Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Czy wiesz, że pamięć można wytrenować? My wiemy jak! Dobra pamięć to podstawa. Że w szkole, to wiadomo - kto sprawniej zapamiętuje, ten ma lepsze oceny, nawet jeśli nauce poświęca niewiele czasu. Ważna jest także w domu, w relacjach z przyjaciółmi i kolegami. Lubimy tych, którzy wiedzą, jak mamy na imię, nawet jeśli spotkaliśmy ich wcześniej tylko raz. Doceniamy, gdy ktoś pamięta o naszych urodzinach i zawsze na czas składa nam z tej okazji życzenia. Szukamy kontaktu z tymi, którzy są ""dobrze poinformowani"". Przykłady można mnożyć, ale jedno jest pewne: świat oczekuje od nas dobrej pamięci. Na szczęście da się ją wyćwiczyć tak samo, jak trenuje się mięśnie. Jeśli chcesz dobrze radzić sobie w szkole i życiu, być mądry i zdolny, jeśli marzysz o tym, by zapamiętywanie nowych informacji przychodziło Ci bez wysiłku, ta książka jest właśnie dla Ciebie! W środku znajdziesz różne ćwiczenia, dzięki którym wzmocnisz pamięć, wytrenujesz spostrzegawczość i poprawisz koncentrację. Razem z Tobą w treningu będzie brał udział Móżdżek, nasz wspólny przyjaciel, który pomoże Ci w rozwiązywaniu zadań, a czasem opowie jakąś ciekawą historię ułatwiającą zapamiętanie nowej informacji. W książce znajdziesz ponad sto różnorodnych ćwiczeń, a na jej końcu - odpowiedzi do niektórych z nich. Życzymy Ci przyjemnego treningu i... dobrej zabawy!
Dowiedz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o okresie poporodowym!Poradnik dla mam pomoże Ci przetrwać emocjonalną i fizyczną jazdę kolejką górską, jaką jest początek macierzyństwa.Położne przez dziesięciolecia zdobywały wiedzę, którą przedstawiamy tu w postaci nieocenionych rad i sztuczek pozwalających podbudować pewność siebie i ukoić zszargane nerwy. Udzielamy odpowiedzi na wszystkie te pytania, których możecie się wstydzić! Od chłodzących okładów z rumianku na piersi i szybkich ćwiczeń rozciągających mięśnie, po proste przepisy, jak odżywić ciało po porodzie, i pięciominutowe sesje pomagające odzyskać poczucie humoru.W tej książce znajdziesz wszystko, co niezbędne, by uwolnić się od poczucia przytłoczenia.
Podręcznik niezbędny dla każdego, kto w domu czy w pracy ma do czynienia z małymi dziećmi, poprzedzony przedmową Adele Faber, jedną z autorek bestsellerowego Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, nazwanego przez „The Boston Globe” „biblią wychowania”.
Jak poradzić sobie z maluchem, który nie chce myć zębów, odmawia jedzenia warzyw lub rozrzuca książki po całym pokoju? Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały to kompendium wiedzy dotyczącej wychowania dzieci w wieku 2-7 lat. Autorki, Joanna Faber (córka Adele) i Julie King dzielą się swoim wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, a także wyciągają wnioski z wielu rozmów z rodzicami i specjalistami i za pomocą autentycznych historii oraz komiksów znanych z poprzednich tytułów w serii dostarczają szeregu praktycznych narzędzi i wskazówek, jak się komunikować, rozmawiać i rozwiązywać trudne sytuacje, nie ignorując przy tym potrzeb dziecka ani swoich.
Drużyna harcerzy musi odnaleźć flagę i trafić do obozowiska. Ale Szymon nie potrafi czytać mapy – to dla niego za trudne. Czy użyje swoich SPEcjalnych mocy, żeby odnaleźć drogę do obozu?
„SPEcjalne moce” to seria książek, której celem jest podniesienie samooceny u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Autorka bierze pod lupę wybrane zaburzenia rozwojowe. Skupia się na mocnych stronach oraz nietypowych umiejętnościach młodych bohaterów, które pozwalają im mierzyć się z codziennymi wyzwaniami. Dr Tracy Packiam Alloway jest profesorką psychologii i kierowniczką studiów podyplomowych na Uniwersytecie Północnej Florydy. Specjalizuje się w pamięci roboczej i jej roli w procesie uczenia się, szczególnie u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE).
Ktoś zabrał karmę klasowego królika Śnieżka! Iga nie może się skupić na lekcji. Chce jak najszybciej rozwiązać tę tajemniczą sprawę. Czy użyje swoich SPEcjalnych mocy, żeby wytropić złodziejaszka?
„SPEcjalne moce” to seria książek, której celem jest podniesienie samooceny u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Autorka bierze pod lupę wybrane zaburzenia rozwojowe. Skupia się na mocnych stronach oraz nietypowych umiejętnościach młodych bohaterów, które pozwalają im mierzyć się z codziennymi wyzwaniami. Dr Tracy Packiam Alloway jest profesorką psychologii i kierowniczką studiów podyplomowych na Uniwersytecie Północnej Florydy. Specjalizuje się w pamięci roboczej i jej roli w procesie uczenia się, szczególnie u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE).
Książka ta może służyć terapeutom, nauczycielom i rodzicom do pracy z dziećmi, które dopiero uczą się lub mają trudności ze zrozumieniem, jak zachować się w różnych codziennych sytuacjach społecznych. Jest to zbiór krótkich opowiadań oraz opracowanych do nich pytań i zadań, które rozwijają nie tylko umiejętności komunikacyjne i społeczne młodych czytelników, ale także wspierają ich rozwój poznawczy i językowy. Dziecięcy bohaterowie opowiadań każdego dnia popełniają różne gafy: w domu, w szkole, w czasie zabawy z rówieśnikami czy podczas spotkań rodzinnych. Nie rozumieją zasad funkcjonowania w grupie, źle odbierają intencje innych, myślą przede wszystkim o własnych potrzebach. Co w takich sytuacjach im towarzyszy? Najczęściej same kłopoty. Przykre nieporozumienia, niepotrzebne wybuchy złości, chwile wstydu, słowa, które nie powinny zostać wypowiedziane. Jednak każda z historii ma pozytywne zakończenie, a mali (i jednocześnie wielcy) bohaterowie nie poddają się, dzielnie ucząc się, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach. Akceptują siebie i swoją niedoskonałość. Wcale nie chcą walczyć ze swoimi trudnościami. Bardziej szukają wsparcia, zaufania, zrozumienia czyli tego, co najlepsze na wszystkie kłopoty.
Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania. Zrób jak ja to pierwsza część zestawu Terapia ręki od A do Z. Składa się z krótkiego wstępu teoretycznego z opisem budowy ręki, analizatora kinestetyczno-ruchowego, analizy prawidłowej postawy podczas pisania oraz chwytu pisarskiego, autorskiego arkusza do terapii ręki i kart, na których przedstawiono 65 pozycji ćwiczeniowych.
Dobre maniery - warto je znać, warto je mieć! Dobrze wiedzieć, jak być uprzejmym i co wypada (a czego nie wypada). Tym razem Rodzina Wafelków, słynąca z dobroci i poczucia humoru, podpowiada co robić w sytuacjach bardziej i mniej codziennych.W książce odpowiedzi na pytania:- Kto powinien pierwszy podawać rękę?- Ile czekoladek można zjeść podczas przyjęcia urodzinowego?- Jakie numery telefonów trzeba znać, aby wezwać pomoc?- Czy wypada oglądać film, kiedy przyszli goście?- Jak długo można rozmawiać przez telefon?oraz wiele innych.Wyjątkowo przyjemna nauka dobrych manier.
Szkoła ma problem z dzieckiem. Rodzice mają problem ze szkołą. W tym wszystkim jest dziecko – coraz bardziej sfrustrowane i przygniecione nadmiarem wymagań, nie jest w stanie efektywnie wykorzystać swojego potencjału. Zbyt często nauczyciele podejmują desperackie próby wpłynięcia na zachowanie dziecka poprzez zwiększenie wymagań i represji. To nie działa. Dr Ross W. Greene, uznany autorytet w dziedzinie psychologii klinicznej dzieci młodzieży, pokazuje, dlaczego tradycyjne szkolne metody dyscyplinowania dzieci nie sprawdzają się we współczesnej szkole. Oferuje skutecznie działający model rozwiązywania problemów przez współdziałanie – rodziców, szkoły i dziecka, a także: • narzędzia do identyfikacji problemów i eliminowania ich przyczyn, • wyraźne wskazówki, jak radykalnie poprawić komunikację z dziećmi i zmniejszyć ilość trudnych zdarzeń, wraz z wieloma konkretnymi przykładami, • praktyczne porady dotyczące udanego planowania i współpracy między nauczycielami, rodzicami i dziećmi.
to posłucha, ten usłyszy jest wyjątkową pozycją wydawniczą. W jej skład wchodzą książka oraz dwie płyty CD, na których zapisano cały materiał potrzebny do ćwiczeń, a także polecenia kierowane do dziecka. Z ćwiczeń zawartych w publikacji mogą korzystać dzieci przygotowujące się do nauki czytania i pisania, a także dzieci, które tę naukę już rozpoczęły. Cały materiał do ćwiczeń percepcji słuchowej został starannie uporządkowany. Zachowano zasadę stopniowania trudności. Zadania dotyczą więc kolejno: odgłosów z bliższego i dalszego otoczenia dziecka, rytmów, wyrazów, sylab i głosek.
Brawurowo napisana i zilustrowana książka, która swoim absurdalnym humorem bawi dzieci (i nie tylko!) w każdym wieku. Foka fika i fachowo fotki pstryka, himalaistka Ula huśta się na żyrandolu, w hotelowym hucząc holu, można też modrą miotłą kręcić młynki, mgłę maglować i robić minki!
„Berek literek” pomoże młodszemu dziecku osłuchać się z dźwiękami polskiej mowy, a dla starszych może być nieocenioną pomocą logopedyczną, umożliwiającą ćwiczenia językowe.
Agnieszka Frączek: doktor habilitowana językoznawstwa, wykładowca na Uniwersytecie Warszawskim. Z pasją bada zabytki leksykografii, tworzy też współczesne słowniki. W książkach dla najmłodszych popularyzuje wiedzę o polszczyźnie.
Iwona Cała: doktor sztuki, architektka. Pracuje w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Projektuje budynki i książki. Prowadzi także warsztaty artystyczne i architektoniczne.
Z dziury w poplamionym plecaku leniwe cielsko wystawia Glizdoń. Chrumak stroi zestaw chrumkadełek, by sączyć do ucha hałaśliwe melodie. Z kieszonki kurtki zaś, na szczęście, już wygląda miś-ratowniś.
Główny bohater wprowadza czytelnika do swojego świata. Pełnego tajemnic, ale i strachów oraz wątpliwości, które cicho proszą, by z troską je obłaskawić. Osobliwego, ale bliskiego każdemu... Świata oglądanego oczami osoby ze spektrum autyzmu. To historie autentyczne jak dziecięce problemy. Powstałe dzięki wieloletniej współpracy autorki z dziećmi, inspirowane przez nie i recenzowane przez ich mamy. Kierowane zarówno do rodziców, terapeutów, jak i uczniów ze spektrum autyzmu, a także ich rówieśników.
O nicponiach, których warto zrozumieć, i różnicach, które trzeba poznać!
Elżbieta Jodko-Kula – pedagog i socjoterapeutka, od ponad trzydziestu lat pracuje jako pedagog szkolny.
Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe słowo, każde słowo to kolejna realizacja ćwiczonej głoski. Ćwiczenia podzielone są na grupy: najpierw maluch wykonuje ćwiczenia wstępne nazywania potem przechodzi do zadań wymagających twórczego myślenia, kojarzenia, analizy słuchowej, spostrzegawczości i sprawności manualnej. Ćwiczenia logopedyczne zgromadzone w tej publikacji są więc w naturalny sposób połączone z twórczą zabawą i nauką. Wśród ćwiczeń znajdują się domina, kolorowanki, wykreślanki, labirynty i wiele innych łamigłówek. Ogółem książka prezentuje zbiór ponad 200 wyrazów opracowanych w 63 zadaniach.
Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe słowo, każde słowo to kolejna realizacja ćwiczonej głoski. Ćwiczenia podzielone są na grupy: najpierw maluch wykonuje ćwiczenia wstępne nazywania potem przechodzi do zadań wymagających twórczego myślenia, kojarzenia, analizy słuchowej, spostrzegawczości i sprawności manualnej. Ćwiczenia logopedyczne zgromadzone w tej publikacji są więc w naturalny sposób połączone z twórczą zabawą i nauką. Wśród ćwiczeń znajdują się domina, kolorowanki, wykreślanki, labirynty i wiele innych łamigłówek. Ogółem książka prezentuje zbiór ponad 200 wyrazów opracowanych w 63 zadaniach.
Zaburzenia połykania stanowią wyzwanie dla współczesnej medycyny, skupiającej się nie tylko na wyleczeniu choroby zasadniczej, ale także na poprawie jakości życia chorych. Dotykają one coraz większej liczby pacjentów - nie tylko chorych neurologicznie, lecz także pacjentów laryngologicznych, gastrologicznych, pulmonologicznych, czy też osób z zaburzeniami psychicznymi. Dysfagia ustno-gardłowa może być również jatrogennym zaburzeniem wynikającym z komplikacji po przeprowadzonych zabiegach, wynikiem działań niepożądanych przyjmowanych leków, radioterapii i chemioterapii. Książka adresowana do lekarzy laryngologów, neurologów, radiologów, gastrologów, specjalistów z dziedziny logopedii, dietetyki i pielęgniarstwa oraz do studentów kierunków medycznych.
Fenomen bycia parą (relacji) kobiety i mężczyzny z niepełnosprawnością intelektualną głębszego stopnia interesuje mnie od dawna, sam zaś pomysł jego przemyślanej i celowo zaprojektowanej eksploracji zrodził się podczas realizacji zupełnie innego przedsięwzięcia badawczego. Dotyczyło ono poznawania codziennego życia wymienionej grupy osób przez obserwację zachowań językowych badanego środowiska (D. Krzemińska, 2009, 2012c). Już wtedy zdałam sobie sprawę z tego, że placówka, w której przeprowadzałam badania — a był nią środowiskowy dom samopomocy — jest przestrzenią, w jakiej dorosłe osoby z głębszym stopniem niepełnosprawności intelektualnej nie tylko angażują się w proponowane im rodzaje i formy terapii zajęciowej czy inne aktywności, ale także nawiązują relacje międzyosobowe. Wśród tych relacji jako niezwykle istotne jawi się bycie parą.
Autorka
Monografia autorstwa Doroty Krzemińskiej stanowi udaną próbę lepszego poznania fenomenu, jakim są pary osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Na szczególne uznanie zasługuje warstwa językowa pracy – całość została napisana komunikatywnym, pięknym językiem. […] Książka jest propozycją interesującą i aktualną zarówno ze względu na podjętą tematykę (bycie parą w sytuacji głębszej niepełnosprawności intelektualnej), podmiot badań (dorośli – kobiety i mężczyźni – z głębszą niepełnosprawnością intelektualną), jak i przyjętą perspektywę badawczą (badania jakościowe). […] Stanie się ona ważną lekturą dla studentów pedagogiki specjalnej, nauczycieli i wychowawców pracujących z młodzieżą i dorosłymi z niepełnosprawnością, a także innych osób profesjonalnie zajmujących się wspieraniem ludzi z niepełnosprawnością intelektualną (pracownicy socjalni, terapeuci, instruktorzy). Dobrze byłoby, gdyby zainteresowała również twórców rozwiązań legislacyjnych oraz tych, którzy wypracowują system wsparcia społecznego, tak aby relacje damsko-męskie stały się – jak pisze Autorka – zadaniem „dla wymiaru regulacji socjalnych, finansowych, a także prawnych czy legislacyjnych, by zaprojektować realną ofertę pomocy i wsparcia w zorganizowaniu wspólnego życia zwłaszcza tym parom, które wydają się zdolne podołać trwaniu w związku, z uwzględnieniem niezbędnej profesjonalnej asysty w tej drodze”.
dr hab. Agnieszka Żyta, prof. UWM
Spać albo nie spać każdego rodzica.
Sen dziecka spędza wam sen z powiek? Wypróbowaliście już wielu sposobów, a żaden nie pozwolił wam przespać nocy? Wasze wspaniałe dziecko z nadejściem nocy zmienia się w pana Hyde’a? A może próbujecie „wypłakać” dziecko od tygodnia, a jedynym rezultatem są awantury? To jest książka dla was.
Każdy rodzic potrzebuje odpoczynku. Kiedy zbliża się wieczór, marzy o relaksie – o czytaniu, leniuchowaniu przed telewizorem lub w wannie... Jeśli jednak dziecko znów odmawia położenia się do łóżka, po raz piąty wstaje napić się wody lub chlipie, że nie zaśnie, jeśli mama nie będzie go głaskała po plecach, wszystkie te marzenia się rozwiewają. Narasta frustracja.
Magda Kaczor i Magdalena Szczęsna pracują z dziećmi od wielu lat i na co dzień stykają się z rodzinami cierpiącymi z powodu trudności ze snem. Widzą krańcowo odmienne podejścia prezentowane przez zagraniczne poradniki, fora internetowe czy blogi parentingowe i rodziców zagubionych w natłoku informacji.
Każde dziecko jest nieco inne i wstrzelenie się w jego potrzeby wymaga elastyczności, jednak ogólne zasady pozostają takie same. Ta książka pozwoli spojrzeć na trudności nieco z boku, dostrzec ich przyczyny, a przede wszystkim pomoże waszemu dziecku – i wam – się wyspać.
Dr Magda Kaczor – lekarz, specjalista psychiatra dzieci i młodzieży, ekspert Polskiego Towarzystwa Badań nad Snem. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w wiodących ośrodkach klinicznych w Polsce i Wielkiej Brytanii. Fascynatka snu i wszystkiego, co z nim związane. Przygodę z medycyną snu rozpoczynała pod okiem doskonałego nauczyciela dr. Michała Skalskiego. Publikuje teksty w czasopismach naukowych m.in. „Psychiatrii Polskiej” i „Psychiatrii po Dyplomie”. Autorka pierwszej polskiej monografii dotyczącej snu u dzieci, skierowanej do lekarzy. W przystępny sposób opowiada rodzicom o zagadkach wiążących się z tym najbardziej tajemniczym obszarem naszego życia. Matka trójki dzieci.
Magdalena Szczęsna – lekarz, aktualnie w trakcie specjalizacji z pediatrii, odbywanej w jednym z warszawskich dziecięcych szpitali klinicznych. Od czasu studiów związana ze studenckimi kołami naukowymi pediatrii i neurologii dziecięcej, gdzie spotkała prawdziwych mistrzów w swoich dziedzinach, którzy nie tylko byli przewodnikami w świecie medycyny, ale również wzorem profesjonalnej i empatycznej relacji lekarz–pacjent. Tam stawiała również swoje pierwsze kroki w świecie nauki, zarówno tej profesjonalnej, jak i popularyzatorskiej. Współautorka pierwszej polskiej monografii dotyczącej snu u dzieci skierowanej do lekarzy oraz książki o tej samej tematyce skierowanej do rodziców w formie poradnika. Mama dwójki dzieci.
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy o tym, czym jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz jak radzić sobie na co dzień z tym zaburzeniem. Dowiesz się z niej, czego potrzebują dziecko i nastolatek, co stanowi dla nich największe trudności oraz co sprzyja ich rozwojowi. Ten praktyczny poradnik znanych ekspertek Joanny Chromik-Kovačs, Izabeli Banaszczyk i Justyny Zdrojewskiej, napisany na podstawie wieloletniego doświadczenia w pracy z osobami z ADHD, w przystępny sposób odpowiada na pytania:
jak rozpoznać typowe objawy ADHD;
jak pracować z osobą z ADHD w domu i szkole;
jak wspierać dziecko i nastolatka w ich dorastaniu oraz życiu społecznym.
To proste i bardzo konkretne porady dotyczące kwestii najważniejszych dla rodziców i nauczycieli – zrozumienia osoby z ADHD, zapewnienia jej optymalnego rozwoju, pielęgnowania jej mocnych stron oraz pokazywania, jak może harmonijnie i twórczo funkcjonować w świecie.
dr Agnieszka Tomasik, dyrektorka ZSO nr 8 w Gdańsku, koordynatorka projektu Kreatywna pedagogika
Ktoś zabrał karmę klasowego królika Śnieżka! Iga nie może się skupić na lekcji. Chce jak najszybciej rozwiązać tę tajemniczą sprawę. Czy użyje swoich SPEcjalnych mocy, żeby wytropić złodziejaszka?
„SPEcjalne moce” to seria książek, której celem jest podniesienie samooceny u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Autorka bierze pod lupę wybrane zaburzenia rozwojowe. Skupia się na mocnych stronach oraz nietypowych umiejętnościach młodych bohaterów, które pozwalają im mierzyć się z codziennymi wyzwaniami.
Dr Tracy Packiam Alloway jest profesorką psychologii i kierowniczką studiów podyplomowych na Uniwersytecie Północnej Florydy. Specjalizuje się w pamięci roboczej i jej roli w procesie uczenia się, szczególnie u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE).
Drużyna harcerzy musi odnaleźć flagę i trafić do obozowiska. Ale Szymon nie potrafi czytać mapy – to dla niego za trudne. Czy użyje swoich SPEcjalnych mocy, żeby odnaleźć drogę do obozu?
„SPEcjalne moce” to seria książek, której celem jest podniesienie samooceny u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Autorka bierze pod lupę wybrane zaburzenia rozwojowe. Skupia się na mocnych stronach oraz nietypowych umiejętnościach młodych bohaterów, które pozwalają im mierzyć się z codziennymi wyzwaniami.
Dr Tracy Packiam Alloway jest profesorką psychologii i kierowniczką studiów podyplomowych na Uniwersytecie Północnej Florydy. Specjalizuje się w pamięci roboczej i jej roli w procesie uczenia się, szczególnie u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE).
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?