Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-białych przeznaczonych do pracy z dziećmi;- Gotowe narzędzie do pracy terapeutycznej i profilaktycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym;- Karty dostosowane są do wieku i możliwości poznawczych dzieci;- Treści ujęte w atrakcyjnej formie graficznej, są niezwykle prostym sposobem pomocy uczniom w uświadomieniu sobie własnych przekonań poznawczych, stanów emocjonalnych czy zachowań;- Karty będące propozycją pomocy w pracy nad rozwojem kompetencji emocjonalnych w oparciu o cztery podstawowe emocje, takie jak: SMUTEK, STRACH/LĘK I ZŁOŚĆ czy RADOŚĆ. Znajdują się w niej także karty przydatne do wspierania rozwoju pozytywnych postaw społecznych i dotyczą ZACHOWAŃ PROSPOŁECZNYCH, takich jak: DZIĘKOWANIE, PROSZENIE, POMAGANIE, ZAPRASZANIE DO ZABAWY, POCIESZANIE I DZIELENIE SIĘ. Uzupełnieniem kart pracy jest książka pt. Emocje komunikacja akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Każdy rodzic wysyłając dziecko do szkoły wyposaża go w plecak, który pomieści książki, zeszyty, piórnik, a nawet drugie śniadanie. Z pewnością każdy rodzic chciałby też umieścić w plecaku dziecka pewne kompetencje i umiejętności, takie jak: poczucie wartości, dobre relacje z rówieśnikami, adekwatną samoocenę, zdolność wyrażania emocji, umiejętność rozwiązywania konfliktów, asertywność, czy motywację do nauki. Większość rodziców może nawet myśli, że ich dziecko to wszystko potrafi, ale z biegiem czasu zaczynają dostrzegać, że ich oczekiwania nie pokrywają się z rzeczywistością. Również dla dziecka konfrontacja ze szkolnymi obowiązkami może okazać się zbyt trudna. Powstanie programu profilaktyczno-terapeutycznego dla uczniów w młodszym wieku szkolnym jest odpowiedzią na coraz częściej widoczne przez specjalistów problemy w zakresie kompetencji społecznych i emocjonalnych dzieci, zwłaszcza tych rozpoczynających edukację na etapie szkolnym. Wiele z proponowanych scenariuszy mogą wykorzystać specjaliści w pracy terapeutycznej z dziećmi o specyficznych potrzebnych edukacyjnych. Założeniem programu była realizacja scenariuszy w pracy grupowej dzieci, natomiast Autorki zachęcają także do wykorzystywania pomysłów i materiałów zawartych w książce także do pracy indywidualnej (np. w pracy z emocjami, czy samooceną). Scenariusze można realizować zarówno stacjonarnie, w klasie szkolnej, jak również podczas spotkań grupowych online, które w obecnym czasie stały się naturalną zastępczą drogą komunikacji i podtrzymywania relacji interpersonalnych. W dzisiejszym świecie, bogatym w nowe technologie i łączność cyfrową niejednokrotnie obserwuje się paradoksalnie trudności w relacjach międzyludzkich. Dzieci, które najpierw wybierały autoizolację pod wpływem fascynacji telefonem, Internetem, światem wirtualnym, obecnie są jeszcze mocniej na nią skazane przez problemy związane z pandemią, jaka ogarnęła cały świat. Ogromnego znaczenia nabiera zatem opanowanie przez dzieci od najmłodszych lat umiejętności pracy w zespole, radzenia sobie z własnymi emocjami, postawy asertywności czy nabycie kompetencji rozwiązywania konfliktów. Uzupełnieniem książki są karty pracy pt. Trening umiejętności emocjonalnych i społecznych dzieci. Karty terapeutyczne i karty pracy.
Publikacja pomaga w rozwijaniu kompetencji społecznych uczniów i rozumieniu przez nich emocji własnych i emocji innych osób.Jest wsparciem dla nauczycieli uczniów mających problem ze sferą emocjonalno-społeczną, szczególnie dla nauczycieli pracujących z uczniem ze spektrum autyzmu, a także dla nauczycieli prowadzących trening umiejętności społecznych.Materiał jest dostosowany do wieku ucznia i pozwala na zindywidualizowanie zajęć w grupie. Różnorodne zadania oraz zaproponowane treści, a także atrakcyjny materiał zdjęciowy i graficzny sprawiają, że trudne zagadnienia stają się wyzwaniem, tematem do własnych przemyśleń i dyskusji w gronie kolegów, przyjaciół i bliskich.
Książeczka dla dzieci w wieku przedszkolnym i początkowych klas szkoły podstawowej. Poprzez zabawę i naukę, książka ta pomaga maluchom odkryć radość z pisania i rozwijać umiejętności językowe w sposób przyjemny i atrakcyjny.
Nauczyciele kształcenia zintegrowanego znajdą w tej książcedoskonałe narzędzie do zorganizowania małych i większych przedstawień teatralnych w klasach IIII szkoły podstawowej. Książka zawieraz jednej strony cztery scenariusze atrakcyjnych do wystawienia sztukteatralnych, a z drugiej wskazówki praktyczne dla nauczycieli i małychaktorów. Scenariusze są napisane prostym językiem, dostosowanymdo percepcji dziecięcego odbiorcy. Charakteryzują się barwną, żywąakcją, są pełne humoru i ciepła. Sztuki teatru dziecięcego Marii Kownackiej wielkiej mistrzyni gatunku mogą być przedstawiane w najskromniejszych warunkach scenicznych może to być zarówno scenakukiełkowa, jak i żywy plan. Każdy scenariusz jest opatrzony wstępemzawierającym: uwagi inscenizacyjne, omówienie postaci, wskazówki reżyserskie i opisy kostiumów.Lektura pomocnicza dla klas IIII szkoły podstawowejSłowo o autorze: Maria Kownacka (18941982) zadebi
Oddana do rąk czytelników monografia ma na celu zaprezentowanie teoretycznych i praktycznych eksploracji przestrzeni wychowawczych, edukacyjnych, profilaktycznych i korekcyjnych prowadzonych przez autorów poszczególnych artykułów. Teksty powstały z chęci ugruntowania poruszanych w nich teoretycznych zagadnień oraz doskonalenia praktyki edukacyjnej w placówkach szkolnych, opiekuńczo-wychowawczych, a także w obszarach resocjalizacyjnych. Skupiają się wokół rozpoznania codzienności szkoły jako źródła wyzwań dla współczesnego nauczyciela, analizowania problematyki edukacyjnej i resocjalizacyjnej w kontekście przemian europejskich, jak również dostosowania praktyki edukacyjnej, opiekuńczo-wychowawczej, profilaktycznej i resocjalizacyjnej do oczekiwań dzisiejszego świata. Książka składa się z dwóch części. Pierwsza koncentruje się na aspektach pedeutologicznych i historycznych, druga zaś traktuje o przestrzeniach resocjalizacyjnych. Drugą część resocjalizacyjną przedstawianej publikacji rozpoczynają teksty o tematyce penitencjarnej.Monografia została przygotowana na bazie tekstów prezentujących aspekty realizowanych projektów badawczych, których osnową jest problematyka temporalna w pedagogice zainspirowana licznymi dyskusjami. W publikacji uwzględniono trzy aspekty przestrzeni temporalnych: pedeutologiczny, historyczno-pedagogiczny i resocjalizacyjny. Dlatego też kierujemy ją do szerokiego grona czytelników zajmujących się pedagogiką w ujęciu teoretycznym, jak również praktycznym.
Pisanie literek, odkrywanie nowych słów i wykonywanie działań matematycznych może być świetną zabawą. Dzięki użyciu ścieralnego pisaka dziecko będzie ćwiczyło pisanie i doskonaliło swoje umiejętności. Czynności może powtarzać wielokrotnie, aż do osiągnięcia pełnej biegłości.
Tytuły z tej serii:
Uczę się pisać Duże litery
Uczę się pisać Angielskie słówka
Uczę się pisać Liczby od 1 do 40
Uczę się pisać Małe litery
Moje pierwsze działania Mnożenie
Moje pierwsze działania Dodawanie
Moje pierwsze działania Odejmowanie
Kosmiczna przygoda
Opieka nad szkrabami to coś wspaniałego! Ale czyczasemNie masz bladego pojęcia, co robić z dziećmi?Godzinami przygotowujesz jakieś skomplikowane edukacyjne zadanie tylko po to,by wykonać je potem samemu?Z rezygnacją po raz kolejny sadzasz dzieciprzed telewizorem?Jeśli tak, to ta książka jest właśnie dlaciebie!To zbiór ponad 150 prostych i sprawiających mnóstwo frajdyaktywności, które przygotujesz w nie więcej niż 5 minut, a potem równie szybkopo nich posprzątasz.To doskonała książka zarówno dla dorosłych bowreszcie zaznają chwili upragnionego spokoju jak i dla dzieci, które będą sięświetnie bawić, a jednocześnie rozwijać umiejętności z zakresu motoryki,czytania i liczenia, zupełnie nie zdając sobie z tego sprawy. Zabawyprzeznaczone są dla maluchów w wieku od roku do pięciu lat, ale chętnie biorą wnich udział również starsze dzieci.Mama na 5. Przybij piątkę to istnakopalnia pomysłów na satysfakcjonującerodzicielstwo.
Harmonijny Rozwój Nowe wydanie
to pomoc dydaktyczna dla nauczycieli wychowania przedszkolnego, “zerówek” (zarówno przedszkolnych jak i szkolnych) oraz dla pierwszych i drugich klas edukacji wczesnoszkolnej. To nauka przez zabawę – gry i ćwiczenia umożliwiają dzieciom zarówno współdziałanie i ruch, jak i ćwiczenie koncentracji uwagi czy małej grafomotoryki. Służą też m.in. do rozwijania umiejętności liczenia i porównywania, umiejętności językowych w zakresie słownictwa i zdolności abstrahowania i budowania świadomości ekologicznej. Ćwiczą też percepcję wzrokową, spostrzegawczość, koordynację wzrokowo-ruchową i uczą współpracy w grupie. W programie w unikalny sposób wykorzystano funkcję wielodotyku (multitouch) tablicy interaktywnej, dzięki czemu rysowanie i korzystanie z tablicy jest możliwe przez kilkoro dzieci jednocześnie.
Harmonijny rozwój zestaw zawiera:
pendrive z 24 interaktywnymi grami (przystosowanymi do zespołowego wykorzystania na tablicy multimedialnej),
96 karty pracy do kopiowania (w niektórych zestawach dodano pojedyncze karty kolorowe, jednak znajdujące
się na nich ćwiczenia powinno bez problemu dać się przeprowadzić także gdy do dyspozycji mamy wyłącznie czarno-białe ksero)
przeznaczone do pracy indywidualnej,
8 gier wykonanych z kartonów o dużym formacie, do zabawy na dywanie, do wykorzystania przez całą klasę lub duże grupy dzieci,
poradnik metodyczny.
Seria Harmonijny Rozwój to 7 tytułów:
Twórczość i konstrukcje
Zmysły i ruch
Poznawanie i rozumienie
Liczenie i porównywanie
Słowa i znaki
Przyroda i czas
Ekologia i środowisko
Święta i zwyczaje
Książka zawiera scenariusze zajęć żłobkowych, programy profilaktyczne i zalecenia do pracy w żłobku.Publikacja stanowi ważny głos w toczącej się wciąż dyskusji na temat standardów opieki i wychowania małego dziecka. Zgromadzone tu artykuły mogą być źródłem inspiracji do podejmowania innowacyjnych działań opiekuńczych i wychowawczych w placówkach żłobkowych. Zaprezentowane treści są przejawem troski o przyszłość i losy dzieci, jak również ich bliskich, którzy mimo podjętej decyzji o oddaniu swoich pociech do żłobka czują niepokój o nie. Mamy nadzieję, że po tę publikację sięgną rodzice małych dzieci, kadra opiekuńcza żłobków oraz pedagodzy, psycholodzy i studenci tych kierunków. Warto bowiem mieć świadomość realiów życia żłobkowego, a także możliwości i ograniczeń, jakie niesie żłobkowa codzienność.
Książka Magdaleny Jelonek na temat relacji między kształceniem na poziomie wyższym a sytuacją absolwentów na rynku pracy jest ciekawa, momentami inspirująca. (...) Jej ogromną zaletą jest podjęcie próby zrozumienia i interpretacji mechanizmów społecznych regulujących proces transferu absolwentów z instytucji szkolnictwa wyższego na rynek pracy w kontekście trzech głównych nurtów teoretycznych: przede wszystkim teorii zasobów ludzkich oraz krytycznych wobec niej teorii kolejkowych czy kredencjalnych, a także kulturowej reprodukcji (zamknięcia społecznego).
Z recenzji dr. hab. Dominika Antonowicza, prof. UMK
W książce przedstawiłam wyniki badań empirycznych i analiz przeprowadzonych w latach 2012–2019, przy czym, idąc za sugestią Richarda Breena i Jana O. Jonssona, nie ograniczyłam się jedynie do opisu faktów i zdarzeń. Ważną część pracy stanowią interpretacje zaobserwowanych zjawisk na gruncie koncepcji teoretycznych.
Z wprowadzenia
Magdalena Jelonek, doktor socjologii, od 2010 r. adiunkt w Katedrze Socjologii Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, a od 2016 r. także w Centrum Ewaluacji i Analiz Polityk Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ekspertka i kierowniczka w kilkudziesięciu projektach badawczo-wdrożeniowych w zakresie analizy i ewaluacji polityk publicznych, rynku pracy i edukacji, autorka i współautorka kilkudziesięciu publikacji poświęconych tym zagadnieniom.
Życie to nieznana podróż, która częstokroć zaskakuje nas, dorosłych. Każdego dnia stawia przed nami nowe wyzwania, przynosi nam radości, ale i trudności do pokonania. Wszystkie te doświadczenia musimy nauczyć się przyjmować mądrze i refleksyjnie, choć nieobce są nam błędy i porażki. Jednakże winniśmy się ich wystrzegać ze względu na najmłodszych, którzy jak w kalce odczytują w dorosłych pożądane postawy. Dołóżmy zatem starań, by wyposażyć dzieci w narzędzia do analizowania obrazu świata, którego im dostarczamy świata przepełnionego beztroską zabawą, nieograniczoną miłością, ale niekiedy również piętnem życiowych tragedii. [...]Życie jest pełne rozmaitych niebezpieczeństw, przed którymi pragniemy najmłodszych ustrzec. Nie zawsze jednak potrafi my rozmawiać z nimi na trudne tematy. W jaki sposób bowiem mamy uprzedzić je, że są ludzie, którzy miewają złe zamiary, że na życie, oprócz radości, składają się także smutki? Na pewno nie przemilczeniem. Nieocenioną pomocą mogą okazać się bajki profilaktyczne, które dzięki symbolicznej warstwie tekstowej w subtelny oraz w przystępny dla dzieci sposób ukazują wszystko to, co chcemy im przekazać. W bajkach nie ma tematów tabu, bo w realnym życiu, a do takiego chcemy przygotować nasze dzieci, również wszystko może się wydarzyć. Czym jest śmierć, miłość, adopcja, przemoc? Bajki profilaktyczne stają się jedynie pretekstem do rozmów na te i inne ważne tematy, na które z powodu codziennych obowiązków nie mamy czasu pogawędzić lub nie wiemy, w jaki sposób uczynić to bezpiecznie. Pamiętajmy jednak, że wychowanie dzieci jest jednym z kluczowych zadań rodziców i po prostu muszą mu podołać.Wspólne czytanie stwarza bezpieczną przestrzeń do bycia razem. Wędrówki po wyimaginowanych krainach są źródłem życiowej wiedzy oraz płaszczyzną do rozmów i poszukiwania odpowiedzi na nurtujące dzieci pytania. Bajki profilaktyczne to wspaniałe narzędzie w pracy wychowawczej, terapeutycznej i profilaktycznej. Zamieszczone w książce bajki opatrzyłam pytaniami-wskazówkami, które mogą pomóc rodzicom rozpoczynającym swoją przygodę z ich interpretowaniem. Nawet najprostszy komentarz może na długo zapaść w pamięć dziecięcego serca. Dlatego też poświęćmy dzieciom należną im uwagę i nie bójmy się udzielać szczerych odpowiedzi na ich pytania, stymulując tym samym do rozwoju.Każda z bajek profilaktycznych porusza inną problematykę, którą akcentuję po każdej z nich. Mam nadzieję, że sformułowane przeze mnie wskazówki zainspirują pedagogów lub terapeutów do stworzenia tematycznych scenariuszy wychowawczych lub do wyboru zagadnień odpowiednich do pracy z określonym dzieckiem lub grupą terapeutyczną. Piękne i mądre słowo uwrażliwia, wyjaśnia, uczy, wychowuje, przestrzega i daje morał.polecam i zapraszam Autorka
Wzrost znaczenia edukacji we współczesnym świecie powoduje coraz większe zainteresowanie socjologów tą dziedziną życia społecznego. Obecnie można już mówić o ukształtowaniu się socjologii edukacji jako ważnej sudyscypliny socjologii. Przygotowany podręcznik umożliwia zaznajomienie się z dominującą problematyką studiów i badań w zakresie socjologii edukacji. Autor charakteryzuje socjologię edukacji jako dziedzinę wiedzy. Omawia edukacyjne znaczenie takich procesów społecznych, jak:stratyfikacja społeczna, zmiana społeczna, socjalizacja, współczesne kształcenie i wychowanie. Przedstawia analizy dotyczące jednostki i społeczeństwa. Charakteryzuje funkcje edukacyjne instytucji: rodziny, szkoły, zakładu pracy, ośrodków władzy. Ukazuje tworzące się w społeczeństwie współczesnym napięcia między indywidualizmem a wspólnotowością, wartościami i antywartościami, dążeniami do równości społecznej i narastającymi nierównościami, reprodukcją społeczną a emancypacją jednostek i grup społecznych. Końcowa część pracy dotyczy kształtowania tożsamości, procesu będącego jednym z najważniejszych wyzwań socjalizacyjnych i wychowawczych naszych czasów.Podręcznik zawiera obszerną bibliografię, słownik ważniejszych terminów, problemy do przemyślenia i dyskusji. Może być wykorzystywany przez studentów, a także przez inne osoby zainteresowane socjologicznymi zagadnieniami współczesnej edukacji.Seria autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce:1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości (opis książki)2. Dydaktyka. Podrecznik akademicki (opis książki)3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podrecznik akademicki (opis książki)4. Socjologia edukacji. Podrecznik akademickiSeria autorskich podręczników akademickich do pedagogiki jest kolejnym dopełnieniem polskiej literatury przedmiotu o nowe IMPULSY i spojrzenie na przedmiot jej naukowych badań, najbardziej palące dla praktyki problemy edukacyjne, opiekuńcze i wychowawcze oraz klasyczne lub/i nieznane jeszcze sposoby podejścia do ich rozwiązywania. W pono- woczesnej dobie naukowa wiedza rozwija się z nieprawdopodobną dynamiką, intensywnością i częstotliwością, toteż coraz trudniej jest adeptom tej profesji odnaleźć się w jej labiryncie. Autorzy serii wydawniczej jednak zarówno potwierdzają aktualność przekazywanej nam wiedzy, jak i wychodzą w przyszłość z tym, co warte jest zatrzymania, refleksji czy dalszych badań. Właśnie dlatego nadałem tej serii tytuł: PEDAGOGIKA NAUCE I PRAKTYCE, bo każdy z autorów, pracując nad zakresem tematycznym własnej subdyscypliny naukowej, łączy w akademickim i podręcznikowym zarazem przekazie teraźniejszość z przyszłością, która na naszych oczach i tak staje się już przeszłością.Czytelnikom podręczników nie tylko życzę miłej lektury, ale i zachęcam do wspólnej debaty, krytyki i recenzji, które nam wszystkim pomogą w doskonaleniu własnej twórczości.prof. dr hab. Bogusław Śliwerski
Książka zawiera podstawy wiedzy na temat rozwojowych zaburzeń koordynacjiwraz z opisem ich symptomatologii i kryteriów diagnostycznych,w tym tych, które pozwolą odróżnić to zaburzenie od innych, podobnych.Autorzy przedstawili krótki zarys rozwoju wiedzy na temat DCD i zmianzachodzących w rozumieniu ich istoty, uwarunkowania etiologiczne orazrozwój i powiązania z innymi sferami funkcjonalnymi człowieka: percepcjąwzrokową, słuchową oraz złożoną i wielomodalną aktywnością związanąz czynnościami mowy.Publikacja adresowana jest do nauczycieliprzedszkoli, szkół, terapeutów zajęciowych, terapeutów wczesnej interwencji,wczesnego wspomagania, rodziców. Czytelnik może ją wykorzystać równieżw swojej pracy zarówno do diagnozy (narzędzia diagnostyczne,kwestionariusze, wskazówki do obserwacji), jak i wsparciaw codziennych czynnościach poprzez zwrócenie uwagi na występujące problemyz koordynacją, oraz do konkretnych działań wspomagająco-terapeutycznych,podnoszących efektywność procesu koordynacji ruchowej i podnoszącychjakość życia osób doświadczających problemu niezręczności, niezborności czywręcz niezdarności.
Rodzice i nauczyciele często wychodzą z założenia, że dzieci mają wrodzoną zdolność uczenia się. Ten powszechnie wyznawany pogląd powoduje, że ogromna ich rzesza nie potrafi uczyć się właściwie. Powód jest banalnie prosty: nikt im tej wiedzy nie przekazał. Dlatego u niejednego dziecka, nie tylko tego, które ma złe wyniki w szkole, ugruntowuje się przekonanie o braku zdolności oraz niechęć do nauki. Stan ten często swoją postawą pogarszają właśnie rodzice, którzy używając niewłaściwych metod, utwierdzają swoje dzieci w tej negatywnej postawie.Większość młodych ludzi uczy się, nie znając skutecznego sposobu przyswajania wiedzy kują bezmyślnie godzinami, osiągając mierne efekty!Książka opisuje procesy zachodzące podczas przyswajania wiedzy oraz prezentuje 10 FUNDAMENTALNYCH ZASAD pomagających uczyć się łatwo i skutecznie.Autor gwarantuje powodzenie tej metody, potwierdzając jej efektywność własnymi sukcesami zawodowymi i doświadczeniem.
Książka Socjoterapia młodzieży. Studium psychologiczno-pedagogiczne to kompendium wiedzy na temat tej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej skierowanej do młodzieży z grup ryzyka. Autorki rozumieją socjoterapię jako grupową pomoc polegającą na intencjonalnym uruchamianiu czynników pomocowych, które występują między członkami grupy, w relacji z socjoterapeutą i w procesie grupowym. Celem tego oddziaływania jest uaktywnienie potencjału rozwojowego, zapobieganie kształtowaniu się zaburzeń i problemów zdrowotnych oraz zmiana trajektorii rozwoju i wzmocnienie mechanizmów zdrowia i/lub osłabienie patomechanizmu utrzymującego problemy psychospołeczne.Czytelnik znajdzie tu:Charakterystykę adolescencji jako okresu przejścia między dzieciństwem a dorosłością oraz określenie zadań rozwojowych młodzieży.Opis socjoterapii jako szczególnej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej, lokującej się między modelami zdrowia i zaburzeń.Informacje na temat diagnozowania w socjoterapii jako wieloaspektowego i celowego procesu zbierania informacji, stawiania hipotez diagnostycznych oraz ich weryfikacji.Analizę socjoterapii jako sposobu pomagania w drodze uruchamiania procesu grupowego i aktywowania czynników pomocowych.Wiedzę na temat pożądanych cech socjoterapeuty: kompetencji psychologiczno-pedagogicznych, diagnostycznych, pomocy grupowej, pracy pomocowej z młodzieżą, autoedukacyjnych i moralnych, a także tożsamości zawodowej socjoterapeuty.Uznajemy doniosłe znaczenie okresu adolescencji jako czasu obdarzonego silnym potencjałem rozwojowym, podczas którego istnieją niepowtarzalne możliwości wsparcia rozwoju i pomocy dla nastolatków. Młodzież uczestniczącą w socjoterapii postrzegamy jako jednostki, które dysponują osobistym potencjałem umożliwiającym im coraz bardziej niezależne i podmiotowe życie, dokonywanie samodzielnych wyborów oraz kształtowanie własnej biografii, ale także jako osoby, które lokują się w grupach zwiększonego ryzyka, ponieważ borykają się z różnego typu problemami w funkcjonowaniu psychospołecznym.Z tekstu
Edukacja jest najlepszą bronią na rzecz pokoju.Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę "dla dziecka" i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie - wszystkim dorosłym.Tak jak doświadczenie pracy z dziećmi zainspirowało Marię Montessori do odkrycia praw ludzkiego rozwoju, tak problem wojny sprawił, że zaangażowała się w żarliwe poszukiwania nowych prawd o człowieku. W książce Edukacja i pokój zgromadzono piętnaście porywających wykładów, które Maria Montessori wygłosiła w latach 1932-1939. Dotyczą one możliwości zaistnienia trwałego pokoju między ludźmi oraz doniosłej roli, jaką w tym procesie ma do odegrania edukacja. Wkład Marii Montessori w myśl społeczną, polityczną, naukową i religijną został doceniony w 1949 i 1950 roku, kiedy liczne organizacje i instytucje zgłosiły jej kandydaturę do Pokojowej Nagrody Nobla.Społeczeństwo musi zdać sobie sprawę, jak ogromne znaczenie ma dziecko jako budowniczy ludzkości. Musimy nabrać głębokiego uznania dla znajdujących się w jego psychice źródeł, decydujących o tym, czy jako dojrzały dorosły będzie dążył do pozytywnych, czy do negatywnych celów. Dziś dziecko jest "zapomnianym obywatelem"; społeczeństwo musi teraz skupić się na nim i stworzyć środowisko, które zaspokoi jego żywotne potrzeby i umożliwi mu duchowe wyzwolenie. Mamy więc do wypełnienia wielką misję społeczną: zapewnić dziecku sprawiedliwość, harmonię i miłość. A to wielkie zadanie musi być dziełem edukacji, bo tylko w ten sposób można zbudować nowy świat i osiągnąć pokój.Z tekstu
Pobudzająca wyobraźnię książka aktywnościowa o przeciwieństwach i różnicach. Poznaj Niedźwiedzia, Kaczkę i Królika i razem z nimi rysuj, twórz i odkrywaj!Niedźwiedź ma za długą szczoteczkę dorysuj mu krótszą, żeby mógł umyć zęby! Uzupełnij przysmaki na półkach Królika. Co ustawisz po lewej, a co po prawej stronie? Narysuj, co widać w środku jaskini!Pełne humoru, pomysłowe zadania rysunkowe zapraszają dzieci do zabawy z pojęciami takimi jak lewa prawa, w środku na zewnątrz, nad pod, długi krótki. Pomagają zrozumieć relacje przestrzenne oraz przeciwieństwa i zachęcają do samodzielnego, twórczego myślenia.Więcej rysunkowych przygód Niedźwiedzia, Kaczki i Królika znajdziecie w książce Ciepło, zimno, przód i tył. Poznaję i rysuję.
Książka dotyczy zagadnienia tworzenia się powszechnych obchodów świąt o znaczeniu państwowym w drugiej połowie XVIII wieku. We wspólnym świętowaniu dostrzegano ważny walor wychowawczy. Z tego powodu w szkołach Komisji Edukacji Narodowej obchodzono święta związane z osobą panującego. W 1783 roku zainicjowano powszechne obchody setnej rocznicy zwycięstwa pod Wiedniem, zapoczątkowując tym samym świętowanie rocznic wydarzeń historycznych. Szkoły włączyły się także w obchody pierwszego nakazanego ustawowo święta – upamiętnienia rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 maja. W książce przedstawione są też formy obchodów łączących elementy religijne (nabożeństwa), naukowe (mowy, prelekcje, prezentacje, wykłady popularyzatorskie) oraz artystyczne (spektakle, deklamacje) i widowiskowe (iluminacje i fajerwerki).
******
To Give Souls a National Form. National Celebrations in Times of the Commission of National Education
The book explores the formation of national celebrations in the second half of the 18th century. Celebrating national holidays was considered an important educational aspect and thus schools ran by the Commission of National Education celebrated days connected with the ruler. In 1783 the celebrations of the Battle of Vienna initiated commemorating important historical events. Schools also participated in ceremonies held to mark the first statutory celebration – the anniversary of the 3rd May Constitution. The book presents various forms of celebrations, which combined the elements of religion (masses), science (speeches, talks, presentations, popular lectures), art (performances, declamations) and spectacles (illuminations and fireworks).
Marzysz, by twój syn był szczęśliwym, dobrym i wrażliwym człowiekiem?To poradnik właśnie dla ciebie.Mówimy córkom, że mogą być, kim chcą: astronautkami, liderkami, programistkami. Zachęcamy, by spełniały swoje marzenia i sięgały gwiazd.A co z naszymi synami?Ich świat jest wciąż ograniczony i pełen stereotypów, a do prawdziwej męskości prowadzi jedna, sztywno wytyczona droga. Wciąż słyszą, że chłopaki nie płaczą, nie wolno zachowywać się jak baba, trzeba być twardzielem, a kolor różowy nie jest męski. Odbiera się im prawo do bycia sobą.Aurlia Blanc daje podpowiedź, jak wychować chłopca, który:wie, że kobiety i mężczyźni są równi,potrafi zadbać o siebie, nie krzywdząc innych,potrafi kochać i nie boi się okazywać uczuć,jest empatyczny, ma odwagę stawać w obronie słabszych,rozumie, że nie znaczy nie, i szanuje wszystkich ludzi,będzie miał odwagę podążać własnymi ścieżkami.Sięgnij po ten poradnik i spraw, by twój syn zrozumiał, że dbanie o dom to nie pomoc, a jego własna sprawa, że urlop tacierzyński jest przywilejem, a nie obciążeniem. Hasło Nigdy nie będziesz szła sama będzie bliskie jego sercu, a swoje poczucie męskości oprze na sile charakteru, a nie muskułów.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?