Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Recenzowana publikacja wpisuje się szeroko w nurt rozważań pedeutologicznych refleksji nad nauczycielską profesją, która w ostatnim czasie coraz częściej stanowi przedmiot badań w pracach wielu naukowców. Dokonujący się na naszych oczach proces transformacji, zmian w łonie edukacji, często o charakterze niekontrolowanym, pociąga za sobą ewolucję społecznej roli nauczyciela. Jej konsekwencją jest konieczność modyfikacji teorii i praktyki kształcenia kandydatów do zawodu nauczyciela. Chodzi zatem o nowe spojrzenie na pełnione przez nauczyciela funkcje, posiadane przez niego kompetencje, realizowane role i za-dania. Splot rozważań prowadzonych wokół społecznych oczekiwań wobec nauczyciela, przeobrażeń jego zawodowych funkcji, posiadanych kompetencji i dążeń w kierunku postępującej profesjonalizacji wyznacza problematykę pierwszej części recenzowanej książki. Część druga poświęcona jest nauczycielskim działaniom o charakterze edukacyjno-artystycznym i stanowi swoiste dopełnienie oraz rozwinięcie wątków i analiz wcześniej prezentowanych. Zamieszczone w tej części opracowania teksty uwypuklają szczególną rolę nauczyciela w procesie edukacji artystycznej, eksponują dodatkowe kwalifikacje niezbędne do jej pełnienia, a także ujawniają specyficzne problemy związane z kształceniem tej grupy nauczycieli.- z recenzji wydawniczej dr hab. Aliny Górniok-Naglik, prof. MUP
Prezentowana praca stanowi jedną z nielicznych prac pedagogicznych poświęconych w całości rodzinie polskiej w kulturze realnego socjalizmu, ze szczególnym uwzględnieniem lat 60. i 70. Badając rodzinę w tym okresie, przyjęto założenie mówiące o trudnej sytuacji rodziny pod względem kulturowym, w tym także społeczno-psychologicznym, co wywierało wpływ na jej postrzeganie i wartościowanie w świadomości społecznej oraz określało możliwości rozwojowo-wychowawcze. Rodzina przez kilkadziesiąt lat trwania realnego socjalizmu znajdowała się w warunkach swoistego dualizmu kulturowego będącego przejawem konfliktu i niespójności systemu aksjonormatywnego występującego w kulturze PRL.Dualizm ten polegał na funkcjonowaniu społeczeństwa w dwóch warstwach równocześnie, tj. w: 1) warstwie reguł oficjalnych (tworzonych przez propagandę, indoktrynację ideologiczną, edukację) oraz w 2) warstwie reguł nieoficjalnych (czyli spontanicznych działań adaptacyjnych i obronnych stosowanych wobec narzuconych odgórnie warunków życia).W niniejszej pracy warstwy te określone zostały - za Janem Lutyńskim - jako oficjalna nadrzeczywistość i codzienna rzeczywistość. W pierwszej obowiązywało rodzinę funkcjonowanie zgodne z zasadami realnego socjalizmu, marksistowską koncepcją rodziny i wymogami propagandy, a w drugiej życie według realiów codzienności, czyli w warunkach niedoborów, bylejakości, tymczasowości i braku nadziei na zamianę (czyli w warunkach przetrwania). Każda z tych warstw rządziła się innymi prawami, regułami, posiadała odrębną wizję świata, a nawet posługiwała się odmiennym językiem. Równoczesne funkcjonowanie w tych dwóch rzeczywistościach rodziło liczne sytuacje trudne pod względem psychologicznym (tj. sytuacje konfliktowe, przeciążenia, deprywacji, zagrożenia) i prowadziło do kryzysów, wypaczeń w sferze psychicznej, poznawczej, moralnej, jak również kształtowało postawy bierne i uległe. W takim kontekście społeczno-kulturowym rodzina polska zmuszona była pełnić swoje role i funkcje jako środowisko życia, rozwoju i wychowania człowieka. Chcąc lepiej poznać jej możliwości rozwojowo-wychowawcze w kulturze realnego socjalizmu postanowiono zdiagnozować środowisko społeczno- wychowawcze rodziny propagowane na łamach prasy socjalistycznej oraz występujące w codziennym życiu. Badając te dwa obszary kultury, starano się dowiedzieć i porównać, jaki sens i znaczenie nadawano rodzinie, małżeństwu, rolom małżeńsko-rodzinnym kobiety oraz posiadaniu i wychowywaniu dziecka w tych dwóch odrębnych rzeczywistościach, z których pierwsza, oficjalna nadrzeczywistość miała być wzorcem dla codziennej rzeczywistości i z czasem ją zastąpić oraz występujących między nimi podobieństwach, różnicach, jak również wpływie na zachowania ludzi. Celem badań było zatem pokazanie modelu i wzoru ( w ujęciu A. Kłoskowskiej) ówczesnej rodziny, czyli rodziny jako projektu ideologiczno-propagandowego i rodziny - wytworu codziennej rzeczywistości. W obydwu ujęciach dążono do uchwycenia właściwości rodziny jako środowiska społeczno-wychowawczego, postrzeganego w kategoriach systemowych, dynamicznych, obiektywnych i subiektywnych.Badaniami objęto trzy grupy zagadnień, tj:1) codzienność jako kontekst życia i rozwoju rodziny w socjalistycznej rzeczywistości,2) dyskurs ideologiczno-propagandowy zawarty w prasie kobiecej i przekazywany w nim model rodziny socjalistycznej;3) funkcjonowanie rodziny ( małżeństwa, rodzicielstwa, dziecka) w codziennej rzeczywistości (miejskiej i wiejskiej).
Znów rozumiem! Ćwiczenia logopedyczne dla osób po udarze powstały z myślą o osobach dorosłych mających problemy z rozumieniem mowy. To praktyczna pomoc w usprawnianiu sfery językowej, rozumienia relacji logicznych, czasowych i przyczynowo-skutkowych.Publikacja zawiera:- 50 tekstów dotyczących konkretnych, rzeczywistych sytuacji z codziennego życia,- pytania do tekstów - zamknięte (dla osób, które potrafią odpowiedzieć ""tak""/""nie"") oraz otwarte,- odpowiedzi do pytań.Pomoc będzie wsparciem dla:- logopedów pracujących z chorymi po udarze,- terapeutów osób z chorobami neurodegeneracyjnymi i zaburzeniami poznawczymi,- rodzin, które chcą pracować z pacjentem w domu.Znów rozumiem! Ćwiczenia logopedyczne dla osób po udarze do kupienia również w wersji audio. Nagrania umożliwiają samodzielną pracę oraz wsparcie funkcji słuchowych w terapii.
Tomasz Adam Pruszak zaprasza czytelników do barwnego świata polskiego ziemiaństwa. Autor opisuje kodeks postępowania, etykietę i styl życia charakterystyczne dla polskich szeroko pojętych sfer ziemiańsko-arystokratycznych w okresie przedwojennym, ale także stara się odnieść do współczesności. Pokazuje, czym w istocie był zbiór dobrych manier, wpajanych od dziecka kolejnym pokoleniom. Objaśnia między innymi, jak się do siebie zwracano i na czym polegała sztuka uprzejmej konwersacji czy korespondencji. Odsłania zapomniane dziś tajniki wyglądu i garderoby, omawia zasady zachowania przy stole, jego nakrycia oraz przebiegu posiłków. Opis tradycyjnie urządzonych wnętrz czy używanych pojazdów wprowadza czytelnika w towarzyszący ziemianom entourage. Książka Ziemiański savoir-vivre to kolejna publikacja autora poświęcona obyczajowości polskiego ziemiaństwa.Niewątpliwą zaletą opracowania jest materiał ilustracyjny - bogaty wybór archiwalnych zdjęć, malarstwa, a także zbiór XIX-wiecznych rycin.
Pamiętacie bestsellerowe Lekcje Madame Chic Jennifer L. Scott? Od ich publikacji minęło kilka lat, a Jennifer została mamą czwórki dzieci - Arabelli, Georginy, Williama i Thomasa. Macierzyństwo zainspirowało ją do napisania nowego bestsellerowego poradnika.Dobre maniery bez nudy! Uczymy się, bawiąc. Razem dzieci, rodzice oraz dziadkowie.Czy da się utrzymać porządek w pokoju dłużej niż przez jeden dzień? Jak się wyrażać, gdy ogarnia nas złość? Co robić, kiedy poznajesz kogoś nowego? A zachowanie przy stole? Dbałość o higienę i zdrowie? Pytań jest wiele, a wszystkie niezwykle ważne.Zabawa i śmiech łączą pokolenia. Dzieci oraz ich dorośli opiekunowie wspólnie spędzają czas na poznawaniu zasad savoir-vivre'u czytają, piszą listy, śpiewają, rymują, gotują i zajmują się domowymi zwierzętami... I kto powiedział, że dobre maniery to coś trudnego?Mądre wskazówki, proste objaśnienia zasad kulturalnego zachowania, a także angażujące gry i wyzwania zawarte w tej wyjątkowej książeczce sprawią, że nasze dzieci staną się wdzięczne i radosne, a przy tym będą potrafiły odnaleźć się w każdej sytuacji.Dzieciństwo to fascynujący okres. Dzieci wciąż uczą się nowych rzeczy i przeżywają coraz to nowe przygody. Czasami jednak mają pod górkę, bo muszą się dopasować do świata, który rządzi się swoimi prawami. Dzięki tej książeczce dzieci znajdą odpowiedzi na mnóstwo pytań. (...) Będą mogły zastosować je w praktyce, a wtedy na spotkanie z kolejnymi przygodami wyruszą z radością i jeszcze odważniej niż do tej pory.Jennifer L. Scott - autorka bestsellerowych poradników na temat stylu życia oraz wychowania dzieci. Prowadzi popularny blog lifestylowy Daily Connoisseur. Z mężem Benem i czwórką dzieci dzieli swój czas między południową Kalifornię i Anglię.
„Główny problem surdopedagogiki i surdologopedii zawiera się w pytaniu: w jaki sposób pomóc dziecku z uszkodzonym słuchem przyswoić język wspólnoty społecznej, w której przyszło na świat? Uszkodzenie słuchu stanowi bowiem barierę, która blokuje naturalny proces przyswajania języka w toku komunikowania się z osobami najbliższymi – rodzicami, rodzeństwem, krewnymi, wychowawcami i nauczycielami. Poszukiwanie dróg prowadzących do pokonania tej bariery stanowi motywację większości prac badawczych i programujących dotyczących rehabilitacji oraz edukacji dzieci i młodzie-ży z uszkodzeniami słuchu. Niniejsza publikacja stanowi próbę uzupełniania luki w badaniach nad normalizacją przebiegu procesu nabywania języka i mowy dzieci w sytuacji trudnej, tj. uszkodzenia słuchu. […] Współczesne metody wychowania językowego niesłyszących, tj. metody audytywno-werbalne, oralne, metoda fonogestów, system językowo-migowy, komunikacja totalna i bilingwizm, zwiększają dostępność do języka, ale nie dają pełnego do niego dostępu. Słabo słyszalne elementy strumienia mowy nie są wychwytywane i wymagają specjalnych zabiegów kształcących kompetencję gramatyczną, w szczególności morfologię i składnię […]”.
Ze Wstępu
Dla dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu zwykłe codzienne sytuacje w szkole czy w domu często stanowią nieustające źródło lęku. To on jest jedną z przyczyn gniewu, frustracji, a nawet agresji. Negatywnie wpływa też na umiejętności społeczne dziecka, jego zdolności zapamiętywania i koncentrację. Czy można temu zaradzić?Christopher Lynch, psycholog kliniczny z ponaddwudziestoletnią praktyką, w przystępny sposób tłumaczy, jak rozpoznać, czy dziecko odczuwa lęk, oraz wyjaśnia, jakie sytuacje powodują jego nasilenie. Autor szczegółowo omawia pięć głównych czynników będących źródłem lęku. Praktyczne zalecenia, które proponuje w każdym rozdziale, pomagają dziecku uspokoić ciało i umysł oraz uczą umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.Poradnik Lęk u dzieci ze spektrum autyzmu stanowi wsparcie dla rodziców, nauczycieli i terapeutów w pracy nad opanowaniem lęku. Jest również pomocny w łagodzeniu jego skutków i odblokowywaniu potencjału drzemiącego w młodym człowieku.Dzięki tej książce:Nauczysz się rozpoznawać objawy lęku u dziecka.Dowiesz się, jak zidentyfikować sytuacje, które nasilają lęk.Poznasz pięć najważniejszych czynników będących źródłem lęku.Nauczysz dziecko zarządzania lękiem.Zachęcisz dziecko do rozwijania mocnych stron.Christopher Lynch jest amerykańskim psychologiem klinicznym specjalizującym się w leczeniu stresu i lęku u dzieci. Obecnie sprawuje funkcję dyrektora oddziału pediatrycznej medycyny behawioralnej w szpitalu dziecięcym Goryeb, gdzie prowadzi Aspirations program nauki zarządzania życiem adresowany do dzieci autystycznych. Doktor Lynch ma ponaddwudziestoletnie doświadczenie w pracy z młodymi pacjentami. Do jego głównych celów należy rozwijanie u dzieci umiejętności, dzięki którym będą z powodzeniem radzić sobie w życiu.
W lesie. Zeszyt zadań to zbiór zadań edukacyjnych dla najmłodszych, m.in.: łamigłówek, rebusów, kolorowanek, labiryntów, krzyżówek. Zeszyt zadań przez zabawę pomoże rozwinąć u dziecka spostrzegawczość, kreatywność, logiczne myślenie, koncentrację i przygotuje je do rozpoczęcia procesu edukacji wczesnoszkolnej.
Jak i co czytać dzieciom, by lektura miała najlepszy wpływ na ich zdolność percepcji, empatię, refleks, rozwijała ich umiejętności interpersonalne i kształtowała charakter? Książka Ireny Koźmińskiej, założycielki i prezesa Fundacji ABCXXI Cała Polska czyta dzieciom, inicjatorki sławnej kampanii społecznej, i Elżbiety Olszewskiej, dyrektor programowej Fundacji, to wyczerpujące kompendium aktualnej wiedzy na temat czytania w młodym wieku i roli, jaką pełni ono w kształtowaniu osobowości człowieka. Jest to zrazem praktyczny poradnik dla rodziców, którzy chcą zadbać o jak najlepszy rozwój swoich dzieci.Książka Wychowanie przez czytanie zawiera niezbędną wiedzę o roli, jaką czytanie dzieciom odgrywa w procesie ich rozwoju i edukacji. W dobie mediów wychowanie dzieci na miłośników czytania wymaga zaangażowania dorosłych. Samo mechaniczne czytanie dziecku nie wystarczy ważne jest, by wiedzieć, co, jak i komu czytać. I jak uczyć czytania. Czytajmy więc mądrze. Praktyczne rady zawarte w tej książce pomogą Państwu w wychowaniu dzieci na czytelników ludzi wykształconych, dobrych i szczęśliwych, którzy żyją nie tylko lepiej i ciekawiej, ale nawet dłużej.Dorota Zawadzka, psycholog, telewizyjna SupernianiaCzytanie dzieciom wartościowych książek, rozmowa o ich treści, kształtowanie potrzeby i nawyku czytania jest warunkiem rozwoju krytycznego myślenia, mądrości życiowej, wyobraźni i wrażliwości moralnej. To droga do uczestnictwa w kulturze i jej współtworzenia. Umiejętność korzystania z tekstów pozwala radzić sobie z koniecznością wielokrotnej zmiany naszych dróg zawodowych i życiowych. Dlatego program Cała Polska czyta dzieciom i książka Wychowanie przez czytanie mają ogromną wartość.prof. Zbigniew Kwieciński, przewodniczący Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego
Co zrobić, aby dziecko pokochało czytanie? Czytać mu? Okazuje się, że nie tylko! Małgorzata Swędrowska, popularyzatorka literatury dziecięcej i twórczyni koncepcji czytania wrażeniowego pokazuje, jak chłonąć książki wszystkimi zmysłami. Od tego, jak będą wyglądały pierwsze doświadczenia z książką, zależy to, czy dziecko w przyszłości spojrzy przychylnym okiem na biblioteczne półki. Pokażmy mu więc, jak można się bawić książką!Nieoceniona pomoc zarówno dla rodziców dbających o dobre doświadczenia dziecka z książkami, jak i dla nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Mnóstwo pomysłów na zabawy, również ruchowe, w których główną rolę odgrywa książka od pierwszej do ostatniej strony. Ilustracje, treść, forma wszystkim można się bawić!
Praca ta jest na pewno bardzo interesującą pozycją dydaktyczną. Składa się z kilkudziesięciu tematów stanowiących osobne jednostki lekcyjne, zawierające obok treści historycznych elementy gramatyki, ortografii i wymowy.
Prezentowana książka zawiera zadania, których celem jest rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych. Dziecko, wykonując ćwiczenia, doskonali percepcję wzrokową, spostrzegawczość, koordynację wzrokowo-ruchową, a także umiejętność planowania ruchu. Oprócz tego w trakcie wykonywania zadań uczy się cierpliwości, trenuje zdolność koncentracji oraz uważność.Celem każdego ćwiczenia jest narysowanie na matrycy figury identycznej z tą zamieszczoną na dole strony.
Najprostsze wierszyki powstały z myślą o dzieciach z trudnościami w mówieniu, a także ich rodzicachi opiekunach. Są atrakcyjnym materiałem do nauki mówienia, ale też punktem wyjścia do rozmowy o osobach,rzeczach, czynnościach i nie tylko. Pomogą dzieciom w odkrywaniu radości, jaką niesie mowa i dialog.
Najnowsza książka Eline Snel, autorki „Uważności i spokoju żabki” i „Mojej supermocy”, tym razem dla rodziców dzieci od 18 miesięcy do 4 lat. Oczywiście z nagraniami dla rodziców i ich maluchów.
Dziecko w wieku od 18 miesięcy do 4 lat nie nauczy się jeszcze medytować. Można jednak nauczyć je:
zauważać to, co dzieje się w jego ciele,
zauważać to, co dzieje się w jego głowie,
relaksować się,
lepiej spać.
Od 3 roku życia można zacząć pierwsze ćwiczenia wprowadzające w uważność (jak test spaghetti i zwracanie uwagi na oddech).
Jak wiadomo, dziecko uczy się przez naśladowanie. Nie ma innej możliwości, jeśli pragniemy nauczyć dziecko uważności – sami musimy ją praktykować, to znaczy umieć wracać uwagą do tu i teraz oraz do ciała i oddechu.
Nie zawsze jest to łatwe, bo rola rodzica bywa stresująca, a porady i wytyczne, jakie otrzymują młodzi rodzice, często sprzeczne ze sobą. To dlatego ta książka uczy rodziców i dzieci świadomości ich emocji i praktyki uważności. Uczy trudnej sztuki bycia uważnym rodzicem i proponuje ćwiczenia takie jak masaże i zabawy z najmłodszymi.
„Uważność małej żabki” to książka, która uczy dzieci i rodziców uważności, harmonii i zaufania.
Nagrania
MEDYTACJE DLA DZIECI
1. Orzeźwiający masaż: Ćwiczenie na pobudzenie, od 2 roku życia (3,5 min.)
2. Domek pluszaków: Ćwiczenie wyobraźni, by poczuć się bezpiecznie, od 3 roku życia (3 min.)
3. Dobranoc, od 3 roku życia (3 min.)
OPOWIADANIA MEDYTACYJNE DLA DZIECI
4. Oddech małej żabki. Opowieść o świadomości oddechu, od 3 roku życia (3 min. 15 s)
5. Specjalne miejsce w moim sercu. Opowieść dodająca pewności siebie, od 3 roku życia (2 min.)
6. Tajemnica śpiącego zwierzątka. Opowieść na lepszy sen, od 2 roku życia (3 min.)
MEDYTACJE DLA DOROSŁYCH
7. Świadomy oddech (11 min. 30 s)
8. Zatrzymaj się i usłysz siebie (9 min.)
9. Pomoc w rodzicielskim stresie (12 min. 30 s)
10. Dbam o swoje ciało (9 min. 30 s)
11. Być życzliwym dla siebie i dla innych (10 min.)
Głosu użyczyła Agnieszka Marszałek (Akademia Uważności)
Książka Samodzielne życie z autyzmem to poradnik przeznaczony dla nastolatków i młodych dorosłych ze spektrum autyzmu, którzy przygotowują się do nowych wyzwań codzienności. Publikacja przyda się także czytelnikom w średnim wieku i starszym, którzy mają trudności w odczytywaniu niewerbalnych sygnałów społecznych, niezależnie od tego, czy otrzymali oni diagnozę, czy też nie. Osoby z ASD znajdą tu przystępny zestaw wskazówek, dzięki którym zadania dorosłego życia będą o wiele łatwiejsze.
Ilustrowany przewodnik z klapkami, pod którymi kryje się mnóstwo ciekawostek i faktówo funkcjonowaniu ludzkiego ciała z zewnątrz.Nasze organizmy są niczym sprawnie działające fabryki: pobierają z zewnątrz substancje niezbędne im do prawidłowego funkcjonowania, a pozbywają się wszystkiego, czego nie potrzebują. Mali czytelnicy dowiedzą się między innymi, jak działają oczy, uszy, zmysł węchu? Albo dlaczego musimy oddychać, aby żyć?Kolekcja Ciało człowieka obejmuje dwa tomy: Ciało człowieka. Co się dzieje na zewnątrz i Ciało człowieka. Co się dzieje w środku.
Ilustrowany przewodnik z klapkami, pod którymi kryje się mnóstwo ciekawostek i faktówo funkcjonowaniu ludzkiego ciała od wewnątrz.Na małych czytelników czeka fascynująca podróż w głąb ludzkiego organizmu. Krok po kroku dowiedzą się, jak to wszystko działa. Co to za rzeka rozprowadza po organizmie różne substancje? Jak udaje się utrzymać wyprostowaną postawę? Co sprawia, że możemy się poruszać?Kolekcja Ciało człowieka obejmuje dwa tomy: Ciało człowieka. Co się dzieje na zewnątrz i Ciało człowieka. Co się dzieje w środku.
Publikacja ""Do czytania już tuż, tuż. Rozwijanie gotowości do nauki czytania i pisania"" przeznaczona jest przede wszystkim dla dzieci, które przygotowują się do nauki czytania i pisania. Przyda się również uczniom, którzy z różnych powodów mają kłopoty z nauką tych niezwykle ważnych umiejętności. Przedszkolaki i uczniowie mogą wykonywać ćwiczenia zawarte w publikacji zarówno pod kierunkiem nauczyciela, jak i w domu, pod okiem osoby dorosłej. Zestaw składa się z 99 kart z ćwiczeniami oraz zeszytu. Na zadania związane z literami, dwuznakami i trójznakiem poświęcono 88 kart. Umieszczone na nich ćwiczenia mają na celu rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i sprawności grafomotorycznej, rozwijanie uwagi i pamięci wzrokowej, naukę pisania danej litery, a także usprawnianie motoryki małej. Pozostałe 11 kart zawiera zadania rozwijające przede wszystkim analizę fonemową oraz utrwalające znajomość małych drukowanych liter.
Zabawy słowno-ruchowe z trzylatkami. Na cztery pory roku to kontynuacja zabaw zawartych w publikacjach Zabawy słowno-ruchowe z niemowlakami, Nowe zabawy słowno-ruchowe z niemowlakami i Zabawy słowno-ruchowe z dwu- i trzylatkami. Świat maluszka. Wierszyki są świetnym sposobem na wsparcie rozwoju malucha na różnych płaszczyznach. Poprzez rytm, rym, intonację kształcą świadomość dźwiękową mowy, wspomagają rozwój mowy czynnej i biernej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, naśladownictwa ruchów innej osoby. Rymowanki kształtują umiejętność obdarzania drugiej osoby uwagą, pozwalają rozwijać orientację przestrzenną w schemacie ciała oraz w przestrzeni, doskonalą pamięć wzrokową i słuchową, pomagają w nawiązywaniu kontaktu z drugą osobą, ułatwiają przełamanie nieśmiałości, rozwijają inwencję twórczą, respektują naturalną potrzebę ruchu dziecka, dostarczają przy tym dużo radości i śmiechu, wprawiając dziecko w pogodny nastrój.
Podręcznik został napisany z myślą o studentach i nauczycielach, którzy powinni posiadać podstawową wiedzę dotyczącą biologicznego rozwoju człowieka oraz jego funkcjonowania w społeczeństwie. Przedstawiony podręcznik skupia uwagę na wiedzy o rozwoju dziecka w wieku 0-6 lat (albo inaczej od urodzenia do ukończenia 6. roku życia), bazując na najnowszych odkryciach naukowych dotyczących biomedycznych podstaw rozwoju. Wiedza ta jest niezbędna do organizacji procesu wspomagania rozwoju, wychowania, edukacji i terapii najmłodszych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?