Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Zwykle, gdy dowiaduję się, że Carol Gray pracuje nad nową publikacją, nie mogę się doczekać chwili, w której będę mógł przeczytać, co nowego ma do powiedzenia na temat tego, jak dzieci z ASD postrzegają i odbierają świat. Wiem, że innowacyjne pomysły i strategie jej autorstwa wykorzystam w praktyce klinicznej, a publikację będę polecał nauczycielom, rodzicom i współpracownikom. Czytając Nowe historyjki społeczne jeszcze przed ich oficjalnym wydaniem, pomyślałem sobie: "Carol, znowu ci się udało!", trzymałem bowiem w dłoniach kolejną wyjątkową pozycję, dzięki której dzieci z ASD lepiej pojmą siebie i swoje miejsce w społeczeństwie. Carol doskonale rozumie świat osób z autyzmem oraz jednostek neurotypowych, a jej historyjki przydają się obu stronom, wspierając wzajemne zrozumienie, komunikację i akceptację.Z PRZEDMOWY dr. Tony'ego AttwoodaW środku znajdziesz pogrupowane tematycznie historyjki z następujących działów:Historyjki ucząZmianaBłędyJa i moje uczuciaŚwięta i prezentyUmiejętności interpersonalne i przyjaźńDręczenieZrozumieć dorosłychDom i otoczenieSzkołaPlaneta Ziemia.Historyjki społeczne nareszcie po polsku. Metoda opracowana przez Carol Gray, choć prosta, okazuje się zaskakująco skuteczna w usprawnianiu funkcjonowania społecznego osób ze spektrum autyzmu.Co znajduje się na płycie CD?Na dołączonej do książki płycie CD (przeznaczonej do uruchomienia na komputerze PC) znajdują się dwa zestawy historyjek. Pierwszy z nich zawiera wybrane historyjki w formacie PDF, które można wydrukować na własny użytek w domu lub dla potrzeb prezentacji szkolnej mającej na celu przekazanie uczniom jakiejś umiejętności. Drugi zestaw historyjek zawiera pliki z programu Microsoft Word bez formatowania tekstu i ilustracji. Historyjkę w tej wersji, można wykorzystać, modyfikując ją np. poprzez dodanie własnych zdjęć lub ilustracji. W tych plikach brakuje oryginalnych zdjęć ze względu na ograniczenia związane z prawami autorskimi.
Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe słowo, każde słowo to kolejna realizacja ćwiczonej głoski. Ćwiczenia podzielone są na grupy: najpierw maluch wykonuje ćwiczenia wstępne – nazywania – potem przechodzi do zadań wymagających twórczego myślenia, kojarzenia, analizy słuchowej, spostrzegawczości i sprawności manualnej. Ćwiczenia logopedyczne zgromadzone w tej publikacji są więc w naturalny sposób połączone z twórczą zabawą i nauką. Wśród ćwiczeń znajdują się domina, kolorowanki, wykreślanki, labirynty i wiele innych łamigłówek. Ogółem książka prezentuje zbiór ponad 200 wyrazów opracowanych w 63 zadaniach.
Opracowanie obejmuje zagadnienia związane z codziennym funkcjonowaniem kobiet, mnogością podejmowanych przez nie ról i zadań, z jednoczesnym ukazaniem biopsychospołecznych problemów, z jakimi się zmagają. Warto podkreślić, że o ile zagadnienia związane ze zdrowiem fizycznym kobiet są szeroko omawiane na gruncie nauk medycznych, to jednocześnie problematyka wielości wyzwań, przed którymi stoją współczesne dziewczęta i kobiety, z jednoczesną próbą ukazania konsekwencji dla jakości ich życia, zdrowia i psychospołecznego funkcjonowania wydaje się być tematyką rzadko poruszaną na gruncie pedagogiki. Ponadto, społeczno-kulturowe przeobrażenia wraz z szybko zmieniającymi się tendencjami wyznaczającymi sposób życia współczesnego człowieka, w dużym stopniu determinują zachowania współczesnych kobiet, które w obliczu pojawiających się zadań, szeroko pojętych zagrożeń i problemów, wypracowują i stosują wciąż nowe strategie i sposoby radzenia sobie z wymogami rzeczywistości, które nie zawsze sprzyjają ich rozwojowi i zdrowiu. Podkreśla się zatem rolę i znaczenie socjalizacji i edukacji, w tym edukacji zdrowotnej, w zakresie kształtowania u dziewcząt i kobiet postaw i zachowań sprzyjających zdrowiu. Niewątpliwym atutem opracowania jest to, że podjęta w opracowaniu problematyka została zaprezentowana w sposób interdyscyplinarny, w oparciu o literaturę z zakresu medycyny, epidemiologii, psychologii, w tym psychologii społecznej, socjologii zdrowia i choroby oraz pedagogiki społecznej i pedagogiki zdrowia. Praca w szczególności jest adresowana do osób zawodowo zajmujących się problematyką zdrowia kobiet i dziewcząt (nauczyciele, pedagodzy, socjologowie, pracownicy służby zdrowia), rodziców, którzy w procesie socjalizacji dziewcząt powinni podkreślać znaczenie zdrowia i potrzeby dbałości o nie w ciągu całego życia oraz tworzyć środowisko sprzyjające prozdrowotnym wyborom, jak również do studentów kierunków humanistycznych i społecznych.
Historyjki obrazkowe z życia wzięte to materiały edukacyjne dla dzieci. Każda historyjka składa się z 3 zdjęć, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastikowych kieszonek. Tematem historyjek jest życie codzienne i sytuacje, w których uczeń bierze udział lub które obserwuje. Historyjki obrazkowe zostały przygotowane tak, aby bawić i edukować. Przede wszystkim uczą myślenia przyczynowo-skutkowego. Aby ułożyć zdjęcia w poprawnej kolejności, dziecko musi uruchomić procesy myślowe: porównywanie, analizowanie, wnioskowanie. Uczy się także spostrzegawczości, rozwija mowę oraz wzbogaca słownictwo.
Przewodnik dla każdego, kto chce wprowadzić dziecko w świat literNiniejsza publikacja w przystępny, przejrzysty i zaskakująco prosty sposób przedstawia krok po kroku efektywną metodę poznawania liter przez dziecko. Prezentowana metoda opiera się ona na założeniach mnemotechniki i pozwala na ukonkretnienie materiału abstrakcyjnego, jakim są litery. W książce wykorzystano mnemotechniczną zasadę skojarzenia i podobieństwa kształtu litery do kształtu dobrze znanego zwierzęcia, przedmiotu, znanej rośliny lub osoby.
Podręcznik przeznaczony jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka, co ułatwia zrozumienie otaczającej rzeczywistości.Podręcznik zawiera duże zdjęcia i ilustracje oraz teksty zapisane dużymi drukowanymi literami. Jest tak skonstruowany, aby nauczyciel miał wiele możliwości jego zastosowania, w zależności od umiejętności i potrzeb uczniów. Należy bowiem pamiętać o zróżnicowanym poziomie uczniów w grupie i dostosowaniu zadań do ich możliwości rozwojowych. Wyżej funkcjonujący uczniowie mogą czytać teksty i pytania samodzielnie, układać pytania do tekstu, przepisywać je do zeszytu i udzielać pisemnych odpowiedzi. Uczniom, którzy nie opanowali techniki czytania, teksty i pytania czyta nauczyciel. Etykiety umożliwiają nabycie umiejętności czytania globalnego. Uczniowie niżej funkcjonujący mogą wskazywać zdjęcia i ilustracje oraz ich elementy, co pozwoli rozwijać zakres rozumienia mowy, nazywać osoby, przedmioty, czynności i zjawiska.Uzupełnieniem podręcznika są karty pracy Funkcjonowanie osobiste i społeczne (Jesień, Zima, Wiosna, Lato). Podręcznik oraz karty pracy są zgodne z podstawą programową MEN.
Publikacja zawiera zestaw wierszy oraz ćwiczeń do wykorzystania podczas terapii dysleksji i dysortografii dla uczniów klas IV-VI. Przedstawiony materiał ortograficzny nie tylko pomaga doskonalić praktyczne umiejętności i znajomość zasad pisowni zmiękczeń, ale także usprawnia procesy analizy i syntezy wzrokowej. W publikacji znajdują się różnorodne ćwiczenia, takie jak: logogryfy, krzyżówki, przeskakiwanki, szyfrowanki, które wzbogacają słownictwo i stymulują rozwój intelektualny. Zaproponowane przez Autorkę wierszyki mogą być również wykorzystywane podczas zajęć polonistycznych i artystycznych (teatr, drama, plastyka).
W muzeach naukowych i centrach nauki na całym świecie wielu edukatorów przyjmuje i bawi gości na różne sposoby. Są oni obecni w salach wystawowych, często noszą kolorowe t-shirty, odpowiadają na pytania odwiedzających, tłumaczą, w jaki sposób eksponaty muszą być używane, aby dobrze działały. W przypadku grup zorganizowanych animatorzy zazwyczaj biorą je pod swoją opiekę i towarzyszą im podczas wizyty oraz korzystania z różnych atrakcji. W laboratoriach edukacyjnych przeprowadzają demonstracje lub zajęcia eksperymentalne, śledzą ich wykonanie, podpowiadają kolejne czynności. Z okazji np. festiwali lub wystaw organizują publiczne występy, ich praca przypomina czasami działania animatorów czasu wolnego lub artystów scenicznych. [...] Kompetencje informatyczne, pragmatyczne, komunikacyjne, współdziałania łączą się z kreatywnymi oraz moralnymi i są potrzebne każdemu edukatorowi wspierającemu podopiecznych w poznawaniu świata.Fragment Wstępu
Kultura, rozumiana szeroko, jako całokształt ludzkich działań, obnaża duchową rzeczywistość człowieka. Jest ona bowiem we wszystkich swych przejawach sposobem jego bytowania, wyznacza także możliwości i wytycza drogi urzeczywistniania właściwego mu powołania. Zapewne także dlatego zachęca, a nawet zmusza, nie tylko do opisu i jego analizy, lecz przede wszystkim do refleksji. Problematyka dotycząca kultury stanowi zbiór złożonych i powiązanych ze sobą zagadnień, których rozwiązania się wzajemnie warunkują. Obejmuje ona rozważania przedmiotowe i meta-przedmiotowe z uwzględnieniem perspektywy historyczno-filozoficznej. Należą do niej, prócz zwyczajowo umieszczanych w obrębie kultury działań artystycznych, naukowych i religijnych, także działalność polityczna, ekonomiczna i wychowawcza. Fakt ten powoduje konieczność podjęcia badań interdyscyplinarnych w obrębie samej filozofii (np. filozofii sztuki i estetyki, filozofii nauki, epistemologii, filozofii religii i teodycei, filozofii polityki i filozofii społecznej). Nade wszystko jednak nie chodzi o odpowiedź na pytanie "jak?", lecz na pytanie "dlaczego?", na pytanie o istotę kultury, zachodzących w niej zjawisk i przemian oraz ich konsekwencję i celowość. To zaś podstawową czyni refleksję nad sposobem istnienia kultury oraz nad istotą człowieka, jego miejscem w świecie, postawami moralnymi i preferencjami aksjologicznymi. Problemy współczesnej kultury, a zwłaszcza jej dość powszechnie diagnozowany kryzys, powodują, że podejmowane w tej książce zagadnienia, prócz tego, że niewątpliwie mają znaczenie teoretyczne, przekraczają wymiar filozoficznych, zamykających się w obrębie akademickiego dyskursu spekulacji i nabierają ważnego wymiaru praktycznego. Jeżeli bowiem człowiek jest jedynym twórcą, celem i adresatem tak szeroko rozumianej kultury, to właśnie wypracowanie w nim umiejętności refleksji i autorefleksji, rozumienia przyczyn i celów, podejmowania świadomego i odpowiedzialnego uczestnictwa w procesach kulturowych winno być przedmiotem refleksji. Zebrane w niniejszym tomie rozprawy i przyczynki traktują o wielu aspektach "bycia człowiekiem kultury". Dociekania ich autorów są prowadzone w różnych obszarach, począwszy od historyczno-filozoficznego, lecz kształtującego współczesność, przez zagadnienia powinności i odpowiedzialności oraz uważanego dość powszechnie niemal za logo współczesnej kultury konsumpcjonizmu, aż do sztuki, polityki i współczesnego wymiaru śmierci. Prezentując w jednym tomie rozważania z odległych niekiedy regionów myśli filozoficznej, czynimy to w przekonaniu, że choćby w pewnym stopniu dotkną one kondycji człowieka i kultury.
Cywilizacja medialna, zmediatyzowany świat, zapośredniczona rzeczywistość to tylko kilka określeń współczesnego środowiska życia człowieka. Nie wydaje się przesadą stwierdzenie, że media są dziś wszechobecne. Ich rozwój nigdy dotąd nie przebiegał tak szybko, a instrumentarium nie było tak szerokie. Dla potencjalnego odbiorcy media są źródłem zarówno szans, jak i zagrożeń. Edukacja medialna, rozumiana jako edukacja o mediach, do mediów i przez media stanowi odpowiedź na wyzwania czasu. Prezentowana książka jest próbą przybliżenia czytelnikowi istoty oraz stanu edukacji medialnej w Polsce, zwłaszcza w kontekście edukacji szkolnej. Porusza również problem reklamy jako komunikatu perswazyjnego. Zasadniczą cześć pracy stanowi analiza wyników badań dotyczących wpływu warsztatów z edukacji medialnej na odbiór reklam telewizyjnych u młodzieży licealnej. Autorka dąży również do przedstawienia opinii środowiska szkolnego na Śląsku na temat edukowania medialnego. Publikacja skierowana jest przede wszystkim do pracowników naukowych zainteresowanych problemem mediów w kontekście edukacji, ale również do czynnych nauczycieli, pedagogów, studentów.
Publikacja została przygotowana na podstawie zeszytu ćwiczeń "Szczęśliwi, którzy czynią dobro" będącego pomocą dydaktyczną do podręcznika do klasy VII szkoły podstawowej o tym samym tytule, który realizuje wymagania programu ogólnopolskiego nauczania religii "Przez prawdę, piękno i dobro zdobywamy świętość" (nr AZ-2-02/20).Przeznaczona jest dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, a zwłaszcza z niepełnosprawnością w stopniu lekkim, dysleksją, dysgrafią oraz zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Zawarty w niej materiał dydaktyczny jest dostosowany do specyfiki ich funkcjonowania, ze szczególnym uwzględnieniem trudności percepcyjnych. Karty pracy przygotowane są w formacie A4. Zastosowano odpowiedni rozmiar i kształt czcionki, by pomóc uczniom łatwiej poznać tekst i treści w nim zawarte. Zadania i ćwiczenia, dostosowane do możliwości uczniów, oraz grafika pozwalają im przyswoić i utrwalić wiedzę zdobytą w czasie lekcji. Atutem proponowanych kart pracy jest to, że pozwalają uczniom o SPE, uczącym się w klasach ogólnodostępnych i integracyjnych, realizować program i materiał równolegle ze swoimi kolegami i koleżankami z klasy.Odbiorcy książki:Karty pracy z dostosowaniem do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów przeznaczone są dla dzieci ze szkół ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych oraz ich katechetów.
Książka powstała z myślą o dzieciach, którym zdarza się bić innych w złości, i tym, które nie wiedzą, jak reagować, gdy ktoś je atakuje (bije, szczypie, wyrywa zabawki). Opisywane w niej sytuacje mogą mieć miejsce zarówno w przedszkolu czy na placu zabaw, jak i w domu (między rodzeństwem).Publikacja zawiera instruktażowe porady - dla dzieci i rodziców, radzenia sobie ze złością w konkretnych sytuacjach."Bicie STOP!" to tytuł, który rozpoczyna serię "Porozmawiaj ze mną" autorstwa Anny Jankowskiej, znanej między innymi z internetowej grupy FB Aktywne czytanie.DR ALEKSANDRA PIOTROWSKA POLECA: Kto z nas nie doświadczył problemu ze złoszczącym się kilkulatkiem? Ta książka pokazuje dzieciom, w jaki sposób mogą sobie poradzić ze swoją złością czy zazdrością bez krzywdzenia innych. Bo główne jej przesłanie zawiera się w powtarzanym jak mantra apelu "BICIE STOP - BICIE BOLI". Co bardzo ważne: autorka nie wmawia dzieciom, że brzydko czy niegrzecznie jest się złościć - zamiast tego uświadamia (i to na przykładach konkretnych sytuacji), jak dziecko może SAMO poradzić sobie ze złością, co może zrobić ZAMIAST bicia innych. Anna Jankowska ma rację - złość to pełnoprawne, potrzebne nam w życiu uczucie, ale już nieduże dzieci trzeba uczyć, jak wyrażać je bez używania pięści. I w tej nauce ta książka może bardzo pomóc.
"Czułość jest najpotężniejszą więzią, jaka istnieje. Elementem niezbędnym do stworzenia silnych i zdrowych relacji z innymi, ponieważ pomaga budować zaufanie, intymność i połączenie. Niniejsza książka pełna jest propozycji aktywności wspierających dawanie czułości sobie i innym; czułości dla i poprzez ciało, dla i poprzez zmysły, a także czułości dla siebie, w trudnych i miłych momentach życia, dla dużych i małych. Bycie czułym wobec siebie zwiększa szanse na: zbudowanie pozytywnego obrazu siebie i rozpoznawanie swoich mocnych stron i zdolności zmniejszanie stresu i niepokoju oraz poczucie się bardziej zrelaksowanym dobre relacje z innymi, bo w ten sam sposób możesz traktować innych radzenie sobie w trudnych sytuacjach z większą odpornością i optymizmem Praktyka uważności i czułości może być przygodą dla całej rodziny. Ta książeczka pełna jest przygód związanych z uważnością, z których mogą skorzystać zarówno dzieci, jak i dorośli, samodzielnie lub razem, indywidualnie bądź w grupie. Są tu aktywności ruchowe, dźwiękowe, smakowe i zapachowe oraz miejsca bezpieczne, szczęśliwe i spokojne. Bo w praktyce uważności wcale nie chodzi o to, żeby siedzieć spokojnie i nieruchomo. Chodzi o ćwiczenie zwracania, utrzymania i kierowania uwagi na to, co się teraz dzieje w nas i wokół nas. Zarówno w ćwiczeniach, jak i w naszej codzienności. A gdy skupiasz się lepiej, prościej ci przenieść i zatrzymać uwagę tam, gdzie chcesz. Przez co łatwiej będzie zasnąć wieczorem i zmniejszyć niepokój w ciągu dnia."
Cztery pory roku z teatrzykiem u boku to zbiór inscenizacji, gotowych scenariuszy przygotowanych do pracy z całą grupą przedszkolną. Całość zaplanowana została wg. rytmu pracy przedszkola, czyli od jesieni do lata, i obfituje w scenariusze uroczystości. Książka składa się z sześciu rozdziałów, dotyczących uroczystości przedszkolnych:Uroczystość pasowaniaWigiliaŚwięto Babci i DziadkaPowitanie wiosnyŚwięto RodzinyZakończenie rokuI właśnie ta kolejność sprawia, że książka jest gotową pomocą dla każdego nauczyciela. Inscenizacje są napisane tak, że udział w przedstawieniu może brać każde dziecko, ponieważ role rozpisane są na "solowe" dla dzieci odważnych, i role "zbiorowe" dla tych bardziej nieśmiałych, które same nie powiedzą tekstu, ale chętnie zatańczą lub zaśpiewają z grupą. Cztery pory roku z teatrzykiem u boku to szczegółowo opisane scenariusze, które informują nauczyciela nie tylko o tekście, ale również o scenografii i piosenkach, które można wykorzystać w przedstawieniu. Przy każdym scenariuszu jest zaznaczona grupa wiekowa, dla której przeznaczone jest przedstawienie. Pozwala to nauczycielowi szybko dobrać odpowiednią inscenizację do stopnia trudności.Inscenizacje zawarte w książce Cztery pory roku z teatrzykiem u boku, oprócz przeznaczenia do wykorzystania na uroczystości przedszkolne - zawierają wartości edukacyjne i wychowawcze. W przedstawieniu "Muminki i pani Jesień" pani Filifionka przebrała się za Jesień i uczy dzieci, że nie wolno śmiecić w lesie. Inscenizacja "Worek św. Mikołaja" pokazuje, że prezentami nie muszą być wcale zabawki! Udowadnia, że dobra książka może być równie ciekawa. A tekst "Wakacyjne czarownice" to doskonały poradnik, jak przygotować się do bezpiecznej podróży.Rymowane, proste teksty, łatwo i szybko wpadają w pamięć. Dzięki temu dzieci błyskawicznie zapamiętują swoje role i chętnie się ich uczą. Z kolei sama fabuła przedstawień jest na tyle nieskomplikowana, że dzieci doskonale poruszają się na scenie, nie stojąc na niej jak przysłowiowy "kij".Niewątpliwie dodatkowym atutem tej książki są szablony masek, które ułatwiają przygotowanie kostiumów dla małych aktorów.Teksty na uroczystości przedszkolne są poszukiwane, dlatego warto kupić tę pozycję.
Autorki książki w sposób wielowymiarowy i interdyscyplinarny ukazują praktyczne zastosowanie badań etnograficznych w obszarze poznawczym, kształcącym i terapeutycznym. W sposób czytelny i przekonywujący prezentują rolę autoetnografii w kształceniu refleksyjnych praktyków oraz transformacji nauczycieli, którzy podjęli takie badania. Również w procesie kształcenia studentów zaprezentowane i użyte w pracy narzędzia powinny być częściej wykorzystywane, dając możliwość pogłębionego uczenia się i doskonalenia osobistego. Rekomenduję monografię jako lekturę zarówno dla studentów i nauczycieli, jak i badaczy eksplorujących w różnych dziedzinach naukowych i zawodowych. Dr hab. Bożena Majerek, prof. UPJPII W książce Autoetnografia w praktyce pedagogicznej autorki omawiają znaczenie badań autoetnograficznych, które mają m. in. służyć połączeniu nastawienia praktycznego z podejściem autorefleksyjnym. Ta metoda ma charakter stosunkowo uniwersalny, gdyż pozwala na badanie grup kulturowych podobnych do badacza, jak również różniących się od niego. Metodę tę charakteryzuje krytycyzm, interdyscyplinarność, refleksyjne badanie samego siebie i swojego podejścia do badanych zagadnień oraz unaukowienia subiektywności własnych przekonań badacza, które jak się okazuje mogą być częściowo włączone w obszar metody naukowej. Pokazanie w praktyce badawczej, w jaki sposób możliwe jest wyjście poza wąskie, scjentystyczne rozumienie nauki, bez zagubienia istoty nauki jest cennym wkładem tej metody zastosowanej do badań przedstawionych w recenzowanej książce. Dr hab. Wiesław Wójcik, prof. UJD
Naucz dzieci, jak dbać o zdrowie psychiczne, wykorzystując gry i zabawyMózg dziecięcy jest organem znajdującym się w stanie ciągłego rozwoju, który przebiega najlepiej, gdy stymulowany jest przez gry i zabawy, a nie rozmowę. Jak powiedział Fred Rogers: "O zabawie często mówi się tak, jakby była ulgą od poważnej nauki. Ale dla dzieci zabawa to właśnie poważna nauka". Na bazie takiego rozumowania powstała koncepcja terapii przez zabawę, mogąca służyć dziecku pomocą w radzeniu sobie z problemami emocjonalnymi poprzez naukę nowych umiejętności przydatnych do uporania się z nimi. Zamiast rozmawiać z dzieckiem o tym, jak rozwiązywać problem, zapraszamy je do zabawy, która umożliwi mu przećwiczenie i szybszą naukę stosownych umiejętności.Terapia zabawą to potężne narzędzie, które łączy przyjemne z pożytecznym: pozwala zadbać o rozwój dziecka i zaradzić ewentualnym trudnościom, a jednocześnie miło spędzić czas. Książka Gry terapeutyczne dla dzieci pozwoli specjalistom i opiekunom wdrożyć to podejście terapeutyczne w pracy z osobami w wieku od 8 do 12 lat. Publikacja zawiera wiele ciekawych i przyjemnych ćwiczeń, które mają na celu przygotowanie dzieci do radzenia sobie z blaskami i cieniami życia.ODNIEŚ SIĘ DO NAJCZĘSTSZYCH PROBLEMÓWWykorzystaj terapię zabawą, aby zaradzić najczęstszym trudnościom, z którymi mierzą się dzieci (lęk, przemoc rówieśnicza, niska samoocena, żałoba).FRAJDA DLA KAŻDEGOOdkryj 100 ekscytujących gier wymagających ruchu, wykorzystania wyobraźni i uwolnienia kreatywności. Na pewno znajdziesz coś dla każdego dziecka!POŻYTECZNA ZABAWAUtrzymaj zaangażowanie dzieci dzięki zamieszczonym w książce wskazówkom oraz pytaniom do omówienia. Korzystając z nich, łatwiej podkreślisz cel każdego ćwiczenia.
Coraz liczniejsze dowody potwierdzają korzyści, jakie przynosi wysokiej jakości interwencja rodzicielska nastawiona na kształtowanie umiejętności społecznych i komunikacji dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku do 5. roku życia.W jaki sposób psycholodzy mogą nauczyć rodziców, jak efektywnie stwarzać okazje do nauki podczas codziennych domowych zajęć? Autorki niniejszej książki - światowej klasy ekspertki - opisują rolę coacha w tym procesie oraz przedstawiają kompleksowy zestaw wskazówek, jak nawiązać skuteczną współpracę z rodzicami dla dobra dziecka i odpowiednio wspierać rodzinę: co robić, kiedy, jak i dlaczego. Czytelnicy dowiedzą się, jak:zaplanować sesje coachingu dla rodziców dzieci z autyzmemwłaściwie rozpoznać potrzeby dzieckarozwijać zaangażowanie dziecka poprzez zabawępogłębiać wiedzę rodziców, jak mogą mądrze wspierać rozwój umiejętności dziecka podczas codziennych czynności.Publikacja zawiera materiały dla rodziców przeznaczone do kopiowania, w tym obszerną Kartę obserwacyjną P-ESDM dla niemowląt i małych dzieci z autyzmem, idealną do wykorzystania podczas kontaktu zdalnego (teleporady). Nabywcy książki otrzymają również dostęp do materiałów elektronicznych, które można pobrać ze strony internetowej, a następnie wydrukować w wygodnym formacie.
Monografia ta stanowi ważny i aktualny głos w dyskusji na temat obecności dialogu w przestrzeni edukacyjnej współczesnej szkoły na różnych jej poziomach, w tym również na poziomie szkoły wyższej. Z zaprezentowanych analiz, przywołanych wyników badań i refleksji Autorek wyłania się obraz instytucji edukacyjnych ograniczonych niemocą, brakiem dobrej woli i strachem ludzi je tworzących i w nich funkcjonujących. (...) Monografia będzie interesującą pozycją dla wszystkich osób. którym leży na sercu dobro dzieci, młodych ludzi i nauczycieli we współczesnych instytucjach edukacyjnych. Z recenzji wydawniczej dr hab. Kingi Kuszak, prof UAM w Poznaniu
Jak dorosłe córki mogą zrozumieć i wyleczyć się z braku opieki, ochrony i przewodnictwa Niekończące się, bolesne pragnienie kochania i bycia kochanym. Okresy objadania się lub głodzenia. Mozaika niestabilnych nastrojów i bolesnych relacji. Czy to brzmi znajomo? Psychoterapeutka i autorka Kelly McDaniel wielokrotnie widziała to u swoich klientek, które czuły się uwięzione w cyklach toksycznych zachowań i nie potrafiły z nich wyjść. Wiele spośród nas utknęło w niezdrowych nawykach tylko dlatego, że nie widzimy lepszego rozwiązania. W tej książce McDaniel pomaga kobietom przerwać cykl destrukcyjnych zachowań poprzez świeże spojrzenie na urazy przywiązania z dzieciństwa i ich trwały wpływ na dalsze życie. Destygmatyzuje wstyd związany z niedostateczną opieką i błędną diagnozą oraz oferuje ścieżkę uzdrawiania za pomocą skutecznych sposobów, które obejmują interwencje terapeutyczne i zmianę stylu życia. W trakcie tego procesu: poznasz i zrozumiesz trzy podstawowe elementy matczynej miłości, odzyskasz utraconą opiekę i ochronę za pomocą ćwiczeń oddechowych, wizualizacji, reiki i innych metod uzdrawiania, przyjrzysz się swojemu podejściu do jedzenia i seksu, wreszcie przerwiesz międzypokoleniowy cykl głodu matki. Ciągłe poszukiwanie miłości matki może być ciężarem emocjonalnym na całe życie, ale uzdrowienie zaczyna się od poznania i nazwania tego, czego nam brakuje. Książka Głód matki to kompas, którego każda kobieta potrzebuje, aby zakończyć walkę z obolałą, samotną pustką i wrócić do domu.
Publikacja Between History and the Theory of Education. Methodology, Traditions, Quest jest zbiorem tekstów pracowników Zakładu Podstaw Pedagogiki i Historii Wychowania Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, podejmuje rozważania nad potrzebą obecności w refleksji pedagogicznej dorobku historii myśli pedagogicznej. W pierwszej części zawiera analizy metodologicznych aspektów omawianych zagadnień, których Autorzy sytuują pedagogikę i historię wychowania wśród nauk o kulturze. W drugiej części znajdują się teksty ukazujące różne sposoby prezentowania i narracji problematyki pedagogicznej w perspektywie historycznych analiz, będące ilustracją odmiennego doświadczania przez Badaczki przeszłych rzeczywistości. W części trzeciej, Autorki poszukują odpowiedzi na nurtujące współczesnych pedagogów pytania dotyczące istotnych kategorii pedagogicznych: kompetencji i autorytetu, które wręcz nie są możliwe do odnalezienia bez dialogu toczącego się w szerszej perspektywie kulturowej, humanistycznej, historycznej. Praca kierowana jest do szerokiego kręgu odbiorców zainteresowanych historycznymi aspektami pedagogiki.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?