Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Podjęta problematyka w monografii jest trudna, ponieważ dotyczy treści z obszaru filozofii, aksjologii edukacji, sztuki, wychowania oraz psychologii. Przedstawione treści poszczególnych artykułów są trafnie podzielone na trzy obszary tematyczne i interesująco opracowane pod względem obszaru tej problematyki.
Z recenzji dr hab. prof. UŚ Urszuli Szuścik
Publikacja przeznaczona jest dla dzieci, które zaczynają czytać lub mają trudności z opanowaniem tej umiejętności. Za pomocą tej książki dziecko uczy się czytać metodą sylabową. Wszystkie wyrazy są zapisane dwoma kolorami czcionki, zgodnie z podziałem na sylaby. Prezentowana książka jest wzorowana na opracowaniu Czytanki. Materiały do nauki czytania metodą sylabową. Przyjęto tu taką samą zasadę nauki jak w przytoczonej publikacji. Na każdej rozkładówce wprowadzona jest jedna litera, dwuznak lub trójznak. Na stronach parzystych znajdują się wyrazy zbudowane z poznanych już liter, ułożone od najłatwiejszych do najtrudniejszych do przeczytania. Na stronach nieparzystych wszystkie te słowa są zapisane jeszcze raz, ale w dowolnej kolejności. W drugiej części książki znajdują się zestawy wyrazowe (zgrupowane według budowy oraz w sposób dowolny) służące do doskonalenia czytania. Zaletą Czytanek..., zwłaszcza zestawów wyrazowych, jest to, że wyrazy do czytania nie są ze sobą powiązane znaczeniowo, dzięki czemu dzieci nie będą uczyły się ich na pamięć i rzadziej będą próbowały je zgadywać, bo nie będą mogły domyślić się ich z kontekstu. Kontynuacją książki Czytanki wyrazy jest publikacja Czytanki zdania i teksty.
Prezentowana publikacja jest przeznaczona dla logopedów i terapeutów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz ich rodziców. Podane w niej ćwiczenia są na tyle łatwe, że będą w stanie wykonać je nawet dzieci od trzeciego roku życia. Publikacja zawiera zestaw ćwiczeń przygotowujących aparat artykulacyjny: wargi, język, podniebienie miękkie i drogi oddechowe do wymowy poszczególnych głosek. Zaproponowane zadania doskonalą koordynację wzrokowo-ruchową oraz koncentrację, pamięć i spostrzeganie, usprawniają motorykę małą poprzez wycinanie i przyklejanie etykietek, rysowanie od lewej do prawej, z góry na dół, kolorowanie. Materiał może także posłużyć do ćwiczenia globalnego czytania wyrazów.
Publikacja przeznaczona jest dla dzieci, które zaczynają czytać lub mają trudności z opanowaniem tej umiejętności. Za pomocą tej książki dziecko uczy się czytać metodą sylabową. Wszystkie wyrazy są zapisane dwoma kolorami czcionki, zgodnie z podziałem na sylaby.Prezentowana książka jest wzorowana na opracowaniu Czytanki. Materiały do nauki czytania metodą sylabową. Przyjęto tu taką samą zasadę nauki jak w przytoczonej publikacji. Na każdej rozkładówce wprowadzona jest jedna litera, dwuznak lub trójznak. Na stronach parzystych zapisano zdania, a na stronach nieparzystych krótkie teksty, w których starano się wykorzystać jak najwięcej wyrazów zawierających wprowadzaną literę. Dzięki temu dziecko może poznawać dany znak w praktyce.W drugiej części książki znajdują się krótkie opowiadania zawierające wszystkie litery polskiego alfabetu. W tych tekstach nie ma już dwukolorowego podziału na sylaby.
Czytanie ze zrozumieniem jest umiejętnością, która niejednokrotnie sprawia najmłodszym wiele trudności. Zawarte w książce ćwiczenia poprzez zabawę stymulują rozwój aktywności czytelniczych dzieci. Ponadto uzupełniają oraz pomagają utrwalić już zdobyte wiadomości, a także rozwijają zainteresowanie kodem literowym u najmłodszych. Proponowane ćwiczenia włączają rodziców w proces nauki czytania u ich pociech, stanowią również materiał do pracy dla nauczycieli.
Monografia dotyczy specjalistycznego wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną w uzyskaniu maksymalnego stopnia samodzielności życiowej w odniesieniu do ograniczeń i możliwości tej grupy. W publikacji zaprezentowano praktyczne rozwiązania dotyczące przygotowania młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną do wejścia na rynek pracy, w tym analizie poddano rolę rodziców oraz wskazano działania szkół przysposabiających do pracy, w szczególności model praktyk wspomaganych.Książka adresowana jest do naukowców, których zainteresowania koncentrują się wokół problematyki aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz praktyków pedagogów specjalnych, nauczycieli, pracowników socjalnych, doradców zawodowych i pośredników pracy, studentów kierunków społecznych oraz osób z niepełnosprawnościami i rodziców.
Książka podejmuje próbę refleksji nad zagadnieniem pedagogii obecnej na kartach Pisma Świętego. Zagadnienie to doczekało się obszernej literatury także w polskiej refleksji naukowej i popularno-naukowej, podejmowanej głównie ze względów wychowawczych i duszpasterskich. Autorzy pracy zawężają teren swoich badań do tekstów Ewangelii, z których treści widzą możliwość i potrzebę wyprowadzenia założeń pedagogicznego myślenia i działania. Główny problem pracy zawarli w pytaniu: co to znaczy, że współczesne myślenie i pedagogiczne działanie może budować swoje podstawy na wiekowym doświadczeniu chrześcijaństwa? []Autorzy nie tylko wchodzą w postawy i realia życia aktorów konkretnego wydarzenia biblijnego, ale przenoszą realia biblijne w rzeczywistość współczesną. Dobrze ukazuje to następujący cytat: W tym sensie przyjęta prawda objawiona poszerza horyzont ludzkiego poznania. Pozwala też dotrzeć do tajemnicy, w jakiej zanurzona jest egzystencja człowieka.
Opracowanie poświęcone jest oświacie w Niepołomicach oraz okolicach od średniowiecza, kiedy to pojawiły się pierwsze formy kształcenia dzieci związane z działalnością klasztoru Benedyktynek w Staniątkach, aż do czasów współczesnych.
Zasadniczym celem książki jest ukazanie historii funkcjonowania systemu szkolnego, oświatowego, a także organizacji społecznych działających na terenie Niepołomic i okolic we wskazanym okresie, przedstawienie zaangażowania i znaczenia nauczycieli dla kształcenia i rozwoju młodego pokolenia. Szczególny nacisk położono na przełom XIX i XX wieku oraz lata międzywojenne, przedstawiając dość dokładnie organizację szkolnictwa i funkcjonowanie poszczególnych szkół. Obszernie omówiono szkolnictwo niepołomickie w okresie II wojny światowej. Z kolei okres powojenny przedstawiono w sposób kronikarski, choć z odniesieniem się do reform, które w znacznym stopniu wpływały na strukturę i funkcjonowanie szkolnictwa.
Fragment książki, s. 13–14
Teresa Olearczyk – doktor habilitowana nauk społecznych, doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Absolwentka Wydziału Filozoficzno-Historycznego Uniwersytetu Jagiellońskiego. Długoletni pracownik naukowy Akademii Ignatianum w Krakowie oraz Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego (Wydział Psychologii i Nauk Humanistycznych). Autorka kilku książek, m.in.: Pedagogia ciszy (2010), Rodzina między starym a nowym paradygmatem (2013), Cisza w teorii i praktyce. Obraz interdyscyplinarny (redakcja naukowa, 2014), Cisza w edukacji szkolnej (2016), Kształcenie elementarne na ziemi niepołomickiej (2018). Przez wiele lat prowadziła Akademię Dobrych Manier w ramach Salonu Edukacyjnego w Zamku w Niepołomicach.
Książka stanowi pozycję poświęconą zagadnieniom społecznym budzącym wiele emocji wśród społeczeństwa, jak i w środowiskach naukowych przede wszystkim ze względu na wykluczenie społeczne i ostracyzm jakiego doświadcza wiele osób dotkniętych bezdomnością. […]
Wielozakresowa analiza sytuacji życiowej Badanych w kontekście ich trajektorii życia znakomicie prezentuje bogaty materiał badawczy zgromadzony z dużym profesjonalizmem przez Autorów. Opisy przypadków stanowią doskonały materiał „ku pokrzepieniu serc” wskazujący na determinację opisywanych osób, które dzięki wsparciu innych, niekiedy bardzo przypadkowych, ale obdarzonych empatią i wrażliwością ludzi z otoczenia, doprowadzili wspólnie do szczęśliwego wyjścia Badanych ze strefy wykluczenia społecznego. Informacje te mogą być cenną inspiracją dla instytucji zajmujących się działalnością pomocową dla osób bezdomnych oraz wskazaniem możliwości udzielenia adekwatnej pomocy i wsparcia tej grupie osób. Opracowanie ma wiele walorów o charakterze diagnostycznym i bez wątpienia w tym obszarze jest dziełem wartościowym.
Dr hab. Małgorzata H. Kowalczyk, prof. UMK
Publikacja jest innowacyjna i poznawczo nowatorska. Powstała w oparciu o materiały empiryczne zgromadzone przez Autorów w wyniku badań jakościowych prowadzonych w Polsce w roku 2019–2020. Ze względu na biografistyczny i jakościowy charakter zastosowanych badań cechuje ją wysoka poprawność merytoryczna, a obecna w niej interdyscyplinarność i odwołanie się do danych empirycznych podnosi jej walor poznawczy i aplikacyjny, czyniąc zawarte w niej przesłanie jeszcze bardziej wiarygodnym i przekonywającym. Można zatem powiedzieć, że jest niezwykle udaną próbą, może nie nowego, ale bardzo interesującego podejścia metodologicznego budującego pomost między teorią a praktyką dotyczącą osób bezdomnych.
Autorzy, poprzez odwołanie się do danych empirycznych zebranych w wyniku pogłębionych wywiadów narracyjnych i bazując na własnych obserwacjach czynionych w trakcie badań, wnoszą szereg spostrzeżeń, które należy polecić nie tylko pracownikom socjalnym i pedagogom, ale również rodzicom oraz wszystkim zainteresowanym zjawiskiem inkluzji społecznej osób bezdomnych.
Dr hab. Alina Rynio, prof. KUL
Książka zyskała już serię pozytywnych opinii od międzynarodowych autorytetów w dziedzinie psychologii, wychowania i profilaktyki. Szczególnie cieszymy się z entuzjastycznej recenzji, której udzielił prof. Philip Zimbardo, który jest traktowany jako autorytet nr 1 na świecie, jeśli chodzi o psychologów.
"Nasza młodzież w wielu krajach świata bez powodzenia próbuje radzić sobie z licznymi czynnikami ryzyka w swoim życiu. Na szczęście nowa książka The Guidebook to Effective Prevention of Youth Problems prezentuje skuteczne rozwiązania, a także - co nawet ważniejsze - klarownym językiem przedstawia wiele empirycznie i praktycznie sprawdzonych strategii profilaktycznych! Polecam ją z całego serca każdemu, kto chce wnieść pozytywny wkład w ratowanie serc i dusz następnego pokolenia, jednocześnie ubogacając umysły tych młodych ludzi."
Philip G. Zimbardo
Każdy rodzic bezwarunkowo kocha swoje dziecko, bez względu na historię i okoliczności. Są jednak sytuacje, w których brakuje pomysłów i rozwiązań, a podszepty intuicji są przyćmione przez frustrację i zagubienie rodzica poszukującego wsparcia i zrozumienia. Ta książka da Ci wsparcie i pokaże zasoby z których wybierzesz najodpowiedniejsze dla siebie. Eksperymentuj z narzędziami, technikami i wiedzą, a nawet nie zauważysz, kiedy staniesz się coachem dla swojego dziecka.
W coachingu chodzi o jak najlepsze wykorzystanie własnych możliwości przy indywidualnym i osobistym wsparciu osoby, która będzie stawiać przed Tobą wyzwania,
stymulować i prowadzić na drodze stałego rozwoju.
Gerard O'Donovan
Założyciel i prezes międzynarodowej szkoły coachingu- Noble Manhattan Coaching
Czołowy europejski mówca oraz Life i Executive Coach
Autorzy ksiąski prezentują innowacyjne podejście, które pomaga rodzicom i dzieciom w pozytywny oraz konstruktywny sposób uporać się z trudnymi sytuacjami w domu.
Don McLaverty
Ojciec dwojga dzieci
Korzystałam z pomysłów opisanych w Coachingu rodzicielskim i przekonałam się, że są one bezcenne. Coachowanie dziecka przez rodzica pozwala każdemu z nich rozwijać się w zupełnie nowych obszarach.
Matka dwojga dzieci
Ta książka da Ci odwagę, inspirację i narzędzia do wypełniania najtrudniejszej roli na tym świecie - bycia rodzicem.
Paul McGee, Autor bestsellera S.U.M.O. (Shut Up, Move On)
DAVID MISKIMIN coach biznesu i wyższych kadr menedżerskich, konsultant, trener, renomowany ekspert, uczestnik audycji radiowych, autor literatury przedmiotu. Założyciel firmy The Directors Coach. Pracuje jako coach i mentor zarówno z pracownikami Wszystkich szczebli, jak i zespołami. Specjalizuje się w pracy z doświadczonymi grupami nad tworzeniem celów, kierunków rozwoju i wdrożeń. Popularny prelegent, występował w BBC Radio Stoke w Merseyside i Manchesterze.
JACK STEWART- psychoterapeuta, pisarz, wydawca, trener NLP i szkółkarz. Członek Instytutu Rozwoju Kadr, poświęcił większość zawodowego życia na prowadzenie szkoleń i towarzyszenie w rozwoju pracownikom sektora publicznego, prywatnego i pozarządowego. Coach, wydawca czasopisma dotyczącego rozwoju osobistego,The Magic Lamp". Nauczał zarządzania strategicznego w programie MBA w the Open University.
Tempo rozwoju człowieka i zmiany pojawiające się w biegu życia zależą od wielu czynników biopsychospołecznych. Zarówno sam człowiek, jak i jego otoczenie może podejmować kroki hamujące, utrudniające czy wręcz zakłócające rozwój, a także takie, które mają charakter pozytywny, stymulują i wspierają ten proces. Poziom zapotrzebowania na wsparcie jest cechą warunkowaną właściwościami indywidualnymi i okolicznościami zewnętrznymi, ulega zmianom na poszczególnych etapach życia. Każdy człowiek, niezależnie od poziomu sprawności, napotyka sytuacje, w których potrzebuje wsparcia. Osoby z niepełnosprawnością nie stanowią wyjątku pod tym względem. Potrzebują one czasami specyficznych rozwiązań pozwalających wykluczyć lub ominąć napotykane trudności. Jednak intensywność wsparcia nie musi być w ich przypadku większa, niż ma to miejsce w stosunku do ludzi pełnosprawnych. Chodzi o to, by oferowana pomoc była adekwatna do potrzeb, umożliwiała rozwiązanie problemów, wzmacniała posiadane zasoby, słowem służyła ich rozwojowi. Taki właśnie namysł towarzyszył autorom zebranych w książce opracowań. Elementem łączącym teksty jest refleksja nad potrzebami i możliwościami osób niewidomych i słabowidzących, jak również nad działaniami, które mogłyby sprzyjać optymalizacji ich rozwoju, poprawie jakości ich funkcjonowania i osiąganiu poczucia dobrostanu. We wszystkich artykułach autorzy przedstawiają rozwiązania, które wedle ich wiedzy, dociekań naukowo-badawczych, praktyki zawodowej i doświadczeń osobistych można rekomendować jako działania wspomagające rozwój osób niewidomych i słabowidzących. Otwierają przestrzeń do dialogu, wymiany myśli i doświadczeń, a także zachęcają do refleksji.
Poradnik oraz gotowe materiały do pracy z uczniami na zajęciach rozwijających umiejętność uczenia się. Poznaj praktyczne wskazówki, które pozwolą uczniom skutecznie się uczyć! Młodsze dzieci, zwłaszcza w okresie nauczania początkowego, potrzebują w tym zakresie pomocy dorosłych. W obszarze rozwijania umiejętności samodzielnej nauki wiele zależy więc od nauczyciela, który będzie odpowiednie ćwiczenia wprowadzał podczas lekcji.
Nowoczesny przewodnik dla osób oczekujących dziecka. Autorki bez owijania w bawełnę, ale za to z dużą dawką humoru opowiadają o ciąży, narodzinach i tym, co dzieje się później. Na to czekali współcześni rodzice!Czas oczekiwania to nieustająca gonitwa pytań a co, jeśli moje dziecko jest za duże? Co trzeba zawrzeć w planie porodu? Czy wody odejdą mi naturalnie? I jakim cudem uda mi się to dziecko utrzymać potem przy życiu? I gdzie uzyskać odpowiedzi na te wszystkie pytania, które będą pasowały do mnie i do mojego stylu życia?Dwie doświadczone doule rozwieją wszelkie wątpliwości. Przeprowadzą czytelniczki i czytelników przez cały ten proces, od najwcześniejszego etapu ciąży aż po poporodową dżunglę emocji. Autorki umożliwiają zgłębianie własnych indywidualnych potrzeb, poznanie swoich praw i odnalezienie swojego zdania zarówno podczas ciąży, jak i po jej zakończeniu.Wiedza podana w łatwych do przyswojenia porcjach i ilustracje cenionej artystki Louise Reimer tworzą razem doskonałe narzędzie dla nowego pokolenia rodziców.
Tematem niniejszej książki są fatalne skutkach zmiany jakie zostały poczynione we współczesnych systemach edukacji na początku XX wieku. Bazując na pracach psychologicznych Wilhelma Wundta, jego uczniowie i całe rzesze kontynuatorów, opracowały zredukowany obraz człowieka jako zwierzęcia mającego podporządkować się wpływom środowiska. Rozwijając te idee zaproponowali oni daleko idące zmiany w systemach nauczania, w których edukacja została sprowadzona do tresury behawioralnej opartej procesy bodźcowania, mając ostatecznie na celu wypracowanie procesów dostosowawczych u pozbawionego wolnej woli człowieka.
Te progresywne metody nauczania zostały na Zachodzie wsparte przez potężne fundacje takie jak Fundacja Rockefellera czy Fundacja Carnegie, natomiast na Wschodzie przez nowo powstające państwa komunistyczne zmieniając szkoły w kliniki behawioralne.
Dla ucznia, rodzica czy nawet nauczyciela wciąż postępująca degradacja systemów kształcenia pozostaje wielką niewiadomą. Procesy te pogłębiają się z pokolenia na pokolenie pchając nieświadome rzesze w niewiadomym kierunku. Książka ta rozwiewa wszelkie wątpliwości i wskazuje prawdziwe podstawy oraz cele współczesnej progresywnej edukacji.
Publikacja dotyczy rozwoju opieki społecznej nad dzieckiem w Polsce międzywojennej na przykładzie działalności Łódzkiego Oddziału Robotniczego Towarzystwa Przyjaciół Dzieci. Rozważania na temat pracy Towarzystwa, mającej na celu poprawę życia dziecka i tworzenie szans jego rozwoju, poprzedza prezentacja problemów społeczno-ekonomicznych łódzkich rodzin robotniczych w latach Drugiej Rzeczypospolitej, związanych przede wszystkim z warunkami życia, opieką zdrowotną, wychowaniem dziecka i jego edukacją. Autorka przedstawia pionierskie działania Łódzkiego Oddziału Towarzystwa na tle funkcjonowania oddziałów w całej Polsce; zajmuje się takimi formami opieki instytucjonalnej, jak: ogniska, przedszkola, świetlice, kolonie i półkolonie oraz specjalistyczne przychodnie lekarskie, dzięki którym skutecznie rozwiązywano problemy zdrowotne dzieci i ich rodzin. Przywołuje nazwiska wielkich polskich społeczników i innowatorów w zakresie zabezpieczania bytu i praw dziecka. Ukazuje również aktywność ugrupowań politycznych, w tym Polskiej Partii Socjalistycznej, na polu opieki społecznej.
Książka w dużej mierze uzupełnia wiedzę na temat sytuacji dziecka robotniczego i funkcjonowania różnych form wspierania osób potrzebujących opieki w Polsce międzywojennej. […] Zapoznanie się z historią bardzo zróżnicowanych działań, obejmujących przede wszystkim najuboższą grupę najmłodszych, może skłaniać do refleksji nad aktualnymi problemami i sposobami ich rozwiązywania.
Z recenzji prof. dr hab. Stefanii Walasek
Analizy ujęte w książce koncentrują się wokół tematyki akademickiego kształcenia przyszłych nauczycielek i nauczycieli wczesnej edukacji w obszarze ich kompetencji międzykulturowych. Autorka przedstawia podstawy edukacji międzykulturowej, koncepcje rozwijania umiejętności służących pokojowemu funkcjonowaniu w zróżnicowanym świecie oraz modele procesu uczenia się odnoszone do studentek i studentów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Ukazane tło teoretyczne stanowi wprowadzenie do propozycji cyklu zajęć mających na celu rozwijanie kompetencji międzykulturowych w szkole wyższej.
„Katarzyna Smoter porusza zagadnienia istotne z perspektywy społecznej. Proponowane rozwiązania stanowią alternatywę dla innych schematów myślenia o edukacji do integracji w społeczeństwie wielokulturowym. Niniejsza książka jest godna polecenia nie tylko nauczycielom kształcenia początkowego, ale także przedstawicielom nauk społecznych, studentom, wychowawcom i pedagogom – praktykom pracującym w placówkach oświatowych."
Z recenzji dr hab. Ewy Pasterniak-Kobyłeckiej, prof. UZ
Katarzyna Smoter – absolwentka pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej i socjologii, uzyskała stopień doktora w zakresie nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika na Uniwersytecie Jagiellońskim. Obecnie jest adiunktem w Zakładzie Pedagogiki Szkolnej i Dydaktyki Akademickiej Instytutu Pedagogiki UJ. Autorka i współautorka 27 artykułów naukowych i rozdziałów w monografiach. Prowadzi zajęcia z zakresu edukacji międzykulturowej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Uczestniczka programu MNiSW „Mistrzowie Dydaktyki”.
Marzenia małej biedronki Ronki to publikacja, która została napisana z myślą o dzieciach w wieku od siedmiu do dziesięciu lat. To doskonała pomoc dla wszystkich młodych bystrzaków, którzy pragną opanować trudną sztukę poprawnego pisania, a jednocześnie – dobrze się bawić. Składa się z opowiadania o przygodach sympatycznej biedronki Ronki – uważnej obserwatorki świata przyrody, wielbicielki ortografii piszącej zabawne historyjki o swoich przyjaciołach – oraz zestawu łamigłówek i ćwiczeń ortograficznych nawiązujących do jego treści.
Co zrobić, gdy niemowlak płacze albo gdy przedszkolak zaczyna się wściekać? Jak wspierać dziecko, gdy raz radzi sobie w szkole lepiej, a raz gorzej? Jak się zachowywać wobec buntującego się nastolatka? Jak nauczyć dziecko prowadzić samochód? Nie musisz tego googlować. Odpowiedzi znajdziesz w Misja: TATA. Dzieci nie rodzą się z instrukcją obsługi. A gdyby nawet tak było, to – nie oszukujmy się – i tak byś jej nie przeczytał. Nie zmienia to faktu, że rodzicielstwo jest pełne niespodzianek i nieoczekiwanych zwrotów akcji. Dlatego do tej misji warto się przygotować. Jak? Dzięki tej książce! To sprawdzony przewodnik po kolejnych etapach życia dziecka – od narodzin do wczesnej dorosłości, wraz z poradami na temat tego, co mogą robić ojcowie, aby mieć trwały i istotny wpływ na swoje dzieci, a przynajmniej jakoś im się przydać. Bestsellerowy autor Robert Kemp podpowie ci, jak: trzymać nowonarodzone dziecko, wspierać je, gdy robi pierwsze kroki, przygotować fajną kąpiel, przetrwać rodzinne letnie wakacje, „poważnie porozmawiać”, pogodzić się z gustem muzycznym dziecka, zaakceptować studencki styl życia i tak dalej, i tak dalej… Misja: TATA z wyprzedzeniem wprowadzi cię we wszystkie decydujące momenty, które z pewnością przeżyjesz jako rodzic. Znajdziesz w niej praktyczne i oszczędzające zdrowie metody radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami na każdym etapie rozwoju dziecka. Bowiem czy twoja pociecha ma trzy miesiące, trzy lata, trzynaście czy trzydzieści trzy, a nawet gdy wyprowadzi się nie wiadomo dokąd, ty zawsze będziesz „tatą”. Być może nie będzie ci dane odhaczyć wszystkich 104 momentów opisanych w tej książce. Jeśli jednak stanie się inaczej, to dzięki tej lekturze będziesz na każdy z nich dobrze przygotowany. *** Rob Kemp jest brytyjskim ekspertem od ojcostwa i autorem kilku poradników na ten temat. Pisze dla Telegraph, Boots Parenting, Amazon Parents, Guardian, DaddiLife (jako @expectantdad), The DadClub i Little London.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?