Emocje dziecka 1to nowa książeczka PUS adresowana do dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Może być przydatna także w pracy z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.Głównym celem tej książeczki jest pomoc dzieciom w nauce rozpoznawania emocji własnych i cudzych oraz adekwatnego reagowania na nie. Ma ona także wspierać ich rozwój umiejętności społecznych, które są niezbędne do właściwego odnalezienia się i funkcjonowania zarówno w grupie rówieśniczej, jak również w innych grupach społecznych. Właściwie rozwinięte kompetencje społeczne oraz umiejętność dostrzegania, nazywania i rozumienia własnych emocji są fundamentalne dla ogólnego rozwoju człowieka i mają wielki wpływ na jego relacje z innymi osobami. PUS Emocje dziecka 1Ponieważ nauka przez zabawę jest sprawdzoną metodą nabywania i utrwalania wiedzy, zastosowaliśmy ją i w tej książeczce. Dlatego też zawarte w niej zadania i ćwiczenia mają zróżnicowaną, ale opartą zawsze na zabawie, formę, która w niewymuszony sposób pozwala dzieciom zdobywać wiedzę o emocjach. Ćwiczenia ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności mają formę zarówno obrazkową, obrazkową-tekstową, jak również wyłącznie tekstową. Dzięki nim dzieci: doskonalą umiejętność aktywnego słuchania i rozumienia innych, rozwijają umiejętność nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji, kształtują empatię i zdolność do wczuwania się w emocje innych osób. Książeczka Emocje dziecka 1.można wykorzystywać w ramach edukacji wczesnoszkolnej realizowanej w szkole systemowej, jak również w edukacji domowej. Z pewnością powinna się znaleźć w gabinetach szkolnych pedagogów, a także w gabinetach psychologicznych i terapeutycznych, w których pracuje się z dziećmi.Wśród tytułów dotyczących rozpoznawaniai nazywania emocji polecamy również: książeczkę PUS pt. Emocje i umiejętności społeczne, grę planszową Emocje. Nazywam, rozumiem, wyrażam, grę planszową Odkrycia. Poznać i zrozumieć siebie.
Emocje i umiejętności społeczne 1. Dla przedszkolakówEmocje i umiejętności społeczne 1. Dla przedszkolaków to zupełnie nowy tytuł w kolekcji książeczek PUS. Książeczkę tę kierujemy głównie do dzieci w wieku przedszkolnym. Korzystać z niej mogą również dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, na przykład z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, które często mają trudności z rozpoznawaniem i właściwym reagowaniem na stany emocjonalne i zachowania innych osób.Celem tej książeczki jest pomoc w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności społecznych na tym wczesnodziecięcym etapie.Rozwój emocjonalny dziecka to fundament jego dojrzewania we wszystkich sferach życia. To właśnie zdolności emocjonalne, zwane też kompetencjami społecznymi, odgrywają ogromną rolę w przyszłych osiągnięciach dziecka jako ucznia i osoby dorosłej, jak również mają wielki wpływ na jego relacje z innymi osobami.Dziecko w wieku przedszkolnymjest na etapie intensywnych zmian i rozwoju. Zmienia się m. in. jego sposób postrzegania świata. Zaczyna dostrzegać i coraz lepiej rozumieć rządzące nim zasady i reguły. Coraz bardziej świadomie kontroluje własne zachowania. Coraz częściej potrafi zauważyć emocje drugiego człowieka; rośnie jego empatia i umiejętność właściwego rozumienia zachowań innych osób.Emocje i umiejętności społeczneJak powszechnie wiadomo, najlepszą formą nauki jest zabawa, dlatego ćwiczenia dotyczące rozpoznawania oraz rozumienia emocji własnych i drugiego człowieka, które zamieściliśmy w tej książeczce, właśnie w formie atrakcyjnej zabawy umożliwiają kilkulatkowi nabywanie, jak również doskonalenie umiejętności społecznych. Ćwiczenia te stanowią praktyczną pomoc do prowadzenia zarówno w przedszkolu, jak i w domu zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.Emocje i umiejętności społeczne w systemie PUSKsiążeczka ta jako pierwsza jest w całości poświęcona zagadnieniom związanym z rozpoznawaniem, określaniem i nazywaniem emocji własnych i drugiego człowieka. Ponieważ to książeczka skierowana do dzieci młodszych, to opiera się wyłącznie na ćwiczeniach i zagadkach obrazkowych, w których często wykorzystywane są tak obecnie popularne i powszechnie w komunikacji stosowane emotikony czy - mówiąc inaczej - emoznaki. Wszystkie ćwiczenia należy rozwiązywać stosując zestaw kontrolny PUS. Rozwiązując ćwiczenia, dziecko jednocześnie układa klocki w zestawie kontrolnym, aby pod koniec pracy móc samodzielnie sprawdzić, czy udzieliło poprawnych odpowiedzi. Prawidłowo ułożony wzór kontrolny jest dla dziecka informacją, że ćwiczenie zostało rozwiązane dobrze, a tym samym jest doskonałą motywacją do sięgania po kolejne zadania.Nowa książeczka PUSznajdzie zastosowanie zarówno w edukacji przedszkolnej, jak i w edukacji domowej. Powinna też znaleźć się w gabinetach pedagogów, psychologów i terapeutów pracujących z dziećmi młodszymi oraz z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.W przygotowaniu jest również książeczka dotycząca emocji i kompetencji społecznych dla dzieci starszych.Przypominamy, żerozwój emocjonalny dzieci młodszych doskonale wspiera również znana i ceniona gra planszowa z naszego asortymentu Odkrycia. Poznać i zrozumieć siebie.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?