Aktualność podjętej w książce problematyki podkreśla z jednej strony stale wzrastająca liczba rodzin wielokulturowych pochodzących z europejskiego i pozaeuropejskiego kręgu kulturowego, a z drugiej – brak przygotowania m.in. ze strony szkoły i nauczycieli do pracy edukacyjnej z tego typu rodzinami. Lektura publikacji pozwala na poznanie z konieczności cząstkowego, ale wielostronnego oglądu złożonych zagadnień dotyczących małżeństw i rodzin wielokulturowych oraz edukacji międzykulturowej. (…)
Ze względu na poruszaną problematykę, jej aktualność dla rozwoju teorii i praktyki edukacji międzykulturowej wydanie książki Ewy Sowy-Behtane jest w pełni pożądane i uzasadnione. Jestem przekonana, że doświadczenia nabyte podczas zbierania materiałów do niniejszej pracy pozwoliły Autorce zauważyć wyzwania i zadania w zakresie pracy edukacyjnej z rodzinami wielokulturowymi, tak istotne i ważne do podjęcia w naszym środowisku pedagogów międzykulturowych.
prof. dr hab. Ewa Ogrodzka-Mazur
Tematyka omawianej książki jako projektu wydawniczego jest z pewnością nie tylko dla mnie fascynująca i zasługująca na staranną promocję. Jej wielką wartością jest pokazywany, jako coraz bardziej naturalny, choć trudny a z pewnością nieunikniony, fenomen społeczny (w niektórych regionach kraju już znaczący) tzw. małżeństw mieszanych kulturowo (światopoglądowo, narodowościowo, językowo…).
Badanie tego środowiska wychowawczego dzieci i losów życiowych całych rodzin jest znaczącym wyzwaniem, mającym swoje problemy metodologiczne i etyczne. Powstają tu pułapki, jak też rodzą się zagrożenia zbyt słabo uświadamiane, a przy tym znamionujące bariery wyobraźni i tolerancji w środowisku społecznym, a co dopiero mówić o wykorzystaniu i wspieraniu konkretnych, ważnych egzystencjalnie szans rozwojowych, jakie sytuacje spotkania międzykulturowego niosą życiowo. Ciągle mamy zbyt mało opracowań czy badań, a także diagnoz dotyczących tego, jak takim sytuacjom wychowawczym pomagać i chronić je przed typowymi dla nich pułapkami rozwojowymi. W tym kontekście trudno wręcz przecenić zamysł badawczy i próbę autorską Ewy Sowy-Behtane dla dalszych dyskusji i dociekań oraz uwrażliwień kulturowych na ten ciągle niedoceniany problem.
prof. zw. dr hab. Lech Witkowski
Ewa Sowa-Behtane – doktor nauk humanistycznych, pedagog-profilaktyk społeczny, socjolog-psychosocjolog rozwoju osobowego. Autorka monografii: Wartości członków subkultur młodzieżowych (2015), Młodzież ponowoczesna (2015), Rodziny wielokulturowe (2016) oraz ponad 100 artykułów naukowych i rozdziałów w monografiach zbiorowych. Koordynatorka wielu projektów badawczych, uczestniczka ponad 70 konferencji naukowych. Członek Zespołu Pedagogiki Kultury i Edukacji Międzykulturowej PAN, Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego oraz Global Association for Humanities and Social Science Research (GAHSSR). Aktywna działaczka organizacji pozarządowych: założycielska i prezeska Stowarzyszenia Rodzin Wielokulturowych, sekretarz Stowarzyszenia Wspierania Edukacji Międzykulturowej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?