niespokojne. Eline Snel opracowała prostą metodę, która pomaga dzieciom odzyskać spokój i uważność, uświadomić sobie, co czuje ich ciało i jakie pojawiają się w nich emocje, a także otworzyć się na innych ludzi.
Już ponad milion dzieci na całym świecie nauczyło się koncentracji dzięki „metodzie żabki”.
Program dla klasy 8 szkoły podstawowej. Wędrując ku dorosłości. Wychowanie do życia w rodzinieLekcje WDŻ to spotkanie wychowanka i nauczyciela, który nie tylko przekazuje wiadomości z różnych dziedzin, ale może także wspiera nastolatka w trudnym okresie rozwojowym, wzbudza ciekawość świata i wskazuje zasady oraz wartości stymulujące jego rozwój. Program nauczania uwrażliwia uczniów na potrzeby drugiego człowieka, mobilizuje do samowychowania i poszanowania godności swojej i innych ludzi. Jest to szczególnie ważne w kontekście seksualności i przyszłych ról małżeńskich i rodzicielskich.
Książka Koniec wybuchów złości zawiera opisy technik wypracowanych w ciągu wielu lat badań nad motywacją i zachowaniem dzieci. Jej autor, dr Jed Baker, wyposaża rodziców i opiekunów w narzędzia, dzięki którym:
zaakceptują i docenią swoje dzieci, aby stworzyć z nimi dobrą relację;
dowiedzą się, jak uspokajać podopiecznych i nie załamywać rąk, gdy ich zachowanie wymyka się spod kontroli;
nauczą się tworzyć plany zapobiegawcze dla powtarzających się problemów, aby można było nie dopuścić do kolejnych wybuchów złości.
Uważam, że ta książka jest bardzo dobra i niezwykle życiowa. Zawiera analizę konkretnych przypadków i sporą dawkę humoru, szczególnie we fragmentach, gdy dr Baker zdradza, w jaki sposób jego początkowe podejście do małych klientów obróciło się przeciwko niemu. Autor zachęca, abyśmy stali się świadomi, elastyczni i pełni nadziei – aby nasze zachowanie było wzorem dla naszych dzieci. Przede wszystkim wyraża swoje współczucie wobec młodych „władców” panujących w naszych domach i klasach szkolnych. Dzieci te robią wszystko, co jest w ich mocy, aby sobie poradzić. Dr Baker zapewnia nas, że mogę one i będą się lepiej zachowywać, kiedy ich rodzice oraz nauczyciele wezmą sprawy w swoje ręce i zastosują strategie proponowane przez autora.
Carol Kranowitz, autorka książki Nie-zgrane dziecko
W obecnej rzeczywistości dostrzega się wzrost zachowań dewiacyjnych wśród różnych grup wiekowych, co sprawia, że nie maleje zainteresowanie poszukiwaniem skutecznych sposobów ich eliminowania i zapobiegania. [...]W kręgu powyższych, społecznie i pedagogicznie ważnych oraz aktualnych kwestii pozostają zagadnienia resocjalizacji instytucjonalnej młodzieży niedostosowanej społecznie, które są podejmowane przez dra Michała Kranca w niniejszej publikacji. Autor analizuje je pod kątem metodycznym dotyczącym formalno-prawnej organizacji, założeń teoretycznych odnoszących się do poszczególnych obszarów zadaniowych oraz sposobów ich osiągania. [...]Na podstawie dokonanych analiz formułuje także postulat o potrzebie modernizowania i reformowania młodzieżowych ośrodków wychowawczych. Wskazania do proponowanych zmian organizacyjno-metodycznych przedstawia w autorskim opracowaniu, tj. Ramowym rozkładzie dnia pracy resocjalizacyjnej w młodzieżowym ośrodku wychowawczym oraz Podstawie programowej wychowania resocjalizacyjnego dla młodzieżowych ośrodków wychowawczych. [...]Ponadto należy podkreślić, że książka jest poznawczo wartościowa, wyróżnia ją bowiem praktyczna użyteczność dla potrzeb kształcenia i doskonalenia kadr placówek resocjalizacyjnych.Z recenzji dr hab. Danuty Kowalczyk, prof. UO
Kompendium wiedzy diagnostycznej dostosowane do obowiązującej klasyfikacji.Sprawdzony podręcznik, dzięki któremu tysiące klinicystów i studentów zdobyły umiejętności niezbędne do badania niemowląt, dzieci i nastolatków z problemami psychicznymi o różnym charakterze. Objaśniając zarówno sztukę, jak i metodę naukową diagnozowania dziecka, książka ta łączy trafne porady dotyczące przeprowadzania wywiadu z ważnymi informacjami na temat różnorodnych zaburzeń psychicznych i behawioralnych. Opracowanie zostało dostosowane do klasyfikacji DSM-5 oraz ICD-10-CM - zawiera obowiązujące obecnie kody i terminologię. Dodatkowo wzbogacono je o opisy prototypów, zwięźle ukazujące istotę kryteriów DSM-5.Autorzy, prowadząc czytelnika krok po kroku przez proces wstępnego wywiadu, wyjaśniają, jak nawiązać dobrą relację z dzieckiem i rodzicami oraz wydobyć informacje potrzebne do postawienia roboczego rozpoznania. Strategie komunikowania się z dziećmi w różnym wieku z wykorzystaniem zabawek, rysunków, lalek i innych form zabawy zilustrowano przykładowymi transkrypcjami wywiadów, opatrzonymi przypisami. W książce szczegółowo omówiono zaburzenia rozpoznawane zwykle po raz pierwszy w dzieciństwie, jak również zaburzenia teoretycznie typowe dla osób dorosłych, które występują niekiedy u młodszych pacjentów. Kryteria DSM-5 przełożono na prosty, zrozumiały język, zwracając uwagę na różnice rozwojowe dotyczące obrazu klinicznego.Podręcznik uzupełniają uwagi dotyczące kodowania, praktyczne wskazówki potrzebne do przeprowadzenia wywiadu, żywe opisy kliniczne, przykladowy raport pisemny oraz kwestionariusz dla rodziców, z którego można skorzystać w trakcie pracy. To doskonała lektura dla klinicystów, terapeutów i studentów takich specjalności, jak psychologia kliniczna dziecka, psychiatria, poradnictwo, praca socjalna i psychologia szkolna.Znakomite źródło wiedzy zarówno dla doświadczonego, jak i dla początkującego klinicysty. Integracja kryteriów DSM-5 z informacjami na temat rozwoju dzieci i młodzieży czyni tę książkę pozycją jedyną w swoim rodzaju. Może to być wspaniały podręcznik przydatny na każdym kursie dotyczącym diagnozowania dziecka ze względu na dobrą organizację treści, akcentowanie kwestii rozwojowych oraz praktyczne (i interesujące) przykłady kliniczne. Bardzo podobało mi się pierwsze wydanie i często do niego sięgałam - drugie wydanie jest jeszcze lepsze. Każdy klinicysta, który bada lub leczy dzieci, powinien mieć na półce egzemplarz tej książki"".Ellen Braaten, PhD, Zakład Psychiatrii, Massachusetts General Hospital/llarard Medical SchoolTen podręcznik, napisany przystępnym językiem, ma wprowadzić początkujących klinicystów w dziedzinę przeprowadzania wywiadu oraz stawiania diagnozy psychiatrycznej u dzieci i młodzieży. Dwoje wytrawnych psychiatrów dzieli się swoim bogatym doświadczeniem w stosowaniu różnych metod przeprowadzania wywiadu i praktycznym korzystaniu z DSM-5 w pracy z dziećmi na różnych poziomach rozwoju. Ich przejrzysty, pozbawiony żargonu styl pisania ożywiają zapisy rzeczywistych wywiadów klinicznych"".Tom zawiera:Przeprowadzanie wywiadu diagnostycznego z dziećmi i młodzieżąWywiad z informatorami - podstawyStrukturyzacja pierwszego wywiadu z młodym pacjentemPodstawowe informacje na temat rozwojuRóżne typy wywiadów z dziećmi i młodzieżąWstępny wywiad z dzieckiem i rodzicemPisemny raportRozpoznania DSM-5 dotyczące dzieci i młodzieżyNarzędzia diagnostyczneZestawienie rozpoznań według DSM-5Kwestionariusz dla rodziców
Książka praktyczna, napisana w przystępny sposób i wypełniona narzędziami do zastosowania od ręki.
Jeśli szukasz odpowiedzi na pytania:
- Co, gdzie, kiedy, w jaki sposób i w jakiej kolejności mówić dziecku o złości?
- Jak odróżnić problemy w zachowaniu od rzeczywistych zaburzeń?
- Jak zapobiegać wybuchom złości oraz ograniczać wywołane nią straty?
a także:
- Jak poprowadzić trening umiejętności wychowawczych dla rodziców dzieci z problemami w zachowaniu?
… ten poradnik jest właśnie dla Ciebie.
Autorki w prosty i bardzo praktyczny sposób wyjaśniają, w jaki sposób możemy pomóc naszym dzieciom zrozumieć złość i zacząć sobie mądrze z nią radzić. Zamieszczono tutaj programy terapeutyczne, propozycje rozmów, gotowe scenariusze zajęć i karty pracy.
To książka pełna humoru, pomysłów i rzeczywistych doświadczeń, która powinna się znaleźć w bibliotece każdego rodzica, nauczyciela i terapeuty.
Prezentowane ćwiczenia angażują pamięć wzrokową dziecko musi zapamiętać wzór, dokonać jego analizy, a potem syntezy. Dodatkowo rozwijają koordynację wzrokowo-ruchową oraz orientację przestrzenną na płaszczyźnie uczeń, odwzorowując materiał, musi zachowań jego układ, położenie linii i obiektów względem siebie. Jest to zbiór ćwiczeń, których od lat brakowało na rynku wydawniczym w zakresie terapii pedagogicznej. Zestaw 64 ćwiczeń podzielony jest na osiem poziomów, ułożonych ze względu na stopień trudności mierzony liczbą mniejszych elementów we wzorze. Im więcej elementów, tym wzór jest trudniejszy do zapamiętania i odtworzenia.
Polecamy nowe wydanie 2018.Na rynku mamy coraz więcej pozycji dotyczących pracy z dziećmi z ADHD, ale poniższe opracowanie tym się różni od innych, że traktuje młodego człowieka bardziej kompleksowo. Umożliwia dokonanie jego charakterystyki uwzględniając aspekty psychologiczne, zamiłowanie do różnych dziedzin życia i wskazuje na stan psychiczny danego dziecka. Publikacja napisana przystępnym językiem wzbogacona jest kilkunastoma tekstami z różnych dziedzin i własnych obserwacji.Teoria to nie wszystko, najważniejsza jest praktyka i Autorka pragnie się podzielić własnymi spostrzeżeniami wyniesionymi z pracy nauczycielskiej oraz terapeutycznej z dziećmi, młodzieżą, a także dorosłymi.Książka może okazać się pomocna dla przyszłych terapeutów, nauczycieli, pedagogów i rodziców oraz pomoże pogłębić wiedzę tym wszystkim, którzy pragną pomagać innym osobom.Dzięki niniejszej publikacji autorka chciała dowieść, że rysunek nie tylko poprawia komunikacjęmiędzyludzką (przecież żyjemy w świecie znaków, ikon, piktogramów,sygnałów świetlnych, grafiki komputerowej), lecz także dostarcza przyjemności,wyzwalając spontaniczność, pomaga pokonywać przeszkody w rozwoju osobistym, kiedy mamy trudności w wypowiadaniu się, pisaniu. Rysunek wzmacnia często nasze ego, zapewnia poczucie rozwoju, osiągnięcie celu.
Każdego dnia mówię więcej. Materiały edukacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami i trudnościami w komunikacjiKsiążki z serii Każdego dnia mówię więcej mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych
W niniejszej książce omówione zostały różne przedmioty z otoczenia dziecka takie, które dziecko prawdopodobnie widziało, ale może nie znać ich nazwy i zastosowania. Jeśli je zna, utrwali swoją wiedzę. Wśród omówionych przedmiotów są między innymi narzędzia używane w kuchni, przyrządy wykorzystywane w domu, narzędzia ogrodnicze, przyrządy medyczne, narzędzia kreślarskie, przyrządy powiększające. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?